• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów w szczycie do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
4 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Linia nr 147 po zmianach ma stać się priorytetową linią w mieście. Linia nr 147 po zmianach ma stać się priorytetową linią w mieście.

Od poniedziałku autobusy linii nr 147, łączącej centrum Gdyni z Chwarznem i Wiczlinem, będą kursować co 10 minut przez 1,5 godziny w porannym i tyle samo w popołudniowym szczycie przewozowym. Ma to zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.



Czy zdarza ci się nie wsiąść do autobusu z powodu tłoku?

Linia nr 147 łączy centrum z Chwarznem i Wiczlinem. Przejeżdżające przez Witomino autobusy, których ostatnim przystankiem jest pętla Karwiny Tesco, pękają w szwach. Obecnie rano często pojazdy przyjeżdżają na Witomino przepełnione, a z powodu braku rozwiązań promujących komunikację - również spóźnione. Kursują średnio co 15 minut, ale zdarza się, że na autobus trzeba czekać nawet do pół godziny.

Od poniedziałku, 7 października, to się zmieni. W szczycie przewozowym - rano przez 1,5 godziny i tyle samo czasu po południu - autobusy będą jeździć co 10 minut. Zmiany mają pozwolić na większy komfort jazdy i zachęcić rosnącą liczbę mieszkańców do przesiadki z samochodów do komunikacji miejskiej.

Rozkład i trasa linii nr 147 w Gdyni


- Stale rosnąca liczba mieszkańców Chwarzna-Wiczlina ma wpływ na wzrost liczby pasażerów i dlatego, na podstawie badań popytu, zdecydowano się już po raz kolejny na zwiększenie liczby kursów na tej linii. Tym samym linia nr 147 stała się jednym z połączeń priorytetowych w gdyńskiej komunikacji miejskiej - wskazuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Korekta rozkładu łączy się z innymi planami władz miasta. W grudniu gotowe ma być rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd".

Niewykluczone, że w następnym roku nastąpią kolejne zmiany.

- Zakładamy, że po uruchomieniu kontrabuspasa na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej zwiększy się udział komunikacji miejskiej w obsłudze Chwarzna-Wiczlina i być może konieczne okaże się zagęszczenie autobusów na tej trasie - deklaruje Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Mevo bankrutuje (1)

    To będzie trochę chętnych na jeżdżenie autobusami.

    • 58 26

    • twój mózg bankrutuje

      gumowy kręgosłupie

      • 16 10

  • I co że będzie więcej autobusów (2)

    Jak i tak stoją w korku?

    • 71 31

    • na kontrabuspasie

      • 16 5

    • twój mózg stoi w korku

      gumowy kręgosłupie

      • 14 11

  • Brawo Gdynia! (8)

    W Szemudzie bez zmian - brak autobusów z i do Gdyni w weekendy i świeta bo wójt uważa, że mieszkańcy nie potrzebują.

    • 67 21

    • (1)

      Trzeba pozdrowić wójta da kasę będą autobusy,prosta sprawa.

      • 23 0

      • rząd blokuje wszystkie inwestycje, na 500+ wszystko wydał

        • 13 8

    • Wójt

      Pompuje cała kasę w Kielno, które ma raptem 1500 mieszkańców. Nie ma kasy dla reszty gminy.

      • 18 0

    • A co nas, w Trójmieście, obchodzą problemy gminy Szemud? (1)

      • 15 8

      • Bo 3/4

        Mieszkańców tej gminy urodziło się inwychowalo w Gdańsku lub Gdyni i do pracy jezdza do Trojmiasta.Trojmiasto to rowniez jego przedmiescia.Wolny rynek napędza rozbudowe wiosek , które staja sie nieoficialnymi jego osiedlami.

        • 15 5

    • Nie narzekajcie, gmina Szemud dba o swoich mieszkańców przynajmniej zapewniając im WODĘ, gaz, idzie kanaliza. W Gdyni mieszkańców traktuje się jak zło konieczne. Nie mamy wody w 21 wieku, nie mówiąc o kanalizacji, gazie. Droga(ul Sucha i nie tylko) wygląda jak księżycowy krajobraz. Próbują zmusić mieszkańców do jeżdżenia autobusami a pytanie który z włodarzy miasta nimi jeździ?

