• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje nie pojadą Nową Świętokrzyską

Krzysztof Koprowski
30 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Planowany przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej wraz z powiązaniem do ul. Guderskiego. Planowany przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej wraz z powiązaniem do ul. Guderskiego.

Buspasy zamiast tramwajów oraz kolejna arteria mimo planów budowy miejskiej alei - tak może wyglądać ul. Nowa Świętokrzyska na Południu. Jej realizacja będzie możliwa tylko w przypadku pojawienia się oszczędności w środkach unijnych przy innych projektach.



Czy na ul. Nowej Świętokrzyskiej powinna powstać trasa tramwajowa?

Brak tramwaju na ul. Nowej Świętokrzyskiej to kolejne cięcia w programie transportowym Południa. Wcześniej z komunikacji szynowej zrezygnowano w ramach ul. Nowej Jabłoniowej oraz - na poziomie studium - na ulicach Nowej Małomiejskiej - Podmiejskiej.

Podobnie jak na ul. Nowej Jabłoniowej, także na ul. Nowej Świętokrzyskiej pojawią się buspasy, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym z kierunków. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.

Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku w ciągu kilku najbliższych lat, ponieważ znalazła się na liście projektów rezerwowych do wsparcia środkami unijnymi.

- Na podstawie Strategicznego Programu Transportowego dzielnicy Południe budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej uzyskała niższy priorytet niż inne inwestycje na Południu: Nowa Bulońska Północna oraz Nowa Warszawska - informuje Michał Piotrowski z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Z uwagi na ograniczone środki finansowe, w ramach których Gmina Miasta Gdańska może się starać o pozyskanie dofinansowania ze środków UE, podjęto decyzję, że budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej zostanie wpisana na listę rezerwową mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 [Nowa Bulońska Północna i Nowa Warszawska zostały wpisane w tym programie na listę podstawową - dop. red.].
Bez zmian pozostaje przebieg ulic, który został wyznaczony już wiele lat temu w dokumentach planistycznych. Zakłada ona połączenie rejonu pętli Łostowice Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska z ul. Świętokrzyską w pobliżu granicy miasta z Kowalami zobacz na mapie Gdańska.

Droga ominie sporym łukiem zabudowę tzw. starych Łostowic i wszystko wskazuje na to, że podobnie jak al. Havla zobacz na mapie Gdańska podzieli Południe na dwie części.

Mapa umieszczona w dokumentacji do wydania tzw. decyzji środowiskowej. Mapa umieszczona w dokumentacji do wydania tzw. decyzji środowiskowej.
Zgodnie z dokumentacją złożoną do uzyskania tzw. decyzji środowiskowej, na całym przebiegu ul. Nowej Świętokrzyskiej przewidziano zaledwie sześć skrzyżowań: z ul. Świętokrzyską przy granicy z Kowalami, niedaleko ul. Kureckiej zobacz na mapie Gdańska (obecnie w tym miejscu nie ma żadnej drogi), ul. Wielkopolską zobacz na mapie Gdańska, planowaną ul. Nową Niepołomicką zobacz na mapie Gdańska, ul. Kampinoską zobacz na mapie Gdańska oraz jeszcze bardziej rozbudowanym skrzyżowaniem z al. Havla zobacz na mapie Gdańska.

Zakłada się również wykonanie krótkiego fragmentu z wykorzystaniem korytarza ul. Nowej Bulońskiej Południowej zobacz na mapie Gdańska i powiązanie z ul. Guderskiego, tworząc przy okazji dodatkowe tzw. drogi serwisowe.

W projekcie złożonym do wydania decyzji środowiskowej większość skrzyżowań zaprojektowano w formie wysp centralnych. Pojawił się też pomysł budowy przejścia podziemnego na wysokości ul. Niepołomickiej zobacz na mapie Gdańska, która będzie dla ruchu samochodów "zaślepiona" od strony północnej, zaś od południowej zostanie włączona do ul. Srebrnej zobacz na mapie Gdańska.

Rezerwa pod torowisko tramwajowe nie została przewidziana w pasie rozdziału obu jezdni, lecz asymetrycznie względem układu drogowego. To oznacza, że bardzo szybko może zamienić się w szpetne parkingi - klepiska.

Proponowane rozwiązania drogowe przeczą zatem w dużej mierze postulatom Strategii 2030 Plus, założeniom do nowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (w nim ul. Nowa Świętokrzyska miała być "ulicą miejską") czy nawet roboczej wersji Standardu Ulicy Miejskiej, w której jako zły przykład rozwiązań przestrzenno-transportowych podaje się m.in. wspomnianą al. Havla.

- Planowana klasa drogi G [drogi głównej - dop. red.] oraz kategoria drogi wojewódzkiej wpływają na przyjęte do projektowania założenia, w tym m.in. minimalne odległości między skrzyżowaniami. Przyjęte rozwiązania uniemożliwiają jednak traktowanie tej inwestycji jako quasi-autostrady - przekonuje Michał Piotrowski. - Ulica będzie wyposażona w sygnalizację świetlną, chodniki, trasy rowerowe, zatoki autobusowe [mimo utworzenia buspasów - dop. red.] i przejścia dla pieszych na wszystkich relacjach na skrzyżowaniach, a te nie będą wielopoziomowymi konstrukcjami.
Jednocześnie urzędnicy zapewniają, że gotowa jest kolejna koncepcja, w której skrzyżowania w formie wysp centralnych zastąpiono "skrzyżowaniami zwykłymi o poszerzonych wlotach". Jedyne skrzyżowanie z wyspą centralną powstanie z al. Havla.

Obecnie dla całego przedsięwzięcia nie wydano jeszcze decyzji środowiskowej, która jest jednym z elementów poprzedzających przygotowanie projektu budowlanego, uzyskania pozwolenia na budowę i wreszcie rozpoczęcia prac w terenie - o ile miasto pozyska na to niezbędne środki finansowe.

Opinie (225) ponad 10 zablokowanych

  • ) (11)

    Pięknie się ten Gdańsk rozwija,aż chyba podjadę zobaczyć,choć z Redy kawał drogi.Hehe ale Aquaparku z rekinami nie mają.

    • 58 81

    • (1)

      Nie mają rekinów, ale mają Budynia.

      • 15 15

      • Lepszy budyń o Szczura

        • 5 1

    • to ile kosztuje rocznie strona internetowa? (2)

      • 6 4

      • prawie 4 bańki

        Z czegoś te niezliczone mieszkania muszą się brać...

        • 5 3

      • strona UM w Gdańsku kosztuje rocznie 4mln? To jakiś dowcip?

        serio pytam

        • 1 3

    • ) (1)

      To teraz w redzie mieszkasz?

      • 8 0

      • )

        Chwilowo,ale zaraz na arbait do Norway trza jechać)

        • 5 10

    • Tramwajem przyjedz

      W akwarium mam większe skalary ;))))

      • 6 1

    • byłem zobaczyć

      te wasze rekiny wyglądają jak gupiki więc nie ma się czym chwalić

      • 3 1

    • mamy w Redzie (1)

      • 1 0

      • joooooooo

        • 2 0

  • Kiedyś, może.... Po co pisać jak nic nie wiadomo jeszcze (8)

    • 84 7

    • Bo nie ma innego ciekawego tematu a jakiś news na stronie być musi. Po 15 jakiś koreczek albo janina walnie w zad innej furmanki wracając z pracy i będzie o czym pisać.

      • 11 1

    • Adamowicz to beznadziejny koleś (6)

      Przez 18 lat nie potrafił zbudować kilku km drogi przez pola żeby ludzie mieli cywilizowany dojazd do domu. Stan całej infrastruktury drogowej to tragedia w Gdańsku. Oto władza oderwana od rzeczywistości, bez żadnej wizji i bez jaj. Za ECS, Teatr Szekspirowski, stadion i 80 mln rocznie wydawanych na pseudokulturę już dawno możnaby zrobić drogi w całym mieście. On dużo mówi jak to Gdańsk się pięknie rozwija, jakie to nowe centrum Europy. Deilbil. Na razie bliżej nam do Bangladeszu a to że się rozwija zawdzięczamy pracy ludzi i inwestycjom prywatnych firm. Kto się nie zgadza z tą opinią proszę minusować.

      • 8 6

      • tak stefanku (5)

        o nowych inwestycjach drogowych pewnie w ogóle nie słyszałeś?
        Słowackiego i Havla, Łostowicką i Armii Krajowej, Trasie Sucharskiego i Drodze Zielonej też głucho?
        Tunel pod MW też pewnie wybudował Ci wujek Zenek z "prywatnej firmy"?
        żałosny koleś jesteś....

        • 6 3

        • do tego jeszcze wiszący tramwaj do przystanku Brętowo ,
          - ot taki kaprys urzędniczy .
          Plus 2 ulice Kartuskie wzdłuż drogi WZ a co nie stać nas ?
          No i 18 km kolei za 1000 mln złotych same tory + cena pociągów i utrzymania a teraz ponownej elektryfikacji .
          Oczywiście PKM i 20 tysięcy drzew to taki mały ukłon dla mieszkańców Kartuz , bo dla swoich potrzeb to możemy zobaczyć środkowy palec
          i beton .

          • 2 4

        • Niesamowite osiągnięcia jak na 18 lat (3)

          Stań z transparentem "Brawo Gdańsk" na Małomiejskiej lud Spacerowej o 7:30 lub 16:30. Przestan bić brawo na chwilę,
          poczytaj trochę, rozszerz horyzonty, nie zamykaj się w swoim światku.

          • 3 2

          • (2)

            Stefan ,

            "słoik" , który w Gdańsku nie zapłacił żadnego podatku , bo podatki PIT/CIT płaci w Pcimie Dolnym - domaga się wielkich inwestycji ......

            • 0 0

            • Widziałem jak to się robi na zachodzie

              Powiedz mi ile ludzi z dzielnicy południe i jak długo płaca podatki ? A nie mogą w sposób cywilizowany dojechać do domu tylko stoją w korkach ? Sprzedać ziemię dewloperowi w porządku,dewloper za mieszkania i grunty też bierzę grubą kasę a co ma mieszkaniec ? PÓŁ ŻYCIA W KORKACH. I tu jest nie w porządku.Zresztą widziałem jak to się robi na zachodzie ...najpierw droga a potem budowa . Ale u nas jest dziki zachód pod tym względem

              • 1 1

            • Zastanów się

              Jeżeli oceniasz ludzi po miejscu urodzenia to znaczy że nie jesteś zbyt mądry.

              • 0 0

  • (32)

    Tramwaje to przeszłość, teraz czas inwestować w porządne autobusy i bus pasy

    • 46 280

    • jeżeli są gazowe albo elektryczne to ok. Dieslom mówimy stanowcze nie (26)

      • 21 8

      • Elektryczne (11)

        A trolejbusy?

        • 9 7

        • (4)

          Trolejbusy posiadają podobne wady do tramwajów - mają stałą trasę i kosztowną infrastrukturę. W razie remontu itd nie można zmienić ich trasy, bo są przyspawane do liny. Kawałek mogą podjechać na akumulatorach, ale tylko kawałek.

          • 7 9

          • Trolejbusy to jeszcze gorsze rozwiązanie niż autobus. (3)

            Jedzie ograniczoną trasą i to jeszcze tą samą co inne samochody więc stoi w korku razem z nimi.

            I ty porównujesz to do tramwajów? Tramwaj jak i w ogóle transport szynowy jest najlepszym rozwiązaniem komunikacji w wielkich miastach.

            • 21 7

            • (1)

              W wielkich miastach to mają metro. Tramwaj obecnie - w wielkich miastach - ma jedynie znaczenie reprezentacyjne i wynikające z historycznej trasy. Nikt o zdrowych zmysłach nie buduje nowych linii tramwajowych.

              • 9 13

              • tylko dlaczego w całym cywilizowanym świecie budują tramwaje?

                od nowa nawet?

                • 16 4

            • Tramwaj jest za drogi. Porównaj koszt budowy torowiska względem kosztu budowy pasa drogowego wyłącznie dla trajtków. Wychodzi wielokrotnie taniej, a i służby ratownicze bez problemu mogą korzystać z takiego pasa.
              Błędem jest porównywanie autobusu/trolejbusu na wspólnym pasie publicznym z tramwajem na wydzielonym torowisku.

              • 6 13

        • (5)

          Po co trolejbusy? lepiej już puścić więcej autobusów. Tylko dublują się a efekt żaden. Tramwaje mają z reguły odrębne torowisko dzięki czemu jest szansa iż nie będą stać w korkach.

          • 15 5

          • (4)

            Ale jesteś ograniczony. "tramwaje mają z reguły odrębne torowisko". Nie dyskutujemy co jest obecnie lepsze, tylko co należałoby budować. Tramwaje jak i autobusy mogą mieć wydzielone osobne pasy, więc upada argument, że tramwaj nie stoi w korku. I praktycznie jest to jedyna korzyść z tramwajów - jak inne pojazdy mogą tę "korzyść" przejąć, to nie ma sensu wydawać kilka razy więcej, tylko dlatego, że ludziom się tramwaje podobają i mają jakieś chore uprzedzenia.

            • 7 8

            • nie lubisz tramwajów? na wiosce nie było takich jak dzięcięciem byłeś/łaś?

              i się teraz boisz ich?

              • 8 7

            • (2)

              Co jest lepsze? budowanie dodatkowego bus pasa i przez to poszerzanie drogi czy wybudowanie torowiska które będą miały osobne torowisko? Sam zobacz jak to jest np na Grunwaldzkiej lub Zwycięstwa? Porównaj sobie zjazd autobusem np na Jaśkowej Dolinie a przejazd podobnego odcinka tramwajem - może zrozumiesz różnicę. Ekonomia nie zawsze bierze górę - gdyby tak było nie byłoby samolotów pociągów mniej zaś po Polsce jechałyby tylko autobusy

              • 2 7

              • na Jabłoniowej (1)

                bus pas to pół drogi, więc o żadnym poszerzeniu nie ma mowy.Połączenie dwupasmowej obwodnicy z dwupasmową Armii Krajowej za pomocą JEDNOPASMOWEJ Jabłoniowej to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

                • 4 0

              • Armii Krajowej łączy się z obwodnicą i jest bezkolizyjna na górnym odcinku, więc po co dublowanie AK?

                • 1 0

      • (13)

        Nawet autobusy z dieslem maja filtry, więc nie są aż tak szkodliwe. Oczywiście lepiej, aby były eko, ale to wymaga czasu. Jednak mimo wszystko lepszy autobus na buspasie niż tramwaj, który nie ma żadnych zalet w porównaniu z tym pierwszym, a wręcz ma więcej wad.

        • 4 15

        • (12)

          Tramwaj ma większą pojemność, mniejsze opory toczenia i wyższy komfort jazdy. Autobus to komunikacja dla biedoty. Tramwaj to alternatywa dla auta.

          • 18 10

          • (11)

            Nowe autobusy mają podobną pojemność jak tramwaje. A jak mało, to można puścić dwa autobusy. Autobus dla biedoty, a tramwaj nie? Ale pi*rdolisz głupoty. Idź oczyścić umysł z tych głupich uprzedzeń.

            • 6 13

            • (4)

              Dwa autobusy, czyli dwóch kierowców i podwójny koszt eksploatacji = tramwaj bardziej się opłaca.

              • 11 4

              • No ok, ale nowy autobus to 1.5mln trawaj 8mln (3)

                • 7 7

              • (2)

                Autobus po 15 - 20 latach nadaje się całkowicie na złom. Tramwaj pojeździ ok. 40 - 50 lat - patrz tramwaje sprowadzone z Niemiec.

                • 10 4

              • pojezdzi 40-50 lat w Niemczech a potem do Gdanska LOL

                • 7 4

              • Do właśnie te cuda techniki hałasują jak potępieńcy?

                • 4 2

            • chyba jednak nie :) (5)

              Zobacz chocby dlugosc tramwaju i autobusu.

              To sa dwa rozne srodki lokomocji. Dobre w innych warunkach. Tam gdzie potoki pasazerskie sa duze tramwaj wydaje sie byc lepszym rozwiazaniem. Oczywiscie nalezaloby pomyslec o odpowiednich rozwiazaniach technicznych, aby zmniejszych ilosc awarii.

              • 9 1

              • (4)

                Pesa 128ng jazz-duo : 220miejsc
                solaris urbino 18: 150miejsc

                • 10 0

              • ale są też trawmaje 7 i 9 członowe - vide Niemcy (2)

                • 4 3

              • (1)

                Są i pewnie 15 członowe. Ale dla takich tramwajów trzeba by specjalnie rozbudowywać perony i generować większy koszt. Zresztą lepiej dla ludzi, jak podjeżdża normalnej wielkości autobus co 5 minut, niż jeden tramwaj raz na 10-15 minut.

                • 3 2

              • dlatego przez Havla tramwaj w szczycie ma jechać co 2,5 minuty

                • 0 0

              • pesozłomy to nie tramwaje

                • 2 6

    • (1)

      Autobus = korek
      Bo jeździ tą samą drogą co samochód. Tylko tramwaj gwarantuje szybki przejazd

      • 11 4

      • A jak tramwaj ma tory w jezdni, a autobus wydzielony, osobny buspas? To Twoje głupie rozumowanie bierze w łeb.

        • 6 3

    • Autobus to lipa

      Autobusy to lipa, tylko tramwaj ma sens

      • 4 2

    • Tramwaj to zaraz po metrze najlepszy środek transportu.

      • 4 1

    • W Holandii

      to podstawowy środek transportu obok rowerów. W Amsterdamie prawie w każdej ulicy są tory tramwajowe. Widocznie holendrzy jeszcze nie doznali objawienia jak nasi ignoranci z tego forum.

      • 0 1

  • Rekiny w akwarium , skandal

    • 40 8

  • Skończyło się el Dorado w Gdańsku, mateczniku PO (8)

    Teraz zobaczcie jak Gdynia musiała sobie radzić ze swoimi projektami za rządów PO. Brak OPAT, dojazd do portu drogą powiatową itp itd

    Może pan z 34-oma otwartymi rachunkami bankowymi i o niepoliczalnej dla niego liczbie mieszkań sypnie coś z oszczędności ;)

    • 119 158

    • Zapomniałeś ponarzekac, że przy budowie obwodnicy południowej

      GDDKiA zbudowała kawałek Trasy Sucharskiego. Zmęczony dzisiaj?

      • 24 7

    • Nie martw cie cepie żyj se w polszy pod butem pisozaborcy :)

      WMG nie przestało istnieć po wojnie i dzięki temu przetrwa a ty cebularzu won do siebie

      • 21 17

    • Do pierdla tego pana z niewiadoma iloscia mieszkan (1)

      Jak najszybciej !!!

      • 17 16

      • od roku rzadzi dobra zmiana i jakos nic nie zrobili

        albo:
        1. Nie ma prawnych powodow
        albo
        2. PiS wcale nie chce ruszyc starego ukladu, tylko zamienic tych, ktorzy nie chca im zlozyc poklonu.

        • 26 8

    • Jaworski i jego świta z partii sekciarzy jak się dorwą do Gdańska to już nic nie będzie

      • 14 4

    • a co piernik do wiatraka? jak PiS tak będzie grał, to UE wszystkim równo utnie.

      • 4 3

    • eldorado (1)

      pisowski popaprańcu mało zostało zrobione w Gdańsku przez ostatnie lata mało ???
      wiele miast zazdrosci nam inwestycji poczynionych nam przez ostatnie lata . Pisiory tylko nastały i już wycofały obwodnicę metropolitalną (dalej będziesz sie kisił na obwodnicy i narzekał na korki ) wycofały kasę na wiadukt Biskupia górka i dalej będziesz się kisił w korkach na i z oruni , wycofały kasę na nową politechniczną i dalej będziesz narzekał na zakorkowaną sobieskiego .Twoje pisiorowe zacietrzewienie stawia cie na równi z tym niewielkim szkodnikiem , który poróżnił cały naród , pokłócił nas z połową europy i nawet konta nie ma bo nie dosięgnie do bankomatu a swoją droga gdzie trzyma kasę całe życie żyje za cudze czytaj za panstwowe , samochodu nie ma , konta nie ma żarcie państwowe ciuchy pisiorowe , moze oszczedności trzyma w kociej budzie

      • 9 2

      • No duzo, duzo... zobacz jak nam prezydent miasta przytyl i ile mieszkan juz ma. A ile kont bankowych u niego! Łolaboga! Toz, skoro on tak sie rozwija to i miasto sie musi rozwijac! A patrz pan jak dziadkowie jego sie rozwijaja! Nie maja skad a dzieciaczkom jego grube tysiace przesylaja na konta, te 34... Panie jak tu mozna narzekac na zycie w tym mlekiem, miodem i budyniem plynacym miescie...

        • 0 1

  • To już bardziej Borkowo i Kolbudy niż Gdańsk, więc niech sobie robią co chcą. (14)

    Okolice śmietniska i inne peryferia są odpowiednim miejscem na budowanie dróg szybkiego ruchu. Tam nie ma żadnej tkanki miejskiej a najważniejsze, żeby nie niszczyli tylko zabudowy dzielnic w centrum miasta. Koniecznie trzeba zbudować na peryferiach parkingi dla zmotoryzowanych z Kartuz, Banina itp podstawić autobusy. Całkowity zakaz wjazdu badź wysokie opłaty za parkowanie powinny rozwiązać wiele problemów.

    • 64 183

    • (10)

      człowieku, chyba jakimś gburem jestes, myślisz ,że w Baninie ludzie nie mieszakją tylko bydło, z kąd Ty się wziołeś ????

      • 26 13

      • głupie pytanie (6)

        Głupie pytanie " mieszkaniec " ten wyżej jest gdańszczaninem z dziada pradziada, to znaczy jego pradziad i dziad, w zeszłym roku sprzedali swoje gospodarstwo rolne i hodowlę trzody chlewnej na obrzeżach warmińsko-mazurskiego, by kupić na licytacji komorniczej kawalerkę. Mieszkanie w samym centrum miasta,to jest na Seredyńskiego niech wnuczek ma jak skończy studia.

        • 35 5

        • Cóż... gdyby nie pówódź w 2001 roku to gniłbyś dalej w slumsie na Oruni... (1)

          Doceń Popowodziowcu wyższy standard, nie ważne, że w okolicy wysypiska... nie dla każdego mieszkanie w centrum.

          • 9 11

          • Nie zrozumieliśmy się. Tak bywa mieszkaniec popularna ksywa...

            • 7 2

        • Rodowity Gdańszczanin (3)

          To taki co Niemców w Zatoce potopił

          • 3 1

          • (2)

            nie, rodowity Gdańszczanin to Niemiec

            • 7 6

            • Ale się uśmiałam (1)

              Na pewno "rodowitym gdańszczaninem" nie jest to potomek narodu, który przywędrował tu z okupantem. Słyszałeś w ogóle o tzw "Rzezi gdańskiej" i późniejszych zdarzeniach gdzie niemieccy najeźdźcy prowadzili eksterminację ludności polskiej?

              • 2 5

              • Bibliotekarka?

                Akurat w Rzezi Gdańska to głównie Polacy (chłopstwo na żołdzie krzyżackim) mordowali Niemców (mieszczaństwo z kolonii lubeckiej). Więc się dokształć niedorobiona nacjonalistko.

                • 1 1

      • z miasta sie wzioł (2)

        GKA i GDA płacą podatki u siebie, to niech budują swoje drogi... a nie - sobie baseny, a Budyń biedny musi autostrady budować, a na baseny już niet :(

        • 9 14

        • "skąd", "wziął"

          A baseny, podobnie jak SPA czy fryzjer nie powinny byc budowane z panstwowych pieniedzy.

          • 2 0

        • rogatka wracaj do Rosji

          • 1 0

    • Ale korki są w Gdańsku

      Co za różnica kto w nich stoi, skoro są pod twoim nosem?

      • 7 2

    • The bill jakiś???

      Uj z drogami, ważniejsza jest kładka nad Motławą. ....

      • 3 0

    • bredzisz

      • 1 0

  • Może za 10 lat... (1)

    Dajcie spokój

    • 38 5

    • A po co w ogóle?

      Gdańsk Południe powinno być standardowym przykładem w podręcznikach urbanistyki i architektury zatytułowanym "Jak nie należy planować i rozbudowywać miasta!"

      • 5 2

  • Ta nowa Świętokrzyska trochę bez sensu skoro ma dochodzić do obecnej drogi w Kowalach (4)

    Myślałem, że dojdzie do samej obwodnicy a nie 500m przed.
    Tam już teraz jest przez kumulację świateł i bocznych odnóg+zjazd z obwodnicy jest nieciekawie. Nowa trasa na którą pójdą niemałe środki w zasadzie niewiele zmieni w istniejącym układzie.

    • 109 18

    • Problemem sa Kowale (3)

      Tam sa niezłe jaja - co rusz słychać jak skuteczni blokują inwestycje - ostatnio zablokowali (jakieś 10 osób wstrzymało ruch na przejściu) przebudowę głównej drogi przy obwodnicy - ZDW miał tam w końcu zrobić porządek (przebudowa skrzyżowań sygnalizacji-rozbudowa pasów)- oni chcą być wąskim gardłem trójmiasta :D:D Takie zawężenie przełyku żebyś za każdym razem stojąc w korku przed samą już obwodnicą wiedział ze przez Kowale tak łatwo nie przejdziesz:D Ogólnie za 15 lat będzie z Kowal niezła beka jak sie spojrzy na mapę heheh - wszystkie dwupasmówki będą kończyć się na działce Kowal :D

      • 23 9

      • problemem był projekt GDKiA (2)

        Projekt zakładał zbudowanie od granicy z Gdańskiem do zjazdu na obwodnicę czyli ok 1500m drogi dwupasmowej w obu kierunkach. Czyli jadąc z Gdańska spokojnie byś wyjechał. Jednakże w projekcie ktoś rewelacyjnie wymyślił by nie było lewoskrętów na skrzyżowaniach, więc jadąc z Gdańska nie wjedziesz na os. Olimp, a np. wracając z Fasion House trzeba by pojechać w kierunku Kolbud i tam dopiero na rondzie zawrócić by pojechać do Gdańska. Dlatego był ten protest i cel ostał osiągnięty, bo ma być ten problem zupełnie inaczej rozwiązany, bo poprzez budowę pasów zbierająco - rozprowadzających wzdłuż obwodnicy po obu jej stronach.

        • 25 3

        • na świecie tego typu rozwiązania bez lewoskretów to normalka. Są takie wynalazki jak ronda i to ronda dwupasmowe.

          • 1 2

        • To wazne aby rozmawiac i osiagac kompromisy

          Inwestycje nie powinny być blokowane i odkładane bo kasa nagle znajdzie innej ujście - projekt można zmodyfikować chyba nikt problemu ni zrobi ze ktoś chce zjechać do siebie na osiedle bez potrzeby robienia nie wiadomo jakiej pętli - strach tylko przed ludźmi dla których KAŻDA zmiana nawet na lepsze rodzi panikę - później emocje opadną i zostaje zal i smutek..

          • 0 1

  • Kolejne zmiany (4)

    osiedli przybywa a komunikacja, kuleje. Palnowałam zakup mieszkania z możliwościa komunikacji miejskiej tramwajowej , OBIECYWANA!!!!!! na ulicy Jabłoniowej do Szadółek i diabli wzięłi. Dalej będę się męczyć z przesiadkami autobusowymi bo wymyślają krete rozwiązania. A wystarczyło by połączyć Jabłoniową z Kartuską, proste rozwiązania ale nie dla siedzących na wyższych stanowiskach.

    • 110 20

    • jakby gwarantowali codzienny transport odrzutowcem to bym nie chciał mieszkać na Szadółkach :/

      • 17 10

    • PiS kasy nie dal. Proste.

      • 6 2

    • och nie! Opierałam swoje życie na słowie urzędników, i się zawiodłam!

      • 1 0

    • Budyń wszystko spiepszy...

      • 0 1

  • (6)

    Nie przesiądą się! Mentalność większości osób z tamtych rejonów podobwodnicowych to ja i mój wieśwagen/ałdi.

    • 55 80

    • Zamilcz prostaku (2)

      Swoją zaściankowość już obnażyłeś.

      PD. Chciałbyś mieszkać w takim domu i jeździć takim autem jak ja.

      • 19 25

      • Zaściankowość???
        Kto?
        Przeczytaj dokładnie swój wpis...

        • 17 7

      • Widziałem, domek masz fajny... pozdrów żonę :-D

        • 17 4

    • odezwal sie wielki pan z mieszkania komunalnego/socjalnego. pasozycie za nasze podatki zyjesz

      • 6 9

    • (1)

      pogielo cie kompletnie koles, tam duzo ludzi ma dzieci co widac bardzo dobrze gdy np. konczy sie okres ferii zimowych czy wakacji - od razu duzo mniejsze korki. wytlumacz moze ludziom takim jak ja ktorzy mieszkaja w tych rejonach i ktorzy musza dzieciaki porozwozic po szkolach/przedzszkolach a pozniej jechac do pracy np. w oliwie - jak to ku%$%$& zrobic wg. ciebie komunikacja miejska?

      • 2 0

      • A po kiego wuja wozić szczeniakom d*pska samochodem??? niech się uczą życia - bilet w łapę i na autobus.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane