• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył montaż ozdobnych ścian przystanków PKM

Maciej Naskręt
22 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Montaż ozdobnych ścian na budowie przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
  • Wizualizacja przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo, gdy jeszcze nazywana była przystankiem PKM Banino.
  • Montaż ozdobnych ścian na budowie przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
  • Usytuowanie przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
  • Montaż ozdobnych ścian na budowie przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.

Przystanek PKM Gdańsk Rębiechowo jako pierwszy zyskał ozdobne ściany charakterystyczne dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Zdobienie pojawi się na wszystkich budowanych stacjach linii PKM.



Przebieg linii PKM w Gdańsku. Przebieg linii PKM w Gdańsku.
We wtorek rozpoczął się na przystanku Gdańsk Rębiechowo zobacz na mapie Gdańska montaż ozdobnych ścian bocznych czerwonych wiat z charakterystycznymi perforowanymi grafikami.

- Docelowo montowane zdobione boczne ściany mają się pojawić na wszystkich przystankach. Jeszcze w listopadzie będzie można podziwiać ozdobny element na stacji PKM Niedźwiednik - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM, która jest inwestorem kolejowego przedsięwzięcia.

Zobacz trasę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z lotu ptaka.

Kształt i wygląd ścian peronów został wybrany w listopadzie 2012 roku w międzynarodowym konkursie PKM, zorganizowanym we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej "Łaźnia".

Zwycięski projekt Anny Waligórskiej zdaniem ekspertów architektury "współpracuje z lekkością nowomodernistycznej architektury kolejowych przystanków i równocześnie swoją organiczną wyobraźnią rozpuszcza rzeczowość budowlanej struktury". Dodatkowo spełnia potrzebę orientacji podróżnych poprzez przyznanie numerów poszczególnym stacjom i zintegrowanie ich z bardzo rozpoznawalnymi obrazami.

Z kolei pod koniec kwietnia zatwierdzono nazwy przystanków, co wiązało się bezpośrednio z wkroczeniem budowy w kolejny etap - zamawianie wspomnianych elementów architektury według projektu Anny Waligórskiej. Przy tej okazji zmieniona została wspomniana nazwa stacji PKM Banino na Gdańsk Rębiechowo.

Obecnie budowa 18-kilometrowej linii gotowa jest w 77 proc. przy 70-procentowym upływie czasu do zakończenia przedsięwzięcia. Inwestycja ma być gotowa w maju 2015 r. Niektóre jej elementy będą wykańczane jeszcze do przyszłorocznego października, jak np. wiadukt na Zaspie. Inwestor jednak zapewnia, że nie zakłóci to ruchu pociągów.

Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do lotniska w niecałe 25 minut.

Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Budimex, która za swoje prace zainkasuje 716 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.

Kronika budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • (6)

    Panie Redaktorze Naskret, ten Pana news ma taki sam wydzwiek, jak stwierdzenie, ze rano w piekarni pojawil sie chleb, a nawet cieple bulki..

    • 78 48

    • (1)

      mam tylko nadzieje że zastąpić się miedziane okleiny hamulców czymś innym żeby wszystko dokoła nie było rude.

      • 14 1

      • ...

        nie miedziane tylko żeliwne, to raz, a dwa, w nowych składach się już takich rozwiązań nie stosuje (hamulce szczękowe)
        Obecnie standard to hamulce tarczowe.

        • 14 0

    • Ja tam wolę takie newsy niż (1)

      kronikę wypadków z całego świata, jak w tv.

      • 28 2

      • dokladnie

        I jeszcze sprawozdania sadowe

        • 2 0

    • Nie ma takiego wydźwięku

      To wartościowa informacja lokalna - sprawozdanie z ważnej dla regionu inwestycji. "News" nie musi być sensacyjny czy szokujący.

      To ludzkie dziennikarstwo. A informacja jest dla ludzi ważna, o czym świadczy liczba odsłon i komentarzy.

      • 33 1

    • Maruda.....................

      • 10 1

  • czemu to taki brzydkie? (8)

    czyzby to ci sami projektanci co ECS robili? Tyle, ze tym razem blach pomalowali. Farba w kolorze slaskich okien. Byla popularna na slasku bo mozna bylo ja wyniesc "za darmo" z kopalni. Ciekawe komu "wyniesli " ci od kolei?

    • 64 108

    • A czemu nei przeszklono? (2)

      Byłoby ładniej, bardziej słonecznie i człowiek by widział zarówno pociąg jak i przystanek...

      • 10 26

      • Tak i co 2 tygodnie wymianiali by zbite szyby...Super pomysł...

        • 25 5

      • no bo bedzie czerwone i juz.jakby bylo przeźroczyste to byś napisał dlaczego nie jest czerwone.Naród narzekaczy.

        • 26 7

    • Ci sami nie, ale ich koleżanki i koledzy z placówki oświatowej.

      • 3 3

    • ąę

      Błędów co nie miara, "polskie" znaki pouciekały w las zabierając ze sobą sens wypowiedzi i rozumek autora. Przecież autorzy projektu są wskazani w tekście i możesz sprawdzić, że to nie Ci sami, którzy ECS projektowali. A pomysł z farbą jest już tak absurdalny, że nawet komentować nie ma czego.
      Miłego popołudnia i udanego tygodnia zgrywusie :)

      • 3 0

    • Witamy w kraju kwitnącej cebuli!

      Tu każdy jest krytykiem politycznym, architektonicznym, najlepszym finansistą, jak nie filozofem, a pewność siebie buduje się w internecie, bo przecież "jest się anonimowym".

      Polecam zamknąć się we własnym, romantycznym polskim dworku, kupionym z gazety, pokrytym styropianowymi sztukateriami i inną dachówką niż sąsiad (bo trzeba być lepszym, ład przestrzenny nie jest dla szlachty), zająć się własnym życiem, mężem/żoną, dziećmi, znaleźć hobby, bo lanie żółcią na innych nim nie jest i dać ludziom robić, to czego byli nauczani, a wszyscy będą szczęśliwi.

      • 4 5

    • (1)

      "...i równocześnie swoją organiczną wyobraźnią rozpuszcza rzeczowość budowlanej struktury" - mnie bardziej interesuje czy pociag bedzie na czas.

      • 1 0

      • ale czy

        przez te organiczna strukture nie bedzie nawiewal snieg na peron?

        • 1 0

  • pytanie za 100 pkt (10)

    jak często będzie kursowała kolej, z osowy do wrzeszcza? akurat by mi pasowało do pracy :) jeśli co 1-2h jak na trasie gdynia-kościerzyna, to faktycznie doskonała inwestycja za grube miliony haha

    • 50 18

    • (4)

      Nikt tego nie wie na razie ale kursów zbyt wielu nie należy się spodziewać.
      Mam znajomego który robił analizy przewozu i nie wychodziły one za dobrze.
      Na ranne i popołudniowe szczyty chciano puszczać składy co 10-12 minut, problem jednak był w tym, że ranne składy (w dół) a popołudniowe (w górę) o ile byłyby zapełnione, to te w kierunkach odwrotnych, byłyby zupełnie puste.

      • 16 2

      • (1)

        Taka jest niestety specyfika tej linii. Rano zwieźć do pracy i po południu przywieźć do domu.

        • 17 2

        • Dlatego liczy się te puste kursy i wychodzi tak jak wychodzi. Nieco mniejsza częstotliwość, bardziej zapchane składy ale za to mniejsze koszty.

          • 8 1

      • W drugim kierunku nie wszystkie składy musza sie zatrzymywać na stacjach (1)

        Zwiększyłoby toczestotliwosc kursów.

        • 1 3

        • Ty jesteś mądry jednak... Szkoda tylko, że po 4 przystankach skład, który miałby się nie zatrzymywać dogoniłby ten, który się zatrzymuje na przystankach i dalej jechaliby razem jedne za drugim i razem zatrzymywaliby się na kolejnych stacjach. Tylko ten pierwszy by zabierał ludzi a drugi jechałby na pusto. To ma sens, powinieneś im ten pomysł posunąć... Geniusz

          • 6 0

    • ... (3)

      Wstępne założenia dot. rozkładu jazdy po uruchomieniu linii są znane od jakiegoś czasu. Gdańsk Wrzeszcz - Lotnisko - Osowa co 15min plus 1 poc. na godzinę w stronę Kaszub.

      • 17 1

      • skorzystam...

        to w sumie całkiem dobrze, skmki obecnie tak kursują poza godzinami szczytu i dramatu nie ma :)

        • 14 2

      • (1)

        Wstępnie zakładano jeszcze większą częstotliwość szczytową ale byłyby w drodze powrotnej puste "przeloty", więc z 6 odjazdów na godzinę zmniejszono do 4. Po godzinach szczytu będzie jeszcze mniej, co z kolei da do zastanowienia czy czekać np 20 minut na przystanku i jechać PKM kolejnych kilkanaście, czy wsiąść w samochód i dojechać w krótszym czasie. Jak do tej pory analizy są oparte na bardzo optymistycznych założeniach, choć wykluczyć oczywiście nie sposób że PKM będzie dobrym rozwiązaniem. Czas pokaże jak to wyjdzie, choć na razie optymizmu wielkiego nie ma.

        • 5 3

        • ...

          Lepsze takie rozwiązanie, które początkowo nie wykorzystuje w pełni potencjału linii, niz wybudowanie osiedli na terenie bez infrastruktury, a potem płacz, że wszyscy stoją w korku, ze nie ma jak dojechać.

          • 12 1

    • Dla mieszkańców Zaspy tak długo jak nie powstanie przystanek PKM Zaspa to ta linia nie ma najmniejszego sensu, szczególnie przy konieczności dokupienia 2 dodatkowych biletów na SKM i ZKM...zmienili projekt podjazdu więc jeszcze jest czas by zbudować dodatkowy peron i umożliwić korzystanie z PKM kilku tysiącom mieszkańców?

      • 2 0

  • Piknie jak na odpuście (7)

    Jestem ciekawy kto wymyślił ten czerwony kolor!!!! Wszędzie się mówi o wtapianiu w tło nowych inwestycji a tu proszę robimy z miasta cyrk!!!!

    • 55 67

    • ... (3)

      Pokaż mi gdzie wszędzie się o tym mówi??

      • 18 8

      • (2)

        W tak zwanych miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego między innymi, czyli najważniejszych dokumentach architektonicznych lokalnego prawa.

        • 6 11

        • (1)

          nikogo nie interesuja tzw miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, uchwalone przez soltysa twojej gminy.

          • 9 4

          • Ja nie mówię o tym, co kogo interesuje, tylko gdzie się wspomina o temacie tego wątku. Padło pytanie, dałem odpowiedź. Ujednolicanie to jedno z głównych założeń większości MPZP, w mojej gminie - Mieście Gdańsk - też.

            • 1 0

    • Kolor prystanków jest czerwony (1)

      bo na nich jest robotnicza krew!



      Zaprawdę powiadam wam, los pokara tych, co podnieśli świętokradczą dłoń na substancję zabytkową! Oto nadchodzi klątwa kościoła w Brętowie! Inwestycja sczeźnie! Ci, którzy nie upamiętają się, złotego cielca w Letnicy aż po fundamenty zębami rozgryzać będą!



      Nadejdzie słuszna kara za Euro2012, biada tym, którzy zniszczyli najlepsze co było!



      Ludu upamiętajta się, albo wszystkie pomrzeta!

      Zasię dusze w*****ie!



      O biada!

      • 6 13

      • Wow!

        • 1 0

    • To nie wojsko,

      że trzeba się maskować.

      • 1 4

  • A czy ruszyly juz prace w sprawie wspolnego biletu do 100 zl na Pkm Ztm Skm?! (15)

    nic w tej sprawie nie słychać. mieszkancy nie kupia biletu za ponad 200 zl ... a tym bardziej nie przesiada sie z auta

    • 67 5

    • i nie mowcie ze sie nie da bo w innych miastach polski juz taki bilet w tej cenie działa (3)

      • 24 3

      • (2)

        taaa, gdzie? w Londynie? ;)

        • 2 16

        • na pewno w Warszawie zatkalo kako?:) (1)

          • 23 3

          • co u was na wsi oznacza slowo "kako"?

            • 5 3

    • ... (2)

      Za 100zł to myślę, że trochę za mało. Obecnie na ZTM Gdańsk trzeba wydać ponad 100zł kupując bilet obejmujący Sopot.

      • 5 10

      • wiem ale też wiem ze to jest drogo:( sa miasta w Polsce gdzie taki tani bilet dziala i jest sukcesem.

        • 11 2

      • No chwilę...

        Ale wpływy byłyby również z Wejherowa czy Gdyni, więc bez przesady - bilet nie będzie dotyczył 450 tysięcy ludzi, a ponad miliona!

        • 8 3

    • Proszę sobie zobaczyć na stronie "mzkzg.org" (7)

      "Bilet miesięczny 30+" za 110 złotych.
      Nazwa 30+ nawiązuje do zakresu ważności biletu: 30 km koleją( PKP SKM i PR Regio ) plus komunikacja komunalna (autobusy, trolejbusy i tramwaje na całym obszarze MZKZG).
      Dołożą do tego PKM i będzie za 130 złotych - full wypas.

      • 1 10

      • 30+ normalny (6)

        to kosztuje 110+88 = 198zł

        • 11 1

        • (4)

          dokładnie, kolega z um mydli oczy a realia jak widac sa drogie!

          • 7 1

          • 200 zl za nieograniczone poruszanie sie wszystkim po calej metropolii? (3)

            Nie wiem, co dokladnie obejmuje ten bilet, ale chcialbym zauwazyc, ze 4 kursy z Gdanska Glownego na Lotnisko taksowka juz wyczerpuja te kwote.

            Prosze zobaczyc, ile za taka kwote mozna jezdzic samochodem - szczegolnie w godzinach szczytu.

            • 3 8

            • nie pitol, w innych miastach sie da a unas ludzie z urzedu niedasię zwą sie oni tylko podwyzki potrafia dawac

              • 8 0

            • Przy spalaniu 10 l/100 km,

              jeżdżeniu do pracy 20 dni w miesiącu i cenie paliwa 5,2 za litr ok. 20 km dziennie, wiec 10 km w jedna stronę. Moim zdaniem samochód sie bardziej opłaca, zwłaszcza, ze na dalsze odległości spalanie będzie raczej mniejsze- oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.
              By cena biletu była atrakcyjna, powinna oscylować koło 100 zł

              • 5 0

            • Najbardziej śmieszne/żenujące jest to

              że jeśli chciałbym się np. tylko po Gdańsku poruszać ZTM+SKM to muszę zapłacić 186zł - to jest dopiero granda.
              Bilet na wszystko na jedno miasto to powinno być 90-100zl
              Bilet na wszystko jedno miasto + kolej całe Trójmiasto to 130-140 zł
              Bilet na wszystko na całe Trójmiasto to 170-180zł

              • 3 2

        • W Warszawie za 110 zł jest bilet normalny obejmujący wszystkie środki transportu z metrem i koleją na powierzchni jak od Oruni do Wejherowa i Sopotu do Kartuz...a w Trójmieście chyba można powiedzieć, że zamiast tego jest zmowa cenowa przewoźników, która powinna być ścigana z urzędu a odpowiedzialni za ten stan postawieni przed sądem i przykładnie ukarani?

          • 2 0

  • Jak do tej pory, (24)

    bez decyzji Sądu Administracyjnego, budowa PKM jest w rzeczy samej nielegalna.

    • 27 47

    • (2)

      Dużo minusów czyli akceptujących łamanie prawa.
      Widać zatem, że PRL BIS jako państwo oparte na pustce, ma się póki co dobrze.

      • 8 20

      • Re..

        ..pieniacz!

        • 3 8

      • ...

        pan górski?

        • 4 3

    • (18)

      Jakieś konkrety tej sprawy?

      • 1 0

      • (17)

        Konkretem jest to, że budowę miano wykonywać na podstawie "specustawy" związanej z EURO 2012. Specustwa jednak nakładała warunek iż inwestycja miała się zacząć przed rozpoczęciem Euro a PKM zaczęto budować rok po zakończeniu mistrzostw. Zatem nie mogła korzystać z zapisów tego aktu prawnego. Proste jak drut.

        • 12 12

        • Na szczęście oprócz bezmyślnego interpretowania zapisów istnieje zdrowy rozsądek (8)

          Wiesz, że reprezentujesz sposób myślenia typowego biurokratyzmu? A jest on bardziej szkodliwy niż "nielegalna" budowa PKM.

          • 20 8

          • Prawo powinno być prawem, a nie swobodną interpretacją (7)

            Ma rację internauta podkreślający ten przykry fakt. Można dodać, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała pozwolenie na budowę przed badaniami terenowymi (w maju, a badania w czerwcu do sierpnia)). Wniosek: PKM to SITWA, która zmówiła się dla osiągniecia celu, mająca polskie prawo w pogardzie. Zdrowy rozsądek tak, ale nie może on podważać prawa - niestety. Inaczej stajemy się Bantustanem Europy.

            • 8 11

            • (1)

              i to jest skandal ze oni buduja ta pkm. powinni, wybudowac kilka kosciolow za te pieniadze.

              • 11 10

              • Z Torunia zamknij brame od stodoły bo waniajet.

                • 1 4

            • Zarówno ja jak i ty tylko INTERPRETUJEMY prawo. Robi to także NSA. (4)

              KAŻDY zapis jest interpretowalny. Nie ma JEDNOLITEGO prawa, a takie myślenie o nim to przejaw naiwności. I nie nam wydawać osądy co do zgodności z polskim prawem. Poczekajmy na decyzję NSA.

              • 4 1

              • (3)

                Wszystko OK ale inwestycję rozpoczęto jednak w momencie, kiedy prawna otoczka byłą niepewna. To już polityka faktów dokonanych. Zawsze też można naginać prawo, stosując tzw potrzeby społeczne. To jest jakby nie patrzeć, gra nie fair.

                P.S. Zapewne NSA wyda wyrok że jest wszystko w porządku ale będzie musiało się sporo napocić by taką decyzję wydać. Pytanie też z drugiej "mańki" a co jeśli SA uzna że jednak prawo złamano?.

                • 5 1

              • ODP: to będzie trzeba kolej rozbierać...

                potem wywieźć ziemię z nowo usypanych wałów kolejowych i zwieźć z powrotem starą, a na samym końcu zasadzić z powrotem wszystkie chaszcze i krzaczory co na starym wale kiedyś rosły...

                • 10 0

              • Jeśli kolej będzie wybudowana (1)

                to nic sie nie stanie, jeśli będzie w trakcie budowy- budowa stanie i trzeba będzie wszystkie pozwolenia od początku załatwiać.

                • 0 0

              • Oby ...

                miejmy nadzieję, że tak będzie ...

                • 0 0

        • (7)

          Ale przecież ta inwestycja nie jest realizowana na podstawie ustawy o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.

          Ustawa jasno określa już w trzecim punkcie pierwszego artykułu, że linie kolejowe o znaczeniu państwowym nie są realizowane na jej podstawie.

          Zatem jakie są te konkrety?

          • 3 4

          • (6)

            musisz poczekac, az jarek przysle smsy z instrukcjami, bo sie chlopaki zapetlili.
            w ogole nie powinines sie do nich w ten sposob odnosic, bo zaraz zamiast konkretow dostaniesz odpowiedz, ze jestes debilem/lemingiem itp.

            • 3 1

            • (5)

              Akurat Jarek i Donald to dla mnie podobna zgnilizna. Staram się jednak odnosić do konkretów. Przeczytałem kilka paragrafów ustawy, której komentujący najwyraźniej nie widział na oczy, i już wiem, że PKM nie ma z tą ustawą nic wspólnego.

              • 4 1

              • Cytat z strony Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego - Inwestycje realizowane - PKM (4)

                Realizacja pierwszego etapu inwestycji będzie oparta na ustawie Euro 2012 z 7 września 2007 r. (Dz. U. nr 173, poz. 1219 wraz z późniejszymi zmianami o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012).

                • 2 2

              • (3)

                A doczytał, co to jest I etap tej inwestycji?

                Otóż były to rozbiórki, wyburzenia i wycinka drzew na trasie przyszłej kolei. Zrobiono to już dawno.

                • 2 3

              • Wracamy zatem do strony UM Woj. Pom. gdzie pisze tak: (2)

                - W pierwszym etapie inwestycji (Pomorska Kolej Metropolitalna etap I rewitalizacja Kolei Kokoszkowskiej) zaplanowano odbudowę sieci kolejowych przewozów regionalnych. Pod tym terminem kryje się rewitalizacja nieczynnej od 1945 roku Kolei Kokoszkowskiej oraz budowa odcinka łączącego południowe dzielnice Gdańska z lotniskiem w Rębiechowie i linią kolejową Gdynia Kościerzyna.

                Pisane jest zatem o linii kolejowej a nie o wycince drzew itp

                • 5 0

              • OK, jest ta sprawa w NSA czy nie ma i to tylko bicie piany w necie?

                • 0 1

              • "o znaczeniu regionalnym" a nie państwowym....

                budowanym przez samorząd, a nie państwo. Co więcej z tego co kiedyś mówiono Inwestycja PKM była na jakimś tam masterplanie czy czym innym podobnym :) Tak czy inaczej dokumencie zatwierdzonym przez rząd, czyli zalegalizowano "tryb ustawowy EURO 2012" dla tej inwestycji.

                • 1 0

    • Jakby ktoś czekał na decyzje sądów w Bolandii (1)

      toby dopiera była tutaj bryndza.

      • 1 2

      • OK, tylko pytanie zadać by trzeba, po kiego grzyba Sejm, Senat i ta cała hucpa z rzekomym stanowieniem prawa, skoro się je potem omija.

        • 5 0

  • Pięknie (2)

    Nam się Gdańsk zmienia :)

    • 55 12

    • he, he ...

      dobre - też się uśmiałem ...

      • 2 2

    • Co się dzieje z Gdyńskimi przystankami? Dlaczego nikt o tym nie pisze?

      Zaczeli już cokolwiek budować?

      • 1 0

  • lider start u w konkursie brzydoty (1)

    Pod czerwoną latarnią stały prostytutki-na śląsku malowano futryny okien na czerwono żeby tak nie było widać brudnego przemysłowego pyłu-słowem bezgraniczna głupota brak gustu i brak uwagi na otoczenie-gratuluję komisji Marsjańskiej wyboru-naćpali się czy co ?

    • 30 45

    • jęczydupa...

      zawsze źle...

      • 7 4

  • niepraktyczne to (14)

    Nie dosc ze wybrano projekt z najmniejszym zadaszeniem przystankow, to jeszcze przez ozdobne dziury (przepraszam-perforacje) bedzie p...l wiatr, zwlaszcza ze przystanki sa namorenowych wzgorzach. Wizja artystow wygrala z komfortem pasazerow

    • 85 13

    • ciekaw (1)

      ciekawe kiedy zacznie rdzewieć :-) .. i ile kosztowalo takie cuś.. ;-)

      • 6 7

      • To są blachy alum. pomalowane. Wiem bo przy tym pracuję.

        • 3 0

    • ... (4)

      Wyłóż dodatkowe 100mln zł to wybudują ci jeszcze złote bidety na peronach.
      Idąc na SKMke, w godzinach jej rzadkiego kursowania, wychodzisz tak, żeby stać na peronie pół godziny, czy max 5min?

      • 7 10

      • .. (2)

        antymalkontent - spytaj czy samoloty dostosują się do PKM to znajdziesz swoje 5min

        • 12 2

        • ... (1)

          masz ogrzewany terminal na którym możesz siedzieć do oporu i czekać na swój pociąg.
          Do tego z terminala przejdziesz suchą nogą wprost na peron.
          Mało??

          • 6 2

          • malo, bo on nigdy nie lecial samolotem i w najblizszym czasie jego klasa z gimnazjum nie planuje takich wycieczek!

            • 10 2

      • ponoć

        zwłaszcza w rębiechowie - jak wyjdziesz w gumofilcach w pole o 6.00 to do 7.00 dotrzesz do przystanku (chyba, że będzie padał śnieg) - samochodem tam nie dojedziesz

        • 5 0

    • nie znasz tematu.

      Oprócz tych ozdobnych zadaszeń będą praktyczne wiaty.

      • 5 1

    • masz rację (3)

      W dodatku zadaszenie na takiej wysokosci w przypadku zamieci czy tez intensywych opadów daje tyle co nic....

      Juz sobie wyobrażam ludzi czekających na tym wy*iz*owie na PKM...

      • 14 1

      • ... (2)

        pół dnia będą stać na peronie i czekać, co nie?
        Na SKMce dają radę? Czy umierają przysypani śniegiem?

        • 4 5

        • Mozna sobie tlumaczyc, ze jakos da rade, ze przeciez mozna wyjsc pozniej na pociag itp. Tymczasem za taka kase mozna bylo zrobic tak, aby bylo wygodniej i przyjemniej. Chociazby drugi projekt bardziej przypominal przystanki naziemnego metra niz pksu- jak w wybranym projekcie. No ale najwazniejsze, ze kolorem nawiazuje do ECS.

          • 2 0

        • Czekanie na SKM na peronie to prawie jak zsyłka na Syberię.

          Artyści nie muszą pamiętać, że na naszym terenie wiatr i zacinający deszcz nie jest niczym niezwykłym, ale inwestor powinien takie rzeczy wiedzieć.

          • 0 0

    • wygrały pomniki, a nie praktyczne zadaszenie !!

      cóż wygrała artystyczna wizja a nie to co będzie dobre dla pasażerów

      • 6 0

    • Plandeke z boku sie powiesi

      • 8 0

  • Sopot (5)

    Sopot pozostał z boku. To chyba zasadniczy błąd tej inwestycji.

    • 6 35

    • ...

      A Ty byś chciał z lotniska do Wrzeszcza/Głównego jechać przez Sopot????
      Sopot ma połączenie z Gdańskiem i Gdynia poprzez SKM.

      • 17 0

    • Sopot to dziura, między gdańskiem centrum, a Gdynią przedmieściem Gdańska.

      • 14 4

    • sopot to taka tanc buda. golfiki i beemki dojada

      • 15 0

    • Sopot ma na tyle zwartą zabudowę, że nie ma potrzeby jakiejś nowej linii szynowej. A co poza tym miasto miałoby niby zrobić ?
      To problem Gdańska, że ma mnóstwo niewykorzystanych nieużytków w swoim obszarze, nazwijmy to "miejskim" i mieszkańcy chcąc nie chcąc zaczęli osiedlać się na obrzeżach.
      Gdy rozrastały się dzielnice-sypialnie zasobów mieszkaniowych w centrum Gdańska zbyt dużo nie przybywało (Śródmieście, Wrzeszcz, Oliwa, Przymorze, Zaspa)
      teraz jest trochę lepiej pod tym względem i jest większy wybór ale to trochę musztarda po obiedzie, gdy tak rozrosły się dzielnice południowe i miasto przez swoje błędy płaci teraz olbrzymie koszty rozbudowy transportu publicznego i infrastruktury

      • 5 3

    • bo to nie miasto:)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane