• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Michał Sielski
24 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.



Jak często podróżujesz komunikacją publiczną?

Właśnie takie trolejbusy będą obsługiwać nową linię. Mają pojemne baterie, dzięki którym bez podpięcia do trakcji mogą pokonać nawet 70 proc. trasy.

- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji. Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Co za różnica z trakcją czy bez? (10)

    Stanie w korkach jak każdy pojazd komunikacji zbiorowej, z wyłączeniem kolei.

    • 159 10

    • Kolego, bez trakcji nigdzie nie pojedziesz (7)

      Trakcja to rodzaj napędu np trakcja spalinowa, trakcja parowa, trakcja elektryczna

      • 14 7

      • W ktorym (5)

        Momencie kierowca musi wyjść i ściągnąć szelki?

        • 4 10

        • Dobrze że nie bez majtek...

          • 10 0

        • wystarczy że kierowca kliknie w magiczny przycisk w trolejbusie, a szelki w magiczny sposób odpinają się (2)

          • 16 1

          • chyba ,że magiczny przycisk nie zadziała to ręcznie

            • 5 7

          • To tak jak magiczny przycisk do zmiany zwrotnicy

            Na pętli lostowice-swietokrzyska

            • 5 1

        • automatyczne się zwijają a podnoszą to nie wiem

          ale chyba też jest taka możliwość a ręcznie to tylko awaryjnie lub na pokaz jak w filmie

          • 5 0

      • Wystarczy że wsiądę i kichne i nigdzie nie pojedziecie

        • 4 1

    • Myślała, że to cut

      bez szelek tak jechać

      • 5 0

    • Będzie stał w korku i akumulatory mu staną i będzie wtedy zator , gdzie te zawali drogi jeszcze opuszczą? Może na obwodnicę?

      • 2 8

  • Ciekawe czy taki trolejbus dalby rade dojechac do pogorza gornego (1)

    • 63 5

    • tak

      Nawet do Rewy kiedyś jechał na 146 czy na 128 :)

      • 9 1

  • No i brawo kolejny przykład ,ze powinnismy pozbyc sie tramwajów i kupic autobusy bez emisji spalin. (15)

    Tramwaj epoka PRL która niema przyszłości juz nie jest rozwijana ,w przeciwieństwie do autobusów tu cały czas jest postęp technologiczny . I tylko one w przyszłości będą służyć w miastach. Kazda złotówka na tramwaj to kasa stracona. Najlepszym przykładem jest Gdańsk .Dzień bez awarii tramwaju dzień stracony ,30 godzin naprawy trakcji ciągłe remonty torowisk .I seki innych przykładów straty kasy na tramwaje Autobusy maja same zalety bez wad tramwajów i torowisk. Bus pasy zamiast torowisk uzdrowiły by te marna komunikacje miejską w miescie .

    • 46 115

    • (1)

      Gdyby tramwaje po magnetycznych bezkontaktowych szynach jeździły to wygrywają.

      • 3 2

      • Wygrałby w zużyciu energii na przewiezienie jednego pasażera, a tak to by była zupełnie zbędna inwestycja.
        Kolej magnetyczna nie jest cudownym rozwiązaniem, a technologia ma już ponad 100 lat (i na świecie jest tylko jedna linia, do tego mocno nierentowna).

        • 5 2

    • Jakby w perspektywie 50 lat

      Tramwaj nie był 2x tańszy to rzeczywiście można przemyśleć taką zmianę.
      Po raz kolejny - to że Gdańsk nie umie w tramwaje nie oznacza, że tramwaje są złe!

      • 10 3

    • Chyba masz jakiś problem skoro tak uparcie piszesz o likwidacji tramwajów. (2)

      Torowiska są bardziej przyjazne środowisku niż drogi a akumulatory litowe to problem dla środowiska gorszy niż spaliny. Ścier gumowy z opon nie zanieczyszcza środowiska, nie tworzą się korki na drogach. Napęd z akumulatora jest drogi i ma zaledwie 80% wydajności w stosunku do trakcji. Akumulatory trzeba chłodzić a w zimie podgrzewać co zwiększa straty. Poczytaj zanim napiszesz bzdury.

      • 23 1

      • Ty najwyrazniej masz jakis promblem skoro tak namietnie zawsze musisz chwalic sie głupotą (1)

        Twoja edukacja nie jest nawet na poziomie przedszkolaka, nie masz pojęcia technologii i, a tym bardziej na żaden temat .Cos w rodzaju gdzieś cos kiedyś gdzieś słyszałeś ale nie masz pojęcia gdzie i co. Ale to typowe u lemingów bo czym maja się chwalić jeśli wiedzy i rozumu nie maja. Bzdury jaki wypisujesz o tobie świadczą .

        • 0 16

        • a co cię upoważnia do takiej opinii? To obelga dla "opinii". Cóż tak wzburzyło twój umysł, że zareagował takim epistolarnym

          podano ci rzeczowe argumenty.
          Jakieś odniesienie? Dyskusja?

          Czy musi mi się podobać twoja zabawka?

          • 9 0

    • (1)

      Najpierw niech stan dróg poprawia. Co z tego jak zaraz będzie stał w warsztacie z urwanym zawieszeniem.

      • 5 2

      • gorzej będzie dla przetrwania akumulatorów

        • 1 0

    • bzdura, tramwaj nie stoi w korku a trolejbusy tak , autobusy mają wiele wad i to nie tylko te elektryczne (2)

      • 9 3

      • Nie stoi? (1)

        To zapraszam na Podwale Przedmiejskie... Moze nie stoi w korku bezposrednio ale swiatla zalicza wszystkie, jak leci.

        • 5 3

        • Łatwo to zmienić

          Pora na priorytety dla transportu zbiorowego!

          • 5 1

    • Czy ty urodziles sie wczoraj?

      Poczytaj troche na temat rozwoju sieci tramwajowej w calej zachodniej Europie ! Troche wiedzy nie boli a dzięki temu nie osmieszasz die pisxac bzdury

      • 8 1

    • 80% produkcji elektrycznych autobusów w Polsce trafia na rynek zachodni!!Ale matoły zawsze wiedzą lepiej :)

      i ciesza się jak głupki z kupowanie niemieckiego tramwajowego złomu zresztą Niemcy też się z tego cieszą ze moga je drogo sprzedać. :)

      • 1 6

    • ja też jestem przeciwnikiem emisji spalin przez tramwaje
      i kocham eco baterie w eco autobusach

      • 0 0

    • Zobaczymy za kilka lat

      Jak d*py będą pękać od liczby zużytych baterii trakcyjnych

      • 0 0

  • a jakaś linia zostanie obcięta? (5)

    tak w zamian

    • 63 8

    • Tak, przestaje funkcjonować linia 170, wykrojone są kursy 198 i innych linii (1)

      Wciskanie na siłę trolejbusów, tak jak 34 na Demptowo i wycinanie większej liczby kursów linii autobusowych. Co to za zachęta, jeżeli jest to zamiana autobusu na e-trolejbus??? Jest jeszcze mniej kursów, bo wydłużyli trasę do Węzła i liczba km musi się zgadzać. Osobiście wolę więcej kursów do Gdyni Głównej i tam się przesiądę niż rzadszych kursów bezpośrednich dla dziadków na Świętojańską, kto tam jeździ???

      • 21 2

      • Już zmiany ZKM podaje na swojej stronie . Narazie to na 198 ucieli jeden kurs , a na 173 ze 4 kursy wycieli , ale to może sie zmienić . NA 194 tylko godziny odjazdów z placu kaszubskiego zmienili

        • 2 0

    • Napisane że to ogromna wygoda dla mieszkańców, nie wiem czy to dla mieszkańców taka różnica jechać autobusem spalinowym czy elektrycznym.

      • 13 1

    • Te linie

      147 190 R 146

      • 2 1

    • Te linie

      147 146 r 190

      • 1 1

  • (2)

    Na pogórze na akumlatorach, z pogórza już grawitacją do trakcji spowrotem.

    • 46 4

    • Napisali w jakich godzinach, ale nie ma nic o częstotliwości, czyżby była tak niska że lepiej to przemilczeć?

      • 4 0

    • z powrotem...

      napisz lepiej nazad...jo

      • 1 0

  • bez maseczki? (4)

    dlaczego Pan Hubert nie mam maseczki? Panuje straszna pandemia, dzienne umiera tysiące ludzi

    • 45 18

    • kierowcy powinni obowiązkowo jeździć w maskach lub mieć codzienny wymaz (2)

      Minister kardiolog mówił, że nienoszenie maski, to tylko wymówka!!!

      • 5 5

      • (1)

        To jeździj 8h w kagańcu, w zamkniętym pojeździe.

        • 2 3

        • Niech jeżdżą! Skoro to wymówka, to wymówka!

          • 1 0

    • bo bierze przykład z Mateusza, Dudy, ministra zdrowia, rzecznika ministerstwa zdrowia. oni daja przykład

      • 3 0

  • (3)

    wole chodzić piechotą bez maski, a nie jak upodlone zwierze w kagańcu

    • 45 55

    • kogo to ma niby obchodzić że aż o tym piszesz na forum i je tylko zaśmiecasz

      • 8 4

    • musisz mieć nudne życie, zakompleksiony człowieku

      • 0 0

    • Możesz chodzić bez maski jak "wolny" upodlony człowiek.

      • 0 0

  • (4)

    Trochę śmiesznie to brzmi "wybudowaliśmy trakcje na janka od Ofiar Grudnia 70 w kierunku pogorza" bo tam powstało jakieś 100 metrow ;)

    • 62 4

    • Niby racja

      Jednakże ten 100 metrowy odcinek pozwala zdjąć "szelki" dopiero na Ofiat Grudnia 70, i tam je założyć, a nie na wcześniejszym przystanku przy hali. A to już nie 100 metrów ale z kilometr nie na bateriach. Bo szelki można zdjąć i podłączyć automatycznie tylko na przystanku, podczas postoju.

      • 7 0

    • Bardziej chodziło o chaotyczna wypowiedź i Pani Rezydent i Vce Prezesa

      Nie przygotowali się nawet w temacie że swojej branży.

      • 1 0

    • (1)

      Paskudnie wyglada Gdynia usiana tymi drutami.Nie lepiej kupic autobusy elektryczne?

      • 0 3

      • Trajtki jeżdżą aż do końca Sopotu, po Al Zwycięstwa.

        A to już kupa druta. Należy go wykorzystywać, jak już jest.

        • 0 0

  • Ciekawe ile będzie kosztowała po paru latach wymiana akumulatorów (11)

    Czy będzie to opłacalne i ekologiczne pod względem utylizacji? Jeśli tak - to jest to krok naprzód.
    Unia da na zakup, tylko czy Gdynia będzie miała potem na wymianę? Czy nie odstawią trolejbusów ze zużytymi akumulatorami "w krzaki" bo kasa pójdzie na białą farbę...
    Dlaczego władze nie widzą przyszłości w ekologicznym napędzie CNG i nadal kupują autobusy na olej napędowy mając swoją stację CNG na bazie w Kaczych Bukach?

    • 73 7

    • (1)

      Najlepiej, jak się nic nie opłaca.

      • 7 2

      • Z punktu widzenia urzedu

        Zdecydowanie tak!

        • 5 1

    • za kilka lat covidianie zrujnują świat do końca

      nikomu tyle komunikacji też już nie będzie potrzebne

      • 4 0

    • (6)

      CNG nie jest ekologiczne. Natomiast obecne inwestycje w autobusy elektryczne nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego, same pojazdy są za drogie, by w perspektywie czasu życia pojazdu (8 lat) inwestycja się zwróciła. Co nie znaczy, że inwestycje w autobusy elektryczne są bez sensu, no i też nie mieszajmy autobusów elektrycznych z trolejbusami.
      Zupełnie inaczej jest z tramwajem, który kupuje się na okres 40 lat i zwrot mamy po 25 latach, czyli przez 15 lat na nich zarabiamy.

      • 7 6

      • 8 lat (5)

        Skąd wyliczyłeś czas użytkowania autobusu lub autobusu elektrycznego na 8 lat? W wypadku pojazdów spalinowych po Gdyni jeżdżą jeszcze wozy z 2001 roku, a elektryki mają gwarancje na baterię na 15 lat.

        • 2 5

        • (1)

          żadna bateria tyle nie wytrzyma

          • 10 0

          • gwarancja

            Skoro producent daje gwarancje na 15 lat to zakłada, że wytrzyma i ma zapewne o tym większą wiedzę niż ekspert sprzed komputera.

            • 2 3

        • Nie trzeba nic wyliczać (2)

          Takie są wymagania do tych pojazdów. Oczywiście pojedyncze egzemplarze będą jeździć dłużej, a utrzymywanie trupów przy życiu też jest możliwe (ot tramwaj powinien jeździć 40 lat, a ponad połowa taboru w Gdańsku ma już pół wieku za sobą). Natomiast to nie znaczy, że czas życia tego typu pojazdu jest dłuższy.

          • 1 4

          • Stary bredzisz (1)

            8 letni autobus, który codziennie wjeżdża na kanał i jest regularnie serwisowany to świetny pojazd nawet pomimo przebiegu pół miliona kilometrów. To co piszesz to totalne bzdury, a rzeczywistość jest zupełnie inna.

            • 2 0

            • Cała Polska kupuje autobusy elektryczne bo jest dofinansowanie.Znalazł się znawca który twierdzi, że cała Polska się myli i popełnia błąd, bo po 8 latach te pojazdy będą bezużyteczne.Dobry trolling nie jest zły.

              • 2 1

    • Właśnie nie napisano czy to akumulatory kwasowe czy jonowo litowe, ogólnie moim zdaniem artykuł słaby merytorycznie.

      • 10 1

  • Żart (7)

    Żadna inwestycja. Trzeba budować drogi, koleje, tunel pod kanałem centrum-oksywie. Kurcze.. Większy szacunek mam chyba do kasjerki niż do tej władzy. Tylko maja troszkę wiecej kasy, ale intelektualnie dno

    • 84 15

    • zostaną rozliczeni już tylko przed Bogiem i ojczyzną bo to ostatnia kadencja

      • 7 4

    • A co ty masz do kasjerek? Chyba jesteś zwykłym chamem i prostakiem, skoro takie rzeczy wpisujesz

      • 10 0

    • Nie obrazaj

      Pani kasjerka jest człowiekiem, a elementy sterujące ludzkim życiem tylko udrzędasami z ludu łaski.

      • 9 0

    • żartem jest twoje chamstwo i głupota która własnie potwierdziłes.Kasjerka zawód taki jak kazdy potrzebny (1)

      Mamy coraz więcej kas samoobsługowych a i tak tacy jak ty stoja w kolejce do kasy !

      • 4 3

      • aby nie odbierać pracy kasjerom

        i nie dawać zarabiać na moim czasie, który zjadają "self services".
        I jesli jeszcze uważasz, że sa one "wolnością" to chyba nie znasz definicji "głupoty".

        • 1 1

    • co za denna wypowiedź

      Abstrahując od kasjerki, życzeniowo mozna by i zbudować Golden Gate nad kanałem portowym. Tylko, ze po co? Oksywie dzielnica zamknięta przez tereny wojskowe. Zero wylotu na północ. A po to aby kilka aut uniknęło korka na Estakadzie to powód śmieszny ekonomicznie.

      • 1 6

    • W polin Zyjesz !

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane