• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok na projekt remontu mostu Siennickiego. Przebudowa za 20 mln zł

bra
19 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Konstrukcja mostu Siennickiego jest w złym stanie, dlatego konieczny jest remont. Konstrukcja mostu Siennickiego jest w złym stanie, dlatego konieczny jest remont.

Za rok ma być gotowy projekt remontu mostu SiennickiegoMapka prowadzącego na Stogi. Już teraz wiadomo, że jego naprawa wymagać będzie budowy nowych przęseł i przyczółków. Koszt prac jest wstępnie szacowany na ok. 20 mln zł.



Jak często jeździsz mostem Siennickim?

Przetarg na opracowanie projektu ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych dni. Otwarcie ofert zaplanowano w pierwszej połowie września.

Same prace nad tym dokumentem potrwają niespełna rok od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

- Projekt będzie opierał się na koncepcji, która została zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Wariant, który wybrano do dalszego opracowania, opiera się na założeniu konieczności budowy nowych przęseł i przyczółków mostu Siennickiego - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przebudowa ma nie tylko zwiększyć nośność mostu i zmniejszyć koszty eksploatacji przeprawy, ale także poprawić bezpieczeństwo i sprawność ruchu na obiekcie.

Tak zmieniały się gdańskie mosty


Przesuń aby
porównać
Były w Gdańsku nad Motławą i Martwą Wisłą mosty drewniane, stalowe i kamienne. Ich przęsła podnosiły się lub obracały, żeby pogodzić potrzeby żeglugi i mieszkańców. Niektóre przeprawy zniknęły z mapy miasta, niektóre istnieją do dzisiaj, chociaż wyglądają zupełnie inaczej.

Czytaj więcej:

Gdańskie mosty na zdjęciach archiwalnych i dzisiaj


Biuro projektowe, z którym zostanie podpisana umowa, przeprowadzi badania geologiczne i geotechniczne oraz inwentaryzację obiektu. Niezbędne będzie także sprawdzenie nośności fundamentów, przyczółków oraz ustroju nośnego w kontekście możliwości wykorzystania ich podczas przebudowy.

Remont może kosztować nawet 20 mln zł



Według szacunków na dziś przyszły remont kosztować będzie ok. 20 mln zł. Same prace potrwają od 30 do 52 tygodni, w zależności od tego, czy obiekt będzie całkowicie zamknięty, czy zachowana zostanie przejezdność.

W 1927 r. pojechał pierwszy tramwaj na Stogi


Ulica Lenartowicza w latach 20. XX wieku.
Ulica Lenartowicza w latach 20. XX wieku.
Plany budowy nowej trasy do popularnego kąpieliska snuto już w 1906 r. Pierwsze prace ziemne rozpoczęto jednak dopiero 10 lat później. Pierwszy liniowy tramwaj nowy odcinek od Bramy Żuławskiej do plaży na Stogach pokonał dokładnie 1 lipca 1927 r.

Zobacz również:

90 lat trasy tramwajowej na Stogi. Tekst z 2017 roku


Nawierzchnia mostu Siennickiego wraz z torowiskiem została odnowiona w 2015 r., jednak wówczas roboty nie objęły samej konstrukcji mostu. O potrzebie jej remontu mówi się co najmniej od dwóch lat.

Zobacz też: Wyspy i wysepki. Ile ich jest w Trójmieście?

Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych. Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych.
Most Siennicki został oddany do użytku w 1912 r. jako most zwodzony, zastępując przeprawy promowe, które funkcjonowały w tym miejscu do momentu wybudowania obiektu. Od 1947 r. funkcjonuje jako most stały. Pod koniec lat 80. XX wieku z uwagi na zły stan obiekt został rozebrany i wybudowany na nowo.
bra

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (136)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane