Spółka budująca spalarnię szuka agencji do promocji

8 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 1 roku)
Ewelina Oleksy
Najnowszy artukuł na ten temat Montaż potężnego rusztu do spalania śmieci
Sławomir Kiszkurno (w środku), prezes Portu Czystej Energii: 
- Oprócz klasycznych działań public relations, które mają wesprzeć informacyjnie przebieg budowy spalarni, naszą intencją jest aktywna działalność edukacyjna wśród mieszkańców Gdańska oraz gmin otaczających inwestycję. Więcej zdjęć (2)

Sławomir Kiszkurno (w środku), prezes Portu Czystej Energii: - Oprócz klasycznych działań public relations, które mają wesprzeć informacyjnie przebieg budowy spalarni, naszą intencją jest aktywna działalność edukacyjna wśród mieszkańców Gdańska oraz gmin otaczających inwestycję.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Sławomir Kiszkurno (w środku), prezes Portu Czystej Energii: - Oprócz klasycznych działań public relations, które mają wesprzeć informacyjnie przebieg budowy spalarni, naszą intencją jest aktywna działalność edukacyjna wśród mieszkańców Gdańska oraz gmin otaczających inwestycję.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Port Czystej Energii, czyli gdańska spółka powołana do prowadzenia projektu budowy spalarni śmieci w Szadółkach, szuka agencji, która przez najbliższe trzy lata będzie prowadzić usługi reklamowe, marketingowe i działania edukacyjne związane z inwestycją. Firma zostanie wybrana w przetargu o progu unijnym powyżej 214 tys. euro (ok. 1 mln zł).



Budowa spalarni śmieci przy ul. Jabłoniowej 55 nadal się nie rozpoczęła. Inwestycja już na starcie złapała opóźnienie z powodu przedłużających się procedur administracyjnych i odwołań, jakie wpłynęły po tym, jak wydane zostało pozwolenie na budowę. Ostatnio wojewoda pomorski wytknął władzom Gdańska błędy w dokumentacji dotyczącej spalarni i nakazał ich poprawienie oraz uzupełnienie braków.

Marketing na start budowy



Inwestor ma nadzieję, że mimo to, wkrótce uda się rozpocząć budowę. Właśnie trwają poszukiwania firmy, która przez trzy najbliższe lata będzie świadczyć dla spalarni usługi reklamowe i marketingowe. Port Czystej Energii ogłosił przetarg na usługi public relations połączone z edukacją ekologiczną.

- Działania PR są integralną częścią każdej inwestycji, szczególnie tej, która posiada dofinansowanie z Unii Europejskiej. Ogólnym celem działań informacyjno-promocyjnych jest wypełnienie obowiązków wynikających z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z którego projekt budowy spalarni uzyskał dofinansowanie. Wybrany w przetargu wykonawca będzie wsparciem w przekazywaniu informacji naszemu szeroko rozumianemu otoczeniu zewnętrznemu - wyjaśnia Sławomir Kiszkurno, prezes zarządu Portu Czystej Energii.
Czytaj też: Unia dokłada ponad 270 mln zł do spalarni na Szadółkach

Koszt budowy spalarni w Gdańsku to 506,9 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w 2023 roku. Więcej zdjęć (2)

Koszt budowy spalarni w Gdańsku to 506,9 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w 2023 roku.

mat.prasowe

Koszt budowy spalarni w Gdańsku to 506,9 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w 2023 roku.

mat.prasowe


Jak mówi Kiszkurno, zbliża się moment rozpoczęcia budowy spalarni, dlatego spółka planuje bardziej intensywnie zadbać o promocję inwestycji.

- Oprócz klasycznych działań public relations, które mają wesprzeć informacyjnie przebieg budowy, naszą intencją jest aktywna działalność edukacyjna wśród mieszkańców Gdańska oraz gmin otaczających inwestycję. Planujemy szereg działań, które będą zwiększać świadomość społeczeństwa w zakresie termicznego zagospodarowania odpadów oraz właściwego i odpowiedzialnego z nimi postępowania, w tym zapobiegania powstawaniu odpadów, prawidłowej segregacji, recyklingu i odzysku. Chcemy pokazać, że gdańska spalarnia będzie przyjazną środowisku elektrociepłownią, gdyż w procesie przetwarzania odpadów wytwarzana będzie energia elektryczna i ciepło - wskazuje Sławomir Kiszkurno.

Wcześniej działania marketingowe realizowali sami



Wybrany do współpracy wykonawca będzie realizował zadania w ramach usługi stałej i usług zlecanych doraźnie. W ramach usług doraźnych przygotowane zostaną m.in. tablice informacyjne związane z przyznanym dofinansowaniem Unii Europejskiej, przeprowadzona zostanie trzyletnia kampania edukacyjna, w tym szereg warsztatów w placówkach oświatowych i w klubach seniora, szkolenia dla nauczycieli, filmy i publikacje edukacyjne.

Agencje PR w Trójmieście



W ramach usługi stałej wykonawca będzie odpowiedzialny m.in. za prowadzenie biura prasowego, opracowanie strategii komunikacji zewnętrznej, prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych czy rejestr przebiegu budowy poprzez kamery ustawione na placu budowy.

Wcześniej Port Czystej Energii nie zatrudniał agencji PR, a prowadzone w niewielkim zakresie działania realizował samodzielnie. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na 4 maja 2020 roku.

Gdańska spalarnia będzie rusztowa i średnia, pod względem wielkości, w skali kraju. Spalane w niej będą odpady resztkowe, czyli te nienadające się do recyklingu, z terenu ponad 30 pomorskich gmin. Koszt projektu to 506,9 mln zł netto, z czego 53,4 proc. pokrywa dofinansowanie unijne. Oddanie spalarni do użytku planowane jest na 2023 rok.
Czy miejskie inwestycje potrzebują kampanii marketingowych?
12%

tak, ale realizowanych własnymi siłami

15%

trudno powiedzieć, to zależy od rozmiaru inwestycji

73%

nie, to wyrzucanie pieniędzy w błoto

zakończona

łącznie głosów: 415

Opinie (126) 4 zablokowane

  • Mysle że pani od wizerunku z Portservice (2)

    sprawdzi sie idealnie w tej roli.
    Już ma doświadczenie.

    • 111 7

    • Ci to powinni świecące choinki zapachowe do samochodów dawać mieszkańcom w prezencie

      Natomiast spalarnia, myślę, że powinna wysłac do skrzynek wszystkim, śmierdzące indyjskie kadzidelka. Tak, zdecydwanie one będa odppowiednią formą ich promocji.

      • 13 0

    • Gdański standard.

      Zaczęło się dzielenie naszymi pieniędzmi ze znajomymi królika.

      • 6 0

  • (2)

    Przecież wszyscy już robią im PR (czarny) to po co im jeszcze agencja?

    • 72 4

    • Może koleżanki zostały bez pracy...

      Wszyscy wiecie jak jest, może chłopina ma dobre serce i chce pomóc?

      • 3 1

    • Akurat to że "wszyscy" im robią, nie ma żadnego znaczenia... oni sami swoimi działaniami powinni sobie robić dobry PR a nie zatrudniać agencję do wciskania kitu

      • 1 1

  • Jestem niezłym fachowcem w tej branży (2)

    i się wypowiem, najlepszy PR zrobicie sobie jak nie będzie waniało!!!
    Jak chcecie zatrudnijcie mnie, będę oddanym pracownikiem, stane na rzęsach i wezmę 25 % tego co Wasz znajomy!

    • 72 8

    • woreczki

      ... i jak woreczków nie będzie wywiewało tzn jak porządek będzie na samym wysypisku :)

      • 3 0

    • My ze szwagrem zrobimy taniej

      Pół litra i pięć stów pod stołem. Stoi?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.