• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku

Maciej Naskręt
15 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.


Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.



Jak oceniasz znaczenie portu dla ciebie i twojego miasta?

W czwartek wmurowano kamień węgielny pod budowę infrastruktury drogowej i kolejowej, prowadzącej do portu w Gdańsku.

Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska. Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.

- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.

15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych



Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.

Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim. Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).

Nowy układ komunikacyjny w porcie



- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.

- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.

Lepsza przepustowość do portu



Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.

Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.

Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł



Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.

Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.

Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów. Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku

Miejsca

Opinie (133) 2 zablokowane

  • A my czekamy na podwyżkę znaczącą A nie 100zl
    Może zamiast 19 wigili manifestacje zrobimy

    • 6 2

  • Na tym przejezdzie sa automatyczne swiatla

    zabezpieczajace przejazd . Tylko za malo ktory kirrowca zatrzymuje sie na czerwonym a jak juz stanie to jest wyprzedzany przez innych ... A policji tam nigdy nie bylo chyba za jak juz cos sie stanie

    • 4 0

  • Port sam w sobie nie jest jednym z najważniejszych przedsiębiorstw tylko firmy, które w nim działają

    • 5 0

  • Gigantomania a co będzie jak skończy się koniunktura w gospodarce, pieniądze stracone a infrastruktura będzie się rozpadała jak wybudowane prawie 20 lat temu i nie wykorzystywane elewatory zbożowe w Porcie. Tylko środowisko zostanie zdewastowane i nikt go nie przywróci.

    • 5 2

  • (1)

    Port bedzie naleza do Chinczykow, wiec nie ma co sie podniecac

    • 5 1

    • może nie port, bo na co on im

      A przejmą udziały Australijczyków w DCT. Są wystawione na sprzedaż.
      Kupiony jest Pireus, to i na północy może coś się przyda...

      • 1 0

  • a co z bursztynem pod tymi terenami?? Szkoda to zalewać betonem... (1)

    a co z bursztynem pod tymi terenami?? Szkoda to zalewać betonem...

    • 1 2

    • Grupa wyższych bursztyniarzy napewno trzyma na tym łapki...

      • 3 0

  • do andy (1)

    Raczej nie mylę się..Ale elewatory to jest wymysł Czesia Nowaka oraz portowej Solidarności.
    Miał służyc do... tranzytu zboża do ZSRR.. Na takim pomyśle utopiono dzisaiątki milionów w bezsesnsowne żelbetonowe bunkry.. Czesiu nie wiedział że idzie konteneryzacje..jego poglądy równe były analabecie. Rosja jest jednym z największych eksporterów zboża.A Czesiu i jego pomysł trafił na śmietnik historii..Antoni powinien jeszzce w nich Patrioty umieścić... Krew zalewa..Gierek Port budował 4 lata...Pozostałe Porty też rozwinięto..Mijają kolejne lata..a w pocie 10 letni plan napraw nabrzeży ..Sołdka zbudowano w ciągu 3 lat.Prom dla PŻB.. nigdy nie zostanie zbudowany..Polska potęgą ..morską... Czasu już nie uda sie odzyskać. Miałeś Złoty Róg..

    • 6 0

    • Ale skoro już mamy nabrzeża,a nabrzeża nie są wcale wymysłem komunistów z czasów PRL to przy dzisiejszym nadmiarze towarów można je przecież podzielić na nabrzeże meblowe,nabrzeże towarowe,nabrzeże sprzętu RTV i stare nazwy typu nabrzeże węglowe,drzewne,zbożowe aby dostarczyć tira z towarem do odpowiedniego nabrzeża.

      • 1 0

  • Już trzy lata minęły

    i co PIS zbudował.. na razie wkopał słupek w przekop Mierzei .
    jeżeli towar przeznaczony na eksport ze Śląska ..to gdzie spedytor go dowiezie..Do Elbląga ..lub do Gdańska.. Tylko idoita o wzroście 155 cm uzna że najtaniej będzie przez Port w Elblągu.. 1000 % racji,

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane