- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (326 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (421 opinii)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary (8 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (276 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny
Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.
Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.
Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.
Parkingi dla rowerów, aut i motocykli
- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.
Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek z centrum) na odcinku od ul. Grażyny do przystanku "Buraczana" oraz pas ruchu do skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Starodworcową ,
- na ul. Chwaszczyńskiej (kierunek do centrum), po południowej stronie,
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek do centrum) na odcinku od ul. Górniczej do ul. Parkowej .
Rozbudowa skrzyżowań
W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.
Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej , a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej . Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.
Nowe chodniki i drogi rowerowe
Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.
- budowę ciągu pieszo-jezdnego na odcinku od ul. Górniczej do ul. Myśliwskiej ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Gryfa Pomorskiego ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Wzgórze Bernadowo do posesji Sopocka 5 ,
- budowę drogi rowerowej (przemiennie z ciągiem pieszo-rowerowym) na odcinku od ul. Gryfa Pomorskiego do ul. Źródło Marii ,
- budowę drogi rowerowej po południowej stronie ul. Wielkopolskiej (do centrum) na odcinku od ul. Źródło Marii do ul. Lidzkiej ,
- budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej od skrzyżowania z ul. Rdestową do ul. Chwaszczyńskiej,
- budowę drogi rowerowej na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Wzgórze Bernadowo
- rozbudowę ul. Strzelców z uwzględnieniem trasy rowerowej na odcinku ok. 680 m od ul. Wielkopolskiej do początku przebudowanego odcinka.
W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.
Więcej świateł na skrzyżowaniach
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:
- ul. Wielkopolskiej z ul. Racławicką i Parkową
- ul. Wielkopolskiej z ul. Spokojną
- ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo .
Opinie (292) 2 zablokowane
-
2018-04-23 06:39
po wybudowaniu węzła najważniejszą rzeczą będzie ograniczenie kursów PKM
bo nie ma to jak utrudnić ludziom zycie!
- 36 2
-
2018-04-23 06:49
(2)
Hm.... ta wizualizacja przecież pokazuje sytuacje dokładnie taką jaka jest w tej chwili. Dochodzą tylko schódki na peron i parking dla bloków. No i korki się zwiększą, jak 'urzędnicy' postanowią do tego co już jest, wkleić jeszcze bus pas. Brawo! Jak wydać dużą kasę i się nie narobić!
- 40 5
-
2018-04-23 19:40
proponuję jeszcze raz obejrzeć rysunki ... albo po prostu obejrzeć rysunki
- 0 2
-
2020-11-03 21:47
zgadzam się
Twoją wypowiedź zakończyłbym: jak wydać dużą kasę i nic nie usprawnić! Przecież to co chcą zrobić już jest. Jadąc z centrum dalej nie skręci się w Sopocką i tak jak dziś samochody jadące do Sopotu będą blokowały jeden pas jazdy na Chwaszczyno. Tu wszędzie powinny być skrzyżowania bezkolizyjne, bez świateł. To co chcą zrobić było dobre, ale 10 lat temu. Korki będą jeszcze większe, bo samochodów przybywa. -A co z rozwalonym mostem na Nałkowskiej???
- 0 0
-
2018-04-23 06:52
(1)
czyli mówiąc wprost pójdą miliony a nic się nie zmieni!
zero prawo skrętów, zero parkingów ale za ścieżki rowerowe kosztem szykanowania pieszych i wylania tony farby + takież same bus pasy
tego już nawet skandalem nazwać nie można...- 36 6
-
2018-04-23 08:37
pieszych i tak tam nie ma
cywilizacja się kończy na karwinach, ostatnie sklepy są przed buraczaną/nowodworcową
niżej tylko nieużytki i blokowiska/sypialnie dla nowobogackich korposzczurów, a ci się rodzą z tyłkami przyspawanymi do samochodów- 3 3
-
2018-04-23 06:52
(2)
Mam tylko nadzieję, że buspasy nie będą dodatkowymi pasami tylko zwyczajnie dla samochodów będzie jeden pas mniej. W ten sposób przy okazji mniej samochodów jechałoby do centrum.
- 9 20
-
2018-04-23 07:28
(1)
Nie masz samochodu, że piszesz takie zgryźliwe komentarze czy lubisz zatłoczoną komunikację i walory zapachowe współpasażerów?
- 3 2
-
2018-04-23 08:25
bialy jelen nie taki zly
- 0 0
-
2018-04-23 06:55
Znów braki
Parking nadbudujcie w górę od razu żeby był większy!
Ale brakuje najważniejszego jak na każdym innym węźle w 3mieście - przejścia suchą stopą między perkingiem/pętlą/pkm.
Przecież lekki daszek nad całością to najmniejszy koszt by był. A to jeden z głównych składowych poprawienia komfortu i zachęcenia do przesiadki z auta!- 7 5
-
2018-04-23 07:01
To najbardziej wyczekiwana inwestycja przez mieszkańców tej części Gdyni od paru lat (9)
Bus pasy na całej wielkopolskiej i chwaszczynskiej są już nie koniecznością ale obowiązkiem, już nie możemy sie doczekać końca inwestycji
- 12 17
-
2018-04-23 07:29
(3)
A co się zmieni po tej inwestycji???
- 7 0
-
2018-04-23 08:39
serio nie ogarniasz? (1)
autobusy i trajtki będą miały prawo drogi, a nie będą stały w korku czy błagały o wypuszczenie z zatoki przystankowej
- 4 5
-
2018-04-23 09:05
Ale w tej inwestycji nie ma buspasów na całej Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej.
- 6 0
-
2018-04-23 08:47
Będą większe korki
- 4 0
-
2018-04-23 08:27
(1)
i jadacy buspasem mieliby prawo przejazdu na czerwonym
- 5 0
-
2018-04-23 09:52
I na zielonym
I przez tory
- 3 0
-
2018-04-23 08:40
100% racji
buspas na wielkpolskiej i chwaszczyńskiej powinien być już od lat
- 5 1
-
2018-04-23 08:47
Mieszkańcy to nie tylko gimbaza i renta (1)
Większość mieszkańców Gdyni dojeżdża do pracy własnym samochodem. Nie widzę żadnego powodu, by im to utrudniać.
- 6 7
-
2018-04-23 09:26
właśnie to jest powód
Człowieka możesz zachęcić, albo zniechęcić. Na polskiego kierowcę zachęty nie działają (np. darmowy przejazd po okazaniu dowodu rejestracyjnego), więc jedyną opcją na zmniejszenie ruchu jest zniechęcenie go do jeżdżenia.
Wyobrażasz sobie o ile płynniejszy byłby ruch, gdyby w przeciętnym samochodzie jechały 3 osoby, a nie jedna?- 5 2
-
2018-04-23 07:10
A ile będzie kosztować potencjalnych użytkowników ów nowy parking? Tyle co obecny? (1)
- 5 0
-
2018-04-24 11:48
bedzie bardzo tani, ściany z krowich placków, stropy z bambusa. Pochylnie z bananów. Pasuje ci to ??
- 0 0
-
2018-04-23 07:11
i koreczki w tamtym rejonie będą jeszcze większe w godzinach szczytu (2)
jak zaczną cisnąć autami na parking, a po południu z niego wyjeżdżać
- 25 0
-
2018-04-23 08:25
wjadą na parking i co dalej?
bo oferta i rozkład PKM to chyba jakiś ponury żart
- 7 0
-
2018-04-23 08:46
zgadza się
Wystarczy popatrzeć co się dzieje kawałek dalej, między myśliwską a gryfa pomorskiego. Ktoś se wykombinował "centrum hadlowe", nie pomyślał za to w ogóle o dojeździe.
Nie ma dnia, żeby wjeżdżający/wyjeżdżający tam nie robili zatoru wpływającego na dąbrowę, wiczlino i wyjazdy z obwodnicy.- 3 0
-
2018-04-23 07:18
Czyli można (2)
Może skończą sie korki.
- 1 18
-
2018-04-23 07:30
Buahahaha.........
- 9 0
-
2018-04-23 11:27
Tylko poczekam na drogę kaszubską to dopiero poznasz co to korki
- 1 0
-
2018-04-23 07:20
(2)
Przecież parking będzie od razu zawalony przez mieszkańców...
- 25 0
-
2018-04-23 07:31
I dobrze, przecież nikt inny tam nie będzie parkować. Przynajmniej nie będą parkować na trawniku.
- 6 2
-
2018-05-19 10:10
oczywiscie ze bedzie bo jest tam obecnie kilkaset aut na parkingu strzezonym
W d*pie sobie ich nie schowamy - jak myślą zapewne ci co likwidują tam parking strzezony.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.