• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wieloletnia prowizorka zniknie z Wrzeszcza. Nowa nawierzchnia ulicy przy Manhattanie

Krzysztof Koprowski
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Rozpoczął się długo wyczekiwany remont nawierzchni drogi na przedłużeniu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Betonowe płyty zastąpi nawierzchnia bitumiczna. Będzie też wydłużona zatoka autobusowa, a w planach jest remont nawierzchni przyległego placu.



Czy w twojej okolicy znajdują się prowizorki budowlane?

Bezimienna ulica, zwana ul. Nową Dmowskiego (na niektórych mapach występuje jako ul. Dmowskiego lub Partyzantów), powstała podczas budowy centrum handlowego Manhattan w latach 2001-2004.

Jej nawierzchnię stanowią betonowe płyty, które miały być rozwiązaniem tymczasowym, do czasu realizacji przejścia podziemnego pod al. Grunwaldzką. Ostatecznie z tego rozwiązania zrezygnowano, pozostawiając jednak bez zmian prowizoryczną nawierzchnię drogi.

Czytaj też: Prowizorki drogowe, które trwają od lat

Początek prac w poniedziałek rano



Demontaż płyt, które zastąpi nawierzchnia bitumiczna (asfaltowa), już się rozpoczął. Prace będą prowadzone etapami, co spowoduje zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu.

- W pierwszym etapie prac roboty będą prowadzone na prawej części jezdni [po stronie wieżowca Olimp - dop. red.], a ruch odbywać się będzie jej lewą stroną. W drugim etapie prace zostaną przeniesione na lewą stronę jezdni - objaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Ponadto zwężona będzie jezdnia al. Grunwaldzkiej, na której zostanie zamknięty pas do skrętu w prawo z al. Grunwaldzkiej w drogę przy centrum handlowym.
  • Obecny kształt zatoki powoduje, że pasażerowie muszą nieraz wsiadać do autobusu bezpośrednio z jezdni.
  • Zatoka zostanie przedłużona do al. Grunwaldzkiej, dzięki czemu autobusy z ul. Dmowskiego będą wjeżdżać w nią na prostych kołach.
  • Tymczasowa lokalizacja przystanku z tyłu GCH Manhattan.
  • Krawężnik przystankowy na przystanku Warneńska. Jego kształt ułatwia zatrzymanie autobusu bezpośrednio przy krawędzi peronu.

Dłuższa zatoka ułatwi wsiadanie do autobusów



Dla pasażerów komunikacji miejskiej największym udogodnieniem w ramach inwestycji będzie przedłużenie zatoki autobusowej do al. Grunwaldzkiej. O takie rozwiązanie zabiegała od lat lokalna rada dzielnicy. O planach zmian w tym miejscu informowaliśmy już w ubiegłym roku.

- Dzięki temu kierowcy autobusów z ul. Dmowskiego będą wjeżdżali w zatokę na prostych kołach, co powinno znacznie ograniczyć sytuacje, kiedy tylna część pojazdu - szczególnie przegubowego - jest znacznie oddalona od peronu, a pasażerowie muszą wsiadać do autobusu z poziomu jezdni - tłumaczy Witold Kuźmicki, przewodniczący Komisji Samorządu i Ładu Publicznego Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Nowa, wydłużona zatoka będzie posiadała betonową nawierzchnię. Niestety, z przyczyn finansowych urzędnicy zrezygnowali z montażu tzw. krawężników autobusowych, znanych np. z przystanku Warneńska zobacz na mapie Gdańska, które umożliwiają "dobijanie" kołem bezpośrednio do krawędzi peronu.

Tymczasowy przystanek i zmiana trasy linii 127



W trakcie trwania robót przystanek autobusowy zostanie tymczasowo przeniesiony na ulicę z tyłu CGH Manhattan zobacz na mapie Gdańska. Ze względu na zamknięty prawoskręt autobusy linii 127 będą kursowały objazdem przez Wrzeszcz PKP - Dmowskiego.

Planowany termin zakończenia wszystkich prac budowlanych to 8 grudnia tego roku.

  • Na placu przed Olimpem i Aioli pojawi się nowa nawierzchnia oraz elementy małej architektury.
  • Na placu przed Olimpem i Aioli pojawi się nowa nawierzchnia oraz elementy małej architektury.
  • Wstępna koncepcja zagospodarowania z lipca. Może jeszcze ulec zmianie.
  • Wstępna koncepcja zagospodarowania z lipca. Może jeszcze ulec zmianie.
  • Wstępna koncepcja zagospodarowania z lipca. Może jeszcze ulec zmianie.
  • Wstępna koncepcja zagospodarowania z lipca. Może jeszcze ulec zmianie.

Zmiany na placu w pobliżu remontowanej drogi



W najbliższych tygodniach (zależnie od warunków pogodowych) powinna się rozpocząć przebudowa placu przed Olimpem i restauracją Aioli (dawny McDonald's).

Obecny chodnik to także rozwiązanie prowizoryczne z poprzedniej dekady - wcześniej w tym miejscu przebiegała ul. Partyzantów, której jezdnia została zastąpiona płytami chodnikowymi z odzysku.

Zgodnie z przygotowaną wstępną wersją zagospodarowania tego terenu, w nowej nawierzchni chodnika zostanie podkreślony dawny przebieg ul. Partyzantów. Ponadto pojawią się dodatkowe elementy małej architektury: ławki, śmietniki, donice z roślinami, stojaki na rowery. Ze względu na uzbrojenie terenu w liczne sieci podziemne przewidziano nasadzenia tylko dwóch drzew.

Materiał archiwalny


Czytaj też: Artykuł z 2017 r.: Nowe murale w sercu Wrzeszcza

Miejsca

Zobacz także

Opinie (276) 6 zablokowanych

  • Najpierw wyremontować. (9)

    A później położyć tory tramwajowe.

    • 35 23

    • zamiast przedłużyć wiatę to kwatki nastawiają

      • 8 5

    • Najpierw wygrać wybory...

      ... a potem się zobaczy

      • 14 2

    • życzenia 5 lat dla Prezydenta Gdańska i100 lat dla nawierzchni (1)

      Brawo nowy-stary Prezydent. Dzień po wyborach i inwestycje idą z kopyta.
      Proszę jeszcze żeby w tym zakątku OLIMP/Manhattan/AIOLI zlikwidować trąby powietrzne z kurzu, siatek foliowych oraz prątków

      • 9 8

      • To prezydent śmieci, czy "mieszkańcy"?

        • 6 3

    • (2)

      Gdzie płyty, a gdzie tory tramwajowe? Pomyliło ci się z Rondem Dmowskiego w Warszawie?

      • 5 3

      • Gdzie Krym, a gdzie Rzym?

        • 3 0

      • A wiesz, co to sarkazm?

        • 3 1

    • Patrz pan panie A. -20 lat minęło jak z bicza strzelił (1)

      • 9 1

      • "Betonowe płyty ułożono w 2004" słabo u pana z matematyką?

        • 0 4

  • przede wszystkim tam powinno być więcej pasów do skrętu- tylko jeden pas na Morenę to kpina (18)

    oczywiście trzeba to było robić gdy budowano manhatan, ale wtedy wiadomo, że developer rządził- ba rządzi i dziś i przez całą następną kadencję też rządzić będzie, a może i w następnej bo przecież głupim gdańszczanom wystarczy powiedzieć słowo : pis i już zagłosują nawet na al capone, nie ważne że Gdańsk zabetonuje, będą się cieszyć że są dy ma ni bez mydła

    • 129 188

    • Żeby przesunąć korek tuż za Manhattan? (7)

      Czy może chcesz olać fizykę i zbudować 2 pasy na Jaśkowej?

      Jeżeli chodzi o kandydatów, Kacper miał tragiczną wizję komunikacji w mieście.

      • 70 15

      • Budyń nie ma żadnej (5)

        Pier*olnie jeszcze parę osiedli na zad*piach gdzie do mieszkania trzeba obowiązkowo wykupić miejsce parkingowe, coby było w mieście więcej samochodów, a autobus jeździ jeden na godzinę

        • 30 18

        • A co, chciałbyś za darmo miejsce parkingowe?

          PRL już się skończył...

          • 25 15

        • A gdzie Twoim zdaniem maja sie budowac osiedla? Nie podoba Ci sie zycie w miescie to droga wolna. Nikt nie bedzie plakal za Toba

          • 15 11

        • Skąd w ogóle to dziwne myślenie, że autobusem jeździ ten, kto nie ma samochodu?

          Jakaś cebula wyłazi, że jak już kupiłeś puszkę to niczym innym nie możesz się ruszyć?
          A że samochód ma praktycznie każdy, to nie dziwię się, że są obowiązkowe miejsca parkingowe.

          • 25 2

        • Obowiązek wykupu miejsca to prawidłowy tok myślenia - inaczej każdy by parkował na trawniku, na chodniku, byle bliżej klatki... Taka już Polska mentalność, by swój "drogocenny" dyliżans jak najbliżej wejścia podstawić.

          • 18 4

        • Nikt nikogo nie zmusza

          Każdy kupuje mieszkania gdzie chce.
          Ważne, że jest wybór.
          Nad Motławą też są wolne mieszkania - kupuj i nie stękaj.

          • 14 5

      • Tragiczny to masz poziom IQ

        • 1 2

    • (1)

      Pisowski lamusie nie płacz

      • 37 20

      • ty płaczesz ,że Budyniowicz cię okrada ..........

        • 13 21

    • podziękuj radnej Kołakowskiej - ona tam syf zrobiła...

      • 19 8

    • (4)

      Piszesz:
      "powinno być więcej pasów do skrętu"
      a później: "Gdańsk zabetonuje"

      to betonować.. czy nie? Typowy przedstawiciel klasy niższej. Nie robią to źle. Robią? Jeszcze gorzej.

      • 33 5

      • "klasy niższej"- no tak zapomniałem, przecież wy z platformy to potomkowie rasy Panów, cała reszta (3)

        to klasa niższa

        • 8 27

        • Jest takie narzędzie jak google... Wpisz sobie tam pojęcie stratyfikacja społeczeństwa. Dowiesz się kilku rzeczy...

          • 15 2

        • (1)

          nie wiem po co mieszasz w to politykę. żaden polityk busem nie jeździ.

          • 4 3

          • znam wielu polityków mających wykupione bilety sieciowe

            i dojeżdżających rowerami (niektóry korzystają z rowerów wspomaganych elektrycznie)

            • 6 2

    • 100% prawdy

      • 3 2

    • Hhggdss

      Jak ci nie pasuje to zawsze możesz się przenieść do Gdyni,tam to dopiero mają inwestycje w drogi

      • 3 0

  • Dlaczego znów bez pasa dla rowerów ? (81)

    rowerowa "stolyca"

    • 51 128

    • A po co tam? (7)

      Można przejechać z drugiej strony Manhattanu.

      • 33 11

      • (6)

        z drugiej strony Manchatanu jest chodnik

        • 13 11

        • Z drugiej strony ulicy. (5)

          Dojazd jest bardzo dobry z DDR po drugiej stronie Grunwaldzkiej.

          • 9 5

          • Tam jest chodnik (4)

            • 8 5

            • Tak, 100m chodnika, szerokiego jak diabli i z zerowym ruchem pieszych. (3)

              Oczywiście z dopuszczonym ruchem rowerów.
              Potem zaczyna się DDR.

              • 8 7

              • (2)

                zerowym ruchem pieszych w centrum wrzeszcza, może idź do lekarza ?

                • 9 9

              • tam akurat (pod dawnym Murphym) mało pieszych jest

                a chodnik ma z 10 metrów

                • 7 6

              • Mam dla Ciebie pracę domową

                Przejedź się tam :)

                • 6 8

    • Po co pas dla rowerów? (8)

      szczupli profesjonaliści trenują zawsze obok pasa dla rowerów środkiem jezdni

      • 30 16

      • to samo co pas dla samochodów tylko węższy i dla rowerów

        • 8 8

      • przeciwnie, jadą środkiem pasa jak nie ma innej możliwości - nie ma pasa dla rowerów. Miej pretensje do miasta że to jedyna możliwość jaką stwarza. Przy tym poziomie sk**a na drogach, Każdy dba o własne bezpieczeństwo.

        • 9 6

      • pas dla rowerów jest potrzebny by zwiększyć wygodę i bezpieczeństwo osób (4)

        chcących zaspokajać swoją potrzebę codziennej mobilności przy pomocy jazdy rowerem w tych relacjach, w których ruch samochodów odbywa się ze zbyt dużym natężeniem lub zbyt dużą prędkością, by niektóre osoby (np. młodzież żeńska w wieku lat 11-18, starsze panie etc.) mogły się czuć bezpiecznie.

        Doświadczonym kolarzom szosowym pasy nie są zwykle potrzebne - powinni mieć prawo poruszania się po jezdni w tzw. ruchu mieszanym, wraz z innymi samochodami.

        • 9 13

        • masz ty w głowie narobione (3)

          przebudowywać infrastrukturę żeby dogodzić młodym panienkom i starszym paniom... Gdyby tam nie dało rady wcale przejechać to rozumiem że rozwiązanie jest potrzebne ale jako fanaberia? Nie ma pilniejszych spraw?

          • 7 10

          • Mocne słowa pod artykułem o tym, że będzie dogodzone kierowcom

            Bo teraz droga jest lekko nierówna...

            • 11 4

          • ale zawalać złomem drogi mogą oczywiście.

            • 6 4

          • jeżeli w mieście panienki i starsze panie mają dobre warunki poruszania się rowerem

            korzystają z tego wszyscy mieszkańcy.

            Sprawdź wizję miasta 8-80, może cokolwiek zrozumiesz.

            Pomysł likwidacji słupków na granicy chodnika i jezdni by poprawić los kierowcom chcącym parkować na chodniku zakończyła się porażką w wyborach niejakiego Patryka.

            • 5 1

      • Akurat pasem dla rowerów jadą zawsze, a zjechać z niego też mają pełne prawo

        Rower zawsze może jechać jezdnią i tylko w wypadku zgodności z kierunkiem jazdy, rowerzysta ma obowiązek jazdy taką drogą i pasem dla rowerów.
        Z pewnością infrastruktura po lewej nie jest w kierunku jazdy rowerzysty, takie są przepisy.

        • 6 3

    • Kolejny bubel na kazdej ulicy powinien byc wydzielony pas rowerowy i dla autobusów Bus pas! (63)

      • 11 13

      • No właśnie, po co??? (3)

        Ulice nie są z gumy i nie dla wszystkich pojazdów, w głowach wam się już poprzewracało?. Idzie zima więc sukcesów ci życzę na tym rowerze w zadymce i przy - 10 stopniach. Sam lub sama polecisz szybko do autobusu.

        • 8 8

        • (2)

          ciekawe ile jest dni w Polsce z temp. poniżej 0

          • 5 3

          • (1)

            A ile jest dni z deszczem i wiatrem? Sorry ale nie każdy ma ochotę lub możliwość żeby wozić na rowerze gajer na rozmowę z klientem, brać prysznic i przebierać się w kiblu.

            • 5 2

            • w centrum miasta powinno być wiele ulic wolnych od jeżdżących samochodów

              takich jak Długa, Stągiewna etc. etc.

              Jak każdy chce mieć dostęp do każdej funkcji miasta przy pomocy samochodu, miasto się stopniowo dusi od nadmiaru samochodów (tak jak centrum Gdyni od wielu lat).

              Całe szczęście ruszyło coś w sprawie Starowiejskiej i Abrahama.

              • 5 1

      • A co! (53)

        Wnioskuję o oddzielny pas na każdej ulicy w Gdańsku dla każdej z tych grup:
        * rolkarzy, bo przecież oni "trenują";
        * matek z wózkami, bo może kogoś potrącić na chodniku i będzie tragedia;
        * starszych co jeżdżą na tych skuterkach elektrycznych;
        * niepełnosprawnych na wózkach;
        * deskorolkarzy i segwayowców.

        • 12 6

        • W takim razie, czemu pas dla parkujących samochodów brzmi ok? (49)

          • 7 6

          • Hę? (48)

            Bo musi być miejsce do zaparkowania pojazdu w takim rejonie miasta i z taką ilością punktów handlowo-usługowych? I tak jest płatny więc co cię boli?
            Jeszcze zacznij płakać, że są zajezdnie tramwajowe i autobusowe i że kolej ma swoje bocznice. Wnioskuj żeby tam też zrobili pasy rowerowe.

            • 9 9

            • No widzisz? To dla Ciebie tak oczywiste, że nawet przez głowę nie przejdzie inna opcja (47)

              Z tego samego powodu musi być miejsce do przejazdu i zaparkowania roweru w takim rejonie miasta i z taką ilością punktów handlowo-usługowych.

              I zanim wyjedziesz z dostawami - najlepszy sposób, żeby ułatwić im pracę to wprowadzenie zakazu wjazdu i parkowania osobówek...

              • 7 9

              • (35)

                Akurat dostawcy z reguły mają swoje miejsca postoju, gdzie nie wjeżdżają zwykle samochody-np w bramach od "tyłu" danego punktu. Poza tym, czy ty serio uważasz, że przez Wrzeszcz jeżdżą tylko miejscowi i każdy kto coś tam musi/chce załatwić będzie przyjeżdżać na rowerze?
                Do tego, jak chcesz wprowadzić zakaz wjazdu osobówek przy przelotowej drodze całego trójmiasta? Cały ruch może skierujmy na pas nadmorski i na Przymorze?

                • 10 4

              • Gdybyśmy tylko mieli obwodnicę... (14)

                Sama idea przelotowej drogi prowadzącej przez centra wszystkich dzielnic jest dziełem sztuki planistów PRL.

                Spójrz na taki Londyn. Wjazd do miasta kosztuje 57pln. Gdy wprowadzili tą opłatę, nagle okazało się, że jednak można nie jechać samochodem pod same drzwi...

                • 4 5

              • (13)

                Ale no proszę, chcesz porównywać Gdańsk do Lądka? Przecież tam jest świetnie działające i punktualne metro, którym w każdą najbardziej zapyziałą dziurę dojedziesz...I wtedy faktycznie, można rozważyć dojazd alternatywnym środkiem lokomocji do samochodu. U nas komunikacja leży i kwiczy. Na porządku dziennym są awarie i wypadające kursy. Jeśli mamy ograniczać użytkowanie samochodu to komunikacja musi funkcjonować jak w zegarku a nie tak jak teraz, gdzie z dalej położonych dzielnic masz kombinowane połączenia albo jeden bus na godzinę. Jeśli podróż ma trwać komunikacją 1h a samochodem 15min to jasne jest, że każdy szanuje swój czas bardziej i wybierze samochód.
                Obwodnica jest, wybudowana za prl (bez niej już dawno wszystko by stało gorzej niż w Wawie), tylko zobacz jak wydolne są drogi prowadzące do/z niej...a grunwaldzkiej, no cóż, raczej nie zmienisz i nie przekształcisz w deptak :)

                • 9 3

              • A jaki jest główny powód źle działającej komunikacji? (11)

                Korki i kolizje.

                Mamy zamknięte koło które gdzieś trzeba przerwać.

                • 4 6

              • Serio? (3)

                Tramwaje też się "korkują" i zderzają?
                Przykład z dzisiaj rana - rozkraczony tramwaj na hucisku. Wszystko stoi. Tramwaje, autobusy i samochody.

                • 7 4

              • Serio. (2)

                Popatrz na artykuły tutaj.
                Większość awarii tramwajów to zderzenia z samochodami.

                • 2 4

              • (1)

                Aha a wyskakiwanie z szyn to też zderzanie i korkowanie? A niemal codzienne awarie dortmundów to też samochody i korki? A awarie rozdzielni na klinicznej, która odpowiada za 1/3 trakcji tramwajowej Gdańska to też kolizje i korki? Brak kierowców bo za mało płacą i wypadanie przez to kursów to też kolizje i korki?

