• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdzili bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych

Rafał Borowski
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wielu kierowców ignoruje fakt, że w zderzeniu z ważącym nawet tysiące ton pociągiem szanse przeżycia są bliskie zeru. Wielu kierowców ignoruje fakt, że w zderzeniu z ważącym nawet tysiące ton pociągiem szanse przeżycia są bliskie zeru.

Wjechała na torowisko, choć szlabany na przejeździe kolejowym właśnie zamykały się. Na śmiertelne niebezpieczeństwo naraziła nie tylko siebie, ale również czworo swoich pasażerów, w tym 5-letniego syna. Oto jeden z przypadków, z którym mieli do czynienia policjanci z gdańskiej drogówki, którzy w tym tygodniu przeprowadzili kontrolę przejazdów przez tory kolejowe przy ul. Sandomierskiej i ul. Smętnej.



Nikomu nie trzeba tłumaczyć, jakie skutki może mieć wjechanie autem na przejazd kolejowy w momencie opuszczania szlabanów. Wydaje się to oczywiste, jednak nie brakuje kierowców, którzy nie mają problemu z szafowaniem życiem swoim i pasażerów. Takie wnioski płyną z akcji przeprowadzonej na Oruni w ciągu ostatnich kilku dni przez policjantów gdańskiej drogówki.

- W związku z sygnałami dotyczącymi problemu przechodzenia pieszych przez torowisko w miejscach niedozwolonych oraz przy opuszczonych zaporach, a także z uwagi na przypadki osób poruszających się pojazdami, które wjeżdżają na przejazd, gdy opuszczane są już zapory lub gdy nie zostaną jeszcze do końca podniesione, policjanci ruchu drogowego objęli szczególnym nadzorem przejazdy kolejowe m.in. przy ul. Sandomierskiej i Smętnej - informuje nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
W środowe popołudnie stróże prawa mieli do czynienia ze skrajnym przykładem nieodpowiedzialności. 29-letnia gdańszczanka wjechała mercedesem na przejazd przy ul. Smętnej, choć opuszczanie zapór już się rozpoczęło.

- Policjanci natychmiast zatrzymali kobietę do kontroli. Okazało się, że 29-latka, która złamała przepisy, w aucie przewoziła jeszcze trzy inne kobiety, a także swojego 5-letniego syna. Dodatkowo kontrola wykazała, że kobieta nie ma żadnych uprawnień do kierowania. Za swoje zachowanie odpowie teraz przed sądem. Grozi jej wysoka grzywna - uzupełnia nadkom. Ciska.

Miejsca

Opinie (118) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • W mieście tylko tunele i wiadukty (12)

    Niestety u nas w Gdyni na Puckiej nie da się.

    • 91 21

    • wystarczy posiadac MÓZG" i bedzie git. (1)

      • 16 14

      • MÓZG nie wystarczy mieć

        to trzeba jeszcze umić go używać

        • 0 0

    • Masz Openera, Redbulla i zlot żaglowców (2)

      Jeszcze ci mało?

      • 14 4

      • W punkt (1)

        Gdynia nie zmieniła się od lat 90. Jak tam jadę do klientów, to ja bym się cofnął w czasie.

        • 4 1

        • dajesz ciała ?

          • 1 1

    • Z obrzydzeniem patrzę na władze Gdynii. Tyle obiecywał Szczurek. Nowe Oceanarium, palmiarnia, ogród botaniczny. (1)

      Tu rządzą Deweloperzy. Żeby przez tyle lat w Chyloni nie wybudować tunelu. Przecież można było uzyskać z UE dofinansowanie. W Wejherowie już prawie co przejazd to tunel. Cegielska namaściła cielaka na prezydenta.

      • 20 6

      • tjaaa a tam tunel ci potrzebny jak rybie latawiec

        • 1 0

    • Bo to nie Wejherowo gdzie zaraz będzie 3 tunele

      • 15 0

    • (1)

      W Gdańsku na Sandomierskiej też się nie da. Zapanowała ogólna niemożność.

      • 4 3

      • Na Sandomierskiej nie ma być tunelu, ale na Gościnnej będzie. A po budowie Nowej Chmielnej i Nowej Małomiejskiej na wysokości Serbskiej powstanie wiadukt.

        • 2 0

    • Coś ostatnio czytałem, że miasto dogadało sie z PKP i będzie. (1)

      • 1 1

      • będzie wzrost kontroli na tym przejeździe

        • 1 0

  • zlikwidować wszystkie przejazdy kolizyjne w Trójmieście (7)

    Gdańsk, Gdynia, także Rumia, Reda, Wejherowo - inaczej będą ginąć ludzie

    • 59 34

    • Szlaban na Oruni to dobra maszynka do nabijania kasy. (1)

      SOKiści się chowają w budce u pani szlabanowej, a jak ktoś przechodzi to wybiegają i mandacik za 100. Łatwo obliczyć ile kasy PKP zarobi, kiedy złapią 50 takich frajerów dziennie. Także dlaczego mają likwidować kurę co złote jajka znosi... Warto dodać że szlabany czasem są zamknięte przez 5 nawet 10 minut, pomimo że nie jedzie żaden pociąg, tak jakby specjalnie prowokowali aby ludzie przeszli pod szlabanem.

      • 3 16

      • 200 metrów obok masz przejście pod torami.

        Trzeba być kompletnym łosiem, żeby ryzykować życie przechodzeniem pod zaporami.

        • 19 1

    • JG (1)

      Akurat w Wejherowie budują 3 tunele. Inni powinni brać przykład.

      • 9 1

      • Tak 8 tuneli od razu budują hahaha, tylko jeden budują, który miał być gotowy w tym roku, a będzie może w przyszłym, reszta to puste obietnice przed wyborcze od 12 lat, które jak widać ciemny lud kupuje

        • 1 6

    • Ludzie znajdą sobie inne sposoby, by ginąć!

      • 5 0

    • A może zacząć myśleć?

      Społeczeństwo d**ileje. Tylko łep w smartfona i pod koła włażą. Wszędzie to widać.

      • 2 0

    • Giną na wlasne zyczenie

      Z własnej głupoty giną ludzie a nie z winy przejazdów gdyby stosowali się do przepisów to było by dużo mniej wypadków a policja by zajęła się czym innym niż lapaniem Baranów

      • 2 0

  • Dopóki mieszkańcy nie wyjdą na te przejazdy i nie zmasakrują ruchu pociągów to nadal będą olewani! (11)

    I to dotyczy zarówno Gdyni jak i Gdańska, raz a dobrze zablokować przejazd na Sandomierskiej, aby PKP dostało po d..ie i pieniądze się znajdą.

    Gdzie jest jaworski który tak obiecywał? No gdzie jesteś chłopie, pisiorki przy władzy to co kasy brak? Polska to nie tylko Lubelszczyzna i Podkarpacie, gdzie twardy elektorat nawet za abonament rtv nie płaci, a normalni którzy tego chłamu nie oglądają muszą płacić...

    • 42 54

    • trollu od 25 lat w trójmieście nie rządzi prawo i sprawiedliwość

      • 18 8

    • a co, teraz inwestycje tylko na Podkarpaciu i w Lubelskiem są? głupiś Ty

      • 12 4

    • Budowa wiaduktów to zadanie miast! (2)

      Przy modernizacji linii na Oruni kolej proponowała miastu budowę wiaduktu. Te jednak nie chciało, bo niby miało inne plany (Biuro Rozwoju Gdańska i ich chora wizja węzła "Czerwony Most"). Modernizacja linii zakończona - kolej już nie zbuduje. Teraz miasto musi zbudować za swoje...

      • 15 3

      • Coś tam wiesz, ale za mało. (1)

        Wiadukt ma właśnie powstać w ramach budowy Czerwonego Mosty, Nowej Chmielnej i Nowej Małomiejskiej. Nawet jeśli PKP "proponowała" budowę, ale tunelu pod torami przy Gościnnej, to bynajmniej nie zaoferowała się, że za to zapłaci, pieniądze (30 mln co najmniej) miałoby wyłożyć miasto. I tego właśnie zabrakło - kasy, misiu...

        • 2 3

        • Ważne, że na rydwan było na ECS i TVN. Tu jest ta brakująca kasa misiu.

          • 6 2

    • Wg prawa

      te wiadukty powinno wybudować miasto.
      (Tak samo jak sprawą miasta jest/była budowa wiaduktu Biskupia Górka, Słowackiego/Kościuszki, naprawa Lewoniewskich.
      Tak wiec pikietę proponuję pod UM Gdańska i Gdyni.

      • 12 4

    • Kolej niech się zajmie przewożeniem ludzi i towarów, a nie budową wiaduktów.

      A co to, kolej jest bogatym wujkiem, żeby wiadukty fundować? Może GDDKiA i samorządy niech też dorzucą się do wiaduktów ze swoich funduszy? Gdy kolej budowano, ruch drogowy opierał się na transporcie konnym. Dlaczego kolej ma płacić za udogodnienia dla samochodów, których zalew pojawił się sto lat później?

      • 9 3

    • Dlaczego PKP ma budować bezkolizyjne przejazdy? (1)

      Zdaję się, że budowanie dróg to rola samorządów.

      • 4 2

      • W trójmieście samorządy, prezydenci nie muszą nic robić, bo wiadomy elektorat i tak powie, że to przez PiS i wybierze nierobów na kolejne 20 lat. Trójmiasto to stan umysłu, tutaj logika nie obowiązuje.

        • 5 2

    • Dokładnie opisałeś rządy PO i ładowanie kasy w Gdańsk, bastion największych krętaczy. Czemu wtedy nie napisałeś, że Polska to nie tylko Gdańsk? Dobrze wam tak właśnie to pis pokazał, że Polska to nie sam gdańsk. Na koniec dodam, że w bolkowie jaworski nie rządzi, więc z pretensjami możesz w modlitwie uderzyć do św pawła, a obecnie do dulskiej.

      • 1 1

    • NIE podoba ci się że są przejazdy to się przeprowadź tam gdzie niema pociągów

      • 0 0

  • (2)

    Dla poprawy bezpieczeństwa, niedługo na torach zrobia przejścia dla pieszych (zebre) namalują i buspasy wprowadzą. Tak jak w centrum Gdańska, ponoć poprawia to przepustowość i bezpieczeństwo.

    • 32 21

    • Wiesniaku z pod Gdańska jak zawsze musisz sie glupotą chwalic .Pociąg inteligencie to komunikacja zbiorowa elektryczna (1)

      Al. blachosmrody trujące spalinami dla pojedynczych buraków takich jak ty to co innego

      • 2 1

      • Najpierw mieszkałem na ul. Mariackiej blisko ul. Grząskiej, teraz do ul. Mariackiej w lini prostej mam 2,5 km, jeśli to nie jest Gdańsk dla Ciebie to gratuluję. A samochody mam ku....a 3, bo pracuję i potrzebuje

        • 0 0

  • (7)

    Przypominam ze przejaz na sandomierskiej. Ograniczenie 3,5 t
    A co drugi to tir z naczepa
    Ciekawe ilu zatrzymali

    • 68 4

    • (1)

      Jest jakis znak?

      • 3 2

      • Znaki są dla niepoznaki

        • 1 0

    • Zależy w którą stronę jadą. Trzeba patrzeć na znaki

      • 10 0

    • Przejazdy (1)

      Coś Ci się pomyliło, chyba piszesz o Smetnej, gdyż na Sandomierska od Równej nie ma żadnego zakazu, od Traktu zdarzy się sporadycznie jakaś ciężarówka, natomiast na Smetnej to jest armagedon. Pozdrawiam

      • 3 1

      • Tobie się pomyliło. Na Sandomierskiej jest armagedon od ciężarówek, a najgorzej gdy nie mogą się wyminąć i wyjeżdżają na chodnik

        • 1 0

    • Zadnego bo polcja to leni i im sie niechce tego

      • 1 0

    • Ograniczenie zgadza się ale tylko w jedną stronę !!!!

      • 0 0

  • Władze Gdyni i Gdańska przez tyle lat nie sa w stanie wybudować bezkolizyjnych przejazdów. dno! (6)

    • 52 23

    • (1)

      Bo w Gdańsku tylko deweloperzy budują, nie Miasto, a Ci mają to w d....
      A może wszyszcy mają to w d... bo nie ma z tego wymiernej kasy w portfelu

      • 11 5

      • Gdansk zaniedbany komunikacyjnie

        W Warszawie w 2007 roku wybudowano przejazd nad torami na ul. Księcia Janusza bo powstawało tam osiedle. Potem puszczono linię autobusową. Gdańscy urzędnicy są niekompetentni w sprawach komunikacji

        • 0 1

    • A to tereny torowisk należą do miasta (1)

      czy też do spółki jakiegoś PKP?

      • 2 4

      • Kazdy przejazd nalezy do PKP

        • 1 0

    • Jest bezkolizyjny przejazd przez Wisłę!

      • 2 0

    • Gdzie był budyn jak modernizowano trasę kolejową

      Koszt do Warszawy był równy wartości leksusów ustawionych zderzak w zderzak na całej trasie. I nie udało się kilku przejazdów załatwić?

      • 0 0

  • Taa łapać i karać zamiast zrobić normalne przejazdy kolejowe (12)

    Niestety moja babcia i rodzice mieszkają "za torami" na Oruni ile życia zmarnowałem czekając na to aż szlabany się otworzą to tylko ja wiem. Mój osobisty rekord to 47 minut stania przed zamkniętym przejazdem kolejowym na ul. Gościnnej musiało przejechać 9 pociągów zanim szlaban został otworzony. Kto kilka razy sobie tak postoi to będzie widział dlaczego ludzie posuwają się do takich środków.

    • 49 26

    • 200 metrów dalej masz przejście dla pieszych pod torami. (10)

      Ja z niego korzystam i nigdy nie czekam. Żaden problem.

      • 8 5

      • (3)

        On nie napisał, że stał na nogach, może stał w aucie?

        • 8 1

        • No chyba że tak. Ale tam głównie łapią pieszych, którzy przebiegają pod rogatkami. (1)

          Wiem bo mieszkam w pobliżu.

          • 5 0

          • i slusznie ze lapia, bo ignoruja zamkniete szlabany

            • 0 0

        • Ja w aucie siedzę ale mam luksus :-)

          • 1 0

      • może on jest inwalidą i nie może pójść tunelem? (3)

        a może tylko trochę mu pomysłowości brakuje?
        raczej to drugie...
        no niech stoi dalej, będzie miał czas na przemyślenia

        • 1 0

        • W tym przejściu pod torami jest pochylnia dla niepełnosprawnych, więc tu raczej nie ma problemu. (2)

          • 0 1

          • Co ci da pochylnia jak idziesz o kulach? (1)

            Raczej nic.

            • 0 1

            • Nazwałem to pochylnią, ale to jest taki zjazd dla wózków, rowerów, itp. Niepełnosprawny może spokojnie z niego skorzystać.

              • 1 0

      • Gościnna (1)

        Stojąc i czekając na szlabanach nigdy nie wiesz czy pociąg, który przejedzie jest ostatnim pociągiem, czy może jeszcze ze dwa będą jechać. Nie wiesz czy dróżniczka otworzy szlabany pomiędzy pociągami, czy też będą kolejne 5 min zamknięte. Komunikaty są do pupy, bo zapowiadają pociągi, które już jechały lub będą jechać za kilka minut, jak nie jesteś tutejszy to nie wiesz, który peron to peron drugi i niewiele Ci powie taki komunikat. Te komunikaty słyszysz jeśli akurat żaden pociąg nie przejeżdża i ich nie zagłusza.

        • 3 0

        • ale jesli szlaban jest zamkniety to nie wchodzisz na tory oczywiscie?

          Bo metoda na sluch juz nie zadziala. Ofiar pendolino na oruni juz jest kilka - nie slychac go,a jedzie. A mimo tego ludzie migaja pod szlabanem. Glupota...

          • 0 0

    • Przez ten czas byś zaparkował auto pod Zatoką i przeszedł do babci trzy razy ;)

      • 1 0

  • Inna sprawa (4)

    Że po zamknięciu zapór, na przejazd pociągu czeka sie jeszcze niekiedy przynajmniej 5 min. a później kolejne stracone minuty miedzy przejazdami innych pociągow, gdzie czasu starczy na przepuszczenie kilku samochodów.

    • 32 18

    • Dokładnie (3)

      Hitem jest sytuacja na przejeździe kolejowym obok przystanku Gdańsk Orunia. Jeśli pociąg zatrzyma się na stacji która już jest za przejazdem kolejowym to szlabany i tak nie zostaną podsinione do czasu aż pociąg nie odjedzie w siną dal tak jakby pociąg miał zacząć się cofać, zmienić kurs i wracać skąd przyjechał na wstecznym? Pasażerowie muszą z pociągu wysiąść następni wsiąść i trwa to tyle że zanim pociąg odjedzie z przystanku i szlabany mogłyby zostać podniesione to na torach z przeciwnej strony zacznie zbliżać się kolejny pociąg i procedura zaczyna się na nowo....

      • 11 4

      • To fakt, rzeczywiście tak to tam działa. (2)

        Jest to wyjątkowo upierdliwe rozwiązanie. Przykład tego, że nowsze technologie czasem wcale nie ułatwiają życia.

        • 4 1

        • Tak to działa na całym świecie. (1)

          Bywa, że po jednym pociągu zaraz jedzie następny. Zresztą, gdzie się wszyscy tak spieszą? na czerwony nie stają, pieszych nie przepuszczają, na strzałkach wjeżdżają z fasonem. Chyba za dużo tej niecierpliwości i egoizmu.

          • 4 3

          • Dzieki temu mieszkania za torami sa najtansze w gdansku

            a jak zulernia wydoroslala, to spokoj i duzo zieleni.

            • 0 0

  • Standardowe zachowanie. (1)

    Czy pociag czy rower kierofczyk wszystko taranem wezmie

    • 14 7

    • Bo rowerzyści i piesi nigdy się pod pociąg nie pchają.

      • 3 0

  • ORUNiA i wszystko jasne (1)

    • 11 21

    • ty jesteś niejasny

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane