stat

Tunel na stacji Gdańsk Główny jest już otwarty

14 kwietnia 2019, 15:00
Wioleta Stolarska

Otwarty tunel przy Dworcu Głównym w Gdańsku


Ponownie możliwe jest dojście tunelem na perony stacji Gdańsk Główny zarówno od strony miasta, jak i od strony dworca autobusowego. Wykonawca zakończył wymianę ścian oraz sufitu. Tunel jest w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe oraz przebudowa peronu dalekobieżnego.



Prace w tunelu łączącym dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja z ul. Podwale Grodzkie zobacz na mapie Gdańska oraz peronami trwały od 4 lutego. W tym czasie wykonawca wybudował nowe ściany i sufit (płytę stropową) bezpośrednio pod peronem nr 1 i przylegającymi do niego torami. Zakres prac wymagał - ze względów bezpieczeństwa - zamknięcia tej części przejścia.

Na przebudowywany peron nr 1 będą prowadzić nowe schody. Przygotowano już miejsce pod montaż schodów ruchomych. Wykonawca wybudował także szyb windowy, w którym wkrótce zamontowane zostanie urządzenie.

- Wykonawca skupi się teraz na pracach wykończeniowych w obu przejściach. Będzie nowa posadzka i wystrój ścian. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejścia, podobnie jak perony, będą przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściach będą cztery windy oraz cztery pary schodów ruchomych. Będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Rośnie nowy peron na stacji



Na stacji Gdańsk Główny przebudowywany jest także peron dalekobieżny nr 1 oraz przyległe tory. Powstał już zarys konstrukcji nowego obiektu. Wykonawca od strony południowej rozpoczął w kwietniu układanie antypoślizgowej nawierzchni z kostki brukowej.

- W dalszej kolejności zostaną zamontowane elementy małej architektury: wyremontowana wiata, ławki, gabloty oraz system informacji pasażerskiej i oświetlenie. Podróżni z nowego peronu skorzystają pod koniec lata - dodaje Janduła.
Wartość inwestycji wynosi 64 mln zł brutto. Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej wynosi 44,3 mln zł. Prace zaplanowano do stycznia 2020 r.