- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (389 opinii)
- 2 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (208 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (270 opinii)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (63 opinie)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (111 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (258 opinii)
Ruszyła budowa linii tramwajowej na Chełm
Mocno zdziwieni mogli być w środę mieszkańcy Chełma, wyprowadzający psy na tradycyjny spacer po pasie zieleni między jezdniami alei Armii Krajowej. Na trawniku pojawiły się bowiem koparki i spychacze.
Budowa trakcji tramwajowej na Chełm to sztandarowa inwestycja władz miasta. Na razie trwają prace przygotowawcze i geodezyjne, choć w kilku miejscach rozpoczęto już porządkowanie instalacji podziemnych pod przyszłym torowiskiem. Modernizowane są również wiadukty, które budowano dla tramwaju 25 lat temu, zdążyły się więc mocno zestarzeć.
Linię buduje konsorcjum wszystkich dużych polskich firm z branży torowej oraz pomorskiej firmy MTM, która zajmie się pracami związanymi z nawierzchnią drogową i sygnalizacją świetlną. - Rusza inwestycja, którą rozpoczęto 30 lat temu - mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. - To dopiero początek rozwoju komunikacji tramwajowej w Gdańsku. Już pracujemy nad kolejnymi projektami, m.in. linią na Morenę i Ujeścisko.
Linia tramwajowa na Chełm ma być gotowa do końca 2007 roku, jest ona częścią tzw. Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, w ramach którego remontowane są również torowiska w innych częściach miasta.
Koszt inwestycji to około 60 milionów złotych. Poza położeniem torów wykonawca musi wybudować całą infrastrukturę energetyczną (podstacje, kable i sieć trakcyjną), przystanki oraz dojście do nich (w grę wchodzą m.in. windy dla niepełnosprawnych). Poza od dawna planowanymi czterema przystankami w ciągu ulic Armii Krajowej i Sikorskiego powstanie też przystanek na pętli przy kościele na ulicy Cieszyńskiego.
Opinie (92) ponad 20 zablokowanych
-
2006-11-16 14:42
Powyższy artykuł jest genialny
Powyższy artykuł jest genialny, napisany wspaniałą polszczyzną, przebija z niego niezwykła inteligencja piszącego. Zamieszczenie powyższego artykułu jest niezwykle mądrym posunięciem dowodzącym głębokiej inteligencji wszystkich osób odpowiedzialnych za to zamieszczenie. Artykuł w głęboki, wyczerpujący i sprawiedliwy sposób wyczerpuje temat, odpowiadając tym na głębokie zapotrzebowanie mieszkańców Trójmiasta i czytelników wspaniałego ponadprzeciętnie profesjonalnego portalu.
Czy teraz mój komentarz jest wystarczająco dobry i na temat, żeby nie zostać usunięty, DO CHOLERY???- 0 0
-
2006-11-16 15:22
Pięknę koleiny są już na jezdni - patrz zdjecie
moż tamtędy tramwaj puścić, jakie oszczędności.
Tory i tak partacze drogowi sknocą, inaczej prowizji nie będzie!!- 0 0
-
2006-11-16 15:35
Danziger
Używanie słów powszechnie uznanych za wulgarne jest niedozwolone.
- 0 0
-
2006-11-16 15:39
słowackiego
czy może ktoś wie, kiedy przbudują Słowackiego???
- 0 0
-
2006-11-16 16:13
Do Aniki!
A tak w telegraficznym skrucie, to Słowackiego już zaczęli, a skończą koło 2012 wraz z jej przedłużeniem do Hallera.
- 0 0
-
2006-11-16 16:32
sciezke rowerową by dali
ciekawe czy pomyśleli i zaplanowali wzdłóz torów sciezke rowerową, bo wkoncu to popularny szlak rowerowy, a torami bedzie ciezko jezdzic, aczkolwiek jest to wykonalne, choc ciekawe co na to ZKM?
- 0 0
-
2006-11-16 16:35
no!jedyny sukces adamowicza
wyglada na to, ze oprocz udanej transakcji w zwiazku z Gpecem (na swoja korzysc)stac go na wiecej.
- 0 0
-
2006-11-16 17:14
Marzenie
Ja bym chcial zeby tramwaje jezdzily to 3 dzielnic Gdańska. Przymorze (stoczniowiec), ul.Długie ogrody ( GKS) i wrzeszcz(LECHIA) :D
- 0 0
-
2006-11-16 17:15
To trampki umią pod górkę jeździć? xD
A w ogóle to ja chcę zobaczyć tego trampka na morenie. ^^
Przydałby się.- 0 0
-
2006-11-16 17:34
chełm
a czemu ten trampek nie pojedzie tez dalej,wdłuz dragana do kartuskiej?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.