- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (25 opinii)
- 2 Kto się przypiął do mojego roweru? (167 opinii)
- 3 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (143 opinie)
- 4 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (127 opinii)
- 5 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 6 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (241 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-14 20:18
Urzędnicy zlecili badanie (1)
Jak czy tam "Urzędnicy zlecili badanie" to już wiem że jest wielki wałek i zakłamanie.
Won z zieloną drogą.
Efekty badania tak śmierdzą że prokuratura powinna wejść jak najszybciej do urzędów.- 21 8
-
2016-07-14 20:29
Niestety
Rzeczywistość jak na złość jest inna niż w mokrych snach cyklistów.
- 4 8
-
2016-07-14 20:23
haha zalosne pedalarskie zawistniki (1)
- 6 8
-
2016-07-14 21:33
To jak zwykle
Jak przeczytają o faktycznych poglądach mieszkańców (a nie o tych co im się wydaje że powinni mieć) to prezentują zdziwienie pomieszane z butthurtem. Z red. Koprowskim i innymi FRAGlesami na czele.
- 3 3
-
2016-07-14 20:26
Klesza droga bo klechy chodza ta droga na tirowki
- 0 5
-
2016-07-14 20:27
Budyn juz kompletnie nie panuje nad niczym
No ale jak sam nie wie ile ma mieszkan to co sie dziwic
- 8 8
-
2016-07-14 20:37
(3)
Mieszkańcy Gdańska popierają pomysł budowy DZ i tunel pod Pachołkiem.
A za zawsze znajdą się malkontenci, którym wszystko co nowe przeszkadza, cóż bywa.- 8 26
-
2016-07-14 22:38
nie badz gluppppi.
jak ja bym zamówił ankietę to pewnie proporcje były odwrotne.
- 6 3
-
2016-07-15 00:48
(1)
Zawsze sie okazuje ze najglosniej szczeka grupka sfrustrowanych emerytow czy cos w tym stylu i przesadnie robi sie w okol tego jakies halo.... a rzeczywistosc jest inna
- 2 6
-
2016-07-15 08:41
Jestem mieszkancem gdanska, nie jestem emerytem, nie jestem malkontentem..jestem myslacym czlowiekiem ktory rozumie, ze budowanie szerokiej drogi przez najcenniejsze rejony miasta - tego miasta nie rozwija, a cofa.
- 4 1
-
2016-07-14 20:44
autorzy pomysłu na ankietę (1)
zdają się nie zdawać sprawy z faktu, że nowe rozwiązanie drogowe zwiększa ruch na trasach dojazdowych.
Mleko zostało rozlane w wyniku wywalenia ponad 800 milionów na tunel pod Martwą Wisłą.
Teraz będzie okazja na wydanie kolejnych milionów, które wygenerują kolejne tysiące samochodów próbujących przejechać przez miasto, stojąc w korkach na coraz szerszych drogach.
Kolejne tysiące podatników ucieknie poza miasto i będzie coraz mocniej obciążać koszty jego funkcjonowania - dystans do pokonania znowu się wydłuży.
Ruch samochodów powinien być kanalizowany na trasie do lotniska (Żołnierzy Wyklętych), która nie została dokończona, a nie wpuszczany dalej w ulice Przymorza, Oliwy i Sopotu.- 22 5
-
2016-07-14 20:55
Dokładnie tak jest, pozdrawiam.
- 9 2
-
2016-07-14 20:50
Bzdury
Zróbcie ankietę za budową lotniska w Sopocie.
Wiezkszość mieszkańców Trójmiasta pewnie będzie za.- 20 5
-
2016-07-14 21:09
To jest czyste szaleństwo .Adamowicz chce wybudować 2 km tunelu pod lasem (1)
Pachołek będzie oddalony o ok 1 kilometra od tunelu. Kadra UG tworzy jedną sitwę z gdańskim magistratem , dlatego wszelkie badania przeprowadzona przez UG są niewiarygodne. To jest kolejna inwestycja w interesie deweloperów
- 10 6
-
2016-07-14 21:32
Nie przypominam sobie jakiegokolwiek działania Adamowicza w interesie mieszkańców Gdańska
Dzięki nowej inwestycji Adamowicza tereny deweloperskie w starej Oliwie ,których jest sporo, zyskaja potężnie na wartości . Nie wiem jak to wyglada w Osowie . Kolejnymi beneficjentami bedą mieszkańcy Sopotu , ponieważ to im mieszkańcy Gdańska zafundują wygodny wyjazd z Trójmiasta
- 4 3
-
2016-07-14 21:59
2 mld (5)
Czy jesteś za wydaniem 2 mld zł zadłużając swoje wnuki i prawnuki, i nie remontowaniem innych dróg, chodników i infrastruktury miejskiej, żeby przejazd Spacerowa trwał krócej o 5 minut. To jest prawdziwe pytanie.
- 17 7
-
2016-07-14 22:22
czy Hektor umie czytać? (3)
85 proc. dofinansowania z funduszy unijnych
- 4 5
-
2016-07-14 22:34
na które "chyba nie" też się zrzuca
choć być może o tym nie wie.
- 4 0
-
2016-07-14 22:40
rząd juz sie zadeklarował ze nie poprze, take po co wy sie wszyscy produkujecie to nie wiem
- 1 3
-
2016-07-15 03:58
Makrela zaplaci 85 % ,wiec zostaje 15% to nie jest duzo pieniazkow
- 1 2
-
2016-07-15 00:10
5 minut?
Od godziny 21:00-6:00 to pewno i racja, przez resztę dnia... Łagodnie mówiąc, mija się to z prawdą.
- 0 0
-
2016-07-14 22:21
Prośba do urzędników
Szanowni Państwo, bez sprawdzania poparcia i przy niewielkich nakładach finansowych można było by przedłużyć ul. Kampinowską w stronę dzielnicy Orunia. Odcinek 300 metrowy bezdroża, którym dzisiaj decyduje się bardzo wielu kierowców jeździć z dzielnic południowych Gdańska. Przedłużenie tego odcinka miało by zdecydowane znaczenie (już dziś) na natężenie ruchu na ul. Świętokrzyskiej i Havla. Proszę urzędników odpowiedzialnych za stan dróg w Gdańsku o zainteresowanie się tą sprawą.
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.