                • 9 1

              • i to że nie ma 1biletu to też wina samochodów, a co!

                • 7 1

              • Powód jest taki że jest żle zorganizowana lub jej brak tak jak np:metra (6)

                bo SKM to nie stało nawet koło metra. Uwielbiam tą modę na wdrażanie koncepcji, działających w wielkich metropoliach Londyn, Barcelona, Kopenhaga do małych w tym zestawieniu miasteczek Gdańsk, Gdynia, Sopot, Bydgoszcz, Radom

                • 7 0

              • Kopenhaga ma 700k mieszkańców... (5)

                Gdańsk 500k. Faktycznie nieporównywalna skala...

                • 3 6

              • oczywiście (3)

                Gdańsk 464tys mieszkańców, gęstośc zaludnienia 1772 os/km2.
                Aglomeracja Kopenhagi 1mln 167tys, gęstość zaludnienia 5876 os/km2.

                Faktycznie porównywalne...

                • 6 1

              • Porównałeś granice Gdańska z aglomeracją Kopenhagi? (2)

                Po czym podałeś gęstość zaludnienia ścisłego centrum?
                Kreatywna matematyka na miarę naszego rządu...

                Albo liczysz 4400 os/km2 i 700k ludzi, albo liczysz 2mln i 1200 os/km2, wtedy porównując do całego Trójmiasta + wszystkie miasteczka na południu i zachodzie.

                • 1 3

              • (1)

                Chyba nie bardzo kolego. Rozmawiamy o sieci komunikacji miejskiej. W Kopenhadze czy tam aglomeracji kopenhaskiej masz ujednoliconą komunikację która działa jako jeden organizm+metro a w trójmieście każde miasto ma swoją. Ba nawet jednego biletu nie można od 30 lat zrobić u nas na wszystko.

                • 5 1

              • Miesięczny w Kopenhadze kosztuje 1289 DKK = 744 pln...

                To ja już wolę miesięczny na Gdańsk + Gdynię + SKM za ~200 PLN razem...

                • 1 1

              • mijasz się z prawdą

                Gdańsk ma 464 254 a wokoło Kopenhagi funkcjonuje zespół miejski tzw. „Wielkiej Kopenhagi”i liczy 1 167 569 plus dodatkowo funkcjonuje doskonale rozwinięta i wciąż rozwijana sieć metra
                Więc gdzie Gdańsk gdzie Kopenhaga.

                • 4 2

              • Jeśli myślisz, że w Londynie nie wypadają kursy, to widziałeś go tylko na obrazku, a jeśli w SKM jest tłok, to unikaj tuby, jak ognia :D

                Ale fakt, nie ma co porównywać, miasta kontynentalne jeszcze nie dorosły do opłat za wjazd, poza niektórymi dużymi i średnimi miastami Skandynawii. Zapewne Warszawa i Kraków będą w PL pierwsze, jeśli w ogóle.

                • 2 0

              • Nikt nie broni zamiejscowym przyjechać samochodem. (14)

                Chodzi o zniechęcenie "przyspawanych" którzy trasy do 3km jeżdżą samochodem.

                Gdyby zdjąć ich z dróg, zrobiłoby się luźniej wszystkim, w tym kierowcom, którzy naprawdę muszą z różnych powodów samochodem pojechać.

                • 3 5

              • (1)

                I wracamy do punktu wyjścia - sprawna komunikacja.

                • 7 0

              • Masz dwa miejsca gdzie możesz przerwać błędne koło

                Albo nabudujesz wszędzie buspasów, albo wywalisz znaczną część samochodów z dróg.

                • 3 2

              • (11)

                A jak to będziesz weryfikować czy ktoś jedzie 3km czy 30 i czy jest zamiejscowy? Po tablicach, nagrzaniu silnika czy jak? Dojdziemy do absurdu, że zameldowanym np.w Elblągu będzie się lepiej jeździło po Gdańsku niż zameldowanym tu mieszkańcom.

                • 5 4

              • Bardzo łatwo. (10)

                Zamiejscowy zapłaci za wjazd do miasta, bo nie ma innego wyjścia.
                Miejscowy się zastanowi, czy na pewno warto na parę kroków wyciągać samochód i też zapłacić.

                Jak masz raz na 100 lat przewieźć lodówkę, dycha, czy 2 nie robią.

                • 3 7

              • Czyli co mieszasz w centrum i jak chcesz wyjechać za miasto to też płacisz ? (7)

                Ciekawe ja dużo podróżuję służbowo, auto trzymam na wykupionym miejscu w śródmieściu i co za każdy wyjazd za miasto mam płacić tak?

                • 6 1

              • Tak. (6)

                O to właśnie chodzi.
                Może pomyślisz o garażu trochę dalej od centrum, jak to było kiedyś w modzie?
                A może Ci się opłaci płacić, to też nie jest problem.

                Można ewentualnie pójść kierowcom na rękę i pozwolić mieszkańcom nie wnosić opłaty, za to z zakazem parkowania poza wykupionym miejscem.

                • 3 4

              • (5)

                Komuna kolego i realny socjalizm już były, gdzie wszystko było wspólne i dla ogółu. Jak się skończyła każdy wie i widzi, choćby przykłady z Kuby, Korei czy Wenezueli. W miastach nie powinno chodzić o to, żeby ludzi zniechęcać do samochodu a o to żeby zachęcać do komunikacji zbiorowej, choćby poprzez punktualne odjazdy, częstotliwość kursów itd. Utrudnianie samochodziarzom i brak alternatywy do s.p.r.a.w.n.e.g.o przemieszczania się po mieście nic nie da. Bo ludzie i tak wybiorą samochód i będą kombinować. Bez dofinansowania komunikacji nie usprawnisz jej choćbyś nie wiem jak pudrował tego trupa. W Gdańsku jest brak chęci władz do podniesienia standardów ZTM a dąży się do utrudniania użytkownikom samochodów.

                • 6 2

              • (3)

                "Bo ludzie i tak wybiorą samochód i będą kombinować."
                To jest właśnie definicja komunistycznego myślenia.

                Nie rozumiesz, że drogi nie są z gumy?
                Mniej samochodów = więcej miejsca na komunikację.

                No, chyba że doczekamy się odpowiedzialnych kierowców, którzy sami zrezygnują z samochodu, żeby innym jeździło się lepiej... Ale to chyba nie w tym kraju...

                • 1 6

              • (1)

                Super. Odniosłeś się do jednego zdania. Może odnieś się też do tego:
                Dofinasowanie komunikacji, więcej kursów, lepiej opłacani kierowcy i pewność że w ogóle dojadę do celu w podobnym (lub nieco dłuższym niż samochodem) czasie. Dołóż do tego że często bardziej opłaca się jechać samochodem bo jest najzwyczajniej taniej niż autobusem.
                Czekam na odp.

                • 4 3

              • Jaki dystans pokonujesz, że codzienny dojazd do pracy przez miesiąc jest tańszy niż 80pln?

                Jeździsz Seicento na gaz bez OC?

                A teraz powiedz mi, gdzie chcesz upchać te dodatkowe kursy? Będzie mi lepiej jak na długości Słowackiego w korku na raz będą stały 4 a nie 3 autobusy tej samej linii?

                Trzeba kombinować w inną stronę, jak np PKM (plan, nie wykonanie), więcej SKMek, buspasy i bezkolizyjne tramwaje, jak w Brętowie.

                • 1 1

              • to nigdy nie nastąpi

                • 2 0

              • dlatego trzeba budować drogi dla rowerów i zrobić 1 bilet z skm za 99zł, ale 5 lat teraz nic się nie zmieni. Kto wie może nawet te płyty wrócą! :)

                • 1 1

              • (1)

                Nie no popłynąłeś :) może od razu zróbmy granicę, zróbmy rogatki i kontrolę paszportową na obrzeżach Gdańska?

                • 4 1

              • Biedni ludzie na zachodzie z ich kontrolami paszportowymi, co?

                I pewnie jeszcze przyjeżdżają do nas skopiować cudowne rozwiązania drogowe?

                • 0 4

              • mam wrażenie, że niewiele starasz się zrozumieć (4)

                i nie dajesz sobie wytłumaczyć.

                Samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście. Jeśli to ogarniesz, to zrozumiesz więcej niż ci się wydaje teraz.

                • 1 7

              • może i nie jest ale ja wybieram samochód jak większość jak widać

                • 3 3

              • (1)

                Jasne że nie jest dlatego ja jeżdżę ile wlezie na moto. Ale wkurza mnie hejtowanie samochodów na każdym kroku.

                • 5 0

              • Widzisz, ja na przykład mam problem z wyjechaniem z pracy

                Bo co z tego, że na skuter mam osobny parking, skoro wszystkie bramy są zastawione przez dwa rzędy samochodów, bo jest tam skrawek terenu na którym nie obowiązuje strefa parkowania?

                A dążymy do tego, żeby tak wyglądało całe miasto...

                • 3 0

              • Ty też kolego nie rozumiesz, że nikt tu nie mówi że samochód jest jedynym sposobem tylko, że brakuje realnych alternatyw do wygodnego podróżowania po mieście.

                • 6 1

              • (10)

                Zaraz zaraz, przecież po drugiej stronie Grunwaldzkiej masz ścieżkę z eleganckim czerwonym asfaltem i masz przejścia dla pieszych na całej długości ulicy. Zostwiasz rower po jednej stronie i idziesz do miejsca docelowego. Dlaczego użytkownika samochodu zmuszać żeby dymał z drugiego końca miasta, najlepiej pieszo, a rowerzyści mają podjeżdżać wszędzie pod same drzwi?

                • 5 3

              • (8)

                bo rower
                - nie emituje spalin
                - nie zastawia miejsca - tylko co zap. samochod
                - nie tworzy korkow

                • 4 5

              • aha (7)

                Niee no,
                * jak chodzi o jazdę ulicą a nie po ścieżkach to hurr durr rower to taki sam pojazd jak samochód i ma prawo.
                * jak chodzi o równe traktowanie samochodu i roweru w kwestii obowiązków na drodze i parkowania to "niee no zaraz nie tworzy korków, spalin blablabla"

                • 5 3

              • (1)

                ale o co ci chodzi ? takie są fakty

                • 4 3

              • Fakty są też takie, że skoro rower jest wg prawa pojazdem to jego kierowca ma takie same obowiązki na drodze jak kierowca samochodu.

                • 5 1

              • Zastawił Cię kiedyś rower? (1)

                • 5 2

              • Tak. Przypięty do szlabanu.

                • 3 2

              • (2)

                widziałeś gdzieś rower emitujący spaliny ? a jak jedzie środkiem to za chwile dojeżdża do korka z autami więc jak go nie wyprzedzisz to absolutnie NIC to nie zmieni.

                • 4 1

              • (1)

                To może w całymi trójmieście wprowadźmy strefę 20km/h (również na ścieżkach) i wszyscy będą szczęśliwi?

                • 0 4

              • i tak w korku jedziesz wolniej

                • 0 3

              • Bo te 100m dalej jest ścieżka na Morenę

                Sam często zostawiałem rower na strzeżonym parkingu pod Manhattanem i szedłem ostatni kawałek z buta.

                Ale to nie jest droga do załatwiania spraw, tylko dziura w ciągu komunikacyjnym

                • 3 1

        • aa no i tego, zapomniałem jeszcze dodać

          * "maratończyków"

          • 5 3

        • segregacjonizm już się przeżył

          chodzi o tworzenie warunków pokojowego współistnienia różnych rodzajów ruchu w wyniku jego uspokojenia.

          Strefa Tempo 30 to ruch w dobrą stronę, podobnie jak strefa zamieszkania

          • 2 0

        • Nie życzę sobie wrzucania do jednego worka z deskorolkarzami

          • 2 0

      • nie na każdej ale tam powinien być bo to środek miasta

        • 4 2

      • na wielu ulicach lepiej dbać o redukcję i uspokojenie ruchu (3)

        tworząc strefy zamieszkania lub strefy wolne od parkujących i jeżdżących samochodów.

        To jest sposób na odzyskiwanie miasta dla ludzi i poprawę jakości życia w nim - sprawdzone w praktyce dziesiątek, jeśli nie setek miast świata.

        • 1 1

        • (2)

          w Gdańsku nigdzie się to nie udało!

          • 3 0

          • Jak nie? (1)

            Coraz więcej jest ulic z zakazem wjazdu samochodów.

            Przydała by się jeszcze opcja prywatnej kontroli prędkości, jak np w Australii.
            Może wtedy strefa 30 przestanie być strefą 79...

            • 2 0

            • wybacz myślałem nie doczytałem, opinia że się nie udało dot. stref tempo 30

              • 4 0

  • Patronem ulicy niech zostanie car Paweł I (5)

    • 77 75

    • Pewex (1)

      • 11 0

      • Nie placz PiSiorku

        • 5 6

    • była Caryca Kartuz, ale ja pogonili 4 lata temu, teraz w Gdańsku car Paweł I, coś mi wygląda na to, że na Kaszubach carat będzie... niektórzy już się cyrylicy uczą :D

      • 2 4

    • Vivat Kacper Korybutowicz, Salwator Gedanensis! Dziękujemy za ten remont nowemu, lepszemu Prezydentowi, bo stara władza by z tym nic nie zrobiła, jedyne inwestycje zawsze tylko przed wybora... Nie, czekaj, co ja PiSzę?

      • 3 0

    • Pisiorowym wielkiego!!!

      • 1 0

  • I co po wyborach (3)

    a paździerze znikają, pięknie nasz nowy włodarzu. Choć pampers wykonał by to w jeden dzień. Cóż, nie można mieć wszystkiego na ras na dwa na czy

    • 21 51

    • W jeden dzień liczony tak samo jak prędkość tramwaju? (1)

      Mam wrażenie, że Kacper uważa, że prawa fizyki go nie obowiązują...

      • 19 5

      • Spoko, on i jego mocodawcy przegłosowali by... Co najwyżej ustawą zmniejszyli by metr do 30cm, to i wszystko by przyśpieszyło, drogi by się zrobiły szersze. Istny cud, zupełnie jak z VATem...

        • 12 5

    • Na pewno pierwsza decyzja wczoraj w nocy po wyborach to była decyzja o remoncie tej malutkiej uliczki, która czekała na remont 14 lat.

      • 17 1

  • (3)

    Wkońcu

    • 50 1

    • Tylko 14 lat czyli jakieś 3,5 kadencje Miłościwie Nam Panującego

      Jak to mówią jego poddani, Gdańsk rozwija się jak nigdy wcześniej

      • 9 3

    • (1)

      Wspaniały rozwój - 30 metrów asfaltu.
      A sory, jeszcze 120 m na Piekarniczej położyli dzień przed I turą wyborów.
      Jak na ćwierćmilionową metropolię to są takie osiągnięcia że hoho!
      Adamowicz to drugie imię sukcesu!

      • 6 3

      • Jedź se w Podkarpackie

        • 7 1

  • Brawo Gdańsk (5)

    Brawo wolność!!!
    Pięknie jest żyć w mieście w którym 2/3 mieszkańców nie jest zaczadzonych.

    • 110 53

    • Przecież budyń wygrał.

      • 10 5

    • połowa nie wyszła z domu, co miałeś z matmy wykształciuchu? (1)

      • 5 5

      • 100%-57,74% to według Ciebie "połowa" i jeszcze masz czelność kwestionować znajomość matematyki u innych? Iks de.

        • 4 3

    • Wolnością nazywasz fakt, że gdańszczanie płacą za wodę i ogrzewanie Niemcom (1)

      a budyń za przeprowadzenie prywatyzacji tych spółek pobiera miesiecznie 100tys (z kazdej) za zasiadanie w radzie nadzorczej od kilkunastu lat, takze nic dziwnego ze jest milionerem, takich spolek jest przeciez wiecej. Od deweloperów dostaje mieszkania w promocji za zgodę na budowę osiedla tam gdzie miał być park albo tereny zalewowe, a głupie Polacy cieszą się, że im drogę zbudują...

      • 4 0

      • Kapitał nie ma narodowości!!!

        • 2 0

  • tunel dla aut (4)

    nie miał tam przypadkiem być?

    pas rowerowy mógłby być, ale w sumie bez znaczenia, ja tam na rowerze i tak sobie elegancko zawsze przejadę, jak puszki tkwią w korku

    • 26 30

    • (3)

      tylko że ciężko je wyminąć, w konsekwencji ludzie jadą chodnikiem i będą to robić

      • 4 2

      • (2)

        No i niech jadą, kogo to boli?

        • 4 2

        • Jest kupa miejsca żeby przesunąć chodnik w stronę Moreny

          I wcisnąć tam DDR.

          • 1 4

        • pieszych boli

          • 1 3

  • (4)

    Miesiac a nie 3 dni??

    • 24 13

    • (3)

      Miesiąc będzie trwał remont tego kawałeczka?
      Miesiąc utrudnień w tak newralgicznym miejscu ?!

      To jest ŻART.

      • 7 7

      • A można było pójść drogą Kacpra

        I nie remontować wcale.

        • 7 1

      • (1)

        Mógłby trwać 2 tygodnie ale wtedy musieli by całościowo zamknąć to drogę... Wolę miesiąc z utrudnieniami niż 2 bez możliwości.
        Wiesz, że tam trzeba drogę od zera zrobić, włącznie z podbudową pod drogę.

        • 5 1

        • On z tych, którzy myślą, że asfalt się kładzie, jak polewę na ciasto...

          • 4 0

  • Kiedy hyperloop (8)

    Kiedy hyperloop z Manhattanu w GDA na Manhattan w NY?

    • 48 8

    • kiedy w końcu filip golarz pokona wielkiego elektronika?

      • 8 1

    • Polski bedzie szybciej! Juz tlumacze: (3)

      Sporym problemem HL jest wytworzenie odpowiedniej prozni o duzej objetosci. Probny tor HL o dlugosci kilkudziesieciu metrow wymagal prawie 2h odsysania powietrza.

      Natomiast my mamy nieskonczone zrodlo prozni - wystarczy podlaczyc tam leb urzednika od reformy smieciowej. Tego, ktory stwierdzil, ze mieszkancy pokochaja 5 kublow na podworku. Tego, ktory wymyslil ze zamiast sortowac smieci w sortowni to zrobi z mieszkancow darmowych roboli, bo koszty jakie ponosza z tego powodu (przebudowa altan, zajete miejsce w kuchanich) to nie jego problem. Tego, dzieki ktoremu nasze miasto wyglada jak festiwal kublow na smieci.

      • 19 2

      • w sumie to starczy mózgi przeciętnego obywatela takiego gdańska czy warszawy podłączyć, to już masz takie źródło próżni że NY jest w zasięgu ręki w parę chwil!

        • 2 1

      • (1)

        Po co od razu urzędnika, lepiej podłączyć zwykłego narzekacza z forum, który nie pojmuje, że bez wstępnej segregacji odpadów czeka nas syf, jak w Bangladeszu...

        • 6 1

        • A czy ktos tu mowi o braku sortowania?

          Sortowac powinno sie w sortowni. Gdzie sa odpowiednie warunki, sprzet i wiedza. A nie w najglupszy mozliwy sposob robiac sortownie z kazdego mieszkania.

          • 1 0

    • Standardowo, 20 lat po budowie, jeżdżony przez kobietę..

      Oczywiście po władowaniu LPG chałupniczą metodą...

      • 0 2

    • Nie będzie hajperlupu w Danzig, bo dobra zmiana wybuduje Centralny Narodowy Węzeł Superpętelkowy w polu pod Włoszczową!

      • 4 0

    • Po ponownym podziale świata!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane