• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni pojawią się midibusy znane z górskich miast

Patryk Szczerba
21 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Nowe midibusy pojawią się na ulicach Gdyni w drugiej połowie bieżącego roku. Nowe midibusy pojawią się na ulicach Gdyni w drugiej połowie bieżącego roku.

Jesienią na ulice Gdyni wyjedzie osiem nowych midibusów, czyli mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy. Zakup sześciu z nich o długości 8,9 m i dwóch o długości 10,5 m kosztował będzie przewoźnika 8 mln zł. Tymi krótszymi jeżdżą pasażerowie m.in. w Zakopanem.



Ile razy w tygodniu korzystasz z komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy: podpisana w zeszłym roku umowa ZKM Gdynia z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf zakłada obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 - we wszystkie dni tygodnia, ośmioma nowymi niskopodłogowymi autobusami miejskimi.

Umowa na siedem lat



Czas trwania umowy obejmuje okres od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku. Będzie ona kosztowała budżet miasta blisko 26,5 mln zł.

Przedstawiciele PA Gryf poinformowali właśnie o podpisaniu umowy na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach S.A. Zastąpią kursujące na liniach starsze pojazdy.

Midibusy mają być gotowe w czerwcu



Na ulicach pojawią się dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 m. Ten drugi model jest znany z Zakopanego.

Rozkład ZKM Gdynia


- Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych obsługiwanych przez nas liniach w ramach kontraktu. Mamy zapewnienie od producenta, że będą gotowe już w czerwcu. Po homologacji i zaprogramowaniu wyjadą na ulice - mówi Paweł Misiak, dyrektor ds. organizacji przewozów i administracji PA "Gryf".

8 mln zł za 8 pojazdów



Specjaliści wśród najważniejszych zalet nowych pojazdów wymieniają ich cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

Koszt zakupu ośmiu pojazdów wyniósł ok. 8 mln zł netto.

Miejsca

Opinie (106) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (5)

    Dziwne....takie to małe i krótkie....Ale zapewne bardzo dzielne)Ja mam w pamięci przegubowe Ikarusy i podskoki na dziurach na tylnym siedzeniu.Lecialo się pod sufit....ehhh...chociaż stan ulic pozostał z dawnych lat,tyle że więcej malują.Shadow and dust.

    • 28 14

    • (3)

      Skutki tamtych uderzeń o sufit widzimy teraz pod prawie każdym artykułem.

      • 25 5

      • raz nawet chyba wypadło głow na bruk przez okno na wyboju, bo zaiste stan cięzki i nieprzewidywalny.... (2)

        • 6 1

        • Zaiste? A co ty Jezus jesteś? Zaiste powiadam wam .......... (1)

          • 3 4

          • Nie zaiste tylko "zaprawdę"

            • 6 1

    • Ja też żyłem w tamtych czasach i stan dróg jest nieporównywalnie lepszy. Kiedyś naprawdę trzeba było autem śmigać środkiem szosy, żeby w dziury nie wjechać, a jazda np. rowerem była nierealna w nocy. Naprawdę dużo się zmieniło.
      Są oczywiście jakieś chore odcinki jak droga Wiczlińska od pętli autobusowej do Marszewskiej, gdzie właśnie tak wygląda ta droga, jak kiedyś bardzo wiele dróg wyglądało. Rowerzyści jadą środkiem, bo by zęby pogubili, a kierowcy tak samo, przynajmniej ci którzy nie chcą sobie porwać kapci.

      • 7 2

  • Czyli wszystko gra (14)

    Mniejsza częstotliwość kursowania, mniejsze autobusy, droższe bilety...

    • 55 21

    • (5)

      misiewicze horaly 20 000zl co miesiac, ciemny lud 500+ z zabranych wczesniej pieniedzy

      • 11 9

      • (4)

        Zapomniałeś ile brali w POprzedniej ekipie)Ci chociaż się czymś dzielą,tamci kradli wszystko.

        • 12 21

        • "Tamci kradli, więc nasi kradną więcej! To nam się zwyczajnie należy!!" (1)

          • 5 1

          • praca, pokora, umiar .... a te Nagrody nam się po prostu należały

            2015 - wystarczy nie kraść
            2017 - oni kradli więcej
            2019 - oni też kradli

            • 2 0

        • a teraz matołuszek likwiduje resztę funduszy

          pobierając jak to JAnOsik haracz 15% od przelewu.

          • 1 0

        • To niech

          wreszcie Ziobro ich pozamyka ileż można czekać, na tylko z PiS

          • 0 0

    • (5)

      Skoro nie ma zaintersesowania to sie tnie kursy i puszcza mniejsze wozy

      • 9 1

      • (2)

        Mniejsze? 10,5 m to wiecej niż 9 m.

        • 3 1

        • (1)

          9 i 10,5 to mniej niz 12

          • 1 1

          • Tylko, że na tych liniach dotychczas nie jeździły 12 a 9.

            • 0 0

      • Tak myślą urzędnicy. Nie ma zainteresowania. Hm dlatego taka ankieta. A może powodem tego jest słaba organizacji komunikacji zbiorowej. W Gdańsku mamy możliwość: autobus, tramwaj, PKM i SKM. Spróbuj przejechać gdzieś dalej łącząc dwa środki, żeby były jakoś sensownie skomunikowane. Może trafi się jeden kurs w którym przesiadka będzie trwała do 5minut. O wspólnym sensownym bilecie nie wspomnę. Choć podobno ma być.

        • 0 1

      • bo kursuje po wąskich uliczkach ? halo mózg !

        • 0 0

    • Kto powiedział że rozkład zmienią? (1)

      Wymieniają już mocno zasłużone pojazdy na nowe. Przejedź się na przykład 102... pasażerów nie brakuje, a na tej trasie dosyć krętej i wąskiej nie puścisz normalnego autobusu.

      • 3 0

      • Ryksza

        Ryksza dobra na wszystko i jak eko logicznie

        • 0 1

  • Trzeba oszczędzać (2)

    To skrócili autobusy

    • 49 11

    • Dobrze ze powietrza z opon nie spuscili

      • 1 0

    • Pojemność powinna być dostosowana do zapotrzebowania,

      bo deficyt komunikacji miejskiej pokrywają wszyscy mieszkańcy miasta w swoich podatkach, a zapewniam że są w Gdyni znacznie większe potrzeby, niż wożenie powietrza.

      • 0 0

  • Krótkie trasy, kròtkie autobusy (3)

    Wielkie premie

    • 34 16

    • Jest to model konstrukcyjnie oparty na trzeciej generacji autobusów Solaris Urbino. Zadebiutował jako prototyp na wystawie Transexpo w Kielcach we wrześniu 2006 roku. Produkowany jest od wiosny 2007 roku głównie z myślą o krajach alpejskich, czyli Austrii i Szwajcarii, a także dla centrów dużych miast, w których jest wiele wąskich i krętych ulic. Prototyp wyposażono w zamontowany pionowo silnik Cummins ISBe4 250B o mocy 250 KM pojemności 5,9 dm³ oraz automatyczną skrzynię biegów Voith Diwa 854.5. Zamiennie może być zamontowana skrzynia automatyczna firmy ZF. Silnik ten standardowo spełnia normę Euro 4 w technologii SCR, wymaga więc płynu AdBlue. Na życzenie odbiorcy, dzięki zastosowaniu dodatkowych filtrów, spełnia on wymagania normy Euro 5. Silnik jest zamontowany w zabudowie wieżowej z tyłu po lewej stronie. Zastosowano oś napędową w postaci mostu portalowego firmy ZF AV132 S lub Voith BRA132. W kabinie kierowcy standardowo montowana jest deska rozdzielcza konstrukcji firmy Solaris, opcjonalne może to być deska rozdzielcza Siemens-VDO.

      Szkielet nadwozia wykonano ze stali nierdzewnej, zaś poszycie ścian bocznych ze stali nierdzewnej i paneli aluminiowych. Dach oraz ściany przednią i tylną wykonano z tworzywa sztucznego.

      Zmniejszenie szerokości o 15 cm w porównaniu z rodziną Urbino oraz chęć zachowania szerokiego przejścia w tylnej części autobusu spowodowało konieczność zastosowania tylnego ogumienia nie typu bliźniaczego, lecz "super singel". Zamiast podwójnych siedzeń nad osią tylną zastosowano z jednej strony siedzenia typu 1 + 1/2.

      "Solaris Alpino" jest standardowo wyposażony w silnik spełniający normę emisji spalin Euro 4. Może jednak być wyprodukowany w wersji Euro 5 lub EEV. Może również być zamontowany silnik zasilany gazem CNG.

      W lipcu 2008 roku firma Solaris Bus & Coach S.A. podpisała największą jak dotychczas w swojej historii umowę z firmą E.THE.L z Aten na dostawę 320 sztuk autobusów, w tym 220 sztuk modeli "Alpino" z silnikami spełniającymi nor

      • 3 0

    • Panie Januszu

      Jak i w którym sklepie kupiłeś to charakterystyczne odwrócone ó ?
      Jak żyję nie widziałem takiego specyficznego i niepolskiego znaku.

      Tak tylko pytam , żeby potem nie było.

      • 2 0

    • 102 krótka trasa???

      Nie wydaje mi się. Do tego kręta, pod górkę, z górki, wąskie uliczki... większy autobus by nie podołał.

      • 4 0

  • dobry pomysl (1)

    ludzi sa leniwi i nie chodza juz 10 minut na przystanek takze komunikacja sie musi dostsować.

    Uważa że miasto powinno hodować świnie wyścigowe tresowane, wsiadasz na taka i jedziesz do celu a ona sama wraca do bazy lepsze do mewo

    • 28 9

    • ile za minute, za km?

      • 0 0

  • Małe miasto to małe busy :) (8)

    Widocznie większych nie potrzeba... u nas w Gdańsku jeżdżą nawet dwuprzegubowce :)
    A gdzie jest horała ja się pytam? Buduje coś tam coś tam pod Radomiem?

    • 22 54

    • horała dalej walczy z mafią vatowską (banasiem) i poszukuje tych milionów elektrycznych aut.... (1)

      • 12 1

      • i broni ciumki oraz reszty oszołomów

        • 6 1

    • Ty technik (2)

      Niech sobie jeżdżą przeguby w Gdańsku,my mamy za to ładniejsze pojazdy,a u was non stop kolizje i awarie. Jakie miasto takie osiągnięcia.

      • 14 5

      • Jak tam na lotnisku za 100 baniek latajo ??? (1)

        • 4 4

        • To artykuł o lotnisku?

          • 4 2

    • Na razie szuka zarabistych mebli do swojego biura.

      Musza byc z wyzszej polki.Priorytetem jest duze lustro do przycinania brody i klecznik jak biuro odwiedzi szefostwo.

      • 1 1

    • jak na razie

      to od wyborów nic jeszcze u was nie wybudowali, no może budują ale nic nie oddali

      • 0 1

    • W Gdańsku to nawet krasnoludki większe mają

      • 1 0

  • Przeciez to nie beda autobusy Gdyni tylko firmy Gryf (3)

    Więc chyba dział biznes

    • 36 1

    • Na tym portalu Szczurek to niemal Bóg

      • 6 8

    • Jak sie budżet na zbiorkom obcina to trzeba sie ratować wpuszczaniem prywatnego podmiotu

      do obsługi a dalej to juz jak z Sanipor sprzedaż części i dziś 5 firm wywozi śmieci w Gdyni zamiast jednej spółki miejskiej można można

      • 3 0

    • A Gryf z kim ma umowę na obsługe tych linii midibusami ? z Koleczkowem ?

      • 2 1

  • przecież to jest fake news (5)

    od kilku lat krótkie autobusiki GRYFA jeżdżą na gdyńskich liniach 203, 204, 252.
    O co to wielkie haloooooooooooooooo.

    • 32 5

    • (1)

      Swoje wyjeźdżiły.Wymiana na nowe. Tak trudno to pojąć?

      • 15 2

      • Tak szybko ich nie skasuja.

        • 2 0

    • od początku graty tam jeździły

      • 2 1

    • Dokładnie (1)

      dodatkowo w Gdańsku np 8m Neoplany na linii 149

      • 1 0

      • Juz nie. Zostal tylko 2480, ale chyba już nie jeździ.

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Jako zagorzały krytyk-czy tam (5)

    malkontent takie posunięcie władz Gdyni we współpracy i w porozumieniu z P.A. Gryf- uważam za bardzo dobre-trafione na 100%- i uzasadnione. Od kilku lat nie mogę nic złego powiedzieć na funkcjonowanie autobusów i trolejbusów ZKM Gdynia-,a znam się na tym bo wiem co to są "Gdyńskie Wysokogórskie Linie Autobusowe"i jeszcze inne linki"... . Teraz jeszcze takie info ! Bardzo dobre posunięcie i rozwiązanie ! Z "Gryfem" jeżdziłem prawie 3 lata z centrum Gdyni-do Chwaszczyna- autobusy zawsze były o czasie -ale w latach ubiegłych tabor PA Gryf- może i sprawny ale był wiekowy....Idzie ku dobremu.

    • 57 18

    • Co ma punktualność do przewoźnika?

      • 2 2

    • Ciężko z centrum Gdyni do Chwaszczyna (2)

      Dojechać z tym przewoźnikiem .

      • 4 1

      • (1)

        A linie 191 i 193 to niby kto obsluguje :P

        • 1 1

        • 191 i 193 nie jezdza z centrum Gdyni

          • 2 1

    • Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy! Pre...

      • 1 0

  • 102 (2)

    Na 102 od kilku dni już jeżdżą jakieś małe solarisy, testy?

    • 15 0

    • Urbino 10

      7865 i 7866 to Urbino 10 które Gryf kupił jako używane, obecne są w naszej sieci już od kilku lat.

      • 0 0

    • 102

      Nie chyba 7865

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane