- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (161 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (51 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (211 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (181 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (102 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (181 opinii)
Siedem osób z zarzutami za organizację finału WOŚP 2019 w Gdańsku
Siedem osób - w tym m.in. policjanci, urzędnik miejski i przedstawiciele agencji ochrony - zostało wezwanych do gdańskiej prokuratury w charakterze podejrzanych i we wtorek, 25 lutego, usłyszało zarzuty. Sprawa dotyczy organizacji finału WOŚP w Gdańsku w 2019 roku, podczas którego śmiertelnie ugodzony nożem został Paweł Adamowicz. Zdaniem władz miasta to odwracanie uwagi od kluczowych kwestii w sprawie zabójstwa prezydenta. - Jesteśmy przekonani o pełnym profesjonalizmie naszych służb - podkreśla wiceprezydent Gdańska.
Tłumaczy, że - jak wynika z ustaleń śledztwa, potwierdzonych opinią biegłego - firma ochroniarska i organizator imprezy Regionalne Centrum Wolontariatu mieli nie zapewnić bezpieczeństwa i porządku podczas koncertu.
- W szczególności nie zabezpieczyli dostępu do sceny, umożliwiając wtargnięcie na nią zamachowca, który ugodził nożem Pawła Adamowicza - informuje prok. Muklewicz.
W śledztwie ustalono, że zezwolenie na imprezę nie powinno w ogóle zostać wydane. Prokuratura stoi na stanowisku, że wniosek, złożony przez jej organizatorów w Urzędzie Miejskim, dotyczący szczególnego wykorzystania fragmentu drogi, "nie spełniał prawnych wymogów w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom koncertu".
Prokuratura: "zaniedbania były rażące"
- Braki we wniosku, uchybiające rygorom Ustawy prawo o ruchu drogowym, obligowały policję do wydania negatywnej opinii, a zarządcę drogi do odmownej decyzji. Zgodnie z opinią biegłego zaniedbania ze strony firmy ochroniarskiej, organizatorów, urzędników i policjantów były rażące - tłumaczy prok. Muklewicz.
Prokuratura zaznacza, że ustalenia śledczych to efekt wnikliwej analizy dokumentów, nagrań z przebiegu imprezy oraz przesłuchania licznych świadków.
Czytaj też: Ochroniarz koncertu WOŚP skazany na rok więzienia w zawieszeniu
- Decyzja o postawieniu zarzutów opiera się również na szczegółowej opinii przedstawionej przez biegłego sądowego z zakresu nauk o bezpieczeństwie i zarządzania bezpieczeństwem - informuje prok. Muklewicz.
Władze Gdańska: "to odwracanie uwagi od sedna sprawy"
Władze Gdańska oraz Piotr Adamowicz, który - jak podkreślał - wypowiadał się w imieniu rodziny zamordowanego prezydenta, zorganizowali we wtorek po południu konferencję prasową. Podczas niej odnosili się krytycznie do dzisiejszej decyzji prokuratury.
- Jestem usatysfakcjonowany tym, że prokuratura wykazała wielki trud, żeby znaleźć nowe, inne uzasadnienie dla morderstwa mojego brata niż słowa, które wypowiedział Stefan W. podczas ataku - ironizował Piotr Adamowicz. - W imieniu swoim i rodziców chcę podkreślić, że nie mamy żadnych pretensji do osób, które dziś są ciągane przez prokuraturę ws. organizacji finału WOŚP - dodał.
Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz podkreślała, że "wszyscy widzieli, kto trzymał nóż".
- A dziś kilka osób związanych z przygotowaniem tego wydarzenia usłyszało zarzuty. Czy postawienie tych zarzutów nie jest odwróceniem uwagi od dwóch zasadniczych wątków i pytań w tej sprawie? - powiedziała Dulkiewicz.
W podobnym tonie wypowiadał się wiceprezydent Piotr Grzelak.
- Jesteśmy przekonani o pełnym profesjonalizmie naszych służb i o tym, że ubiegłoroczny finał WOŚP był prowadzony zgodnie z prawem. Dzisiejsza sytuacja jest odwracaniem uwagi od kluczowych kwestii w sprawie zabójstwa Pawła Adamowicza - stwierdził.
Zapewniali, że wyciągnęli wnioski ws. organizacji imprez
Prezydent pytana o to, czy widzi winę po stronie swojego urzędnika, który usłyszał zarzuty, odpowiedziała, że to nie ona jest od rozstrzygania o winie.
- Od tego jest niezawisły sąd. Dziś został postawiony zarzut jednemu z pracowników GZDiZ, ale wierzę, że postępowanie będzie się toczyło po to, żeby wyjaśnić wszelkie wątpliwości. My wyciągamy wnioski i, zgodnie z prawem i dochowaniem wszelkich procedur, po tej tragedii wydarzenia kulturalne czy choćby ostatni finał WOŚP organizujemy już w inny sposób. I wszystkie wydarzenia w Gdańsku są organizowane zgodnie z prawem i z troską o bezpieczeństwo mieszkańców - mówiła Dulkiewicz. Zaznaczyła też, że treści zarzutów postawionych miejskiemu urzędnikowi jeszcze nie zna.
Władze Gdańska zapewniły, że - podobnie jak w przypadku innych spraw - tak i w tej współpracowały oraz będą współpracowały z organami ścigania.
Miejsca
Opinie (424) ponad 50 zablokowanych
-
2020-02-25 16:41
jak zwykle winni są ci, którzy znaleźli się w złym miejscu i w złym czasie (108)
a kto pozwolił więźniowi z podejrzeniem zaburzeń psychicznych oglądać tvp?
- 221 165
-
2020-02-25 16:46
i swobodnie przemierzać kraj wszerz i wzdłuż? (11)
- 22 5
-
2020-02-25 17:52
Myślałem że Owisiak i Dulkiewicz ... (3)
- 21 10
-
2020-02-25 18:04
Kto wierzy w ten cyrk ?
- 13 2
-
2020-02-25 18:12
Co na to Małgorzata z Błońska ? (1)
- 15 9
-
2020-02-25 20:53
A co na to kartofel z Nowogrodzkiej ? :)
- 9 15
-
2020-02-25 18:06
Rosyjskie TVN nie chce udostępnić nagrania z tej sztuczki (6)
- 17 13
-
2020-02-25 20:34
I dlaczego kłamiesz, że TVN jest rosyjskie. (5)
Skoro właścicielem jest Discovery Communications z siedzibą w Silver Springs w amerykańskim stanie Maryland? I nie kłam, że Rosjanie kupili udziały w Discovery, bo to kłamstwo łatwo zweryfikować w internecie i mogą to kupić tylko ciemne ludy sekty pisowskiej.
- 15 17
-
2020-02-25 23:07
No trochę poszedłeś po ,, bandzie '' (3)
W świecie globalnego biznesu cóż za różnica gdzie jest siedziba korporacji ?
Po co pisać te bzdury która z telewizji jest Rosyjska ? To zwykła walka o władzę i nie czarujmy się, że jest inaczej.- 3 7
-
2020-02-26 08:30
W 2016 roku rosyjski fundusz za zgodą amerykańskiego Discovery (2)
Nabył 80% udziałów w TVNie . Właścicielem TVN jest Discovery ale większościowym udziałowcem są Rosjanie . Mają wpływ i decydują o ramówkach , materialach i to kto pracuje w TVNie . Sprzedano udziały Rosjanom .
- 1 3
-
2020-02-26 09:54
podaj nazwę tego funduszu
- 0 0
-
2020-02-26 15:14
Nie łżyj. Ruscy kupili od Amerykanów inne kanały, a nie TVN
- 0 0
-
2020-02-26 13:30
on chyba myslal o tvpis
- 0 0
-
2020-02-25 16:52
Tylko ze w wiezieniu w ktorym siedział dostępne było tylko tvn24... (31)
Więc nie łżyj z łaski swojej...
- 57 26
-
2020-02-25 16:57
To nie TVN24 szczuło na śp. Prezydenta Pawła Adamowicza, tylko TVPiS. I szczuje nawet po Jego śmierci. (20)
- 26 50
-
2020-02-25 17:53
Wykidalaj (8)
- 11 8
-
2020-02-25 18:02
tylko nas nie pogryź (7)
- 6 7
-
2020-02-25 18:12
To ciebie Lichocka pokazała ? (6)
- 3 4
-
2020-02-25 18:22
tak (3)
mnie i jeszcze wielu innych obywateli w tym kraju.
- 1 4
-
2020-02-25 18:32
Towarzyszy (1)
- 5 2
-
2020-02-25 20:11
POkazala tylko CH
- 3 1
-
2020-02-25 18:32
Ty jesteś nikim
- 0 1
-
2020-02-25 18:41
A swiatelko do nieba na wolności?
- 1 1
-
2020-02-25 20:08
#Wykidalaj 2020
- 2 5
-
2020-02-26 00:35
(3)
Sądząc po minusach więcej tu pisowców:( pewnie słoiki minusują, co się dzieje z tym miastem?
- 2 12
-
2020-02-26 09:03
Z miastem jest wszystko w porządku. (2)
To trolle z całej Polski się tu zlatują, bo mają zadanie z Nowogrodzkiej aby sprawiać wrażenie, że w Trójmieście jest większość pisowców.
- 2 5
-
2020-02-26 09:55
i tak słabo im to idzie
:)
- 1 1
-
2020-02-26 13:34
po to tworzyli farmy
- 0 0
-
2020-02-26 06:24
Myślałam ze najbardziej oczernialijego byli koledzy z platformy (3)
Miał nie kandydować bo nazywali go oszustem, pliki jadem na niego jak postanowił startować w wyborach...
Potem na pogrzebie fałszywa żałoba.- 9 0
-
2020-02-26 08:33
To PO po tym jak Paweł zdecydował się startować a nie oddał miejsca Jarosławowi Wałęsie (2)
Zgłosili go do prokuratury , i to PO go zaczęło nękać
- 5 0
-
2020-02-26 09:56
to sie nazywa dezinformacja, podawanie 5 wersij na raz (1)
żeby wśród nich ukryć prawdę. i to może działa na podkarpaciu, ale tutaj misiu jest Trójmiasto i tracisz tylko czas.
- 1 4
-
2020-02-26 13:38
i idzie na to wiecej kasy niz na wojsko a teraz jeszcze dodatkowe miliardy na partyjna tv
- 0 0
-
2020-02-26 09:55
Krótka pamięć czy głęboka wiara w przekaz z PO? (1)
Wszyscy go atakowali od początku afery majątkowej: tvp, tvn, gazeta Wyborcza, Gazeta Polska itd. Wszyscy co rusz mówili o kolejnych wątkach jego oświadczeń majątkowych, powiązaniach z aferą Amber Gold, a jak zdecydował się rywalizować w wyborach z Jarosławem Wałęsą to do grona krytyków dołączyli dawni koledzy z PO.
To wszystko jest w internecie do znalezienia.- 6 0
-
2020-02-26 13:42
wazne jest tylko kto pokierowal smiertelna reka, i kto teraz ja chroni
- 0 0
-
2020-02-26 12:50
Nie?
- 0 0
-
2020-02-25 16:57
dobrze wiesz, że to nie jest prawda. (2)
była wypowiedź osoby z tego zakładu karnego, która wymieniła listę dostępnych kanałów.
- 34 0
-
2020-02-25 18:05
A to ten sam był na scenie co go złapali? (1)
- 5 4
-
2020-02-25 18:41
Kiedyś prawda wylezie na zewnątrz
- 6 0
-
2020-02-25 17:04
Przedstaw dowody na opłacanie przez ZK (6)
pełnej oferty kablówek.
W pakiecie podstawowym w mojej kablówce (upc) nie ma TVN24- 12 18
-
2020-02-25 17:57
A Owsiak czysty ? (5)
- 18 7
-
2020-02-25 18:03
a dlaczego zmieniasz temat? bo niewygodny! (3)
- 4 8
-
2020-02-25 18:07
Owsiak nietykalny?
Przecież to jego impreza
- 19 5
-
2020-02-25 20:12
Ale kogo ty obchodzisz (1)
Jesteś nikim
- 3 3
-
2020-02-26 13:45
trafnie o sobie myslisz
- 0 0
-
2020-02-26 13:44
a balbina?
- 0 0
-
2020-02-25 16:57
A kto pozwolil skazanemu wejsc na scene (42)
Naprawdę śmieszy mnie ta naiwność lemingów którzy uwierzyli że to TVP sprowokowala sprawcę. Jeżeli już jakieś media napuszczaly na Adamowicza to GW i Newsweek które mocno podkreślaly lokalny uklad
- 38 13
-
2020-02-25 17:04
gdy wchodził na scenę był wolnym człowiekiem (2)
który odbył swoją karę do końca i został wypuszczony
- 12 2
-
2020-02-25 17:58
A kto go wpuścił? (1)
Kaczyński ?
- 11 3
-
2020-02-26 13:47
kto go chowa?
- 0 0
-
2020-02-25 17:05
Nie pieprz bzdur pisuarku. Masz tu nas za (34)
frajerów koleś ?
- 4 27
-
2020-02-25 17:12
(30)
Owszem
- 14 5
-
2020-02-25 17:22
no i twój błąd (29)
bo z tak toporną propagandą niewiele wskórasz w trójmieście
- 5 20
-
2020-02-25 17:32
(28)
Już raz komuna była obalona, to drugi raz, tą gdanska, wcześniej czy później też się obali:) ciekawe kto oglosi, sztandar koalicji po sld pzpr wyprowadzic:)
- 19 6
-
2020-02-25 17:34
Komuną to jest teraz Prawo i ZPRawiedliwość i masz rację, damy radę obalić. (18)
- 9 17
-
2020-02-25 17:51
(3)
No tak, to PiS zawiązuje koalicję z SLD dawnym PZPR, wprowadza ze swoich list do PE, towarzyszy Millera, Cimoszewicza...:)))
- 15 3
-
2020-02-25 17:56
Z list PO komunistów wprowadziliście do PE (2)
Ludzie wiedzą i pamiętają
- 18 3
-
2020-02-25 18:24
ludzie wiedzą, ludzie pamiętają
ludzie sami tak wybrali nie zapominaj.
- 1 4
-
2020-02-25 23:34
piotrowicz i kryze klaszczą
- 1 0
-
2020-02-25 17:56
W PE opozycję Rosja poparła (13)
Jakie to znamienne ...
- 9 3
-
2020-02-25 18:06
2.000.000.000 na tvp zamiast na onkologię (12)
to jest dopiero znamienne. btw. rosja nie należy do unii europejskiej :D
- 4 22
-
2020-02-25 18:13
Nie zmieniaj tematu
Rosja to wasz towarzysz
- 4 1
-
2020-02-25 18:14
Za PO na onkologię 7 miliardów (6)
Za PiS 12 miliardów , fakt
- 20 5
-
2020-02-25 18:26
naiwniaków to szukaj u siebie na wsi (3)
co innego realnie wydane pieniądze, a co innego plan ich wydania. to jak pis wycofuje się z takich planów ma już 5letnią tradycję. pozdrowienia od frankowiczów
- 3 12
-
2020-02-25 18:35
Na wsi wiedzą że 12 to więcej niż 7 (2)
Ty w metropolii nie wiesz?
- 14 3
-
2020-02-26 00:38
Wracaj słoiku do siebie na wieś
- 0 2
-
2020-02-26 13:56
to prawda taki jest naiwny ciemny lud inflacja zbyt trudne pojecie dla wschodnich
- 0 0
-
2020-02-26 00:37
Serio, widziałeś tę kasę?
- 0 2
-
2020-02-26 13:52
fakt to inflacja, wladca nowogrodzki w ten sposob odbiera tym od pincet to co "dal"
- 0 0
-
2020-02-25 18:27
(2)
A dlaczego PO nie chciało dać na onkologię?
- 15 1
-
2020-02-25 18:35
Kidawa zablokowała 2 miliony na raka skóry
- 12 0
-
2020-02-26 13:59
wypasione kaplice, etaty tez z tego funduszu?
- 0 0
-
2020-02-25 22:26
jakim ty musisz być głupim typkiem że ciągle tą brednię piszesz ?
to pełopesele okradało chorych na raka z pieniędzy ! Arłukowisz zlikwiduj 4 szpitale miał w d*pie czy gdzie chorych !?
- 5 0
-
2020-02-25 17:35
mój drogi, jak coś ci nie pasuje, to trzymaj się portali podkarpackich (5)
i na te trójmiejskie nie zaglądaj dla świętego spokoju
- 7 17
-
2020-02-25 17:53
(2)
A dlaczego mam zaglądać na portale z twoich rodzinnych stron?
- 5 6
-
2020-02-25 18:00
Najwięcej tego SBeckiego badziewia to z Warlubia nawiezli (1)
- 8 2
-
2020-02-25 18:09
Takie z 5 klasami ukończonymi
Do dziś łazi taki jeden co samochody naprawia ...
- 0 1
-
2020-02-25 18:08
Przecież normalni tego numeru nie łykają
O czym wy tu piszecie?
- 1 1
-
2020-02-25 22:28
te niewykształcone tłumy na pomorzu trzeba edukować żeby wkońcu przestali głosować na postkomuszych pokomonów !
- 2 0
-
2020-02-25 17:55
Niemcy nie odpuszcza tak łatwo (2)
Łatwo kupić porzytecznych i**otów
- 7 3
-
2020-02-25 18:03
Ty sobie lepiej słownik języka polskiego zakup o_O
- 3 1
-
2020-02-26 14:01
porzytecznych? nieuku, sam sobie wystawiasz swiadectwo, granica wschodnia
- 0 0
-
2020-02-25 17:54
Za frajerów? (2)
Jesteście zgniłym obornikiem . Lichocka was POkazala
- 5 5
-
2020-02-25 18:07
i co, pogryziesz nas?
- 1 4
-
2020-02-25 18:10
Lichocka pokazała ch że jest ch
- 1 1
-
2020-02-25 17:08
Gadasz bzdury jak TVPropaganda, ale marne twe trudy, gdańszczanie to nie pelikany.. (3)
.. nie łykają każdej bzdury jak wyborcy Prawa i ZPRawiedliwości XD
- 8 17
-
2020-02-25 18:01
Gdańszczanie są ok (2)
Najgorszy sort to ci z emeryturami obniżonymi do 2000
- 11 3
-
2020-02-25 18:11
Trzeba im jeszcze zabrać
Niech im pracodawca w Moskwie wypłaca emeryturę
- 6 2
-
2020-02-26 14:05
juz wiekszosc odzyskala, pokazowa nieudana
- 0 0
-
2020-02-25 17:17
Przecież już dawno wyjasniono, że w więzieniu była tylko TVN24! a w TVP nie było nic o Adaowicza od połowy grudnia (11)
- 23 11
-
2020-02-25 17:27
kto wyjasnił i gdzie? podaj źródło, spradzę. (10)
- 7 8
-
2020-02-25 18:01
Wyborcza wyjaśniła (9)
Jest artykuł
- 11 5
-
2020-02-25 18:04
Przecież wy nie czytacie wyborczej, tylko Wasz Nocnik, OdRzeczy, Uważam łRze. (2)
- 3 10
-
2020-02-25 18:15
Ale Wyborcza tak napisała
- 10 1
-
2020-02-25 18:16
Jak robiłem to między butami wyczytałem
- 2 1
-
2020-02-25 18:08
podaj tytuł, datę, autora. (5)
tylko szybciej bo się kompromitujesz.
- 2 6
-
2020-02-25 18:16
Godzinę też ćwoku ? (4)
- 5 2
-
2020-02-25 18:28
wystarczy tytuł, data i autor. (3)
- 0 3
-
2020-02-25 22:30
sam sobie poszukaj ale to jak zwykle za trudne dla takiego jak ty popierającego pokomony hahahaha (2)
- 2 2
-
2020-02-26 08:07
Bylo pewne ze stchórzysz (1)
- 1 1
-
2020-02-26 14:08
ale kase wzial za wpis, ostatnio placa i m tyle ze na dwie onkologie by starczylo
- 0 0
-
2020-02-25 17:42
Winny kaczyniak (1)
Kto miał oczy ten widział że w 21:37 kaczyniak rzuca shurikenem w świętego
- 2 6
-
2020-02-25 18:38
Shuriken
To się nie odmienia
- 1 2
-
2020-02-25 17:52
Może niech zaczną mówić prawdę
- 1 0
-
2020-02-25 18:47
on oglądał tvn i czytał wyboczas wiec nie pisz bzdur popanie
- 7 2
-
2020-02-25 21:15
Hejterze odpuść
...
- 0 3
-
2020-02-26 07:46
TUSK
- 0 0
-
2020-02-26 08:52
Co ciekawe on oglądał TVN ! (1)
Było o tym głośno i opisywały to gazety nie związane z partią rządzącą - zeznania współwięźniów z pod celi
- 3 3
-
2020-02-26 09:59
jakie to mierne, nawet dezinformacje robicie na odwal
- 3 0
-
2020-02-28 23:37
Masz problem, bo on oglądał tylko TVN. Tak oświadczył dyrektor zk. Czyli twoja teoria bierze w łeb...
- 0 0
-
2020-02-25 16:42
prawda jest taka (21)
że kolejny raz zrobili imprezę na klasyczne "będzie spoko", "jakoś to pójdzie". Potnijmy koszty i nie ma co się przepracowywać bo nic się nie stanie, no bo zawsze jest ok. Tyle, że nie było...
- 316 54
-
2020-02-25 16:46
(4)
Ale to była decyzja Adamowicza
- 34 8
-
2020-02-25 16:48
Jaka? (2)
- 5 5
-
2020-02-25 20:32
(1)
Taka, żeby nie zgłaszać tej imprezy jako masowej tylko zajęcie pasa, stąd takie zabezpieczenie imprezy... pomysł samego Adamowicza
- 25 0
-
2020-02-26 00:42
To szuraj do prokuratury zeznawać, jeśli masz taką wiedzę.
- 1 8
-
2020-02-25 18:02
Copperfield wysiada z tym cyrkiem
- 4 1
-
2020-02-25 16:58
To teraz wyobraz sobie, ze urzednik nie wydaje zgody Owsiakowi (5)
Już widzę ten jazgot w TVN
- 41 11
-
2020-02-25 17:17
urzędnik powinien wydać zgode na imprezę masową wg przepisów o imprezach masowych a nie o zajęciu pasa drogowego (4)
Ale wiadomo że od wielu lat WOŚP miał przyzwolenie na taką partyzantkę przynjamniej w Gdańsku. Formalnie pewnie nie istnieje żaden okólnik na ten temat od Adamowicza ale urzędnicy od decyzji dobrze wiedzieli czym skończyłoby się sprzeniewerzenie cichemu przyzwoleniu prezydenta miasta. Zwłaszcza w ostatnich latach gdy imprezy WOŚP zyskały rangę wydarzeń politycznych.
Mi tam one nie przeszkadzają ale porzadek powinien być i jesli jedni organizatorzy musza spełniać podwyższone rygory imprez masowych to inni tez powinni a nie na zasadzie że to sa "nasi" więc można zlekceważyć przepisy. Oczywiście nie dowiemy się czy pozwoliłoby to uniknąc tej tragedii ale z pewnoscią mogło ją utrudnić. A poza tym w tym wątku śledztwa nie chodzi przecież o znalezienie ewentualnego sprawcy/sprawców tylko o winnych zaniedbań. Tu najmniej bym winił firmę ochroniarską, bo ona wypełniała zlecenie takie jakie dostała - ochrona zajęcia pasa drogowego co ni eobligowało jej do jakichś specjalnie zaawansowanych procedur bezpieczeństwa.- 44 2
-
2020-02-25 18:02
A Paweł na plaży (1)
- 7 1
-
2020-02-25 18:19
Beka z tym cyrkiem
- 4 0
-
2020-02-25 20:33
(1)
Zalecenie samego Adamowicza i kropka.
- 14 0
-
2020-02-26 08:41
W końcu , jeden kumaty
- 1 0
-
2020-02-25 17:27
(6)
A kto miał wiedzieć że nawet na finale wośpu przeciwnicy mogą podesłac zabójcę? Kto by to przewidział?
- 6 28
-
2020-02-25 17:35
(5)
Przeciwnicy, tzn kto?
- 19 3
-
2020-02-25 17:41
np. ty.. (2)
- 5 18
-
2020-02-25 18:03
I ci przeciwnicy wpuścili go na scenę ? (1)
Czyli syn Policjanta ...no nieźle kombinujesz
- 13 1
-
2020-02-26 09:17
A skąd wiesz ze tak nie było? Najpierw poddali go indoktrynacji a później wpuścili na scenę . Myślisz że Ali Agca był pomysłodawcą zamachu na papieża?
- 3 0
-
2020-02-26 09:15
(1)
Ty nie widzisz z jaką nienawiścią spotyka się inicjatywa Owsiaka ? Ja to widzę ale nie umiem w żaden sposób tego racjonalnie wyjaśnić. Powiem ci kto jest przeciwnikiem Owsiaka i był wrogiem , co ja piszę był, jest nawet po śmierci wrogiem Adamowicza , wrogami są wszelkie środowiska związane z PiS i część radykalnych środowisk katolickich .Oni nienawidzą bo wszczepiono w ich rozumowanie nienawiść a to trucizna .
- 1 6
-
2020-02-26 10:01
nic nie trzeba tłumaczyć, normalni ludzie to wiedzą,
nie trzeba nic im tłumaczyć, każdy żył tu i widział jak się sprawy rozwijały. a połowa komentarzy jest tu na fakturę.
- 0 0
-
2020-02-25 23:13
"jakoś to będzie" (1)
jedna z podstawowych cech polskiej mentalności. Doprowadziła już do niejednej śmierci, w 2010 r. nawet do 92...
- 5 2
-
2020-02-26 05:56
Do 96..
Jw
- 3 0
-
2020-02-26 06:32
trafiłeś w sedno
- 1 0
-
2020-02-25 16:43
Śmieszne te zabezpieczenia (16)
Żeby byle kto mógł wejść na scenę
- 199 20
-
2020-02-25 16:46
spróbowałbyś wejść, to byś się przekonał że nie byle kto
- 5 11
-
2020-02-25 16:46
Normalnie (2)
Po polsku
- 4 3
-
2020-02-25 19:50
(1)
Gdyby teraz rozliczyli organizację w każdym mieście, zarzuty nie dotyczyły by 7 osób a 7tyś osób, dostało się pechowcom z gdańska, za rok nikt nie będzie chciał wziąść na siebie organizacji.
- 6 2
-
2020-02-26 16:06
i słusznie
skończy się jazda na "popelinie"...
- 1 0
-
2020-02-25 17:00
(8)
A przed czym mieli zabezpieczać ? Komu przyszło do głowy ze imprezę dajacą dobro ogółowi trzeba postawić czołgi i armaty . Idąc tym sposobem myślenia w każdej restauracji ,kinie , teatrze czy tramwaju powinny stać oddziały ochrony bo może trafić się ktoś kto chce zabić . 27 lat nic sie nie działo i mnie również nie przyszło do głowy że można na oczach ludzi dokonać mordu.
- 16 12
-
2020-02-25 18:24
mam zupelnie innej zdanie (7)
w tym popitolonym kraju, jest pelno porąbow, alkoholikow, zlodzieji, konfidentow, oszustow, dwulicowych urzednikow, skorumpowanych sluzbistwo, wiec organizujac cokolwiek, a tym bardziej impreze masowa, i tym bardziej z udzialem duzej ilosci dzieci i rodzicow, zabezpieczylbym wszystko dwa razy dokladniej niz na normalnej imprezie dla pospolitych chlorow z browarkami.
- 16 3
-
2020-02-25 21:03
(4)
Jeśli ktoś chce zrobić coś złego , nie ma takich zabezpieczeń , które by temu zapobiegły.
- 4 6
-
2020-02-26 00:45
Ale powstrzymać przed wejściem na scenę się da i jest to rozsądne oczekiwanie. (2)
- 6 0
-
2020-02-26 08:09
(1)
Pewnie masz rację ale równie dobrze mógł zaatakować prezydenta Adamowicza w drodze na scenę , w sklepie , na ulicy i w każdym innym miejscu.Można ograniczyć tego typu zdarzenia ale na to ze jest jak jest intensywnie pracują politycy. Przyzwolenie na wieszanie portetów , skopanie protestujących a później uzasadnienie o odmowie wszczęcia postepowania pani prokurator tym że agresorzy "nie bili w miejsca wrażliwe" rozzuchalaja sprawców.
- 0 3
-
2020-02-26 12:57
rozmawiamy trochę o dwóch różnych rzeczach. to prawda, że do zabójstwa mogło dojść wszędzie.
ale to nie jest żadne usprawiedliwienie wobec faktu, że doszło do niego w trakcie chronionej imprezy, gdzie sprawca bez problemu wszedł na scenę. a ochrona jest dlatego, że te wydarzenia są z natury rzeczy obarczone dużo większym ryzykiem niż poruszanie się po ulicy, przyciągają także różnych wariatów pragnących zaistnieć. (zresztą mówili, że zabójca wcześniej podszedł do Adamowicza na ulicy w trakcie kwesty i nic nie zrobił). oczywiste jest, że to w jaki sposób cała sytuacja się rozegrała jest winą zaniedbania i niepilnowania procedur. a brutalizacja polityki to trochę szerszy temat, ale nie widzę w tym poszczególnym przypadku związku przyczynowego i motywacji politycznej sprawcy.
- 2 0
-
2020-02-26 16:03
ale mogą na tyle poważnie utrudnić
aby się odechciało.
- 0 0
-
2020-02-26 08:07
(1)
Czyli w restauracjach , teatrach , tramwajach i na ulicach oddziały ochrony. Gwarantuje ci , a zyje trochę na tym świecie , nie ochronisz wszystkich choćbyś się starał z całych sił . Nie ma takiego państwa na świecie które by gwarantowało 100% bezpieczeństwo . Ostatni przykład z Niemiec kiedy to niemiecki obywatel wjechał w tłum ludzi biorących w paradzie to potwierdza.
- 0 4
-
2020-02-26 16:05
nie odróżniasz sceny i backstage od ulicy?
to o czym mamy rozmawiać?
- 1 0
-
2020-02-25 18:49
Nowy król portalu się rodzi
- 2 1
-
2020-02-26 15:15
To nie zabezpieczenie wbijało nóż... (1)
- 0 2
-
2020-02-26 16:01
ale mogło temu zapobiec
zupełnie nie wiesz jakie są prawa i procedury backstage.
- 1 0
-
2020-02-25 16:44
A czy ten najważniejszy organizator poniesie kiedykolwiek jakąkolwiek odpowiedzialność? (8)
- 171 49
-
2020-02-25 16:50
Już nie. Nie ma takiej opcji. (1)
- 19 3
-
2020-02-25 16:54
Ponosi odpowiedzialnosc...
Za wiele uratowanych osob.
- 12 25
-
2020-02-25 17:01
(1)
Nie , on jest przeciez tylko zwykłym posłem.
- 5 11
-
2020-02-25 18:52
kogo masz na myśli ?
czy cos przeoczyłem ? czy ten w czerwonych gaciach juz jest posłem ?
- 18 3
-
2020-02-25 17:02
On tylko szyderczo się uśmiecha...
- 2 8
-
2020-02-25 21:01
Postawił wielkie serce przy urnie.
- 1 0
-
2020-02-26 08:27
nie poniesie
Bo ma pieniądze
- 2 0
-
2020-02-26 12:26
Owsiak i Budyń
Owsiak i Budyń!
- 2 0
-
2020-02-25 16:45
(2)
A organizator?! To jego powinni na ławę oskarżonych wziąć!
- 123 40
-
2020-02-25 17:24
te wszystkie śledztwa wokół tej sprawy to tzw didaskalia i klasyczne szukanie winowajców zastępczych
Chociaż faktycznie nie powinno być tak, że imprezę masową organizuje się pod pretekstem zajęcia pasa drogowego - nawet jesli robi to WOŚP. Zapewne było na to nieformalne przyzwolenie od samego Adamowicza, w razie potrzeby można i tak teraz na niego wszystko zrzucić.
- 13 2
-
2020-02-26 09:18
Nie da rady , on jest tylko zwykłym posłem
- 0 0
-
2020-02-25 16:46
Zaniedbania rażące, a oni swoje... (4)
Przyznajcie się do błędu, tak jak pierwszy oskarżony, a nie brnijcie w politykę.
- 147 34
-
2020-02-25 17:27
Mnie bardzo uspokoiło przekonanie Grzelaka o profesjonalizmie ich służb i urzedników (1)
- 19 3
-
2020-02-25 17:46
Hehe pelowskie emingi i tak nie zakumaja szydery.
- 11 2
-
2020-02-25 20:10
Kolegom grożą konsekwencje to teraz " Ale o co chodzi przecież nic się nie stało " wszystko było coolllll ;) ah jaki ten układ zamknięty uwidacznia swoje powiązania.
- 13 0
-
2020-02-26 04:58
A nikt nie zauważył, że najgłośniej zaczęli lamentować, ci którzy zrobili karierę na śmierci Adamowicza? d*pska zaczęły się trząść, że któryś z oskarżonych zacznie sypać i powypadają trupy z szaf?
- 8 0
-
2020-02-25 16:47
Z całą pewnością (10)
Z całą pewnością nie zostanie pociągnięty do odpowiedzialności ten co powinien. A nawet gdyby tak już się stało to nasze "niezawisłe sądy" z pewnością go uniewinnią jak np. Najsztuba.
- 148 17
-
2020-02-25 16:51
(2)
Od 5 lat rzadzi Pis
- 6 14
-
2020-02-25 17:48
weź mnie nie załamuj (1)
A co ma piernik do wiatraka? jak jesteś prawicowym publicystą i na przykład pani Wellman poczuję się urażona twoimi wypowiedziami to sąd każe cię grzywną w wysokości prawie pół miliona. A jak przejeżdżasz babcię na pasach bez uprawnień i OC to puszczają cię wolno. Nie widać tu jakiejś dysproporcji?
- 24 4
-
2020-02-25 18:12
widać widać
jak rubelki ci lecą na konto
- 0 16
-
2020-02-25 17:05
Małe sprostowanie do twoich wypocin. (6)
Najsztub został uniewinniony, bo to ta kobieta wtargnęła na jezdnię, ale w dalszym ciągu odpowiada za jazdę bez uprawnień i brak OC. Tak samo jak wnuk pewnego elektryka najpierw dostał karę zadośćuczynienia ofierze pobicia i jakieś godziny społeczne, a w dalszym ciągu było prowadzone postępowanie dowodowe kto tę ofiarę pobił i zakończyło się to kolejnym wyrokiem.
- 4 20
-
2020-02-25 17:12
Staruszka z impetem wbiegla na pasach pod samochod Najsztuba (2)
Ten bez prawka, przeglądu i OC walnął kobietę i to jej wina. Leming nawet w takie bzdury uwierzy
- 29 9
-
2020-02-25 17:19
a co ty staruszkom odmawiasz sprawności? u ciebie na wsi wszyscy po 60tce już niedołężni?
- 5 14
-
2020-02-25 17:40
Nie, masz rację. To wina Najsztuba że kobieta wtargnęła na jezdnię.
Bo nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne - jak mawia twój kulawy wodzu z kłakami w nosie XD
- 3 15
-
2020-02-25 17:51
Dlaczego od razu wypocin (2)
Rozumiem że to ta słynna mowa miłości z drugiej strony Wytłumacz mi jak babcia wtargnęła na pasy? Pozatym pieszy na pasach jest świętą krową i kropka. gdyby spotkała taka sytuacja zwykłego przeciętnego obywatela siedział w areszcie aż do wyjaśnienia sprawy a potem został by z całą pewnością wskazany a dzisiaj jest jak u Orwella są równi i równiejsi
- 16 4
-
2020-02-25 18:07
Zapytaj się biegłych sądowych, oni ci powiedzą jak.
A mowy miłości uczę się z tweetów Krystyny Pawłożryć.
- 2 14
-
2020-02-25 18:14
o jakiej słynnej mowie miłości piszesz?
gorszy sort? łże elity? komoruski? wykidalaj? element animalny? ciemny lud to kupi? zdradzieckie mordy?
- 5 6
-
2020-02-25 16:48
pora zmądrzeć i skończyć z prowizorką (3)
Najwyższy czas skończyć z rumakowaniem , że jakoś to będzie.
Organizujemy zgodnie z prawem i wszystko.
Chcę aby moi najbliźsi byli na imprezie bezpieczni.
Finito de la comedia.- 104 17
-
2020-02-25 16:54
no to nie powinieneś głosować na ludzi z filozofią "śmiało, zmieścisz się"
- 5 6
-
2020-02-25 16:58
Dokładnie
Ale problem dotyczy nie tylko imprez masowych. Najgorsze jest to że prowizorka i maskirowka jest wszędzie. Ochrona obiektów użyteczności publicznej, jednostek wojskowych i zakładów przemysłowych gdzie są toksyczne chemikalia to też prowizorka i na bramach same dziadki, inwalidzi i ZOMOwcy dorabiający do emerytury. Zobaczcie na przykład kto pilnuje bezpieczeństwo w SKMkach. To jest miś naszych czasów. Kolejne tragedie są tylko kwestią czasu, bo wszędzie panuje filozofia "jakoś to będzie" i tyle w temacie...
- 15 1
-
2020-02-27 10:03
wprost się przyznała że było zorganizowane niezgodnie z prawem
"po tej tragedii wydarzenia kulturalne czy choćby ostatni finał WOŚP organizujemy już w inny sposób. I wszystkie wydarzenia w Gdańsku są organizowane zgodnie z prawem i z troską o bezpieczeństwo mieszkańców - mówiła Dulkiewicz"
- 0 0
-
2020-02-25 16:49
Nie hejtuję (1)
Główny winowajca który zorganizował tak dużą imprezę jako "zajęcie pasa drogowego" a nie imprezę masową jest nieobecny. Nie wiem czy teraz karanie jakiegoś policjanta czy urzędnika ma jakikolwiek sens.
- 93 13
-
2020-02-26 00:51
Takie wydarzenia powinny przede wszystkim doprowadzić do głębokich zmian w procedurach dotyczących bezpieczeństwa.
- 1 1
-
2020-02-25 16:50
Wszyscy dostana wyroki, a morderca nadal bedzie na wakacjach. Parodia
- 50 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.