- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (94 opinie)
- 2 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (312 opinii)
- 3 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (115 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (62 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (50 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (313 opinii)
Słowa nienawiści na dźwięk j. ukraińskiego
Nasza czytelniczka opisuje przykre zdarzenie, do którego doszło między dwoma mieszkankami Gdyni. 70-latka przysiadła się na parkowej ławeczce do młodszej kobiety, a gdy zorientowała się, że ta jest Ukrainką, dała upust swojej frustracji.
Jestem zbulwersowana tym, jak zachowała się jedna ze starszych gdynianek, mieszkających przy ul. Grabowo. Na ironię zakrawa fakt, że jej klatka graniczy z... Młodzieżowym Domem Kultury.
Ale po kolei.
Mieszkająca w Polsce od siedmiu lat Ukrainka, która wyszła za mąż za Polaka z Gdyni, siedziała na ławce i prowadziła przez telefon rozmowę w swoim ojczystym języku. Obok przysiadła się starsza pani.
Niby nic, zwyczajna sytuacja. Ale zwyczajnie się nie skończyła.
Gdy rozmowa dobiegła końca, 70-letnia staruszka oznajmiła, że zna język rosyjski i ukraiński, bo uczyła się tego w szkole. Dodała też, że nikt tu Ukraińców nie lubi, zwłaszcza kobiet, a sama ich nienawidzi.
Bogu ducha winna młoda kobieta była w szoku. O sytuacji opowiedziała mężowi, który na klatce, do której poszła babcia, powiesił kartkę z opisem sytuacji i wyrazem przykrości, jaką staruszka sprawiła zarówno jemu, jak i jego żonie.
Młoda Ukrainka nie odpowiada za historię sprzed 80 lat
Na usta ciśnie się wiele pytań. Najważniejsze to jednak chyba to, czemu ma to służyć? Co ta staruszka chciała osiągnąć, oprócz obrażenia innego człowieka? Czy w ten sposób chciała pomóc swoim - być może - tragicznym wspomnieniom wynikającym z doświadczeń jej rodziny sprzed 80 lat, gdy nasze narody nie żyły w przyjaźni? I nawet jeśli takie wspomnienia ma, to rzeczywiście usprawiedliwia to takie generalizowanie i odpowiedzialność zbiorową?
Tak samo jak starsza pani nie odpowiada np. za Jedwabne, tak samo kobieta z Ukrainy nie ma nic wspólnego z tym, co działo się kilkadziesiąt lat temu.
Naprawdę tak trudno to zrozumieć?
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2022-05-23 10:59
Czy autorka chce powiedzieć, że teraz nasze narody żyją w przyjaźni? (85)
Ja bym tego tak daleko nie nazwał. Owszem, jako naród podaliśmy im pomocną rękę wobec rosyjskiej napaści ale czy to od razy przyjaźń? Nadstawiamy się znacznie bardzIej niż wymagałaby tego przyzwoitość a już nasze władze szczebli centralnych i regionalnych to wprost prześcigają się w miłości do Ukrainy. Oczywiśćie, że obecne pokolenia nie są
Ja bym tego tak daleko nie nazwał. Owszem, jako naród podaliśmy im pomocną rękę wobec rosyjskiej napaści ale czy to od razy przyjaźń? Nadstawiamy się znacznie bardzIej niż wymagałaby tego przyzwoitość a już nasze władze szczebli centralnych i regionalnych to wprost prześcigają się w miłości do Ukrainy. Oczywiśćie, że obecne pokolenia nie są winowajacmi wydarzeń sprzed kilkudziesięciu lat, jednak przypomnijcie sobie, że stosunek Ukraińców do naszych wspólnych spraw z przeszłości był raczej bliższy nacjonalizmowi ukraińskiemu a nie pojedaniu. Polonia na Ukrainie, nauczanie w języku polskim, ekshumacje na Wołyniu, uwielbienie banderyzmu - ukraińcy nie byli do tej pory skłonni rozumieć pretensji ze strony Polski.
Chociażby cmentarz Orląt Lwowskich, przez lata były tam ciagle problemy i scysje a teraz od razu okazało się że można było te pomniki odsłonić bez żadnego uszczerbku dla narodowej dumy ukraińskiej.
Babcia z pieskiem stanowczo przesadziła ale też nie kreujmy wielkie miłości polsko-ukraińskiej bo takiej nie ma.- 1449 282
-
2022-06-28 19:21
Polska ukryta ksenofobia
Galopujący polski nacjonalizm, ksenofobia i zadufanie dają o sobie znać w ostatnich miesiącach. Jak widać dla typowego polakówa ktoś zza wschodniej granicy to dalej ktoś gorszy, podejrzany i prawdopodobnie ten co kradnie. Wyjdźmy z tego więzienia historii, Wołynia i polskiej szlachty.
- 0 0
-
2022-05-26 11:36
Brawa za głos rozsądku!
Pomagajmy, ale własnym kosztem. To głupota!- 0 0
-
2022-05-25 19:28
Mirka
A Niemcon wybaczyłeś ? czy , nadal, ciągle nie ? Czy tylko Ukraińców?
- 0 0
-
2022-05-24 18:44
Historia
Zostawmy historię historykom a zajmijmy się dobrym sąsiedztwem; wykluczam jednak z tego przesiąkniętą propagandą i zezwierzęceniem rosyjską hordę
- 1 1
-
2022-05-24 11:47
"pełnym zaszczucia"?
co to ma znaczyć?
- 1 0
-
2022-05-24 10:51
zależy na czym się siedzi ,jak na glowie siadamy to du.a rządzi,jest nas?????! 90 % katolików a nienawiści to u nas 200% ,co jest ?może to zachowanie rządzących , może mama i tato źle kierowali nami, czy już nie można patrzeć na innych niż przez nacjonalizm ,czy wszystko musimy rozpisdzić a w światłach kamer grać tuti frutti,co za fałsz nam teraz wpaja się i nienawiść do drugiego człowieka ,wstyd być Polakiem za takie zachowania
- 1 1
-
2022-05-24 08:15
To wszystko prawda. Ale moze własnie dostalismy szansę (oba narody), zeby to choc czesciowo, zmienic?
- 3 0
-
2022-05-24 08:03
Skoro cała Ukraina odpowiada za Wołyń, to wszyscy Polacy to Folksdojcze i szmalcownicy! (1)
Taka odpowiedzialność zbiorowa
- 6 4
-
2022-05-25 13:00
W Polsce nikt nie stawia pomników szmalcownikom
a na Ukrainie stawiane są pomniki UPA, a ideolog ludobójstwa Polaków Bandera ma swój "rok". Nikt nie oskarża Ukraińców o zbrodnie ich dziadów, ale o stosunek do tych zbrodni i próby jej zakłamania.
- 3 0
-
2022-05-23 22:40
Współczuję obu kobietom
Obie są niezawinionymi ofiarami wojen egocentrycznych mężczyzn
- 3 4
-
2022-05-23 22:38
W wojnach wywoływanych przez mężczyzn
Przeciwko innym mężczyznom cierpią najbardziej kobiety ( i ich dzieci) . Sami sobie sie wybijajcie, gwałccie i okradajcie. Z dala od kobiet i dzieci !
- 5 2
-
2022-05-23 21:52
Jego post i te 900 plusów są idealnym przykładem jak wielu jest tutaj ruskich troli i jak manipulują (1)
Gwarantuje ze te prawie 900 plusów poparcia jest wynikiem grupy ruskich troli!!Która poświeciła czas by ominac proste zabezpieczenia !! Na tym portalu az robi sie od tysiecy ruskich troli i ich postów które prubyują zaszczepic przynajmniej jakaś niechęć do Ukraiców!!
- 8 16
-
2022-05-24 17:40
O tak, 90% Polaków to ruskie trolle. I ty jeden sprawiedliwy, proukraiński, prawilnie ogłupiony ukraińską propagandą.
- 4 3
-
2022-05-23 21:36
Zgłaszam sianie nienawiści rasowej i narodowościowej. (1)
Nie jesteś anonimowy dzbanie
- 5 10
-
2022-05-24 08:39
ukrainiec i polak są tej samej rasy wieć to odpada a jeżeli chodzi o narodowość to tu takiej nie widzę
- 1 1
-
2022-05-23 21:18
Przeraża mnie ta ilość lajków
- 3 1
-
2022-05-23 18:31
O Wołyniu trzeba pamiętać!!!! (2)
A jeszcze warto wspomnieć Zełeńskiego, który oświadczył całemu światu, że naród ukraiński nigdy nie był odpowiedzialny za ludobójstwo... Taki z niego śmieszek...
- 38 1
-
2022-05-24 08:38
a bo to nie wiesz oni uprawiają politykę kalego jak zabiją 1 ukraińca to jest ludobójstwo a jak ukraińcy wymordowali ponad 100tyś. Polaków to jest walka o wyzwolenie
- 4 1
-
2022-05-23 20:14
Oj, źartowniŝ on, zaiste.
- 10 0
-
2022-05-23 18:22
U krainu tylko do 27 soku
- 1 1
-
2022-05-23 16:58
POLAK (4)
Babcia powiedziała co myśli miała takie prawo jest Polką , jest u siebie,a jak młodej ukraince się to nie podoba to niech jedzie mieszkać na ukrainę zachodnią gdzie jest spokój, a nie korzysta z tego,że w Polsce ma wszystko za darmo i to właśnie z podatków między innymi tej Pani starszej, która być może jest w gorszej sytuacji materialnej niż ta
Babcia powiedziała co myśli miała takie prawo jest Polką , jest u siebie,a jak młodej ukraince się to nie podoba to niech jedzie mieszkać na ukrainę zachodnią gdzie jest spokój, a nie korzysta z tego,że w Polsce ma wszystko za darmo i to właśnie z podatków między innymi tej Pani starszej, która być może jest w gorszej sytuacji materialnej niż ta ukrainka. A co ukraińcy zrobili dla polaków? Za dziękuje się nie kupuje. Jedź do niemiec czy francji ukrainko tam będziesz siedzieć cicho, bo wiesz że tam Was nikt nie chce i mężuś listu by nie pisał bo by go niemcy pogonili.
- 41 12
-
2022-05-24 00:20
Tak naprawdę nie wiemy co mówiła "nasza wspaniała ukraińska przyjaciółka":)
Niestety o tym list milczy...
- 14 1
-
2022-05-23 17:39
prawo moze ma
ale kultury za grosz
- 5 11
-
2022-05-23 17:38
czyli jak po polakach jada w UK (1)
i ich opluwaja to jest wszystko ok, tak? stosujac Twoj tok rozumowania.
- 10 11
-
2022-05-23 20:13
Kto jedzie po Polakach w UK?
- 8 6
-
2022-05-23 16:06
Ale mamy wspólny interes z nimi (2)
Międzymorze. I jeśli nie będziemy zjednoczeni (nie w sensie dosłownym) to będziemy rozgrywani przez Niemców i Rosjan. A poza tym to Ukraińcy to większości bardzo mili ludzie.
- 7 26
-
2022-05-24 00:18
Nie ma międzymorza i nigdy nie było. To błędna koncepcja.
Możemy się jedynie w pewnych kwestiach uzupełniać z Ukrainą. To samo dotyczy Szwecji i Finlandii. Ich obecność w NATO nie oznacza, że poprawi się automatycznie nasze bezpieczeństwo, gdyż te społeczeństwa nie mają wbrew pozorom wspólnych interesów z Polską. Także tutaj możemy jedynie się uzupełniać a o swoje bezpieczeństwo należy dbać samemu. Powinniśmy w końcu wyciągnąć wnioski z wojny ukraińsko-rosyjskiej.
- 3 4
-
2022-05-23 22:14
Interes.....
To chyba żart.
- 7 3
-
2022-05-23 15:44
A może potraktować ta całą sytuację jako nowe otwarcie? (4)
Wkurza mnie takie nasze polskie jednostronne podejście do historii Polski i Ukrainy. Wielu osobom wypominajacych Ukraińcom przywary i "złośliwości" zapomina o drugiej stronie medalu: o tym jak Polacy i Państwo polskie traktowało Ukraińców i ich kulturę.
Przez wiele lat wychodziliśmy z pozycji siły i nadrzędnej, polonizowalismy ich naródWkurza mnie takie nasze polskie jednostronne podejście do historii Polski i Ukrainy. Wielu osobom wypominajacych Ukraińcom przywary i "złośliwości" zapomina o drugiej stronie medalu: o tym jak Polacy i Państwo polskie traktowało Ukraińców i ich kulturę.
Przez wiele lat wychodziliśmy z pozycji siły i nadrzędnej, polonizowalismy ich naród nieraz na siłę. A jak po latach odwdzięczyli się podobnym to nagle oburzenie.
Zamiast patrzeć na złe karty historii, wolę patrzeć i szukać okazji do pojednania i budowania mostów.
Niestety, są osoby które mają w głowie tylko historyczną rację...- 10 29
-
2022-05-23 22:13
bohaterowie (1)
historia pozostaje już historią, często manipulowaną dla politycznych korzyści. Historia w tym przyadku jest już tylko tłem. Kojarzysz jaki to rok, kogo obchodzimy na Ukrainie. Kojarzysz flagę czarno czerwoną. Kojarzysz jakie prawa obowiązują na Ukrainie, czyje są media, jak delegalizuje się partie i jak powszechna jest korupcja. Lista tych ukraińskich dobroci jest długa. Dlatego wątpliwa jest ich wiarygodność.
- 9 1
-
2022-05-24 00:12
100/100
- 5 1
-
2022-05-23 20:12
Na choleré ja mam.polonizować (1)
Ukraińca? Niech sobie żyją. Krzyż na drogę. A ode mnie trzymają się z daleka.
- 17 0
-
2022-05-24 23:11
Ale kto ci nakazuje kogoś polonizować?
Rzeczypospolita już była potęgą... w sumie , oczywiście odstawiając na bok jakieś zapędy zdobycze, może być tak, że dwa narody będą stanowić o jego sile. Tym bardziej, że wróg niezmiennie na wschodzie ten sam...a Rosjanie to nie Rusini i ich mentalność zmieszana z mongolska, czy wręcz dalekowschodnią , która może ukorzyć się i szanować tylko siłę.- 1 1
-
2022-05-23 14:55
70 lat... to powinna kochać Ukraińców
- 1 12
-
2022-05-23 14:29
nie, autorka nie chce powiedzieć że żyjemy w przyjaźni, nie wynika to z artykułu (1)
żyjemy w zgodzie i pokoju. Poza tym między państwami coś takiego jak przyjaźń nie istnieje. Mogą istnieć zbieżne interesy co najwyżej. Każdy człowiek jest inny i generalizowanie przez pryzmat pochodzenia to głupota.
- 19 2
-
2022-05-23 22:08
artykuł
przeczytaj jeszcze raz artykuł. Autorka właśnie tak mówi. Nie wprost, w miejscu gdzie zadawane są pytania.
- 1 2
-
2022-05-23 13:32
w IPN pracujesz?
- 2 12
-
2022-05-23 13:31
(1)
miłości nie będzie dopóki nasze Państwo kosztem nas będzie na każdym kroku wspierać Ukraińców. Początkowy zryw pomocowy szybko przekształci się w nienawiść jeśli my sami będziemy coraz bardziej odczuwać skutki szeroko rozumianej i tym usprawiedliwianej pomocy Ukraińcom. Dopóki we własnym kraju będziemy się czuć jak obywatele II kategorii.
- 50 15
-
2022-05-23 21:10
Racja
- 7 1
-
2022-05-23 12:52
(9)
Wróg twojego wroga, jest twoim przyjacielem.
- 6 9
-
2022-05-24 12:22
Czyli co jesli ukraina jest wrogiem Polski to niby kacapy piwinny byc przyjavielem. Bzdura
- 2 0
-
2022-05-23 14:04
R0sjanie nie mają w stosunku do Polski żądań terytorialnych, a liczni m\kraińcy owszem (7)
I to niemałe.
- 38 16
-
2022-05-24 22:03
Do Ukrainy też nie mieli...do czasu.
A ileż razy powtarzali, Putin i Ławrow, że nie zamierzają atakować Ukrainy!?
Kłamcy.
Ale nie, nie kłamią, bo przecież oni nie prowadzą wojny.
Dalej wierz w to co gadają kacapy- 1 0
-
2022-05-23 14:39
Patrz Pan, a w Rosji twierdzą, że Polacy odbiorą Ukrainie połowę terytorium
i podobnie straszą Polaków, w tym Ciebie. Naprawdę boisz się, że Ukraińcy odbiorą nam terytorium?
- 21 4
-
2022-05-23 14:33
(4)
Ostatnio duma rosyjska stwierdziła, żę Polska będzie następna do denazyfikacji (sic, parodia!). Przestań kłamać, kacapski trolu z fabryki troli.
- 25 21
-
2022-05-24 12:16
Czyli nadal nic o jakichkolwiek zadaniach terytorialnych, nie do rozwoju. (1)
- 0 1
-
2022-05-24 22:04
Rusz głową... najlepiej w ścianę, z barana.
- 1 0
-
2022-05-23 15:17
(1)
Wina naszych polityków wymachujących szabelką.
- 18 12
-
2022-05-24 22:05
No tak , wina naszych rządzących. Jak w 1939...
To sarkazm.
O ile rozumiesz...- 1 0
-
2022-05-23 11:38
ja tez pamiętam Petlurę i jego żolnierzy (1)
i pomoc wojsk ukraińskich w obronie naszej ojczyzny w tzw cudzie nad Wisłą, co nie zmienia faktu ze jedni i drudzy już dawno nie żyją. I sianie fermentu świadczy o ograniczeniu umysłowym
- 32 18
-
2022-05-23 22:04
historia
Wróć do szkoły i doczytaj o tych wojskach Petlury
- 4 1
-
2022-05-23 11:29
Portal brytyjski (nazwa to dwa wyrazy, na D i M), historia 4-ch osób, które z Chełma (lubelskiego) (15)
dostały darmową podwózkę od Brytola taksówkarza aż do UK, a w artykule: "Julia wierzy, że gdyby nie ten wspaniały człowiek, nadal /z małymi córkami i matką/ byłyby w ob0zie". Taka ich "wdzięczność" dla Polaków. 0bsmarują nas, gdzie mogą. Tu w Polsce jest jakiś "0bóz" dla "gości" ze wschodu? Niby gdzie?? /Tamten artykuł sprzed dwóch dni. K0menty tam pod takimi artykułami "moderated", czyli cnzurowane; sprostowanie, a już na pewno od Polaka, nie przejdzie/.
- 73 16
-
2022-05-23 15:13
Masz rację, tak jest (1)
Śledzę to, co w UK opowiadają Ukraińcy o Polsce i jest to masakra. Ostatnio, puścili historię kilku kobiet z dziećmi, które przygarnął Angol, bo w Polsce....wydały wszystkie swoje oszczędności na wyżywienie i noclegi w hotelach. No pewnie. Nie wspomnieli o tym, że wszystko mają za darmo. Kolejna historia Ukrainki, która potrzebowała w UK noclegu bo uciekała z ogarniętego wojną i zniszczonego...Lwowa. No tak, pewnie...Oni gadają co chcą, byle tylko kasa się zgadzała.
- 39 3
-
2022-05-24 17:38
Żeby się ten troskliwy angol czasem pedofilem nie okazał. Ale w razie czego będzie cicho sza.
- 2 0
-
2022-05-23 12:48
Dla tej kobiety hala cudzoziemców to był obóx, nie wiadomo też jak jej słowa zostały przetłumaczone czy zrozumiane. (1)
Może to być przypadek, "lost in translation".
- 12 13
-
2022-05-23 13:59
0bóz to był w 1943 w Trawnikach koło Lublina
Dowiedz się, kto tam był strażnikami (nie Polacy), a kto w środku - też nie Polacy. Co do końca twojego komentarza, raczej bym przypuszczał przypadek "added in translation".
- 21 3
-
2022-05-23 11:59
A oczywiście zdanie z tym "camp" ant'/polscy Angole wstawili, powtarzając, pod jedną z fotek
Do tego czcionką boldem. Bo jeszcze czytelnik z UK czy USA, Australii, Kanady nie zauważy... Fotek kilka z tymi dziećmi, wszak to świetnie oddziaływuje. "Dzieci na przód" - każda instrukcja man!pulowania to powie. Słowa np. "Kind taxi driver Gough, Yulia".
- 20 0
-
2022-05-23 11:39
Ty tak serio? Cytujesz wywiad z jedną Ukrainką w "Daily Mirror" jako dowód na coś? (9)
Wiesz jakim szmatławcem jest ta gazeta w ogóle czy liczysz na to, że inni nie wiedzą? Żałosne. Nie zdziwiłbym się, gdybyś był ruskim trolem, bo zapewne pod tym artykułem mają pełne ręce roboty.
- 38 48
-
2022-05-24 12:11
W czasie wojny tez pomagalismy zydom a teraz okazuje sie ze byly polskie obozy
Taka jest polityka. I z ukraincami tez tak bedzie. Teraz nas wykorzystuja zeby przetrwac. Kiedy im nie bedziemy potrzebni ich nienawisc do nas na nowo rozkwitnie tak jak bylo przed wojna. Na tej samej zasadzie muzulmanie nienawidza bialych. To jest zawisc ze jeden ma lepiej a drugi gorzej. Tak bylo jest i bedzie
- 5 1
-
2022-05-24 00:09
Cytuje jeden wywiad tak jak ten portal cytuje list odnoszący się do sytuacji która nie wiadomo czy miała miejsce.
- 4 0
-
2022-05-23 11:47
Chodzi o Daily Mail, znacznie obszerniejsze (6)
Tak się p0dniecasz, a podstaw nie znasz. Znajdź sobie i inny artykuł tam, wpisując "Garnett Sofiia Karkadym 22". I już nie będzie "z jedną Ukr@inką".
- 31 11
-
2022-05-23 12:09
Daily Mirror ma również długą historię pisania bzdur, za które płacił odszkodowania. Wystarczy zerknąć na wikipedię (5)
żeby trochę tego poczytać.
- 21 20
-
2022-05-23 12:27
(1)
Wikipedia nie jest w 100 % wiarygodną wyrocznią.
- 18 7
-
2022-05-23 12:37
Do każdej z opisanych spraw są podpięte linki do innych portali.
- 7 2
-
2022-05-23 12:18
Naprawdę uważasz, że K-czyński i M0rawiecki będą dbać, rozpoczną postępowanie, aby za ten "obóz" (2)
w dodatku celowo powtórzony x 2, Daily Mail musiało zapłacić w UK grzywnę?
- 17 2
-
2022-05-23 12:37
Po tych dwóch panach to ja się co najwyżej spodziewam wniosku o przeniesienie nas z UE do Rosyjskiej Federacji. (1)
Więc twoje pytanie dla mnie jest retoryczne.
- 22 10
-
2022-05-24 12:13
Chyba do izraela. Oni w zwiazku radzieckiej trafili by na lubianke i do gulagu
- 1 0
-
2022-05-23 11:23
Przyjażń z ukraińcami (4)
Ciekawi mnie , jak długo ta przyjażń przetrwa , ale moim zdaniem , od rana do śniadania , a śniadanie o 7 min 15 .
- 68 31
-
2022-05-23 18:23
Ja tylko te do 25
- 1 2
-
2022-05-23 11:27
u motłochu pewnie tak. ale kogo motłoch interesuje? (2)
- 16 35
-
2022-05-23 14:57
Babcia pierdząca i głosująca na lewicę głosem osiedla?
- 10 30
-
2022-05-23 14:55
Brzydko mowiszo swojej rodzinie
- 20 2
-
2022-05-23 11:13
I Ty tak w imieniu całego narodu?
Odważnie, nie ma co.
- 54 10
-
2022-05-23 11:12
a polski plebs kogokolwiek poza sobą kocha? nie sądzę. (11)
Dlatego nie ma sensu w ogóle o nim pisać i zająć się inteligentną częścią społeczeństwa.
- 60 178
-
2022-05-23 23:38
W temacie plebsu
Tak - nie ma sensu o tobie pisać.
- 1 5
-
2022-05-23 23:01
xxx
Elyty....odezwał sie ukryty faszysta.
- 5 3
-
2022-05-23 14:55
Sbecka prowokacja starej komunistki
- 25 32
-
2022-05-23 12:03
A więc chodzi ci o elity społeczeństwa czyli o szewca i jemu podobnych? (7)
A może o nowe przyszłe elity narodu importowane zza Buga?
- 62 14
-
2022-05-23 12:35
Widzisz, między plebsem a "elitami" jest wielka przestrzeń którą zamieszkują ludzie rozsądni. I to oni są solą ziemi. (6)
I to niezależnie od stanu majątkowego czy wykształcenia. Są ludzie rozsądni i reszta motłochu kierująca się emocjami - zazwyczaj negatywnymi (do takich kierowany jest przekaz PiS na przykład). Widocznie nie zaliczasz się do nich skoro o tym nie wiesz.
- 51 21
-
2022-05-23 14:59
Dziękuję rozsądny człowieku, który jesteś solą ziemi
za nazwanie mnie motłochem. Mam nadzieję, że chociaż kształt nosa mam odpowiedni.
- 18 13
-
2022-05-23 14:56
Czyli, rozsądny, światły, tolerancyjny człowieku, (2)
elektorat PIS to motłoch?
- 25 7
-
2022-05-24 08:41
tak
- 1 3
-
2022-05-24 06:28
To pewnie chciał powiedzieć,
Przy równoczesnym uwielbieniu dla braku języka nienawiści po drugiej stronie sceny politycznej (np. Słynne hasło wyp..ć ( przykładów miłości moznaby mnożyć
- 5 1
-
2022-05-23 14:37
Rozważ najpierw swoje emocje zwłaszcza te negatywne, którymi kierujesz się pisząc o elektoracie PiS. (1)
Kompromitujesz się
- 31 24
-
2022-05-24 10:53
co niedziela wy się kompromitujecie
- 4 4
-
2022-05-23 11:00
Nie pierwszy przykład wysokiej kultury (60)
płynący od starszego pokolenia, a niby to młodzi tacy najgorsi... Owszem, wiemy, jakie rzeczy w przeszłości robiły różne narody, tylko zasadnicze pytanie retoryczne: jaki wpływ mają obecne pokolenia na to, co robili ich rodzice, dziadkowie, pradziadkowie?
- 618 277
-
2022-05-23 20:36
Problem w tym, ze to, co robili rodzice, dziadkowie, prawdziadkowie, ma wplyw na obecne pokolenia. (2)
- 15 0
-
2022-05-24 07:19
I powinno miec (1)
dfg
- 4 0
-
2022-05-24 14:26
I dlatego nienawidzimy Ukraincow.
- 1 1
-
2022-05-23 18:29
Przeczytaj wiecej komentarzy to się dowiesz
- 1 0
-
2022-05-23 16:04
Pewnie w kościele krzyżem leży starsza pani codziennie
- 3 18
-
2022-05-23 15:38
Kto nie zna przeszłości nie rozumie codzienności. Wszyscy rozumiemy że Ukraińcy powstrzymali Rosjan. Ale przecież walczą o swøj kraj
Czy tak bardzo pomagali by nam? Nie wiem. Mam nadzieję, że tak. Zaszłości są i nie możemy o tym zapominać. I chociaż przerażają mnie ceny na stacjach to płacę tak jak inni. Boję się czy stać mnie bèdzie naKto nie zna przeszłości nie rozumie codzienności. Wszyscy rozumiemy że Ukraińcy powstrzymali Rosjan. Ale przecież walczą o swøj kraj
Czy tak bardzo pomagali by nam? Nie wiem. Mam nadzieję, że tak. Zaszłości są i nie możemy o tym zapominać. I chociaż przerażają mnie ceny na stacjach to płacę tak jak inni. Boję się czy stać mnie bèdzie na ogrzanie domu ale z tego powodu nie protestuję na ulicy. My wszyscy ponosimy koszty tej wojny ale jednak zaciskamy zęby i idziemy do pracy. Dlaczego nikt tego nie docenia tylko ciągle meczą nas o poprawność wobec innych. Przecież jesteśmy. Kiedyś na parkingu Ukrainiec splunął mi pod nogi bo zwróciłam mu uwagę żeby śmieci z auta wyrzucił do śmietnika. Czy odwzajemniłam się tym samym? Nie, chociaż jestem w swoim kraju. Przestańmy robić gó...burze z takiego zdarzenia. Przecież ta Babcia nie opluła, nie obrzuciła nikogo wulgaryzmami. Po prostu powiedziała co czuje ale czy to jest powód do takiej histerii? Nie sądzę- 28 2
-
2022-05-23 12:35
Darujcie sobie ten tytuł artykułu. Wasza postawa - byle do przodu nie ma sensu.
Nie macie zielonego pojęcia jak się to robi.- 7 1
-
2022-05-23 12:16
W Polsce jest wolność słowa (10)
Staruszka powiedziała co myśli, mąż kobiety zamiast jej odpowiedzieć robi publiczną burzę - widać brak kindersztuby, chciał ją napiętnować publicznie tym listem?
- 43 13
-
2022-05-23 14:53
Milelismy podobna sytuacje ze znajomym Ukraincem, z ktorym (3)
rozmawialimy po rosyjsku w jednym ze sklepow galerii handlowej. A bylo to 4 lata temu. Uslyszelismy: W naszym sklepie nie wolno rozmawiac po rosyjsku. Oburzeni tez naglosnilismy sprawe, bo sie nam od rzau okupacja hitlerowska przypomniala i Niemiec lejacy po twarzy za mowienie po polsku...
- 9 6
-
2022-05-23 20:17
Bo to paskudny język jest (2)
- 7 8
-
2022-05-23 20:47
Język Puszkina, Dostojewskiego, Kryłowa, Czechowa, Turgieniewa, Tołstoja jest paskudny? (1)
- 10 2
-
2022-05-24 07:38
Tak.
- 3 3
-
2022-05-23 12:47
Wolność słowa jest często mylona z chamstwem i mową nienawiści. (5)
Jak można komuś powiedzieć "my was nienawidzimy"? Nie lubię Rosji, ale pojedyncze osoby traktuję z szacunkiem.
- 22 10
-
2022-05-24 14:24
Twoim zdaniem to wykracza poza granice wolnosci slowa? Bardzo sie mylisz.
- 1 0
-
2022-05-24 02:06
Bo wolność słowa to wolność każdego słowa. Nie tylko takiego miłego :) żyjecie w swojej wymyślonej utopii, tak, niechęć i nienawiść jest normalnym ludzkim odruchem. Jeśli wolność słowa to wolność mówienia tylko w kulturalny, przyjemny sposób, to z natury wolnością słowa nie jest.
- 3 0
-
2022-05-23 13:34
jak ktoś tak mówi to odpowiadasz: gadasz głupoty lub coś w tym stylu albo idziesz do sądu (2)
- 5 4
-
2022-05-23 18:12
Starsza pani powinna iść na policję z takim listem od razu,albo do administracji.Co to za ukraińskie zwyczaje,list na klatce wieszać?Odezwa do Polaków?
- 14 5
-
2022-05-23 14:39
"a ja ciebie kocham i szanuję"
i babci szczęka by opadła albo podniosło się ciśnienie
- 8 3
-
2022-05-23 11:59
(1)
To raczej zaburzenia psychiczne niż kultura.
- 6 11
-
2022-05-23 12:18
to czemu miał służyć ten niemądry list?
- 28 3
-
2022-05-23 11:25
Bycie starszym nie daje automatycznie wyższej kultury, racji i manier. (2)
Część ludzi owszem, mądrzeje na starość skutkiem doświadczeń życiowych, ale zdecydowana większość ludzi głupich, złych i wszelkiej maści motłochu (jak wspomiana pani z yorkiem) takimi pozostanie na całe życie.
- 29 15
-
2022-05-24 07:34
Przede wszystkim, to nie znasz treści rozmowy, którą prowadziła Ukrainka.
Nie bez powodu jest to zaakcentowane w "ogłoszeniu". Może babka mówiła źle na temat PL i Polaków, a staruszka to doskonale rozumiała i spuentowała Ukrainkę?
- 9 1
-
2022-05-23 11:55
Może 70-latka ma początki alheimera lub skłonności do paranoi
Było z nią spróbować porozmawiać po rosyjsku. Z pewnością przy tym poziomie kultury znałaby 5 słów na krzyż. Jako 70 - latka nie przeżyła rzezi wołyńskiej. A o działalności SS Gaizien w Powstaniu Warszawskim mogła słyszeć od starszych krewnych lub ew. czytać. Ukraińcy są różni. Ci z zachodu np. nie glosowali na obecnego prezydenta i niespecjalną
Było z nią spróbować porozmawiać po rosyjsku. Z pewnością przy tym poziomie kultury znałaby 5 słów na krzyż. Jako 70 - latka nie przeżyła rzezi wołyńskiej. A o działalności SS Gaizien w Powstaniu Warszawskim mogła słyszeć od starszych krewnych lub ew. czytać. Ukraińcy są różni. Ci z zachodu np. nie glosowali na obecnego prezydenta i niespecjalną go darzą sympatią. Są też tacy, którzy go uwielbiali i są stali w swoich uczuciach. Większość z nich potrafi i chce pracować. I mam w tym przypadku jak najlepsze doświadczenia. Niemniej, a to uwaga do decydentów, trzeba znać i szanować historię, choćby czasy rewolucji francuskiej, która wybuchła nie tylko z powodu rozrzutego trybu życia Burbonów, ale przede wszystkim wspomagania Ameryki w dążeniu jej do wolności. Wydając gigantyczne pieniądze na innych, trzeba mierzyć siły na zamiary. Choć,obawiam się, że mleko się już rozlało...A pańcia obrażająca ludzi to prosta mentalnie i intelektualnie kobieta, którą nie należy się przejmować.
- 13 21
-
2022-05-23 11:13
(1)
Wyrazem kultury wyższej natomiast jest wieszanie takich rzeczy na klatce, rajd ze skargą do Internetu i odnoszenie się do obcej osoby per Ty. Może jeszcze publiczny lincz?
- 44 21
-
2022-05-23 11:19
"kultury wyższej". Ty wiesz w ogóle o czym piszesz?
- 15 4
-
2022-05-23 11:08
nie mają żadnego wpływu na czyny przodków (7)
za to mają wpływ na to jak czyny ich dziadków traktowane są przez obecną politykę historyczną ich państwa. A na Ukrainie cały czas oficjalnie na poziomie państwowym kłamie się na temat wydarzeń na Wołyniu. Ukraińskie władze odmawiają Polsce możliwości chociażby ekshumacji szczątków pomordowanych (np w Hucie Pieniackiej). A władze te demokratycznie wybierane są właśnie przez obecnych Ukraińców...
- 64 8
-
2022-05-23 11:18
ktoś musi ten krąg niechęci przerwać. dlaczego nie mamy to być my? bo chłopska "duma" (czyli buta) nam nie pozwala? (6)
- 27 34
-
2022-05-23 11:27
czyli to my mamy przeprosić za Wołyń? (3)
Oczywiście po to żeby ten krąg niechęci przerwać...
- 52 9
-
2022-05-23 11:32
(2)
Czytam i nie wierze ale chyba tak wychodzi. Cos w stylu "ustap bo jestes madrzejszy" powtarzane za dzieciaka
- 27 1
-
2022-05-23 11:41
Wychodzi ci dokładnie to co chcesz widzieć. Prości ludzie tak mają. Ale to nie mój problem. (1)
- 3 21
-
2022-05-23 11:57
nazywanie innych prostymi to pierwsza oznaka braku argumentów
taka prawda
- 23 0
-
2022-05-23 11:23
(1)
Nie żartuj. Od lat próbujemy to przerwać. Pamiętasz wsparcie pomarańczowej rewolucji i co za to dostaliśmy. Kopa w d*pe. Problemy z językiem polskim na Ukrainie, ulice im. Bandery i podobnym, blokady transportów, ehh,. Szkoda strzępić ryja..
- 66 6
-
2022-05-23 11:29
Skoro masz ryj to go nie strzęp.
Rozumujesz jak ruski. Oczekujesz "miłości" w ramach wdzięczności. Oni właśnie tak Ukrainę traktują. Przypadek?
- 11 44
-
2022-05-23 11:06
Rzeczy robią ludzie a nie narody. To zasadnicza różnica. (4)
Nie życzę sobie być kojarzony z postępiwaniem obecnego rządu mimo, że mamy to samo pochodzenie.
- 49 9
-
2022-05-23 11:32
To samo pochodzenie (3)
Masz pochodzenie chazarskie jak Kalkstein i Pinokio?
- 9 20
-
2022-05-23 12:44
(1)
Polska nie jest państwem narodowym. Wszyscy obywatele mają takie same prawa, kapisz?
- 3 9
-
2022-05-23 14:26
Obywatele Watykanu mają zupełnie inne.
- 8 2
-
2022-05-23 11:42
Ktoś ciebie pytał o zdanie? Nie. No właśnie.
- 6 6
-
2022-05-23 11:03
(21)
Żaden ale historii nie wymażesz.Pomniki Bandery i innych siepaczy stawiane specjalnie we Lwowie i brak dbałości o to co polskie na kresach dobitnie świadczą o tym.Chichot historii pokazuje że jednak my im pomagamy za co powinni nam dziękować następne 1000 lat.
- 83 56
-
2022-05-23 18:03
(3)
a u nas co to niby inaczej? Jest to samo gloryfikowanie wszystkich żołnierzy wyklętych a wśród nich są zbrodniarze wojenni mordujący cywilów...
- 12 9
-
2022-05-23 22:27
Nie ma co minusować. Świeta prawda!
Wsród nich byli i bohaterowie, i bandyci!!!! Zwykli bandyci
- 2 2
-
2022-05-23 18:42
(1)
AK też ma swoje za uszami...
- 6 6
-
2022-05-23 22:28
Dokładnie
- 2 4
-
2022-05-23 12:16
Skoro sami stawiamy pomniki siepaczy mordujących Polaków, to czemu pretensje do Ukraińców?
- 14 15
-
2022-05-23 11:16
Mają nas kochać ot tak, za kilkaset lat ciemiężenia przez polskich "panów"? Lubisz widać wybiórczo historię (15)
traktować albo jest po prostu nie znasz.
- 56 62
-
2022-05-24 12:22
To jest
W Wołyniu masakrowani byli w większości zwykli ludzie, kobiety, dzieci, w straszny sposób m. innymi siekierami, rozrywani itd., dowody na te zbrodnie są ogólnodostępne i żyją jeszcze naoczni świadkowie, którym udało się uratować przed rzezią.
- 5 0
-
2022-05-23 14:44
A Slowackiego czytal? O hajdamakach slyszal?
- 4 1
-
2022-05-23 12:17
większość magnatów miała ruskie korzenie (2)
nie klam
- 8 5
-
2022-05-23 12:44
a my mamy niby korzenie piastowskie? (1)
- 4 7
-
2022-05-23 13:33
Piastowie byli dynastią książęcą a potem królewską.
Co to ma wspólnego z ruskim pochodzeniem magnatów kresowych?
- 12 2
-
2022-05-23 12:03
Lubisz widać wybiórczo historię lub jej nie znasz (3)
W0łyń '43 był ponad 150 lat po rozbiorach Polski. Przez te 150 lat miliony "onych" były prawie cały czas pod władzą Rosjan. Ale wasza wybiórcza pamięć sięgała na 250 lat wstecz??
- 19 5
-
2022-05-24 07:57
W czasach zaborów ziemie wciąż należały do polskiej szlachty (1)
Co z tego, że zabory jak właścicielem ziemskim ciągle był "polski Pan"? Ponadto w czasy Wołynia to 20 kilka lat po odzyskaniu niepodległości - przez ten czas można sobie wiele nagrabić, szczególnie jak ma się władzę, można zdobyć nienawiść od setek ludzi.
Natomiast przed zaborami to był konflikt Polska-Kozacy, którzy wywoadzili się bardziej ze środkowej i wschodniej Ukrainy patrząc na dzisiejszą geografię.- 1 5
-
2022-05-24 13:35
I to dalo pozwolenoe zeby mordowac niewinne kobiety i dzieci glowniw z biednych wiosek
- 3 0
-
2022-05-23 12:43
widocznie rozpamiętywali odległe czasy tak jak ty to robisz. wiesz dobrze do czego to prowadzi.
- 6 13
-
2022-05-23 11:23
masz fajne usprawiedliwienie dla ludobójstwa na Wołyniu - ciemiężenia przez polskich panów (5)
Dla holokaustu też masz jakieś, choćby częściowe usprawiedliwienie?... Może niedługo okaże się że to Żydzi ciemiężyli biednych Niemców...
- 79 31
-
2022-05-23 11:30
nie usprawiedliwienie a powod (4)
- 23 19
-
2022-05-23 12:02
szwabskie gadanie
- 4 4
-
2022-05-23 11:47
"nie znasz historii" (2)
Całe szczęście, że ty znasz wszystkich ludzi z ukrainy.
- 10 15
-
2022-05-23 21:05
Moj znajomy z ukrainy wyslal mi zdjecie
Apteczki wojskowej którą dostali z polski , jest na niej polska flaga a obok banderowcow(czerwono czarna). Wiec tlumacze mu co oznacza wg Polaków i jakie są nastroje. A on mi tłumaczyć chcial ze to nic złego itp. Wniosek jest taki ze oni wg swoich wzorców wyuczonych uważają pewne rzeczy za dobre , a my te same rzeczy postrzegamy zle..
- 13 0
-
2022-05-23 11:53
Zawsze przeciez moze walczyc
O swoją gwalcona rodzinę, ojczyzne. Czy pisanie kartek to jego walka?
Wszyscy się tu wypowiadacie a rozmowy tel. nie znacie - sami eksperci wróżbici.- 19 13
-
2022-05-23 10:53
Możecie ganić takie odruchy (74)
ale z pamięci takich osób nie wymażecie tego co przeżyły. I ważne jest to żeby na fali pomocy nie zapominać naszej historii jaka by ona nie była.
- 1066 247
-
2022-05-25 14:25
matematyk
a weź Ty policz kiedy się odbywała rzeź katyńska i jeszcze raz przeczytaj co napisałeś
- 0 0
-
2022-05-25 10:19
oczywiście należy pamiętać o tym co wydarzyło się na Wołyniu - ale .. (1)
to było 80 lat temu. W Ukrainie dalej są grupy skrajnie nacjonalistyczne , tak samo jak w Polsce i Niemczech i co z tego ?- to jest mniejszość . Tej samej starszej pani nie przeszkadza już robienie zakupów w Lidlu prania rzeczy w niemieckim proszku czy jeżdżenie Mercsedesem - a przecież to są wyroby niemieckie i tu już nie ma ta pani skojarzeń z
to było 80 lat temu. W Ukrainie dalej są grupy skrajnie nacjonalistyczne , tak samo jak w Polsce i Niemczech i co z tego ?- to jest mniejszość . Tej samej starszej pani nie przeszkadza już robienie zakupów w Lidlu prania rzeczy w niemieckim proszku czy jeżdżenie Mercsedesem - a przecież to są wyroby niemieckie i tu już nie ma ta pani skojarzeń z gestapo czy "ss" , taka wybiórcza pamięć? . byle dokopać leżącemu. Ta "starsza" pani nie rozumie że ukraińcy przyjęli na siebie ciężar walki nie tylko o swoją niepodległość ale i walki o nasz byt. To jest wojna pomiędzy kulturą zachodu (jaka by ona nie była) a barbarzyństwem i zdziczeniem wschodu ( i proszę mi tu nie wyjeżdżać z dziełami Puszkina czy malarstwem np. Rublowa) - na wschodzie jest "dziki" naród bo tak ich od pokoleń wychowują , ale ta "starsza" pani tego nie ogarnie bo jest zacietrzewiona złością
- 1 2
-
2022-05-25 13:11
Ukraina jako państwo gloryfikuje UPA - sprawców rzezi na Polakach
Niemcy nie gloryfikują SS, a Polacy szmalcowników. Współczesna Ukraina nie pozwala Polakom poszukiwać miejsc pochówku ofiar zbrodni UPA. O to są pretensje, a nie o to, że dzisiejsi Ukraińcy odpowiadają za dawne zbrodnie.
- 2 0
-
2022-05-24 23:21
Ale co ta kobieta, ok.70-letnia takiego traumatycznego przeżyła?
Ukrainka chłopa jej "odbiła"?- 0 1
-
2022-05-24 10:25
..m
Pamiętać, nie rozpamiętywać.
- 1 0
-
2022-05-24 08:28
Ta babcia nic nie przeżyła, bo urodziła się po wojnie.
- 0 1
-
2022-05-24 08:02
Ukraina wielka jak Francja, a Wołyń to taki obszar jak Śląsk z czasów II WŚ
Skoro wszyscy Ukraińcy mają być karani za Wołyń, to czy wszyscy Polacy to "folksdojcze"?
- 1 1
-
2022-05-23 23:51
Jakiej historii pajacu?
Pewnie bełkoczesz o Wołyniu, jak był Wołyń to twoich starych jeszcze w planach nie było więc zamknij dziób
- 0 7
-
2022-05-23 21:22
Ten język wzbudza niechęć...nie jest przyjemny i
naprawdę źle się kojarzy.
- 8 3
-
2022-05-23 18:17
mi Polakowi wszelkie złe rzeczy uczynili inni Polacy
czy mam pluć na każdego mijanego. Ludzie...
- 5 9
-
2022-05-23 17:59
Nie znamy historii...niestety (1)
Pomoc pomocą ale nie zmienia to faktu że ta starsza Pani miała prawo. Może to jej mamę lub babcię Ukraińcy potraktowali tak jak teraz ich Rosjanie. Ukraińcy wymordowali tysiące Polaków
- 18 3
-
2022-05-24 14:14
Setki tysiecy
- 2 0
-
2022-05-23 17:33
Historia
Proszę zgłębić historię Polski,ale nie tę szkolną.Kryje się w niej wiele niespodzianek.
- 6 3
-
2022-05-23 16:02
Trzeba zrozumnieć tych ludzi
Pamiętają te krzywdy i ciężko im wybaczyć ,ale to już inne pokolenie ,w takich sytuacjach powinno się przywołać słowa JP II ,zło dobrem zwyciężaj ,przebacz i żyj do przodu.
- 6 7
-
2022-05-23 14:58
(1)
Umiesz liczyć? To babsko urodziło się po wojnie!
- 7 22
-
2022-05-24 00:31
Czyli list i cała sytuacja z dużą dozą prawdopodobieństwa jest fejkiem
- 1 1
-
2022-05-23 14:30
oczywiście że nie powinniśmy zapominać
niemniej ta kobieta nic nie przeżyła ze strony Ukraińców bo urodziła się po wojnie. Gdyby urodziła się w czasie rzezi wołyńskiej miałaby teraz 80 lat
- 8 15
-
2022-05-23 13:54
Żeby cokolwiek pamiętać (5)
z tamtych czasów musiałaby mieć jakieś 85-90 lat a nie koło 70-ki czyli urodzić się po wojnie.
- 12 11
-
2022-05-23 14:32
Wystarczy, że rodzice (tak jak moi) przekazali swoje wspomnienia z tamtych lat. (4)
Ojciec o przymusowych robotach u bauera, a matka o "miłości" Ukraińców do Polaków. Cudem uszła z życiem.
- 38 5
-
2022-05-23 21:43
a dziadek już nie opowiadał o 1920
bo po co to inna historia a rozpisywać się nie ma sensu bo albo dyskusja z głupimi albo cenzura
- 3 2
-
2022-05-23 15:02
(1)
A o programie "Wisła" słyszałeś?
- 11 5
-
2022-05-24 00:29
Tak Akcja Wisła - ten "program" uratował wiele istnień ludzkich
Zastopował walki.
- 4 1
-
2022-05-23 14:42
No i co Dziadku masz zamiar z tym zrobić?
- 6 29
-
2022-05-23 13:43
Ciekawe, czy kobietom w Buczy (2)
też powiemy, żeby nie miały za długiej pamięci, bo przecież wojna zaraz się skończy i Rosjanie ponownie będą naszymi przyjaciółmi? Łatwo jest wybaczać i zapominać, kiedy samemu nie uczestniczy się w takich zdarzeniach
- 23 9
-
2022-05-24 14:30
To jakies przezyly?
- 0 0
-
2022-05-24 14:12
Ale to bylo miesiac temu nie ma co zyc przeszloscia
- 0 0
-
2022-05-23 13:22
(5)
Ta kobieta nie zyla w tamtych czasach. Polacy byli w przeszlosci okrutni wobec Ukraincow. Dla Ukraincow bylismy okupantami. Wiec moze jednak nie licytujmy sie kto straszniejszy i patrzmy w przod a nie zyjmy przeszloscia.
- 13 46
-
2022-05-24 14:11
Skad wiesz ze byli okrutni. Ukraincy ci to powiedzieli czy sam nim jestes
- 0 0
-
2022-05-23 15:01
My nie jeste#my okrutnym lecz arcynaiwnym narodem
W koncu, gdybysmy byli tak okrutni, jak powiadasz, Ukraincy pojechaliby gdzie indziej.
- 20 3
-
2022-05-23 14:14
Polacy w przeszłości nie mogli być "0krutni wobec "Ukraińcow", a to z prostego powodu: bo takowych po prostu przed 1900 nie
było. Byli tzw Rusini. Żeby co bardziej sz0winistycznych Rusinów w okolicach Lwowa napuszczać na cementujących tendencje narodowe Polaków, wywiad austriacki zaczął tym Rusinom podkręcać nastroje sz0winistyczne sugestiami: wy nie gorsi, wy naród, wy jesteście Ukraińcy ! Dowód: gdzieś ok. 1904 był konflikt w Stanisławowie, czy gdzieś tam, o gimnazjum, którego powstanie polski namiestnik blokował. Jak określano to gimnazjum? Gimnazjum "ruskie" !
- 20 3
-
2022-05-23 13:38
powtarzasz prymitywne kalki myślowe (1)
wiesz jak zginął św. Andrzej Bobola i dlaczego?
- 22 6
-
2022-05-23 13:47
Hehe, no tak, moze cofnijmy sie jeszcze do czasow Mieszka I, ktory łapał swoich ziomkow i sprzedawał w niewolnictwo. Ja pisze o tym, zeby nie babrać sie w przeszlosci i rozpamietywaniu win, bo przy okazji mozna sie tez dowiedziec co nieco niefajnego w wlasnym narodzie a poza tym do niczego dobrego to nie prowadzi, ale ty dalej swoje. To chyba juz nieuleczalne.
- 10 23
-
2022-05-23 12:55
nie zapominajmy (5)
kto nas wyzwolil od niemcow a kto kolaborowal. Powinnismy Rosji dziekowac do konca swiata.
- 8 36
-
2022-05-23 13:50
tak nas wyzwolili
ze przez 50 lat zapomnieli sobie pojsc
- 35 0
-
2022-05-23 13:36
Szli na wschód nie po to żeby nas wyzwalać (1)
więc bez przesady
- 20 2
-
2022-05-23 14:02
Dodam jeszcze,
że szli na wschód głównie dzięki temu, że Alianci wysłali 40 konwojów murmańskich transportując do ZSRR 4mln ton uzbrojenia. Bez tego sowiecka armia mogłaby co najwyżej kupę zrobić a nie się bronić, nie mówiąc już o ataku. Jedynym atutem tego państwa była ilośc armatniego mięsa, które mogli posłać na front.
- 18 3
-
2022-05-23 13:29
(1)
Powinniśmy dziękować Rosjanom za to że istniejemy ale także za obronę przed podżegaczami wojennymi z USA którzy chcą skłócić narody w celu przejęcia nad nimi władzy a w dalszej perspektywie władzy nad światem.
- 12 22
-
2022-05-24 23:28
I ot, profesor historii...szli na zachód ze swoją wschodnią filozofią i kulturą ; tylko potem jakoś trudno było ich wyprosić.
- 0 0
-
2022-05-23 12:33
A co ona takiego przezyla (3)
Skoro urodzila sie. W Latach 50tych
- 27 25
-
2022-05-24 14:29
Zgodnie z wasza retoryka przezyla 40 lat radzieckiej okupacji.
- 0 0
-
2022-05-24 00:30
Rodzine stracila, rozumiesz ignoracie?
- 10 3
-
2022-05-23 15:01
Pisowska komunistka nawrócona przez Rydzyka. Standard!
- 6 27
-
2022-05-23 11:37
Czemuś (3)
głupi? boś rodak! Wstyd mi za takie osoby. Przepraszam Panią!
- 8 34
-
2022-05-23 13:36
jeśli przepraszasz to podaj swoje imię i nazwisko (2)
- 16 6
-
2022-05-24 10:21
Trollom i konfie? nie zrozumieją!
- 0 0
-
2022-05-23 20:47
A po co ci jego imie i nazwisko?Kumpla szukasz?
Zajmij sie najlepiej soba niedowartosciowany czlowieku.
- 2 8
-
2022-05-23 11:25
jakie to słabe (10)
taka logika sugeruje, że niemcy powinni mieć do nas pretensje za grunwald a turcy za wiedeń.
tak się nie da żyć! nie można tak myśleć bo wyrżniemy się któregoś dnia wszyscy w tzw. pień w imię historii naszych przodków.- 50 24
-
2022-05-23 14:56
Za Wieden to do nas maja do dzis pretensje Wegrzy
- 4 1
-
2022-05-23 14:26
tak jest to slabe (5)
Przydało by si trochę znajomości historii. Grunwald to nie Niemcy, a zakon Krzyżacki, który został wsparty przez zachodnich rycerzy. Zakon nie istnieje, więc trudno mieć komuś za złe, a i trudno chyba znaleźć kogoś komu rodzice zginęli w Bitwie pod Wiedniem.
Natomiast żyją wśród nas jeszcze ludzie, którym bandy ukraińskie wymordowały rodziny i podejrzewam, że nie mogą oni znieść tej panującej powszechnej miłości do tego narodu.- 36 11
-
2022-05-24 10:29
Co? (1)
Zakon nie istnieje? Radzę się douczyć. Zapytaj przewodników po Malborku czy do dziś nie mają kontaktu z Mistrzem. Poza tym Prusy to były Niemcy i to ich.
Widzę u Ciebie mentalność Kaly'ego. Zły uczynek to jak ktoś ukraść Kaley'emu krowa, ale jak Kaly ukraść krowa to dobry uczynek- 0 1
-
2022-05-24 14:19
Prusy to obszar, z którego Zakon wyrugował rdzenną ludność-Prusów.
- 2 0
-
2022-05-23 15:00
Hitler to też nie Niemiec!!!
- 12 2
-
2022-05-23 14:40
No to skoro moj dziadek zostal spalony (1)
w KL sztuthoff to powinienem szukac jego mordercow?
Powinienem pluć na Niemców?- 14 15
-
2022-05-23 14:58
A ja Niemcow za ich odwieczna ekspansywnosc nie lubie
Ale szanuje za skrzetne obchodzenie sie z pieniadzem i porzadek oraz schludnosc.
- 17 4
-
2022-05-23 11:34
Rzeczywiście reprezentujesz (2)
logikę niskich lotów. Nie napisałem że należy reagować jak starsza pani lecz żeby pamiętać o historii. Ona powinna nas czegoś uczyć chociaż jak wiadomo różnie to bywa. Resztę sobie dośpiewałeś bajarzu.
- 37 21
-
2022-05-23 11:49
napisałeś
to co napisałeś. Dla średnio rozgarniętego człowieka (Tobie jak widać nawet do tego poziomu wiele brakuje) zrozumiałe jest, że usprawiedliwiasz działanie tej kobiety i tłumaczysz je historią. No i do tego ja się odniosłem - ponieważ nie zrozumiałeś napiszę to wprost - patrz w przyszłość a nie w przeszłość - rozdrapywanie ran to prosta droga do tego
to co napisałeś. Dla średnio rozgarniętego człowieka (Tobie jak widać nawet do tego poziomu wiele brakuje) zrozumiałe jest, że usprawiedliwiasz działanie tej kobiety i tłumaczysz je historią. No i do tego ja się odniosłem - ponieważ nie zrozumiałeś napiszę to wprost - patrz w przyszłość a nie w przeszłość - rozdrapywanie ran to prosta droga do tego żeby obudzić krwawe demony.
PS. Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że niestety jesteś typowym polskim burakiem a z kimś takim rozmowa nie ma sensu. Tyle ode mnie- 13 31
-
2022-05-23 11:48
a czego historia powinna nas nauczyć w tym przypadku?
- 19 12
-
2022-05-23 11:09
ta obrażona kobieta coś złego zrobiła? nie. (16)
To tylko bezradny motłoch musi swoje frustracje rozładować.
- 99 57
-
2022-05-24 14:27
Kto zostal obrazony? Bezpodstawne nazwanie kogos glupcem to obraza, ale to? Zwykla szczerosc, bez owijania w bawelne.
- 3 1
-
2022-05-24 00:24
Skąd wiesz co ta młoda kobieta mówiła? (2)
Dla mnie ten artykuł to zwykła propaganda i manipulacja mająca na celu pokazać "złych" Polaków i zamknąć usta osobom sceptycznie nastawionych do obecnej propagandy przyjaźni.
- 23 5
-
2022-05-24 00:29
dziwie sie, bo dawno prezydent ukriny powinien oddac krym tatarom a lwow Polakom (1)
I wystarczylo by przeprosili.
i odeszli- 8 8
-
2022-05-24 09:52
Lwów zawsze był..
Polski.
Ja to bym nawet z Wrocławia zrezygnował za Lwów.- 3 9
-
2022-05-23 12:30
to powiedz dlaczego nas nie lubią na swiecie? (8)
za to jacy jesteśmy teraz czy za naszą niekoniecznie fajną przeszłość?
- 11 30
-
2023-05-23 15:53
prawo karmy - zło powraca do właściciela który je stworzył
- 0 0
-
2022-05-23 14:55
To zalezy gdzie.
Hiszpanie nas lubia, Amerykanie nas lubia, Finowie...
- 13 2
-
2022-05-23 14:42
sluchaj, co to ma do rzeczy?
pomijajac, ze to nieprawda.
- 3 1
-
2022-05-23 14:28
Za naszą niekoniecznie fajną teraźniejszość.
- 9 11
-
2022-05-23 12:42
no włascnie skąd ta nienawiść do Polaków. (2)
mają ją wrodzoną?
- 19 14
-
2022-05-24 09:06
Poszukaj w historii to się dowiesz. (1)
Wołyń nie wziął się znikąd i Polacy na niego tez przez lata zapracowali. Potem pojawił się ruch nacjonalistyczny, nienawiść się tliła i po latach skończyło się tym czym się skończyło.
Nie usprawiedliwiam tego co zrobiła UPA- daleko mi do tego- ale każdy naród ma w swojej historii czyny, których się wstydzi i utożsamianie całego narodu z tym co zrobiła jego mała część jest wielce niesprawiedliwe.- 5 11
-
2022-05-25 13:04
Czy te mądrości opisują też przypadek niemiecko-żydowski?
Skoro wg tej logiki polskie dzieci sprowokowały UPA do morderstw to może i żydowskie Niemców też? Taka logika?
- 4 0
-
2022-05-23 12:33
Mnie lubią. A ciebie za co nie lubią nie wiem.
- 53 11
-
2022-05-23 11:30
(2)
Ta sama krew
- 18 41
-
2022-05-23 18:53
Tak samo jak u Polaków - z Wołynia...
Nie odpowiada się za czyny rodaków - bo w każdej nacji znajdziesz najgorszy element: przestępców, gwałcicieli, pedofilii i siejących nienawiść nacjonalistów ...
- 14 4
-
2022-05-23 14:27
Czyli bierzesz na klatę na przykład morderstwo Popiełuszki?
- 31 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.