      • 11 3

    • Jest autobus od Tesco

      Można się dostać do Szemuda z Gdańska niestety z przesiadką w Chwaszczynie, a z Gdyni od Tesco na Karwinach jedzie autobus. Nie wiem dlaczego ale nie widniej na rozkładach na stronach Szemudu,ale jeździ, choć rzadko, trzeba zadzwonić na infolinie PKS, też szukaliśmy połączenia.

      • 5 2

    • A kogo jakieś Szemudy i wina obchodzą? Chce się na wsi mieszkać, trudno.

      • 7 0

  • Nigdy tego nie pojmę (14)

    Bloki budują gdzieś w polu na Wiczlinie gdzie niedawno krowy się pasły a w centrum i okolicach tyle pustych przestrzeni do zabudowania, np. tzw. międzytorze albo tereny koło Riviery. A najlepsze że ktoś w ogóle chce mieszkać w tym Wiczlinie...

    • 53 90

    • Nie zrozumiem (1)

      Jak można mieszka w centrum? Pełno spalin, hałasu, tłumy ludzi - dramat!

      • 31 19

      • Polska w ruinie, budują, inwestują, autobusy jeżdżą

        samochodów pełno, Polska w ruinie

        • 12 8

    • Przecież na międzytorzu mają być bloki

      • 18 3

    • Albo teren jednostek wojskowych

      na Witominie i na Leszczynkach. Na zdjęciach satelitarnych widać, jak dużo miejsca zajmują.

      • 19 0

    • (4)

      To sprawdź jakie są ceny za metr w centrum a jakie na obrzeżach, to może dotrze do Ciebie dlaczego mało jest chętnych na centrum.

      • 21 8

      • (3)

        chetnych jest dużo, tylko na pierwszy rzut oka wydaje się, że ich nie stać. Ale na przestrzeni lat okazuje się, że mieszkanie na obrzeżach jest droższe, ciągłe dojazdy, dwa samochody, korki i strata czasu. Według różnych opracowań koszt wyrównuje się już po 8-10 latach, pomijając kwestie, że dla miasta mieszkaniec nowych dzielnic jest 2,5-3 razy droższy.

        • 16 3

        • W życiu nie kupiłabym mieszkania w nowym budownictwie w centrum miasta. Większość mieszkań kupowana tam jest pod krótkotrwały najem i wiadomo co się tam dzieje. Dziękuję, wolę korki

          • 11 8

        • Tak bylo kiedyś, gdy ceny wcentrum byly rzedu 7 tysiecy, a na dzielnicy 2-3 tysią4 (1)

          Dziś różnice się powiększyły i nawet 25 lat nie starczy by to się wyrównalo z
          kosztami dojazdów

          • 10 5

          • zalezy ile jest warta twoja godzina pracy

            dla wielu sie oplaca. Poza samym centrum, sa etz dobrze skomunikowane dzielnice w miescie

            • 9 3

    • a czy w twojej głowie jest pojecie takie jak CENA za metr ??

      ...no właśnie.

      • 7 10

    • Nigdy nie pojmiesz ? To zajrzyj do portfela. Ile kosztuje 1m2 w centrum ?

      Astronomiczne 12-16 tysięcy. Dla kogo te ceny ?

      • 10 6

    • Wszyscy się w centrum Gdyni nie zmieścimy. Zawsze budowano na obrzeżach. Tyle , że kiedyś to było Wzgórze a teraz Chwarzno - Wiczlino.

      • 16 1

    • Miedzytorze i okolice Riwiery, he,he

      Hałas, smród i okna w okna, dziękuję, wolę pomęczyć się w korkach nich słuchać całą dobę pociągów koło Riwiery i to za gigantyczną kasę.

      • 11 0

    • "Nigdy tego nie pojmę"

      Kiedy tylko pojawia się informacja o inwestycji w dolnym tarasie, od razu podobni tobie sapacze narzekają na korki i brak parkingów. Kiedy budują coś na obrzeżach, też jest źle, bo daleko, bo trzeba budować drogi. Proszę się zdecydować.

      • 12 0

  • Też chciałbym być w szczycie...

    • 42 21

  • Ostatnio kilka razy korzystałem i miałem wrażenie, że ok. g. 19-20 też jedzie w tygodniu sporo ludzi w kierunku Witomina i Wiczlina. Może ścisku nie było, ale luzu też.

    • 53 16

  • Kiedy jeden wspolny i tani bilet na wszystkie srodki komunikacji miejskiej w całym trojmiescie ? (8)

    Chcecie by ludzie jezdzili komunikacją? Poki co, w obecnym stanie rzeczy , samochodem jest taniej, szybciej i bardziej komfortowo. PKM jezdzi 2x na godzine - to jakiś żart, nie komunikacja. W kazdym miescie inna taryfa i inny bilet na autobusy.

    • 70 16

    • Przecież pisali że za 2 lata (1)

      Za 2 lata znowu napiszą

      • 9 4

      • wspolne to beda kasowniki. a bilety osobne , a ceny wysokie.

        • 10 2

    • (3)

      Przecież jest bilet metropolitalny - w wersji jednorazowej i miesięcznej

      • 8 3

      • Kosztuje tyle co abonament na taksówkę. (1)

        W Warszawie 1 strefa rozciąga się do Konstantynowa-Jeziornej i wszystko raptem za 110 PLN.

        • 11 0

        • Warszawa to jedno miasto a Gdańsk Sopot Gdynia to trzy

          • 5 1

      • 94 zł na wszystkie linie w mieście. 10 zł + Sopot i Rumia.

        • 5 0

    • już nie przesadzaj. Wystarczy wspólny bilet na jedno miasto.

      • 7 0

    • Abonament na wszystkie linie. I można jeździć do woli.

      • 6 0

  • autobus w kierunku (4)

    Witomina i Chwarzna mógłby startować od węzła Cegielskiej. I jechać nawet do Chylonii Marszewską. Tak to widzę.

    • 58 20

    • Zalety mojego rozwiazania (3)

      1. Ludzie stojący na przystanku przy kieleckiej obok SKM będą mieli szansę wsiąść do autobusu. Dziś z tym bywa różnie.
      2. Szybki dojazd z Chylonii do Chwarzna i Wiczlina.
      3. Start autobusu z pętli koło węzła spowoduje że autobus na węźle nie będzie stał w korku. Czy to z powodu śnieżycy, korków czy meczów Arki.
      Szkoda że ZKM nie widzi takich rzeczy.
      No i uparcie o stawia za powrotem do pierwotnej lokalizacji przystanku pod WSAIB, skoro zostawili tam wiatę i tablicę świetlną. Tam jest przecież za mało miejsca, i dla ludzi i dla autobusów...

      • 15 5

      • Daj kasę na nową linię. Jeżdżenie z węzła FC a nie z dworca... (2)

        ...to jak lizanie lizaka przez papierek. Dobry przykład - linia 103, która wozi po kilka osób popołudniu na górę.

        • 10 8

        • i dzięki temu ludzie na przystanku (1)

          przy wzgórze skm mają szansę wejść do autobusu.
          Nawet nie trzeba dawać pieniędzy na nową linę, wystarczy notorycznie nie dublować.

          • 8 8

          • Nie dublowac, tylko puszczać co parę minut. Od lat zgłaszam.

            • 1 11

  • (1)

    może te łazjy z ZKM na innych liniach w końcu skorygują rozkład? Czy oni w ogóle jeżdzą komunikacją? Np. w porannym szczycie w centrum wszystko zawalone, a 31 rano z Dąbrowy wygląda jak gimbus, bo nałożyły się 2 roczniki liceum. Na Pl.Górnośląskim ciężko wsiąść. Czy nie można puścić przegubowca lub 31 co 10 minut?

    • 60 10

    • To sfinansuj zakup dodatkowych przegubowych trajtków

      • 1 6

  • Ach te kontrabuspasy

    Gdynia przoduje w tych kontrabuspasach, a pasy ruchu coraz węższe. Niestety nie myśli się o budowie nowych ulic i o naprawie istniejących wertepów. To miasto w ruinę popada.

    • 75 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane