• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądać stacja PKM Gdańsk Osowa

Maciej Naskręt
2 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Wizualizacja stacji Gdańsk Osowa po modernizacji.
  • Widok z lotu ptaka na modernizowaną stację Gdańsk Osowa. Po lewej stronie wizualizacji znajduje się dworzec kolejowy, który nie przejdzie modernizacji.
  • Widok na zmodernizowaną stację od strony zachodniej.
  • Przy stacji w Osowej mają się pojawić parkingi Park and Ride.
  • Planowane wiaty na stacji PKM. Obecnie nie ma tam wiat.
  • Stacja Gdańsk Osowa zyska też czerwone wiaty, które wyróżniają linię PKM na tle innych.
  • Dla osób niepełnosprawnych zostaną uruchomione windy na perony.

Spółka PKM przygotowała wizualizacje stacji Gdańsk Osowa zobacz na mapie Gdańska, na której zatrzymają się pociągi jadące w kierunku Kaszub i do Gdyni. Nowa stacja, która architektonicznie nawiązuje do budowanych już przystanków PKM, ma być gotowa najpóźniej do końca 2015 roku.



Czy podobają ci się zmiany na stacji w Osowej?

Przystanek PKM Gdańsk Osowa jest jednym z trzech (razem z Gdynią Karwiny i Gdynią Stadion), jakie wybudowane zostaną przy istniejącej linii kolejowej nr 201 Gdynia - Kościerzyna, z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie. Wszystkie one pierwotnie planowane były do realizacji dopiero w kolejnym etapie projektu PKM - w nowej perspektywie unijnej do 2020 roku.

- Kiedy jednak przed dwoma laty pojawiła się szansa na zwiększenie dofinansowania UE dla pierwszego etapu PKM z 70 do 85 procent, władze województwa pomorskiego podjęły decyzję o wykorzystaniu dodatkowych pieniędzy na wybudowanie dodatkowych trzech przystanków PKM na linii 201 kilka lat szybciej, niż było to w pierwotnych planach - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM, która jest inwestorem kolejowego przedsięwzięcia w Gdyni i Gdańsku.

Niedawna decyzja Komisji Europejskiej, która 9 lutego 2015 r. oficjalnie zatwierdziła wniosek PKM SA o zwiększenie dofinansowania unijnego i rozszerzenie projektu, pozwoliła na realizację tych ambitnych planów.

Jako pierwszy z trzech dodatkowych przystanków PKM na linii 201 powstanie właśnie Gdańsk Osowa. - Gotowa jest już jego dokumentacja, wydane zostały pozwolenia na budowę, rozpoczęły się też roboty przygotowawcze. Nowy przystanek powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie starego dworca PKP Gdańsk Osowa - mówi Konopacki.

Stacja kolejowa Gdańsk Osowa w czerwcu 2013 r.


Roboty torowe w tym miejscu wykonuje spółka PKP PLK, będąca właścicielem linii 201 Gdynia - Kościerzyna, natomiast PKM wybuduje dwa dwukrawędziowe perony (o długości 160 m), wiaty przystankowe oraz przejście podziemne (o długości 57,8 m i szerokości 6,5 m), dzięki któremu z obu stron linii kolejowej mieszkańcy będą mogli bezpiecznie dostać się na pociąg. Poza schodami do dyspozycji pasażerów będą 4 windy osobowe (na każdym z peronów oraz na obu końcach tunelu) o maksymalnym udźwigu do 1000 kg, poruszające się z prędkością 1 m/s.

Niestety przedsięwzięcie spółek PKM i PKP PLK nie obejmuje modernizacji budynku dworca.

Po wybudowaniu przystanku PKM, ruch pociągów na stacji Gdańsk Osowa będzie odbywać się podobnie, jak na stacji Gdańsk Wrzeszcz - przy zewnętrznych krawędziach obu peronów zatrzymywać się będą pociągi PKM, a przy wewnętrznych pozostałe pociągi regionalne. Perony będą miały zatem (podobnie jak we Wrzeszczu) charakter kierunkowy: jeden (od strony ul. Barniewickiej) dla pociągów jadących w kierunku Gdyni, drugi (od strony ul. Letniskowej) dla pociągów jadących do Gdańska lub Kościerzyny.

Podobnie jak w przypadku pozostałych 8 przystanków kolei metropolitalnej, również w Osowej zastosowane będą wiaty w stylu "czerwonej wstążki", wyróżniające całą linię PKM, jednak nieco zmodyfikowane, ze względu na konieczność dopasowania przystanku Osowa do standardu całej linii 201. Ponadto przewidziane zostało wybudowanie placu dworcowego, który pełnić będzie funkcję łącznika pomiędzy budynkiem starego dworca PKP a projektowanym tunelem prowadzącym do nowych peronów PKM.

Warto dodać, że docelowo przy przystanku PKM Gdańsk Osowa powstać ma również węzeł przesiadkowy park&ride. Ten projekt, obejmujący przebudowę całej ul. Barniewickiej oraz budowę parkingu, w ramach infrastruktury towarzyszącej PKM przygotowuje miasto Gdańsk, które planuje jego realizację za środki unijne dostępne w perspektywie 2014-2020.

Zobacz perforacje wiat przystanków PKM


Otwarcie wiaduktu drogowego nad linią PKM w ciągu ulicy Budowlanych.

Miejsca

Opinie (148) 1 zablokowana

  • Lepiej napiszczie dleczego nie bedzie jednego biletu na komunikację (17)

    Kolesi trzeba obsadzić przy nowym korycie, a pasażer niech kupuje po 10 biletów żeby przejechać przez Trójmiasto. Wow!! Metropolia!!

    • 191 18

    • Własnie- (4)

      Osobny bilet na ZTM, SKM, osobny na PKM, osobny w Gdańsku, inny w Gdyni. To ma być metropolia???

      • 63 3

      • Popierdułka, nie metropolia

        • 24 2

      • Nie gadaj integracja postępuje (2)

        wielkimi krokami. Już mamy te same same ceny w G i w G. Tylko co to nam daje? Tak to do Panów, szanowni Panowie A i Sz.

        • 3 7

        • Pitolisz trzy po trzy

          Parking w Gdyni za 2,80/h, a u nas 3,20/h.
          Woda i ciepło u gryzonia są tańsze niż u naszej leguminy.
          Dalej wyliczać?

          • 8 4

        • te same same ceny w G i w G

          Ludzie już zapomnieli jak to było. Ujednolicili te ceny (i taryfę) w 2009 roku, w większości oznaczało to podwyżkę ceny biletu. Zrobili to po to, by - jak argumentowali - bilety gdańskie były honorowane w Gdynii i na odwrót. Do dziś tak się nie stało. Polecam poszukać artykuł "Takie-same-bilety-w-Trojmiescie" na tym portalu z kwietnia 2009.

          • 8 0

    • ... (4)

      Proszę podać źródło informacji, że takowego biletu nie będzie?
      Bo jeśli to tylko wymysł chorej głowy to nie siej fermentu.

      • 15 31

      • (2)

        Nie będzie - żródło: gość (inspektor z raminie inwestora) pracujący w spółce PKM Sp z oo bez imienia i nazwiska.

        NIE BĘDZIE przez nieokreślony czas

        • 8 9

        • (1)

          Ciekawe.
          A to jakiś tam inspektor od mostów czy torów, czy też w ogóle sama PKM S.A. decyduje o biletach i taryfie? Bo ja myślałem, że oni tylko budują i będą Zarządcą Linii Kolejowej.

          • 3 3

          • To proszę podaj źródło informacvji, że takowy bilet będzie, a jeśli tak to kiedy

            Bo jeśli to tylko wymysł chorej głowy i popapranej propagandy, to nie siej fermentu.

            • 6 3

      • zważywszy, że ZKM Gdy i ZTM Gda jako jednostki publiczne działają na podstawie prawa

        sytuacja jest odwrotna: nie ma żadnego aktu prawnego mówiącego, że jakakolwiek integracja będzie.

        • 0 0

    • Ja bym dodal jeszcze Tygodniowy na wszystko. Ale to jak swiety Gral (3)

      inteligencji glownego lidera urzednikow zyjacego za publiczne pieniadze zwanego Czarna Pulpa.

      • 13 2

      • ... (2)

        I jeszcze najlepiej za 5 zł?

        • 3 9

        • Tygodniowy na wszystko plus kino i muzea (1)

          W tym bon do wszystkich restauracji. Płacisz 50zł, możesz przez tydzień jeździć, jeść, zwiedzać. Wiecie ilu turystów by przyjechało?

          • 8 1

          • ...

            I jeszcze 2 wizyty w ROZI w cenie. A co, niech mają !!!

            • 13 0

    • ***** DOŚĆ !!! **** (2)

      Jak bardzo jesteśmy zgorzkniali, smutni, obłudni, fałszywi, niepogodni i spsiali to SZOOOK! Absolutnie każdy news, dotyczący czegokolwiek jest od razu oblewany wiadrem dezaprobaty i pomyj.

      Ludzie nie bójcie się być szczęśliwi!

      • 13 11

      • Sprawa biletu jest bardzo ważna

        i trzeba ją przypominać. Niezależnie jak piękne inwestycje powstają.

        • 9 0

      • Mnie uszczęśliwia bilet metropolitarny. Jeśli PKM nie wejdzie w niego, to pies z nią tańcował.

        • 2 3

  • Śliczna. (3)

    • 23 8

    • No ładne.Gdzie pasażerowie będą chowali się przed wiatrem i zacinającym deszczem?Na wszystkich przystankach PMK to samo.Na przystankach tramwajowych przynajmniej część ludzi się schowa.Projektant chyba komunikacją publiczną nie jeździ.

      • 11 3

    • Te czerwone wiaty to chyba po to zeby w razie konfliktu

      łatwiej trafić z powietrza ...

      • 2 2

    • W ankiecie zawsze brakuje ważnej opcji wyboru.

      Czy podobają ci się zmiany na stacji w Osowej?
      Wisi mi to.

      Pozdrawiam.

      • 5 2

  • Brzydka,jakaś taka siermiężna, zresztą kto z niej będzie korzystał jak położona jest w polu. (12)

    Lepiej zrobiliby przystanek Mały Kack, jest bardziej potrzebny i więcej ludzi by korzystało.

    • 35 79

    • ... (7)

      Ale przecież zrobią, więc o co chodzi?

      • 20 3

      • (3)

        Robia Wielki Kack ktory bedzie nosil nazwe Karwiny chociaz do Karwin 3 na przyklad trzeba bedzie podejsc troche na piechote i dojechac jeszcze 3 przystanki autobusem.

        • 7 1

        • W Osowej przystanek powinien być przy Kielnieńskiej (2)

          A tak, Kaszuby będą wjeżdźać nadal autami do centrum Trójmiasta.

          • 19 1

          • Powinna być bocznica do Wodnika (1)

            • 5 1

            • I na Sarnia z Jelenią

              A pętla za CNF

              • 2 0

      • nie robią przystanku Mały Kack tylko Wielki Kack (2)

        • 4 1

        • no właśnie, brakuje dodatkowego - mały kack

          • 6 0

        • Mały kac czy duży, glowa boli tak samo ...

          • 10 0

    • Karwiny?! (1)

      Brzydkie i siermiezne to jest Wasze patologiczne, brudne i śmierdzące blokowisko. Połowa ludzi z tego osiedla i tak jest bezrobotna to niby dokąd mają jeździć?.

      • 7 9

      • Karwiny

        No trochę przegiąłeś.

        • 1 0

    • nie każdy mieszka w blokowisku

      • 0 1

    • w polu to Cię matka urodziła

      • 1 3

  • ) (6)

    "Niestety przedsięwzięcie spółek PKM i PKP PLK nie obejmuje modernizacji budynku dworca."

    Pięknie a więc nowoczesne tory, mega szybkie pociągi a dworzec z XIX wieku, poza tym z Kaszub a więc Banina, Bojana i innych wiosek. Nowobogaccy przeciskają się do pracy w korpo swoimi SUV-ami. Nieważne, że jedzie taki 40 min.

    • 19 21

    • a po co tobie budynek nowy

      będziesz tam przesiadywał i dumał. Przecież na żadnym z przystanków PKM nie ma budynku dworca ( z wyjątkiem Kiełpinka, gdzie jest stary budynek). PKM to kolej typu miejskiego. Przychodzisz na konkretny pociąg i do niego wsiadasz . Kiedyś budynki dworcowe były potrzebne do sprzedaży biletów, odprawy bagażowej, często znajdowała się tam restauracja dla oczekujących na pociąg, które 80-90 lat temu jeździły bardzo rzadko. - kilka pociągów na dzień

      • 8 0

    • . (1)

      Chyba nie znasz historii tej linii kolejowej. Powstała ona w latach 20 XX wieku więc skąd wziąłeś tam dworzec z XIX w.? :P

      • 4 0

      • Ktoś już wyżej napisał co znaczy the bill

        A Twój i poprzednika post tylko to potwierdzają.

        • 0 0

    • The bill = debil

      Superszybkie pociągi? Pendolino tam będzie kursował a nie PESA?
      A teraz policz, ile czasu komunikacją miejską zabierze trasa z końca Wodnika (przy Renku) do Wrzeszcza (śpiewający wieżowiec). I ile to kosztuje, a potem pisz debilne komentarze.

      • 2 0

    • Jakby nowobogacki miał skorzystać z PKM-ki to: (1)

      1) autobusem do przystanku PKM - ups, niefart, bezbłędnie skomunikowane połączenie nawaliło i widzi tyłek odjeżdżającej PKM-ki - 15-20 minut psu w tyłek
      2) PKM do Wrzeszcza - modląc się, żeby akurat nie nawaliła i żeby na wyjeździe z linii PKM na 201 nie było atrakcji w postaci przepuszczanego Pendolino i towarowego z burakami cukrowymi
      3) obowiązkowa przesiadka we Wrzeszczu na SKM, bieg z peronu na peron, perfekcyjnie skomunikowana SKM-ka, której tył można ładnie obejrzeć jak wyżej - ale tym razem tylko 7 minut psu w tyłek (zakładając, że nie ma tradycyjnej awarii SKM)
      4) no i już tylko jazda atrakcyjnym kiblem do Głównego lub do Oliwy lub gdzie tam komu wypada
      I jedzie taki 90 min.

      • 3 0

      • 90 minut tylko zakładając idealne warunki, czyli jednoczesny brak awarii WSZYSTKICH tych ultraawaryjnych i stojących co drugi dzień środków "komunikacji" ;)

        • 0 0

  • A jak będą wyglądać przystanki w Gdyni i kiedy powstaną? (17)

    Czy Pan Szczurek i jego świta zamierzają wybudować planowany węzeł integracyjny Karwiny, czy będziemy mieli jedynie prowizorkę?

    • 35 16

    • (5)

      w innym materiale sobie przeczytaj, zadzwoń do um, to tylko forum...

      • 3 2

      • Widzisz, to jest tak, że to projekt regionalny (3)

        Za kasę województwa i ue buduje się tory i przystanki w Gdansku, a gdynianie swoje mają sami sfinansować. Taka to logika gdanskich POlitykow i ich wyborcow

        • 5 4

        • Tak samo OPAT (1)

          Drogi wokół Gdańska finansuje Państwo, a OPAT mają gdynianie opłacić.
          Jeśli platfusy przestaną rządzić, wtedy zrobi się normalnie.

          • 4 4

          • Szczurowate nie umiejo starać się o fundusze

            Można było budować OPAT z funduszy strukturalnych, ino nie ma komu porządnego wniosku sporządzic (a skąd tu jeszcze wziąć na wkład własny?)

            • 0 0

        • Słusznie prawisz, "tory i przystanki"

          Co znaczy, że węzły integracyjne i dojazdy do przystanków leżą już w gestii miast. Co z kolei znaczy, że w Gdańsku powstaną, a w Gdyni nie.

          • 1 0

      • haha

        w UM Gdynia to się g....o dowiesz, chyba, że interesują Cię kłamstwa i oszustwa.

        • 3 1

    • (5)

      Gdynia nie ma zamiaru ułatwiać dojazdu do gdańskiego lotniska mając w planach nasze. Powiem więcej szanujący się Gdynianin powinien unikać korzystania w lotniska w gdańsku !

      • 5 6

      • a co to urzędasy nie latają?

        • 2 0

      • lotnisko

        A co, z Poznania mam latać, mając Rębiechowo pod nosem? Póki co w Gdyni lotniska nie ma i śmiem sądzić, że nie będzie.

        • 3 0

      • Szanujący się gdynianin z Krakowa będzie latał, a z Gdańska nie!

        Szanujący się gdynianin powinien mieć wszystkie lotniska do samych Katowic poobrażane.

        • 4 0

      • Ciekawe dokąd będzie latał ów szanujący się gdynianin...

        Do Radomia i Szyman?

        • 2 0

      • Biedni ci urzędnicy z Piłsudskiego!

        Teraz się okazuje, że wydział propagandy zabrania im korzystać z lotniska na terenie Zuego Budynia i muszą nawet prywatnie z Bydgoszczu latać.

        • 0 0

    • Achh ta Gdynia :-) (3)

      Eee tam kolejka, Szczurek wybuduje wam piękny jakze potrzebny wyciąg na kamienny górę na którą prowadziła droga w postaci 10 schodkow :D

      • 10 1

      • Witja - do cepa młocie jeden (2)

        Na Kamienna Górę prowadziło niemal sto schodów, nie licząc odcinków pod górę bez schodów), tak gwoli ścisłości.
        Co Wam wszystkim przeszkadza kolejka, która w dodatku będzie w dodatku za darmo?
        W Budapeszcie jest Siklo - kolejka linowa na Budzińskie wzgórze zamkowe - wysokość porównywalna - Gdynia 37m, Budapeszt 51m.
        Koszt w Budapeszcie 900/1500HUF (12/20PLN) - efekt - jeżdżą sami Japończycy i Niemcy.

        • 2 4

        • Aha, to dla Japończyków ta kolejka w Gdyni!

          To zmienia postać rzeczy. Dzięki buraku za info.

          • 4 2

        • Wydział Propagandy podobno już negocjuje z TV Osaka

          w sprawie kampanii reklamowej, żeby Japończycy wiedzieli jak i gdzie urlop planować. Będą walić tabunami, żeby się przejechać za darmo.

          • 4 0

    • Pan Szczurek buduje swoją kolej.

      Na Kamienną Górę. Bardziej potrzebna Gdyni niż jakiś przystanek w Wielkim Kacku.

      • 5 0

  • Elektryfikacja (18)

    U nas jak zawsze trzeba coś zawalić.
    Skoro już wykonano wielkim nakładem sił i środków całą linie, to można by pociągnąć trakcję elektryczną i całą linie zunifikować z pociągami SKM, tak aby zwykłe EN57 mogły tam pojechać.
    Wyeliminowało by to bezsensowne przesiadki we Wrzeszczu.
    A tak mamy szynobus co 15 minut, mega bzdura jednym słowem.

    • 34 21

    • Wczoraj jechalem w Londynie kolejka miejska (9)

      Waterloo - Clapham Junction.

      Bez elektryfikacji, nie zatrzymuje sie na jednej ze stacji, na Waterloo bedac pierwszy raz nie jest tak oczywiscie sie polapac.

      Owszem - jest karta Oyster - jednak nie mozna jej trzymac z innymi kartami w portfelu o czym informuje sie pasazerow na kazdym kroku. .

      W wielu miejscach komunikacji w Londynie nie ma bezposrednich polaczen miedzy dwoma waznymi miejscami. Na lotnisko (dowolne) najczesciej musisz sie przesiasc co najmniej raz.

      Owszem - jest to duzo wieksze miasto, wiec wiele mozna wybaczac. Jednak nie wiem, czy nalezy tak psioczyc o polskich realiach. Ja chcialbym dostac zestawienie kosztow eksploatacji kolei elektrycznej i kolei spalinowej. Takze koszt zakupu i utrzymania infrastruktury. Calosc okraszona danymi o przespieszeniu i predkosci samej jednostki.

      No i wtedy mozna mowic, czy nalezy elektryfikacje robic czy nie. Ludzie zakladaja, ze zelektryfikowane = nowoczesniejsze = mus. Przeciez wcale tak byc nie musi.

      Bez emocji - mowmy o faktach. Faktow nikt nie pokazuje. Tylko wiecznie sie polskie kompleksy lechta: "na europejskim poziomie", "gonimy zachod", itp. Ja nie potrzebuje niczego na "europejskim" poziomie. W Europie wiele rzeczy jest zorganizowanych skandalicznie zle. Dlaczego standard polski nie mialby byc lepszy?

      • 24 3

      • ... (1)

        Aby wykonać pracę na kolei w postaci 1000 tkm (tonokilometr) potrzeba średnio 7-9 litrów oleju napędowego lub ok 20 kWh energii elektrycznej
        Czyli koszt ok 32zł lub 10zł.

        Ponad to serwisowanie silników spalinowych (urządzeń mechanicznych) jest ZAWSZE bardziej kosztochłonne niż silników elektrycznych.

        • 14 2

        • zapomniałes napisać że zakup pojazdu elektrycznego jest prawie o 40% droższy

          • 0 0

      • (1)

        nie jestem światowcem, ale w europie byłem w barcelonie, rzymie i berlinie i wszędzie w tych miastach komunikacja działała lepiej, sprawniej i bardziej komfortowo... dokładniej: jeden bilet, jeden system ich sprzedazy, przejrzysta siatka połączeń i przesiadek, w miarę nowy tabor, klimatyzacja, częstotliwość kursów, a w rzymie o wiele taniej niż u nas

        • 8 5

        • Akurat metro w Barcelonie żadnym cudem świata nie jest. Chyba, że ktoś lubi kilometrami po tunelach biegać.

          • 0 0

      • jestes pewnien że bez elektyfikacji. W UK prąd idzię z dołu (pomiędzy torami), a nie tak jak u nas z góry.

        • 7 3

      • Oyster możesz sobie trzymać z innymi kartami, tylko na bramce nie możesz przykładać portfela wypełnionego kartami, bo może ci z innej karty zjeść kasę (autobusem można jeździć bezpośrednio na kartę kredytową). A trzymanie jej w portfelu nie zaszkodzi ani oysterowi, ani kartom. Z ciągłym wyciąganiem może być kłopot (nie mówiąc już o pokazywaniu złodziejom portfela), wiec wygodniej po prostu trzymać osobno. Nie tyle "nie można", co "nie zaleca się".

        • 12 0

      • EZT ca SZT

        Przyśpieszenie większe przy trakcji elektrycznej, czas przejazdu do Osowy skróci się o 4 min.
        Elastyczność - nieporównywalna.
        Koszt przejechania 1km o połowę niższy,
        Wydajność silnika spalinowego w niskich temperaturach jest powszechnie znana, nie mówiąc o trwałości.
        Koszt serwisowania silnika spalinowego - jak masz samochód, to sam sobie odpowiedz, tylko, że tu części proporcjonalnie droższe.
        Zanieczyszczenie środowiska - spaliny i gubione oleje i płyny eksploatacyjne.
        Koszt utrzymania trakcji elektrycznej niższy od kosztów serwisowania SZT.

        A jeśli już mowa o Europie - to UE nie chce dać kasy na elektryfikację, mimo, iż sama ją zalecała przy powstawaniu projektu i tylko upór Budynia w parciu na koltramy spowodował, iż wszystko poszło tak jak jest teraz. A teraz, jak są problemy w połączeniu A teraz, kiedy pojawiły się problemy w podłączeniu PKM do PLK to wymyślono, iż UE motywuje brak zgody na elektryfikację tym, ze mamy elektrownie węglowe i większe zużycie prądu (nieprawdopodobnie wysokie przy takiej ilości kursów w ciągu doby) znacznie podwyższy koszty .środowiskowe.
        A nasz David Beckham jeszcze do dziś nie rozpisał przetargu na przewoźnika....
        Skutek - nie ma komu złożyć wniosku do wpięcia PKM w rozkład jazdy po torach PLK i jest więcej niż pewne, że nie będzie taktu co 15 min tylko mogą być odstępy większe i mniejsze, a to może być problem, bo o jednego SZT będzie za mało.
        A co tam - liczy się PR dla mas i dobry look naszego "specjalisty" od kolei.

        • 5 0

      • Co za bzdury.

        Pociągi spalinowe jadące z Waterloo przez Clapham Junction TO POCIĄGI DALEKOBIEŻNE Z KTÓRYCH MIMO TO MOŻNA KORZYSTAĆ W OBRĘBIE CAŁEGO GREATER LONDON NA ZWYKŁY BILET MIEJSKI OBOWIĄZUJĄCY RÓWNIEŻ NA METRO, AUTOBUSY, DLR,LONDON OVERGROUND, CROSSRAIL, AUTOBUSY WODNE...
        Nie ma spalinowych pociągów miejskich w Londynie!
        Wszystkie pociągi i metro jadące na lotniska są też zelektryfikowane.

        Na karcie Oyster można bez problemu zakodować bilet roczny, tygodniowy lub dzienny "Travelcard" obowiązujący na wybrane strefy kolejowe i równocześnie autobusy w całym Greater London bez konieczności każdorazowej płatności z Oyster.

        Jak się mieszka w Londynie a nie na peryferiach to zawsze jest bez przesiadkowe połączenie z lotniskiem.
        Do obu lotnisk w Londynie( City, Heathrow) jedzie co 1-5 minut metro .
        Częstotliwość metra w godzinach szczytu to kolejny pociąg co 1 minutę.
        Do pozostałych lotnisk przypisywanych do Londynu (Luton,Stansted) oddalonych orientacyjnie jak Słupsk czy Bydgoszcz lub jeszcze dalej jedzie z dużą częstotliwością kolej zelektryfikowana przecinająca cały Londyn i kursują też autobusy przez całą dobę co około 30 min.

        • 1 0

      • Akurat w zakresie wspólnej taryfy biletowej

        Polski standard to standard Bangladeszu. Dno bezwzględne,

        • 0 0

    • nie jestem pewien, ale chyba EN57 moglby niezbyt dobrze radzic sobie na podjazdach (5)

      ten fragment kolei ma parametry kolei gorskich.

      Prosze poprawic, jesli sie myle.

      • 10 1

      • (4)

        W rejonie Nowego Targu czy Zakopanego są podobne podjazdy i EN57 dają radę.
        EN57 ma taki zapas mocy że w razie potrzeby 3 niezasilane EZT pociągnie

        • 6 4

        • EN71 (2)

          • 2 4

          • EN71 i EN57 (1)

            EN71 jest modyfikacją EN57.
            A w praktyce to wydłużony o 1 człon EN57.
            EN57 ma 3 człony a EN71 ma ich 4 i to cała różnica.

            • 5 0

            • Otóż NIE cała.
              EN57 ma tylko jeden wózek silnikowy (4x145 lub 4x175kW) - 126 ton
              Natomiast EN71 ma dwa wózki silnikowe (8x145 lub 8x195kW) - 182 tony

              A zatem EN71 ma duuużo więcej mocy na jedną tonę.

              • 8 0

        • Tam są większe podjazdy.

          Ten argument o braku mocy kibli jest spowodowany wojenką PKM-SKM. Chodzi o danie po nosie SKM i nie wpuszczenie jej na tory PKM, choć początkowo miało być inaczej - patrz dziwaczne wygięcie torów PKM we Wrzeszczu (zaprojektowane dla tunelu łączącego tory PKM z torami SKM pod torami dalekobieżnymi).
          Poczytaj sobie na ten temat w wątku o PKM na SSC.

          • 3 1

    • od SKM chroń nas Panie (1)

      • 15 1

      • a będą konstale 105 N ? ostanio

        poznikały to może je przerobić na gaz i dać na pkmke ? nawet już kasowniki są i kanary też sie znajdom :D

        • 4 3

  • Super (2)

    W końcu będzie można dojechać do Wrzeszcza bez stania w korkach.

    • 37 5

    • (1)

      Dojedziesz po 40 min. i se staniesz ...

      • 3 2

      • Albo ci stanie...

        pociąg PKM przed wjazdem do Wrzeszcza, bo nie ma przewoźnika i nie ma jak wpasować się w rozkład jazdy PKP.

        • 1 0

  • Powiedzcie mi tak realnie... (11)

    Kiedy otworzą tę linię? Tzn. żeby można było przejechać np. z Niedźwiednika, czy Moreny do Gdyni Głównej. Czy takie przejazdy rzeczywiście będą co 30 minut?

    • 19 6

    • a za co mam minusy? (4)

      • 6 5

      • niby z Gdańska jesteś, a nie znasz gdańszczan? (3)

        • 9 3

        • bo ja z urodzenia... (2)

          teraz na wsi mieszkam, ale planuję przeprowadzkę, stąd pytanie.

          • 0 2

          • (1)

            Aha i dlatego pytasz czy dojedziesz z Moreny PKMką do twojego obecnego domu na wsi ? ;)

            • 1 2

            • tu naprawdę tylko gdańszczanie się wypowiadają?

              P.S. w tej chwili w Gdyni tylko pracuję, ale mieszkałam w niej 22 lata i uważam, że jest to naprawdę super miasto. Gdańsk ze względu na pracę męża;)

              • 5 2

    • Tak, będą jeździć co 30 minut. (1)

      A kiedy? Ponoć od września ale znając życie to składy nie przejdą na czas homologacji..... PKP opóźni się z jakimiś remontami... nie wezmą pod uwagę PKM w nowym rozkładzie jazdy i nie będzie już miejsca dla PKM... itd itd.

      • 2 5

      • no super...

        to zostaje autobus i skm na jakiś czas, ale jeśli tylko ta inwestycja będzie miała sensowną ofertę biletową, to ja z chęcią skorzystam.

        • 4 0

    • (2)

      1 września zaczną się regularne kursy
      Co 30min pomiędzy Gdynią a Gdańskiem

      • 1 2

      • dzięki za odpowiedź:)

        • 0 1

      • między Gdynią a Gdańskiem Wrzeszcz, czy dojadą na centralny jeszcze nie wiadomo

        • 0 0

    • Tego nikt nie wie

      Propaganda, zwana obecnie PR, twierdzi, ża na rocznicę pewnej kurtuazyjnej wizyty otworzą i PKM i tramwaj na Morenę.
      Niestety, ale realne szanse są małe, chyba, że zrobią to na siłę z okazji wizyty płemieła w Gdańsku.
      Chodzi op to, że są problemy z synchronizacją i samym podłączeniem systemów sterowania ruchem i bezpieczeństwa ruchu. Chodzi o kontrolę ze strony PKM i PLK wspólnych odcinków i nie wiadomo, kto ma tym ruchem sterować. Każdy chce tu być ważny.
      No in nie wiadomo, jak to będzie z odbiorami, bo to nowa inwestycja, a nie remont i procedury są inne, a co za tym idzie - brak doświadczenia po stronie odbierających.

      • 2 0

  • Piękna, a pomysł ze stojakami na rowery genialny.. (6)

    tylko kto zagwarantuje, że rower będzie stał po powrocie z gdańska po pracy??

    • 55 6

    • właściciel (1)

      odpowiednio dobierając styl i wyposarzenie pojazdu do codziennego transportu.

      • 6 7

      • czyli zardzewialy zlom?

        • 3 1

    • ja gwarantujr

      • 0 0

    • (1)

      No przecież mamy dzielną i waleczną o dobro mieszkańca Straż Miejska!

      • 1 0

      • A jaki ma to związek z tematem?

        • 0 0

    • oczywiście, stojaki na rowery bez zadaszenia

      tak na wszelki wypadek

      • 1 0

  • Tak sobie myślę, że przy tych niezliczonych milionach, a nawet miliardach, to na puszkę farby dać powinni. Jeśli tego nie zrobią, to żenada wielka będzie.

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane