• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana

Szymon Zięba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.

Trakcja przy al. HalleraMapka ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.



Czy stosujesz się do ograniczeń i nakazów na drogach?

Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, pojazd nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki:
  • w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
  • natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.

To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.
 Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.

Trakcja "w górę" o pięć centymetrów



Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.

- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.

Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.

Miejsca

Opinie (218) ponad 10 zablokowanych

  • Wieszajcie dalej mikroskopijne znaki... (17)

    Zwłaszcza dla kierowców aut ciężarowych. Koszta czy odwieczny d**ilizm? Jadąc ciężarówką kierowca musi uwzględniać więcej aspektów...

    • 56 106

    • Ty jestes k slepy glupcze ? czy tylko udajesz ? (12)

      znak jak byk wisi kolo teatru wybrzeze, trzeba byc turbo d**ilem zeby go nie zauwazyc. Oddaj lepiej prawko zanim kogos zabijesz.

      • 42 10

      • przy Teatrze Wybrzeże ? (8)

        to na Targu Węglowym te znaki ?

        • 22 3

        • no (7)

          i są takie wielkie, ze widac je z Hallera

          • 20 0

          • Nie da się, bo ziemia jest płaska, a nawet wklęsła i woda nie będzie spływać, jeśli ulica będzie jeszcze niżej! (1)

            • 4 1

            • Dziękujemy PO , jednak pięć centymetrów robi różnicę

              • 2 0

          • Prawda leży gdzie indziej (4)

            Kiedyś spokojnie pod wiaduktem mieściły się wszystkie samochody . Remont jezdni na przestrzeni lat podnosił jezdnię o 5 -20 cm tym samym zmniejszając prześfit . Proste?

            • 3 8

            • Ale kto z PO myśli ? (3)

              • 4 7

              • ci z PiSu to na pewno ... (2)

                mgła, że oko wykol - ale my wylądujemy

                • 5 4

              • 20 lat tępaki nie mogą nic wymyśleć

                Dziękujemy PO

                • 0 3

              • A gdzie tu o lądowaniu?

                Nie pij już sam do lustra

                • 1 1

      • (1)

        Masz na myśli stadion żużlowy ?

        • 1 0

        • Trawy nie ma za co kosić

          • 0 0

      • A co tam znak. Czy jeden dekiel z drugim, który prowadzi tak duży gabaryt nie widzi, że wjeżdża pod wiadukt? Jeśli jego instynkt samozachowawczy nie daje mu sygnału do pomyślenia, to nie powinien prowadzić tak dużych pojazdów.

        • 1 1

    • Skierujcie pana na badanie wzroku. (1)

      Do tego czasu konfiskata prawa jazdy.

      • 18 1

      • i koniecznie spory mandat

        za jazdę niebezpieczną po drodze publicznej - na wpół ślepy!

        • 7 0

    • Na badania

      Zgłoście się do okulisty
      Znaki są wszędzie takie same co na Autostradzie czy Obwodnicy dla ciężarówek są większe znaki to jest wina nie znaków tylko Barana który chciał Główny Terminal Kontynerowy w Gdańsku miasto wcale na tym nie zarabia tylko wszędzie kierowcy TiR-ów niech podniosą opłaty za wasze Parkowanie dzień w dzień ulica Ku ujściu dojdzie do takiej awantury aż w końcu ten Elewator ktoś Podpali bo nie wyrobi nerwowo tam jest remont kolejowy kładzie się nowe tory i robi się do okoła tego porządek to gdzie te Polskie zborze leci
      Szkoda że nie żyje Andrzej Lepper

      • 3 7

    • Prawo jazdy w paczce Laysow

      Znaki są tej samej wielkości od lat. Jak się przez tyle czasu nie przyzwyczaiłeś albo jak niedowidzisz to choćby Ci zamontowali znak na nosie to byś go nie zauważył. Złej baletnicy to i rombek u spódnicy. Jak się nie zna miasta to jest coś takiego jak nawigacja. Ale że ty nie przedstawisz z osobówki na ciężarowe to już nie problem nikogo tylko Twój

      • 2 0

  • Szok ! (15)

    Aż 5 cm !

    • 195 15

    • Moim zdaniem 5cm więcej

      Podniosłoby jakość życia, więc bez szydery

      • 37 3

    • (3)

      5 cm to ogromna różnica

      • 18 6

      • O ktoś z urzędu, oczywiście że 5 cm to dużo i za te 5 cm ktoś odebrał sowitą nagrodę w urzędzie, w końcu to wspaniały pomysł

        • 12 9

      • Szczególnie jeśli mowa o średnicy

        • 11 0

      • Potwiwrdzam.

        Katarzyna II

        • 2 0

    • Wziałem do ręki linijkę, odmierzyłem, popatrzyłem... (1)

      i jestem pewny że te 5 cm to na pewno diametralnie odmieni problemy ze zrywaniem sieci trakcyjnej pod tym wiaduktem.

      • 23 0

      • Po kolejnych 3 zerwaniach podniosą o kolejne 2 cm :)

        Oni nie widzą, że ta ich odwieczna walka z problemem, ich samych ośmiesza?

        Pokazuje jakimi są amatorami.

        • 7 1

    • I tak sukces

      wcześniej podobno było to niemożliwe :)

      • 7 0

    • (4)

      Jedyne rozwiazanie to obnizenie jezdni, oczywiscie pamietajac o odprowadzeniu wod opadowych

      • 3 5

      • jedyne rozwiązanie to zwiększenie wysokości mandatów 4X (3)

        jak koleś z takiego tira raz zapłaci 1000zł za ignorowanie znaków ... to się wreszcie nauczy!

        • 12 0

        • Nie ma sensu podnieść mandatu do 1000zł (1)

          jeśli koszt awarii jest wielokrotnie wyższy. Potrzeba nie mandatu, a odszkodowania od myślących inaczej.

          • 8 1

          • odszkodowanie i tak jest wypłacane z OC

            dlatego kierowców - nie boli

            • 0 1

        • To może należało by podać rzeczywiste wysokości które przechodzą. Wyobraź sobie że w Polsce masz masę taki przejazdów np. z oznaczeniem 3,6 gdzie przechodzi 4,1 albo odwrotnie gdzie masz 4 a 3,9 już nie przechodzi. Pozdrawiam

          • 3 1

    • a to będzie kosztowało 5mln zł ;)

      • 2 1

    • Dla ciebie podkopią fundamenty przyczółków...

      • 0 0

  • (4)

    Co do kierowców ciężarówek, to ną koment. Polak musi złamać przepisy bo inaczej nie będzie Polakiem...:) Jedyna rzecz która by bardziej ucywilizowywała piratów, pijaków za kółkiem, to właśnie wyższe mandaty!

    Sam wiadukt też nie jest z tytanu. Po kolejnym uderzeniu może się okazać, że konstrukcja wiaduktu będzie trwałe uszkodzona, oczywiście więc zapłacimy za remont z naszych podatkow, bo kierowca czy januszexy spedycyjne po takich akcjach dostawały śmieszne mandaty...

    Jeśli chodzi o sam wiadukt, to piękna i solidna robota. Ciekawe że przetrwał już tyle uderzeń ciężarówek prowadzonych przez przyglupich kierowcow, mimo tego, że był robiony jeszcze technologią nitów... Solidna niemiecka robota:) Kto wie, może to nawet nity to opcja w jakimś stopniu wytrzymalsza od spawów, przynajmniej przy tego typu przeciążeniach konstrukcji jak właśnie uderzenia ciężarówkami xD. Coś mi się zdaje, że musi być coś na rzeczy... Aby znaleźć odpowiedź na to zagadnienie zagadam raz któregoś z bywalców pobliskiego pubu pod rurami będącego świeżo po zmianie na stoczni:) Kto może lepiej znać na sprawie jak stoczniowcy:)

    • 131 18

    • A ty podatki płacisz ?

      • 1 11

    • Zastanawia wynik ankiety (1)

      po ad 60% świętych w ankiecie, a zgodnie z zeszłorocznym raportem ITS 85% kierowców przekracza prędkość.
      Kocham ankiety na Trójmiasto pl, są tak wiarygodne jak obietnice wyborcze.

      • 0 1

      • Co do wiarygodności ankiet, to zauważ, że są dla chętnych

        To nie jest "reprezentatywny wycinek społeczeństwa" czy danej grupy - w tym przypadku kierowców.

        • 0 0

    • Super pomysł !

      Wśród klientów pubu na pewno znajdziesz ekspertów od inżynierii tylko rozmawiaj wieczorem i nie bądź skąpy.

      • 3 0

  • 5cm! Ja nie mogę... (5)

    To będzie musiało ze 5 milionów kosztować, po jednym od centymetra... Mają rozmach.

    • 136 16

    • (2)

      Taniej by było nawierzchnię zerwać razem z torami i ułożyć je 0,5 metra niżej

      • 16 4

      • (1)

        mylisz się - a kto będzie wylewał wodę z tego bajora ?

        • 18 2

        • Pompa.

          • 1 0

    • Ola ma kasę

      • 7 1

    • Jak możesz to zrobić taniej, to startuj do przetargu i jeszcze zarobisz.

      • 8 0

  • Pięć centymetrów? (3)

    Ciężarówki zawadzają nie tylko o trakcję, zawadzają o wiadukt.

    • 137 5

    • (2)

      Urzędasy nie widzą problemu bo tiry nie zrywają im wiaduktu. Jak tiry by zrywały wiadukt to by wiadukt podnieśli a druty by zostawili

      • 14 1

      • Ale co proponujesz?

        Wymienić wiadukt? Dalej obniżać torowiska się nie da, bo tory muszą iść w miarę płasko.

        • 3 1

      • głupota ludzka nie zna granic

        jak to podnieść kolejowy wiadukt..? górkę chcesz na nim zrobić
        tam jeżdżą pociągi z prędkością ponad 100 km

        • 4 1

  • 5cm (5)

    A co da 5cm??? W urzedzie to jednak ludzie oderwani od rzeczywistosci! Pieniadze w bloto

    • 140 14

    • (3)

      5cm to te druty same w zimie się podnoszą jak mròz ściśnie, bezsensowna robota. Bramownica ze zwisającymi łańcuchami za 30 tysi rozwiązała by temat na zawsze

      • 23 2

      • no właśnie rozwiązała by problem...

        z rozwiązanych problemów nie ma pożytku....

        • 17 1

      • (1)

        przytwierdzona do wiaduktu po kazdym uderzeniu naruszałoby konstrukcje calego wiaduktu

        • 1 4

        • takie rzeczy stawia się na wjazdach w drogi prowadzące do obiektu a nie na obiekcie - najczęściej na najbliższym skrzyżowaniu - żeby ciągnik z naczepą nie musiał cofać kilkaset metrów

          • 8 1

    • przeciez nie za swoje robia...

      • 0 0

  • Gigantyczny znak by załatwił sprawę! (7)

    • 39 27

    • (2)

      Polski kierowca nie patrzy na znaki. On jedzie

      • 22 0

      • No bo po co mu mózg jak ma samochód? (1)

        blacha i poduszki go ochronią... może

        • 9 0

        • jak byś wiedział ile hrywien kosztuje polskiego kierowcę ukraińskie prawko, to byś się nie dziwił

          • 0 0

    • Gigantyczny znak stoi na świętojańskiej

      a i tak wjeżdżają za zakaz wjazdu.

      • 15 0

    • a normalne znaki drogowe, takie jak na fotce to już nie obowiązują ?

      • 9 1

    • a jak znak będzie miał średnicę metra, to nikt nie wiedzie ?

      znając życie to będzie "ja się nie zmieszczę, środkiem dam radę.... "

      • 6 0

    • o-ślepcach

      Jeśli kierowca jest ślepy na zwykłe znaki ostrzegawcze, to gigant ślepoty nie wyleczy, oni zawsze myślą,że ich to nie dotyczy. Częściej ślepną tirowcy, niż osobówki, bo więcej mogą staranować, oczywiście przyzwyczajają się do taranowania, więc z przyzwyczajenia czasem trafiają na silniejszego od siebie- np. most, czy pociąg.

      • 0 0

  • (1)

    To teraz beda sie wciskac jeszczr wyzsze ciezarowki

    • 90 2

    • Dlatego uważam, że w praktyce najbardziej rozsądnym rozwiązaniem było by podwyższenie poziomu jezdni o 0,5 metra, czy w rezultacie zmniejszenie skrajni. Wtedy szanowny pan kierowca tzw. tira miałby stalowe przęsło na poziomie oczu i raczej nie próbowałby się przeciskać pod wiaduktem. Zwiększanie prześwitu będzie tylko potęgowało skalę prób przejazdu.

      • 2 0

  • Przeciez to ręce opadają. Serio. (10)

    Pani Prezydent - czas dokonać ostrych zmian w GDiZ (w GAiT moze też) , które od lat psują opinie o włodarzach miasta. Ich kuriozalnych rozwiązań i decyzji każdy czytelnik tego portalu przytoczy Pani ze sto od ręki.
    My naprawdę potrafimy myśleć i oceniać! A to Pani jest zwierzchnikiem miejskich spółek.
    P.S. Tak dużo kasy mamy w budżecie miasta na takie bzdury? Chyba są (a za chwile będą kolejne) bardziej potrzebujące kasy obszary miejskiej opieki lub wsparcia? My ty tu od długiego czasu podajemy rozwiązania wielu problemów - ale nikt się nawet nad nimi nie pochyli. W zamian za to dostajemy kolejną "perełkę" od miasta. Wstyd!

    • 91 12

    • Czytanie z uwagą (2)

      Wystarczy uważnie przeczytać a dojdzie się do tego ,że ideą przebudowy jest zapewnienie zasilania dwustronnego (w przypadku zerwania trakcji) a podniesienie to tylko przy okazji

      • 8 3

      • Po tylu latach taki prosty trik?

        • 6 2

      • to wiemy

        ale nie piszemy, że wymiana kabelka do ładowania telefonu spowoduje brak niechcianych połączeń od telemarketerów. A taka właśnie jest wymowa tego artykułu

        • 3 4

    • czy pani potrafi czytać ze zrozumieniem ? (4)

      pojawiła się w końcu możliwość zapewnienia przejazdu tramwaju w przypadku zerwania trakcji tramwajowej, ale chyba to dla pani za trudne ?
      a może pani objawi światu jaki pani ma pomysł rozwiązania tego problemu ?

      Toto

      • 2 6

      • to leczenie dżumy cholerą (3)

        a tramwaj mimo napięcia w trakcji nie przejedzie, bo na torach będzie stał TiR wbity we wiadukt - póki co tramwaje nie potrafią latać.
        Niektóre baby widać bardziej od ciebie ogarniają rzeczywistość. Zaś pomysłów, jak rozwiązać ten problem na tym portalu od kilu lat pojawiało się krocie - niektóre proste i skuteczne. Ale nikt nie uważał, że podniesienie trakcji o 5 cm (czyli mniej więcej o pół palca) rozwiąże problem kierowców ignorujących znaki - gdyż jest to zasadniczy problem w tym miejscu, a nie zasilanie trakcji.

        • 6 4

        • naprawa sieci to cały dzień (2)

          wyciągnięcie Tira (jak zajdzie taka potrzeba) to max godzina i tramwaje jadą dalej
          i proponowałbym przeczytaj jeszcze raz (tym razem ze zrozumieniem) w jakim celu podnoszą sieć trakcyjną o 5 cm

          • 2 1

          • naprawa zepsutej trakcji to 45 min. (1)

            w Amsterdamie. Byłem i widziałem. Idź na pitologię albo zostań urzędasem - masz predyspozycje

            • 5 2

            • no co ty...

              jakie 45 minut , przecież tam w 5 minut zakładają nową sieć trakcyjną..

              • 0 0

    • Totalna naiwnosć

      Wiadomo że Dulka nie ruszy zarządu GAiT ani GDiZ bo to jest cała siatka połączonych naczyń i starych urzędasów zaprawionych w bojach. Gdyby tylko włożyła tam kijek to znikłaby szybciej ze stanowiska prezydenta niż się pojawiła xD

      • 3 4

    • Ty naprawde myslisz, ze po smierci Adamowicza cala ta gdanska menazeria zgodnie uznala Dulkiewicz za najlepsza dowodczynie?

      Toz ona jest większym figurantem niż Andrzej Duda.

      • 1 0

  • (9)

    Przecież te czujniki wskazują że auta dostawcze ok 2,5m wysokości i miejskie autobusy jadące od Al. Zwycięstwa przekraczają skrajnię. To te 10 monitow dziennie dotyczy właśnie takich fałszywych alarmów. Wstawcie porządną bramownicę na wjeździe i problem będzie z głowy. W ten sposób marnujecie nasze pieniądze na bzdurne podnoszenie trakcji i jej naprawę. Nic to nie zmienia, ale urzędas za biurkiem wie jak zawsze lepiej niż myślący mieszkańcy

    • 113 7

    • Dokładnie. Sam ostatnio byłem świadkiem, jak jechał większy dostawczak, na tablicy ostrzeżenia, że za wysoki a przejechał bez problemu.

      • 9 1

    • a bramownicę tramwaj pokona górą czy bokiem? (3)

      • 3 5

      • bokiem, bo przecież na torach nie ma już pasa jezdni. chyba nie wiesz o czym piszesz trollu ? (2)

        • 2 2

        • Od strony ul. Wyspiańskiego jest na torach pas jezdni. (1)

          Wszelkie ,,bramownice,, są nie zgodne z prawem tu nie Indie.
          Nie wyzywaj innych od trolli , to objaw Twojej frustracji. Czy jesteś ekspertem w dziedzinie o której tu mowa ?

          • 2 0

          • Pod wiaduktem, a to wlasnie miejsce nas interesuje, sa 4 pasy ruchu.

            • 0 0

    • (3)

      nie da się wstawić bramownicy, bo tam jeździ tramwaj.
      To jest właśnie cały problem w tym miejscu.

      Swoją drogą pokazuje olewczy stosunek w Polsce do przepisów na każdym szczeblu.
      Bo znak zakazu pojazdów wyższych niż 3.4m dotyczy również kierujących tramwajami, którzy jednak zakaz ten łamią. Oczywiście wszyscy wiemy o co chodzi, niemniej zakaz jest zakazem.

      Podobnie kierowcy pojazdów komunalnych łamią to ograniczenie, bo wszyscy wiedzą że przepisy nakazują je umieszczać z półmetrowym zapasem.

      • 0 1

      • tramwaj nie jedzie po pasie ruch dla pojazdów, albo pojazdy po torowisku; (2)

        dlatego spokojnie można wstawić bramownicę, ale przetarg na 5cm wygra znajomy królika i zarobi :)

        • 0 1

        • a kiedy Ty tam byłeś?

          • 0 0

        • Wlasnie, ze jada. W obie strony.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane