• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprzedaż polskich stoczni, wydanie drugie. Czy poprawione?

Michał Sielski
30 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?
Widoki na przyszłość gdyńskiej stoczni nie rysują się kolorowo. Widoki na przyszłość gdyńskiej stoczni nie rysują się kolorowo.

Ogłoszenia w najważniejszych gazetach świata i nowy regulamin przetargu mają sprawić, że znajdzie się kupiec na majątek stoczni w Gdyni i Szczecinie. Tym razem nabywca nie będzie mógł wycofać się z transakcji. W środę początek poszukiwań nowego inwestora.



Upadek stoczni to:

Poprzedni przetarg skończył się fiaskiem, bo katarski fundusz w ostatniej chwili zdecydował się nie przelewać pieniędzy za stocznie. Teraz nie będzie takiej możliwości - według nowych zapisów regulaminu przetargu zwycięzca będzie związany ofertą, a dodatkowo zabezpieczą ją gwarancje bankowe lub gotówka.

- Wierzymy, że w postępowaniu wyłonieni zostaną inwestorzy, którzy na zakupionym majątku stoczniowym rozpoczną w krótkim czasie działalność gospodarczą. Liczymy na to, że pozwoli to byłym pracownikom stoczni znaleźć zatrudnienie na terenach stoczni, nawet jeśli nie wszyscy z nich znajdą pracę w odtworzonym przemyśle stoczniowym - mówi Wojciech Dąbrowski, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, która organizuje przetarg.

Nikt już nie ukrywa, że jest mała szansa, by na terenach postoczniowych budowano jeszcze statki. Teraz w grę wchodzą raczej firmy, które będzie można skupić w specjalnej strefie ekonomicznej lub te, które zajmą się szeroko rozumianą działalnością portową.

W środę w wielu, głównie ekonomicznych, gazetach na całym świecie ukazały się ogłoszenia o sprzedaży stoczni. Zaproszenia do wzięcia udziału w przetargu trafiły też bezpośrednio do największych firm z branży, a nawet ambasad niektórych krajów.

Majątek gdyńskiej stoczni zostanie zlicytowany na aukcji 26 listopada, dzień później pod młotek trafi stocznia ze Szczecina. Jeżeli do końca roku majątek stoczni nie zostanie sprzedany, zakłady upadną.

Miejsca

Opinie (295) ponad 20 zablokowanych

  • P R A W D A

    • 2 0

  • Jak można zagospodaować stocznię? (2)

    Zamiast wzajemnie obrzucać się błotem, podajmy propozycje zagospodarowania terenu. Może któraś z tych ważnych głow to przeczyta i zrobi z tego pożytek.
    Ja proponuję park rozrywki z prawdziwego zdarzenia typu Disneyland ;) to co obecnie stoi przy Skwerze Kościuszki to wielka bieda. Ludzie będą mieli pracę a i miasto na tym skorzysta.

    • 1 4

    • plus koniecznie aquapark, którego Gdańsk Może Mozliwości jakoś zapomniał stworzyć

      • 1 0

    • Auapark

      • 1 1

  • koniecznie

    aquapark, o którym Gdańsk Morze Możliwości jakoś zapomniał

    • 0 1

  • jak zagospodarować teren stoczniowy w Gdyni

    przeniesc stocznię Nauta do stoczni marynarki wojennej, teren od Damloru porzez teren Nauty i postoczniowy przeznaczyc na zabudowe obiektów reakracyjno sportowych( np zespol basenów ,gdzie można rozegrać zawody międzynarodowe), biurowych, hotelowych, rozrywkowych ( np . kluby muzczne),na terenie stoczni powinno powstać centum kongresowe z prawdziwego zarzenia. Jest przecież szansa na dobre połaczenia ze światem poprzez dwa lotniska i nowy terminal psażerski dla wycieczkowców . To wszystko w otoczeniu wody może być na tyle atrakcyjne,że przycągnie wielu turystów i stworzy mnóstwo nowych miejsc pracy.

    • 1 1

  • Żal mi stoczniowców i ludzi z administacji

    niestety, ale od początku było wiadomo, że SGSA wówczas nikt nie kupi.
    Przyjrzyjcie się osobom, które negocjowały sprzedaż.

    To nie jest czas na tego typu transakcje.
    Mądry zaczeka.
    SGSA to był ogromny potencjał fachowców, w każdym dziale.
    Pasjonatów też.
    Zbudować statek, który trzyma założone parametry i przez 30 lat pływa to jest dzieło sztuki.

    Niestety, żaden rząd nie uplasował mądrych ludzi czy to w MG czy ARP.

    Wina jest wspólna, a dzisiaj nie wiadomo czyja większa.

    Szkoda know-how, ludzi, miasta Gdynia. Gdynia na parkach technologiczinych nie "pojedzie".

    • 4 0

  • Stocznia to nie tylko kwestia kasy

    ale też zarządzania. Dlaczego obcokrajowcom się opłaca a nam nie? Dlaczego oni potrafią zarządzać a nasi nie?
    Myślę, że należy rozliczyć tch, którzy zarządzali stocznią do tej pory. Za coś w końcu kasę wzięli, no to teraz reklamacja.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane