• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Młode Miasto: wspólna wizja właścicieli

Ewa Budnik
7 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Fragment masterplanu, czyli całościowej  koncepcji  urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Na wizualizacji widok na tereny Shipyard City Gdańsk w kierunku śródmieścia Gdańska. Budynek Zieleniak zasłonięty jest wysokościowcem.  Fragment masterplanu, czyli całościowej  koncepcji  urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Na wizualizacji widok na tereny Shipyard City Gdańsk w kierunku śródmieścia Gdańska. Budynek Zieleniak zasłonięty jest wysokościowcem.

Znamy coraz więcej szczegółów na temat planów zabudowy Młodego Miasta. Wiele wskazuje, że w najbliższych miesiącach inwestorzy odkrywać będą kolejne karty ze swoimi planami. Sprawdziliśmy, do kogo należą tereny w obrębie przyszłej nowej dzielnicy Gdańska.



Kilka dni temu informowaliśmy o planach budowy wysokościowca przy ul. Jana z Kolna. Plany ogłoszone przez dewelopera Cavatina to kolejna cegiełka w wielkiej układance, jaką jest od wielu lat oczekiwana przez mieszkańców Gdańska zabudowa Młodego Miasta.

Wierzysz w powstanie Młodego Miasta?

Właściciele terenów podjęli współpracę: zamiast konkurować ze sobą zjednoczyli siły, aby na terenie Młodego Miasta powstała nowoczesna dzielnica, w której będzie można mieszkać, pracować i wypoczywać. Spotykają się (do spotkania takiego doszło w tym tygodniu), by dyskutować o swoich planach i wymieniać się informacjami.

- Właściciele łącznie 50 hektarów gruntów na tym terenie, między innymi firmy Atrium, Cavatina, Echo Investment, Edonia, Shipyard City Gdańsk mówią zgodnym głosem: wspólnie chcemy zbudować tu dzielnicę przyszłości - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy reprezentujący wymienione firmy.
Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok na budynek, w którym mieści się klub B90 i ul. Elektryków z końca ulicy. Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok na budynek, w którym mieści się klub B90 i ul. Elektryków z końca ulicy.
Według zapowiedzi rewitalizacja poprzemysłowych budynków to tylko jeden z elementów przemian. Na terenach nowej dzielnicy pojawić ma się odważna, światowa architektura.

- Świadczyć może o tym choćby fakt, że od samego początku do prac koncepcyjnych i projektowych nowo powstającej dzielnicy zapraszano renomowane pracownie, takie jak Sasaki Associates, DunnettCraven, Grupa 5 czy Atelier Loegler. Dzięki takiemu podejściu Młode Miasto ma stać się nowoczesną, wielofunkcyjną dzielnicą z wyjątkową w skali Europy przestrzenią publiczną - informuje Sebastian Drausal.
Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok od strony Węzła Kliniczna, po prawej stronie ulica Jana z Kolna. Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok od strony Węzła Kliniczna, po prawej stronie ulica Jana z Kolna.
Inwestorzy odwołują się to takich głośnych w Europie rewitalizacji, jak powstała na terenach dawnego portu hamburska dzielnica HafenCity, Aker Brygge (zrewitalizowane tereny byłej stoczni w centrum Oslo), londyńskich Docklands i Canary Wharf czy nowojorskiego South Street Seaport.

- Moment, w którym znajduje się obecnie dzielnica, jest przełomowy. Po okresie dyskusji nad rozwojem Młodego Miasta, analizach prawno-własnościowych i urbanistycznych, przystępujemy do działania - zapowiada, w imieniu większości inwestorów posiadających grunty na terenie Młodego Miasta, Sebastian Drausal.
  • 97-metrowy biurowiec, jaki spółka Cavatina zamierza wybudować przy ul. Jana z Kolna. Widok od strony ul. Narzędziowców.
  • Budowa biurowca przy Jana z Kolna ma się zacząć wiosną przyszłego roku.
Właściciele terenów na Młodym Mieście
Atrium
Deweloper, właściciel i zarządca centrów handlowych w Europie Centralnej i Wschodniej. W sześciu krajach posiada łącznie 59 obiektów. Deweloper specjalizuje się w budowie dużych obiektów handlowych, ale ma świadomość, że realizacja dużego obiektu handlowego w obrębie Śródmieścia nie ma racji bytu.

Cavatina
Inwestor kilka dni temu przedstawił plan budowy prawie stumetrowego budynku biurowego przy ul. Jana z Kolna. Jego realizacja ma się rozpocząć wiosną 2018 roku. Grupa Cavatina to nie tylko deweloper, ale także generalne wykonawstwo w zakresie budownictwa oraz wykończenia wnętrz pod potrzeby najemców. Grupa posiada własną pracownię architektoniczną.

Echo Investment
To polski deweloper, który siedzibę swojej firmy ma w Kielcach. W Trójmieście Echo Investment zrealizował budynek Tryton Business House przy ul. Jana z Kolna. Na swoim terenie pomiędzy budynkiem Europejskiego Centrum Solidarności a ulicą Popiełuszki zobacz na mapie Gdańska Echo Investment planuje budowę biurowców. Wkrótce znany ma być ich wygląd.

Edonia
To dwóch belgijskich deweloperów: Re-Vive i Alides. Tereny na Młodym Mieście nabyli oni w tym roku. Jeden z nich specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym, drugi realizuje głównie obiekty użyteczności publicznej. Zapowiadają budowę ponad 2 tys. mieszkań. Edonia ogłosiła międzynarodowy konkurs urbanistyczny na koncepcję zabudowy swoich terenów. Jeszcze w tym roku zostaną ogłoszone jego wyniki.

Inopa
To nazwa spółki, która powstała po zakupie firmy Euro Styl przez Dom Development. Spółka ta powstała w celu realizacji i komercjalizacji projektów biurowych. Inopa, jeszcze jako Euro Styl, zrealizowała rozbudowę i remont biurowca C 200 Office przy ul. Jana z Kolna. Deweloper ma dalsze plany dotyczące sąsiedniej działki, ma tu powstać budynek biurowy C-300.

RKD Development
Spółka, która została przekształcona z firmy Navimor Development. Spółka ma w planach budowę kompleksu biurowo-mieszkaniowego. Na działce należącej do inwestora powstaną również obiekty usługowe i budynek hotelowy.

RWS Investment Group
To trójmiejski deweloper, który zajmuje się głównie realizacją obiektów komercyjnych, w szczególności parków handlowych. W sąsiedztwie ECS deweloper posiada dwie działki, na których planuje realizację obiektów biurowych.

Shipyard City Gdańsk
To spółka przekształcona ze spółki Drewnica Development, spółki wydzielonej z Synergii 99, czyli firmy, która niegdyś posiadała wszystkie niewykorzystywane do produkcji statków tereny dawnej Stoczni Gdańskiej. Shipyard City Gdańsk zlecił warszawskiej pracowni JEMS Architekci opracowanie koncepcji urbanistycznej dla posiadanych przez siebie terenów. Shipyard City Gdańsk w najbliższym czasie ujawni kolejne plany dotyczące zabudowy swoich planów.

Opinie (176) 4 zablokowane

  • (13)

    Gdańskie plany rozbudowy miasta napawają dumą :)

    • 138 76

    • Chyba budynia

      jak dostanie po mieszkaniu od każdego dewelopera

      • 25 36

    • nic tylko współczuć

      te oleje i smary z ostatnich 40lat są tam wszędzie i ten smród wody

      • 16 33

    • Jeśli o mieście decydują te same osoby co wymyślają i zatwierdzają te superchiper nazwy inwestycji to jestem już pewien że wyjdzie z tego kupa. Trzeba być ograniczonym umysłowo żeby popełnić takie nazwy jakie królują obecnie.

      • 23 5

    • eech, wizje, wizje... (2)

      • 8 6

      • To w gdyni. (1)

        W Gdańsku są wizje, plany a następnie realizacja. Tego ostatniego elementu brakuje w gdyni natomiast w kółko powtarzane są wizje i plany.

        • 15 8

        • jeszcze ci się znudziło pisać ciągle to samo

          • 5 2

    • przedostatnia wizualizacja (fragment masterplanu) - blokowisko?

      • 11 2

    • To samo od długich lat (1)

      "dzielnica przyszłości", "światowa architektura"
      Skąd ja to znam?

      • 10 7

      • Z szczurowa.

        • 7 3

    • (1)

      Inwestorzy odwołują się do głośnych rewitalizacji. Prawda jest taka, że to tylko marzenia.

      • 9 3

      • Bo teź tam nie ma czego w zasadzie rewitalizować ;)

        • 1 1

    • Rozumiem ze to wersja robocza ale widac sporo masywnych budynkow, a ta waska marina uwidacznia scisk.
      Mysle ze w realu samo zabudowanie terenu nie bedzie juz imponowac.

      • 5 3

    • dlatego miasto jest coraz brzydsze

      • 4 3

  • Nareszcie! (6)

    To będzie duma nie tylko Gdańska, ale i całego kraju.

    • 106 86

    • Zupełnie nową jakość w Trójmieście. Mam nadzieje, ze uda się to szybko wybudować

      • 18 15

    • To mogłaby być duma. Raczej

      • 6 3

    • Duma z biurowców? :D

      • 11 5

    • kompleksy panie, kompleksy - jachciki w tej śmierdzącej breji? kto bywa nad kanałem ten wie

      • 4 2

    • Zamkna b90, protokulture, elektrykow, 100cznie.

      Szkoda bo fajne klimatyczne miejsce to bylo i jest.

      • 2 2

    • dyżurny bałwochwalca?

      • 2 0

  • Młode Miasto - stare układy. Bez urazy. Urbanisty tu nie było - deweloperów jest wielu (3)

    Ponoć trezba pieciu pokoleń, by naprawić dewastacje urbanistyczne jednego. Właśnie dewastujmy.
    Przeskalowane, odhumanizowane... Nasi wnukowie nam tego syfu nie wybaczą.
    Nikt tam nie pójdzie na spacer,nie będzie podziawiał.

    • 166 64

    • Idealnie ujete..

      ..smutna prawda. Pozdrwiam.

      • 34 13

    • Niestety zgadzam się.

      Obszar wykupiony, miasto zdecydowane. Modernizm a la 2017. niestety nikt takiego syfu w europie już nie robi. NA Architekturze na Politechnice wszyscy się wdtydzą

      • 34 13

    • Jak stare układy

      to powinien być i Kozikowski. Kozikowskiego brak. Jest dobrze.

      • 5 0

  • (3)

    Jak zrobia to tak jak to przedstawiaja to bedzie raczej powod do wstydu... nic ciekawego

    • 107 46

    • (1)

      Jak dla mnie świetny projekt. Oby to wszystko wybudowali

      • 6 20

      • A co konkretnie dobre?

        bo w artykule niezwykle malo informacji o tym, co ma byc.

        • 13 1

    • A wlasnie ze dobra i spojna wizja. Widac roznice gdy zabiera sie za to prywatny inewestor a nie miasto wydaje publiczne pieniadze na konkursy ktore wygrywa studio kwadrat.

      Bardzo dobra wizualizacja

      • 2 4

  • (1)

    W Gdyni na makiecie na terenie Dalmoru jest wiekszy wypas i sa wieksze wypasione powierzchnie przeszklone.

    • 39 34

    • Za szczura wszystko na makiecie pozostanie !

      • 8 2

  • Dzielnica przyszłości to dzielnica dla ludzi (7)

    Przede wszystkim dla pieszych, rowerzystów i korzystających z transportu publicznego.

    Jeśli tam powstaną wielopoziomowe parkingi dla samochodów, to będzie znaczyło, że właściciele terenu mają kłopoty z wyobraźnią.

    • 89 35

    • (6)

      A ludzie to i samochody które są, będą i tego nie da się uniknąć. Parkingi wielopoziomowe są we wszystkich dobrze rozwinietych miastach europy i to właśnie one są jednym z elementów nowoczesnego miasta. Lepiej postawić taki parking niż później narzekać na rozwalone samochody po wszystkich ulicach i trawnikach, trzeba myśleć obiektywnie. Jednak boje sie że będzie to wyglądać jak w przypadku parkingowca który okazał sie jedną wielką klapą, pozostaje wiara w inwestorów.

      • 19 7

      • Zapraszam do Londynu i pokażcie mi proszę, gdzie są owe samochody na trawnikach (5)

        • 4 6

        • Londyn ma metro! (2)

          • 4 3

          • (1)

            A trojmiasto ma skm i metra nigdy nie bedzie mialo przez uksztaltowanie terenu

            • 3 4

            • Jedna SKM to sporo za mało

              Aby SKM porównywać do Metra, to jeszcze długa droga.
              SKM nawet z PKM to sporo za mało. Brakuje jeszcze 3-4 linii które mogłyby sporo zmienić.
              Kolej to szybkie przemieszczanie i jest ona potrzebna, ale musi ona współpracować z ZKM, aby człowiek mógł się przejechać 4-5 stacji potem przesiadka na ZKM i być szybko na miejscu.

              Taka współpraca ma umożliwić przejazd z każdego miejsca w max 1h.

              • 6 0

        • Londyn to inna kultura i mentalność. My mieszkamy w Polsce ;)

          • 5 2

        • Sa nie na trawnikach a w wielopoziomowych parkingach

          • 0 1

  • Błagam, nie spie***cie tego!!! (1)

    Gdańszczanie Wam nie darują tak jak Budyniowi nie darują Forum Radunia. Projekt piękny.

    • 94 31

    • gdzie ten projekt? Kilka bardzo ogolnych wizualizacji

      • 18 1

  • Tak wygląda błogi sen dewelopera

    Nikt nie przeszkadza, dyskusje do kosza

    • 68 14

  • Ta zabudowa raz na zawsze pozbawia nas możliwości odbudowy przemysłu stoczniowego. (18)

    I chyba o to głównie chodzi w tej zabudowie.

    • 89 89

    • odkup te tereny i odbudowywuj przemysł stoczniowy (3)

      • 34 22

      • Synek a lekcje już odrobiłeś? To jeszcze zrób sobie kanapki do szkoły.. :) (2)

        • 22 17

        • Od robienia kanapek jest matka. No chyba że to wyrodna matka. (1)

          • 9 15

          • A od pasem po tyłku też mogę być?

            • 9 2

    • Lipa

      Masz rację,ale nikt nie chce tego widzieć.Następna wyspa Ostrów.

      • 16 8

    • przemysł stoczniowy powinien się zainteresować planami budowy portu zewnętrznego (1)

      to nie XVIII wiek, żeby produkcja stoczniowa i przeładunki portowe odbywały się w środku miasta

      • 26 3

      • W Azji to nic nadzwyczajnego.

        Starają się korzystać ze statków, wszędzie gdzie jest taka możliwość.

        • 2 5

    • I bardzo dobrze..Stocznie tylko komunisci mogli wymyslic tak blisko wielkich skupisk ludzkich. (6)

      Powinno to byc daleko min 30 km of Gdanska ale za to z dobra szybka komunikacja kolejowa.Moze jak Morawiecki zostanie premierem powstanie taki pomysl?Stocznie,spalarnie,wysypiska powinny byc daleko of miasta..Energie mozna przetwarzac wszedzie I ja dosc dowolnie zamieniac I przetwarzac..chodzi o straty ale I to mozna usprawnic .lBrakuje tu wizji I wielkich pieniedzy ,ktore mozna by pozyskac na wielkie projekty jeszcze badz co badz ale z UE.

      • 6 11

      • (1)

        Przecież stocznia była z dala od Gdańska tylko developerzy weszli na jej teren... już widzę te artykuły że mieszkańcy nie mogą spać bo stoczniowcy napierdzielają młotami i szlifierami od 5 rano

        • 9 4

        • Z dala od miasta to ty chyba do szkoly chodziles?Otworz sobie okno w nocy na Zaspie,Wrzeszczu Morenie nawet Chelmie.

          To uslyszysz napieprzanie mlotem kowalskim o blache.Wiedzieli ze miasto sie bedzize sie rozbudowywac...No I co? no I jajco 45 lat po komunie a ci caly syf chca na nowo przygarniac do dzielnic mieszkaniowych.

          • 2 0

      • jprd.....

        Znasz choć trochę historię tego miejsca ? Wątpię w to szczerze - poczytaj. Po za tym poczytaj kiedy i w jakich okolicznościach te tereny zostały opędzlowane i za jakie grosze.....

        • 6 1

      • Synku , te stocznie powstały na długo przed ,,komunistami" , historii w gimnazjum nie macie? (2)

        • 9 1

        • leming nie ma mózgu (1)

          Przeczytał art w GW, myśli że jest tak jak w gazetce napisano. Leming to stan umysłu, jest niereformowalny

          • 5 3

          • No i co ze powstaly za dziada pradziada byla stocznia Cesarska ale dla Polski jako tako Stocznia powstala po 45 roku...

            Wiec mi tu od synkow krasnalu nie uzywaj.Jak powiedzialem to durny pomysl stawiac produkcje szkodliwa I uciazliwa..syf po piaskowaniu (chociaz niby oslony-a drobiny pylu I tak leca przy dobrym wietrze na miasto),syf po pylach,farbach spawaniu elektrycznym...I to ze miasto mialo mniej rozbudowane dzielnice I tak pokazuje ,ze slabo bylo a raczej teraz jest slabo z mysleniem u co niektorych.Po jakiego grzyba sie truc tym wszystkim...Dzisiaj sa mozliwosci aby zbudowac np superszybka kolej..Jest to mozliwe...wiec dojazd do takiego miejsca nie trwal by jak sredniowieczna wycieczka do Rzymu.Sa kurna mozliwosci,srodki a glupcy nadal mowia ..budujmy stocznie w centrum,spalarnie najlepiej na StARYM Miescie...Durnie kiedy do was dotrze ,ze trzeba dbac o swoje srodowisko o powietrze,o drzewa aby cos zostalo dla nastepnych pokolen,aby dzieci nie chorowaly na alergie,i nowotwory.Mowia ,ze Polak przed szkoda I po szkodzie glupi.No cos w tym jest

            • 1 1

    • Ale pitolenie (2)

      litości człowieku, wyłącz TVP i wyjdź z piwnicy. Stocznie mają się lepiej niż kiedykolwiek.

      • 12 4

      • Przecież zamknięto duże stocznie a zostawiono małe...

        PiS próbuje uruchomic stocznię w Szczecinie, ale likwidacja stoczni w Gda to zbrodnia na naszym mieście. A do tego właśnie służy to "Młode Miasto"

        • 7 5

      • Lepiej niż kiedykolwiek? Ile masz lat? 20?

        • 2 3

    • Jeszce się odbuduje.Pieniądze odda Rydzyk - te co zbierał na stocznie.Jaworski na managera - w kocu wie jak sie zarabia 90 tys miesięcznie.Na spawacza pójdzie Gozdzikiewicz.Ten co zawsze w walce.O ile nie zapomniał jak się robi.Bo już ponad 20 lat na etacie związkowym.

      • 4 0

  • (3)

    już tyle było tych wizji. Jak zobaczę, to uwierzę

    • 35 11

    • Jak się coś już widzi, to ma się pewność, a nie wiarę (2)

      Wierzyć można w coś, czego nie widać.

      • 5 1

      • Wierzyć to można w coś czego nie ma (1)

        np bóg lub inne głupoty, które człowiek sam wymyślił.
        Wiara jest dla głupców lub prostych ludzi.
        Niektórzy wierzą, że ziemia jest płaska i Słońce obraca się wokół Ziemi i że bóg tak zapodał. No ale co ja tam mogę wiedzieć, wszak nie jestem prawdziwym, prawowitym polakiem. Echh szkoda.

        • 1 1

        • jeszcze się przekonasz

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane