W najbliższych latach w Sopocie może rozpocząć się przebudowa jednej z najważniejszych dróg - ul. 3 Maja, łączącej al. Niepodległości z ul. Grunwaldzką w Dolnym Sopocie. Urzędnicy poszukują obecnie wykonawcy dokumentacji projektowej, w ramach której oprócz remontu jezdni i chodników przewidziano pasy rowerowe oraz nową infrastrukturę podziemną.
To już drugie podejście urzędników do wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej. Pierwszy przetarg został unieważniony, ponieważ nikt nie złożył oferty.
Bez zmian pozostaje wciąż główny zakres planowanych robót na całym ok. 920-metrowym odcinku ul. 3 Maja, obejmujący m.in.:
- przebudowę układu drogowego wraz z chodnikami oraz miejscami postojowymi,
- wykonanie nowego oświetlenia i sieci elektroenergetycznej,
- przebudowę sieci kanalizacji deszczowej z uwzględnieniem układu oczyszczania wód z substancji ropopochodnych oraz z budową podziemnych zbiorników retencyjnych,
- wprowadzenie nowych nasadzeń zieleni.
Pasy rowerowe w jezdni dla rowerzystów
Na ul. 3 Maja przewidziano ponadto wyznaczenie przestrzeni dla rowerzystów. Obecnie jedynym rozwiązaniem infrastrukturalnym w tym zakresie jest przejazd rowerowy na wysokości ul. Sobieskiego, który kończy się... chodnikiem.
- Założeniem do dokumentacji projektowej jest przeprowadzenie infrastruktury rowerowej w formie pasów wydzielonych na jezdni na całej długości ul. 3 Maja. Jednak to do zadań projektanta, wyłonionego w przetargu, należeć będzie przedstawienie szczegółowych rozwiązań w tej materii - wyjaśnia Izabela Heidrich, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Sopotu.
Czytaj też:
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Co ważne, dokumentacją nie jest objęta przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości z ul. 3 Maja, która pozostanie w dotychczasowej formie.
10 miesięcy na dokumentację, potem przetarg na roboty budowlane
Wykonawca dokumentacji będzie miał 10 miesięcy na jej przygotowanie od momentu podpisania umowy.
Termin rozpoczęcia prac budowlanych nie jest jeszcze znany. Urzędnicy tłumaczą, że wszystko będzie zależało od kosztów planowanego przedsięwzięcia, a te poznamy wraz z gotowym projektem.
Zapisy przetargu wiążą natomiast wykonawcę do pełnienia tzw. nadzoru autorskiego, czyli weryfikację poprawności wykonania robót budowlanych z projektem, przez okres pięciu lat od ukończenia dokumentacji. To oznacza, że prace budowlane powinny zakończyć się nie później niż w 2026 r. - o ile nie dojdzie do podpisania aneksu do umowy lub całkowitej rezygnacji z inwestycji.
O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria:
- najniższej ceny (60 proc.),
- dostępności zespołu projektowego (20 proc.)
- liczby rozwiązań projektowych zamiennych możliwych do wprowadzenia w przypadku takiej konieczności w trakcie trwania robót (20 proc.).
Czytaj też:
2 mln zł za przebudowę przejścia pod al. Niepodległości w Sopocie
Ogłoszenia Gdańsk, Sopot, Gdynia: sprzedam samochód
Zobacz także
Opinie (58) 2 zablokowane
-
2020-10-29 12:56
Opinia wyróżniona
czekam (1)
Pasy rowerowe tam to mega dobry pomysł. Najwygodniejsze rozwiązenie w tym miejscu. Obecnie poruszanie się tam rowerem jest trudne
- 8 3
-
2020-10-29 22:18
Niewiarygodnie trudny przejazd rowerm ... !
To chyba musi być to riksza nie rower !!!
- 0 2
Wszystkie opinie
-
2020-10-29 10:31
(1)
Super,ale jak wiele jeszcze ulic w całym Trójmieście czeka na remonta.Lata zaniedbań robią swoje,tu potrzebne są miliardowe inwestycje.Aut przybywa ale niestety remonty dróg to tragedia....a tylu więźniów nudzi się leżąc na pryczy,dlaczego nie wykorzystać ich do prac drogowych?
- 33 4
-
2020-10-29 10:43
no tak to jest
- 0 1
-
2020-10-29 10:32
Czarno to widze (1)
sopockie remonty to rozciagane w czasie pudrowanie biezacego stanu.
- 22 17
-
2020-10-29 10:43
ja tez
- 3 6
-
2020-10-29 10:39
Bardzo dobra wiadomość (2)
- 15 11
-
2020-10-29 10:43
grty
- 0 1
-
2020-10-29 12:50
Wkurzaj mnie te remonty w Sopocie
Wyrzuca sie wiele baniek na drogi, które sa jeszcze w dobrym stanie. Mogę jeszcze zrozumieć remont kanalizacji, chociaż nie wiem, w jakim stopniu jest tam dramatycznie - czy faktycznie woda stoi na jezdni uniemozliwiajac
Wyrzuca sie wiele baniek na drogi, które sa jeszcze w dobrym stanie. Mogę jeszcze zrozumieć remont kanalizacji, chociaż nie wiem, w jakim stopniu jest tam dramatycznie - czy faktycznie woda stoi na jezdni uniemozliwiajac przejazd. Jezdnia jest, ze tak powiem, z górki, poza ta czescia pod wiaduktem, wiec woda szybko spływa na dol. Dorabia się, jak zawsze, "drogi dla rowerzystow", tak jakby to było kluczowe dla miasta. Spojrzcie co z remontem Malczewskiego. Kolejny remont, który niewiele wnosi do sprawności poruszania się pojazdow. Z drugiej strony piękne kamienice wygladajace jakby znajdowaly się w jakiejś pipidówie - szare, odpadajacy tynk. I to nawet na Monciaku czy 1 Maja. A na dole Monciaka - szal kiczu- betonowa pustynia.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
- Zobacz opinie (58)
Mogłeś jeszcze nie czytać
-
Koniec procesu Magdaleny Adamowicz (396 opinii)
-
Srebrny Młyn przy Słowackiego zostanie wyburzony (366 opinii)
-
Mieszkanki Chełmu ostrzegają się przed napastnikiem seksualnym (186 opinii)
-
Śmierdząca ciecz w Żabkach na Morenie (92 opinie)
-
Zmęczyło go ukrywanie się, poszedł na policję (82 opinie)
-
49-metrowy budynek stanie na Oksywiu (69 opinii)