• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: w czerwcu pojedziemy 30-km odcinkiem

Patryk Szczerba
29 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Przelot nad Trasą Kaszubską w ostatnim tygodniu kwietnia

Budowa Trasy Kaszubskiej zmierza ku końcowi, ale utrudnień na budowie na razie nie będzie mniej. Przedstawiciele GDDKiA informują, że pod koniec czerwca droga na odcinku Gdynia - Strzebielino ma być - z ograniczeniami prędkości - przejezdna dla samochodów. Prace wokół będą nadal trwały.



Czy Trasa Kaszubska wpłynie na rozładowanie zatorów w części Gdyni?

  • Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.
  • Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 roku i kosztuje 2 mld zł (prawie połowa tej kwoty pochodzi ze środków unijnych).
  • Pierwotnie jej przejezdność miała być zapewniona jeszcze przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się dotrzymać
.

Trasa Kaszubska: wszystkie informacje o inwestycji



Trasa Kaszubska: co obecnie dzieje się na budowie?



Przedstawiciele gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad tłumaczą, że na odcinku pozamiejskim są obecnie wykonywane podbudowy dróg dojazdowych, natomiast na trasie głównej prace skupiają się na umacnianiu rowów i pracach brukarskich.

- W pobliżu Trójmiasta, gdzie są zlokalizowane dwa węzły zespolone - Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack, prowadzone są roboty na licznych obiektach mostowych, w tym na wiaduktach nad ulicami Chwaszczyńską i Nowowiczlińską. Oprócz tych bardziej widocznych prac wykonywane są budowy i przebudowy infrastruktury podziemnej, których na terenach mocno zurbanizowanych jest bardzo dużo. Utrudnieniem jest też fakt, że sieci podziemne do czasu przebudowy lub przepięcia muszą być cały czas czynne. Do tego prace prowadzone w jednym miejscu mają wpływ na inne - opowiada Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA.
Przykładem jest budowa kanalizacji na ul. Rdestowej i powiązanej z nią ul. Chwaszczyńskiej. Prace przy tej części ul. Chwaszczyńskiej zostały zakończone.

W sobotę zmiana organizacji ruchu



Od soboty wykonawca przystąpi do zmiany organizacji ruchu.

- Od strony węzła Chwaszczyno pojazdy pojadą prawą jezdnią drogi ekspresowej, teraz jeżdżą lewą. Najważniejszą zmianą będzie zamknięcie wjazdu w ul. Rdestową przy Chwaszczyńskiej. Ruch będzie się odbywał łącznikiem (przy salonie Peugeota i firmie Weber) do ul. Nowej Rdestowej. Natomiast ruch na dalszym odcinku obecnej Chwaszczyńskiej będzie się odbywał jak dotychczas - wylicza Michalski.
  • Czwartkowe betonowanie wiaduktu WS-102 w ciągu obw. Trójmiasta. Docelowo pojadą po nim auta w kierunku Chyloni.
  • Czwartkowe betonowanie wiaduktu WS-102 w ciągu obw. Trójmiasta. Docelowo pojadą po nim auta w kierunku Chyloni.
  • Czwartkowe betonowanie wiaduktu WS-102 w ciągu obw. Trójmiasta. Docelowo pojadą po nim auta w kierunku Chyloni.

Co da Trasa Kaszubska kierowcom w Gdyni?



Z punktu widzenia kierowców jadących przez Gdynię, najistotniejszy przy budowie Trasy Kaszubskiej jest węzeł Wielki Kack. Łączy on Obwodnicę Trójmiasta z ul. Chwaszczyńską. Dzięki niemu kierowcy będą mogli pojechać zarówno w stronę Gdańska, autostrady A1, jak i gdyńskiego portu, Chyloni, Szczecina czy Żukowa, Kościerzyny i innych kaszubskich miejscowości.

Obecnie trwają prace nad budową nowych wiaduktów w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Latem ubiegłego roku drogowcy wybudowali dwie nowe przeprawy nad ul. Chwaszczyńską. Po tym, jak robotnicy rozebrali wiadukty, teraz stawiają je na nowo. Przecinać one będą dwie jezdnie: ul. Chwaszczyńską, która w tym punkcie będzie zdecydowanie poszerzona, oraz drogę stanowiącą element węzła, za pomocą której, jadąc od strony Karwin i centrum miasta dostaniemy się na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Gdańska i autostrady A1.

Węzeł Wielki Kack obejmuje także nieco mniejszy węzeł zjazdowo-wjazdowy. Znajduje się on w miejscu, w którym Obwodnica Trójmiasta krzyżuje się z ul. Nowowiczlińską. Kierowcy jadący z Dąbrowy, Chwarzna-Wiczlina czy Karwin będą mogli skorzystać z niego, omijając główny węzeł Wielki Kack.



Co zmieni się na ul. Chwaszczyńskiej?



Ul. Chwaszczyńska została już częściowo poszerzona i zyskała nową nawierzchnię. Nowy wjazd poprowadzi na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Gdańska. Z kolei nowy wiadukt - do Chwarzna, portu czy Chyloni.

Jezdnia będzie tu znacznie poszerzona. Drogowcy przygotowują obecnie teren pod kolejne pasy ruchu. W miejscu, gdzie ul. Chwaszczyńska krzyżuje się z ulicami Rdestową i Krzemową, nastąpią poważne zmiany.

Ul. Chwaszczyńska będzie tu nieco obniżać swój przebieg. Nad nią przerzucony zostanie wiadukt, którym docelowo kierowcy pojadą z ul. Rdestowej na ul. Krzemową. Drogowcy właśnie pracują nad jego konstrukcją.

Kiedy przejezdność Trasy Kaszubskiej?



Przypomnijmy, że niedawno informowaliśmy, że drogowcy otrzymali już pozwolenie na użytkowanie jednego z trzech budowanych odcinków. Sęk w tym, że to środkowy fragment i aby otwarcie trasy miało sens, trzeba też uzyskać przejezdność na pozostałych dwóch odcinkach.

- Pod koniec czerwca Trasa Kaszubska na odcinku Gdynia - Strzebielino ma być przejezdna dla samochodów - podaje Piotr Michalski.


Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (254)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane