• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: gotowe 2,7 km drogi, pozostała część za półtora roku

Maciej Naskręt
22 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz, co dzieje się na każdym z trzech odcinków Trasy Sucharskiego.



Od piątku można jeździć portowym odcinkiem Trasy Sucharskiego. Maszyny pracują już na środkowym fragmencie tej drogi, a lada dzień roboty ruszą też na Olszynce. Budimex, czyli wykonawca tego odcinka, podpisuje dziś umowę z inwestorem trasy, miejską spółką GIK.



Odcinek portowy. Odcinek portowy.
Odcinek środkowy. Odcinek środkowy.
Odcinek przez Olszynkę i Rudniki. Odcinek przez Olszynkę i Rudniki.
Budowa Trasy Sucharskiego to największa inwestycja drogowa zaraz po budowie Trasy Słowackiego (ok. 1,21 mld zł), realizowana przez gdański samorząd. Pochłonie ona 362 mln zł, z czego ok. 37 proc. dofinansuje Unia Europejska. Trasę Sucharskiego podzielono na trzy fragmenty.

Na portowym odcinku, między Węzłem Ku Ujściu a półwyspem Westerplatte, praca dobiega końca. Od piątku można już jeździć po nowym asfalcie. Trwają jeszcze prace poza główną jezdnią.

To wielka ulga dla pracowników firm z półwyspu Westerplatte i portu. Wreszcie, po latach jazdy po dziurach, doczekali się płaskiej jak stół, 2,7-kilometrowej drogi. Wykonała ją w nieco ponad trzy miesiące firma Skanska, która dostanie za to ok. 9 mln zł.

Wielu kierowców już wypróbowuje tam możliwości swoich pojazdów. - W zeszłym tygodniu doszło tu do wypadku, w którym brał udział motocyklista. Jechał zbyt szybko, mimo wyłączonego dla ruchu odcinka drogi. Teraz, po piątkowym otwarciu odcinka jezdni, rekordziści pędzą tu 140-150 km/h, droga zachęca do szybkiej jazdy - opowiada jeden z pracowników budowy, którego spotkaliśmy podczas nagrywania materiału filmowego.

Od początku czerwca trwają prace przy budowie środkowego odcinka Trasy Sucharskiego, wiodącego od mostu wantowego do Węzła Ku Ujściu. Z placu budowy zeszli kilka dni temu saperzy, a do pracy przystąpili drogowcy. Usunęli pozostałości altan i budynków gospodarczych, które należały kiedyś do działkowiczów. W wielu miejscach rozpoczęli usuwanie humusu, czyli wierzchniej warstwy gleby.

Drogowcy muszą przesunąć za pomocą wozideł oraz koparek tony piachu, gruzu i kamieni, które jeszcze 10 lat temu zostały przywiezione w obszar budowanej trasy z wielu budów na terenie Gdańska. Wykonawca - firma Skanska - ma na to czas do końca 2012 r. Wtedy władze miasta zapłacą jej 184 mln zł.

Na ostatnim odcinku Trasy Sucharskiego, wiodącym przez Rudniki i Olszynkę, na razie nie widać drogowców ani sprzętu. Nic dziwnego, bo dopiero dziś, o godz. 10, podpisywana jest umowa z wykonawcą, firmą Budimex.

- Wykonawca rozpocznie prace od przygotowania biura budowy i zaplecza na początku lipca. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Za budowę 2,9-kilometrowego odcinka drogi między Węzłem Elbląska a Południową Obwodnicą Gdańska Budimex otrzyma 168 mln zł. Warunkiem jest jednak to, że budowę ukończy w terminie 18 miesięcy.

Zobacz jak pobiegnie Trasa Sucharskiego.

Miejsca

Opinie (125) 8 zablokowanych

  • kiedy decyzja w sprawie Tunelu pod Martwą Wisłą?? (10)

    jeszcze kilka dni i oferty z 27.04 stracą ważność...

    • 118 5

    • (2)

      wlasnie ciekawe co z tym zrobia'

      juz nie moge sie doczekac co z tego bedzie

      kolejny niewypal

      • 2 28

      • zrobią, zrobią (1)

        Nie marudź przed końcem dnia.

        • 27 3

        • toz mowili ze nie maja kasy tyle na tunel

          zrobia drugi przetarg to nikt ponizej MILIARDA nie zejdzie

          i ty podatniku jeszcze za to zaplacisz

          • 7 19

    • Pieniądze na tunel idą na niebotyczną pensje dla Budyńa. (1)

      Najlepiej zarabiający Prezydent w Polsce to kto? Budyń! Tylko za co? Za dzwonienie w sylwestra dzwonkem? Czy za ECS?

      • 19 35

      • tylko ECS i ECS ,jesteś czerwony?

        • 23 11

    • (1)

      początek lipca.

      a oferty są ważne dłużej

      • 4 0

      • ważność ofert to 90 dni?

        w SIWZ było chyba 60dni jako termin związania ofertą

        • 3 0

    • Chyba nie mamy dobrych wiadomości. (2)

      Cytat z dzisiejszego Onetu: "Prezes miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Ryszard Trykosko uważa, że Trasa Sucharskiego będzie bardzo ważną częścią gdańskiego układu drogowego, ale dopiero po zbudowaniu tunelu pod Martwą Wisłą (planuje się zakończenie tej inwestycji na 2017 rok). "

      • 1 3

      • co inego pisali w wyborczej

        Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku jednak powstanie
        Mimo braków w miejskiej kasie tunel pod Martwą Wisłą jednak powstanie. Gdańsk dostanie na niego
        dodatkowe środki z UE lub wybuduje go kosztem innych inwestycji
        Trasy Słowackiego i Sucharskiego w Gdańsku to największe (z wyjątkiem Warszawy)
        projekty drogowe w Polsce realizowane przez samorząd. Od początku było wiadomo, że ich budowa będzie
        dla gdańskiego budżetu dużym wyzwaniem. Jak pokazały rezultaty przetargów - zbyt dużym.
        Finansowanie obu tras jest proceduralną ekwilibrystyką. Jej szczytem było przeniesienie tunelu pod Martwą Wisłą
        (symbolu Trasy Sucharskiego) do Trasy Słowackiego, dzięki czemu można było ją potraktować
        jako połączenie portu morskiego z siecią dróg krajowych.
        Na Trasę Słowackiego miasto przeznaczyło 364 mln zł. Wywalczone w Warszawie dofinansowanie
        z UE wyniosło równe 800 mln. Roboty budowlane na wszystkich czterech odcinkach to koszt 1 mld 211 mln zł.
        Do tego trzeba doliczyć ponad 200 mln kosztów przygotowawczych, m.in. wykup gruntów,
        dokumentacja projektowa. I tu pojawia się manko - 300 mln zł, których brakuje na Trasę Słowackiego.
        Okazuje się jednak, że to nic nowego - od ponad roku miasto w swoich dokumentach zaznacza,
        że oczekuje dofinansowania w wysokości 1 mld 121 mln zł. Dlaczego?
        - Bo od początku zakładaliśmy uzyskanie maksymalnego możliwego dofinansowania.
        Problem w tym, że w rozmowach z ministerialnymi urzędnikami słyszeliśmy:
        "Po co dawać wam więcej pieniędzy, skoro ten projekt jest zupełnie nieprzygotowany?".
        No to go przygotowaliśmy. Teraz pora na ruch rządu - mówi nam jeden z wysokich urzędników
        zajmujących się inwestycjami w mieście.
        Skąd miasto weźmie brakujące 300 mln? Rozwiązań jest kilka.
        - Jedno z nich to większe dofinansowanie naszych innych inwestycji, tak, byśmy uwolnione środki
        mogli przekazać na Trasę Słowackiego. Inne wyjście to po prostu przyznanie większej ilości pieniędzy
        z UE na samą Trasę - tłumaczy Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
        Jeden z wariantów zakłada, że dodatkowe środki na Trasę Słowackiego rząd otrzymałby od... Gdańska.
        Jak to możliwe? Chodzi o oszczędności na Trasie Sucharskiego, gdzie miasto planowało wydać łącznie 728 mln,
        z czego 561 mln ma zapewnione z UE. Po przetargach na kolejne odcinki okazało się, że Trasa Sucharskiego
        będzie kosztować tylko 363 mln zł. Rząd może zadecydować o przeniesieniu tych oszczędności na tunel.
        Bez względu na to, jak skończy się lobbing w sprawie dofinansowania tunelu, obiekt powstanie.
        - Po analizach stwierdziliśmy, że to kluczowy odcinek całego ringu . Jeśli nie będzie więcej pieniędzy, będziemy rozważać rezygnację z budowy odcinka Trasy Słowackiego od ul. Hallera do Marynarki Polskiej, gdzie i tak będzie wyremontowana ul. Uczniowska, oraz odchudzenie, np. z tuneli dla pieszych, odcinka przebiegającego przez Wrzeszcz - mówi nam informator.
        Wcześniej pojawiały się nieoficjalne informacje o możliwej rezygnacji z odcinka I Trasy Sucharskiego, od ul. Elbląskiej do Obwodnicy Południowej.
        - To wykluczone, bo ten odcinek jest kluczowy dla rozwoju portu i powstaje w miejscu,
        gdzie nie ma alternatywy - dodaje urzędnik.

        • 1 0

      • a tutaj jeszcze jedno info z wyborczej

        Gdzie nie spojrzysz Hydrobudowa
        Teraz czas na tunel. Takiego przedsięwzięcia jeszcze w Polsce nikt nie robił. Są obawy?

        Obawy - nie. Emocje i wyzwanie - z pewnością. Będzie to pierwszy podwodny tunel drogowy w Polsce. Zostanie wybudowany przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii - TBM, która umożliwia w pełni zmechanizowane drążenie i zabudowę tunelu. Z tej technologii skorzystają też budowniczowie drugiej linii metra w Warszawie. Ale to właśnie nasza spółka zależna PRG Metro może pochwalić się tym, że jako pierwsza w kraju wdrożyła tę technologię. Należąca do PRG Metro tarcza TBM wydrążyła już około 500 metrów tunelu pod Wisłą (w sumie ma do przebycia 1300 metrów) - to część systemu przesyłowego ścieków z lewobrzeżnej Warszawy do oczyszczalni Czajka położonej na prawym brzegu.

        W Gdańsku ta tarcza nam się oczywiście nie przyda, bo ma "zaledwie" 5,35 metra średnicy, a tunele pod Martwą Wisłą - ponad 12 metrów, ale doświadczenie zdobyte przy warszawskim projekcie z pewnością zaprocentuje na budowie w Gdańsku.
        Pamiętajmy także o naszym hiszpańskim partnerze OHL z długą listą zrealizowanych inwestycji tunelowych na całym świecie. Zaznaczę przy tym, że przetarg na budowę tunelu pod Martwą Wisłą nie jest jeszcze formalnie rozstrzygnięty.
        Więcej...

        • 1 0

  • miną 2-3 lata i będzie do remontu... (10)

    • 34 91

    • (7)

      jakoś spacerowa nadal dobrze się trzyma

      • 29 0

      • Oczywiście, że Spacerowa się trzyma

        no ale od rana trzeba trollować i dowalać... Dzień bez narzekania, dniem straconym

        • 29 2

      • (5)

        widzisz TiRy na Spacerowej?

        • 7 7

        • (2)

          Projekt technologii remontu tego odcinka był właśnie do ruchu ciężkiego dostosowany + grubość konstrukcji zwiększono o jedną kategorie ruchu więcej niż wychodziło to ze wzmocnienia ze względu na trudny do przewidzenia wzrost ruchu samochodów ciężarowych generowany przez ten rejon...po krótce..starą jezdnie zachowaną na to wrzucono min. 12cm kruszywa i dalej w-way podbudowy i w-wę wyrównawczą i ścieralną.

          • 11 0

          • (1)

            Rzeczowo, ale to o Spacerowej czy Sucharskiego?

            • 0 0

            • Sucharskiego

              • 4 0

        • (1)

          nie widziałem ,ale widzę ,ciężarówki ,samochody i autobusy oraz jeden z newralgicznych punktów Gdańska

          • 1 0

          • przejazd jednego samochodu ciężarowego z naczepą o masie dopuszczalnej 40T odpowiada 10000 przejazdów samochodu osobowego o masie dopuszczalnej 3,5T. Myślę, że teraz chyba zmienisz zdanie o skali obciążenia ruchem tych obu odcinków :)

            • 2 0

    • malkontent

      • 9 0

    • chodniki przy Powstańców już są do remontu

      • 7 0

  • Trasa imienia kapitana Franciszka Dąbrowskiego. (5)

    Tak właśnie powinno być, bo to właśnie pan kapitan był prawdziwym dowódcą obrony naszej placówki wojskowej na terenie ówcześnie wrogiego niemieckiego Gdańska.

    • 62 19

    • no właśnie to samo miałem napisać... Powinno się zrehabilitować cienie propagandy PRL (1)

      • 13 4

      • ale pewnie Ci, którzy decydują o nazewnictwie nie mają zielonego pojęcia o takich zawiłościach historii:]

        • 12 4

    • sam jesteś wrogi niemiecki

      • 3 8

    • Z tym Dąbrowskim to nic pewnego

      • 1 0

    • Niemiecki Gdańsk??

      Witam i serdecznie przepraszam, ale stwierdzenie autora jednego z postów o "wrogim Niemieckim Gdańsku" jest dla mnie uwłaczające. Nie zapominajmy, że Wolne Miasto Gdańsk było niezależnym obszarem będącym pod protektoratem Ligi Narodów.

      • 0 0

  • (2)

    Szybko im poszło, szkoda, że cała trasa będzie gotowa po mistrzostwach... Ale trzeba się cieszyć z tego co jest, bo na razie jest nieźle.

    • 48 7

    • Kakać na mistrzostwa, ważne, że będzie.

      • 3 1

    • po mistrzostwach nie bedzie niczego

      trzeba bedzie placic kredyty i utrzymywac stadion

      • 3 4

  • Fajnie, budować dalej. (1)

    • 49 2

    • 38 sekunda filmu

      Jeden macha kilofem, sześciu patrzy.

      • 4 1

  • niecałe 3 km dorgi w 1,5 roku. Taki wynik tylko w Polsce i UE jest możliwy (3)

    mamy gratulować czy co??

    • 31 66

    • co to jest dorga?

      :D

      • 19 2

    • przestań ciągle narzekać trolu

      • 20 3

    • te 3 km drogi były budowane nie w 1,5 roku tylko w 3 miesiące.

      • 17 0

  • Tunel

    Jak znam życie podniosą czynsze i zbudują dwa tunele ;-) z pustego nie nalejesz.

    • 4 27

  • Rozumiem, że "środkowy odcinek" to ten między skrzyżowaniem Mjr Sucharskiego
    z - od str. południowej - Wosia Budzusza, z - od str. północnej - ulicą Ku Ujściu,
    a jeśli tak, to najwyższy czas!, skoro po prawej stronie ma powstać w niedalekiej przysżłości Pomorskie Centrum Logistyczne.

    • 20 0

  • Dlaczego po 1 pasie w kazdym kierunku (3)

    Jaki ma sens budowa takiej drogi skoro na calej dlugosci miala miec po 2 pasy w kazdym kierunku?

    • 13 36

    • (2)

      A jaki jest sens budować tam więcej pasów? Dla kogo?

      Większy sens by miało wybudowanie pobocza w miejsce ścieżki rowerowej i chodnika z jednej strony, coś tam niby jest na filmie, trza się tam karnać.

      • 14 1

      • (1)

        Jest tam po stronie rowu odwadniającego pobocze umocnione geokratą a z drugiej strony jest chodnik. Na filmie nie widać gdyż jest on niżej niż jezdnia. W przyszłości na miejscu tego chodnika ma powstać ciąg pieszo - rowerowy.

        • 8 0

        • To fajnie

          bo często jeżdżę tam rowerem, ale to że robią w końcu drogę to jest już w ogóle full wypas. To była chyba najgorsza droga Gdańsku, ale w końcu się za to wzieli.

          • 6 0

  • Czy to tak naprawdę sie opłaca ? (25)

    Czy oplaca sie pakowac kilka miliardow w drogi w tym rejonie ?

    Przemysl stoczniowy ledwo zipie, glowny ruch w tamtym rejonie bedzie generowac terminal kontenerowy - przypominam ze jeden wielki kontenerowie to pkolo 15 tys kontenerow - trzeba to rozwiesc

    czy oplaca sie wywalic miliardy na drogi aby dac prace 100 osobom? ile miejsc pracy nowych wygeneruje ta inwestycja?

    majac taka kase - i tak miasto malo daje bo to "Unia daje" zainwestowalbym w polepszenie drog lub budowe nowych ale nie na tym kierunku

    Jak DCT chce drogi to niech sobie sam je wybuduje

    • 15 102

    • Opłaca sie ! (16)

      Drogi w tym rejonie nie służą tylko i wyłącznie obsłudze ruchu portowego. Jadąc z W-wy będę mógł tunelem pod Martwą Wisłą dotrzeć na Brzeźno, nowy Port Przymorze i dalej do centrum. Nie będę musiał się przebijać przez zakorkowane centrum. Poszerz swoje "horyzonty" i spójrz na Trasę Sucharskiego nie tylko w aspekcie obsługi terenów portowych.

      • 42 2

      • Co ty z nim dyskutujesz,

        przecież to zwykły troll. Szkoda czasu na polemiki z kimś takim.

        • 28 5

      • (14)

        no tak Brzezno i Nowy Port to bardzo rozwojowe dzielnice - jak zburzą tam wszystko i zbuduja nowe miasto to sie zgodze

        ile ludzi przyjezdza z Wa-wy do Brzezna ?

        ale generuja malo ruchu a inwestycja kolosalna

        za Grunwaldzka niech sie wezma, 3 trasa obwodnicy by sie przydala

        pobudowalio droge ktora bedzie sluzyc glownie dla Tirów

        podobnie bylo z Al.Marynarki na Nowy Port - nowa ulica a juz rozjechana bo w upaly Tiry sobie parking tam zrobily

        Chca sobie firmy logistyczne zrobic transport to niech same za to placa

        A konkurencja w portach juz sie buduje

        • 4 44

        • (13)

          Polecam spojrzeć do studium wykonalności Trasy Sucharskiego i Trasy Słowackiego. Prognozy ruchu w stanie istniejącym oraz prognozy po wybudowaniu obu tras wraz z tunelem pod Martwą Wisłą + horyzont czasowy do powiedzmy 2030 roku. Porównaj strukturę rodzajową ruchu i zobacz ile będzie w tym czasie TIR-ów jeździło a ile osobówek. Jeśli wniosków samemu nie będziesz potrafił wyciągnąć to Ci pomogę w analizie tych danych...poza tym DCT to dla miasta kasa z podatków + miejsca pracy, co więcej w tym rejonie mają powstać kolejne duże centra logistyczne zatrudniające sporo pracowników i także płacące podatki miastu. Bez Trasy Sucharskiego takie inwestycje nie byłby możliwe bo żadnego prywatnego inwestora nie stać na to aby budować drogi ze swoich środków.

          • 29 0

          • (12)

            wreszcie jakis konkretny post
            bo o to chodzi ze "inwestorow prywatnych" nie stac - tak zawsze mozna powiedziec
            2 mlrd zwroca sie o hohoho za iles tam lat dopiero - byl kiedys na trojmiescie ranking firm i ile one wkladaja z podatkow do budzetu miast - w przodzie rafineria

            Zreszta jakis zysk ma miasto z tego ze przejezdzaja tamtedy samochody ?

            Za 2 mlrd mozna duzo ot chociazby bawic sie w budowanie drugiego Dubaju

            • 2 22

            • (11)

              Zysku nie liczysz tylko w czystych pln. Zysk to także czas dojazdu do pracy, zmniejszenie liczby wypadów, poprawa ruchu na innych odcinkach a przede wszystkim mniejsze korki. W tym przypadku zysk jest w poprawie dostępności do portu oraz w poprawie warunków ruchu chociażby wyjazdowego z miasta na w stronę warszawy. Aby wyjechać z Gdańska nie trzeba będzie jechać przez centrum (Hucikso). Pojedziemy tunelem i wyskakujemy na S7 lub na Elbląską i odwrotnie z ruchem wjazdowym. Gdybym był mieszkańcem Przymorza to bym nic innego tylko skakł z radości jak tunel wybudują...wjazd/wyjazd z Gd na W-wę to czysta przyjemność będzie.

              • 19 1

              • (1)

                Aha no i jeszcze ejdno...piszesz 2 mld a nie masz chyba w ogóle pojęcia, że te 2mld to 70% pieniądze z UE...

                • 13 1

              • to ze to kasa z "Unii" to wiem

                inaczej - nie jest to kasa bezposrednio z miasta

                na szczescia za kilka lat zmienia sie zasady pomocy - programy Jennifer i inne pierdy i nie bedzie juz tak rozowo

                • 0 9

              • (8)

                no i tutaj zaczynasz pisac konkretnie

                zysku z tego nie ma

                jest tylko poprawa dojazdu co nie przeklada sie na zaden zysk dla samego miasta a wrecz przeciwnie generuje kolejne wydatki drogowe na najblisze lata - odsniezanie itp - choc tutaj nie wiem jaki status bedzie miec droga

                • 0 22

              • Baza promowa (3)

                Jakoś nikt nie zwraca uwagi na to, że na Westerplatte jest nowoczesna baza promowa. Już teraz warto by było ją uruchomić a zrezygnować z Nowego Portu

                • 9 0

              • (2)

                i znowu pytanie kolego a kto ma sie tym zajac?
                polferries? zart
                stena line ? ok ci maja kase ale sami tego nie zrobia tylko beda lobbowac

                dokad ten prom mialby plywac ?
                jedyny kierunek jaki widze to Rostok bo Szwecja juz jest opanowana

                • 0 15

              • Zamiast... (1)

                Ale mi chodzi o to, że Westerplatte zamiast Nowego Portu...

                • 2 0

              • no ok rozumiem
                ale tez tam pewnie trzeba cos zainwestowac

                zreszta ile tych promow jest ? oplaca sie ?

                • 0 9

              • (3)

                Zysk jest, tylko nie w postaci pln ale "społeczny". Lepsze skomunikowanie to zysk czasu i paliwa a co za tym idzie zysk dla mieszkańca. Poza tym nie patrz tylko na "zysk" miasta ale na to co mogą na tym zyskać zwykli ludzie...

                • 6 0

              • (2)

                Dodam jeszcze że miasto to nie prywatny biznes tylko "ciało" które utrzymuje się min. z naszych podatków dlatego musi też coś dać w zamian dla mieszkańców. Ciebie może ta inwestycja nie dotyczyć ale jest dziesiątki tysięcy innych mieszkańców, i setki inwestorów którzy na 100% na tym skorzystają. Dodatkowo nowa droga na 100% zaktywizuje tereny portowe i tylko przyciągnie nowych inwestorów, którzy do tej pory wstrzymywali sie z inwestycjami ze względu na brak porządnej infrastruktury w tym rejonie...

                • 8 0

              • (1)

                sprawdz jaka jest infrastruktura portowa i jakie jest naprawde zapotrzebowanie

                pamietaj ze na terenach Stoczni Gdanskiej powstanie Nowe Miasto

                gdzie tu inwestycje portowe

                portow terminali mali wystarczajaco duzo

                Sam DCT wygeneruje tyle kontenerow ze sie zatkamy w korkach

                :]

                • 0 6

              • Nie bardzo wiem do czyjego postu ta odpowiedź...bo jeśli do mojego to ani DCT ani nowy inwestor który tam chce ogromne centrum logistyczne zrobić nie zapchają trasy o przekroju 2/2. Będą mieli dogodne warunki połączenia z S6 i S7 co pozwoli im sprawnie funkcjonować a my unikniemy przez to korków w centrum i na wylocie na w-wę.

                • 5 0

    • Jak te 2 trasy będą gotowe w całości to zobaczysz czy się opłacało.

      • 11 0

    • (3)

      Czyli chcesz aby Tiry z kontenerami dalej jeździły przez miasto ? Po to między innymi jest budowana trasa sucharskiego, aby Tiry z kontenerami miały dojazd do OP, a waliły dalej przez miasto.

      Do tego dochodza ludzie, którzy zamiast dojeżdżać do wrzeszcz, nowego portu, zaspy itd, przez centrum, będą mogli ominąć i jechac pod tunelem.

      Dzieki temu zmienjszy sie ruch w samym centrum, bedzie mniej korków, a jak dobrze wiesz to korki i stanie na rozgrzanym asfalcie powodują najwieksze zniszczenia na drodze.

      • 21 1

      • (2)

        a jaki zysk ma Gdansk z tego ze ma DCT i jezdzace Tiry ? Problem z koniecznoscia remontu drog co kilka lat? Ile DCT wygenerowalo nowych miejsc pracy ? Wiekszosc to i tak sprowadzaja towary z Chin i co jaki to ma wplyw na Polski czy tez Trojmiejski biznes ?

        Powtarzam inwestycja niewspolmierna do zyskow

        • 2 32

        • a jaki zysk ma Gdańsk z tego że ty żyjesz?

          poza bełkotem i bredniami wypisywanymi na forum

          • 12 1

        • Powyższe pobiło chyba jakiś rekord absurdu

          Bo to właściwie jest pytanie "Po co w Gdańsku port?"

          A od powiedź jest prosta. Bez portu Gdańsk nigdy by nie powstał.

          • 9 0

    • (1)

      o mam jedna raczke na plus, widze ze nie jestem sam !!!!
      Ciesze sie ze sa jeszcze ludzie ktorzy potrafia trzezwo patrzec na te "inwestycje"

      • 0 26

      • Ring

        Trasa Sucharskiego + Trasa Słowackiego + POG + istniejąca Obwodnica Trójmiasta stworzą razem tzw. ring, w dalszej perspektywie poszerzy ten ring jeszcze Trasa Zielona ale to odległa sprawa. Jeżeli Twoim zdaniem jest to absurdalna inwestycja i jej koszta są niewspółmierne do później osiągniętych korzyści mimo, że kilka osób stawia Ci jasne argumenty to jesteś ograniczonym kretynem i nie warto z Tobą dyskutować.

        • 21 1

    • Rozwieść? 15 tysięcy kontenerów??!!

      No to szykuje się niezła robota dla adwokatów, sądów i urzędników.

      Tyle rozwodów na raz!!

      Jacieniemogie!

      ;DDD

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane