stat

Ryneczek w Orłowie wypięknieje

2 grudnia 2019, 7:00
Patsz

Estetyczna metamorfoza elewacji frontowej targowiska oraz uspójnienie szyldów widocznych od ul. Wielkopolskiej to zmiany, które na rynku przy pl. Górnośląskim w Orłowie wprowadzi stowarzyszenie Traffic Design.



W ostatnich miesiącach zaszło sporo zmian na pl. Górnośląskim w Orłowie. Pojawiły się nowe ławki, stoły, stojaki rowerowe, a teren przy pawilonach został utwardzony płytami chodnikowymi i kamienną kostką. Zostały drzewa i sporo zieleni. Całość to efekt zwycięstwa projektu modernizacji placu w budżecie obywatelskim.

Czytaj też: Plac Górnośląski w nowej odsłonie

W najbliższym czasie zmienić ma się także popularny - nie tylko wśród okolicznych mieszkańców - rynek. Projektanci ze Stowarzyszenia Traffic Design chcą nadać jego elewacji frontowej nowe oblicze. W planach jest też uspójnienie szyldów widocznych od ulicy Wielkopolskiej za pomocą systemowej instalacji.

- Bardzo się cieszymy, że młodzi ludzie ze Stowarzyszenia Traffic Design wzięli na warsztat nasze targowisko. Nowe szyldy dla przedsiębiorców będą świetnym przykładem dla reszty Gdyni i całej Polski. Mamy nadzieję, że nowy front targowiska spodoba się odwiedzającym tak samo jak nam - mówi Ireneusz Karpluk, prezes Gdyńskich Pasaży Handlowych.
Użytkownicy boksów będą mogli także sami zmienić wygląd swoich miejsc do handlowania. Pomocny będzie poradnik szyldowy z opisem zastosowanych krojów pisma i praktycznymi poradami. Można go znaleźć na stronie internetowej stowarzyszenia

- Wybraliśmy font dostępny w wolnej domenie, dlatego kupcy będą mogli korzystać z niego bez obaw o naruszanie praw autorskich - opowiada Monika Domańska ze stowarzyszenia Traffic Design.
Projekt jest realizowany dzięki miejskiemu konkursowi ofert promujących wdrażanie dobrych praktyk projektowych w 2019 roku. 50 tys. zł to kwota jaką przyznano dla projektu "Re:design - targowisko Orłowo" zgłoszonego przez Stowarzyszenie Traffic Design.

50 tys. zł przyznano również projektowi "Interaktywne projekty artystyczne na plaży Gdynia Orłowo" zgłoszonego przez Fundację Mozi.
Zwracasz uwagę na sklepowe szyldy?
tak
nie

Patsz