- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (66 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (18 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (287 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (43 opinie)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (271 opinii)
Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-13 20:55
sopot to wielka melina
- 11 3
-
2019-04-13 21:20
(1)
Ja chodzę z prędkością 7-8 km / h , inni chodzą wolniej , a są i tacy co szybciej , gdy rower jedzie 15 km/ h , to jest wolna jazda.
- 7 1
-
2019-04-14 13:55
bardzo wolna
- 1 1
-
2019-04-13 21:20
Przecież to całkiem niedawno było robione... (2)
...dużo bogatszych narodów nie stać na tak częste przebudowy tych samych odcinków (czytaj: wywalanie publicznych pieniędzy w błoto)
- 16 3
-
2019-04-13 21:27
czas leci, z 18 lat temu?
- 3 0
-
2019-04-14 16:01
Tylko czerwony asfalt. Dobrze wygląda i jest gładki.
Gdańsk na swoim nadmorskim odcinku drogi taki położył. Sopotu nie stać?
- 1 0
-
2019-04-13 21:42
Zwykły chodnik nie nazywałbym drogą dla rowerów (1)
znak to nie wszystko. czy jak na chodniku postawi się znak d-9 "autostrada" to z automatu chodnik staje się autostradą? no nie. drogi dla rowerów też mają swoje standardy. Z przykrością stwierdzam że żadna trasa w Sopocie nie ma nic wspólnego z żadną drogą dla rowerów.
- 11 1
-
2019-04-14 13:57
uwierz, dla niektórych staje się. Tu są tacy mądrale, co uważają, że znak decyduje i nie ważne że np. droga jest nieprzejezdna.
- 0 0
-
2019-04-13 22:53
mevo 10km/h (3)
czy rowery MEVO nie powinny mieć ograniczenia do 10km/h w Sopocie? zasuwają jak szaleni na tych elektrykach az strach z dziećmi wyjść na rower na ścieżkę od mola do Brzezna.. moze ktos sie tym zajmie . pewnie rowery maja jakis lokalizator to mozna tak je zaprogramowac zeby na ścieżce wzdłuż zatoki jechały 10km/h
- 2 10
-
2019-04-13 23:14
copot powinien zakazać wjazdu mewo, gdzie na salony tako bryczko... dziwne, że nie wprowadzono jeszcze punktów granicznych na wjeździe coby wpuszczać tylko rowery bmw, a auta oczywiście tylko powyżej 3,6 l pojemności i nie starsze niż 6 miesięcy
- 1 3
-
2019-04-14 07:28
Z dziećmi nie wychodzi się na rower na ścieżkę (1)
Dziecko poniżej 10 lat jest zawsze pieszym i nie może poruszać się po drogach rowerowych właśnie z tego powodu, że dorośli mogą tam jeździć 50km/h!
- 3 2
-
2019-04-14 14:01
w Polsce, kraju urojeń, nie da się.
Zdaniem imbecyli zarządzających ruchem, legalne jest zepchnięcie rowerów z jezdni na drogę rowerową i pieszą.
Powstają całe ciągi takiej patologii uniemożliwiając jazdę z porównywalną prędkością do jezdni, do której rowerzyści są uprawnieni.- 0 1
-
2019-04-13 23:42
A ile to jest 10 km/h? (1)
- 3 1
-
2019-04-14 00:34
2:07 półmaraton
- 1 0
-
2019-04-13 23:48
Redakcja o czymś zapomniała :-) (1)
" Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie
Pierwszą i podstawową sprawą jest brak wymogu posiadania w rowerze homologowanego prędkościomierza. To jest największy absurd w tej sprawie.
Nie ma problemu żeby jechać 10 km /h rowerem, wystarczy ustawić najwolniejsze przełożenie.
Ogólnie Sopot jest komunikacyjnym wrzodem na pupci trójmiasta i nie chodzi tylko o rowery ale o całokształt
Nadmorska trasa rowerowa powinna umożliwiać przejazd z Gdańska do Gdyni- 12 2
-
2019-04-14 14:12
Fakt
takim przykładem jest ta patologia na Armii Krajowej. Zamiast zrobić pas dla rowerów lub przy ograniczeniu do 40/h pozostawić wybór tworząc chodnik z możliwością jazdy rowerem, a tych co jadą szybciej zostawić w spokoju, to tworzy się jakieś patologie.
Kierowcy atakują tam na rowerzystów zjeżdżających na jezdnię z prędkością 40/h by np skręcić w jakąś uliczkę w prawo.
Sam tam byłem zaatakowany przez jakiegoś i**otę, a jechałem jakieś 38-40h na kolarzówce i musiałem zjechać na jezdnię, bo owa rowerowa infrastruktura była zablokowana.- 2 0
-
2019-04-13 23:54
Zwykle poruszam się ponad 30 km/h (3)
A ścieżki nadmorskiej unikam, szczególnie w sezonie, ale nie mogę się zgodzić, że 10 km/h to jakaś szczególna umiejętność. Problemy z równowagą zaczynają się u przeciętnego rowerzysty poniżej 5 km/h, a nieco bardziej wprawieni nie mają kłopotów z kilkusekundową stójką bez konieczności wypinania się z pedałów. Okolice mola, gdzie to kuriozalne ograniczenie występuje, jest w sezonie tak przeładowane niepatrzącymi nigdzie pieszymi, że ograniczenie wydaje się sensowne, a odcinek powolnej jazdy nie jest dłuższy niż 100m. Kto chce jechać szybciej wybiera drogi alternatywne. Tak, czy inaczej, niezależnie od sensowności ograniczenia, argument o trudności jazdy 10 km/h uważam za chybiony.
- 9 2
-
2019-04-14 07:25
Ale to ograniczenie jest tam nie tylko latem
Obowiązuje również jesienia, zimą, wiosną i nocą, kiedy nie ma tam żywego ducha… Dalej uważasz że jest sensowne?
- 1 1
-
2019-04-14 08:37
(1)
A jaki masz alternatywny szybki przejazd przez Sopot omijający wszystkie światła z wyjątkiem lasu oczywiście
- 1 1
-
2019-04-14 14:14
kolejką SKM połączone z napluciem na peron
- 0 1
-
2019-04-14 00:08
A kiedy policja weźmie się za notorycznie przekraczających prędkość rowerzystów? (3)
O ile na głównych arteriach trójmiasta prędkość dopuszczalną przekracza około 40% kierowców (z czego większość o mniej niż 20%), to rowerzyści na głównej arterii przekraczają praktycznie wszyscy (a większość o ponad 100%).
Kiedy pomiar prędkości i mandaty?
Przypomnę tylko że za przekroczenie o 1-10km/h mandat karny wynosi 50zł, za przekroczenie 11-20km/h mandat wynosi 100zł.- 1 12
-
2019-04-14 00:38
Przecież prędkość dopuszczalna na ddr w terenie zabudowanym wynosi 50 km/h
Mało który rowerzysta na płaskim się do takiej prędkości rozpędza, przeciętnie jeżdżą 15-25
- 8 0
-
2019-04-14 09:59
40% kierowców? dziwne bo jak zrobili badania w Gdyni to wyszło im 82%. Nie sądze żeby w Sopocie było lepiej
- 2 0
-
2019-04-14 14:17
Ależ korzystanie przez rowerzystów z dróg rowerowych i pieszch nie miało być od początku obowiązkowe
to zmienił jakiś chory urzędnik i wprowadził patologię skutkującą do dziś możliwością prowadzenia polityki antykomunikacyjnej i dyskryminacyjnej.
- 0 0
-
2019-04-14 00:25
(1)
Poprosimy o Asfalt !!!!
- 8 2
-
2019-04-14 16:07
Ale ten czerwony. Taki jak nadmorskiej drodze rowerowej w Gdańsku
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.