• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj przez ul. Kołobrzeską? Czytelnik proponuje, miasto nie mówi "nie"

Krzysztof Koprowski
27 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Skrzyżowanie ul. Kołobrzeskiej z al. Rzeczypospolitej i ul. Chłopską, gdzie proponowana trasa łączyłaby się z istniejącą przez Zaspę-Przymorze.
  • Przejazd pod torami kolejowymi. Zgodnie z koncepcją czytelnika tramwaj wykorzysta przestrzeń zajmowaną przez jezdnię w stronę Oliwy (al. Grunwaldzkiej).
  • Przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet, znajdujący się nad ul. Kołobrzeską.
  • Widok na ul. Kołobrzeską w stronę Przymorza. Jezdnia po lewej zostałaby przekształcona w torowisko z możliwością przejazdu po nim autobusów.
  • Widok z przystanku SKM w stronę al. Grunwaldzkiej i Bażyńskiego.
  • Skrzyżowanie ul. Bażyńskiego z ul. Wita Stwosza, wzdłuż której przebiega torowisko tramwajowe.

Jak połączyć kompleks biurowców w Oliwie, kampus Uniwersytetu Gdańskiego z przystankiem SKM oraz trasą tramwajową przez Zaspę-Przymorzę? Nasz czytelnik proponuje budowę torów tramwajowych w ul. KołobrzeskiejMapkaBażyńskiegoMapka, które rozwiązałyby te problemy komunikacyjne, a jednocześnie znacznie ułatwiłyby organizację ruchu tramwajowego na Dolnym Tarasie. Urzędnicy nie mówią "nie" takiej propozycji, zaś wkrótce zlecą analizy możliwości rozbudowy układu transportowego w tym rejonie miasta.



Która propozycja przebiegu tramwaju jest lepsza?

Zgodnie z koncepcją przygotowaną przez pana Piotra, naszego czytelnika, tramwaje na nową trasę mogłyby wjeżdżać z każdego kierunku w ul. Wita Stwosza oraz Chłopskiej i al. Rzeczypospolitej, tworząc tym samym możliwości realizacji nowych połączeń np.:
  • z Jelitkowa przez Chłopką - Kołobrzeską - Wita Stwosza do Wrzeszcza i dalej w stronę Śródmieścia oraz na Górny Taras lub Stogi,
  • z Oliwy przez ul. Kołobrzeską - al. Rzeczypospolitej i dalej do Śródmieścia oraz Górny Taras lub Stogi.

- Przy obecnym układzie linii tramwajowych mogłoby się to odbyć np. poprzez skierowanie linii 12 [Migowo, wkrótce al. Adamowicza - Oliwa - dop. red.] przez ul. Kołobrzeską do Jelitkową, zaś 8 [Stogi (tymczasowo Przeróbka) - Jelitkowo - dop. red.] przez Kołobrzeską do Oliwy. Uzupełnieniem mogą być autobusy wjeżdżające w głąb osiedli Przymorza czy obsługujące rejon ul. Polanki - dodaje pan Piotr.

Aktualne rozkłady tramwajów i autobusów


Propozycja naszego czytelnika oraz planowany przebieg trasy Nowej Abrahama z tramwajem. Propozycja naszego czytelnika oraz planowany przebieg trasy Nowej Abrahama z tramwajem.

Przestrzeń dla pieszych, rowerzystów oraz szpalery drzew



Koncepcja przygotowana przez naszego czytelnika nie opiera się jednak wyłącznie na luźnym pomyśle budowy nowego połączenia tramwajowego, lecz zawiera szczegółowe wyliczenia. Zgodnie z nimi na ul. Kołobrzeskiej (widok w stronę Przymorza):
  • po lewej stronie znajdowałby się chodnik o szerokości 2,5 m,
  • obok chodnika przewidziano 1-metrowy pas zieleni z drzewami lub krzewami,
  • lewa jezdnia (tj. w stronę Oliwy) zostałaby przekształcona w torowisko tramwajowe z możliwością poruszania się po nim autobusów,
  • między torowiskiem a prawą jezdnią (obecnie w stronę Przymorza) przewidziano kolejny pas zieleni,
  • dwukierunkowa jezdnia składałaby się z dwóch pasów ruchu (szer. 2,75 m) oraz przestrzeni do parkowania (2,5 m),
  • po obu stronach jezdni przewidziano pasy rowerowe o szerokości 1,5 m,
  • chodnik (2,5 m szerokości) po prawej stronie zostałby oddzielony od jezdni pasem zieleni.

Proponowane przekroje ul. Kołobrzeskiej i Bażyńskiego. Kliknij w grafikę, aby otworzyć w nowym oknie. Proponowane przekroje ul. Kołobrzeskiej i Bażyńskiego. Kliknij w grafikę, aby otworzyć w nowym oknie.
Na ul. Bażyńskiego tramwaje, zgodnie z propozycją czytelnika, poruszałyby się środkiem ulicy po tzw. zielonym torowisku. Dla kierowców nadal pozostałyby dwa pasy ruchu, zaś rowerzyści zyskaliby drogę i pas rowerowy. Przewidziano też chodniki o szerokości 3,5 i 4,1 m, oddzielone od układu drogowo-torowego szpalerami drzew.

- Od razu przyjąłem zasadę, że chcę wszystko zmieścić w obecnych działkach pasa drogowego. Optymalnie będzie też wykorzystać jedną nawę przejazdu pod torami kolejowymi, ponieważ budowa kolejnego przejazdu wymagałaby wykupu gruntów, zaś przebudowa przejazdu byłaby bardzo kosztowna i wiązałaby się z dużymi utrudnieniami w ruchu - objaśnia pan Piotr - Kolejnym założeniem było zachowanie jak największej liczby drzew i możliwość dosadzenia nowych. Z tego wynika też układ ul. Bażyńskiego, który umożliwia pozostawienie szpalerów po obu stronach (obecnie mocno wybrakowanych).

Miejsca do parkowania, rezygnacja z części sygnalizacji



Nasz czytelnik nie ukrywa, że kierował się również kwestiami przepustowości układu drogowego. Na ul. Kołobrzeskiej teoretycznie możliwe byłoby pozostawienie czterech pasów ruchu, ale jednocześnie oznaczałoby to rezygnację z przestrzeni do parkowania, lewoskrętów i pasów dla rowerzystów.

W zamian pan Piotr proponuje rezygnację z sygnalizacji na części skrzyżowań, które będzie łatwiej można pokonać pieszo, a w przypadku przejazdu przez torowiska zastosować sygnalizację ostrzegawczą.

Czytaj też:

Rewolucja na gdańskich drogach. Priorytet dla pieszych i rowerzystów



  • Skrzyżowanie ul. Bażyńskiego oraz Wita Stwosza.
  • Skrzyżowanie Bażyńskiego - Grunwaldzka - Kołobrzeska z przejściem tramwaju w układ asymetryczny w północnej jezdni ul. Kołobrzeskiej.
  • Skrzyżowanie ul. Kołobrzeskiej z Chłopską - al. Rzeczypospolitej.
- Skrzyżowanie z al. Grunwaldzką zostało przeze mnie zaproponowane w taki sposób, aby zmaksymalizować przepustowość dla aut. W mojej koncepcji możliwy jest jednoczesny przejazd tramwajów i skręt z Kołobrzeskiej w stronę Wrzeszcza na jednej fazie cyklu sygnalizacji. W drugim wariancie "zielone" dla tramwajów może być także w fazie wyjazdu z Bażyńskiego i wyjazdu z Kołobrzeskiej na wprost - zwraca uwagę nasz czytelnik.

Szczegółowy przebieg całej proponowanej trasy na stronie czytelnika



Warto wykorzystać rezerwę terenową Nowej Abrahama



Pan Piotr ponadto postuluje, aby nie rezygnować całkowicie z trasy Nowej Abrahama, która dotychczas była uwzględniania w dokumentach planistycznych miasta jako "zastępstwo" tramwaju przez ul. Kołobrzeską.

Nowa Abrahama to trasa drogowo-tramwajowa, która jest uwzględniania przez miasto od wielu lat w dokumentach planistycznych. Docelowo ma ona łączyć rejon przystanku PKM BrętowoMapka wzdłuż trasy kolejowej przez Trasę Słowackiego (od tego miejsca dochodzi do niej układ drogowy) aż do pętli na ZaspieMapka.

W przedmiotowym obszarze najważniejszy jest odcinek pomiędzy pętlą Strzyża PKMMapkapętlą ZaspaMapka, który jednak przebiega z dala od przystanków SKM, co jest największą wadą tego rozwiązania komunikacyjnego. Dlatego nasz czytelnik sugeruje - w miarę możliwości finansowych miasta - budowę tutaj wyłącznie infrastruktury drogowej, bez tramwaju.

Nowa Abrahama: tramwajem z Zaspy na Morenę



Koncepcja z 2012 r. potencjalnego układu drogowo-tramwajowego w obrębie przystanku PKM Strzyża przy realizacji ul. Nowej Abrahama z torowiskiem tramwajowym. Koncepcja z 2012 r. potencjalnego układu drogowo-tramwajowego w obrębie przystanku PKM Strzyża przy realizacji ul. Nowej Abrahama z torowiskiem tramwajowym.

Miasto: powstanie analiza nowej trasy tramwajowej



Pan Piotr przyznaje, że jest studentem na kierunku niezwiązanym z projektowaniem transportowym, zaś cała koncepcja powstała w wolnym czasie i była konsultowana ze znajomym przede wszystkim w kontekście infrastruktury rowerowej.

Urzędnicy nie przekreślają jednak pomysłu naszego czytelnika, a wręcz przeciwnie - biorą takie rozwiązanie transportowe pod uwagę.

- Obecnie przygotowujemy się do zlecenia studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, w ramach którego rozstrzygnięte zostaną m.in. możliwości trasowania nowego połączenia z trasy tramwajowej w ul. Wita Stwosza w trasę tramwajową w ul. Chłopską - al. Rzeczypospolitej. Powyższe zlecenie z udziałem finansowania środków zewnętrznych pochodzących w części od inwestorów prywatnych planujemy uruchomić w najbliższych tygodniach poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańską. STEŚ nie będzie dotyczył tylko ul. Kołobrzeskiej, ale również trasy Nowej Abrahama - zapowiada Izabela Kozicka-Prus z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Studium dopuszcza różne przebiegi tras tramwajowych



Urzędnicy zwracają ponadto uwagę, że obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w pełni dopuszcza odejście od wytyczonych korytarzy komunikacji tramwajowej, "o ile analizy funkcjonalne, techniczne i ekonomiczne w ujęciu ogólnomiejskim wykażą możliwość i celowość takich inwestycji".

Propozycja tramwaju w ul. Kołobrzeskiej nie stoi zatem w sprzeczności z treścią tego dokumentu planistycznego, a wręcz przeciwnie - jego realizacja jest teoretyczne możliwa bez potrzeby zmiany studium.

Przejazd techniczny na al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej)

Opinie (371) 7 zablokowanych

  • (14)

    Pan Piotr- wizjoner naszych czasów

    • 129 29

    • Raczej to ten nawiedzony Larczyński (1)

      I jego "świetne" pomysły.

      • 17 14

      • Nie, to idee Redaktora

        Autora artykułu

        • 4 2

    • Kolejny i**ota który jest szkodnikiem dla wszystkich .Rowerzysci maja wdychac spaliny bo on ma sieczke zamiast mózgu.

      I kolejny przykład głupoty zastępowanie autobusu tramwajem który powoduje hałas, obciążenia przenosi na budynki .

      • 9 27

    • Wy już lepiej nie dotykajcie tramwajów

      Bo dobrze wiecie, że większość linii jest w opłakanym stanie. Wydanie milionów jest proste, ale zapewnić sprawne pojazdy i całą infrastrukturę to już nie potraficie.

      • 14 6

    • Mói Zenek jak wypije też ma wizje (1)

      Ciekawe po czym on ma takie chore wizje?Mam pytanie czy rowerzyści będą dostawać darmowy tlen po przejeżdzie tego zatłoczonego przejazdu?A czy piesi też go dostaną?

      • 7 9

      • janusz, zostaw swojego zenka i idź kartofle na polu zbierać.

        • 5 1

    • Jestem za, a nawet przeciw.

      W pierwszej kolejności inwestycja drogowa, Nowa Abrahama.Nastepnie przebudowa ulicy Kolobrzeskiej i wlaczenie trakcji tramwajowej.
      Cel. "Wyprowadzenie" części ruchu samochodowego z ul. Kołobrzeskiej.
      W innej kolejności nastąpi niedroznosc układu komunikacyjnego na całym omawianym terenie.

      • 7 6

    • O co chodzi z komentarzami

      • 3 0

    • Znikają, nie ma odpowiedzi

      • 3 1

    • miszczu, nasz trollu z naszych czasów

      • 0 0

    • A czym się zajmują miejscy planiści?

      • 2 0

    • Wizje

      A na dole artykuł "Jednym tramwajem z Zaspy na Morenę" z 2014 roku. Mamy 2020... Haha.

      • 0 0

    • tylko metro,

      i tyle

      • 0 0

    • Właśnie przechodził .....- z tragarzami? - Tak Rysiu, właśnie z tragarzami

      I stąd powstał pomysł

      • 0 0

  • Bardzo dobra koncepcja. (14)

    Zlikwidować jezdnię i zrobić torowisko . Będzie to z pożytkiem dla całej okolicy i mieszkańców.

    • 171 82

    • "z pożytkiem dla całej okolicy i mieszkańców" -kulam się ze śmiechu.

      • 33 16

    • tez sie usmiałem Proponuje by sie walnął młotkiem w głowe i tak mu nic nie bedzie bo jest pustym dzbanem :)

      • 19 11

    • Od koncepcji to jestem ja

      I te durne pomysły niech sobie wsadzą w D

      • 7 3

    • deptak haha z Obi będziesz sobie kafelki na plecach nosił

      • 18 7

    • (1)

      Jeśli Pan/Pani nie chce samochodów w swoim otoczeniu to może należy pomyśleć o przeprowadzce na wieś. Będzie cisza, zieleń, spalin mniej. Miasto jest wygodnym miejscem do życia jednak należy się liczyć z kompromisami. Jest głośniej, mniej zielono i powietrze bardziej zanieczyszczone.

      • 22 21

      • Nie wiesz o czym piszesz-nie pisz.Uszanuj inteligencję innych. Pomiędzy tą wąską Kołobrzeską stoją biurowce,bloki,sklepy i trawniki. Co z nimi zrobisz?

        • 9 2

    • że niby jak (5)

      Dlaczego uważasz, że likwidacja jezdni będzie korzystna dla mieszkańców? Przecież gros z nich też ma samochody i dojeżdża do swoich domów/mieszkań.

      • 19 7

      • Efektywny i tak jest tylko jeden pas (3)

        Drugi blokują pojazdy skręcające w lewo. Nie milion pasów, a płynność ruchu zwiększa przepustowość.

        • 9 12

        • sposobem na zwiększenie przepustowości jest uspokojenie ruchu (1)

          oraz zmiana struktury ruchu: rezygnacja wielu osób z korzystania terenochłonnych pojazdów jakimi są samochody na rzecz bardziej przyjaznych środowisku wariantów takich jak chodzenie pieszo, jazda rowerem lub hulajnogą, korzystanie z transportu szynowego lub w ostateczności innego zbiorowego.

          • 10 10

          • teoretycznie ok, ale

            Teoretycznie masz rację. Tylko problemem obszaru o którym mowa jest dość intensywna zabudowa (bloki, biurowce przy Arkońskiej) z ograniczonymi możliwościami dojazdu do Grunwaldzkiej. Ograniczenie ruchu samochodowego do 1 pasa ruchu przy Kołobrzeskiej to poważne ograniczenie - powstanie wąskie gardło, bo następne przejście to dopiero Piastowska albo Lewoniewskich - oba o słabych parametrach. Budowa N.Abrahama w tym układzie byłoby koniecznością, moim zdaniem. Tym bardziej, że mocno postępuje zabudowa zarówno przy Kołobrzeskiej, jak i na terenach przy SKM Zaspa, więc będzie tylko gorzej.

            • 5 3

        • A teraz te skręcające...

          A teraz te skręcające w lewo lub prawo co zablokują?? Taka zagadka...

          >>> Bo ja myślę, że one zablokują ten jeden pas który zostanie. Ciekawe czy wpłynie to jakoś na przepustowość komunikacyjną tej części miasta.

          • 6 3

      • A co mnie to obchodzi? Rozumiem jeżeli ktoś ma naprawdę daleko do pracy. Ale jak jest blisko, to po co komu samochód? No przecież komunikacja to ujma na honorze.
        Miasto nie powinno być autostradą dla samochodów, powinno być zrównoważone i przyjazne dla wzaystkcih, nie powinno być tak że samochody są wyżej niż inni mieszkańcy którzy samochodu nie mają

        • 1 4

    • dajcie już spokój z tymi tramwajami !!!

      zróbcie buspas, będzie taniej, szybciej, ciszej i duuużo lepiej - dla wszystkich.

      • 3 3

    • Zlikwidować mieszkańców i biurowce wszystko wyburzyć, zaorać zrobić park i....
      no właśnie dla kogo? Miasto jest dla nas - mieszkańców, wszystkich mieszkańców.

      • 0 0

  • jest jakiś powód, dla którego linia tramwajowa MUSI być prowadzona środkiem drogi a nie obok? (16)

    poza tym pomysł mega i wcale nie nowy (powinien być uwzględniony przed planowanym remontem przystanku skm)
    więcej szynobusów, mniej autobusów

    • 132 33

    • Tacy jak ty nie powinni miec praw wyborczych.nigdzie na swiecie nie zastepuje sie autobusów tramwajami. (7)

      Mamy epokę autobusów bez emisji spalin!!

      • 2 32

      • Baterie to bardzo słaba sprawa (2)

        Patrz los Mevo

        • 6 4

        • Bzdura, baterie w pojazdach zbiorkomu to co innego niż w rowerkach

          Patrz, gdyńskie trolejbusy które wjeżdżają na bateriach w bardzo różne rejony:

          Skwer Kościuszki, Gdynia Stadion i Riviera, Ergo Arena, Fikakowo, Sopot Malczewskiego, Karwiny Tuwima, Demptowo. A wkrótce Pogórze Dolne i Witomino.

          • 4 4

        • Porównuje rowery do autobusów? hahaha to jest własnie poziom rozumowania tego Piotrusia :)

          • 5 3

      • W wielu miastach Francji i USA (2)

        przywracane są linie tramwajowe. Ciekawym rozwiązaniem są tzw. tramwaje dwusystemowe: jeżdżące jak pociągi po torach kolei i wjeżdżające na ulice miasta tak jak tramwaje. Polecam odwiedzenie wirtualne Baden Baden i Karlsruhe: poza miastem 120 km/h, po mieście 15-30 km/h ( i tak szybciej niż samochody).

        • 10 5

        • Nigdzie nie sa przywracane linie tramwajowe .dzbanku moze niech ktos ci przynajmniej wleje co kolwiek do niego (1)

          tramwaj to nie autobus .

          • 4 15

          • wpisz sobie dziecko w przeglądarce...

            np "Light rail in Sydney" - i statystyki z ostatnich lat
            wkleił bym tu przykłady z wielu miast ale z tajemniczego powodu linki są usuwane przez moderatorów ;)

            • 6 1

      • a kto mówi o spalinach? zaraz i tak wszystko będzie w elektryku.

        Ale szkody jakie powodują autobusy miejskie w infrastrukturze drogowej generują ogromne koszty dla miasta. Do tego dochodzą koszty opracowywania i wykonywania ciągłych kompromisów związanych z buspasami, zatoczkami, kontrapasami itp.
        Korki też w pewnym stopniu zawdzięczamy tym wynalazkom.
        NIC z powyższych problemów nie dotyczy szynobusów.

        PS. ja naszczęście prawa wyborcze mam, Ty nie bo na 100% jesteś niepełnoletni :]

        • 5 3

    • (5)

      pewnie nie musi, ale głowny powód to chyba taki, aby tramwaj nie stał w korkach powodowanych przez samochody. Zwróć uwagę, gdzie tramwaj łapie opóźnienia (oczywiście poza awariami ;P) - tam gdzie mu jakiś as za kierownicą stanie na torowisku i uniemożliwia kontynuację jazdy na "zielonym"

      • 11 5

      • "Inteligent" popierwsze robi sie bus pas dla autobusu i nie stoi wtedy w korku ,i dotego tramwaj jest niepotrzebny (3)

        • 1 12

        • Chciałbym zobaczyć skrzyżowanie, na którym autobus na buspasie nie stoi w korku... (2)

          • 11 1

          • gdybys niebył slepy to bys zobaczył jak tramwaje stoja na skrzyzowaniu w Gdańsku (1)

            • 3 3

            • A to już wina policji

              Powinni strzelać do Januszy, którzy ładują się na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia.

              • 2 1

      • chyba nie zrozumiaeś ;)

        tramwaj nie ma jeździć na ulicy tylko OBOK ulicy - jak np. przed pętlą w jelitkowie:
        droga - chodnik - tory ;)

        • 7 1

    • wiadukt przeszkadza?

      • 2 1

    • Dzbanie poszukaj sobie w internecie rozumu.Na całym swiecie nawet w Polsce masowo kupuje sie autobusy elektryczne.

      Ale brednie jakie opisujesz świadczą ze rzeczywiście dzbankiem jesteś .Autobusy nie robią żadnych problemów .I to one właśnie dominują w każdym mieście na świecie .Tramwaje to już dawno przeszłość ,a jedyna fabryka w Polsce jest w Upadłości!

      • 0 1

  • mnie tam brakuje ścieżki rowerowej, muszę jeżdzić chodnikiem (15)

    • 107 51

    • (10)

      Mam pytanie do tych co dają łapkę w dół. To żle, że jeżdżę chodnikiem bo nie chce zginąć na jezdni. Czy to żle, że w ogóle jeżdżę rowerem. Ciekawi mnie co wam w głowie siedzi. Proszę napiszcie.

      • 21 9

      • (1)

        jak czesto sa potracenia w miescie rowerzystow? wg mnie predzej ty wjedziesz w pieszego albo dziecko (wczoraszy news na tvn24 np). poza tym poruszasz się nieprzepisowo

        • 11 11

        • wszyscy jeżdżą chodnikami więc ciężko jednoznacznie odpowiedzieć.

          z drugiej strony jak by rowerzyści jeździli jezdnią, kierowcy nie mieliby szans się rozpędzić więc rzeczywiście szanse na potrącenie mogłyby być małe.

          Ja jeżdżę jezdnią i powiem ci że kierowcy to jednak w większości dzicz. Mając zaraz światło czerwone i tak musi bezsensu wyprzedzić narażając wszystkich w koło. Nie wytrzyma tych kilku metrów za rowerzystą. Nie przeszkadza mu nawet to że robi to na przejściu. Nie rozumiem tego. Dodam że nie są to niestety "incydenty". To standard na naszych drogach.

          • 10 2

      • Jeżdżę rowerem po różnych miastach od około 25 lat i nigdy nic niebezpiecznego nie spotkało mnie na jezdni. (3)

        Najniebezpieczniejsze są niestety pseudo "drogi rowerowe" z setkami poprzecznych przejazdów pozbawionych widoczności i oznakowania. Do tego pełne rowerzystów olewających przepisy. Wielokrotnie na takich "drogach rowerowych" miałem drobne stłuczki z samochodami wymuszającymi pierwszeństwo lub groźne hamowania przed wchodzącym nagle pieszym. Na jezdni wszyscy zachowują się w miarę zgodnie z przepisami i dobrze się widzą. O jeżdżeniu po chodnikach nawet nie wspominam bo jeżdżenie po nich to kompletny brak szacunku do życia lub zdrowia pieszych.

        • 11 8

        • Nie uwierzę, że nikt nigdy przez te 25 lat ciebie na centymetry nie wyprzedzał (1)

          O trąbieniu nie wspomnę, bo to w sumie jest nie jest zagrożenie tylko agresja drogowa. Przyznaj się. Po prostu się nie przejmujesz, czy cię ktoś zepchnie do rowu czy nie.

          • 11 2

          • Wyprzedzanie to rzeczywiście problem

            dlatego dla mnie najlepszym rozwiązaniem są kontrapasy.

            Na jezdni praktycznie wymuszenia się nie zdarzają. Na "śmieszkach" to standard. Jak nie wymusi któryś to zablokuje przejazd.

            • 5 0

        • Jeżdżę rowerem po mieście od 50 lat (wiek 65+)

          i wielokrotnie miałem do czynienia z agresją kierowców w różnych formach: wymijali mnie "na gazetę" by potem skręcić w prawo tak, że musiałem ostro hamować, trąbili jak jechałem w dół 35 km/h w strefie 30, trąbili "ostrzegając" mnie przed wyprzedzeniem gdy jechałem prawym pasem na dwupasmowej jezdni Wita Stwosza, (gdy nie było tam pasa dla rowerów), to tylko niektóre z rozmaitych wyrazów gotowości do wykazania się "wyższością" mistrzów kierownicy nad niechronionym uczestnikiem ruchu. Kołobrzeska powinna być przystosowana dla ruchu rowerzystek w wieku lat 11 - bo takie mają obowiązek jadąc rowerem korzystać z jezdni, a jeśli jadą tam chodnikiem to "łamią prawo". Trzeba zmienić wiele rzeczy: prawo, kształt infrastruktury drogowej w tym rejonie miasta a także wyobraźnię wielu decydentów i mieszkańców. Kierunek szacunek i wyobraźnia, bez tego kolejne lata masakrycznych nawalanek i połajanek w internecie. Korzystajmy z szansy zagłosowania na sensownego kandydata w każdych wyborach.

          • 14 3

      • (2)

        Co nam siedzi w głowie? Kodeks drogowy! W przypadku braku wydzielonej drogi rowerowej, rowerzysta winien poruszać się po jezdni. Takie prawo. Jeśli boisz się jeździć rowerem po jezdni, to zamień rower na nogi, albo z siądź z roweru i go prowadź po nim. Chodnik, jest miejscem dla pieszych.
        Możesz tez oczywiście próbować zmienić prawo drogą oficjalną. Ale do tego czasu stosuj się do obowiązującego kodeksu, proszę.
        I prosiłbym też skończyć z używaniem tej formy pasywno-agresywnej, zawartej w Twoim komentarzu. W podtekście sugerujesz, że jedynie Twój punkt widzenia jest właściwy.

        • 7 7

        • Chodnik, jest miejscem dla pieszych...

          Kierowcy się z tobą nie zgadzają. Chodnik jest przeznaczony do parkowania.

          • 14 0

        • Ciekawe czy taki zasadniczy jesteś też w przypadku kierowców.

          • 2 2

      • Dziękuję Wam za tak szczegółowe odpowiedzi. Teraz wiem, że wam też brakuje tam ścieżki rowerowej a łapki w dół dla mojej nieprzepisowej jazdy.

        • 3 1

    • Tam faktycznie nie ma gdzie rowerem jechac, a najgorzej jest miedzy Krynicka i Szczecinska. Staram sie jezdzic do pracy rowerem zamiast samochodem ale jak mam przejechac ten odcinek to mi sie odechciewa. Na dwupasmowe drogi rowerem sie nie pcham, ale chodniki sa tam tak waskie po obu stronach, ze czuje sie na nich z rowerem jak burak w obcislych spodenkach.

      • 5 1

    • Dostajesz minusa, dlatego ze jazda rowerem na wydzielonym pasie na ulicy nic nie zmienia nadal wdychasz spaliny (1)

      a taki jest jego i**otyczny projekt by tylko namalować pas na ulicy dla rowerzystów

      • 3 3

      • i**otyzmem jest też brak wiedzy, że kierując samochodem

        wdychasz powietrze bardziej zanieczyszczone niż to, które jest w otoczeniu rowerzysty jadącego obok po drodze dla rowerów lub pasie do jazdy rowerem.

        • 3 4

    • Jestem przeciwna jeżdżeniu po chodniku

      Ale fakt, drogi rowerowej tam brakuje! Jazda po ulicy na tej zatłoczonej Kołobrzeskiej to życie na krawędzi. Jeżdżę raczej bocznymi drogami

      • 5 0

  • ulica Kołobrzeska (5)

    jest w fatalnym stanie, a miasto chyba nie widzi problemu. Odcinek od Grunwaldzkiej do mniej więcej Obi to jest dziura na dziurze i samochody robią tylko hop i siup.
    Przydałby się remont, ale boję się, że owszem, zrobią go, a za 3 miesiące będą wszystko zrywać bo tramwaj jednak będzie dobrym pomysłem. I tak się żyje tutaj...

    • 158 12

    • Nie tylko.

      Czasem ( dość często ) robią też bęc.

      • 4 0

    • Dla mnie tramwaj na kołobrzeskiej to głupota (3)

      Przecież tam jest wiadukt i przystanek skm i jeszcze tramwaj w ta mała dziurkę chcą wcisnąć. Nie widzę tego.

      • 7 9

      • ta "mała dziurka" ma 11 metrów szerokości

        druga zresztą też

        • 3 4

      • właśnie o to chodzi, aby tramwaj krzyżował się z SKM (w sensie wielopoziomowym). Aby ludzie się przesiadali

        • 3 0

      • Tramwaj

        Tak

        • 0 0

  • No bo kołobrzeska (9)

    To aż się prosi o jakąś modernizację. 4 pasy to marnotrawstwo przestrzeni.

    • 96 54

    • Zwęzić do 1

      • 13 3

    • zrobić deptak (1)

      • 16 1

      • myślę, że silisz się na dowcip a to zwykły suchar

        • 6 3

    • proponuje 4 pasy tramwajów by nie stały w korku :) i jednoczesnie 2 linie naraz mogły obsługiwac:)

      • 11 4

    • 1. Wywalić miejsca parkingowe z chodników, przecież tamtędy pieszo pół Przymorza idzie (1)

      2. Uspokoić ruch, poszerzyć chodniki albo zrobić DDR.
      3. Przebić tunel dla pieszych przy SKM na stronę Piotra i Pawła i doprowadzić deptakiem do Grunwaldzkiej.
      4. Zieleń.

      • 19 3

      • DDR

        Po co DDR? Od razu widać że większość rowerzystów boi się ulicą jeździć , bo nie mają bladego pojęcia o przepisach ruchu drogowego. Nigdy ich się nie chcieli nauczyć i potrafią tylko stękać o powstaniu nowych ścieżek. A w przepisach jest wyraźnie napisane jak nie ma ścieżki to rowerzysta porusza się po ulicy , a nie po chodniku. Wielki płacz cyklistów

        • 1 0

    • a po co komu te tramwaje? to jakaś obsesja? (1)

      Przecież buspasy są dużo tańsze i lepiej wykorzystywane, a autobusy potrafią wymijać i jechać pod górkę, nie hałasują tak, nie niszczą budynków, nie potrzebują trakcji, mogą ostro zakręcać, łatwo zmienić trasę. Tramwaj to przeżytek z dawnych czasów.

      • 12 5

      • Kolega z tych aktywistów z Bohaterów Getta?

        Autobus i tak się tamtędy nie przeciśnie, więc nie ma innej opcji.

        • 0 3

    • Podwójne widzenie

      Jakie cztery pasy na Kołobrzeskiej Chyba ktoś jechał na haju

      • 1 7

  • Moim zdaniem (2)

    konieczna inwestycja

    • 58 29

    • Sam sobie zrób pod chałupą tory tramwajowe

      • 3 4

    • Kiedy Nowa Abrahama? Tej inwestycji brakuje od lat.

      • 1 2

  • Boje sie ze to zwezy chodnik... (2)

    ..w czasach covid powinno sie budowac szerokie betonowe chodniki a nie srodki transportu zbiorowego

    • 22 90

    • czasy covid skończą się

      zanim jakikolwiek remont na tej ulicy się skończy

      • 4 1

    • kolejny suchar kolejnego trolla

      ciekawe, czy ci płacą za takie suchary

      • 3 6

  • (19)

    Molochy biurowe powinny być budowane po za miastem. Miasto nie jest z gumy.

    • 136 69

    • W ogole wszystko powinno byc budowane za miastem (4)

      Miasto jak sama nazwa wskazuje powinno słuzyc do wypasu krow w centrum

      • 61 16

      • Miasto służy Przenajświętszemu Samochodowi i Drogom Jego!

        • 10 5

      • nie, miasto jak sama nazwa wskazuje (2)

        powinno być ogromnym węzłem drogowym - ze zjazdami do galerii, marketów budowlanych i w sumie niczego więcej.

        • 14 2

        • (1)

          A Parkingi? Darmowe parkingi dla Wszystkich, najdalej 200 metrów od miejsca, gdzie chcą dojechać?

          • 7 1

          • Jakie 200, czyś oszalał? 20 to jest maks dystans

            • 6 1

    • dokładnie! (2)

      betonujo nam miasto cementem łobuzy! niech se lasy betonujo a nie miasta!

      • 21 13

      • (1)

        nie placzcie tylko pozniej jak jest susza i goraco w miescie, bo brakuje zieleni i woda nie splywa.
        Pomysl ciekawy, ale nie realny bo tam jest za ciasno na tramwaj.
        Podziekujmy za to naszemu wspanialemu miastu, ktory patrzy tylko na kieszen, a nie kompleksowo na cala przestrzen miejska

        • 4 15

        • Tyle dobrych argumentów za zielenią

          A powtarza się tylko ten i**otycznie nieprawdziwy o powodziach...

          Sprawdź ile wody jest w stanie utrzymać gleba, zobacz, ile spada podczas powodzi i przestań gadać głupoty...

          • 1 0

    • taaa i wtedy to juz wszyscy samochodem beda dojezdzac za to miasto

      • 13 0

    • Wtedy ludzie też wyprowadzą się za miasto i tam się zrobią korki.

      Mam dla Ciebie prostszą opcję - wyprowadź się za miasto.
      To dużo prostsze, niż próbować wywalić miasto spod domu.

      A za swoje mieszkanie w falowcu spokojnie kupisz sobie domek :)

      • 14 2

    • miejsca pracy powinny być skupiane wokół stacji SKM (1)

      to się nazywa Transit Oriented Development. Samochody poza miasto, ludzie do dobrze zaprojektowanego miasta przyjaznego dla pieszych, niezmotoryzowanych i klientów transportu szynowego.

      • 12 5

      • Miasto nie powinno być autostradą dla samochodów.

        • 1 2

    • czyli łąki za miastem zabudować biurowcami (2)

      a biurowce w miastach zburzyć i zrobić łąki?

      • 18 0

      • TAK. (1)

        • 1 3

        • a jezioro tutaj postawimy

          • 8 0

    • Czyli wycinać lasy pod biurowce, a w środku miasta sr*j-trawnik niech będzie?

      Co na to twój psychiatra?

      • 10 1

    • I tu się zgadzam Wybudowali takie biurowce teraz szukają komunikacji Moim zdaniem załatwili sprawę od tyłu. Zamierzając budować takie molochy muszą wcześniej infrastrukturę zrobić, a nie teraz wymyślają tramwaje. Nie dość że jest duży ruch samochodów to jeszcze potrzebny jak dziura w moście tramwaj

      • 4 3

    • Ale jak zbudują za miastem, to przecież tam też trzeba dowieźć kilka tysięcy pracowników.

      • 5 0

    • Tak

      Właśnie prawda biurowce i akademiki koło szadulek

      • 0 2

  • Niegłupie (11)

    Przynajmniej jedna nitka łącząca tramwaje po dwóch stronach torów kolejowych to powinien być w tym mieście priorytet. Idealnie było by mieć trzy - drugą na wysokości Miszewskiego, a trzecią wzdłuż Nowej Abrahama lub nawet przy GB (no ale tam to już po wybudowaniu wiaduktu chyba nierealne do zrealizowania).

    • 65 33

    • Tak głupie i to bardzo Tramwaj to oddawna przeszłosc zastepowanie autobusy tramwajem jest zacofaniem (3)

      • 3 22

      • Jakieś argumenty? (1)

        Nie kopci, nie ma niszczących środowisko baterii, nie ma strat na ładowaniu, jak jest dobrze zrobiony, nie stoi w korkach.

        Do tego jeden maszynista ogarnia dużo więcej pasażerów, a zbudowanie autonomicznego tramwaju jest o wiele łatwiejsze, niż autobusu.

        • 11 2

        • Dodaj jeszcze większą pojemność, dłuższą żywotność

          I lepsze parametry przyspieszenia

          • 8 1

      • Co za brednie

        Autobus jest protezą komunikacji publicznej.

        Pociągi, tramwaje i rowery miejskie to prawdziwa komunikacja w poważnym mieście. Autobusy puszcza się tam, gdzie nie ma możliwości poprawienia miasta pod poruszanie się pieszo / rowerem + szynami.

        Przepustowość i komfort jazdy w pojazdach szynowych jest nieporównywalnie lepszy niż w autobusie.

        • 14 3

    • Przecież miasto chce zbudować taki wiadukt przy GB (6)

      Puścić tramwaj przez Klonową, Wrzeszcz PKP, obok GB, wiaduktem, ulicą Kościuszki do istniejącej linii tramwajowej na Zaspę

      A Miszewskiego to niekoniecznie dobry pomysł. Nie ma tam stacji przesiadkowej SKM. Poza tym to jest za blisko podobnego łącznika obok Politechnika SKM

      • 7 0

      • ALe na Miszewskiego miał być jakiś węzeł?

        Bo jak dla mnie, dojazd do PKP 2 przystanki dalej byłby cudowny.

        • 1 0

      • Na Miszewskiego powinna być stacja i punk przesiadkowy (1)

        • 2 2

        • Na miejscu tymczasowego targowiska

          • 0 0

      • Nie, nie chce (2)

        Była jedna wizualizacja, która nie ma kontynuacji.

        Wizualizację tę przygotowała firma odpowiedzialna za przebieg tramwaju GP-W przez ul. BGW, jako wyjaśnienie, co dalej.

        Nowa Abrahama jest bez sensu dziś. Kogo i po co miałoby to wozić?

        Kołobrzeska na plus.
        Tramwaj - jakkolwiek - w okolicach Kościuszki / Hynka łączący Zaspę z Wrzeszczem - ok.

        • 6 3

        • Nowa Abrahama jest jak najbardziej z sensem (1)

          Bardzo jej brakuje w połączeniu Zaspy z Wrzeszczem. A trasa tramwajowa w tym miejscu jest świetna - odnoga może włączać się w Grunwaldzką a cala linia poleci dalej przez Strzyżę wzdluż PKMki do Brętowa.

          • 1 3

          • Gdzie Wrzeszcz, a gdzie Abrahama?

            W połączeniu Zaspy z Wrzeszczem brakuje połączenia w pobliżu Galerii Bałtyckiej.

            A Kołobrzeska może z powodzeniem skomunikować to o czym mówisz. A nawet lepiej, bo wjeżdża idealnie między wszystkie najważniejsze generatory pasażerów (biurowce, UG, SKM)

            • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane