- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (249 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (152 opinie)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (278 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (147 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Ważny łącznik na południu Gdańska za drogi? Siedem ofert przekracza budżet
Ponad pół miliona złotych musiałoby dołożyć miasto do najtańszej oferty na budowę wyczekiwanego przez mieszkańców południa Gdańska łącznika między ulicami Łuczniczą a Niepołomicką. Po dwukrotnie przekładanym terminie otwarcia ofert wreszcie poznaliśmy propozycje wykonawców inwestycji. Wszystkie przekraczają zarezerwowany na ten cel budżet miasta, który oscylował wokół 1,4 mln zł.
Jeszcze w listopadzie 2019 roku ze strony miejskich urzędników po raz pierwszy padły zapowiedzi, że zostanie on wybudowany z płyt, ale do dziś nic się w tym miejscu nie zmieniło.
Przetarg na inwestycję zapowiadany był także na rok 2020. Inwestycja opóźniała się jednak, ponieważ Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska czekała na niezbędne decyzje administracyjne.
Ostatecznie 1 września 2021 roku ogłoszono przetarg na budowę łącznika. Pech nie opuszczał jednak inwestycji: otwarcie ofert na jej wykonanie przesuwano bowiem dwukrotnie.
Kiedy wreszcie oferty poznaliśmy, okazało się, że wszystkie siedem propozycji na wykonanie inwestycji przekracza zarezerwowany przez miasto budżet, który określono na 1 421 000 zł.
W najlepszym razie do budowy łącznika trzeba będzie dołożyć około pół miliona złotych:
- Aspergo Maciej Dziechciński - 1 974 000,00 zł,
- Firma Ogólnobudowlana "ARAT" Krzysztof Makurat - 1 990 000,00 zł,
- Hydro-Mag Sp. z o.o. - 2 063 050,30 zł,
- Strabag Sp. z o.o. - 2 087 724,83 zł,
- Konsorcjum, lider: Kruszywo Sp. z o.o. - 2 198 304,43 zł,
- "WPRD Gravel" Sp. z o.o. - 2 394 000,00 zł,
- Eurovia Polska S.A.- 2 535 741,94 zł.
Złożone oferty są teraz analizowane. Miasto musi zdecydować, czy mimo kwot wybrać którąś z ofert, czy unieważnić ogłoszony przetarg.
Opinie wybrane
-
2021-10-07 13:08
Najważniejsze, by do wyobraźni mieszkańców i urzędników oraz decydentów miejskich (16)
dotarła prosta prawda, że poszerzanie dróg i rozbudowa sieci ulicznej miasta nie rozwiązują problemów komunikacyjnych mieszkańców, tak jak popuszczanie pasa nie prowadzi do przezwyciężenia objawów nadwagi i otyłości. Ten łącznik być może jest potrzebny, ale w całym Trójmieście trzeba zdecydowanie postawić na rozwój sieci połączeń zelektryfikowanej
dotarła prosta prawda, że poszerzanie dróg i rozbudowa sieci ulicznej miasta nie rozwiązują problemów komunikacyjnych mieszkańców, tak jak popuszczanie pasa nie prowadzi do przezwyciężenia objawów nadwagi i otyłości. Ten łącznik być może jest potrzebny, ale w całym Trójmieście trzeba zdecydowanie postawić na rozwój sieci połączeń zelektryfikowanej PKM do dzielnic Gdańsk Południe i Gdyni Północ, nie mówiąc o całościowej wizji poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów oraz użytkowników UTO do wszystkich przystanków i stacji SKM oraz PKM. Przedłużenie pary torów SKM do Pruszcza i Tczewa to także ważny element całej układanki. Czekam na przedłużenie ciągu pieszo rowerowego prowadzącego od Kampinoskiej i Niepołomickiej do drogi dla rowerzystów i pieszych wzdłuż potoku oruńskiego.
- 117 87
-
2021-10-08 09:09
Pani Prezydent (1)
Niestety, nasza pani Prezydent jest ewidentnie pro-rowerowa. Są pieniądze na niepotrzebne przejścia dla pieszych (przy Locie) na ścieżki rowerowe etc. nie ma ich natomiast na budowę dróg . Już od dawna obserwuję jak bardzo "anty-samochodową" jest ta prezydentura. Szkoda bo sam się do tego przyczyniłem oddając swój głos (niestety, więcej się to nie
Niestety, nasza pani Prezydent jest ewidentnie pro-rowerowa. Są pieniądze na niepotrzebne przejścia dla pieszych (przy Locie) na ścieżki rowerowe etc. nie ma ich natomiast na budowę dróg . Już od dawna obserwuję jak bardzo "anty-samochodową" jest ta prezydentura. Szkoda bo sam się do tego przyczyniłem oddając swój głos (niestety, więcej się to nie powtórzy). Zastanawiam się tylko czy to decyzje pani Prezydent, czy doradcy (choćby takiego jak autor tekstu na który odpowiadam) Nie będę powielał wypowiedzi o absolutnej konieczności wybudowania tego łącznika, czy też ronda Starogardzka / Czerska / Niepołomicka gdzie codziennie dochodzi do scen iście dantejskich. Jeśli nie ma na to pieniędzy, dlaczego wydaje się pozwolenia na budowę kolejnych osiedli w tym rejonie. Czy pani Prezydent ma tego świadomość??? czy pozostały jej jeszcze pozostałości przyzwoitości czy jest już w pełni politykiem???
- 5 2
-
2021-10-08 15:21
najbardziej antysamochodowe są inne samochody w nadmiarze użytkowane przez wielu mieszkańców
jeszcze tego nie potrafisz ogarnąć swoją wyobraźnią?
- 1 0
-
2021-10-07 18:21
Do wielu łbów nie dotarło jeszcze
Ze ten układ dróg w tej części miasta obsługiwał pola przed wojna jeszcze. Tam tylko asfalt się pojawił i tysiące mieszkań.
- 12 2
-
2021-10-07 17:40
pomiedzy dwoma scianami
Zwykle jest spora przestrzen, podobnie jak miedzy czernia a biela...
Ograniczanien sie jedynie do jednego punktu widzenia jest objawem prostoty.
Ale nie jest to komplement.- 5 0
-
2021-10-07 16:54
(1)
Gadasz bzdury nowe rozwiązania o których mówisz nawet w 1% nie rozwiążą problemu korków , korków nie da się rozwiązać można jedynie usprawnić przejazd i skrócić go o kilka minut a to już dużo.
- 3 5
-
2021-10-08 07:34
O kilka minut nie ma się co szarpać i wydawać miliardów na rozbudowę dróg.
- 3 3
-
2021-10-07 14:53
no cóż tutaj nie rozmawiamy o rozbudowie dróg przy stałej zabudowie
tylko o rozbudowie dróg gdy liczba ludności w okolicy zwiększyła się 10ciokrotnie a układ drogowy nie został do tego dostosowany.
to tak jakbyś dziecku kazał nosić za małe ubrania mimo że urosło...- 30 4
-
2021-10-07 13:34
Zapisz się do fragu tam zdecydowanie pasujesz ze swoimi wizjami
Wtedy nawet jak będziesz chciał zlikwidować ulice to będziesz miał rzeszę ludzi za sobą, którzy Ciebie poprą...
- 15 12
-
2021-10-07 13:24
dodałbym (7)
centrum lotów kosmicznych, pomnik pieszego pasażera, trase widokową dla użytkowników jedno i dwu - kółek, te tory to można smiało pchnąc do grudziądza - po co sie ograniczać.
nie tylko ze nie należy budowac nowych dróg dla wrażych dwuśladów, ale jeszce bym, zamykał te istniejące. po co ta świetokrzyska "stara" , zamknać to w chol... a havlacentrum lotów kosmicznych, pomnik pieszego pasażera, trase widokową dla użytkowników jedno i dwu - kółek, te tory to można smiało pchnąc do grudziądza - po co sie ograniczać.
nie tylko ze nie należy budowac nowych dróg dla wrażych dwuśladów, ale jeszce bym, zamykał te istniejące. po co ta świetokrzyska "stara" , zamknać to w chol... a havla ? aż sie prosi zeby zamknać ruch kołowy i puscic tam jednoślady.
do tego wiadukty dla uto, wiadukty wszedzie !
albo "podwieśmy" autostrade dla transportu osobistego ze zjazdami przy każdym budynku, wijącą się jak ... przez cały Gdańsk.
i zm,niemy wyobraźnie mieszkańców. trezba powołać specjalny urząd do zmiany wyobraźni mieszkanców ( w sk=rócie UZWM) i każdy kto nie bedzie chciał tego samego co sie tobie sni zostanie przez ten że urzad "sprowadzony do parteru".
a wszytsko przez to, że nie wziąłęś dziś magicznej pigułki.
Pozdrawiam i miłego czekania i oby nie padało.- 19 25
-
2021-10-07 15:39
:)))) popieram w pierwszej kolejności przekształcenie Biura Rozwoju Gdańska na UZWM
- 6 5
-
2021-10-07 14:28
tekst potwierdza prawdę: byt poprawisz najwyraźniej poszerzając wyboraźnię (5)
codzienne dojazdy do pracy samochodem wyraźnie ją ograniczają. Tylko współczuć.
- 8 19
-
2021-10-08 10:47
ale chyba tobie, twoje komentarze świadczą o braku rozwoju i ograniczoności intelektualnej
- 0 3
-
2021-10-07 18:52
(3)
Samochodem do pracy jadę w dwie strony 70 minut , autobusem i tramwajem liczę samą jazdę 90 minut , do tego dojście, czekanie i przesiadka (ok 30 minut) , wybór jest oczywisty
- 14 4
-
2021-10-08 16:22
To i tak dobrze.
Ja mieszając na przymorzu(kołobrzeska) autem jeździłem do pracy 15 min, a komunikacją 1.30h w tym trzeba było dojść na przystanek, jazda tramwajem, później autobus.
- 4 0
-
2021-10-08 07:32
(1)
A ile wyjdzie rowerem?
Ja np. autobusami mam około godziny w jedną stronę, rowerem pół.- 3 2
-
2021-10-08 08:55
A może ja nie chcę jeździć rowerem?
Czy jeszcze mam do tego prawo??? Może mój wybór to samochód? póki jeszcze mogę wybierać.
- 6 2
-
2021-10-07 11:42
Ten łącznik jest naprawdę potrzebny (16)
więc dobrze by było, gdyby miasto znalazło jednak pieniądze i dołożyło do ofert. To znowu nie są aż takie kolosalne sumy, jak na wydatki miejskie. A o budowie łącznika mówi się od dawna...
- 165 29
-
2021-10-07 14:22
(1)
Co on da? Korki przesuną się gdzie indziej no na zapchana Starogardzka
- 4 10
-
2021-10-07 14:56
W sumie to i tak kierowcy jeżdżą prowizorycznym łącznikiem więc nic nie zmieni
- 0 5
-
2021-10-07 13:07
Nie jest potrzebny (1)
Przeniesie korki z jednego miejsca na drugie, czyli Hokejowa i skrzyżowanie z Niepołomicka
- 8 17
-
2021-10-07 15:41
Nic podobnego
Teraz wszyscy tłoczą się na Przebiśniegowej. Kiedy powstanie łącznik, to skorzystają z niego jadący w stronę Straszyna, a ci jadący w kierunku Świętokrzyskiej pojadą Przebiśniegową. Wystarczy postawić znaki nakazu jazdy w lewo/prawo.
- 7 0
-
2021-10-07 12:26
Ten łącznik nic nie zmieni (4)
Niepołomicka jest niedrożna w szczycie, co przekłada się na korki na Przebiśniegowej.
Potrzebne to są albo przepustowe łączniki z Havla, obwodnicą, albo skm, pkm, tramwaj w tej okolicy- 22 12
-
2021-10-07 13:35
Zmieni (3)
Gdy wracam od strony Starogardzkiej i chcę przedostać się na Wielkopolską to muszę stać w korku na Niepołomickiej. A tak chyżo mógłbym przemknąć łącznikiem. Rano tak samo. W ten sposób omijam zatłoczoną Świętokrzyską i Havla.
- 20 1
-
2021-10-07 13:42
Nie wyjedziesz rano z łącznika na Niepołomicka (2)
Tak hyzo, jeśli nie będzie tam świateł. Wiem coś o tym, bo często jest problem z wyjazdem z os. Vivaldiego
- 4 11
-
2021-10-07 23:44
Jak wyjeżdżam rano z tej drogi polnej Hokejowej to też trudno wbić się w Niepołomnicką.
- 1 3
-
2021-10-07 15:37
Na pewno wyjedzie szybciej
Niż stojąc w megakorku na Przebiśniegowej.
- 19 0
-
2021-10-07 12:03
PO za 100 tysi by wybudowało
- 7 10
-
2021-10-07 11:48
Jestem za a nawet przeciw! Za żeby budować a przeciw żeby przepłacać :) (5)
Rozumiem że rządy PiS rozwaliły całą ekonomię w tym kraju - nakręciły gigantyczną inflację - ale oferty są o 50 % droższe od oczekiwań Miasta :)
- 14 26
-
2021-10-07 11:53
Ciekawe (4)
Ciekawe, ze zaden z 7 wykonawcow nie zblizyl sie do budzetu miasta. Na pewno bardziej realna jest cena szacowana przez miasto 2 lata temu :) jak tankujesz samochod to tez uwazasz, ze przeplacasz, bo dwa lata temu bylo taniej?
- 27 6
-
2021-10-07 16:39
Czterech wykonawców (2)
Dało zbliżoną do siebie kwotę oscylującą wokół 2 mln. I to chyba odpowiada rzeczywistej wartości projektu na chwilę obecną. Skoro od projektu do przetargu musiały upłynąć 2 lata, to czemu tu się dziwić?
- 11 0
-
2021-10-08 12:19
Obecnie---- i tak Gdańsk ma milirad zadłużenia więc chyba drobne 500tys nie zrobi im różnicy
Pisze się obecnie, a nie na chwilę obecną. 500 tys więcej w zadłużeniu Gdańsku do sumy 1 mld to i tak drobne, a wyborców może się kilku zdobędzie :)
Pani prezydent ?- 1 1
-
2021-10-08 07:53
Rzeczywista wartosc projektu
Jest średnio 2x niższa niż wszelkie oferty w przetargach publicznych, do wspólnot itd..
- 3 0
-
2021-10-07 12:36
Tak właśnie uważam.
W końcu rządzi nami człowiek który twierdził że w takiej sytuacji obniży akcyzę.
- 24 4
-
2021-10-07 11:41
A można było.... (11)
Dziwna sprawa, jak wspólnota mieszkaniowa, przez której teren przechodziła droga łącząca oba osiedla, proponowała miastu przekazanie drogi za darmo to miasto odmówiło, stwierdzono, że zrobią sami. I teraz miejski klasyk "...drogi nie ma i nie będzie...."
- 196 8
-
2021-10-08 08:51
bzdura (1)
Pierwsze słyszę o darmowym przekazaniu. Mowa była o partycypacji kosztów utrzymania takiego ruchu. Więc proszę bez konfabulacji. Gdyby chcieli oddać drogę za darmo nie byłoby sensu stawiania szlabanu...
- 3 4
-
2021-10-08 12:22
Chcieli oddać w zamian za jej utrzymanie to chyba
oczywiste że jeżeli gmina dostaje we władanie to ją utrzymuje? O to się rozeszło że Gmina powiedziała że nie chce bo ma zamiar wybudować, a że 90% ruchu zmierzonego pochodziło z po osiedla Vivaldiego to oczywiste że wspólnoty nie chciały płacić za remont drogi wyeksploatowanej przez ludzi z poza osiedla.
Dodam że dla mnie to lepiej, aby łącznika nie było, bo korek na Niepołomickiej będzie zaczynał się na Starogardzkiej a kończył na Świętokrzyskiej i odwrotnie..- 3 3
-
2021-10-07 14:11
Droga bedzie, jak sie znajdzie wykonawca
sklonny do ukladów. Gdyby nie chodzilo o zysk, to by za darmo wzięli. To chyba logiczne
- 11 6
-
2021-10-07 13:48
Dziwna? (3)
Chcieliście oddać miastu polną drogę, żeby wam asfalt położyli? To tak nie działa.
- 3 22
-
2021-10-07 16:37
(1)
doucz się odczytaj a nie jak typowy el polako ekspert w każdej dziedzinie
- 6 2
-
2021-10-08 09:48
To nie żaden el, tylko zwykły troll, który codziennie wypisuje na forum te swoje mundrości.
- 2 0
-
2021-10-07 15:48
Jaką polną?
Ta droga była w pełni zrobiona i przejezdna. Miasto chciało przycwaniakować, więc w odpowiedzi wspólnota postawiła szlaban, a miasto wypięło na mieszkańców okolicznych osiedli swą urzędniczą dudę.
- 31 0
-
2021-10-07 12:01
ciekawe dlaczego opozycja nie podejmuje takich tematów?` (3)
Może dlatego, że nikogo na nowogrodzkiej to nie interesuje?
- 15 9
-
2021-10-07 12:06
(2)
Akurat w tej sprawie, dzieki interwencji tzw opozycji projekt drogi i wszystkie pozwolenia ruszyły z miejsca. Jakbyśmy czekali na miasto to tego jeszcze 10 lat by nie było.
- 21 8
-
2021-10-07 15:44
Nic mi o tym nie wiadomo
Ale jeśli tak było to świetnie. Teraz przed tą opozycją jeszcze jedno zadanie - doprowadzić do tego, żeby miasto zdecydowało się dołożyć te brakujące pół bańki.
- 9 1
-
2021-10-07 12:21
Super ta opozycja
Bo dalej nic nie ma
- 9 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.