- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (40 opinii)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (40 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (278 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (57 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (267 opinii)
- 6 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (898 opinii)
SKM będzie nas wozić przez kolejny rok? Jest jedno "ale", warte 4 mln zł
Czy Szybka Kolej Miejska będzie przez kolejny rok wozić pasażerów na liniach SKM i PKM? Spółka jako jedyna złożyła ofertę, ale chce niemal 4 mln zł więcej niż daje marszałek, który ogłosił ten przetarg. - Siądziemy do stołu i porozmawiamy - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Zamówienie regularnie dzielone jest na dwie części: aglomeracyjną i regionalną.
Pierwsza, najważniejsza z perspektywy mieszkańców Trójmiasta, została dodatkowo podzielona na dwa podzadania:
- linie Gdańsk - Gdańsk Port Lotniczy - Gdańsk Osowa / Gdynia, Kościerzyna / Kartuzy - Gdańsk Port Lotniczy - Gdańsk oraz Kościerzyna-Gdynia (czyli obsługa trasy PKM)
- linia Lębork - Wejherowo - Gdynia Główna - Gdańsk Śródmieście (obsługa głównej linii SKM)
Na obsługę tych tras od 12 grudnia 2017 do 8 grudnia 2018 roku samorząd przeznaczył 50 mln zł.
Zgodnie z przewidywaniami zgłosił się tylko jeden przewoźnik, który chciałby wozić na tych trasach pasażerów: Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Wyceniła ona swoje usługi na blisko 54 mln.
To oznacza, że w kasie brakuje blisko 4 mln zł. Co teraz?
- Siadamy do stołu i rozmawiamy. My wyłożyliśmy tyle, ile mamy. Wierzę, że władze SKM to zrozumieją i zweryfikują swoje oczekiwania - przyznaje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Negocjacje mogą być o tyle ciekawe, że samorząd województwa posiada ponad 10 proc. udziałów w spółce SKM.
Przy okazji nowego kontraktu i rozkładu, które zaczną obowiązywać od grudnia, zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów na linii SKM między Gdańskiem a Gdynią. Dotyczy to okresu poza godzinami szczytu, w którym składy zaczną jeździć co 10, a nie co 15 min.
Czytaj też: Od grudnia więcej kursów SKM
Warto też odnotować, że na drugą część zadania, obejmującą trasy regionalne Gdynia - Słupsk/Ustka, Gdynia - Hel, Gdynia - Tczew - Smętowo Gr. - granica województwa - Laskowice Pom. / Bydgoszcz Gł., a także Gdynia - Malbork - Elbląg / Olsztyn, ofertę złożyły jedynie Przewozy Regionalne.
Na te połączenia marszałek województwa przeznaczył 36 mln zł, co zbiegło się z oczekiwaniami PR, które zaoferowały kwotę niewiele ponad 35,9 mln zł.
Miejsca
Opinie (167) 4 zablokowane
-
2017-10-20 16:05
TRAGEDIA
Jak kobieta z wózkiem dziecięcym ma wjechać na peron na Leszczynkach? Grabówku?
- 6 1
-
2017-10-20 18:06
scalić - uprościć
Wszystko co w Trójmieście na torach kolejowych się porusza trzeba scalić i pod jeden zarząd oddać, bo tych kolejowych dyrekcji z prezesami vice prezesami radami nadzorczymi jest zdecydowanie za dużo, na dodatek nie potrafią ze sobą współpracować . Regionalne - Metropolitalna - SKM na obszarze Trójmiasta jeden bilet ważny , a nie jak znowu się nabrałem - w Regionalnych płaci się mandat na odcinku Gdańsk-Sopot (sic!)
- 1 0
-
2017-10-20 20:35
Wielka prośba
Bardzo proszę o nie używanie zwrotu Szybka Kolej Miejska. Nie chodzi tutaj o szybkość podróżowania ale i o komfort. Wielokrotnie przekonałem się, że są dalekie od spodziewanych i pewnie dużo osób może to potwierdzić.
- 3 0
-
2017-10-21 07:19
Skm
Spółka SKM została powołana do życia tak jak cała infrastruktura która w jej skład wchodzi aby obsługiwać połączenia pasażerskie. Problemem dla którego nie zostaje zakupiony tabor jest brak długoletniej umowy więc też brak zdolności kredytowej. Wszelkie przetargi z punktu widzenia SKM jak i mieszkańców pomorza są bezcelowe a służą jedynie jak możemy się wszyscy domyśleć ...
- 1 0
-
2017-10-21 10:18
Kasy na nowy tabor nie brakuje wystarczy nie kraść !!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.