- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (249 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (273 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (147 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (146 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Rozczłonkowana SKM-ka. Spokojnie, to tylko wymiana kół
Jeden z dwóch najnowszych pociągów w taborze Szybkiej Kolei Miejskiej trafił do producenta, firmy Newag. Skład pojechał do Nowego Sącza na planową wymianę kół, co - jak widać na zdjęciu - nie jest takie proste. Wróci stamtąd na początku kwietnia.
- Pojazd pojechał do Newagu na planową wymianę kół. Wróci z Nowego Sącza w okolicach 1 kwietnia. Drugi skład pojedzie na wymianę na początku przyszłego roku - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM w Trójmieście.
Jeden skład może zabrać ponad 500 osób
Impulsy to czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m, które są w stanie pomieścić 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon ma czworo drzwi. Pojazdy posiadają dodatkowy wysuwany stopień, który niweluje lukę pomiędzy składem a peronem.
Pociągi są wyposażone w klimatyzację, monitoring, system zliczania pasażerów oraz system informacji pasażerskiej.
Maksymalna prędkość to 160 km/h, ale na linii SKM nie mogą się tak rozpędzać.
Za krótka umowa, by kupić 10 nowych pociągów
SKM od kilku lat zapowiada chęć zakupu 10 nowych pociągów. Jednak ta decyzja uzależniona jest od długości umowy przewozowej zawieranej z Urzędem Marszałkowskim. Ostatnia została podpisana pod koniec 2020 r. i będzie obowiązywać od grudnia 2021 r. do grudnia 2026 r. Jej wartość to 202,5 mln zł.
Czytaj też: SKM nie kupi nowych pociągów. Umowa przewozowa jest za krótka
Według SKM pięcioletnia umowa nie pozwoli zabezpieczyć pożyczki na zakup planowanego taboru. Musiałaby ona obowiązywać przez co najmniej 9 lat.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-16 11:08
Już niedługo z SKM zostanie tylko infrastruktura. (6)
Już teraz inwestuje się w infrastrukturę zamiast w tabor. Nowy przewoźnik będzie płacił za dostęp do linii i sprawa załatwiona. Marszałek niech dalej pompuje kasę w PolRegio
- 54 9
-
2021-03-16 18:02
Bredzisz
Koła były zawsze toczone. To znaczy wagony,lokomotywy. Czasem się wymienia cały wózek
- 3 0
-
2021-03-16 12:26
z dwojga złego lepsze regio (4)
przy każdej podróży różnicę widać gołym okiem, choćby jeśli chodzi o czystość pojazdu i kulturę obsługi, wszystko co nie jest częścią pkp będzie lepsze niż skm
- 7 4
-
2021-03-16 12:37
Problem w tym że te impulsy to są jednostki marszałka wydzierżawione dla PolRegio. (2)
Jednostki są czystsze z powodu tego że klientela też jest inna. PolRegio kuruje na dłuższych trasach a w Trójmieście nie wszędzie się zatrzymuje. Kierownik przechodzi skład i sprawdza bilety więc bezdomni i "elita" Trójmiasta tzw. menele nie jeźdzą.
SKM kursuje częściej i zatrzymuje się na każdym przystanku. Kierownik nie maJednostki są czystsze z powodu tego że klientela też jest inna. PolRegio kuruje na dłuższych trasach a w Trójmieście nie wszędzie się zatrzymuje. Kierownik przechodzi skład i sprawdza bilety więc bezdomni i "elita" Trójmiasta tzw. menele nie jeźdzą.
SKM kursuje częściej i zatrzymuje się na każdym przystanku. Kierownik nie ma możliwości podawać odjazd , obserwować szlak, sprzedawać bilety i jednocześnie chodzić po składzie. Różni ludzie jeżdżą - syf zostawiaja pasażerowie a nie obsługa pociągu. Gdybys chciał mieć porządek to trzeba by zrobić tak że każdy na peronie musiałby posiadać ważny bilet - bramki etc.- 12 0
-
2021-03-16 17:17
"bezdomni i "elita" Trójmiasta tzw. menele"
największy chlew powstaje w piątkowe i sobotnie wieczory, gdzie przeciążonym żołądkom nie udaje się dowieźć zawartości na imprę w Sopocie.
- 0 0
-
2021-03-16 12:43
Tak sie da co widac po innych krajach na zachod od Odry. Wejscie na peron i wyjscie z niego tylko z waznym biletem. Tak samo do autobusu wsiada sie tylko przednimi drzwiami okazujac bilet. Ale u nas Janusz by sie predzej zes*al zanim by sie przystosowal, natomiast ten sam Janusz za granica nie ma z tym problemu.
- 9 0
-
2021-03-16 12:37
wszystko jest częścią PKP polregio też. Bzdury piszesz na niczym sie nie znasz
- 2 4
-
2021-03-16 12:33
Kto bogatemu zabroni ? (1)
Nie lepiej montować koła wielosezonowe ? Skmka nie mogłaby sobie sama wymienić na Cisowej ? Krócej byłyby wycofane z ruchu .W godzinach szczytu skm na pewno przyczynia się do rozwoju covida. Na linii skm prędkość max to 70 km/h
- 1 5
-
2021-03-16 17:18
serwis producenta
działanie zastrzeżone tylko dla niego.
- 1 0
-
2021-03-16 11:51
Gdzie one są? (7)
Jak to jest, jezdzę kolejką do pracy od 5 lat dzień w dzień i ani razu nie trafiłem na impulsa. Gdzie one są?
- 21 13
-
2021-03-17 11:03
Bo one jezdza tak by omijac tlumy.
- 0 0
-
2021-03-16 15:30
Ja już jechałem Impulsem ponad 50 razy, a nawet nie korzystam z SKM codziennie.
- 1 0
-
2021-03-16 13:37
Jezdze miedzy 6:30, a 6:42 z Zaspy w kierunku Redlowa, a Impulsa ani widu ani słychu (2)
- 2 1
-
2021-03-16 14:27
Jeżdżą tylko tyłem z Rumi do Wejherowa przez Rędę Pieleszewo
- 0 0
-
2021-03-16 13:43
To popatrz czasem w okno?
Zobaczysz jak jedzie w przeciwną stronę ;-)
- 4 0
-
2021-03-16 12:53
GDA to masz pecha
Ja jeżdżę dość rzadko,ale na impulsa załapałem się kilkanaście razy
- 2 0
-
2021-03-16 12:10
Jeżeli jeździsz o tych samych porach to nic dziwnego.
Mogłeś nie trafic.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.