• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mevo wciąż źle lokalizuje parkowanie

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • W sumie już zimno ale pojeździłbym (22)

    I przetestowałbym napęd elektryczny, czy to takie fajne jak gadają.

    • 168 19

    • (12)

      Na bank będą dorzynane. Będą bawić się biegami, hamować ostro, jeździć po dziurach. Z czasem będą to rupiecie.

      • 23 26

      • To tak jak Trafiki na początku

        Tutaj ciężej będzie banować

        • 10 3

      • Napęd elektryczny a wspomaganie elektryczne to dwie odmienne rzeczy. (5)

        • 24 3

        • Wiem (4)

          Ale jak piszecie że nie ma zapięć, to ja się pytam - KAŻDY będzie mógł sobie wziąć rower bez płacenia? - Ludzie sobie porobią z tego prywatne rowery bo będą je sobie przypinali łańcuchami i nie będzie można ich pożyczyć, bo nie będzie można ich pozyczyć?

          • 10 19

          • O już pierwszy tępy złodziej Janusz Ch (1)

            • 19 9

            • Sam jesteś tèpy

              Słoju

              • 1 4

          • Nie każdy. Wróć do wcześniejszych artykułów i komentów pod nimi.

            Sporo chłamu, ale niektórzy pisali z sensem o kwestiach technicznych - warto podczytać.

            • 19 5

          • rower będzie miał specjalny system blokowania.

            Aby móc go odblokować i wynając potrzebna będzie aplikacja

            • 2 0

      • Jeden rower i dwa pedały

        Nic się nie zmieniło

        • 7 5

      • Co ADAC na to?

        Jak wypadają na tle innych?
        Przyspieszenie, droga hamowania , jazda na mokrym.

        • 11 4

      • Jechałem używanym giantem z Niemiec. Miał (1)

        2 baterie w tym 1 padnietą do regeneracji. Miał 8 biegów w piaście oraz 3 tryby pracy wspomagania odpowiadające eko, normal, sport. Jechało się naprawdę fajnie szczególnie pod małą górkę. Silniki był w przedniej piaście więc przy odpowiedniej manipulacji dało się lekko jechać.
        Z wyłączoną elekktryką nie było już tak fajnie.

        • 15 3

        • kawał drogi...

          szcuneczek, z Niemiec na rowerze do Gdanska to juz kawalek trasy...

          • 13 0

      • ile kosztuje?

        • 1 1

    • Fajne jak fajne, przydatne czasami przy różnicy wysokości terenu.

      Tytuł obiecujący, treść zdawkowa. Pozostaje self service - aby do wiosny;)

      • 19 2

    • (3)

      Sorry ale jakoś tego nie widzę. W Hiszpanii też mają rowery miejskie ze wspomaganiem elektrycznym ale odstawiane są do stacji dokującej i bateria się ładuje. U nas serwisanci będą jeździli w kółko i wymieniali baterie - to jest bez sensu. Druga sprawa - słabo jeżdzą pod górkę a mamy dzielnice z górnego tarasu. Mogliby pomyśleć o lepszych parametrach. Te rowery to ma Wa-wę lub Wrocław może i dobre są ale nasze trójmiejskie ukształtowanie terenu chyba za słabe

      • 41 3

      • (2)

        I tak dojazd na gorny taras to masakra.... bo nie ma DDR zadnych

        • 10 4

        • W Gdyni na górny taras są drogi przecież.

          • 2 1

        • DDR przestała istnieć w październiku 1990 r.

          • 7 4

    • (2)

      fajna sprawa kupiłem żonie i nie chce z niego schodzić ..wspomaganie elektryczne super sprawa.. pedałować trzeba ale z mniejszym wysiłkiem.. polecam.. kupiłem roczny za 2200..wogóle nie zniszczony

      • 5 1

      • zasięg około 30km.. na pełnej mocy wspomagania

        • 2 2

      • Bez siodełka za 1000

        • 3 4

    • Panie Januszu odpowiadam - fajne jak gadają

      • 0 0

  • (19)

    Gdzie ten test? Na ile wystarczyla bateria? Ile ma stopni wspomagania? Gdzie test dla wysokiej osoby?

    • 298 16

    • Test - przejechali się dookoła Zieleniaka dwa razy :P

      • 108 2

    • gdzie test jak taki rower znaleźć (1)

      miały być czynne od października

      • 19 1

      • Ale będą później

        • 9 1

    • Modół ma łajfaj czy enefsi? Czy blututa?

      • 18 3

    • (2)

      Do testów daliby Svena a na siodełko billową)))

      • 17 4

      • A Janusza Ch. do koszyka.

        • 20 1

      • nie da rady... bo to jeden i ten sam troll, dawny szpilek...

        • 6 1

    • Jak to (8)

      Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy???
      Tzn że ktoś będzie jeździł samochodem i caly czas wymieniał baterie? Normalnie nie da sie na tym jechąć bez prądu? Po uj te wasze stacje do przypinania rowerów bez możlliwości ładowania?

      • 62 1

      • (6)

        Dokladnie tak. Trafisz na stacje z 20 rowerami i zadnego nie pobierzesz bo kazdy rozladowany. To jakas paranoja

        • 49 4

        • To nie paranoja

          To specjaliści z Obszaru Metropolitalnego zrobili zamówienie. Większość po politologii. Teraz wezmą się za car sharing, a potem za transport zbiorowy. Pora się wyprowadzić.

          • 53 4

        • (4)

          przeciez wszystko bedzie w aplikacji. nie durniej

          • 4 13

          • Więc to aplikacja mi powie, że nie mogę wypożyczyć żadnego roweru. (3)

            Bo rozładowane. Super. To się nazywa postęp.

            • 34 1

            • Nie ważne, że nie działa

              ważne że jest aplykacja.

              • 1 2

            • Jeszcze nic nie uruchomili (1)

              a wy już wiecie, że wszystkie rowery będą rozładowane bo stacja bez prądu.

              O ile pamiętam na takie rozwiązanie zdecydowano się aby nie ograniczać możliwości pozostawiania roweru po skorzystaniu z niego. Przy ładowaniu w stacji musisz go obowiązkowo zostawić w stacji, tutaj tego wymogu nie będzie. No i dla baterii też jest to lepsza forma „pracy” - rozładowanie prawie do końca i pełne ładowanie niż takie podłączanie i odłączenie co chwilę w stacji.

              • 2 3

              • Mr

                Problemy z formowaniem nowych baterii to były w zeszłym stuleciu, teraz wielokrotne ładowanie i rozładowywanie jest nawet lepsze niż wyczerpywanie jej do zera i ladowanie na full

                • 1 0

      • Gdzieś musieli te rowery upchnąć

        Nikt na świecie takich nie bierze bo ciężkie i jak widać pod górkę nie podjedziesz. Wysokie koszty utrzymania i ogromną ilość niesprawnych. Budyń jednak bierze co dają a dają nie mało

        • 34 5

    • (2)

      stopien wspomagania jest dynamiczny. zalezy od predkosci z jaką jedziesz

      • 5 3

      • (1)

        Czyli jak jadę wolno - bo pod górę - to wspomaga słabo? :)

        • 1 2

        • Tak, a jak będziesz zjeżdżał z górki

          to na samym dole osiągniesz 150km/h dzięki wspomaganiu.

          • 4 0

  • Super - kolorowy rower dla szczęśliwych mieszkańców (4)

    Podoba mi się łatwy system wypożyczenia, jak Mevki będą porządnie serwisowane to będzie hit. Tylko szanujmy nasz rower gdańszczanie!

    • 140 46

    • I już pierwszy minus (3)

      od osoby, która nie będzie szanować...

      Też przyłączam się do apelu. Nie róbmy wiochy jak z traficarami i nie porzucajmy. Nie kradnijmy, aby inni mogli skorzystać. I szanujmy cudzą własność. Słowem zachowujmy się jak japończycy, nie jak polacy.

      • 47 17

      • (2)

        niche w końcu słoje zaczną zachowywać się jak w mieście i przestaną uskuteczniać wiochę i wiejskie obyczaje ... i będzie GIT. w latach 70-tych jak werbowali po lokalnych wioskach do pracy do stoczni to tą przyjechała zgraja co do zlewu sr..ła , kible potłukli , kramy pokradli jednakże z czasem nauczyli się kijskich obyczajów z trudem bo trudem ale się nauczyli ... liczę że nowe pokoleenie migrantów z terenów wieskich w końcu nauczy się kultury i dobrych miejskich obyczajów

        • 18 13

        • (1)

          A rozróżniasz kulturę od wychowania? Po w wypowiedzi widać, że raczej niezabardzo.

          • 2 3

          • tak zauważułem , że niektórzy byli chyba z kurami wychowywani bo ani dzień dobry anie dziękuję

            • 1 2

  • może i funkcjonalny, ale takie malowanie? (9)

    • 67 24

    • Niebieski jest męski. Gorzej różowy (3)

      • 10 3

      • (1)

        Jeżeli kolor zagraża bądź definiuje Twoją męskość to chyba coś z nią nie tak.

        • 21 8

        • To dlaczego chłopcy nie bawią się różowymi samochodami

          • 3 1

      • Niektóre kostiumy są czarne, a jednak pedofilskie...

        • 1 0

    • Kolor jak mundury milicyjne i nyski za PRlu. (2)

      Spłowiały i smętny kolor jak cały PRL. Tak mi się to kojarzy. W 1987 roku jak wróciłem z kolonii na Węgrzech z zarówiastymi sznurówkami w kolorze markera i postawionymi włosami na żel to na dzielnicy byłem najwiekszym szpanem

      • 14 3

      • Fajnie masz.

