- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (42 opinie)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (77 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (295 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (88 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
Szansa na butelkomaty w Gdańsku. Ale tylko przy lasach i plażach
Jest szansa, że w Gdańsku - wzorem Krakowa - pojawią się butelkomaty do sortowania plastikowych butelek i puszek. Miasto analizuje taką możliwość, ale nie na dużą skalę, bo ustawienie automatów mogłoby spowodować... wzrost cen za odbiór śmieci.
Pierwszy taki automat kilka tygodni temu pojawił się w ramach testów w Krakowie. Za każdą zgniecioną i opróżnioną butelkę, ale posiadającą kod kreskowy osoba sortująca w ten sposób śmieci otrzymuje losowo 10 lub 20 groszy. Tam również inicjatorem pomysłu był radny miasta.
- Tego typu inicjatywa jest potrzebna w Gdańsku - twierdzi Perucki. - Śmiało można byłoby ją określić jako społecznie-pożyteczną. Dzięki temu świadomość potrzeby segregowania odpadów stale by rosła.
W odpowiedzi na interpelację radnego czytamy, że ustawienie butelkomatów do przyjmowania plastikowych butelek i puszek po napojach jest analizowane przez miasto. Urzędnicy tłumaczą jednak, że zbieranie tylko jednej frakcji odpadów może spowodować wzrost cen za wywóz odpadów.
- Butelki plastikowe stanowią ważny element w kalkulacji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - tłumaczy Piotr Grzelak, zastępca prezydent Gdańska. - Wprowadzenie takich rozwiązań może narazić mieszkańców na podwyżki. Dlatego też obecny system odbioru wszystkich rodzajów surowców bezpośrednio z nieruchomości jest efektywniejszy ekonomicznie niż zbieranie tylko jednej frakcji np. w butelkomatach.
Jak tłumaczą władze miasta punktowy system zbierania odpadów powoduje znaczny wzrost tzw. śladu węglowego, który ma niekorzystny wpływ na środowisko. Dodają też, że jeśli miasto zdecyduje się na zakup i ustawienie butelkomatów, to pojawią się one tylko w miejscach oddalonych od zabudowy mieszkaniowej np. przy plażach czy okolicach lasów.
Podobnych pomysłów jest więcej. Jako pierwsi w Trójmieście na problem z rosnącą liczbą plastikowych odpadów zwróciło uwagę troje młodych osób z Gdyni, które przed trzema tygodniami zorganizowały zbiórkę plastiku przy Infoboksie. Ich celem jest także ustawienie na terenie miasta automatów do zbierania plastiku.
Z kolei w gdańskiej marinie pojawiła się niedawno pływająca śmieciarka. Zanurzone w wodzie urządzenie zbiera pływające odpady, zasysając je do specjalnego kosza. Jednorazowo jest w stanie zebrać nawet 20 kg odpadów.
Opinie (364) ponad 50 zablokowanych
-
2019-05-29 07:40
Opinia wyróżniona
Swoj (6)
Moje zdanie na ten temat jest takie wszystkie duze sieci handlowe tj lidl biedronka auchan carrefur powinny miec taki automat przy swoim sklepie po co angazowac w to gminy one nie sprzedaja napoi w plastiku tylko sieci handlowe i one generuja przychody wiec niech tez zwracaja za zużyte butelki
- 287 5
-
2019-05-29 12:50
(1)
Dokładnie jak w Niemczech, skąd niby Włodarze naszego miasta biorą przykład.
- 1 1
-
2019-05-29 12:55
nie biorom
- 1 0
-
2019-05-29 12:36
(1)
Na świecie duże sieci tak zbierają torebki foliowe, sprawdza się to chyba, bo np. kubły Walmartu pełne.
- 1 0
-
2019-05-29 12:39
rombać
- 1 0
-
2019-05-29 09:42
i zakaz wprowadzania na rynek butelek bezzwrotnych (1)
nawet te od szampana powinno się zdawać (w PRL-u była taka możliwość).
Ale nie, tak nie będzie, bo "wolny" rynek. Śmiecie z Korwinu, i kanalie z POPISdy zaraz podniosą raban, tymczasem - jak to z ideologią dla gminu - pozwolą kraść swoim.- 18 7
-
2019-05-29 15:19
a zabronić w Polsce opakowań plastikowych w ogóle
i niech orlen te swoje oleje do butelek po Ptyś-u leje
- 1 1
-
2019-05-29 07:23
Opinia wyróżniona
Kaucja i zwroty (35)
Za każdą plastikową i szklaną butelkę powinna być doliczana opłata i możliwość ich zwrotu. Plastikowe najlepiej do automatów, które powinny być dostępne przy każdym markecie oferującym napoje w takich butelkach.
- 324 13
-
2019-05-29 11:01
za szklane po piwie kaucje są doliczane ale absurdem jest to (1)
że mogę butelkę zwrócić jedynie albo z paragonem zakupu (!!!) albo przy zakupie innego piwa. Z tego powodu z wygody każdy mój znajomy te butelki po prostu wyrzuca (pomimo opłacenia kaucji kilkudziesięciu groszy, chyba 30gr?).
- 5 2
-
2019-05-29 12:42
50 gr od 2 lat
wczesniej bylo 35 gr
- 4 0
-
2019-05-29 09:05
tak jest min. u naszych zach. sąsiadów.
- 1 0
-
2019-05-29 09:06
(1)
Nadrukują kodów, będą przeklejać itp... i się dorobią fortuny okoliczni żulisie.
- 5 1
-
2019-05-29 10:41
i co zazdro? sam sie dorób polakówu.
- 2 0
-
2019-05-29 08:46
W Niemczech są od dawna. (7)
System działa sprawnie. Tymczasem w Polsce dziady palą butelkami w piecach.
- 21 1
-
2019-05-29 09:48
(1)
U nas nic nie będzie działać...taka mentalność polakówów, tylko narzekać po co itp...Na zachodzie w marketach już daaaawien dawno stoją i jakoś nikt tam nie narzeka ... heh szkoda gadać
- 4 1
-
2019-05-29 10:05
Konkretnie
Nie mentalność Polaków, a Grzelaka.
- 4 0
-
2019-05-29 09:14
Bo niemiecki Lipsk zyja z pieniedzy mieszkancow Gdańska (4)
dzieki Adamowiczom.
- 13 4
-
2019-05-29 10:23
bo to dobry człowiek był (1)
- 4 1
-
2019-05-29 10:41
szkoda, ze nie dla ludzi z Gdańska.
- 5 1
-
2019-05-29 10:04
spa (1)
Żyje, a nawet kąpie się w basenach, które zafundowali im gdańszczanie.
- 8 1
-
2019-05-29 15:35
i jeszcze niemiec łowi nam te nasze czysto-polskie śledzie na gdańskich łowiskach / z ołowianki wzbogacanych
z których robi te rarytaski Surströmming dla szwedów za ciężką kasę
- 0 0
-
2019-05-29 08:33
niech kaucje sobie bula korporacje ktore produkuja ten syfiasty plastik pet. (6)
grzeje was banie z takim rozwiazaniem ? Nie widzi mi sie bulic jeszcze 25 % kaucji za plastik, z ktorym pozniej musze biegac zeby odzyskac kaucje. Uczcie lepiej dzieci nie smiecic. Ten plastik to syf, czemu ta sama woda w szklanej butelce nie smierdzi po 2-3 dniach.
- 5 12
-
2019-05-29 08:37
Syf, ale kupujesz, co? (5)
Gdybyś nie kupował, to byś paszczy nie otwierał. Typowy janusz. Dooopy nie ruszy do skupu, woli na śmieci wyrzucić. Żałosny typ z ciebie
- 8 9
-
2019-05-29 15:31
a kup dziś 1,5-2L napój w szklanej butelce ... jak kiedyś był PTYŚ
---
- 1 0
-
2019-05-29 12:41
akurat oddaje do skupu tak makulature jak i puszki i metalowy zlom
Wiec nie obrazaj, dobre?
- 1 0
-
2019-05-29 09:12
Gdy mialem wybór kupowałem wode w butelkach zwrotnych. Od wejscia do UE wszedzie plastik (2)
Auchan sprzedawal do 2000 r. wode mineralna w butelkach zwrotnych. Zalosny to jest twoj kretynski komentarz i ty. Daj ludziom wybór a potem pierdziel bzdury.
- 10 4
-
2019-05-29 15:37
kto jeszcze pamięta PtyŚa? (1)
- 1 0
-
2019-05-30 08:14
Pamiętam. Najdroższa butelka w skupie, 50 groszy.
- 0 0
-
2019-05-29 08:36
Opłaty już są doliczane za każdą butelkę za wyprodukowanie, recykling i przy skupowaniu powinny być zwracane te opłaty, a nie doliczać kolejne na nie wiadomo jakie cele
- 13 1
-
2019-05-29 07:35
(13)
w Danii takie butelkomaty są od wielu lat. Kupujesz napój - niezależnie czy w szkle czy w plastiku czy w puszce - pobierają kaucję, którą odzyskujesz kiedy opakowania zwrócisz do automatu. Zachwyciłam się tym już kilka lat temu, bo u nich nie ma problemu syfu, który jest u nas. Ponadto to, że płacisz za każde opakowanie, powoduje że chcesz je
w Danii takie butelkomaty są od wielu lat. Kupujesz napój - niezależnie czy w szkle czy w plastiku czy w puszce - pobierają kaucję, którą odzyskujesz kiedy opakowania zwrócisz do automatu. Zachwyciłam się tym już kilka lat temu, bo u nich nie ma problemu syfu, który jest u nas. Ponadto to, że płacisz za każde opakowanie, powoduje że chcesz je zwrócić żeby odzyskać kase.
U nas teraz będą testować, żenada :/ Polska powinna się w końcu nauczyć brać przykład z mądrzejszych, bo w Niemczech i Skandynawii takie rozwiązanie się sprawdza.- 50 3
-
2019-05-29 15:22
lepiej w szwecji dzieciaki i bez kaucji dosłownie terroryzują rodziców by zgnieść se puszkę w takim automacie
mój kumpel ... zawsze musi mieć ze sobą w bagażniku parę puszek, gdy z dzieciakami do supermarketu jedzie... inaczej ryk i płacz całą powrotną drogę /automat wygląda jak jednoręki bandyta - ze zgniatarką za szybką/
- 3 0
-
2019-05-29 09:39
A, czy teraz idąc do sklepu ... (3)
i kupując butelkę wody, Pani sprzedawczyni przelewa Ci jej zawartość do Twojej manierki, czy jednak płacisz za wodę jak i jej opakowanie? Chcesz płacić podwójnie?
- 5 6
-
2019-05-29 14:12
(2)
dlaczego podwójnie? przecież odzyskasz kaucję w automacie, więc tak naprawdę nic nie dopłacasz, a jedynie dajesz pieniądze w zastaw
- 3 0
-
2019-05-29 14:59
Obawiam się, że będzie to działać jak teraz z odzyskaniem kaucji za szklaną (1)
butelkę, np. od piwa: "Przepraszam ale ta butelka nie jest nasza, takiego piwa nie mamy i co nam Pan zrobi" :) Czyli zapłaciłem jednak 2 razy, bo butelki w śmietniku wylądowały.
- 3 0
-
2019-05-29 15:29
dokładnie - u mnie z butelkami zawsze tak - "dziś mamy pojemnik pełen i spadaj frajerze"
normalnie taki comeback MiŚ XXi w. - "nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobisz.. uprze się taki i mu daj"
- 1 0
-
2019-05-29 08:53
(3)
tak samo jest w Niemczech i Czechach. W marketach są automaty
- 6 0
-
2019-05-29 23:05
u nas też są takie tablice
roboty na wysokości
- 0 0
-
2019-05-29 12:40
to tam zamieszkaj draniu (1)
- 0 9
-
2019-05-29 18:42
d e b i l
- 1 0
-
2019-05-29 08:45
w polsce kaucja nie moze być wieksza od ceny produkcji butelki
bo polski biznesmen prosto z wytwórni butelek pojedzie do skupu.
- 18 0
-
2019-05-29 08:29
Nie tylko w Danii (2)
Widziałem je też np. w Holandii, i to jeszcze w czasach, kiedy przystąpienie Polski do EU było jeszcze w fazie pomysłu.
- 13 0
-
2019-05-29 08:46
(1)
Jak u nas była komuna to taka segregacja była już w Szwecji.
Ustawcie kilkadziesiąt takich butelkomatów w Gdańsku, to menele posprzątają wam całe miasto.- 36 0
-
2019-05-29 09:17
nie da się
to było by z byt proste i oczywiste...
- 8 1
Wszystkie opinie
-
2019-05-29 07:02
Butelkomaty analizują i badają a lekka ręka walą miliony na ecs czy imprezke 4 czerwca. Żenada. (59)
- 374 81
-
2019-05-29 07:25
butelkomat (30)
O co ci chodzi, jesteś wiecznym malkontentem /zakładam że wiesz co to znaczy/
- 17 43
-
2019-05-29 07:38
NIe katuj go trudnymi słowami z rana, bo się jeszcze bardziej spieni (29)
a kasę na słownik już dawno na fajki i piwerko wydał ( z tych + co to dostaje). I znowu będzie pisał, że go komuchy atakują, że niszczą Polskę, że on jako jedyny prawdziwy "polak" dba o swój kraj, na pewno ciężko pracuje i odprowadza podatki.....
- 13 32
-
2019-05-29 08:20
(11)
"Wina lewakuw i folgzdojczuw.
Polska walczonca! Precz z komuno!"- 3 17
-
2019-05-29 08:42
PO ze Schetyna komunę do Unii wprowadziła (10)
Cimoszewicz i Miller ...brawo PO , dlugi trzeba spłacać...
- 16 3
-
2019-05-29 08:53
Gdzie można kupić jako pamiątkę z Gdańska serduszko z wagina ? (3)
- 10 2
-
2019-05-29 09:24
wolę zero siedem i cole (1)
- 7 2
-
2019-05-29 09:33
Agentka zero siedem
- 4 3
-
2019-05-29 11:35
w UM zapytaj.
- 5 2
-
2019-05-29 09:36
(3)
Na 22 mandaty 8 dostali ludzie z bylego pzpr
- 9 1
-
2019-05-29 10:02
PO = PZPR (2)
Jaka porażka PO ...
- 10 3
-
2019-05-29 10:40
(1)
weż kartkę
napisz PIS
obroć do góry nogami i przeczytaj
tutaj- 0 4
-
2019-05-29 15:41
PiS komunistów do PE nie wprowadził a PO 8 komunistów z PZPR
- 4 1
-
2019-05-29 10:01
Dziś Miller trafnie podsumował KE (1)
Na pytanie czy będzie reprezentował KE w Europarlamencie, odpowiedział : co? Ja jestem socjaldemokratą...
- 10 0
-
2019-05-29 10:42
tak jak adamowicz deklarowal, ze jest samorzadowcem ;)
- 11 0
-
2019-05-29 08:29
ta wyższość lewaków i wrodzona pogarda dla innych.... (16)
- 11 3
-
2019-05-29 08:43
A Tusk przyjedzie 4 czerwca na hulajnodze ? (8)
Niech dziadek uważa
- 11 4
-
2019-05-29 08:51
Niech przyjedzie (4)
PiS będzie miał 65% na jesieni
- 12 5
-
2019-05-29 09:22
I co ten przegrany polityk powie? (2)
- 9 3
-
2019-05-29 09:37
(1)
Ze pis to zlo I trzeba go odsunac a co innego moze powiedziec?
- 9 0
-
2019-05-29 17:30
Że polskość to nie normalnosc
- 3 1
-
2019-05-29 10:04
Teraz poleciał na urlop żeby z prowadzącym się spotkać
- 4 1
-
2019-05-29 08:53
niech dalej obrażają ludzi i nim gardzą (2)
- 5 3
-
2019-05-29 08:59
Darski niech Pismo Święte POrwie ! (1)
- 6 2
-
2019-05-29 09:23
Jakby Nergal kurdupel podarł Koran to byłby martwy zapewne
- 12 0
-
2019-05-29 09:03
Dulkiewicz będzie z córka i z serduszkiem z wagina ?
- 9 2
-
2019-05-29 09:13
Ile stypa 4 czerwca kosztuje podatników w Gdańsku ? (5)
- 9 1
-
2019-05-29 09:25
niecałe 4 miliony, bawimy się bo kiszczak został szefem MSW (4)
- 6 2
-
2019-05-29 09:29
i wysyłal milicje na studentów. (2)
- 5 2
-
2019-05-29 09:35
Ty sbeku ! , milicji już nie ma (1)
- 0 6
-
2019-05-29 10:43
w 1989 nie bylo? doucz sie.
- 6 1
-
2019-05-29 09:34
Niemcy przyjadą ?
- 5 2
-
2019-05-29 07:34
Ile ci płacą za taki hejt? 10 gr za każdy wpis? a może 20 gr jak obrzucisz błotem prezydenta miasta? (10)
- 16 31
-
2019-05-29 08:21
prezydent to sama sie nim obrzuca (5)
- 17 3
-
2019-05-29 08:46
Jak się cieszyła z córka że wagina jest na serduszku ... (3)
- 10 2
-
2019-05-29 09:10
O bezrobotny mini Bolek się uaktywnił (2)
Zarejestruj się w UP dostaniesz 20 000 .
- 6 5
-
2019-05-29 09:30
ty za to nic. glupcze (1)
- 1 5
-
2019-05-29 09:52
Może młody Wałęsa zostanie szefem PO...?
Blachach acha!
- 9 0
-
2019-05-29 11:36
ja tez jej nigdy nie chcialem. wyprzedala grunty miasta
Za jej sprawa znikl zespol szkol architektonicznych i jedyne liceum plastyczne w GDansku. Niech bedzie przekleta ona i jej chora władza- 5 0
-
2019-05-29 08:45
Prezydent? (2)
Ta kobieta się skompromitowała ! Serduszko z wagina dostała od córki na Dzień Matki?
- 12 0
-
2019-05-29 09:25
Kobiety są urażone przez Panią Prezydent Dulkiewicz (1)
Wstyd
- 9 1
-
2019-05-29 09:54
Majestat Prezydenta Miasta został zhańbiony
Przed wojna palnelaby sobie w łeb
- 10 2
-
2019-05-29 09:08
Błotem?
W waginę z serduszkiem?
- 7 0
-
2019-05-29 07:41
do trola (3)
to jest przykład politykierstwa śmieciowego
- 4 12
-
2019-05-29 09:09
Klęska PO odcinek 2019 ... (2)
- 6 0
-
2019-05-29 09:26
Zróbcie marsz pedofilów i latarnikow we wrześniu (1)
- 5 3
-
2019-05-29 09:31
mowisz o strajku nauczycieli?
- 5 0
-
2019-05-29 08:22
dulkiewicz skupiona na robieniu polityki, mieszkańcy mogą poczekać. (5)
- 21 1
-
2019-05-29 09:01
Serduszko z wagina dla każdego !
- 10 0
-
2019-05-29 09:10
A ona coś dla Gdańska zrobiła oprócz podniesienia opłat za parkowanie ? (3)
Precz z PO
- 9 1
-
2019-05-29 09:31
poki co to sie boi ;) (2)
- 6 0
-
2019-05-29 09:56
Od pierwszego dnia się boi... (1)
Tylko czego?
- 8 0
-
2019-05-29 10:38
POdobno cień za nią chodzi...
- 6 1
-
2019-05-29 08:24
Kiedyś były skupy butelek gdzie stało się w kolejkach
I jakoś to funkcjonowało
- 15 2
-
2019-05-29 08:28
oprócz zabawy i dzielenia mieszkańców czym zajmuje się dulkiewicz? (2)
- 18 3
-
2019-05-29 09:27
Firmuje waginę w sercu ...
- 10 1
-
2019-05-29 09:31
niczym. moze pokazywaniem swej glupoty.
- 9 0
-
2019-05-29 11:22
Nikt jej nigdy nie chciał. nadana przez Drelicha z PIS. wczesniej kierowniczka w investgda.
Za jej sprawą znikł zespol szkól architektonicznych i jedyne liceum zawodowe plastyczne w GDansku na Powst. Warszawskich. Niech będzie na wieki przeklęta ona i jej chora wladza.- 3 2
-
2019-05-29 12:02
(1)
Na ESC to Polacy się składali na finansowanie - zapewne nie TY!!! butelkomaty kosztem miasta totalny i**otyzm. Kraje europy zachodniej maja to w każdym większym sklepie. I to koszt tych FIRM.
- 2 3
-
2019-05-29 15:48
Niech zgadnę , wyprodukowane w Niemczech?
- 1 0
-
2019-05-29 07:05
Dlaczego nie ma u nas kaucji na butelki plastikowe ? (27)
Mało tego, dalej są sprzedawane napoje w butelkach szklanych bez kaucji. Zupełnie tego nie rozumiem. Byłem w Szwecji na delegacji, w każdym sklepie jest doliczana kaucja za napój w plastiku, ale równiez w każdym sklepie jest automat gdzie tą buteleke można zwrócic. Otrzymuje sie paragon i mozna go wykorzystać na zakupy. Uważam , że byłby to przełomowy pomysł aby i u nas taki proces wprowadzić. Tylko trzeba wyjśc na przeciw społeczeństwu.
- 421 4
-
2019-05-29 07:16
(4)
Mało się u nas za wszystko płaci ? Szwecja to kraj z innym poziomem zarobków. Po za tym plastik jest to wręcz świetny materiał i można go łatwo przetwarzać po zużyciu na kolejne produkty. Znacznie lepszy niż papier, zwłaszcza papier nadrukowany szczelnie napisami. Gdzie związki chemiczne używane do nadruku za zdrowe to nie są. Problem jest w braku właściwego podejścia części społeczeństwa do tematu segregacji i wykorzystania plastiku tak jak złomu. Brak jest odpowiedniej ilości firm które wykorzystywały by plastik w kolejnych procesach produkcyjnych.
Dodatkowo nadmienię że za zanieczyszczenie środowiska zwłaszcza wód plastikiem odpowiadają Azjaci, Afrykanie i Południowi Amerykanie a nie Europejczycy.- 18 25
-
2019-05-29 07:43
nie do końca taki wspaniały
plastik po przetworzeniu jest szary, co chciałbyś z niego robić? Kosze na bielizne najwyżej.
- 0 13
-
2019-05-29 08:01
Zainteresuj się lepiej co się dzieje z plastikiem (1)
segregowanym w Gdańsku. W większości jedzie do spalenia w Toruniu. Pomieszane frakcje plastiku, z resztkami żywności i innymi odpadami do niczego innego się niestety nie nadają.
- 10 4
-
2019-05-29 08:33
Strach czytac o Toruniu
- 2 7
-
2019-05-29 16:44
Problem jest
Ale w mentalnosci- kombinowaniu po polsku.
Ustawia te automaty ( z dala od zabudowan) to beda kombinowac jak to powuciagac te 20 groszowki- 2 0
-
2019-05-29 07:37
Bo do takiego biznesu trzeba dopłacać. (1)
Było już to tłumaczone wielokrotnie. Po prostu to jest nieplacalnie, bardziej opłaca się segregować śmieci w taki sposób jak to niedawno u san wprowadzono.
- 7 9
-
2019-05-29 09:17
Tu nie o pieniądze chodzi
tylko o środowisko.
- 14 1
-
2019-05-29 07:47
nawet u naszych sąsiadów z południa takie rzeczy funkcjonują już od lat (2)
nie trzeba wcale jechać do Skandynawii po dobre praktyki
- 11 1
-
2019-05-29 13:56
(1)
Na Litwie też. Na każdą butelkę jest 20 eurocentów taro czyli opłaty za opakowanie. Zwrotne.
A Polska jak zwykle zacofana... Ani euro, ani zwrotu butelek...- 1 2
-
2019-05-29 22:01
jak w polsce chcesz za butelkę wypłacać 20 eurocentów .. .???
no jak???
- 1 0
-
2019-05-29 07:49
(3)
co Ty Szwecję porównujesz, w Chorwacji mają na wszystkie butelki kaucje,nawet te dziwne z Lidla
- 18 1
-
2019-05-29 09:21
(2)
W Niemczech też już od wielu lat
- 13 0
-
2019-05-29 09:34
czyli bedac w UE mamy status niewolnikow i podludzi
czemu ten sam lidl w PL nie ma tego?
- 7 1
-
2019-05-29 13:58
na Litwie tak samo od paru lat
- 2 0
-
2019-05-29 08:10
Dlaczego? (1)
Bo nie ogarnie tego czesc spoleczenstwa ktora uwaza, ze wszystko sie jej nalezy i to za darmo, ta sama ktora glosuje na obecna wladze. Jak taki dawca bedzie mial zaplacic 5zl zamiast 1,5zl za pifko to zaglosuje inaczej...
- 11 7
-
2019-05-29 09:35
no pewnie. bo za po-psl byly w lidlach zwroty butelek ;P
nie osmieszaj sie kretynie.
- 5 0
-
2019-05-29 09:28
Bo PO jeszcze nie wymyśliło jak mają na tym zarobić
- 3 3
-
2019-05-29 09:30
ah w Szwecji...w Szwecji to działa już od 40 lat....
- 7 1
-
2019-05-29 10:38
Szwecja to biedny kraj ich nie stać na marnowanie surowców. Nie to co bogata Polska.
- 10 0
-
2019-05-29 10:42
Podziękuj Tuskowi (1)
- 4 3
-
2019-05-30 07:37
Biegiem do psychiatry.
Masz juz haluny.
Wszedzie Tusk.- 0 0
-
2019-05-29 10:48
Bo to markety i hipermarkety powinny robić.. (2)
a nie miasto... kaucja i zwrot w sklepie jak w Szwecji. Warto brać przykłady od Skandynawów.
- 7 0
-
2019-05-29 14:27
(1)
Ale w Szwecji mówimy o butelkach plastikowych wielokrotnego użytku z grubego plastiku. U nas takich nie ma są tylko cienkie jednorazowe.
- 0 0
-
2019-05-29 15:15
?
Przecież ta maszyna je zgniata.....
- 0 0
-
2019-05-29 13:06
stop stop stop...jaka kaucja? a czy ja już nie płace za tą butelke w końcowej cenie produktu? czy butelka w któej jest np. woda, jest za darmo dodawana do tej wody?
- 2 3
-
2019-05-29 13:37
Dlatego ze w tym kraju jest wszystko na glowie
I to niemy mamy zarobić sortujac odpady, tylko firmy, my mamy odwalic brudną robotę, czyli im sortowac
- 1 1
-
2019-05-30 11:06
Bo na Polaku trzeba zarobić po czterokroć... jesteśmy krajem świń na wykazie zgodnie przyjmujących każda kare na siebie... niska płaca z której powraca się nam że wszystko... krajem w których byłem to ludzie szanujący siebie i swoją pracę nie to co u nas dlatego tam jest a w Polsce nie ma...
- 0 0
-
2019-05-29 07:05
(9)
W niemczech obowiązującjaucje jak przy piwie czemu tak u nas nie może być?
- 182 1
-
2019-05-29 08:04
No właśnie. (1)
Dlaczego u nas być nie może?
- 7 1
-
2019-05-29 09:36
bo UE
"jednakowe" standardy.
- 2 2
-
2019-05-29 09:44
bo wolny rynek, inaczej neoliberalizm dla kochasi i politykierów (6)
a Ziemi i społeczeństwu rachunki. Za każdy plastik winna być opłata! I żadnych pereł chmielowych i innych bezzwrotnych wynalazków! Wóda, nawet małpki, na zwrot!
- 5 0
-
2019-05-29 11:25
akurat perła chmielowa jest OK. ale dałem ci plusa. (3)
szklana butelka po przerobieniu na stluczke szklana mniej szkodzi niz plastik. Ale oczywiscie chodzi o koszty wytworzenia. To tez strata energii i zatrucie srodowiska.
- 2 0
-
2019-05-29 12:28
ale nikt tego z ulicy / lasu / parku nie podniesie (2)
i to jest kolejny, bardzo realny koszt ekologiczny.
- 2 0
-
2019-05-29 12:46
W ramach edukacji ekologicznej dzieci ze szkol moga pomóc swojemu miastu. Nie krzyczeniem z Dulkiewicz na miescie. (1)
Ja przynajmniej tak robiłem bedac tu urodzonym i uczac sie w Gdansku.
Dlatego szanuje przyrode w moim miescie teraz.
Każdy dzień wagarowicza mozna zagospodarowac rozsadnie. Ale to wymaga pedagogów w szkołach.- 1 1
-
2019-05-29 15:21
to już było 25-30 lat temu - Clean Up The World
g*wno z tego wyszło. Trzeźwości
- 0 0
-
2019-05-29 13:28
(1)
kolejny d**il...a czy w tej perle, to cena końcowa nie zawiera już kosztu butelki? myślisz ze płacisz za piwo a butelka jest za darmo? ale akurat tez mnie to wkurza bo pijam tylko perłę i tych butelek na śmietnik wyrzucam od groma!
- 1 0
-
2019-05-29 22:53
zawiera pełne koszty utylizacji?, nie, te koszty przerzucane są na Państwo
nie mówiąc, że potem znajdę ją w lesie, to koszt rośnie o kilkaset-kilkatysięcy procent
- 0 0
-
2019-05-29 07:05
Takie automaty (6)
Powinny stać już od kilku lat w każdym mieście.
Lepiej późno niż wcale- 257 2
-
2019-05-29 08:43
Z tego co było w mediach, to akurat rząd chce wprowadzić kaucję i butelkomaty. Władze miasta się podczepiły i sprzedają pomysł jako swój tym mieszkańcom, którzy nie są na bieżąco. Pomysł niemniej słuszny
- 8 0
-
2019-05-29 08:46
Tak już to widzę będzie jak z rowerami (2)
Zbieracze będą hurtowo to zaopatrywać do pełna potem koniec wracaj pan pod dom do altany śmietnikowej z towarem.
- 2 0
-
2019-05-29 11:40
czyli znaczyloby to, ze za mało pojemnikow lub za wiele smieci produkujemy.
- 3 0
-
2019-05-30 10:02
Niemcy dają sobie radę.
W dodatku tam wielu bezdomnych zbiera butelki i plastiki bo po prostu to się opłaca.
- 0 0
-
2019-05-29 14:43
Macie żółte kubły na plastik (1)
Po co dodatkowo generować koszty??? ktoś musi chyba zarobić na produkcji tych maszyn i ich konserwacji.
Gdzie tu ekologia skoro urządzenie potrzebuje sporo energii wyprodukowanej z węgla.- 1 0
-
2019-05-30 18:42
W koncu cos madrego...
- 0 0
-
2019-05-29 07:06
Dobry pomysł (2)
Ale rozumiem, że to testy. Potem pojawi się więcej tych automatów. Nietrudno się domyślić, że w sezonie po pół godzinie będzie zapchany - jeśli będzie ich mało...
- 132 0
-
2019-05-29 08:05
Po godzinie zapchany, (1)
a po nocy zdewastowany.
- 12 0
-
2019-05-29 12:48
oddawaj laptopa ;)
- 0 1
-
2019-05-29 07:07
punktowy system zbierania odpadów powoduje znaczny wzrost tzw. śladu węglowego (12)
a jaki wzrost powoduje port serwis, ktory kazdego dnia utylizuje setki kg totalnego syfu ?
- 185 5
-
2019-05-29 07:25
wzrost na koncie
- 27 0
-
2019-05-29 07:32
ślad węglowy (1)
Rozumiem, że ta sama butelka na trawniku lub w lesie nie powoduje śladu węglowego? Gdyby system odbioru śmieci był dobry nie widzielibyśmy worków ze śmieciami po lasach, łąkach, rzekach ...
- 43 2
-
2019-05-29 09:04
Śmieci po lasach niestety zostawiają firmy zbierające lub firmy które maja kłopotliwe odpady np opony, zwykły Kowalski ma teraz ryczałt i odbiorca powinien odebrać wszystko
- 9 2
-
2019-05-29 08:31
(5)
Ktoś chciał zabłysnąć wiedzą i zabrzmieć mądrze w Urzędzie, ale mu się nie udało. Co ma ślad węglowy do odbioru posegregowanych butelek z automatów? Przecież są już posegregowane? Jak może to wpływać negatywnie na środowisko? Banda amatorów i nierobów.
- 28 0
-
2019-05-29 11:41
to nie ten grzelak?
dulkiwicz go wybrała.
- 3 0
-
2019-05-29 12:10
też się zastanawiam (3)
jakimi drogami podróżował umysł człow.. urzędnika, który wypluł z siebie taki wniosek. czy oni tam na trzeźwo pracują? segregacja śmieci zwiększy ślad węglowy, klękajcie narody przed potęgą tego myśliciela
- 6 1
-
2019-05-29 12:49
moze koks wczesniej kupił ;P
Walesa moze sie uczyc :)
- 2 1
-
2019-05-29 15:55
(1)
Chodzi o to, że dotychczasowe segregowanie miałoby ostatecznie mniejszy ślad węglowy, bo mamy już żółte pojemniki do których wrzucamy plastik. Kupno/produkcja maszyn i zorganizowanie stałego odbioru plastiku w dodatkowych punktach (bo i tak są pojemniki na plastik) to teoretycznie większy ślad węglowy.
- 2 1
-
2019-05-29 23:50
to jest jakis argument
niemniej pojawienie się butelkomatów spowoduje wyczyszczenie wszystkich okolicznych lasów z butelek i puszek. trzeba by zrobić analizę i porównać ile śmieci udało się zebrać i jak to się bilansuje z produkcją butelkomatów. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby objęciem kaucją wszyskich butelek i puszek, tak jak to jest na Zachodzie, ale u nas coś nie może się to udać. Gwarantuję że wszyscy ci kierownicy co stoją pod żabkami oczysciliby miasta i lasy
- 0 0
-
2019-05-29 09:26
w punkt... (1)
port serwis to ich ziomki a swoim się krzywdy nie robi... ciemna masa i tak to kupi.
- 13 1
-
2019-05-29 09:51
ale nieswiadome tego dzieci prezydentka ciaga na manifestacje po miescie. niby ekologiczne ;)
- 5 2
-
2019-05-29 17:21
Bo urzędnikowi pomylił się ślad. Nie węglowy a brązowy i nie na szadullach a w majtach
- 1 2
-
2019-05-29 07:08
lewicowa PO mówi o ekologi i tolerancji, mówią że sa europejscy. (14)
Jak to wygląda w praktyce to widać, nie ma kasy na recykling butelek a tolerancję dla innych odpowiednio wyrażają na marszach. Hipokryzja
- 145 46
-
2019-05-29 07:13
A jakby nie wyrażali to dużo by zaoszczędzili na ten recykling?
- 5 12
-
2019-05-29 07:51
(1)
a wiesz kto zniósł obowiązek odbioru kaucjowanych butelek szklanych? Platforma ekObywatelska :)
- 17 1
-
2019-05-29 09:52
dla UE wszystko
dla her Merkel.
- 3 4
-
2019-05-29 09:13
(4)
Protokół komisji obwodowej
Siedziba
Areszt Śledczy w Gdańsku, Gdańsk, Śródmieście ul. Kurkowa 12, 80-803 Gdańsk 50
Nr listy 3 - koalicyjny komitet wyborczy koalicja europejska po psl sld .n zieloni
NumerNazwisko i imionaLiczba głosów
1lewandowski janusz Antoni 47
2adamowicz magdalena 161
Nr listy 4 - komitet wyborczy prawo i sprawiedliwość
NumerNazwisko i imionaLiczba głosów
1fotyga anna Elżbieta 16
2sellin jarosław Daniel 5- 6 3
-
2019-05-29 09:46
208 głosów dla PO do 21 głosów na PIS:))) (2)
- 4 3
-
2019-05-29 12:23
czyli razem 229 głosów na AWS (1)
i tak to trwa od kilkunastu lat, a gawiedź się grzeje walkami frakcyjnymi, bo to przecież wielka różnica, czy wygra Kaczor, czy Donald
- 3 1
-
2019-05-29 13:49
jest duża różnica czy wygra dr Kaczyński który promuje rodzinę czy Tusk który promuje sodomitow
- 0 3
-
2019-05-29 13:51
Po rządzi w aresztach i kryminałach
- 0 2
-
2019-05-29 09:53
PO jest partią neoliberalną na równi z PIS (2)
lewicowy to tam jest może odźwierny na umowę-o-dzieło. Obie partie doją Polskę ile wlezie, tylko bardziej lub mniej prymitywnymi metodami
- 3 5
-
2019-05-29 13:50
sodomitów porównujesz do patriotów z PiS? (1)
- 0 3
-
2019-05-29 15:23
sodomia? A co to? W bibli na kiblu wyczytałeś czy to, co propaguje twój kościół?
Idź spać, POPIS-do
- 0 0
-
2019-05-29 12:05
Hipokryzja (1)
Hipokrytą jesteś TY!! istny troll internetowy. Co ma pozwolenie na marsz tolerancji z butelkami? Chyba ze jest tak samo pusta jak Twój komentarz.
- 2 2
-
2019-05-29 12:51
ta sama dulka prowadzila dzieci zeby krzyczaly przeciwko plastikowi
podczac gdy miasto nie umie przywrocic pojemnikow na smieci z metalu a nie z plastiku jak obecnie.
- 1 1
-
2019-05-30 06:30
Recykling butelek dziala, ty sortujesz w domu i zolty worek z butelkami jedzie do sortowni a potem do recyklera. Kaucja polega na pakowaniu butelek do konkretnej duzej firmy recyklingowej ktora zrobi z niej przemial a nie do kilku jak teraz.
- 0 0
-
2019-05-29 07:12
(6)
Jakoś nie widzę żeby ludzie którzy teraz zostawiają swoje butelki i puszki w lesie nagle zaczęli je ze sobą zabierać.
Chciałbym się mylić.- 50 17
-
2019-05-29 08:15
człowieka ze wsi wyrwiesz ale wieś z człowieka nigdy
- 8 2
-
2019-05-29 08:27
Ale bezdomni już może tak
Tak jak teraz puszki. Będą dodatkowo zbierać butelki PET i oddawać.
- 12 1
-
2019-05-29 09:22
Jak se przeliczy ile to siana na kolejne Harde (1)
To zabierze ze sobą
- 6 0
-
2019-05-29 09:45
to raczej koneserzy koncernowych i sztosow zostawiaja patrzac po lesie.
z browaru lokalnego amber nie widzialem butelek w lesie. po ipach sripach czy tyskim owszem.
- 1 1
-
2019-05-29 09:31
(1)
Polska mentalnie przypomina zaszczaną dzielnicę Moskwy.
- 3 2
-
2019-05-29 09:47
od wejscia do UE Gdańsk upada mentalnie i prawnie na dno
ale ponoc te same standardy.
- 3 2
-
2019-05-29 07:12
Na propagandę i LGBT maja (7)
Na środowisko to się dopiero zastanowią.
Lewactwo to stan umysłu.- 152 59
-
2019-05-29 07:43
Zgadza się, PIS ma propagandę jak się patrzy.... taka podobna była za komuny -
- a może komuna wróciła, na LGBT też mają - zamiast zająć się poważnymi sprawami walczą z garstką "tęczowych ludków", stwierdzam że określenie lewactwo idealnie pasuje do jedynej słusznej partii
- 7 13
-
2019-05-29 07:58
A Prawactwo ? (1)
To stan czego??????
- 5 13
-
2019-05-29 13:26
brzmi jak jednostka chorobowa
- 2 0
-
2019-05-29 08:34
nikt cię tak nie obrazi jak lewak (1)
- 2 3
-
2019-05-29 08:51
ja czuję się obrazony przez prezesa jedynej słusznej partii
czyli jest lewakiem?!
- 2 8
-
2019-05-29 09:17
zamiast pokazac dzieciakom jak sprzatac las to zapedza ich na demonstracje z pania prezydent.
- 6 1
-
2019-05-29 12:06
Na Twój system edukacji widzę ze rownież zabrakło
- 0 2
-
2019-05-29 07:15
Kaucja (10)
W naszym pięknym kraju oddanie butelki po piwie jest czasami trudne lub wręcz nie możliwe (ale z pobraniem kaucji nie ma problemu)
- 227 1
-
2019-05-29 09:18
(1)
Prawda, by oddać musisz udać się z paragonem do łaskawej pani. Potraktują Cię jak żula i dadzą twoja nędzna złotówkę. Ale pamiętaj, butelka musi być z tego sklepu, tylko i wyłącznie.
- 30 0
-
2019-05-29 09:40
Jesli ma byc z tego samego sklepu to niech je ometkuja sami i wtedy ok.
Jesli nie - to niech nie robi cyrku paniusia.
- 12 1
-
2019-05-29 09:19
bitwy czasem trzeba toczyc. dramat dla pani sprzedajacej bo :
- nie ma konteneru.
- szefowa patrzy na monitoringu
- ona ze swoich musi dokladac za te zwroty.
oczywiscie lepie zeby sie tlukly po trawnikach i moj dzieciak potem rozwalil sobie noge, reke na tym szkle. Do czego doszedl ten kraj? do sługi UE.- 21 3
-
2019-05-29 09:21
Dlatego nie kupuję produktów objętych kaucją (2)
zawsze są problemy przy próbie jej odzyskania - a to paragon z innego sklepu (tej samej sieci), albo nieczytelny, albo zmienił się kod więc nie przyjmą albo cokolwiek innego. Po prostu dziękuję bardzo za takie podejście.
- 17 3
-
2019-05-29 09:38
jak jestes silny to oddasz
- 2 0
-
2019-05-29 09:39
i wyrzucasz te flaszki po trawnikach albo w lesie
gdzie potluczone kalecza dzieci.
- 3 2
-
2019-05-29 09:41
no własnie (3)
- 4 1
-
2019-05-29 09:56
nieeee (2)
to ja chciałem napisać "no właśnie"
- 1 2
-
2019-05-29 10:48
nie zdązyłeś. może innym razem :) (1)
- 2 1
-
2019-05-29 11:45
no właśnie
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.