- 1 Pies pogryzł 9-latkę. Zgłosiła się właścicielka (770 opinii)
- 2 TIR z 18 tonami odpadów zatrzymany (170 opinii)
- 3 Zwężą kluczowe skrzyżowanie na Witominie (80 opinii)
- 4 Mieszkańcy obawiają się zbiornika pod ulicą (405 opinii)
- 5 Koniec z dzikim parkowaniem na Przymorzu (185 opinii)
- 6 Nakradł rowerów za ponad 80 tys. zł (125 opinii)
Tereny pod Trasę Kaszubską sprawdzą archeolodzy
Tuż przed rozpoczęciem budowy Trasy Kaszubskiej zostaną przeprowadzone badania archeologiczne. Archeolodzy sprawdzą pozostałości osad i cmentarzysk pochodzących z różnych okresów historycznych.
- Obowiązek wykonania badań wykopaliskowych został nałożony na GDDKiA decyzjami wojewódzkiego konserwatora zabytków. Do badań wyznaczono 57 stanowisk o łącznej powierzchni ok. 17 ha - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Oferty na badania potencjalni oferenci mogą składać do 26 lutego, natomiast zakończenie całej procedury i wyłonienie wykonawców planowane jest na kwiecień. Badania terenowe rozpoczną się zaraz po uzyskaniu decyzji na realizację inwestycji dla danych zadań.
Przeznaczone do badań stanowiska to głównie pozostałości osad pochodzące z różnych okresów: od wczesnej epoki brązu przez okres rzymski i średniowiecze, aż po nowożytność.
Złożono wnioski o zezwolenie na budowę Trasy Kaszubskiej
Trasa Kaszubska za 1,5 mld zł
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które jeszcze nie są znane.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
- z Szemudu do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
- z Luzina do Bożepola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
- z Gdyni do Szemudu - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.
Na koniec trzeba podkreślić, że nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także zbudowany od podstaw Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Miejsca
Opinie (133) 3 zablokowane
-
2019-02-15 08:07
Nareszcie bendę mógł ominąć śmierdzącą gdynie wioskę rybacką
- 0 13
-
2019-02-15 11:20
ta inwesycja (1)
jest okrojona i jako taka nie rozwiąże problemów. Budując trasę S 6 powinna co najmniej być poprowadzona za Lębork - czyli powinien być budowany także odcinek 4 do leśnic. Obecnie nawet po wybudowaniu trasa skończy się za Bożym Polem Wielkim za przejazdem kolejowym a dalej do Lęborka pójdzie starą wąską drogą. Wzmożony ruch panuje między trójmiastem i Lęborkiem. Boże Pole Wielkie nie jest jakimś osobnym celem. Zatem po szybkim przejechaniu odcinka do Bożego Pola cały ruch powstrzyma się dalej i będzie wielki tłok jak nie korek. Pod względem logistycznym inwestycja w takim kształcie jest pozbawiona sensu. Tym bardziej że nie buduje się S 6 od Lęborka do Koszalina.
- 3 1
-
2019-02-15 11:34
Aktualnie planowany przebieg byłby odpowiedni na warunki goszpodarcze i społeczne 30lat temu dziś mija sie z celem.
- 1 0
-
2019-02-15 12:31
Kolejna kasta pasożytnicza. Pokopię sobie na każdej inwestycji a my za to płacimy.
- 1 5
-
2019-02-15 20:12
Krzyżaki
czego te archeologi szukajo w polu, Krzyżaków zbłąkanych jakich chyba, a może pociągu złotego abo komnaty? Ja słuszoł że koło Strzebielina skarby wojenne zakopali, ino z wojny jakiej nie wiem
piękna ta nasz Zakopia ...., tfu!, Kaszubianka bedzie- 1 1
-
2019-02-16 05:50
Złożyłem ofertę .
- 1 1
-
2019-05-18 15:03
Do Szemuda :)
Tak się to odmienia w Szemudzie :)
- 0 1
-
2020-01-02 09:35
Dlaczego tylko Szemud doczekał się badań bardziej rzetelnych co z pozostałymi miejscowościami na trasie odcinka II III i IV?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.