- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (45 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (102 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (229 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (306 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (165 opinii)
Remont zatok autobusowych: potrzebny czy nie?
Gdyńscy urzędnicy zapowiedzieli remont kolejnych 11 zatok przystankowych. - Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców - przekonują władze miasta. - To przez zatoki autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd - odpowiadają miejscy aktywiści, sugerując, by były stosowane jak najrzadziej.
W tym roku będą to:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże,
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia,
- Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Cechowa 02/ul. Unruga, kierunek Śródmieście,
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.
Remonty zatok wraz z postawieniem tablic informacyjnych mają kosztować do 7,5 mln zł. Inwestycje są częścią projektu związanego z utworzeniem węzła Chylonia, którego budowa w dużej mierze finansowana jest przez Unię Europejską.
Władze miasta: zatoki to element polityki zrównoważonego transportu
Urzędnicy wyliczają zalety zatok: betonową nawierzchnię o specjalnej, prawie metrowej konstrukcji i krawędzie przystanków z półokrągłymi krawężnikami oraz płyty funkcyjne montowane pomiędzy standardowymi płytami, które mają być pomocą dla niewidomych.
- Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z naszych autobusów i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ważną częścią inwestycji będą elektroniczne tablice przystankowe z informacjami o godzinach odjazdów pojazdów ZKM. O ile jednak tablice nie wywołują kontrowersji wśród miejskich aktywistów, to już decyzja o remoncie i budowie nowych zatok - owszem.
Aktywiści: zatoki spowalniają transport publiczny
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus, czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki. To tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 1 lipca.
Miejsca
Opinie (247) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-17 06:51
Opinia wyróżniona
Zatoki są niepotrzebne (19)
Gdyby autobus zatrzymywał się wprost na jezdni to co prawda stojące za nim auta nie mogłyby go swobodnie wyprzedzić ale za to przed autobusem powstanie luka (na ile długa to zależy od ślimaczenia się korka), którą autobus po ruszeniu szybko zniweluje i całość będzie wyglądała znowu tak samo. Natomiast zatoka powoduje tylko tyle, że kierowcy omijają
Gdyby autobus zatrzymywał się wprost na jezdni to co prawda stojące za nim auta nie mogłyby go swobodnie wyprzedzić ale za to przed autobusem powstanie luka (na ile długa to zależy od ślimaczenia się korka), którą autobus po ruszeniu szybko zniweluje i całość będzie wyglądała znowu tak samo. Natomiast zatoka powoduje tylko tyle, że kierowcy omijają autobus spychając go o kilka lub kilkanaście pozycji w dół w całym korku. A chamstwo jeszcze tak się zatrzymuje, żeby tylko wbić się przed próbujący wyjechać autobus.
Autobus zatrzymujący się na jezdni nie powoduje korka ale będzie się przemieszczał w korku z taką samą prędkością jak cała reszta czyli tak jak wy kierowcy, którzy tak naprawdę ten korek tworzycie.- 59 181
-
2020-06-17 17:45
Ale część z tych samochodów skreci i pojedzie w inną stronę
- 0 0
-
2020-06-17 08:14
Argument o drugim autobusie, który będzie zablokowany jest bez sensu (8)
Jeśli nie będzie zatok to kolejny autobus nie zostanie zablokowany, ponieważ nie wepchną się przed niego kolejne auta. Całość poruszać się będzie z taką samą średnią prędkością. To, że autobus się zatrzyma na jezdni niczego nie zmienia. I nie zwiększa korków. Wystarczy uważnie obserwować ruch w korku i poznać prawa, które nim rządzą.
- 6 33
-
2020-06-17 08:45
Pomijasz jeden kluczowy aspekt: w miastach są skrzyżowania i wjazdy z boków na ulicę, którą porusza się autobus. (7)
To nie wiejska droga z jedną jezdnią i bez skrzyżowań. Autobus "zleci w kolejce" jak zostanie przed skrzyżowaniem, zamiast przejechać.
- 16 1
-
2020-06-17 09:14
nie masz racji (6)
te samochody z bocznych ulic także teraz są co jakiś czas wpuszczane przez kierujących i ogólnie liczba samochodów pozostaje bez zmian. Kierowcy podają różne argumenty (co będzie jak się zepsuje autobus, albo że to wydłuży korek) a tak naprawdę zależy im tylko na jednym - jak najszybciej dostać się swoim samochodem do celu więc wydaje im się że
te samochody z bocznych ulic także teraz są co jakiś czas wpuszczane przez kierujących i ogólnie liczba samochodów pozostaje bez zmian. Kierowcy podają różne argumenty (co będzie jak się zepsuje autobus, albo że to wydłuży korek) a tak naprawdę zależy im tylko na jednym - jak najszybciej dostać się swoim samochodem do celu więc wydaje im się że jak im ten autobus zjedzie z drogi to im to poprawi czas przejazdu. Ale tu trzeba popatrzeć na całość problemu a nie tylko myśleć o tym jak się wepchnąć przed autobus po to tylko, żeby go widzieć w tylnym lusterku przez następne 5 minut jadąc 5 km/h
- 2 18
-
2020-06-17 10:51
suma sumarum bez zatok zmniejsza sie plynnosc, (3)
mniejsza plynnosc to wolniejsze tempo ruchu, a wolniejsze tempo to korki - zobacz co dzieje sie jak popada dluzsza chwile - wszyscy jada o te 10-20 km/h wolniej, wiec jest mniejsza przepustowosc i tworza sie korki - tak samo bedzie bez zatok autobusowych
- 14 2
-
2020-06-17 14:10
tu chyba tylko sztuczna inteligencja moze ten problem rozwiklac
- 0 0
-
2020-06-17 12:51
nieprawda (1)
- 2 8
-
2020-06-17 13:56
No tak, bardzo merytoryczna wypowiedź, podparta serią argumentów...
Tacy właśnie są aktywiści miejscy.
- 6 2
-
2020-06-17 10:07
Oczywiście ze ma racje. Autobus zablokuje ulice, w tym czasie będzie pusto przed nim wiec inne auta będą wjeżdżały przed niego a jak dodamy sygnalizacje świetlne to tych aut wjedzie dużo plus każdy następny przystanek ten sam problem. Poroniony pomysł i zbędny problem.
- 12 2
-
2020-06-17 09:56
No właśnie trzeba popatrzeć na całość problemu, a jak na razie ci pseudo aktywiści szukają tylko sposobów na utrudnienie życia kierowcom. Panu Kajetanowy też się tylko wydaje.
- 18 3
-
2020-06-17 08:10
Kodeks drogowy! (2)
W terenie zbudowanym masz obowiązek umożliwić wyjazd atobusowi z zatoki!
- 25 1
-
2020-06-17 16:13
Tylko nie zapomnij o tym kierowcom powiedzieć, bo jakoś zapominają (1)
- 0 2
-
2020-06-17 18:56
Zapominają tylko rowerzyści
I tyle. No może u Ciebie w Ptasich Błotach jest inaczej, ale to już sprawa sołtysa.
- 2 0
-
2020-06-17 07:49
błędne myślenie
jak autobus będzie blokował cała drogę, to również zablokuje kolejny autobus jadący za nim.
- 33 3
-
2020-06-17 07:00
Chyba że korek za autobusem będzie sięgał do poprzedniego przystanku
Wtedy kolejny autobus będzie stał w korku.
- 40 4
-
2020-06-17 07:07
(2)
Boze jakie głupie myślenie...
- 38 6
-
2020-06-17 18:55
To polski patriota
wychowany na TVP.
- 0 1
-
2020-06-17 12:50
jeśli czegoś nie rozumiesz, postrzegasz że głupie
po prostu nie rozumiesz argumentów przytoczonych przez autora wyróżnionego wpisu. Warto jednak byś jego rozumowanie przemyślał, siedząc w autobusie lub nawet w swojej bryce.
- 3 9
-
2020-06-17 07:30
Zlikwidować wszystkie przystanki ma jechać z pkt a do b. Gorzej jak się taki zepsuje, bez zatoczki nie będzie miał gdzie umierać i całe miasto stanie
- 19 1
-
2020-06-16 22:24
Opinia wyróżniona
kostka brukowa (9)
Czy ktoś może mi wytłumaczyć sens stosowania 'kocich łbów' na wjazdach z zjazdach z tych nowo wybudowanych zatok? Po co to jest? Pięknie idealny beton, ale autobus jak zjeżdża na taką zatokę to prawie szyby wypadają...
- 135 11
-
2020-06-17 17:45
Dokładnie d**ilizm
- 2 0
-
2020-06-17 12:03
Tak samo jak na wjezdzie w zatoke zawsze jest studzienka prosto pod kola autobusu. I po pol roku juz jest zapadnieta
- 6 0
-
2020-06-17 00:15
tj celowe, żeby pojazdy komunikacji wjeżdżały do zatoczki jak najwolniej, żeby mogły mieć więcej spóźnienia na trasie.
- 13 6
-
2020-06-17 00:20
W dużym skrócie to nawierzchnie betonowe nie powinny mieć kątów ostrych ze wzgledu na wytrzymałość. Dlatego początek i koniec zatoki autobusowej sie wybrukowauje.
- 20 4
-
2020-06-16 23:40
pewnie to jakiegoś rodzaju dylatacja albo pewnego rodzaju informacja że zakręt ścięty, ale jak jest na prawdę któż to wie?
- 1 2
-
2020-06-16 23:42
(1)
Wstrząsy budzą pasażerów, żeby nie przegapili przystanku.
- 43 2
-
2020-06-17 14:14
i zakreconych zeby wracali do rzeczywistosci
- 2 0
-
2020-06-16 22:55
(1)
trwałość ot cała filozofia; beton pęka, asfalt topi się
- 8 14
-
2020-06-16 23:09
jak niemcy budowali dzisiejszą DK22 to beton wytrzymał 70 lat eksploatacji, jak w Gdańsku zrobią zatokę to wytrzymuje 5 lat, a t
- 30 4
-
2020-06-16 21:09
Opinia wyróżniona
Zatoka potrzena (13)
Jeżeli autobus będzie miał przystanek bez zatoki, to siłą rzeczy będzie formował korek. W którym utkną kolejne autobusy. Czy to wymaga wysiłku aby zrozumieć?. A tam gdzie tworzą się korki pomimo zatok, to ich likwidacja sparaliżuje miasto w godzinach szczytu.
- 168 26
-
2020-06-17 08:35
Dla aktywistów jest to zbyt trudne.
Kolejna sprawa: czy nawierzchnia jezdni od początku była projektowana pod przystanek w danym miesjcu? Jeśli nie, to zaraz się okaże że to autobusy najbardziej niszczą asfalt.
I tyle będzie z tego całego trololo "miejskich aktywistów"/- 3 0
-
2020-06-17 00:18
ja bym zrobił, żeby te autobusy/trolejbusy w ogóle się nie zatrzymywały, toż to by był ruch bardziej udrożniony. Taki pojazd komunikacji ma 12-18mb ile to by aut osobowych sie zmieściło w to miejsce na jezdni.
- 6 2
-
2020-06-16 23:37
Radzę wybrać się kiedyś na przystanek i zmierzyć, jak długo trwa postój autobusu. (1)
Przez te kilka-kilkanaście sekund na wymianę pasażerską (która jest szybsza, gdy nie ma zatoki) żaden korek się nie stworzy.
- 2 17
-
2020-06-17 12:37
Autobus samą swoją powolną jazdą robi korek. Zatoki są by można go było ominąć. Nie ma zatoczek - ciągniesz się za autobusem. Tak ciężko zrozumieć? Ostatnio jechałem za autobusem 20 na godzinę.
- 3 0
-
2020-06-16 23:10
Aktywistom nie wytłumaczysz...
- 15 2
-
2020-06-16 22:06
prywatne samochody są ważniejszy czy komunikacja publiczna? (1)
- 4 16
-
2020-06-17 10:14
Zdrowy rozsądek, a aktywiści chyba mają gorączkę, bo majaczą.
- 3 0
-
2020-06-16 21:27
aktywiści! I wszystko jasne.
- 20 5
-
2020-06-16 21:20
(4)
Nawet jak zjedzie do zatoki to korek zrobi śmieciareczka.
- 4 19
-
2020-06-17 10:14
Tak, bo wszystie śmieciarki jadą na 8 do pracy ...
- 0 0
-
2020-06-17 06:56
Śmieciareczka jedzie raz dziennie
Albo co kilka dni. Widzisz różnicę?
- 2 0
-
2020-06-16 22:51
Korkośmieciarki są codziennie, w każdym dniu po inną frakcję, plus gratis losowo - po gabaryty i meble
(ci nawet godzinę znoszą graty stojąc centralnie na ulicy, a miejsce obok jest)...
- 2 1
-
2020-06-16 21:43
Wprowadzić zakaz ruchu śmieciarek!
Taką mam koncepcję
- 12 3
Wszystkie opinie
-
2020-06-16 21:01
(4)
Pewnie, że potrzebne. A co już chcecie pas dla rowerzystów wydzielić?
- 144 16
-
2020-06-16 21:32
To ze sobą nie koliduje
Np. naprzeciwko Klifu DDR leci przez zatoczkę. I tak, na ulicach z większym ruchem są potrzebne. Na takich jak Legionów (GA) ich nie ma, bo nie było miejsca - i nie ma z tym żadnego problemu.
- 6 4
-
2020-06-17 07:54
autobusy mają problem z włączaniem się do ruchu? (2)
a czy ci patoktywiści znają przepisy chociaż? Autobus w terenie zabudowanym ma pierwszeństwo na wyjeździe i tyle. Wiele jeżdżę i widzę, że zdecydowana większość kierowców ustępuje im miejsca. To logiczne - w przypadku stłuczki to oni, a nie kierowca autobusu, mieliby winę. Czyli argument o spowalnianiu ruchu wiadomo skąd wystrzelony. Podobnie jak inne kretyńskie pomysły utrudniaczy życia mieszkańców
- 6 4
-
2020-06-17 14:13
Trochę mijasz się z prawdą. Owszem, przy wyjeżdżaniu są uprzywilejowani ale to kierowca włączający się do ruchu
jest winien ewentualnej kolizji (czyli autobusu).
Nie zmienia to jednak faktu, że zatoki autobusowe powinny być wszędzie, gdzie to tylko możliwe.- 1 0
-
2020-06-17 22:06
Prawda
Kultura w Gdyni jest na wysokim poziomie.
- 1 0
-
2020-06-16 21:03
Aktywiści. Aktywiści kojarzą mi się jednoznacznie z działaczami partyjnymi (5)
Jedno i drugie to największy rak tego społeczeństwa.
- 183 29
-
2020-06-16 21:33
A żebyś Pan wiedział... (1)
Akurat jestem kierowcą takiego autobusu i tak zatoki są potrzebne. Zdarza się przecież, że sprzedaje bilety albo asystuje osobie na wózku. Postój potrafi trwać ponad minutę. Bywa, że do odjazdu z danego przystanku brakuje minuta. Również trzeba oczekiwać. Miejscy aktywiści to takie potworki które są na krucjacie zmieniania otoczenia wokół siebie - niekoniecznie na lepsze... Mam też wrażenie, że ich pewna część to po prostu ludzi nienawidzący samochodów. Aktywiści, jeśli chcecie zrobić coś dobrego to zacznijcie od posprzątania pokoju albo zrobienia starszej sąsiadce zakupów. Waszego uszczęśliwiania nas na siłę mamy dość.
- 69 4
-
2020-06-16 21:56
Brawo! Bardzo słusznie napisane!
- 30 3
-
2020-06-17 11:07
To taka nowoczesna (1)
wersja ORMOwca
- 5 1
-
2020-06-17 15:05
raczej misjonarza
- 0 3
-
2020-07-20 00:36
To nie aktywiści
To patoaktywiści promujący samochodozę. Ich celem jest zakorkowanie miasta
- 1 0
-
2020-06-16 21:03
Dobrze, że korki powodowane przez stojący na środku drogi autobus (8)
Nie spowalniają kolejnych autobusów. Aktywiści jak zwykle popisują się mistrzowską logiką i ponadprzeciętnym intelektem...
- 177 24
-
2020-06-16 22:00
(3)
Brak myślenia przez aktywistów? Hola Hola! Pan Kajetan przecież ma tytuł doktora, który zdobył na Politechnice Gdańskiej i którym próbuje zyskać autorytet! A to że jego praca doktorska dotyczyła jakości kształcenia na studiach doktoranckich... Oj tam oj tam ;)
- 24 5
-
2020-06-16 23:28
Pan Kajetan pracuje w biurze rozwoju Politechniki Gdańskiej....gdyby rektor poczytał co ten człowiek wygaduje....
- 13 3
-
2020-06-17 00:14
A pan Karol G ma tytuł inżyniera a nie umie poprawnie pisać, wiec...? .
- 4 2
-
2020-06-17 16:23
A ja myślałem, że głupoty FRAG nic nie przebije
A jednak dało się. Jednak wyższe wykształcenie pana K. L. bardzo mu w tym osiągnięciu pomogło
- 3 1
-
2020-06-16 22:03
(2)
Strzał w 10-tkę. Nie każdy ma czas, zdrowie i możliwości jeździć rowerem lub chodzić pieszo, a mała grupa zapalonych aktywistów próbuje podporządkować sobie miasto stosując bezmyślnie zasadę, że im trudniej będzie kierowcom i więcej odbierzemy im przestrzeni, tym lepiej będzie się żyć. A wystarczy zrobić jedno niepotrzebne wąskie gardło, jakiekolwiek zwężenie do jednego pasa podczas remontu i stoi pół miasta, w tym transport zbiorowy. I żaden buspas tu nie pomoże, bo nie wszędzie da się zachować ciągłość. Szansa jest w większych kosztach parkowania, to zmusi ludzi do zmiany przyzwyczajeń
- 20 5
-
2020-06-16 23:30
(1)
Może.jakis.protekst przeciw aktywistom ?
- 18 3
-
2020-06-17 16:27
No co Ty???
Zaraz obwołają Cię faszystą, homofobem albo Bóg wie, czym jeszcze.
A tak naprawdę "leczą" w ten sposób swoje kompleksy i tuszują ułomności.
Przykre.
Mam nadzieję, że Gdynia nie pójdzie w ślady Gdańska i nie będzie jeść z ręki tym terrorystom.- 0 1
-
2020-06-17 16:58
w punkt
- 0 0
-
2020-06-16 21:04
Zatoka czy jeden wspólny bilet? (3)
Na co wydawać pieniądze,?
Chyba lepiej byłoby abyśmy mogli w Gdyni podróżować SKM na terenie miasta na zwykłym bilecie miesięcznym ZKM.- 30 7
-
2020-06-16 22:54
Niedasie - maszrałek drelich od grabienia liści. Nie jesteśta z PiS-a, nie należy się (2)
Po trombie liściów grabić wojsko nie bendzie, tylko fotki i materiqał do tv w suszku nagramy i już nas nie ma.
- 3 1
-
2020-06-17 15:07
drelich od grabienia lisci nie jest marszalkiem
- 2 0
-
2020-06-17 16:31
POkemonie!
Marszałkiem jest gostek z twojej sekty. Wojewoda, ktokolwiek by nim nie był, nie ma nic do biletu wspólnego, bo to zadanie samorządu.
Tu blokada jest po stronie niejakiego "Davida Beckhama", tego miszcza od PKM- 0 1
-
2020-06-16 21:05
Patoaktywiści (1)
Jak zawsze w formie
- 115 14
-
2020-07-20 00:37
Dokładnie
Patoaktywiści i ich samochodoza umysłowa. Przykre jest że nie potrafią się zabrać do uczciwej pracy
- 1 0
-
2020-06-16 21:08
Są bardzo potrzebne.. (4)
W Rumi przez remont ulicy Pomorskiej, autobus R zatrzymuje się na ulicy, co powoduje jeszcze dodatkowy korek, który i tak trwa kilka godzin!!!
- 98 18
-
2020-06-16 21:47
zmień pracę, głosuj na bosaka
- 2 6
-
2020-06-16 22:58
rumunia leży poza trójmiastem, napisz do sołtysa pucka,,, (1)
- 2 12
-
2020-06-17 15:10
jast czescia aglomeracji
- 3 0
-
2020-06-17 07:36
Codziennie jeżdżę tamtędy i jedyne co widzę to korek stworzony przez auta
- 3 4
-
2020-06-16 21:09
(2)
Jeśli zlikwidują kupno biletu od kierowcy to może miałoby to jakiś sens, inaczej to tego nie widzę.
- 38 9
-
2020-06-16 22:57
wtedy wprowadzą sprzedaż u kierowcy widokówek, ciupag i oscypków... (1)
- 10 1
-
2020-06-17 15:11
to tak jak na poczcie
- 2 0
-
2020-06-16 21:09
Opinia wyróżniona
Zatoka potrzena (13)
Jeżeli autobus będzie miał przystanek bez zatoki, to siłą rzeczy będzie formował korek. W którym utkną kolejne autobusy. Czy to wymaga wysiłku aby zrozumieć?. A tam gdzie tworzą się korki pomimo zatok, to ich likwidacja sparaliżuje miasto w godzinach szczytu.
- 168 26
-
2020-06-16 21:20
(4)
Nawet jak zjedzie do zatoki to korek zrobi śmieciareczka.
- 4 19
-
2020-06-16 21:43
Wprowadzić zakaz ruchu śmieciarek!
Taką mam koncepcję
- 12 3
-
2020-06-16 22:51
Korkośmieciarki są codziennie, w każdym dniu po inną frakcję, plus gratis losowo - po gabaryty i meble
(ci nawet godzinę znoszą graty stojąc centralnie na ulicy, a miejsce obok jest)...
- 2 1
-
2020-06-17 06:56
Śmieciareczka jedzie raz dziennie
Albo co kilka dni. Widzisz różnicę?
- 2 0
-
2020-06-17 10:14
Tak, bo wszystie śmieciarki jadą na 8 do pracy ...
- 0 0
-
2020-06-16 21:27
aktywiści! I wszystko jasne.
- 20 5
-
2020-06-16 22:06
prywatne samochody są ważniejszy czy komunikacja publiczna? (1)
- 4 16
-
2020-06-17 10:14
Zdrowy rozsądek, a aktywiści chyba mają gorączkę, bo majaczą.
- 3 0
-
2020-06-16 23:10
Aktywistom nie wytłumaczysz...
- 15 2
-
2020-06-16 23:37
Radzę wybrać się kiedyś na przystanek i zmierzyć, jak długo trwa postój autobusu. (1)
Przez te kilka-kilkanaście sekund na wymianę pasażerską (która jest szybsza, gdy nie ma zatoki) żaden korek się nie stworzy.
- 2 17
-
2020-06-17 12:37
Autobus samą swoją powolną jazdą robi korek. Zatoki są by można go było ominąć. Nie ma zatoczek - ciągniesz się za autobusem. Tak ciężko zrozumieć? Ostatnio jechałem za autobusem 20 na godzinę.
- 3 0
-
2020-06-17 00:18
ja bym zrobił, żeby te autobusy/trolejbusy w ogóle się nie zatrzymywały, toż to by był ruch bardziej udrożniony. Taki pojazd komunikacji ma 12-18mb ile to by aut osobowych sie zmieściło w to miejsce na jezdni.
- 6 2
-
2020-06-17 08:35
Dla aktywistów jest to zbyt trudne.
Kolejna sprawa: czy nawierzchnia jezdni od początku była projektowana pod przystanek w danym miesjcu? Jeśli nie, to zaraz się okaże że to autobusy najbardziej niszczą asfalt.
I tyle będzie z tego całego trololo "miejskich aktywistów"/- 3 0
-
2020-06-16 21:10
poczekam jak zrobia
I podpie. Do Ue ten walek - 700 tys za zatoczke
- 19 8
-
2020-06-16 21:10
O Panie (1)
Metr konstrukcji wzdłuż wszerz czy w głąb?
Jak niby przez zatokę droga do przystanku ma się wydłużać? Nie będę czytać do końca, dramat- 68 1
-
2020-07-20 00:38
Logika samochodozy
Nie próbuj zrozumieć. Zatoki są narzędziem uciśnienia pieszych i rowerzystów i niepełnosprawnych tak jak przejścia podziemne (a przynajmniej tak jest wg logiki szurowej samochodozy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.