        • 4 3

      • nieśmiały niebieski

        • 1 0

    • Dlaczego nie srebrny?

      Słabe kolory

      • 6 5

    • Miał być fajny szary

      ale miasto się nie zgodziło

      • 4 3

  • Ciężko jedzie się pod górkę (12)

    bo to nadal rower, a nie skuter. Ogarnij się

    • 123 24

    • (9)

      Nie, bo wazy 37 kg. Tu jest problem.

      • 47 2

      • ILE? (4)

        • 12 0

        • (3)

          37kg. Nie wiem czy ten silnik rekompensuje nawet mase roweru. A jeszcze ta 3 biegowa przekladania to cofniecie sie jakies 20lat w technologii

          • 36 6

          • (2)

            mogło by nic nie być jak innych miastach dobrobytu pisowego , mogli postawić dwa pomniki jako odezwę na potrzeby ludu pracy

            • 15 14

            • ewntualnie nastawiac pomniki guntera grasa

              i betonowac dalej.

              • 11 12

            • Ta atak Nowak od zegarków wciska

              Chłam z Chin za 300 zl/sztuka z przetarzala technologią.

              • 1 1

      • (2)

        37KG?????
        Kogoś pogrzalo

        • 20 1

        • nie, nie pogrzało (1)

          tak sobie myślę, że jeśli ma być publiczny, to musi być
          1. stalowy wręcz pancerny, żeby d**ile nie rozwalili
          2. mega ciężki, nieładny, bardzo charakterystyczny - żeby nie było sensu go kraść
          3. wręcz prymitywny by był jak najmniej awaryjny będąc non stop na dworze.

          zastanawia mnie to, jak będzie załatwiana sprawa przebitych dętek czy spuszczonego powietrza :-) ja bym dał opony z lanej gumy... na 100% idioci będą ciąć gumy dla beki..

          • 13 2

          • akurat pkty 1-2 zupełnie na odwrót

            dla złomiarza im cięższy, tym lepszy

            • 0 0

      • on ma te rury, czyli ramę chyba betonem zalaną ? nawet wiem dlaczego

        bo leniwy koniosraj z kaczystanu jak chapnie i zbyt dużo będzie ważył, to nie będzie mu się chciało go ukraść, choć i z tym różnie może być

        • 2 2

    • tak, ale cały sens zamówienia droższych rowerów jest taki aby wjechały pod morenę i w inne mniej dostępne miejsca osoby nie jeżdżące na co dzień na rowerze

      • 9 3

    • to nie wjedziesz np. na Morenę czy Karwiny

      • 0 0

  • (3)

    ile teraz stoi stal na złomie?

    • 48 35

    • musisz zawsze polacz kować ? wielcy świtowcy z granicą a u siebie dalej sloma w butach niczym rasowy ogór

      • 7 6

    • strach się bać jak te rowery będą wyglądały za rok lub dwa lata
      elektryka raczej się w porze deszczowej nie używa

      • 3 0

    • cienki 700zł/tone

      • 0 0

  • Kiedy rada miasta ustanowi kozy metropolitalne? (2)

    Będzie można na nich jeździć, będą strzygły miejskie trawniki a i mleka dla dzieci nie zabraknie...

    • 115 26

    • (1)

      najdalej po miesiącu rosyjskiej okupacji

      • 7 1

      • Kozke tobi mozna...

        • 1 2

  • brak informacji (30)

    jak się zapina rower do stojaka.
    A także jak się zdaje rower w tym systemie różnych stojaków

    • 95 7

    • (13)

      Nic sie nie zapina. Beda lezaly na chodnikach i ulicach oraz w krzakach

      • 33 4

      • (11)

        To po co montują te stojaki. Lepsze były by krzaki

        • 20 1

        • (10)

          Tez sie zastanawiam. Rower ma centralna stopke. Stojaki sa niepotrzebne

          • 10 2

          • (9)

            żebyś nie nie biegał po mieście i szukał rowerów pochowanych w krzakach czy piwnicach. Stojaki to miejsce gdzie powinny być oddawane i wypożyczane.

            • 19 1

            • I tak beda staly gdzie popadnie skoro nie beda przypinane. Dzieciaki dla zabawy przeniosa rowery ze stacji i wrzuca do stawu

              • 18 10

            • (6)

              Tylko po co stojak skoro jest stopka? Wystarczyło namalować miejsce postojowe na chodniku i ogrodzić je słupkami, żeby jakiś bęcwał nie zaparkował tam samochodem.

              • 13 11

              • ale farba kosztuje mniej od potężnego zestawu stojaków

                • 15 2

              • (3)

                Chciałbym poznać osobiście osobę która wpadła na ten pomysł.

                • 13 5

              • to nie jest serwis matrymonialny

                • 27 1

              • teraz żaden sie nie przyzna

                dopiero jak sie okaże że to hit to powyłażą z krzaków

                • 5 1

              • a to nie ten?

                "- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.

                "

                • 3 0

              • teoretycznie ta, w Wolsce takie miejsca notorycznie byłyby zajęte przez samochody.

                • 3 2

            • Powinny

              Hehehe, przecież ludzie kradną wszystko co nie jest zabetonowane

              • 11 1

      • odstawianie poza stacją bedzie płatne.

        • 10 0

    • Ciekawe ile tych rowerów wyłowią z motławy po kilku miesiącach dzialania systemu :D (4)

      • 20 2

      • Ciekawe ile też znajdzie się na skupie złomu przy stacji Leszczynki i ulicy Puckiej.Przecież tam żeby zarobić na jabola to i tory ukradną a co dopiero taki rower.

        • 9 0

      • (1)

        nie mówiąc już o takich pierdziejew@ch jak Pruszcz, Tczew czy inne Pszczółki

        • 8 3

        • Wielkomiastowy się znalazl.

          A co Ty możesz wiedzieć o Pruszczu? Mieszkaleś tam kiedyś? Miasto bardzo ładnie utrzymane a kultura ludzi większa niż w Gdańsku. W Pruszczu rowery będą bardziej bezpieczne niż w Gdańsku, możesz być tego pewien.

          • 5 1

      • Niech zrobią GPS wodoodporny, potem wynajęcie nurka i remont roweru.

        To się nie opłaca.

        • 1 0

    • Nie zapina się (6)

      Jest elektryczna blokada koła i tyle.

      • 11 1

      • (5)

        To po co stojaki?

        • 8 6

        • (4)

          zeby byl porzadek?

          • 9 5

          • (3)

            co da stojak skoro rower można postawić gdziekolowiek?

            • 4 4

            • Dżisus! Po co to, po co tamto? (2)

              Żeby był porządek, a za pozostawienie poza stojakiem będzie dodatkowa opłata w formie kary.

              • 9 2

              • (1)

                1 lub 2 pln

                • 1 0

              • ale te stojaki wprowadzają bałagan w mieście!

                • 6 4

    • (3)

      będzie aplikacja za pomocą której wypożycza się rower i tak samo z oddaniem oraz bd monitor przy kazdej stacji gdzie się wpisze nr telefonu, swój kod

      • 2 1

      • Co to za rodzaj monitora? (2)

        "bd monitor"

        • 6 1

        • symetryczny (1)

          b jest lustrzane do d

          • 3 0

          • Są tablice z numerkiem stacji

            • 0 0

  • ładowanie (7)

    Nie widziałem nigdzie ładowarek do tych rowerów, w przypadku zwiększonego zainteresowania szybko się rozładują i nie będzie opcji ich wypożyczyć.
    Obawiam się też, że firma obsługująca nie będzie nadążać w okresie wakacyjnym za wymianą nienaładowanych rowerów na te z pełną baterią, ale cóż, czas zweryfikuje.

    • 180 11

    • (3)

      Obstawiam ze wiekszosc bedzie non stop rozladowana. Jesli mowia ze bateria ma wystarczyc na 60km to starczy na jakies 40.

      • 71 1

      • (2)

        przy czym poniżej 20% nie wystartujesz czyli zostaje jakieś 20km :D

        • 31 2

        • (1)

          20% z 40 km to nie 20 km

          • 6 1

          • Wiesz że przebiegi podawane są w optymalnych warunkach. Ktoś mocniej podciśnienia po silniku i wartość spadnie o połowę ;)

            • 10 1

    • ładowanie, raz do roku, na zimę.

      • 9 0

    • po co ładowanie?

      Przecież te rowery nie mają jeździć tylko stać na stojakach. Tak długo aż zniszczeją i trzeba będzie kupić nowe. Po to tyle ważą, żeby nikomu nie przyszło do głowy żeby tym jeździć. Na kilometr widać że ten cały projekt to jest Tristar 2.

      • 2 0

    • ciekawe jak sobie obliczyli zyski z systematycznej wiecznej wymiany / serwisu baterii

      naprawdę wszystkie rowery są(będą) z baterią? Jaki koszt roczny tego jest?

      • 1 0

  • (4)

    Mevo? To on chyba lata...

    • 33 16

    • znowu nie na lekcjach ? najki AIR max też latają ?

      • 3 7

    • Pytanie jest czy one mają ładowarki z logiem trójmiaSTO? bo jeśli nie, to nie warto o tym pisać

      • 2 0

    • zabawne są nazwy z literami nie uzywanymi w pl..

      V, Q, czy zastępowanie U kombinacją OO... :)

      • 5 1

    • On gada

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane