• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wąskie gardła w komunikacji miejskiej w Trójmieście

Maciej Korolczuk
5 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W sumie w Trójmieście jest prawie 30 tzw. wąskich gardeł, w których pojazdy komunikacji miejskiej tracą codziennie w korkach nawet kilkadziesiąt minut w czasie jednego kursu. W sumie w Trójmieście jest prawie 30 tzw. wąskich gardeł, w których pojazdy komunikacji miejskiej tracą codziennie w korkach nawet kilkadziesiąt minut w czasie jednego kursu.

Generują korki, podnoszą ciśnienie kierowcom, a przede wszystkim opóźniają komunikację miejską w Trójmieście - przyjrzeliśmy się tzw. wąskim gardłom, miejscom powodującym, że poruszanie się po naszej aglomeracji bywa wyjątkowo uciążliwe. Sprawdziliśmy też, w jaki sposób urzędnicy chcą temu zaradzić.



Ile czasu spędzasz codziennie w korkach?

GDAŃSK



W Gdańsku takich miejsc jest aż 13, z czego ponad połowa w południowej części miasta. W ostatnich latach inżynierowie z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wraz z pracownikami Zarządu Transportu Miejskiego opracowali i wprowadzili szereg zmian mających na celu zminimalizowanie skutków tworzących się korków i przyspieszenie komunikacji miejskiej.

W taki sposób w kilku miejscach powstały buspasy, a część zatok autobusowych przebudowano tak, aby pojazdy bez oczekiwania mogły włączać się do ruchu. Niestety, wciąż jest sporo miejsc, gdzie dalsze działania są niezbędne.

Tak jest np. na Myśliwskiej, gdzie korki w kierunku ul. Bulońskiej dają się we znaki głównie w porannym szczycie.

- Rozwiązaniem byłaby budowa nowej ulicy łączącej pętlę "Jasień PKM" z ul. Potokową - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM.
Jak dodaje, do Biura Rozwoju Gdańska został już złożony stosowny wniosek o wpisanie takiej drogi do planów miejscowych.

Wąskie gardła w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Wąskie gardła w komunikacji miejskiej w Gdańsku.
Wąskim gardłem we Wrzeszczu jest z kolei ul. Dmowskiego. Ulica korkuje się szczególnie w godzinach popołudniowych (do al. Grunwaldzkiej). W korkach tkwią autobusy, które jeszcze do niedawna miały tam do dyspozycji buspas. Od połowy 2017 r. z wydzielonego wcześniej wyłącznie dla komunikacji miejskiej pasa mogą znów korzystać wszyscy kierowcy, bo - jak wówczas tłumaczyli urzędnicy - prowadzący autobusy chętniej korzystali z drugiego, ogólnodostępnego pasa i na wniosek ZTM buspas został zlikwidowany.

Teraz - znów na wniosek ZTM - buspas ma wrócić.

- Średnia prędkość autobusów na Dmowskiego jest niższa niż pieszych. Stworzyliśmy koncepcję utworzenia buspasa i przekazaliśmy ją do GZDiZ - zdradza Zomkowski.
Buspasy mogą wkrótce pojawić się także na permanentnie zatkanej Łostowickiej (w kierunku Havla), ciągu Słowackiegoal. Żołnierzy Wyklętych oraz al. Havla.

- W przypadku Łostowickiej stworzyliśmy już koncepcję budowy buspasa i przekazaliśmy ją do GZDiZ. Na al. Havla zatory tworzą się w kierunku Łostowickiej rano i w soboty, a w kierunku Świętokrzyskiej w szczycie popołudniowym. Nad koncepcją wykonania buspasa pracuje już GZDiZ. Z kolei koncepcja buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych jest już gotowa - wymienia dyrektor ZTM.

Jak rozwiązać problem korków na al. Armii Krajowej?



Każdego dnia kierowcy autobusów mierzą się też z utrudnieniami na ul. Jarowej. Korki dokuczają tam głównie w popołudniowym szczycie. Jak mówią urzędnicy, rozwiązaniem byłaby przebudowa ul. Smoluchowskiego na odcinku od Szpitala Zakaźnego do ul. Cygańska Góra i doprowadzenia jej do standardów drogi dwukierunkowej (chodzi przede wszystkim o szerokość jezdni). Obecna trasa jest wąska i często po obu stronach zastawiona samochodami pacjentów. Cenne minuty w korkach autobusy tracą też na sąsiednich ulicach: Sobieskiego, Traugutta i Do Studzienki.

- W tym przypadku pomóc może tylko budowa trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz - podkreśla Zomkowski.
Zastawiona samochodami pacjentów ul. Jarowa w Gdańsku. Zastawiona samochodami pacjentów ul. Jarowa w Gdańsku.
Budowa linii tramwajowej ma być lekiem na opóźnienia komunikacji także na ul. WarszawskiejŁódzkiej. Niedawno informowaliśmy o rozstrzygnięciu przetargu dla tej inwestycji i ze względów finansowych podzieleniu jej na dwa etapy.

W ostatnim czasie poprawiła się nieco sytuacja na Trakcie św. Wojciecha. Przypomnijmy, że w 2019 r. powstał tam nowy, ale stosunkowo krótki odcinek buspasa na odcinku od św. Wojciecha do skrzyżowania z ul. Tomczaka. Jak usłyszeliśmy od urzędników, są pomysły na kolejne buspasy w tej ulicy. Niewiele da się zrobić po sąsiedzku w ciągu Małomiejska-Podmiejska, gdzie każdego dnia pasażerowie w autobusach w godzinach szczytu tracą od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Nieco lepiej ma być wkrótce na przylegającej Świętokrzyskiej.

- Rozwiązaniem jest budowa linii tramwajowej w tzw. Nowej Bulońskiej Południowej (kontynuacja al. Adamowicza) do skrzyżowania Świętokrzyska/Guderskiego/Ateny (Kowale)/Staropolska (Kowale). Dzięki tramwajom dwukierunkowym możliwa będzie jej realizacja etapami (np. do ul. Jaworzniaków). Projekt ul. Nowej Świętokrzyskiej z buspasami na całej długości jest w końcowym stadium projektowania - wyjaśnia Zomkowski.

GDYNIA



W Gdyni wąskie gardła wpływają na poruszanie się po mieście autobusów i trolejbusów. I tak jak w Gdańsku największym wyzwaniem w przyspieszeniu komunikacji miejskiej jest dynamicznie rozwijające się południe miasta, tak w Gdyni z podobnymi problemami mierzą się mieszkańcy północnej części miasta.

- Obecnie największy problem to ulica Janka Wiśniewskiego w kierunku Obłuża w szczycie popołudniowym - przyznaje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju oraz przewodniczący zespołu ds. strategii rozwoju sieci buspasów w Gdyni. - Zator wówczas zaczyna się przy skrzyżowaniu z ul. Polską, generując dla pojazdów komunikacji miejskiej straty 15-20 minut, a niejednokrotnie nawet większe. W poniedziałki i piątki zatory są największe. Zespół zajmuje się rozwiązaniem tego problemu.
Równie dokuczliwe korki tworzą się popołudniami na jednej z głównych tras Oksywia - ul. Śmidowicza. Ruch na ulicy gwałtownie zwiększa się, gdy w jednym czasie kończą pracę pracownicy Stoczni Marynarki Wojennej i Portu Wojennego (pierwsze opóźnienia zaczynają się o godzinie 15), co dla linii 128 i 150 oznacza opóźnienia sięgające nawet 30 minut.

Wąskie gardła w komunikacji miejskiej w Gdyni. Wąskie gardła w komunikacji miejskiej w Gdyni.
- ZKM wprowadza nowe rozkłady na liniach 128 i 150 - dodane będą kolejne pojazdy do obsługi, obecnie codziennie włączane są rezerwy. Rozwiązaniem częściowym i doraźnym ma być również przesunięcie przystanku Nasypowa 02 przed skrzyżowanie z ul. Nasypową, aby autobusy mogły pomijać bez utraty przystanku ostatni odcinek Śmidowicza ulicami Nasypową i Bosmańską, bądź nawet Benisławskiego, Stolarską i Cechową, co czasowo w godzinach szczytu skraca czas przejazdu pomimo wydłużenia trasy - tłumaczy Łucyk.
Kolejny punkt na mapie wąskich gardeł w Gdyni to ulica Hutnicza.

- Tym problemem również zajmuje się nasz zespół. Przygotowujemy koncepcję realizacji buspasa w tym miejscu - zdradza Łucyk.
O tym, że pasy przeznaczone tylko do obsługi transportu publicznego są efektywne, można się od niedawna przekonać choćby po wprowadzeniu na ul. Chwarznieńskiej kontrapasa autobusowego.

- To było typowe wąskie gardło. Korki tworzyły się przy kładce pieszej na ul. Chwarznieńskiej na końcu odcinka leśnego, przy wjeździe na Witomino. Uruchomiony w grudniu 2019 r. kontrapas autobusowy rozwiązał całkowicie problemy komunikacji miejskiej w tym miejscu - cieszy się wiceprezydent Gdyni.


Kolejnych wyzwań jednak nie brakuje. Podobne problemy występują choćby przy wiadukcie kolejowym w ciągu ul. Dąbka w okolicy pętli Maciejewicza.

- W szczycie porannym przed wiaduktem łączą się dwie relacje - ul. Dąbka od Pogórza i Kosakowa oraz ul. Derdowskiego od strony Kosakowa. Tu wraz z gminą Kosakowo jesteśmy w trakcie procedowania powtórzonego przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę wiaduktu, który dwukrotnie zwiększy przekrój drogi - zapowiada Łucyk.
Generującym opóźnienia w komunikacji miejscem jest też ulica Nowowiczlińska w kierunku centrum - zarówno w szczycie porannym jak i popołudniowym. Obecnie zatory spotęgowane są przez prace na budowie drogi ekspresowej S6. Oddanie do użytku tej drogi w 2022 r. zmieni sytuację w tym rejonie miasta, a ponadto - w ramach budowy Węzła Karwiny - planowany jest tam buspas.

- Problem ulic Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej od przystanku PKM Gdynia Karwiny do Chwaszczyna rozwiąże Trasa Kaszubska, która przejmie ruch do Bojana, Koleczkowa czy Szemudu. Planowane są tu buspasy w obu kierunkach przy realizacji Węzła Karwiny - zaznacza wiceprezydent Gdyni.
Obecne i planowane buspasy na Witominie. Obecne i planowane buspasy na Witominie.
Mimo buspasa na Kieleckiej od Wzgórza św. Maksymiliana do prawoskrętu w Rolniczą wiele minut opóźnienia autobusy i trolejbusy łapią na dojeździe do Witomina. Wąskie gardło stanowi tam obecnie odcinek "witomiński" ul. Chwarznieńskiej, który planowany jest do przebudowy. Korki w tym miejscu są szczególnie uciążliwe w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego. Pomimo powstania buspasa na przeważającym odcinku problemy stwarza również ul. Małokacka. Planowanym rozwiązaniem jest wydłużenie buspasa do skrzyżowania Witomino Centrum.

- W przypadku ulicy Witomińskiej na odcinku od Cmentarza do ul. Rolniczej: jeśli zator sięga do cmentarza, to wykorzystujemy urządzoną na wniosek zespołu zawrotkę przy cmentarzu i autobusy jadą bez zatrzymania na Kielecką, gdzie dodatkowo zabierają pasażerów z przystanku Węzeł Franciszki Cegielskiej 02 i buspasem na Kieleckiej jadą na Witomino. Pomimo wydłużenia trasy przy dużym zatorze występuje spora oszczędność czasu: objazd trwa ok 5-6 minut, a straty na ul. Witomińskiej potrafią sięgać 20-30 minut - przyznaje Łucyk.

SOPOT



W Sopocie wąskie gardła to przede wszystkim Sopocka do Karwin (głównie w godzinach popołudniowych) i Malczewskiego do al. Niepodległości (rano).

Miejsca

Opinie (377) 9 zablokowanych

  • (4)

    Mam tylko nadzieję że na farbę wystarczy środków...

    • 97 21

    • Horala do budy szczekac

      • 15 9

    • wszystko przez tych (1)

      co posiadają samochód

      • 9 11

      • kupi taki sebix autko ... ale na miejsce parkingowe forsy mu już brak.

        • 8 7

    • To już nudne - ta gadka o farbie.

      • 2 3

  • Heloł... Spacerowa. (3)

    Słowackiego i Jabłoniowa.

    • 61 1

    • Większość jest w południowej części miasta. (1)

      Dlatego, że tylko południowa część miasta się tak dynamicznie rozwija ;)

      Durnie sprzedają działki poza miastem developerom i nie interesuje ich, że drogi będą miały taką samą przepustowość przy większym zagęszczeniu samochodów w centrum :D

      Zbudujcie więcej 4-por-rokui innego przedmiejskiego guana, na pewno sytuacja się poprawi :D :D :D

      • 13 4

      • Kiedy ostatni raz miasto zakupilo jakis grunt, np na stworzenie parku?

        • 1 1

    • Na Słowaka i Żołnierzy Wyklętych mają być przecież buspasy, jest nawet o tym w tekście mowa

      • 0 1

  • Kiedy w trójmieście jedna spójna komunikacja? (8)

    Ci sami ludzie rządzą od 30 lat, dlaczego nie mogą się dogadać?

    • 134 10

    • widocznie im nie zależy (1)

      • 23 4

      • mi też nie zależy - a nawet jestem absolutnie przeciwny wszelkim metropolitalnym błazenadom

        z Gdańskiem spółka - to jak łykanie całego ogórka.

        • 13 10

    • Prosta odpowiedź

      bo do pracy dojeżdżają samochodem, a nie komunikację miejską i nie widzą tym samym żadnego problemu.

      • 17 6

    • szczurek mówił, że się nie da

      • 8 7

    • Jak nie wiadomo o co chodzi...

      • 6 2

    • wlasnie dlatego, ze wszyscy dalej chca rzadzic.

      • 3 0

    • Juz byli w tej sprawie w senacie

      Więc może marszałek senatu za nich to załatwi bo oni nie potrafią się od lat dogadać...

      • 6 0

    • właśnie dlatego nie mogą się dogadać, bo rządzą tu od 30 lat

      Jeśli dialog nie idzie, to czemu nie zmienić rozmówców?

      • 1 0

  • Pan ł. Zepsuł i zastanawia się (3)

    Dlaczego jest źle. Co za As.

    • 56 6

    • taka polityka wladz miasta. (1)

      szkoda słow miasto mialo stanac i stanelo.

      teorie o gardlach to kolejna bajka. Jak sie tam odkorkuje na chwile, to zaraz dalej powstanie zator.

      • 6 2

      • Ale są też miejsca, gdzie to prawda.

        Za Jarową korka nie ma w żadną stronę.

        • 3 1

    • w obecnym czasie to realne.

      Znajdzcie sobie prace 10 minut spacerem od domu

      • 0 3

  • Łucyk zdradza buspasa (17)

    • 40 1

    • (16)

      Jedyne co w artykule o Gdyni czytam to jak przyspieszyć ruch autobusów i nic więcej, bez rozwiązań dla wszystkich uczestników ruchu, Panie Łucyk z całym szacunkiem ale tak się nie da , albo robimy rozwiązania dla wszystkich albo to nie ma sensu.

      • 18 23

      • ale każdy może jechać busem (3)

        nie ma żadnych ograniczeń.

        • 24 9

        • (2)

          próbowałeś wsiąść do autobusu w godzinach szczytu sardynki mają luźniej w puszce. Poza tym jak ostatnio wsiadłem to miałem wrażenie że jestem nie w autobusie a w kolejce do Lekarza. Szczerze jak ktoś ma ochotę nie bronię wybór każdego z nas

          • 13 10

          • to na pewno nie o Gdyni mówisz (1)

            od 30lat nie spotkałem w Gdyni autobusu/trolejbusu do którego w godzinach szczytu nie mogłem na koniec wsiąść.

            • 10 12

            • Chyba w zajezdni a nie w godzinach szczytu

              • 5 1

      • (3)

        Eee wszysycy mogą jechać autobusem.

        • 16 8

        • albo rowerem (2)

          są rowery dla niepełnosprawnych i takich bez rąk i dla takich bez nóg

          • 13 5

          • I dla tych z bezmózgowiem! (1)

            A nie, to te zwykłe...

            • 6 6

            • cztery zera, piąte za kółkiem?

              • 1 3

      • Nie ma rozwiązania dla wszystkich uczestników ruchu, czyli samochodów (7)

        Jedyną opcją jest jego ograniczenie - wtedy każdy skorzysta

        • 13 13

        • (6)

          Słyszałeś może o rozbudowie dróg a nie tylko bus pasów to są rozwiązania dla wszystkich np Kwiatkowskiego do góry dwa pasy w każdym kierunku, Hutnicza to samo miejsce jest i nie trzeba prawie nic wyburzać chodź może lepiej użyć farby zgodnie z ostatnią tendencja

          • 15 12

          • ....na hutniczej jakby były 4 pasy (1)

            to potrąceń i śmiertelnych wypadków byłoby zaraz 100x więcej !!!
            a i tak wyjazd - czy na Rumie / czy na Estakadę .... na końcu byłby jeden zarąbisty korek !!!!

            • 11 9

            • No masz racje nic nie róbmy będzie lepiej genialne malujmy pasy i narzekajmy że autobus stoi w korku , Człowieku słyszałeś o światłach można zwiększyć przepustowość dwoma pasami i zapewnić bezpieczeństwo można wszystko tylko trzeba pomyśleć

              • 3 3

          • W USA koleś są drogi po 10 pasów w jedną

            stronę, tyle że dalej zakorkowane.

            • 5 2

          • Ale rozbudowa dróg już nie nastąpi! (2)

            Wtedy, gdy był jeszcze sens rozbudowy nie mieliśmy pieniędzy na to. Teraz wszystko zmierza w kierunku ograniczenia ruchu samochodowego w mieście (637 samochodów na 1000 mieszkańców) i tej tendencji nikt i nic nie zatrzyma

            • 3 3

            • Ilość samochodów (1)

              Wynika z tego, że trzeba jakoś do pracy dojechać. Coraz częściej do Gdańska, i to w pobliże Obwodnicy. Powodzenia życzę w dotarciu np z Gdyni Oksywia do Gdańska Kowali - albo Straszyna - przy pomocy Komunikacji Miejskiej, i 3-4 przesiadek.....

              • 5 1

              • ..... i ze 5 godzin jazdy w jedna strone

                • 5 0

  • Przebiśniegowa (6)

    też są korki a ulica bardzo wąska dwa autobusy mają kłopot aby się minąć jeden musi wjechać na chodnik

    • 31 1

    • Brakuje najważniejszego (3)

      Huciska... rak miasta. Stoją wszyscy, piesi, samochody, tramwaje i autobusy.

      • 5 3

      • od lipca jeszcze bardziej. wszak pieszy bedzie miec pierwszenstwo nawet przed tramwajami!! (2)

        • 3 3

        • Ojoj, jak boli (1)

          Jak można wprowadzić zasady, które sprawdziły się na całym świecie?

          • 3 3

          • Na świecie...

            ... pieszy nie ma pierwszeństwa przed tramwajami.

            • 2 1

    • A jak jeden wjezdza na chodnik

      (Innej możliwości nie ma) to jakaś nawiedzona stoi ,robi zdjęcia kierowcom i dzwoni na policję.

      • 3 4

    • Skoro jest wąska to kto pozwolił puścić tam autobusy?

      • 1 0

  • Kiedy PKM pojedzie na północ Gdyni i odciąży estakade? (9)

    • 93 3

    • za 30 lat tak około

      myślę, że z okazji otwarcia linii, ogłoszą też wznowienie prac nad biletem metropolitalnym

      • 35 1

    • pajacu - z obłuża nikt tymi pociagami nie jeżdził dlatego tą linie zlikwidowano (2)

      SKMki tam niema i nie potrzeba

      • 3 32

      • A były kiedykolwiek pociągi SKM na

        Obłuże ?

        • 5 0

      • Patrząc na historie, tak, jeździli. Na zapotrzebowanie - tak, potrzeba. Pajacu.

        • 1 0

    • jak w zapomnienie odejdzie król Gdyni (1)

      • 13 5

      • po twoim trupie

        i prezesa twego
        amen

        • 2 7

    • kiedy powstanie zwodzona kładka pieszo - rowerowa od placu Gombrowicza do ul. Admirała Wagi? (1)

      Bez radykalnej poprawy warunków ruchu rowerów w Trójmieście wszyscy będą tkwili w coraz dłuższych korkach. Na większe odległości oczywiście SKM i zelektryfikowana PKM w równym takcie nie rzadszym niż 7 minut w szczycie od Tczewa po Wejherowo. MEVO wróć!

      • 5 3

      • początkowo tam wystarczył by prom
        maleńki, choćby i wiosłowy ;-)

        ale przeszkodą są trepy. trzeba by ich wstępnie wykastrować
        inaczej nie ma o czym mówić

        obciąc im jaja, to przestaną blokować

        • 2 0

    • Nigdy

      Jest zbędna, nikt nie będzie tym jeździł na około przez Chylonię itd

      • 1 6

  • Zakazac jazdy prywatnym samochodem po mieście (18)

    nie moze byc tak ze przez kilku oszołomów w samochodach opoźniony jest pojazd z setką pasażerów w środku

    • 68 132

    • Zakazać samodzielnego myślenia

      Jak ja czegoś nie robię, to innym też zabronić

      • 43 6

    • a wystarczy polikwidować w centrum wszystkie miejsca parkingowe (3)

      i niech sobie jeżdżą ;))))

      • 21 18

      • Bardzo dobry pomysł (1)

        Zniknie strefa płatnego parkowania, będzie można parkować jak dawniej, ważne że przepisowo

        • 19 1

        • bez zatoczek i z pachołkami wzdłuż chodników

          to życzę sukcesów

          • 2 10

      • I ilesset mln mniej pieniędzy w kasie tak baranie skończylby się karnawał w urzędzie miasta

        • 6 3

    • W myśl twojej "inteligencji" - może zakazać jazdy "pojazdom z setką pasażerów"? wtedy nikt nie będzie spóźniony.

      • 20 9

    • służbowym też

      • 9 1

    • Jakich kilku oszołomów? (7)

      W Gdyni samochodem dojeżdża 15% więcej osób niż komunikacją miejską.

      • 9 8

      • Aj, procenty trudne... (6)

        A poza tym, głównie chodzi o tą garstkę oszołomów, wożących samochodami powietrze z samym kierowcą.

        Do tego masz ciołków, którzy muszą wieźć dzieci 500m do szkoły samochodem, bo "dorośli".

        • 10 14

        • Poprawiam się (5)

          Nie 15 tylko 12 punktów procentowych. Można wszystkie liczby znaleźć w tym badaniu preferencji komunikacyjnych z 2018. Jeśli masz z tym problem to zawsze możesz poprosić o pomoc kogoś dorosłego.

          • 7 2

          • Serio, nie widzisz różnicy, między procentem a punktem procentowym, po czym wyjeżdżasz z szukaniem dorosłego? (4)

            Może powinieneś skonsultować się z jakimś 10 latkiem, który już to miał w szkole?

            I dalej nie zmienia to faktu, że mniejszość mieszkańców utrudnia życie większości.

            • 3 15

            • (2)

              Jakiej większości?

              • 9 0

              • takiej co to poPiSowo nie odróżnia punktów procentowych od procentów

                • 3 3

              • Samochodem po mieście porusza się mniej niż 50% mieszkańców, którzy się po nim poruszają.

                W przeciwieństwie do tego, co mówi Prezes, to jest mniejszość.

                • 1 5

            • W tym przypadku punkt procentowy i procent są tą samą wartością. Więc oszczędź sobie wycieczek personalnych.

              • 0 0

    • Ale podatki baranie by się brało co? Mentalny bolszewiku

      • 7 5

    • Trzeba byc kretynem zeby cos takiego napisac

      Powiedz to osobie ktora ma 3 przesiadki do pracy na zad*piu i musi po drodze odebrac dzieci z przedszkola

      • 5 5

    • zakaz zakazywania

      Trzeba wcześniejszym autobusem jechać.Pół godziny wcześniej z domu wyjść.Jak to nie wystarczy wstać godzinę lub dwie szybciej i na piechotę naginać.Większość jeździ do pracy samochodami,bo jest taniej ,wygodniej i szybciej.Polegającym na komunikacji miejskiej zasadniczo współczuję.

      • 3 0

  • Paranoja (3)

    Widać że kierowcy samochodów, którzy utrudniają ruch w komunikacji miejskiej mają problemy z myśleniem.

    • 57 51

    • (1)

      A te gnoje autobusowe jak łamią przepisy jeżdżą na czerwonym świetle blokują skrzyżowania to jest dobrze im wolno przecież

      • 9 11

      • A te gnoje autobusowe gdzie się nauczyły jeździć?

        Reszta Januszy ich wytresowała. Spróbuj pod wiaduktem na Wyklętych nie zastawić torów i obserwuj reakcję głąbów za sobą...

        • 3 3

    • Nam mieszkańcom Meksyku chyba w końcu też coś się należy kiedy rozbudowa Hutniczej i zwiększenie częstotliwości autobusów??

      • 3 1

  • fatalna komunikacja w trójmieście (6)

    Awarie, opóźnienia, podwyżki, brak wspólnego biletu, rozkład jazdy to fikcja

    • 101 25

    • (5)

      No to wyprowadz sie do Warszawy albo np. Krakowa tam tez bedziesz mogl narzekac na komunikacje. A tak swoja droga, pracowalam 42 lata, dojezdzalam z Gdansk Chelm do Gdyni Glownej, potem jeszcze 10 minut musialam isc na piechote i nigdy sie nie spoznilam do pracy, mimo ze mam dwoje dzieci, ktore wychowywalam sama (moj maz zmarl) najpierw odprowadzalam je do przedszkola (ktore mozna bylo "zalatwic" tylko po znajomosci a potem odprowadzalam do szkoly. Wiec wystarczy sobrze sie zorganizowac, wyjsc troche predzej z domu a nie na ostatni moment i wszystko bedzie jak nalezy, nie bedzie trzeba ciagle na wszystko narzekac

      • 21 17

      • Kiedyś nie było (1)

        tylu aut.

        • 20 0

        • kiedyś nie było autobusów

          niskopodłogowych z klimą i przyklękiem

          • 16 7

      • z tym wyprowadzaniem to zbastuj. nie bede sie co 30- 40 lat wyprowadzal (2)

        bo wladze maja problem z ogarnianiem miasta przez 15 lat z kawalekiem.
        Odkad dostali kase z funduszy UE.

        • 6 1

        • (1)

          Bardzo nie zrozumiałeś.
          Chodzi o to, że Trójmiasto nie jest jakimś epicentrum fatalnej komunikacji. W innych miastach w Polsce ich mieszkańcy narzekają również i używają niemal identycznych argumentów.

          • 6 7

          • W Poznaniu jest cymesik nikt nie narzeka

            • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane