• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spotkanie w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej

Michał Sielski
13 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Tak przebiegać będzie Trasa Kaszubska pomiędzy Szemudem a Gdynią.

W czwartek mieszkańcy Gdyni będą mogli zapytać o wszystkie kwestie dotyczące ruszającej budowy Trasy Kaszubskiej. Do tej pory najwięcej kontrowersji budzi budowa (lub nie) ekranów akustycznych i nowe węzły na obwodnicy.



Czy Trasa Kaszubska odkorkuje Trójmiasto?

Spotkanie odbędzie się w czwartek o godz. 18 w stołówce Szkoły Podstawowej nr 47 w Gdyni Dąbrowie przy ul. Nagietkowej 73 zobacz na mapie Gdyni. Mieszkańcy będą mogli zapytać projektantów o wszystkie szczegóły budowy. Obecność zapowiedzieli także urzędnicy.

Do tej pory najwięcej emocji budził możliwy brak ekranów akustycznych, które miały powstać w rejonie Dąbrowy zobacz na mapie Gdyni.

Mieszkańcy walczą o ekrany przy obwodnicy.


Zakres inwestycji, która gotowa ma być w 2021 roku, jest jednak znacznie większy. W jej ramach powstanie m.in. węzeł Nowowiczlińska na obwodnicy Trójmiasta, który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie. Obwodnica zyska dodatkowe pasy ruchu oraz kładkę dla pieszych, wybudowane zostanie też przedłużenie ul. Rdestowej do Chwaszczyna.

- Dzięki temu zmniejszy się ruch na gdyńskim fragmencie obwodnicy i ul. Morskiej, a także na trasie przez Redę, Rumię i Wejherowo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dostosujemy się również terminami planowanych przez nas inwestycji, takich jak budowa węzła Karwiny, aby wszystkie prace drogowe były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców - podkreśla.
Miejsce połączenia Trasy Kaszubskiej z obwodnicą Trójmiasta. Miejsce połączenia Trasy Kaszubskiej z obwodnicą Trójmiasta.
Trasa Kaszubska

Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu.

Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
  1. z Szemudu do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
  2. z Luzina do Bożepola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
  3. z Gdyni do Szemudu - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.

Nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.

Przebieg Trasy Kaszubskiej. Przebieg Trasy Kaszubskiej.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także zbudowany od podstaw Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.

Odcinek Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony

Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Opinie (198) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • cały ruch z tej trasy wpadnie na zakorkowane dziurawe gdyńskie drogi? (16)

    łucyk spec od inwestycji, polecam mega rondo na Puckiej i wirtualne światła dla pieszych na Dabka.

    • 111 52

    • I nie zapomnij o super sondzie na Trójmiasto.pl

      I tak jakoś wszystko kula się do przodu

      • 14 1

    • łucyk jest tak samo "sprawny" jak jego mentor szczurek:)

      • 22 8

    • co za bzdury PiSzesz ?!!! (2)

      właśnie Trasa Kaszubska spowoduje skierowanie obecnego teraz całego ruchu na ZACH. przez Gdynię i Wejherowo ..... - omijając Gdynię na Lębork

      • 24 9

      • (1)

        Taaa, jasne. Ubędzie 5 tysięcy z Chylonii, dojdzie 20 tysięcy na Wielkopolskiej.

        • 13 8

        • KACK to nie Gdynia - to ukryta opcja niemiecka / słoiki

          :)))

          • 1 1

    • 153 metry nowej drogi rowerowej powstanie w Gdyni w 2019 r, jeszcze ksiązkomat. to mało:)))??? (1)

      • 21 5

      • bzdura :)

        • 3 3

    • wczoraj jechałem Pucką (2)

      i powiem szczerze że to rondo to prowizorka prowizorki, ciekawe ile toto kosztowało (ile projekt a ile wykonanie) i ciekawe ile lat będzie to stało (trzeba przecież zrobić analizy, konsultacje, wizualizacje itp. itd.)

      • 22 3

      • szczurek obiecał turbo rondo a co powstało? oto wycinek z jego programu wyborczego punkt 20:

        19/ Rozbudowa ul. Unruga na odcinku od zjazdu z Estakady Kwiatkowskiego do ulic Bosmańskiej/Śmidowicza;
        20/ Budowa ronda turbinowego u zbiegu ulic: Unruga, Puckiej i Złotej;
        21/ Modernizacja ulic: Uranowej, Metalowej, Rogali oraz bocznych od ul. Złotej;
        22/ Remont ul. płk. Dąbka;

        • 12 2

      • Ale tą prowizorkę już ochrzszczono i nadano imię rondo łucyka hahaha

        • 4 0

    • W jakim celu do Gdyni? Właśnie z przyjemnością ominie (2)

      aby wjechać bezpośrednio na Obwodnice

      • 8 4

      • Obwodnica zatka się na amen (1)

        Jedynie Metropolitalna może ją uratować, co tam z jej budową słychać?

        • 1 2

        • To jest temat zamknięty na zawsze. Na szczęście.

          • 0 0

    • Tak, prosto na Rdestową pod okna mieszkańców.

      • 6 4

    • no...

      Bo zapewne wszyscy pojadą do miasta, a nie na obwodnicę, jeżeli jadą do Gdańska albo dalej na południe.....
      Rozumiem, trzeba coś napisać, nie ważne że bez sensu.....

      • 6 1

    • Bufowa tkzw Pijackiej

      Z Puckiej do Rumi jako alternatywa dla Hutniczej i Morskiej .

      • 0 0

  • Gdynia: tu się gada zamiast robić (9)

    • 115 38

    • szczurek i banda ma się świetnie:)

      • 11 11

    • najpierw się czyta

      później pisze

      • 14 7

    • Uwaga, bot!

      • 8 5

    • Tu się robi, gdy Gdańsk jeszcze gada (3)

      (patrz: dojazdy do obwodnicy). A potem przez 3 kadencje nabija z frustratów drogowych, co bezrefleksyjnie wyprowadzają się na pierdzizewo i nie widzą nic dziwnego w tym, że w Trójmieście jest 2x tyle pojazdów per capita co w dużo większym Berlinie

      • 8 1

      • (2)

        Mylisz się.
        Trójmiasto obejmuje obszar o powierzchni 414,38 km
        Berlin zajmuje powierzchnię ok. 892 km²
        Ludność:
        747 637 - Trojmiasto
        3 575 000 - Berlin

        źrodło Wikipedia

        Zobacz linie metro w Berlinie, a SKM w trójmiescie.
        U nas masz 2 linie kolejki, z większości miejsc w trójmiescie nie ma jak dojechać do centrum.
        W Gdyni bo tu mieszkam, więc się wypowiem, masz z Dąbrowy, Wielkiego Kacka i okolic kilka autobusów zakorkowaną drogą, z Chwarzna i okolic masz jeszcze mniej autobusów.
        Oksywie, Obłuże i okolice, nawet kur.. rowerem nie przejedziesz na Morską. I również stoisz w autobusie na zakorkowanych ulicach.
        Nie pozostaje nic innego jak własny pojazd.

        Osobiście pracuje w Gdańsku i dojazd z centrum Gdyni do pracy w "porcie" zajmuje mi około 40 minut przy spokojnym ruchu, gdybym miał jechać SKMką, a potem 2 autobusami to czas się wydłuża o kolejne 50 minut.

        W Berlinie wsiadasz do metra i reszte idziesz w buta, bo bez sensu wsiadać do autobusu.

        • 2 5

        • No to skutecznie udowodniłeś, że Berlin jest większy. (1)

          Co już było udowodnione dawno temu. Tak samo jak to, że przerzucenie środków z dróg na komunikację miejską tam zadziałało (ma zupełnie inną jakość - ale to nie było dane od razu, to efekt polityki ograniczającej samochody w mieście). Co więcej, ciężko pokazać przykłady, gdzie nie działa. A Berlin to taki delikatny przykład, jakby ktoś chciał być brutalny, to są dużo bardziej ewidentne. Jak mieszkasz w Gdyni, to wiesz, że tam jest jedna z najlepszych komunikacji zbiorowych w Polsce - i am widzisz, ile brakuje. Tu właśnie trzeba inwestować.

          Dodatkowo pokazałeś, że ustępowanie kierowcom na każdym kroku prowadzi do rozlewania się miast (więcej osób w gminach ościennych -> mniejsza gęstość zaludnienia), co w konsekwencji tylko nakręca spiralę - korki są większe i większe, coraz większe nakłady na drogi... i coraz większe korki. O dantejskich scenach w centrach nie ma co mówić - nad rozjeżdżaniem wszystkiego nikt już nie panuje. Proponuję się przejść z wózkiem dziecięcym po lokalnych centrach Trójmiasta, zobaczysz, jak "dobrze" na inne grupy społeczne wpływają zachcianki kierowców. Na tym portalu masz obok artykuł o centrum Gdańska. To są wszystko znane i udokumentowane efekty polityki jawnie prosamochodowej. Nawet Amerykanie się poddali i się z niej wycofują krok po proku, a oni przy nas mają nieograniczone zasoby. Ale lepiej brnąć w ślepą uliczkę i wywalać miliardy w błoto...

          • 1 0

          • Berlin to dziura

            Sosjalistyczna i lewicująca od zawsze dziura mentalna

            • 2 2

    • bez przesady, przecież tutaj dużo maluje się na asfalcie

      • 4 3

    • Gdańsk

      Prawda, fora, gadki, środowiska, przetargi, pozwolenia, głowa boli, a budowy nie widać.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    Trasa kaszubska tak,ale jeszcze powinni poszerzyć obwodnicę o co najmniej 2 pasy,tunel na Puckiej w Gdyni i kolej na Obłuze...ehhh..rozmarzyłem się)

    • 152 22

    • północnym dzielncom musi wystarczyć rondo na Puckiej:) (2)

      • 19 0

      • A to w Głównej SKM zawraca? Zmień szkodliwe nawyki transportowe.

        • 4 3

      • gdzie zrobisz TUNEL na Puckiej ????

        i od razu widać, że albo z Gdańska albo Słoik ... to naPiSał :)))))))))))))))))))))))))))))))))

        • 3 4

    • A co słychac na temat Obwodnicy Północnej tj. OPAT? (2)

      czy Via Maris jak rządzący wolą...

      • 10 6

      • Horała złamał łopatę i inwestycja stanęła

        • 12 6

      • tu masz odpowiedź i stanowisko szczurka oraz stepy

        https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Droga-Czerwona-obojetna-dla-Gdyni-n124677.html

        • 3 0

    • mokry sen? sven?

      • 1 1

    • i co Ci da szersza obwodnica?

      Więcej samochodów zmieści się w korku?
      Będzie można szybciej się rozbić o barierki?
      W karambolu będzie uczestniczyło 30 aut a nie 5?

      W razie wypadku i tak wszystkie pasy będą stały, w obie strony, bo kierowczyki lubią sobie popatrzeć jak komuś nie wyszło.

      • 11 5

    • jasne a z tych wszystkich 8 pasów będą wszyscy wjeżdząć w miasto...

      • 2 0

  • (6)

    W którym miejscu ta kładka?

    • 26 5

    • na papierze i w sferze marzeń.

      • 10 6

    • między polifarbem a obwodnicą

      • 2 0

    • Czy Judasz Śniadek coś załatwił dla pomorza np. całą S6 w województwie pomorskim? (2)

      czy tylko kombinuje jak obsadzić Radio Gdańsk by robić propagandę?

      • 9 5

      • nawet nie wiem kto jest posłem PO z Gdyni (1)

        co oni załatwili przez ostatnie lata? rządzili 8 lat

        • 8 3

        • pytanie dotyczy barona PiS wiec nie zaczynaj ze przez 8 ostatnich lat Polki i Polacy ...

          • 6 3

    • Kładka pieszo-rowerowa

      Kładka połączy Dąbrowę w okolicy Szafranowej z lasem po stronie Polifarbu i szlaku do Źródła Marii. Pojawi się od razu świetna trasa rowerowa i biegowa.

      • 11 0

  • (12)

    Ciekawe kiedy zrobią spotkanie z mieszkańcami Lęborka by im wyjaśnić czemu trasa została skrócona w najbardziej Ch... Owym odcinku i omija ich miasto...

    • 110 3

    • Po to, by Trójmiasto nie zostało zalane dodatkowym potokiem aut na blachach GLE. (4)

      Już i tak wystarczająco korkują Trójmiasto.

      • 11 19

      • (2)

        Słaba argumentacja Kolego/Koleżanko... czyżbyś miał obawy przed ułatwieniem dojazdu do pracy ludziom którzy umieją ciężko i uczciwie pracować, są mniej roszczeniowi i zwyczajnie często uprzejmi?
        Chyba ta trasa w założeniu ma połączyć Trójmiasto i Szczecin i w ramach długo oczekiwanej inwestycji najbardziej niebezpieczny i wąski odcinek na całym ponad 300 kilometrowym odcinku jest pomijany, wyrzucany z inwestycji! Absurd!

        • 21 3

        • (1)

          Są roszczeniowi, Roszczą sobie prawo do pozostawienia samochodu poza pasem drogowym na moim prywatnym trawniku, co już wielokrotnie przerabiano w praktyce. Z Lęborka kolej dojeżdża, z dobrym taktem i sprawniej niż samochód. Każdy, kto kiedykolwiek jeździł na Szczecin wie, że za Lęborkiem ruch w zasadzie zamiera.

          • 10 5

          • dlatego że droga robi się szersza, istnieje możliwość w miarę bezpiecznego wyprzedzenia i nie trzeba powolutku jechać za tirem który blokuje prawie całą drogę. A na odcinku Bożepole-Lębork to raczej marne szanse na takie manewry!
            Pozdrawiam mimo niepogody

            • 8 0

      • Niezbyt ogarniasz rzeczywistość, GLE i tak przyjedzie do GD, to GD nie będzie miało jak pojechać szybko dalej do zs, zko, gs

        • 7 1

    • Posłowie z Słupska z PiSu obiecują wstawiennictwo w sprawie S6 i jest kupa. (1)

      Szczypińska od 2 kadencji obiecywała i guzik zrobiła.

      • 10 5

      • szczypińska nie żyje ale za to krzywonos z PO wiel robi dla pomorza:)))

        Aziewicz i plocke też budują że hoho:)))))))

        • 9 4

    • Dlatego ze Lębork wiecznie miał ALE. Zamiast ciagle narzekac (1)

      cały czas coś Wam nie pasowało to wariant północny to południowy to jakiś gad (ochrona środowiska) i macie bubel. Niestety inni tez ucierpieli a Pisiory to wykorzystały i uwalili aż do Słupska kasę. Zadowoleni ?

      • 10 2

      • Lębork ma ALE Browar

        • 5 0

    • CZy to sprzeciw? (1)

      Zobacz co stało się w Kartuzach. Tam tranzyt samochodów ciężarowych i autobusów zmuszony jest do robienia objazdów, bo mieszkańcom kilku domów usytuowanych w pobliżu zaprotestowało odnośnie szkodliwości działania spalin i hałasu ( i słusznie). Po co zatem robić ten sam błąd? Mieszkańcy będą mieli trochę dalej ale za to ekologiczniej ! Coś za coś. Trzeba wybrać albo jesteśmy małą wsią i miasteczkiem albo się rozwijamy a wtedy jesteśmy zmuszani do życia w warunkach wzmożonego ruchu i hałasu. Albo żyjemy w błogim ekologicznie środowisku ( co nie zawsze jest takie oczywiste zwłaszcza w kontekście kopciuchów w małych miejscowościach palących śmiecie w piecach.

      • 3 4

      • utknąłeś w XX wieku

        rozwój już dawno nie na tym polega, aby puszczać tiry najkrótszą drogą wbrew wszystkim

        • 3 0

    • W takich sprawach PiS umywa ręce.

      • 0 1

  • (4)

    Gdynia to niech najpierw odmaluje porządnie przejścia dla pieszych, farbę chyba mają...
    Bo skończy się tragedia

    • 56 17

    • nie ma kasy, szczur dał 700 tysięcy na wymianę murawy dla arki

      • 10 1

    • Jeżeli tragedia się skończy, to chyba dobrze, nie?

      • 7 3

    • teraz kilka lat negocjacji i może 2050 będzie gotowe :) ciekawe gdzie ten haj$ z samych chociaż paliw idzie

      • 0 0

    • Gdynia niech wreszcie stworzy przejście dla pieszych między Halą Targową a przystankami autobusowymi, bo to cud,że na razie jest tak mało ofiar.

      • 0 0

  • (12)

    Jeszcze Metropolitalna, tunel pod pachołkiem wraz z nową spacerowa, droga zielona, wiadukt na Armi Krajowej i to tak z głowy co pamiętam :)

    • 73 12

    • Nowa Spacerowa i tunel pod pachołkiem nie realne za 2 mld zł

      • 12 2

    • Puść sobie drogi pod własnym domem (8)

      a nie planuj tam gdzie inni chcą mieć miasto.
      Po co metropolitalna? Poszerzenia obwodnicy trzeba.

      • 11 18

      • (3)

        Po co poszerzać drogę, którą niemal wchłonęło miasto? Trzeba budować kolejny „ring” - po to Metropolitalna.

        • 24 9

        • Mamy paskudną suburbranizację (2)

          Miasto nie ma odpowiedniej gęstości, rozlewanie się powoduje lawinowy przyrost samochodów. Przy braku odpowiedniej komunikacji zbiorowej, to tylko pogłębia problemy.
          Zaś metropolitarna to nie ,,ring'', tylko ogryzek i co to omija? Szadółki? kawałek Gdanska

          • 14 9

          • (1)

            Mamy. Ale już za późno i trzeba ratować co się da. Gdańsk albo będzie budował na południe albo tereny zalewowe i dodatkowe koszty za metr kwadratowy.

            • 4 1

            • Ratowanie co się da

              obawiam się ma sprawdzoną na zachodzie postać zwężania dróg, zamykania centrów i inwestowania każdej złotówki w komunikację zbiorową, nie drogi - więc może nie nawołuj.

              • 0 3

      • (2)

        a to przepraszam, miasta nie mają dróg?

        • 9 1

        • Cywilizowane - coraz węższe i z nższymi ograniczeniemi.

          • 1 5

        • ulice - odpowiednio zaprojektowane

          • 2 0

      • Droga zielona ma przebiegać pod moimi oknami praktycznie, ale czasem trzeba się poświęcić dla dobra ogółu ;)

        • 1 6

    • jeszcze OPAT!

      • 9 6

    • Janusz obudź się, bo się zesr....

      • 2 2

  • (3)

    Dajcie mapę przebiegu na tych ulicach

    • 42 5

    • Przebieg na tych ulicach będzie zgodny z zasadami ruchu drogowego.

      • 4 1

    • Przebieganie ulicy jest zabronione.

      • 5 1

    • Dajcie, dajcie, nie bądźcie tacy

      Trzy razy musiałem przejechać trasę z koncówki filmu, żeby się zorientować, że istotą zmiany dla mnie jako tubylca, będzie bezkolizyjne (bez świateł) połączenie Chwaszczyńskiej z obwodnicą - wreszcie. Swoją drogą będzie to dopiero trzeci bezkolizyjny węzeł na trójmieskim odcinku obwodnicy.

      Dodatkowy będzie mały węzeł na Dąbrowie, choć ten już częsciowo kolizyjny, chyba po to, żeby nie pozbawić się potrzeby przebudowy węzła w przyszłości.

      • 5 0

  • (25)

    Wiara w to, że trasa kaszubska odkorkuje Morską w Gdyni, Rumię, Rede i Wejherowo jest niczym nie uzasadniona. Trasa ta bowiem nie jest żadną alternatywą dla mieszkańców tych miast, zatem nadal będą oni jeździć jak dotychczas.

    • 93 85

    • (6)

      Ale mój drogi tłumoczku... czy ty myślisz że po drogach jeżdżą tylko mieszkańcy? Nie widziałeś nigdy na ulicy żadnej ciężarówki ani busa? Nie wspomnę o turystach czy tych, którzy poprostu są tędy tylko dlatego że inaczej droga nie prowadzi? Weź się najpierw zastanów A potem coś napisz. Mieszkańcy owszem pojadą sobie tak jak do tej pory, a tranzyt pójdzie bokiem.

      • 49 12

      • (5)

        twój tata zawsze rozpoczyna dyskusję z tobą od wyzwisk?
        a teraz wskaż mi proszę statystyki jaki jest udział ruchu tranzytowego, ktory wlewa się do Wejherowa od strony Lęborka w całym ruchu od Wejherowa do Gdyni. Podobnie w drugą stronę. Kto normalny pojedzie z Tczewa do Pucka przez Boże Pole?

        • 19 15

        • Z Tczewa do Lęborka. Z Elbląga do słupska. Z Gdyni do Lęborka. (4)

          • 23 4

          • (3)

            Ile samochodów dziennie jeździ z Tczewa do Lęborka? Cztery? Siedem?
            Trasa będzie się kończyć w Bożym Polu zatem nie z każdego miejsca w Gdyni bedzie sensownym użyć trasę kaszubską żeby tam dojechać.

            • 8 17

            • (2)

              Aleś się uparł jak osioł przy swoim głupim i nawet nie dopuszczasz innej myśli. Jeździsz z Wejherowa do Rumi więc Cię to nie przekonuje, bo wkurzony jesteś że nie skorzystasz i nie pojedziesz. Ale ty nie kumasz że połowa ruchu tej głównej drogi krajowej pojedzie sobie inną trasą A ty jak król będziesz mógł sobie sunac po swojej starej trasie.

              • 31 6

              • Tylko połowa? Myślałem, że 7/8... rozczarowujace

                • 7 7

              • nie chcę psuć wam dyskusji

                ale może obydwoje po prostu zerknijcie na prognozy ruchu GDDKiA. O ile zielona coś tam jeszcze odciąży (i tu interlokutor ma poniekąd rację - ułamek, bo zdecydowanie dominujący udział mają mieszkańcy), to tranzyt po tzw metropolitarnej stanowiłby ok 2% ruchu

                • 7 2

    • ale tranzyt was ominie, nie rozumiem, że tego nie rozumiesz (8)

      • 17 6

      • (7)

        Jaka część tranzytu? Ile samochdów jadących obwodnicą na północ kieruje się do Lęborka i dalej na zachód?

        • 6 13

        • (2)

          Sporo. Tylko ty jeszcze słodko śpisz jak oni już o 5 jadą bo nie chce stać w korkach. Wiem bo tez specjalnie wvzesniej jade zeby szybciej czmychnac. Już chyba zapomniałeś o paraliżu tych miast w wakacje ? I kto wtedy te korki powoduje?

          • 19 5

          • (1)

            W wakacje ruch jest na półwysep. Nikt nie pojedzie do Władysławowa przez Boze Pole.
            DK 6 jeżdżę bardzo często i ruch na niej w porównaniu do DK1, DK2, DK7 czy DK8 jest znikomy. Obwodnica Słupska jest pusta pomimo jednego pasa.

            • 8 13

            • największy ruch na obwodnicy generują tiry jadące do portu, latem turyści na półwysep, to jasne jak słońce dla każdego kto tu mieszka. Ruch w kierunku Lęborka od strony południowej jest w porównaniu z tym raczej niewielki, dlatego priorytetem powinna być budowa OPAT do Redy z nitką do portu

              • 19 1

        • 45,23% (1)

          aktualne badania

          • 6 5

          • Czyli 40 tysięcy samochodów z obwodnicy jedzie dalej so Lęborka? Poproszę o źródło tego badania.

            • 6 9

        • Zadaj pytanie tak (1)

          Ile samochodów jadących do Lęborka wybiera jazdę obwodnica? Myśle ze obecnie jakieś 96% z nich.

          • 13 4

          • Czyli ile sztuk? 11 czy mniej?

            • 5 5

    • to droga krajowa baranku, już dawno powinna być to autostrada

      • 6 0

    • Jest. Uwierz mi będę jeździł w stronę zachodu kraju Kaszubska mijajac (2)

      z przyjemnością całe małe Trojmiasto, z milionem świateł przejść i rożnego rodzaju ograniczeń. Takie samo zdanie ma większość kierowców poruszających w tamtym kierunku. Nadal masz wątpliwości ?

      • 11 1

      • (1)

        cały czas powtarzam, że dla waszej dwunastki to dobre rozwiązanie, dla reszty mieszkańców trasa ta jest kompletnie bez znaczenia...

        • 5 4

        • Ma znaczenie

          Będzie mniej aut tranzytowych. Mniejszy ruch oznacza lepszą płynność i mniej spalin :) . Poza tym będzie bliżej z obwodnicy do Lęborka i dalej na zachód. Małe Trójmiasto odetchnie nieco.

          • 9 0

    • (1)

      Cos mi sie wydaje ze jadac z Wejherowa do Gdyni i odwrotnie, korzystniej bedzie jechac Trasa Kaszubska , przez Luzino, szybciej na pewno.

      • 4 0

      • Raczej nie..

        A jeśli już to przez Szemud, nie Luzino.

        • 0 0

    • Głupek (1)

      Jeszcze raz, głupek.

      • 1 3

      • już nam się przedstawiłeś, teraz czekamy na merytoryczny przekaz

        • 2 0

    • Dla Wejherowa trasa Kaszubska będzie obwodnica.

      • 0 0

  • (1)

    Kolejna wizualizacja i kolejne spotkanie :) jakie to polskie i gdyńskie... pogadają, poklepią się po plecach a skończy się makietą w muzeum emigracji :D

    • 48 11

    • Dokładnie. Chętnie przeczytam artykuł o tym kiedy skończą się spotkania a ruszą prace.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane