• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Michał Sielski
24 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.



Jak często podróżujesz komunikacją publiczną?

Właśnie takie trolejbusy będą obsługiwać nową linię. Mają pojemne baterie, dzięki którym bez podpięcia do trakcji mogą pokonać nawet 70 proc. trasy.

- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji. Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • ekologia z spalania wegla

    • 6 0

  • jaka wygoda? (2)

    "To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża" - Jaka wygoda? Czy autobus czy trolejbus - tak samo stoi w korkach. Wygodą to byłyby tramwaje lub SKM.
    A z tym ekologicznym transportem to w polskich realiach też ściema. Przecież większość energii elektrycznej w tym kraju nadal jest produkowane z węgla! (no ale o to już nie można mieć pretensji do władz Gdyni, a do Polskiego rządu i górniczych związków zawodowych).

    • 17 7

    • Brawo gimbusie najwiekszą róznicą jest to ze onie nie trują spalinami,ale dlaciebie spaliny nie trują! (1)

      Mamy wysyp gimbusów w Postach wiec proponuje bardzo prosty test dla tych co maja zanik mózgu. Staś na kilka minut przy ruze wydechowej i głęboko oddychaj będziesz miał taki sam efekt zatrucia tylko szybciej.

      • 0 3

      • mam jeszcze prostszy test

        jaki procent ruch wydechowych stojących na estakadzie zastąpi ta nowa i kosztowna zabawka?

        • 4 0

  • A kiedy

    Wyremontujecie dąbka i Kwiatkowskiego?

    • 16 0

  • Ciekawe

    Czy starczy mu baterii na stanie w korku? Pseudo pomysly, pseudo pasy, pseudo sciezki...

    • 11 0

  • szelki

    chore miasto chory szczor

    • 8 0

  • Mam szelki ale to co mają trolejbusy to raczej co innego .

    Bardzo drogi ten transport w użytkowaniu , proszę sprawdzić ile za wozokilometr dostaje PKT , a ile inne spółki .

    • 6 1

  • 70%

    70% trasy, a pozostałe 30% pasażerowie dopchną?

    • 3 3

  • Korki i tyl (2)

    Co z tego jak korkują ulice? Dlaczego nie jest ruszony projekt kolei z Gdyni Głównej na Oksywie? Tory są, tylko zagospodarować i puścić tabor. Oj urzędniki, kiedy zaczniecie otrzymywać wypłaty za myślenie a nie za siedzenie i pozorowanie pracy. Najlepiej pół dziadostwa z urzędu zwolnić i będą wtedy same korzyści.

    • 10 1

    • aby było weselej, realizowane jest wielkie przedsięwzięcie modernizacji i przebudowy sieci komunikacyjnej wokół portów.

      I takie "nic" jak potrzeby miasta w tym nie znalazły uwidocznienia.

      • 3 0

    • Po co?

      i tak mało kto by z niej korzystal. Wystarczy logicznie pomyśleć jqk tory biegną, jak się do nich dostać z górnych tarasów, jak długo będzie jechać do Gdyni Gl. I założę się, że wszyscy o tym marzą, ale jakby to otworzyli to byłaby to ekonomiczna porażka.

      • 1 0

  • coz..

    miasto dalo swoich na przesow spolek zeby mieli stolek. jak kazdy prezes ze spolki przewozowej. i wystarczy, i niby konkurencja a konkurencji miedzy spolkami nie ma. no przeciezz swoj ze swoim by nie konkurowal. tak to wyglada w gdynskich spolkach. a wystarczylby 1 prezes i mniej biurowych i nagle na wszystko pieniadze by sie znalazly

    • 4 1

  • bedzie korek i zima

    i zobaczycie na ile baterii starczy :)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane