• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd zapala zielone światło dla Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r. Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w poniedziałek skargi na decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok jest prawomocny, czekano na niego cztery lata. To krok do budowy tej trasy.



Kto ponosi winę za wieloletnie prace nad decyzją?

Wreszcie zapadł długo wyczekiwany wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi do decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Przypomnijmy: na obecnym etapie postępowania już tylko dwie osoby skarżyły decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, drugą ‒ ze Straszyna.

Radość wśród urzędników gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wyczuwalna, ale:

- Dla pewności czekamy jeszcze na uzasadnienie pisemne wyroku NSA, które powinno do nas dotrzeć za dwa tygodnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na uprawomocnienie się decyzji mieszkańcy, kierowcy, a także urzędnicy czekali aż cztery lata. W grudniu 2014 r. skierowano bowiem wniosek o wydanie decyzji dla nowej obwodnicy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, czyli do I instancji.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Czytaj też: Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Potrzebne 2 mld zł na budowę



W listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych , jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Wstępny termin oddania do ruchu drogi to 2022 r.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • No i super (24)

    Czekam na jęki tego ćwoka, który pisze o blachosmrodach

    • 295 59

    • (13)

      Teraz tylko obciążyć te osoby co składały skargi za opłatami sądowymi. Może następni bohaterzy się dwa razy zastanowią co robią.

      • 67 18

      • mam nadzieje (3)

        ze zrobia jeden pas, bo dwa to za duzo a trzy to juz kosmos "_

        • 15 24

        • (1)

          Prawdopodobnie będzie 2x2 z rezerwą na 3

          • 22 0

          • nic nie będzie

            inwestycja została już uwalona na obowiązującą perspektywę, a w kolejnej na drogi będą przewidziane minimalne sumy (ciężar infrastrukturalny przesunął się na m.in. kolej)

            Może się urzędnicy GDDKiA nauczą, jak wyglądają faktyczne konsultacje a nie przeprowadzone, aby formalnie były (typu wybór między 4 wariantami identycznymi na danym odcinku + odrzucanie każdej konstruktywnej uwagi, bo tak).

            • 16 9

        • obwodnica zostałą oskarżona i skazana, że zapadł na nią wyrok?

          biedna obwodnica,

          biedny ałtor, znów się naćpał się

          • 0 1

      • ty stary bolszewiku

        • 2 6

      • święta racja (1)

        I to glos rozsądku! Jezeli się da to obciążyć. A jezeli nie to karać w inny sposób. Na przykład nie kupować nic u patoki. Jest tyle firm budowlanych i to z lepszymi cenami. Ja mimo, ze mam blisko to nigdy nic u niego nie kupię. I zawsze ciepło myślę o nim stojąc w korkach jadąc do pracy.

        • 11 9

        • słaby rząd komunistów z pisu sobie nie radzi

          • 1 2

      • (5)

        pisowskie metody, zdusic zgniesc jednostke, obywatela, zeby nie odwazyl sie korzystac ze swoich praw

        • 11 13

        • Można nazwać „Obwodnica im. Wielkich Braci Kaczyńskich’ - to i finansowanie się znajdzie, a potem nazwę się zmieni ;-)

          • 13 3

        • (3)

          tak było za POpaprańców - strzelanie gumowymi kulami do demonstrantów, prowokacje (m.in.podpalenie budki strażnicze przy ambasadzie rosji), cenzura w internecie (m.in.sprawa 'bula"), najścia w redakcji, rewizje i próby rekwirowania materiałów dziennikarskich...
          Widać różnice? - teraz tego nie ma, a szkoda - przydałoby się karanie prowokatorów rozsiewających nieprawdziwe informacje mające na celu doprowadzenie do niepokojów społecznych, lub ukarania Polski za "brak praworządności" (co by to nie znaczyło).

          • 6 16

          • Co ty pitolisz, w zeszłym tygodniu ABW nadchodziło dziennikarzy, forsuje się ustawy o "ochronie dobrego imienia Polski", żeby uciszać krytyków, rząd z naszych podatków kupuje reklamy u "swoich" mediów, a Ty uważasz, że coś się poprawiło?

            • 12 3

          • Ale Ci mózg wyprali pisowcy !! Opanuj się.

            • 6 4

          • ostatnio CBA aresztowało posłów PiS kradnących w spółkach skarbu panstwa

            dyskutuj z tym faktem teraz kaczy móżdżku

            • 2 1

    • (5)

      Będzie jęczeć, że nie może się tam władować ze swoim rowerkiem.
      Tak, jak jęczy o tunelu pod Martwą Wisłą.

      • 24 8

      • (4)

        Akurat po Kaszubach to rowerkiem milej przez pole ;)

        • 14 1

        • Ale w ramach turystyki ! (3)

          Jak potanieją rowery ze wspomaganiem elektrycznym to dopiero wtedy więcej osób
          z Kaszub będzie dojeżdżać tym środkiem transportu do pracy w Trójmieście.
          Nie licząc kosztu zakupu, przejechanie stu kilometrów takim rowerem to 2,5 - 3 zł.
          Ja codziennie elektrykiem dojeżdżam z Kolbud do Wrzeszcza. Polecam.

          • 8 5

          • (2)

            Życząc w zdrowiu następnych 50 lat radzę już zapisać się na artroskopię stawów kolanowych i wizytę do urologa.

            • 5 7

            • Doczytaj ze zrozumieniem...

              • 3 2

            • Wierutne bzdury.

              Ale ty sobie pierdź w kanapę, będziesz jeszcze zdrowszy.

              • 2 1

    • (1)

      Jestem!
      Bardzo sie ciesze w koncu Ci nasladowcy kubicy w pasatach TDI beda miec swoja wlasna obwodnice, tam beda mogli siedziec sobie na d*pie i mrugac swiatlami dowoli...

      • 19 8

      • miszcz lewego pasa ???

        • 2 7

    • raczej powinieneś napisać teraz czekamy na fundusze na budowę ;-)

      • 2 1

    • Może się umył

      i mniej smierdzi?

      • 0 0

  • Niech Gddkia oddział Gdańsk rozpocznie w końcu II etap przetargu dla OMT (6)

    Trzeba tylko chcieć !

    • 91 14

    • (4)

      W ubiegłym roku Obwodnica Metropolitalna została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych

      • 12 0

      • I bardzo dobrze ze uwalili (3)

        W tym przebiegu ta droga niczego nie udrożni na starej obwodnicy. Nikt na trasie Gdańsk-Gdynia i odwrotnie nie będzie robił 30 km koła skoro na starej obwodnicy jest 25 km. Jedynie co moze dac ta droga, to dogodniejszy wyjazd z Gdyni na Kaszuby. Taniej, szybciej i prościej byłoby zrobienie samej obwodnicy Żukowa.

        • 5 12

        • (2)

          Jeżeli na starej miałby stać w korku, a nową jechać to tak - zrobi dodatkowo 5 km

          • 6 1

          • po pierwsze nie 5, bo jak się sprawdzi (1)

            a nie jak prześpiści strzeli, to różnica wynosi prawie 15

            po drugie, jak masz 2 główne węzły, gdzie to wszystko będzie miało być wpompowane w istniejącą infrastrukturę, to te węzły będą stały

            po trzecie, wzrośnie wolumen ruchu - tym, którzy dziś w 20m (ekspresową, nie każdą) PKMką dojeżdżają do Gdańska zacznie się "opłacać" wsiąść w samochód

            efekt, jak zawsze przy leczeniu otyłości poprzez popuszczanie pasa - będzie gorzej

            • 4 6

            • To zrobi i 15 - przy jeździe 120 km/h jest to 7 minut, spokojnie można tyle stracić w korasie na obecnej obwodnicy, albo i znaczenie więcej - zależy od pory dnia i roku

              • 1 0

    • warto zaznaczyć że cały okres związany z tą obwodnicą to nie 4 lata ,tyko kilkanaście lat temu już były szukane rozwiązanie itp
      ogólnie przegięcie pały, razem to zajmie prawie 20 lat
      ile przez ten okres wiara życia przesiedziała w autach, przez tą wieś żukowo

      • 11 4

  • Rząd nie lubi się z prezydentem więc nie dał czyli powstanie płatna ;) (19)

    Trudno. W końcu to trójmiasto. Ale co z tą komisją antymobbingową w Straży miejskiej ? Pojawił się na chwilę nagłówek i potem znikł. O co chodziło ? Targeta nie wyrobiono ?

    • 47 27

    • nie znasz prawdy (6)

      jako mieszkaniec miejscowości przez którą ma przechodzić ta nieszczęsna trasa śledzę od początku temat obwodnicy metropolitalnej...od samego początku na spotkaniach mówiono że trasa będzie płatna...

      • 11 12

      • a jaka ma być, darmowa?!

        2 mld zł to nie drobnostka, tym bardziej że budowa jest z PPP

        • 5 11

      • "nieszczęsna" bo przebiega koło twojej dziury gdzie mieszkasz? (1)

        Chcesz jeździć szybko i wygodnie, ale żeby nie koło ciebie przebiegała, może pod ziemią budować?

        • 11 10

        • Użyj mózgu

          Ale mieszkańcy okolicznych domów, nawet nie skorzystają z dobrodziejstw tego wynalazku... Będą zatruwani przez spaliny ćwoków, którzy będą tamtędy jeździć i tu jest problem.

          • 8 12

      • Płatna w ramach viaTOLL dla tirostwa

        • 13 4

      • (1)

        a od kiedy obwodnice są płatne?????

        • 6 0

        • Obwodnica Południowa Torunia i północna Łodzi są płatne.

          • 2 0

    • płatna? (8)

      to nikt nie będzie jeździł

      • 13 1

      • (7)

        Będzie bezpłatna dla osobowych, płatna dla tirów, partnerowi-koncesjonariuszowi zapłaci skarb państwa z podatków. Proste.

        • 14 1

        • Ah, to dlatego TIRy jeżdżą przez miasto pod wiaduktem Hallera (6)

          • 12 1

          • (5)

            Tiry jeżdżą pod wiaduktem, bo brakuje infrastruktury do egzekwowania zakazu

            • 7 1

            • Znaczy policjantów? (4)

              • 7 1

              • normalny człowiek ma tego typu infrastrukturę w czaszce (2)

                • 6 1

              • (1)

                Ludzie, którzy w życiu cokolwiek umieją, nie jeżdżą "tirem"...

                • 1 1

              • I nie idą do pis

                • 0 0

              • Znaczy "szubienicę" z obniżoną wysokością nad pasem ruchu, za skrzyżowaniem z Towarową z jednej strony i Marynarki Polskiej z drugiej. Do tego usunięcie możliwości jazdy po torach tramwajowych w pasie jezdni.

                • 4 1

    • trza pogonić w koncu tego złodzieja !!!!!

      • 1 0

    • Przestańmy sie wkońcu kłucić... (1)

      .... My Polacy jesteśmy wielkim narodem tylko wtedy gdy trzymamy się razem. To tylko aż albo może głupia droga...koniec kłótni.. budujmy wielką Polskę.

      • 0 0

      • "Polacy wielkim narodem", "budujmy wielką Polskę"

        buhahahahahahahaahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahah

        HA!

        • 0 0

  • Ech - obwodnica dla Żukowa i okolicznych miejscowości (31)

    Trzeba udrożnić starą obwodnicę i drogi dojazdowe!
    Z resztą realizacja w ramach PPP to jakieś SF, mała szansa na sukces.

    • 90 55

    • Kolejny znawca (14)

      Pytanie.
      Czy Pan/Pani jeździ tą trasą?
      Polecam przejechać się po 7:00 w Żukowie, a powrocie po południu, nie wspominając o długich weekendowych przerwach...
      Jasne, 3 pas na OT jest mega ważny, a nie proszę nie mówić, że ta obwodnica jest bez sensu..

      • 27 10

      • a nie myślałeś o wykonaniu samej obwodnicy dla Żukowa (1)

        niż pompowanie 2mld pieniędzy w tak przeskalowaną inwestycję?
        Patrz Kościerzyna.

        • 15 13

        • co ty chcesz od Kościerzyny, gdyby obwodnice wszystkich miast w Polsce wyglądały tak jak tam, to wreszcie żyli byśmy w miarę normalnie skomunikowanym kraju

          • 17 0

      • I właśnie Pan potwierdza co napisałem - 2mld a funkcja dla Żukowa (10)

        Żukowo potrzebuje obwodnicy w standardzie normalnej drogi krajowej. Tutaj mamy projekt bardzo drogiej OMT - 2 mld to wielkie pieniązde, która nie poprawia za wiele sytuacji na OT. Sprzedaje się nam to jako remedium na obecne problemy Trójmiasta, a 90% ruchu jest między węzłami. Inaczej niż ma to miejsce w większości innych miejsc w kraju, gdzie wyprowadzałoby to ruch tranzytowy poza miasto. Tutaj sytuacja się nie zmieni.

        • 16 11

        • (9)

          Tym niemniej część ruchu jest tranzytowa, a dodatkowo OMT spowoduje, że istnieć będzie alternatywa na czas przebudowy lub remontu obecnej obwodnicy - cześć osób pojedzie Straszyn-Dąbrowa dookoła, ale za to ze spokojną głową, że dojadą. Wyobraża Pan sobie przebudowę któregokolwiek z węzłów pomiedzy, np. Kowal czy Szadółek bez alternatywy? Przedsmak był ostatnio po kolizji tirów - miasto sparaliżowane. Z OMT nie będzie może bezproblemowo, ale będzie dużo lepiej.

          • 8 4

          • tranzyt skąd dokąd? (8)

            bo GDDKiA sama przyznała w swoich materiałach odnośnie OMT, że takiego... nie będzie

            • 7 4

            • (7)

              Pan pisze o OMT w postaci I odcinka (Żukowo-Dąbrowa). Po budowie całej obwodnicy oraz trasy kaszubskiej OMT stanie się drogą tranzytową. GDDKiA postuluje to przynajmniej od 8 lat.

              • 5 4

              • ponawiam pytanie (6)

                z którego regionu do którego ma być ten tranzyt

                bo chyba mamy inne mapy Polski

                • 3 4

              • Z 3miasta na Kaszuby.

                Firmy już dawno wyprowadziły się poza 3city i powstał jeden wielki armagedon. Potrzebny 3 pas na S6 oraz OMT.
                Budowac!

                • 7 1

              • (3)

                np. Koszalin - Olsztyn, trójmiasto - Bytów

                • 6 3

              • (2)

                Trójmiasto - Bytów ani Trójmiasto-kaszuby to nie żaden tranzyt. To urban sprawl, z tym w normalnych krajach się walczy wszystkimi możliwymi metodami (i coraz skuteczniej).

                A Koszalin-Olsztyn to faktycznie jedna z nielicznych relacji tranzytowych, które wpadłyby na tę drogę. 50 pojazdów dziennie?

                • 2 5

              • (1)

                Dla ciebie chyba tranzyt to gdansk warszawa a trasę z trójmiasto żukowo kartuzy kościerzyna czersk bytów miastko i dalej to chyba jedynie na mapie widziałeś, oświecę cię, tam też mieszkają ludzie, są firmy, a 50 samochodów to w minutę przejeżdża, obwodnicę Kościerzyny już zrobili, poł godziny do przodu, teraz czas na żukowo, a jak można to połączyć z inną drogą, to jeszcze lepiej dla wszystkich, z wyjątkiem tych osób z pisu, które od 3 lat blokują tą trasę

                • 2 6

              • człowieku

                weź sprawdź w słowniku j. polskiego co to jest 'tranzyt'

                • 3 0

              • no właśnie, mapy polski, Ty chyba tylko palcem po mapie po tych trasach jechałeś, a nie w rzeczywistości

                • 0 1

      • Przecież nie pisze, że bez sensu

        • 0 0

    • NOO (12)

      obwodnica stała sie już drogą wewnętrzną - jej remont lub przebudowa nie jest mozliwa bez wczęsniejszej budowy alternatrywnej OMT - która przejmie zadania obwodnicy..

      • 19 5

      • bzdura (2)

        • 9 15

        • Udowodnij! (1)

          • 12 3

          • to niech maxxxxx udowadnia swoje twierdzenie

            • 3 4

      • OMT nie jest alternatywą (8)

        Nie usprawni ruchu pomiędzy Redą, Rumią i Gdańskiem. Tranzyt też przez to nie będzie mniejszy. OMT to więcej kilometrów do nadrobienia(patrz duże półkole) więcej paliwa do tankowania ciężarówkom i więcej bramek viatoll do opłaty. I tak będą skracać drogę przez OT. Amen

        • 9 4

        • Dokładnie. (1)

          Jadąc do pracy na trasie Gdańsk-Gdynia nic mi się nie zmieni :(

          • 4 6

          • Tylko o sobiw

            Sorry, ale ludzie nie jeżdżą tylko Gdańsk -Gdynia.

            • 2 1

        • (5)

          mylisz się kolego. Wystarczy zablować tranzyn na obwodnicy dla cieżarówek i nakazać im jechać przez nową

          • 7 4

          • (3)

            A gdzie one zjadą? mają tylko jedną możliwość...

            • 2 0

            • (2)

              Możliwość 1 - Straszyn
              2. Lublewo
              3. Stara "7".

              W przyszłości 4. Nowa Kielnenska

              A może nawet (5.) przedłużona zostanie znów Słowackiego...

              • 0 1

              • (1)

                jak wjeżdżają na przedłużeniu obwodnicy południowej to wypadają na węźle karwiny - koniec

                słowackiego specjalnie została odcięta - i lotnisko było tylko pretekstem

                o kielnieńskiej też zapomnij, nie bez powodu tam uwalili pierwotny pomysł na trasę kaszubską. Chcesz tam tranzyt przez domki puszczać?

                • 0 0

              • Większość wjedzie od południowej z 7. Pytasz o inne możliwości, to odpowiadam. Nowa Kielneńska jest w planach jako między innymi dojazd do nowego węzła na Chwaszczynie. Słowackiego została co prawda zaślepiona, ale teoretycznie można ją od ostatniego ronda przedłużyć na wprost i stworzyć kolejny dojazd, nic nie jest raz na zawsze.

                • 0 0

          • A ciężarówki do portu w Gdyni?

            Chyba magicznie się teleportują

            • 1 0

    • Chory pomysł - jeszcze więcej ludzi wyemigruje na Kaszuby (2)

      I ruch się zwiększy znowu na drogach - jest to błędne koło. Lepiej wydać 500 mln lub 1 mld na rozwój kolei PKM, aby jeździła co 10 minut. Oraz na transport publiczny w Gdańsku i w Gdyni. Jak na razie to faworyzuje się transport samochodowy indywidualny. Wystarczy popatrzeć na mapę - dziwny jest ten przebieg OM - odbija na prawo do Żukowa, aby wrócić do Gdyni. Jaki jest w tym cel? Bardziej wygląda aby poprawić skomunikowanie Żukowa z A1 i S7 niż odciążyć ruch na OT.

      • 28 6

      • dziwny przebieg...

        tak samo mówiono o OT jak ją budowali - kto będzie jeździł go Gdyni OT ???
        dzisiaj nikt się nad tym nie zastanawia, tylko jedzie
        OT jest przeciążona, co widać na co dzień i w statystykach wypadków.
        musi mieć alternatywę

        • 13 3

      • bo w GDDKiA siedzą leśne dziadki o XX-wiecznej mentalności

        ale tu nie ma zagrożenia - ta droga ma 0 szans na realizację

        • 6 6

  • (2)

    OMT to kolejne problemy, nie rozwiązanie obecnych.

    • 37 56

    • Ale rozwiązuje problem przebudowy obecnej S6 o kilka pasów. (1)

      Tak, musimy wydać 2mld zł aby móc rozbudować obwodnicę.

      • 9 5

      • po powstaniu OMT nic nie przebudujesz

        bo GDDKiA już próbowała obecną obwodnicę zrzucić na samorządy (które nie mają środków na utrzymanie takiej drogi, o rozbudowie nawet nie wspominając), więc po realizacji OMT zrzucą ten problem na 100%

        • 9 2

  • (25)

    Budować! Obwodnica to już miejska droga, a nie droga szybkiego ruchu

    • 224 20

    • (21)

      A dla mnie niepojęte jest że kilka osób było w stanie zablokować drogę, z której korzystać będzie kilkaset tysięcy... normalnie liberum veto

      • 36 6

      • Tak, miliony będą korzystać z 30-kilometrowego objazdu (20)

        Puknij się w ten pusty łeb.

        • 15 49

        • To Ty się puknij w leb (19)

          Po pierwsze - napisał ze kilkaset tysięcy. Po drugie, Trójmiasto to ok. 700 tysięcy mieszkańców, cała aglomeracja go dwa razy tyle. Także owszem - kilkaset tysięcy.

          • 23 6

          • z tej drogi będą korzystać tylko mieszkańcy Żukowa i okolic (6)

            aby zrzucić swojego szrota na trawniku w Gdańsku czy Gdyni i pójść do pracy

            brak tranzytu (ten na zachód idzie na A2, wystarczy spojrzeć na mapę)
            brak sensowności dla mieszkańców samego Trójmiasta (pokaż mi relację dla mieszkańca Gdańska, Sopotu czy Gdyni, w którym z niej skorzysta)

            to jst taki miś na miarę naszych czasów

            • 13 14

            • (1)

              to samo mówili o obwodnicy 40 lat temu

              • 15 7

              • nikt tak nie mowil!

                • 3 4

            • (3)

              jak będzie do tego trasa kaszubska, to ruch z niej pójdzie na OMT i odciąży OT

              • 9 2

              • jaki ruch?!!! (2)

                Kto jeździ na relacji Szczecin/Słupsk-Olsztyn?

                Bo:
                a) Ci lecący na Berlin z jakiejkolwiek miejscowości innej niż Trójmiasto pojadą na A2
                b) 97% ruchu wg analiz projektantów będzie zaczynać się lub kończyć w Trójmieście
                c) żaden Gdańszczanin czy Gdynianin nie pojedzie na relacji pomiędzy tymi dwoma miastami via OMT

                zostaje wlot Kaszubów w 2 konkretne węzły (Wielkopolska/południowa) i kompletne paraliż tychże

                Czytaj - wyrzucić 2 miliardy aby pogorszyć sytuację. Tylko pogratulować logiki.

                • 11 13

              • (1)

                jechałeś kiedyś z Gdańska w stronę Szczecina, czy tylko znasz z opowiadań, bardzo dużo osób i transport tirami jeździ ze Słupska, Koszalina i okolic

                • 9 4

              • to co startuje z Gdańska/trafia do Gdańska to nie tranzyt

                co zresztą ma zerowe znaczenie

                te potoki ruchu będzie obsługiwać klepnięta (i z finansowaniem) Trasa Kaszubska

                i teraz otwórz mapę planowanej trasy i powiedz mi, gdzie te pojazdy wjadą na OMT... i dlaczego na nią nie wjadą ;)

                • 0 3

          • Kilkaset tysięcy ludzi będzie jechać objazdem zamiast najkrótszą drogą? (11)

            Dobrze się czujesz?

            • 6 9

            • (10)

              "Kilkaset tysięcy"? Obecnie rekord dzienny natężenia ruchu na obwodnicy to 101 tys. samochodów (14 czerwca ub. r.), średnio w ciągu doby jest to 70 tys., A większość aut wiezie tylko kierowcę, więc nie fantazjuj, zejdź na ziemię!

              • 5 2

              • (9)

                no i wystarczy, że te 20tyś dziennie pojedzie OMT, a pewnie pojedzie więcej i już obwodnicą będzie się dało znowu jeździć, a nie stać w korkach

                • 7 5

              • Ale kto będzie jeździł po OMT? (8)

                Odpowiedz mi na pytanie - kto będzie jechał z Gdańska do Gdyni przez Żukowo i Chwaszczyno?

                • 7 6

              • (6)

                Każdy, kto zobaczy, że Matarnia i Osowa stoi.

                • 9 4

              • (3)

                jak korek zlapie cie przed miedzy zjazdami to jak wjedziesz na omt

                • 1 4

              • przeleci

                helikopterem

                • 1 0

              • Jak złapie, to złapie, trudno. Ale jest Targeo, a dodatkowo mogą powstać tablice zmiennej treści przed Straszynem, Kowalami i Dąbrową

                • 3 2

              • Odpalasz przed jazdą Google Maps i omijasz wszystkie korki. Chyba że ci się nie spieszy...

                • 3 1

              • Aha, czyli chcesz za 2 mld złotych rozwiązać problemy spowodowane wypadkami na ZOT (1)

                Nie mam więcej pytań.

                • 4 4

              • Michal90 to zgred

                • 1 0

              • Ja, bo będzie szybciej

                Tak jak wczoraj jechałem do Olsztyna przez Olsztynek, bo pod sam Olsztyn są dwa pasy i jest o wiele szybciej niż jadąc krótszą trasą z Ostródy.

                • 2 0

    • Budować OMT, S6 (ta już od wielu lat powinna powstać) do Szczecina oraz 3pas obwodnicy (2)

      Budować, budowac

      • 4 2

      • Ale ty gupi jesteś, niczego nie kumasz GDDKiA z wielka chęcie się pozbedzie obwodnicy. (1)

        Jak wybudują OMT to obwodnica przejdzie we władanie gdańska i gdyni którzy tej drogi nie będzie w stanie utrzymać. Postawią znaki 70km/h a miejscami gdzie nawierzchnia bedzie beznadziejna 50. I tak się skończą sny o 3 pasach na obwodnicy.

        • 2 2

        • 70 niekoniecznie, ale ograniczenie do 100 km/h (droga nie będzie już S) oraz miejscami do 80 km/h (np. Szadółki) ma sens

          • 1 0

  • Dobrze, że podaliście nazwiska. (6)

    • 121 15

    • Leszek Grombala lat 71 już ex wójt Kolbud (1)

      • 32 1

      • między innymi za tą akcję z OM

        • 26 4

    • podajcie jescze adresy tych ćwoków (1)

      to im się naród odpłaci za kilka lat stania w korkach

      • 11 25

      • Patoka

        Jest taka hurtownia budowlana pod Kolbudami....

        • 5 4

    • (1)

      a moze najpierw nazwiska projektantow i urzednikow, ktorz maja w zwyczaju nie liczyc sie ze spolecznoscia ktorej inwestycja dotyczy

      • 6 11

      • W jakim zakresie? Że niektórym ćwokom wszystko wszędzie przeszkadza?

        • 5 2

  • :) (3)

    Stracilam wiare w sady i ich wyroki :)

    • 39 78

    • raczej w niezwłoczność postępowań

      • 16 1

    • 4 lata w dwóch instancjach w to jest tempo ekspresowe w polskich wysokich sądach (1)

      • 15 2

      • to prawda, tylko co to za wyczyn.

        • 3 2

  • (44)

    Nareszcie! Obwodnica Metropolitalna jest bardzo potrzebna. Każda nowa droga to chociaż trochę mniejsze korki. Wiadomo, że Szydło odebrała pieniądze na tą inwestycję, teraz niech pisiory oddają. Kacperek masz okazję coś zrobić!

    • 161 85

    • (3)

      Zrobi jak w sprawie Lotosu. Żenada, jak każdy Pisior.

      • 23 19

      • Sam sobie odpowiadasz? (1)

        • 12 11

        • a ty pajacu po co sie wcinasz jak nie masz nic do powiedzenia

          barani sposob myslenia

          • 2 4

      • Żenadą to jest głosować na Budynia....

        facet który sprywatyzował duże miejskie spółki a w zarządzie kosi kasę...

        • 0 0

    • W powyższym komentarzu jest nieprawda (12)

      Już dawno udowodniono, że "Każda nowa droga to chociaż trochę mniejsze korki." paradoksalnie w ogólnym rozrachunku zwiększa korki. Droga dla ruchu indywidualnego zachęca do korzystania z samochodów, wyprowadzki dalej za miasto i ostatecznie korków jest więcej.

      • 35 25

      • (11)

        Filozof

        • 16 24

        • Żaden filozof (10)

          Ta droga nie ma funkcji wynoszącej tranzyt poza aglomerację. Tylko zachęca do osiedlania się wokół niej. Z resztą na ten temat było już bardzo dużo napisane.
          Dodatkowo pisanie, że Szydło zabrała...Nic nie zabrała, sprawa leżała w sądzie to do niej nie dotarła. Pis wstrzymuje S6 od Koszalina do Bożego Pola i tutaj można tak mówić. Na szczęście dla nas są tak w polu z dokumentacjami dla innych odcinków w kraju, że będą musieli ogłosić przetarg, ponieważ to grozi oskarżeniem o niegospodarność, jeśli środki z UE na tą perspektywę przepadną z tego powodu.

          • 37 12

          • i co w tym złego, że się ludziska wokół aglomeracji osiedlają, bo nie rozumiem. (9)

            Myślisz, że nagle wszyscy pracę w centrum dostaną i będą Ci na podwórko parkować? Najwięcej ruchu generują blokowiska typu zaspa, przymorze, oliwa.

            • 11 24

            • (8)

              Suburbanizacja, ograniczenie wpływów do miejskiego budżetu,promowanie transportu indywidualnego (większe korki w miescie), ogromne problemy z efektywnością transportu zbiorowego, szkół, szpitali itd. Konsekwencji masowego wyprowadzania się ludzi za miasto jest setki, korzyści niewiele.

              • 25 8

              • To co, wszyscy mają mieszkać jak sardynki w blockhausach w centrum?

                To jest naturalne, że kształtują się przedmieścia, z domami i bogatszą klasą średnią.
                Tylko zawzięci ideolodzy socjalizmu nie moga tego doktrynalnie znieść...

                • 8 14

              • stany stoją na suburbanizacji, potęga są i basta. A Ty dalej tkwij w komunistycznych wykwitach. (6)

                To że spece od dróg są z innej epoki (ale nie z epoki gierka, wtedy dawali radę) to nie wina suburbanizacji.

                • 1 12

              • Stany a Polska? (3)

                Człowieku!!!

                • 4 3

              • (1)

                Przeciętny Amerykanin zarabia 52,000$ i wydaje z tego na paliwo 1,500$ rocznie, czyli 2,88% przychodów. Polak w przeliczeniu wydaje mniej, bo ok.950$ - ale zarabiając ok. 12,500$, przepala ok. 7,6% przychodów. A paliwo w USA jest o 40% tańsze. Wniosek jest taki, że Polaka nie stać motoryzację i suburbanizację w amerykańskim stylu, no, chyba, że chce pracować dla Orlenu...

                • 5 2

              • Zreasumuję dla czytelników słabiej umiejących w cyferki: dzięki suburbanizacji, korkom, praktycznie nieistniejącej komunikacji zbiorowej oraz nieekonomicznym samochodom Amerykanin, pomimo, że go stać, przepala dwa razy tyle paliwa, co Polak - teraz sobie wyobraźcie, że rachunku za paliwo rosną wam dwukrotnie i pomyślcie, czy warto.

                • 6 1

              • pisy tak maja, nagle ni z tego ni z owego wala jakis z d*py argument i czuja sie kopernikiem

                • 1 1

              • Stany mają krótszą oczekiwaną długość życia niż poprzednie pokolenie

                nie maja środków na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej która im się sypie.

                Kumate miasta inwestują w odnowienie tramwajów lub rozbudowę linii metra, wprowadzają opłaty za wjazd samochodem do centrum etc. etc.

                • 0 0

              • Widziales korki w USA filozofie?

                • 0 0

    • A co KP. ma do budżetu centralnego? (1)

      • 4 6

      • Skoro nic nie ma, to czemu w kampanii obiecywał?

        • 3 1

    • Nie ma oddawania. Bez litości. Głosowali na Ptysia to niech Ptyś im wydrukujje kasę.

      • 9 5

    • "Każda nowa droga to chociaż trochę mniejsze korki" to wielokronie obalone kłamstwo (15)

      Jest setki badań pokazujące że nowe drogi nie roziązują problemów korków, a wręcz przeciwnie. Jedynym sposobem na korki są alternatywne środki transportu i blokowanie samochodów gdzie się da.

      • 15 15

      • Problem polega na tym, że te mityczne, alternatywne srodki transportu (14)

        trzeba najpierw stworzyć, zapewnić do nich łatwą dostępność, dostosować do potrzeb pasażerów, ustalić ceny przejazdów tak by zachęcały do korzystania z transportu alternatywnego, a dopiero wtedy zacząć blokować samochody i rezygnować z rozbudowy dróg. Proszę zwrócić uwagę jak to jest rozwiązanie np w Berlinie. S-ban, U-ban, rozbudowana sieć tramwajowa i autobusowa, przesiadki ograniczone do minimum, a do tego przed wjazdem do U-zone możliwość darmowego parkowania. Po otrzymaniu nalepki upoważniającej do wjazdu do U-zony jedyną restrykcją są ceny parkowania. Pamiętajmy, że dla bardzo wielu ludzi samochód to narzędzie pracy i żadna komunikacja go nie zastąpi.

        • 29 4

        • (3)

          Zapomniałem napisać jeszcze o berlińskim ringu, który okala miasto wielopasmowymi trasami wyprowadzając ruch z centrum miasta i pozwalając na bezproblemowe, wzajemne skomunikowanie odległych dzielnic i miast satelickich. Tak to wygląda drodzy domorośli filozofowie.

          • 17 5

          • to masz - dokładnie tę rolę spełnia obecna obwodnica (2)

            • 7 4

            • raczej nie spełnia, chciałeś napisac. Powinna, ale nie spełnia. (1)

              • 1 2

              • spełnia, spełnia

                w Berlinie jest 350 pojazdów na 1000 mieszkańców, w Sopocie 750, w GD/GA - 550. Po prostu Polak czci samochodowego bożka niezależnie od infrastruktury i logiki

                • 4 0

        • Zgadzam się - tylko dlaczego wtedy inwestujemy miliardy w drogi, (9)

          a transport nam kuleje? Czemu nie ma inwestycji w transport zbiorowy bez oddania nowej drogi dla samochodów?
          Odpowiedź jest prosta: bo planiści mają w nosie transport zbiorowy.

          • 15 4

          • To proste. (6)

            Najpierw trzeba rozwiązać problem, który już jest. A tym problemem jest brak dróg dla już istniejących samochodów. Wyobraź sobie, że nagle całość środków przerzucamy na komunikację i wprowadzamy ograniczenia w ruchu aut. Armagedon. Poz tym w przypadku Gdańska komunikacja nigdy nie wyprze auta. Ma to związek z układem miasta- wzdłużnym i tarasowym, a także wysoki poziom wód gruntowych co wyklucza zastosowanie niektórych rozwiązań komunikacyjnych. W najbardziej widoczny sposób dotyczy to np. metra, ale też kolei SKM i Metropolitalnej.

            • 10 12

            • Problem w twoim rozumowaniu jest taki, że gdy juz beda drogi, to ludzie pozostana w samochodach. (5)

              Transport miejski ma zastąpić potrzebę dróg, a nie odwrotnie.

              " Wyobraź sobie, że nagle całość środków przerzucamy na komunikację i wprowadzamy ograniczenia w ruchu aut. Armagedon. " - Przecież jakoś jeżdżą samochody już teraz, dlaczego organicznie budowy nowych dróg to ma być armageddon?

              "Poz tym w przypadku Gdańska komunikacja nigdy nie wyprze auta. "
              Można to samo było powiedzieć o berlinie, czy Londynie. A jednak transport miejski tam wypiera samochody. Bo nikt się z samochodami nie cacka, a inwestycje są zorientowane pod rozwój transportu zbiorowego.

              "Ma to związek z układem miasta- wzdłużnym i tarasowym, a także wysoki poziom wód gruntowych co wyklucza zastosowanie niektórych rozwiązań komunikacyjnych. W najbardziej widoczny sposób dotyczy to np. metra, ale też kolei SKM i Metropolitalnej."

              Ciekawe że te wysokie wody gruntowe, które są tak wysokie że wpływają też na naziemny transport (buhahahahhahaha) nie zalały np tuneli które mamy, w tym tego pod Martą Wisłą.

              • 10 10

              • Gdybyś troche dłużej mieszkał w Gdańsku (4)

                To wiedział byś jak wygląda miasto np po cofce albo po gwałtownych opadach i jak wyglądają miejskie tunele. No ale to trzeba było widzieć i wiedzieć. Metro budowane w reżimie technicznym tunelu pod Wisłą było by najdroższym metrem świata. Jeżeli chodzi o układ miasta, to nie wiem jak wyobrażasz sobie połączenia z górnymi tarasami miasta za pomocą metra i SKM. Połączenia wyłącznie autobusowe doprowadziły by do takiego samego paraliżu miasta jak obecnie, tyle tylko, że przez setki dymiących autobusów. Jeżeli chodzi o Berlin i Londyn to są to miasta położone na równinie o obszarze zbliżonym do okręgu, gdzie sieć metra i szybkiej kolei rozbudowywana jest od ponad 100 lat i dociera równomiernie, właśnie dzięki układowi tych miast do wszystkich ich części... itd, itp. Ale to wszystko trzeba wiedzieć i widzieć związek przyczynowo- skutkowy. A na razie idź odrabiać lekcje:)

                • 15 11

              • Rozwiązanie jest banalnie proste tylko trzeba chcieć. (3)

                Dolny taras SKMka nad ziemią, górny w formie metra. Jak w Londynie. Tylko trzeba chcieć i wyjśc z mentalnego wiezienia samochodowego

                • 7 6

              • Gdyby to było takie proste. (2)

                Tylko, że dolny i górny taras trzeba połączyć. i tu zaczynają się schody. Niemal dosłownie. Co pasażerom po sprawnej SKM na dolnym tarasie, i metrze na górnym jeśli po drodze jest wąskie gardło w postaci przesiadki do autobusu czy tramwaju. to właśnie w tym miejscu wali się idea sprawnej komunikacji w Gdańsku.

                • 1 1

              • jak nie uwzględniasz roli roweru, (wspomaganego elektrycznie) to nic ci się nie zgadza (1)

                • 0 0

              • Oczyma wyobraźni widzę

                te 7500 Osowian jadących z Oliwy do Osowy na rowerach wspomaganych elektrycznie, codziennie o 17 :)

                • 0 0

          • Transport zbiorowy jest bardzo drogi (1)

            Wielokrotnie droższy niż transport indywidualny, który finansują sami kierowcy (każdy musi sam kupić swój samochód, ubezpieczyć, naprawiać i kupować paliwo).
            Natomiast transport zbiorowy pożera masę naszych podatków i to raczej tych osób, które z tz nie korzystają. Poza tym jest ogromnie nieefektywny z natury bo zarzadzają nim urzędnicy

            • 3 10

            • dokładnie odwrotnie niż piszesz

              bo nie bierzesz pod uwagę potężnych kosztów finansowych przewymiarowanej infrastruktury, kosztów suburbanizacji będącej konsekwencją ułatwień do samochodów (każdy by chciał mieć dostęp do mediów, ale budowa i utrzymanie sieci kosztuje), kosztów środowiskowych etc.

              to już policzono, poszukaj raportów - nie trzeba dochodzić do wszystkiego od zera

              • 5 0

    • naiwny.... (3)

      czy wierzysz że ta obwodnica pomoże ? czy uważasz że warszawka jadąca nad morze będzie objeżdżać nową obwodnicą i nadrabiać spory kawał drogi ....czy wierzysz że tiry sunące do portu w Gdyni będą objeżdżać trasą płatną i nadrabiać kilometrów...nie jestem przeciwnikiem budowy dróg ale uważam że trzeba rozbudować starą obwodnice z drogami dojazdowymi a nie budować obwodnice równoległą do obwodnicy....te podane 2 mld to jest tylko szacunkowy koszt bo nikt jeszcze nie zrobił dokładnego kosztorysu.....ktoś kto zna te okolice to wie że potrzebne będą o wiele większe środki z powodu mnóstwa urządzeń inżynieryjnych potrzebnych do budowy tej trasy....

      • 9 14

      • Jak tunel kopali to takie jełopy jak ty pisali tak samo

        a teraz jak zamkną tunel to paraliż miasta, więc biedny jemiole lepiej się zamknij

        • 11 9

      • (1)

        Rafał, z całym należnym szacunkiem... Warzszawka postoi w korku od Kowal do Osowy raz, wypraży się w upale z płaczącymi dzieciakami - i następnym razem pojedzie nakładając drogi, ale komfortowo, 120 km/h, a znając ten smutny kraj to i szybciej - także czasowo będzie na plus (inna sprawa, że bez OPATu i tak utkną w Chylonii). A tiry i tak będą płacić viaTOLL niezależnie od trasy. I też przynajmniej część będzie wolała jechać, zamiast ryzykować opóźnienia w korku, bo w logistyce to kosztuje konkretne pieniądze...

        • 3 2

        • i co jej da pojechanie naokoło, jak tak samo stanie w korku przed Karwinami?

          • 1 0

    • Jest potrzebna, ale na mniejsze korki nie licz :)

      zapisz ten komentarz i sprawdź za 5 lat czy miałem rację.

      • 7 2

    • Pieniądze

      Na TĘ obwodnicę

      • 4 1

    • Życzliwy

      Niech przyjadą ćwoki z Poznania i zrobią plany trasy szybkiego ruchu z której nawet nie skorzystasz, a urzędasy niech zadecydują, że ci zbudują tą obwodnicę pod oknem twojego domu (bloku). Tego ci życzę (ale nie jestem złośliwy, życzenia z czystej sympatii...).

      • 3 5

    • chyba nie Kacperek rządzi w Gdańsku

      Zastanów się trochę...

      • 0 0

  • w tej formule droga nigdy nie powstanie (8)

    będą niby szukać partnera prywatnego i oczywiście nie znajdą. To jest zasłona dymna dla ludu.

    • 119 19

    • nie wspominając o tym jak poszybowały ceny za roboty budowlane w ciągu ostatnich 4 lat... wyjdzie 6 mld a nie 2

      • 19 1

    • (6)

      A jak znajdą inwestora prywatnego to potem będą się wszyscy dziwić, że obwodnica jest płatna 1,50 zł za każdy przejechany kilometr

      • 10 5

      • (5)

        1,50 za kilometr to nie ma nawet na "kulczykówce", zejdź na ziemię!

        • 6 2

        • no właśnie zejdź (4)

          jeśli OMT ma znacznie wyższy kosztorys za kilometr niż kulczykówka, to czemu miałaby być obarczona niższymi opłatami?

          • 4 5

          • (3)

            Bo rząd sobie nie narobi takiego smrodu - raczej zrobią obwodnicę "bezpłatną", a koncesjonariuszowi zapłacą z podatków - wszystkich, a nie tylko użytkowników. Serio nie wiesz, jak się robi?

            • 3 1

            • czyli budowac beda "swoi"?

              • 1 1

            • nie ma różnicy, kto jest podatnikiem bezpośrednim

              kosztować będzie więcej - w imię dogodzenia miłośnikom emigracji z miasta, bez polepszenia ich sytuacji i przy pogorszeniu sytuacji mieszczan...

              • 0 0

            • Raczej w ogóle nie zrobią.

              I co im zrobisz?

              • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane