Spółka budująca spalarnię szuka agencji do promocji

8 kwietnia 2020, 7:00
Ewelina Oleksy
Najnowszy artukuł na ten temat

Sąd oddalił skargę ws. budowy spalarni śmieci w Gdańsku

Port Czystej Energii, czyli gdańska spółka powołana do prowadzenia projektu budowy spalarni śmieci w Szadółkach, szuka agencji, która przez najbliższe trzy lata będzie prowadzić usługi reklamowe, marketingowe i działania edukacyjne związane z inwestycją. Firma zostanie wybrana w przetargu o progu unijnym powyżej 214 tys. euro (ok. 1 mln zł).



Budowa spalarni śmieci przy ul. Jabłoniowej 55 nadal się nie rozpoczęła. Inwestycja już na starcie złapała opóźnienie z powodu przedłużających się procedur administracyjnych i odwołań, jakie wpłynęły po tym, jak wydane zostało pozwolenie na budowę. Ostatnio wojewoda pomorski wytknął władzom Gdańska błędy w dokumentacji dotyczącej spalarni i nakazał ich poprawienie oraz uzupełnienie braków.

Marketing na start budowy



Inwestor ma nadzieję, że mimo to, wkrótce uda się rozpocząć budowę. Właśnie trwają poszukiwania firmy, która przez trzy najbliższe lata będzie świadczyć dla spalarni usługi reklamowe i marketingowe. Port Czystej Energii ogłosił przetarg na usługi public relations połączone z edukacją ekologiczną.

- Działania PR są integralną częścią każdej inwestycji, szczególnie tej, która posiada dofinansowanie z Unii Europejskiej. Ogólnym celem działań informacyjno-promocyjnych jest wypełnienie obowiązków wynikających z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z którego projekt budowy spalarni uzyskał dofinansowanie. Wybrany w przetargu wykonawca będzie wsparciem w przekazywaniu informacji naszemu szeroko rozumianemu otoczeniu zewnętrznemu - wyjaśnia Sławomir Kiszkurno, prezes zarządu Portu Czystej Energii.
Czytaj też: Unia dokłada ponad 270 mln zł do spalarni na Szadółkach


Jak mówi Kiszkurno, zbliża się moment rozpoczęcia budowy spalarni, dlatego spółka planuje bardziej intensywnie zadbać o promocję inwestycji.

- Oprócz klasycznych działań public relations, które mają wesprzeć informacyjnie przebieg budowy, naszą intencją jest aktywna działalność edukacyjna wśród mieszkańców Gdańska oraz gmin otaczających inwestycję. Planujemy szereg działań, które będą zwiększać świadomość społeczeństwa w zakresie termicznego zagospodarowania odpadów oraz właściwego i odpowiedzialnego z nimi postępowania, w tym zapobiegania powstawaniu odpadów, prawidłowej segregacji, recyklingu i odzysku. Chcemy pokazać, że gdańska spalarnia będzie przyjazną środowisku elektrociepłownią, gdyż w procesie przetwarzania odpadów wytwarzana będzie energia elektryczna i ciepło - wskazuje Sławomir Kiszkurno.

Wcześniej działania marketingowe realizowali sami



Wybrany do współpracy wykonawca będzie realizował zadania w ramach usługi stałej i usług zlecanych doraźnie. W ramach usług doraźnych przygotowane zostaną m.in. tablice informacyjne związane z przyznanym dofinansowaniem Unii Europejskiej, przeprowadzona zostanie trzyletnia kampania edukacyjna, w tym szereg warsztatów w placówkach oświatowych i w klubach seniora, szkolenia dla nauczycieli, filmy i publikacje edukacyjne.

Agencje PR w Trójmieście



W ramach usługi stałej wykonawca będzie odpowiedzialny m.in. za prowadzenie biura prasowego, opracowanie strategii komunikacji zewnętrznej, prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych czy rejestr przebiegu budowy poprzez kamery ustawione na placu budowy.

Wcześniej Port Czystej Energii nie zatrudniał agencji PR, a prowadzone w niewielkim zakresie działania realizował samodzielnie. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na 4 maja 2020 roku.

Gdańska spalarnia będzie rusztowa i średnia, pod względem wielkości, w skali kraju. Spalane w niej będą odpady resztkowe, czyli te nienadające się do recyklingu, z terenu ponad 30 pomorskich gmin. Koszt projektu to 506,9 mln zł netto, z czego 53,4 proc. pokrywa dofinansowanie unijne. Oddanie spalarni do użytku planowane jest na 2023 rok.
Czy miejskie inwestycje potrzebują kampanii marketingowych?
12%

tak, ale realizowanych własnymi siłami

15%

trudno powiedzieć, to zależy od rozmiaru inwestycji

73%

nie, to wyrzucanie pieniędzy w błoto

zakończona

łącznie głosów: 415