• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka dostanie z UE 160 mln zł na 10 nowych składów

Maciej Naskręt
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat SKM: Marszałek daje 160 mln, PKP nie chce
Pierwszy skład z przyznanej puli środków miałby się pojawić w 2021 r. Pierwszy skład z przyznanej puli środków miałby się pojawić w 2021 r.

SKM-ka otrzyma 160 mln zł unijnego dofinansowania na zakup nowych składów. Kwota pokryje połowę kosztów ich zakupu, na drugą część firma będzie musiała zaciągnąć kredyt bądź wyemitować obligacje.



Co jest największą bolączką w SKM?

Centrum Unijnych Projektów Transportowych zakończyło konkurs, w którym oceniało wnioski o dofinansowanie inwestycji w poprawę transportu w Polsce.

Projekt przygotowany przez PKP SKM Trójmieście, przy współpracy DS Consulting, dotyczący zakupu przez spółkę 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych, został wysoko oceniony przez CUPT - 96,61 punktów na 100 możliwych do uzyskania - i zajął drugie miejsce w tym konkursie.

Oznacza to, że trójmiejski przewoźnik może otrzymać 160 milionów złotych unijnego dofinansowania na zakup tych pociągów. To 50 proc. wartości planowanego zamówienia.

- Przed nami konieczność pozyskania pozostałej kwoty niezbędnej do zakupu tych pojazdów. Najbardziej prawdopodobne opcje to emisja obligacji lub kredyt. Analizujemy rynek, by wybrać najkorzystniejszy wariant - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM w Trójmieście.
Warto podkreślić, że do skutecznego sfinalizowania takiej transakcji i przychylnej oceny instytucji finansowych, które mogłyby pomóc sfinansować ten zakup, niezbędna jest długoletnia umowa przewozowa. Władze SKM liczą w tym zakresie na przychylność organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Obecnie jest tak, że Urząd Marszałkowski ogłasza co roku przetarg na świadczenie usług przewozowych na liniach SKM i PKM. Zamówienie zgarnia Szybka Kolej Miejska, bo nikt inny nie staje w szranki. Umowa podpisywana jest na 12 miesięcy i potem procedura się powtarza. Istnieje też możliwość przedłużenia jej w tzw. trybie powierzeniowym np. o rok, dwa lub więcej, bez konieczności rozpisywania kolejnego przetargu. To jednak wciąż za mało.

- Harmonogram przygotowany przez naszą spółkę zakłada pozyskanie pierwszego pociągu pod koniec 2021 r. Ostatni mamy nadzieję otrzymać w drugiej połowie 2023 roku. Pojazdy te będą eksploatowane na trasie Gdańsk Śródmieście - Lębork - mówi Złotoś.
Nowe składy mają mieć 150 metrów długości. Jeżeli będą to obecnie produkowane Impulsy czy Elfy 2, muszą mieć co najmniej siedem członów. Wśród wymogów jest prędkość maksymalna 140 km/h, klimatyzacja oraz liczne udogodnienia dla niepełnosprawnych.

Miejsca

Opinie (218) ponad 10 zablokowanych

  • O SUPER! (3)

    W końcu będzie nowe!

    • 88 8

    • W końcu chociaż ktoś się cieszy! Bo ciągle tylko narzekania słyszę!

      • 11 2

    • niech się Gdynia uczy

      Nowe rozumiecie takie słowo NOWE?

      • 10 3

    • Mamy nadzieję iż SKM ,,,,,,

      Znajdzie parę grosikow na wjazd dla wozków na perony SKM w Rumii !

      Może winda dla wózkow niepełnosprawnych, matek z dziećmi , osób starszych ?

      To co jest teraz grozi wypadkiem śmiertelnym !!!

      • 0 0

  • Ceny biletów są zbyt wysokie. (6)

    • 107 48

    • Jaka cebula

      • 16 11

    • Nie są. Daj spokój

      • 18 7

    • Dobre ceny! (2)

      160zł płacę miedzy Reda a Wrzeszczen za miesiąc. Jeżdżę minimum 40 x miesiąc. Jeden przejazd = 4zł. Te 4zł płacę za odcinek około 30km. To dużo?

      • 20 7

      • (1)

        A ja płace 188 z Wej do Żabianki, a jade 10 razy w 2 strony, czyli ponad 9zł za 1 przejazd. To jest sporo.

        • 0 1

        • Jednorazowy na tej trasie kosztuje 8,50

          • 2 0

    • Burak z Kartuz pewnie pisze

      • 6 4

  • To już chyba ostatnie takie granty z Unii - bo pisuary chcą nas z Unii wyprowadzić! (52)

    A tak fajnie było przez ostatnie 14 lat - kraj poszedł do przodu - mamy nowe drogi i pociągi nowe niedługo będą! Szlag mnie trafia kiedy widzę to co misiewicze,maciarenki,kaczyniaki wyprawiają!

    • 195 131

    • (9)

      Bzdura! nikt nas nie będzie wyprowadzał, proponuję mniej TVN a oglądać wiecej normalnej i wiarygodnej telewizji.

      • 47 71

      • (5)

        czyli jaką wg ciebie? TVPIS Info, Trwam, czy Republikę?

        • 49 16

        • TVP (2)

          • 17 44

          • Nie ma już takiej stacji TV

            • 20 4

          • Qrvizję znaczy?

            Dziękuję bardzo ale to poziom dla miłośników ojca dyrektora i twórczości Sławomira.

            • 35 8

        • (1)

          Obecnie TVP i TVN są siebie warte. Jedna i druga sieje propagandą, więc obie nie są warte oglądania (jeśli chodzi o wiadomości). Informacji zostaje szukać gdzie indziej na własną rękę.

          • 13 6

          • Jak widzisz,nie podoba się innym samodzielne myślenie.Zostało się śmiać i patrzeć na ten cyrk.

            • 7 0

      • ona taka wiarygodny jak ty normalna .. barbaro.. (1)

        • 24 5

        • A gdzie ONA wspomniała o tvp?

          • 3 0

      • Pisowska telewizja kłamie i prowadzi propagandę sukcesu Pisu ,czy ty Baśka tego nie widzisz

        • 10 5

    • Głupiś (20)

      Co z tego że UE dołoży do pociągów 160mln skoro wcześniej Polska musiała wpłacić tam podobną kwotę.
      Co więcej, bez unijnych, w wielu przypadkach glupich, przepisów pociąg mógłby kosztować że 3 razy mniej.

      Ot cała UE.

      Zobrazuje Ci to inaczej.
      Chciej kupić auto,
      Daj mi 5k, ja dam Ci 6k i powiem że możesz to wydać na auto jak weźmiesz kredyt w moim banku na jeszcze dodatkowe 6k i kupisz auto zgodne z normą którą ja stworzyłem, czyli takie auto za 12k.
      A mogłeś sobie spokojnie kupić autko za 5k bez kredytu. No może nie miało by certyfikatu emisji spalin zgodnego z normami UE... (Zaraz zaraz xD)

      Zabawne?

      A tego bronisz...

      • 27 55

      • bredzisz... Me mee meeee (1)

        • 29 14

        • Biednyś

          Jeżeli tego nie pojmujesz :-(

          No trudno, może chociaż daj jakis argument że jest inaczej :-P

          Powodzenia

          • 12 22

      • głupiemu nie wytłumaczysz. Żyje w krainie baśni, myśli, że zachód z miłości do nas, pieniądze nam daje - byśmy zadowoleni i szczęśliwi byli.
        Haha

        • 30 17

      • Wpłacamy 16mld, dostajemy 44mld.

        Podasz mi przykład takiego 'głupiego' przepisu?

        • 29 8

      • (15)

        w pierwszej turze dotacji 2007 - 2014 polska dostała 300 mld pln netto - netto oznacza po odjęciu składek członkowskich.

        teraz już za późno, ale gdybyś w szkołę kamieniami nie rzucał i na lekcje matematyki chodził, to być może być zrozumiał, co to oznacza. a tak wypisujesz jedynie głupie posty, których sam nie rozumiesz i tym bardziej bez przytaczania danych.

        • 22 3

        • Czegoś nie rozumiesz (14)

          Zobacz że "dostaliśmy" netto tyle ile powiedziałeś (teraz już mniej) ale każda złotówka którą dostaliśmy to kolejna złotówka na którą trzeba było wziąć kredyt w niemieckim banku bo UE dokłada się głównie do projektów na które weźmiesz kredyt a i większość z tych pieniędzy spowrotem trafia za granicę, oznacz kto u nas buduje za pieniądze z UE.

          Tak jak wspomniałem,
          Chcesz kupić lodówkę,
          Daj mi 100pln a ja dam Ci 150pln i powiem że musisz jeszcze 150 PLN dołożyć biorąc kredyt by kupić lodówkę która ją wyprodukuje.

          Jeżeli dla Ciebie ma to sens to spoko,
          Nazywa się to głupota...
          Daj mi 10 PLN, ja dam Ci 15

          • 8 19

          • OK, przy założeniu, że: (10)

            1) jak wyjdziemy z UE to przy tej twojej lodówkowej analogii - gdzie kosztuje ona 300 pln (nie wiem ile to jest zł, ale niech będzie) ta sama lodówka będzie nas kosztować 100 pln. Albo lepiej - 80 pln - wtedy będziemy na plus. Niemożliwe i sam dobrze o tym wiesz.
            2) a dlaczego od razu kredyt w niemieckim banku? Nie ma już ani jednego polskiego? Tak dla przypomnienia - spora część gmin ma rachunki pozakładane w.. no właśnie. Bankach Spółdzielczych. Typowo naszych, z naszym kapitałem. Zachęcam do sprawdzenia oferty. Jedyne normalne banki - spróbuj, nie boli.
            3) bardzo dużym beneficjentem środków z UE - na przykład na tabor jest PESA, Solaris, Modertrans, ostatnio też i Autosan, Ursus... bo tam trafiają środki przeznaczone np na zakup autobusów, tramwajów, szynobusów. Nie mówiąc już o innych jednostkach, które np. modernizują tabor - Cegielski, ZNTK Mińsk Mazowiecki.

            Ale Ty i tak powiesz "że niemcy nam bioro nasze piniondze".

            • 16 3

            • Przeciez to jest debil. Po co z nim dyskusje prowadzisz. Ciagle tylko opowiesci dziwnej tresci o zlych niemcach, ktorzy nam kaza brac kredyty w ich bankach i te "kiedys zobaczysz". To ja sie pytam kiedy bedzie to kiedys?

              • 12 6

            • Ziomek (1)

              PLN to polski złoty, może trochę ogarnij się xD.

              Przytoczyłeś dobre przykłady, polskie firmy też na tym zyskują, ale to nie jest regułą, dobrze o tym wiesz.

              Mój przykład z lodówką Ci nie odpowiada, pytasz gdzie kupię taniej?

              Gdyby nie unijne regulacje kupiłbym taniej bo nieusiala by spełniać norm których i tak nie spełnia a na które musi pozyskiwać certyfikaty.

              Może popatrz na żarówki.
              Zwykle są ble bo dużo prądu itp. ale są tanie.
              Unia reguluje te kwestie, zakazuje zwykłych żarówek, zezwala na energooszczędne które są kilka razy droższe i mają między innymi rtęć. Zużywasz mniej prądu ale on drożeje bo elektrownia i tak musi funkcjonować więc skoro sprzeda mniej prądu to więcej za niego policzy. Oszczędność żadna. Ekologia żadna. A kto produkuje żarówki?
              Jasne że w Polsce masz zakład w Pile, ale czyj to zakład? Kto na tym zarabia?
              Polscy pracownicy tak, ale dochód idzie za granicę.

              Piszesz że gminy mają banki spółdzielcze, spoko, ale co to za argument, do niedawna polskie banki prawie nie istniały i rolnik biorac kredyt szedł do zagranicznego.

              Btw,
              Popierasz 500+?
              Jeżeli tak to spoko wspieraj sobie UE, jeżeli krytykujesz to wiedz że UE działa tak samo tylko że gorzej :-P

              • 4 13

              • @Me

                1) Rozumiem, że jakby tych głupich unijnych regulacji nie było to byłoby taniej - według ciebie. Czego te regulacje dotyczą w zakresie taboru kolejowego - spalinowego? Norm emisji spalin (moim zdaniem jak najbardziej OK), dostosowania do przewozu osób niepełnosprawnych? Zużycia energii? A może nadal uważasz, ze takie coś jak np. odzysk energii przy hamowaniu czy klimatyzacja to zbędne d*perele? Serio byś kupił taniej? I co by to było - EN57 ale z rocznika aktualnego? Za komuny norm nie było i przez 40 lat budowano takie same składy wyglądające tak samo i mające identyczne parametry. Jak chcesz tym jeździć i przekonasz większość, to może nie trzeba będzie w ogóle zakupów robić.

                2) Banki - pojedź sobie do pierwszej lepszej gminy wiejskiej. Tam rolnicy robią sobie te twoje kredyty pod dotacje i zobacz jakie w miejscowości gminnej są banki: Spółdzielczy, PKO BP i czasem jakiś BZ WBK. Czasem. Głównie Spółdzielczy i PKO. To gdzie oni biorą kredyty? Ale serio pojedź i to sprawdź.

                3) Przykład z żarówkami możesz sobie do kieszeni włożyć. Normy normami, ale nie zapominaj, że zapotrzebowanie energetyczne nie maleje, wręcz rośnie. A prąd robiony z węgla jest droższy. A dlaczego? Bo jest z węgla. PiS uwalił ustawę o OZE i można wypowiadać umowy farmom wiatrowym i nie ma zachęt do tworzenia prądu ze źródeł odnawialnych. Żadnych. Zapotrzebowanie rośnie - bo globalnie używamy coraz więcej energii a węgla ubywa - popatrz ile koło Konina odkrywek jest już wyczerpanych i pozalewanych wodami - jeziora. Ile realnie na czas 8 godzin pracy górnik fizycznie wydobywa. W latach 50-tych to było 7 godzin wydobycia. Obecnie - coś koło 4-5h. Dlaczego? Bo złóż jest coraz mniej. Górnik do przodka zjeżdża dłużej i głębiej. Proste. Trzeba albo doimportowywać albo sprzedawać go elektrowniom drożej. Dziś jeszcze tak tego nie widać, ale poczekaj 5-10 lat - zobaczysz jak będzie. I nie będzie to wina norm unijnych na energooszczędne żarówki - ale mnie rozbawiłeś...

                • 2 1

            • Logika (6)

              Przy jego analogii ta lodówka będzie kosztować 250
              100 które dał UE
              150 na które wziol kredyt

              Pytanie czy to co "dostał" od UE więcej, czyli 50 jest tego warte?

              Zobacz jak rozwijała się polska przed 2004 i że po tym roku wzrost zwolnił dwukrotnie :-(

              • 0 13

              • (2)

                Przed 2004 rokiem ? Pewnie, 20 % bezrobocia i "pensje" w wysokości 1000 zł, rzeczywiście rozwój

                • 8 1

              • Jak rozwijała się... (1)

                Gdyby zachować tamto tępo rozwoju dziś miałbyś średnia ok 6-8k

                Myśl a nie piszesz głupoty, wzrost to nie stan

                • 3 4

              • Mamy 2x większe tempo rozwoju, niż wtedy.

                • 1 1

              • @faklogic (1)

                Nie, ponieważ jasno napisał, że to UE zmusza do wzięcia kredytu na brakującą kwotę w wysokości 150 PLN (nadal nie wiem co to jest, nie ma takiej waluty jak PLN - jest złoty). Gdyby nie UE to byśmy nie musieli tego kredytu brać - pisał "koszty norm unijnych".

                • 0 3

              • Nie zmusza w żaden sposób

                Jak masz leżące pieniądze, możesz ich jak najbardziej użyć.
                To nasze władze wszystko muszą robić na kredyt.

                Ciekawostka - niektóre gminy jeszcze nie spłaciły gimnazjów.

                • 1 0

              • Z 3,9 wzrostu pkb w 2003 do 6,2 w 2006

                Faktycznie spadł.
                Przestań już bredzić proszę, albo podaj jakieś fakty.

                • 1 1

          • Pytam jeszcze raz, podaj przykład czegoś, co podrożało przez normy unijne, tak, że jest droższe mimo dotacji. (2)

            • 1 0

            • Zarowki (1)

              • 0 1

              • 100w żarówka kosztuje 1.08pln.
                W sumie nie wiem, ile kosztowały wcześniej, ale nie sądzę żeby to była jakaś zauważalna kwota.

                • 0 0

    • (1)

      Wyprowadzić to sobie możesz psa na spacer a nie kraj z Unii, to nie jest takie proste nawet dla Anglii i bardzo dobrze.
      Dotacje z Unii nie będą wieczne bez względu kto będzie rządził w kraju.
      Przez ostatnie 14 lat co poszlo do przodu ? chyba liczna emigrantów

      • 12 27

      • Przypominam, że 14 lat temu kupa gruzu na kółkach była symbolem statusu.

        • 24 4

    • (4)

      Nie ma czegoś takiego, jak unijne dotacje. Jeśli Unia daje, to znaczy że komuś zabrała.

      • 17 14

      • To tak samo jak z 500 plus.

        Z nieba nie spada.

        • 27 1

      • Bo zabiera - a najwięcej NIEMCOM - najwięcej wpłacają NIEMCY - a kasa idzie do nas! (2)

        To troche takie reparacje wojenne kaczyniaka!

        • 13 11

        • Tak (1)

          A później Ci Niemcy udzielają kredytu na resztę inwestycji i jeszcze budują.

          Ale Chojnice Ci Niemcy :-)

          • 8 14

          • A nie mozna brac kredytu w PKO albo Spoldzielczych? Umowy tego zbraniaja? MAsz jakies dowody na poparcie swoich tez?

            • 5 3

    • Na razie nie chcą, ale Parlament Europejski robi póki co wszystko, żeby to zrobili swoimi podwójnymi standardami działania.

      Bo jak można nazwać usunięcie Ryszarda Czarneckiego z funkcji wiceprzewodniczącego za wypowiedź dla polskich mediów, gdy niespodziewanie i na 100% celowo zmieniono w nocy zasady głosowania? A tym czasem wnioski o ukaranie Verhofstadta za wypowiedzi o 40 tys. faszystów, zwolenników białej rasy na ulicach Warszawy, czy pytanie Viktora Orbana cytuję: „Czy będzie palił pan książki na placu przed parlamentem?” nie były nawet rozpatrywane. Ale mam nadzieję, że to się zmieni, bo do naszego sądu wpłynął jakiś czas temu prywatny akt oskarżenia przeciwko temu panu pod zarzutem zniesławienia, gdyż jego słowami o uczestnikach Marszu Niepodległości poczuł się bardzo urażony uczestnik zeszłorocznego marszu doktor Bawera Aondo Akaa, niepełnosprawny czarnoskóry Polak z matki Polki i ojca Nigeryjczyka. I w związku z tym do PE wpłynął wniosek o uchylenie immunitetu Verhofstadta.
      Jeśli mu uchylą immunitet, to wtedy cofam słowa o podwójnych standardach, jeśli nie to tylko kolejny dowód na to, że tak jest faktycznie.

      • 13 6

    • Jakim zakompleksionym, antypolskim typem trzeba być (4)

      żeby gadać takie bzdury. Ja bym wolał silną, bogatą Polskę, żebyśmy nie musieli do żadnej Unii wchodzić. Mądre rządy, niskie podatki, ostre kary za łapówkarstwo i przewały. Moglibyśmy sami wybudować to wszystko, nawet w ilości x4, gdyby mądrze tym krajem rządzić. Tylko musielibyśmy w 1989/1990 zrobić deubekizację i dekomunizację, a przede wszystkim edukować naród, żeby takich bzdur po 26 latach rozkradania kraju nie pisali w internetach.

      • 12 11

      • Tylko nie można zrobić demisiewizacji ,bo biedny Pis by poleciał

        ty się edukuj ,bo wstyd klepać głupoty

        • 8 7

      • Oj nasłuchał się chłopców kukizowców (2)

        i bredzi. Chłopie. Ty wiesz jak wyglądał ten kraj w 1989 roku? Byłeś wtedy na świecie? Ile krajów przed Polską zaczęło wyjście zza kurtyny? Ile było ruskich wojsk w Polsce? Kto WTEDY wiedział jakie mogły być konsekwencje? DZISIAJ to sobie możesz o dekomunizacji gadać. Czesi zrobili - fakt - ale już jak wiedzieli że nam nic ruscy nie zrobili. Więc łykaj dalej populizmy, łykaj. Wdzięcznym elektoratem jesteś.

        A jeżeli wtedy żyłeś i byłeś dorosły - zwracam honor. Trzeba było działać. Ja g*wniarzem byłem i tylko raz zdążyłem po łbie dostać w podstawówce za plakietkę "solidarności".

        • 9 6

        • (1)

          Jak ja się cieszę,że coraz mniej jest takich młotów jak Ty.

          • 3 3

          • Dziś tłusty czwartek. Nie zapomnij wafelków kupić do tortu.

            • 1 0

    • pociagnij głąbie samolot z budyniem (1)

      Wspieraj Katarzynę i Marcina P. Licz ilość apartamentów budynia i wiele innych przekretow

      • 6 5

      • Tym samolotem uciekł koleś z kasą ze SKOKów do USA?

        • 7 3

    • Podbój ekonomiczny ale kogo to obchodzi ? (1)

      Za granty to do końca życia będziesz patrzył na Lidle ,Kauflandy , pomniki Niemców , a i kamienice,grunty też będą jeżeli już nie są niemieckie. Będziesz słuchał jak niemiecki emeryt żyje dobrze na emeryturze mając świadomość że ekonomicznie sąsiedni kraj jest dawno podbity. Ludzie zastanawiają się czasami dlaczego jesteśmy w tym miejscu co jesteśmy.Przecież zachód nie inwestuje technologicznie w nasz przemysł , my praktycznie wszystko od nich kupujemy ,mało co exportujemy ...to jak mamy być bogaci ?

      • 5 1

      • A kto Ci broni produkować?

        Siła robocza jest u nas tańsza, wykoś Kaufland i Lidla.

        • 2 0

    • Nowe pociągi?

      Nie żartuj tak. To co kupiliśmy przez te lata to kropla w morzu. Gdyby przewozy pasażerów przez PKP były na poziomie lat 90-tychyba miałbyś problem by je zobaczyć w ruchu. Cargo dopiero niedawno dostało 15 lokomotyw... taki krok na przód że hoho:)

      • 1 1

    • Trenuj mozg może nie wszystko stracone

      Przez oglądanie TVN i czytanie GW_na, zatraciłeś kolego zdolność samodzielnego myślenia.

      • 1 1

    • Nic za darmo.

      • 0 0

    • taaa świetnie było 6 lat temu... praca za min, wysokie bezrobocie, najlepsi wyjeżdżający za pracą

      mieszkania w cenach europejskich, paliwo drogie jak cholera...
      Nie dostałem nic od bogatych rodziców... było przerąbane!!!

      • 1 1

  • Nareszcie !!! (2)

    Ciekawe czy wytrzymają 40 lat ?

    • 65 5

    • I tak nie dozyjesz wiec co Ciebie to obchodzi?

      • 7 6

    • Zywotnośc nowego taboru to 30 lat .

      Niestety nigdy nie dorównaja staremu taborowi , inne materiały , za delikatne.

      • 2 0

  • Pod warunkiem, (5)

    że będzie miała wkład własny.Zeby szcęścia nie było za wiele,z tego ostatniego w historii rozdania Koleje Mazowieckie kupią 55 EZT-ów.Natomiast PR Gdynia pod wodzą dzielnego Labudy nawet nie złożyło wniosku i tym samym nie skorzystało z żadnych dotacji unijnych na zakup nowego taboru elektrycznego.

    • 75 1

    • Pod warunkiem, ze do tego czasu nie wyjdziemy z UE.

      • 8 11

    • Bzdury (3)

      Jak mogli zlozyc wniosek jak maja blokade do 2018 r. bo otrzymali pomoc publiczna.

      • 6 7

      • A na co (2)

        wykorzystali tą pomoc ? Jak wysokość wydanych środków ma sie do tego co mogli by dostać z Unii ?

        • 8 0

        • Bo ... (1)

          Dali się wyrolować pisowcom! Ale Cegielskiemu d*pę uratowali biorąc feniksy. Od Pesy wcześniej nie sprzedane do Niemiec linki i miało być dobrze...

          • 3 1

          • Wszystko wina PiSu

            Dziękuję dobranoc

            • 4 1

  • (6)

    To dobrze, wykorzystać środki UE a potem pol exit.

    • 38 82

    • a potem trzeba je bedzie zwrocic albo oglosic bankructwo jak w PRLu.

      • 20 4

    • Racja. Pełna zgoda, grażyno. (4)

      Pewnie z mężem januszem idziecie do drogiej restauracji się nawp.....lać a jak przyjdzie do rachunku to z głośnym pierdem i beknięciem wychodzicie nie płacąc i krzycząc "haha, frajerzy!". Uosabiasz najgorsze cechy Słowian i to tylko w jednym krótkim i prostym zdaniu.

      • 18 1

      • (3)

        Po pierwsze to bredzisz,po drugie możesz jeszcze bardziej się rozpisać,ale koło ch.. mi to lata co piszesz.

        • 2 4

        • nic dodać nic ująć..

          oby tylko nie dać się ściągnąć do twojego poziomu..

          • 4 0

        • (1)

          Osoba podpisująca się Grażyna, która napisała cyt. coś jej "koło ch*ja lata....strach się bać.

          • 1 0

          • pewnie na tych samych sterydach co sportsmenki z DDRu i jej wyrósł.

            • 1 0

  • 10 pociągów to bardzo mało.. (11)

    • 83 9

    • Niedługo będzie więcej - Morawiecki obiecał że będą...... i będą ale takie malutkie dla małych dzieci !

      • 15 7

    • ... (6)

      Zwróć tylko uwagę że 10 składów zastąpi 20 starych. Nowe będą 7-8 wagonowe, stare miały po 3-4.

      • 18 9

      • Wreszcie jakiś merytoryczny głos w komentarzach.

        • 11 4

      • ... (3)

        Ale bedzie ich mniej... Czyli co z tego że bardziej pojemne składy skoro z racji tego że będzie ich mniej bedą musiały one jeździć rzadziej (np co 15 min a nie 7-8 min) .

        • 5 5

        • E tam...

          Pomyśl, z obecnych sporo pozostanie: 2 impulsy 4 wagonowe o pojemności ok. 3 wagonów EN57, 25 szt EN57AKM, 1 EN57TS Opole, 1 EN71Newag czyli ok 28 pojazdów. Można z tego zestawić 16 pociągów. Z 10 nowymi bez rezerwy daje już 26 pociągów. Obecnie masz możliwość czysto teoretyczną zestawienia 30 pociągów w tym 15 w klimacie lat 60/70 CX w.

          • 8 0

        • ... (1)

          Na prawdę tego nie potrafisz ogarnąć swoim umysłem?
          Chcemy wypuścić na trasę 10 pociągów i możemy zestawić 10 składów 8 wagonowych albo 20 składów 4 wagonowych. Cały czas jednak mamy na trasie 10 pociągów. Dlaczego mają jeździć rzadziej?

          • 6 3

          • O Kur ale debil

            • 0 1

      • Wciąż bardzo mało

        • 3 0

    • osochozi (1)

      dwadzieścia pociągów a nie 10 i za 200 milionów

      wyszukaj SKM na TVN24.pl

      • 1 0

      • ten artykuł o którym piszesz to skm warszawa

        • 2 0

    • Malkontent.
      Ważne, że się coś w tej sprawie ruszyło.
      Jakby zlikwidowano janosikowie to by było jeszcze lepiej.
      Należy się cieszyć.

      • 0 0

  • Największą bolączką jest... (9)

    Brak wspólnego biletu na SKM, autobus i PKM....

    • 131 8

    • W innych miejscach w Polsce jakoś się mogli dogadać... (2)

      A tutaj średniowiecze.
      To zapewne tak dla promocji Trójmiasta wśród turystów - można zebrać X rodzajów pamiątkowych biletów.

      • 24 0

      • (1)

        Skoro w trojmiescie wygtywaja caly czas ci sami prezydenci to znaczy ze mieszkancom wcale na tym nie zalezy.

        • 7 3

        • To SKM jest problemem by się dogadać, a oni należą do PKP

          • 1 2

    • Kłamiesz (2)

      Na jak dojadę kupiłem ostatnio wspólny bilet za 10 PLN na 24h. drogi, ale się udało kupić.

      • 2 7

      • Idź do kiosku

        • 5 1

      • Kłamiesz

        • 3 0

    • ?? (2)

      Przecież jest bilet metropolitalny. O czym ty piszesz?

      • 2 8

      • (1)

        Ale tylko okresowe...

        • 0 0

        • A 24 godz. To co.

          • 1 2

  • dramat (6)

    Ta spółka to jakiś dramat. Bilety coraz droższe, 40 letnie składy z przebiegiem 900 mln kilometrów, ścisk w godzinach szczytu, pijaństwo w godzinach nocnych, ciągłe awarie i opóźnienia, odnowione składy zamówione kilka lat temu ale bez klimatyzacji...

    no i gratulacje za sprawne działanie, że dopiero teraz dostajecie kasę z UE...

    może teraz będzie lepiej jak z UE wpadnie kasa

    • 91 15

    • Winna nie jest SKM (2)

      Podziękuj tym radnym PO co zasiadają w sejmiku wojewódzkim i przedłużają umowy na rok.

      Bralbys kredyt na nowe pociągi nie mając pewności czy za rok będziesz mógł je wykorzystać?
      Który bank dałby Ci kredyt?

      • 12 7

      • Opowieści (1)

        Naczytasz się i potem to powielasz. Jak mi wiadomo to przez ostatnie dwa lata są zawierane umowy na rok, gdyż czekają na decyzje o usamorządowieniu SKM. Główny udziałowiec milczy.
        Czy Tobie kredyt poręcza sąsiad a może sąsiadka?

        • 6 6

        • Hahaha

          Ziomek,
          Co do kredytu się zgadzamy, jak SKM ma wziąć kredyt skoro nikt go nie poręczy? Sama też nie jest w stanie bo ma umowy na rok.

          Czeka na decyzję o usamorzadowieniu? Ładnie napisane że samorząd chce przejąć SKM.

          Ja tam wolę żeby zostało jak jest jeżeli chodzi o właścicieli a żeby radni z PO dla dobra nas się ogarnęli i dali umowę na 10 lat pozwalając się normalnie rozwijać SKM

          • 3 0

    • Ale. (1)

      Lato nad Zatoką Gdańską trwa w porywach 4 tygodnie... po co ta klima? Hałasuje to przez 12 miesięcy/ rok, a potrzebna przez miesiąc.

      • 2 4

      • I dlatego

        Cały rok jeździsz przepocony do pracy:)

        • 0 0

    • wam w gdansku juz powalilo sie w glowach od kfc i mcdonalda ktore jecie na codzien....strasznie roszczeniowi i=i ludzi w tym 3miescie....n

      • 3 2

  • (3)

    Przecie niedawno kupili nowe składy czy też remontowali, więc o co chodzi?

    • 11 24

    • Może o to, że w Unii jesteśmy od dekady (1)

      we wszystkich województwach tabor prawie w całości nowy, tylko nie w Pomorskim.

      • 4 0

      • Tylko w tych województwach masz koleje marszałkowskie,czyli należące do województwa.

        SKM w lwiej części należy do PKP,a oprócz niej są tylko PR. Ty byłbyś taki skłonny do inwestowania majątku w niedochodowy interes sąsiada?

        • 1 0

    • I jedno i drugie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane