- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (281 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (132 opinie)
- 6 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (55 opinii)
Wilk spacerował po Chwarznie i Dąbrowie
Spotkaniem wilka zakończył się poniedziałkowy poranny spacer z psem pana Marka. Zwierzę znajdujące się na skrzyżowaniu ulic Posejdona i Westy na Chwarznie udało się sfotografować. Zdjęcie szybko obiegło media społecznościowe i trafiło też do naszego Raportu z Trójmiasta.
Spotkanie wilka podczas spaceru z psem
W Gdyni na wilka na ulicy natknął się pan Marek spacerujący w poniedziałek około godz. 7 z psem w okolicach ul. Posejdona i Westy na Chwarznie.
- Nie uciekał i nie bał się. Postanowiłem, że zostawię psa w domu i podejdę bliżej, by zrobić wilkowi zdjęcie. Wtedy uciekł. Zdjęcie wrzuciłem na swój profil w mediach społecznościowych - opowiada nam pan Marek.
Fotografie szybko obiegły media społecznościowe i trafiły także do naszego Raportu z Trójmiasta.
Wilk na Chwarznie (38 opinii)
Wilk wrócił wieczorem, był także na Dąbrowie
Jak relacjonuje mieszkaniec, wilk pojawił się w tym samym miejscu znowu wieczorem. Z kolei inni czytelnicy informowali w Raporcie z Trójmiasta, że ostatniej nocy był także widziany na Dąbrowie.
Fundacje dla zwierząt w Trójmieście
- Zadzwoniłem z informacją do leśnictwa. Jak tłumaczono, od dwóch lat są dwa osobniki w lasach okalających Witomino, Chwarzno, Wiczlino. Wychodzą z lasów, szukając pożywienia w okolicy - wyjaśnia.
Gdzie wcześniej widziany był wilk i dokąd powędruje, tego nie wiadomo. Możliwe też, że jest to jeden z osobników, które spotykane są w Nadleśnictwie Kolbudy lub Strzebielino.
Wilk poluje na kury na Chwarznie?
Wieść o zwierzęciu szybko obiegła okolicę. Niektórzy mieszkańcy obecność wilka wiążą z hodowlą kur na Chwarznie i Wiczlinie.
O wizycie wilka na Chwarznie wiedzą też strażnicy miejscy, którzy po zgłoszeniu od mieszkańców udali się na miejsce, ale zwierzęcia już nie było.
- Rok albo dwa lata temu mieliśmy podobne zgłoszenie, ale także wtedy zwierzęcia nie udało się nam złapać - wyjaśnia Leonard Wawrzyniak, rzecznik Straży Miejskiej w Gdyni.
W całej Polsce żyje około 2 tys. wilków. To niewiele, biorąc pod uwagę liczebność innych zwierząt leśnych. Dla przykładu, na terenie kraju mamy sporo ponad 900 tys. saren. Od 2008 r. wilk jest gatunkiem chronionym w Polsce. Wbrew obiegowej opinii wilki nie są też głównym powodem szkód w gospodarstwach. Dla przykładu, rocznie za szkody wyrządzone przez bobry Skarb Państwa wypłaca 25 razy więcej.
"Zły wilk" tylko w bajkach
Pamiętajmy o tym, że wilk nie jest zagrożeniem dla człowieka. Nie musimy bać się konfrontacji z tym zwierzęciem - jego zła sława bierze się głównie z bajek, które czytaliśmy w dzieciństwie. Wilk ceni sobie spokój i nie atakuje przedstawiciela gatunku, który nie jest jego pożywieniem ani konkurencją do terytorium.
Wiedząc o tym, że w Trójmieście możemy spotkać wilka, powinniśmy natomiast zwrócić jeszcze baczniejszą uwagę na kwestie trzymania psów na smyczy w lesie. Choć nasze domowe czworonogi zachowują się zupełnie inaczej niż ich dzicy przodkowie, wilk w każdym wypadku potraktuje psa jako innego, obcego sobie wilka, a co za tym idzie, jako potencjalnego konkurenta. Pies, który zainteresuje się spotkanym wilkiem i podejdzie do niego z ciekawości, jest narażony na śmiertelne niebezpieczeństwo.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie wybrane
-
2021-04-27 11:08
(18)
Groźniejsza dla człowieka jest wataha wiejskich półdzikich kundli zerwanych z łancucha niż wataha wilków
- 439 47
-
2021-05-23 16:51
Skąd aż tyle jednostronnej miłości?
- 0 0
-
2021-04-30 22:00
Wataha Tuskow?
- 0 0
-
2021-04-28 07:48
tak? a skąd to wiesz ? jakieś dane, przypisy żródłowe , cokolwiek co potwierdzi te mądrości wioskowego głupka.
- 1 0
-
2021-04-28 03:53
Życzę ci weryfikacji w życiu tego co napisales
- 0 3
-
2021-04-27 21:59
Na pewno kieruje się do Wilczego Szańca.
- 5 0
-
2021-04-27 19:59
Ile razy w życiu spotkałeś watahę wilków?
- 6 1
-
2021-04-27 19:42
Chyba bachorow
- 3 2
-
2021-04-27 19:16
(1)
Sfory psów są bardzo niebezpieczne. Wielokrotnie słyszałem z opowieści znajomych, którzy jadąc jednośladem (typu rower) byli atakowani przez conajmniej kilka osobników psów. Mieli szczęście, że kończyło się na donośnym ujadaniu. Oni (te psy) zachowywali się jak po jakichś narkotykach czy jakieś inne, czort wie. Trzeba proszę Państwa uważać. A spotkanie z wilkem uważam za arcyciekawe.
- 6 3
-
2021-04-28 07:51
psy to one
- 0 0
-
2021-04-27 16:48
(6)
Szczególnie tych już zaszczepionych co dziko patrzą spode łba na tych mądrzejszych ,co nie dało sobie wszczepić preparatu doświadczalnego inżynierni genetycznej powodujących zajakiś czas zkrzepice i zejście w ciągu roku.
- 12 17
-
2021-04-27 21:45
Nie denerwuj sie tak. Nikt nie ma prawa decydowac za ciebie, czy dasz sobie wstrzyknac to cos do twojego organizmu, czy nie. Twoje cialo - twoja decyzja ! .... A na chamskie patrzenie nie zwracaj po prostu uwagi. Polacy lubia sie wtracac do cudzych spraw. Tak juz maja od dziecka.
- 3 4
-
2021-04-27 17:15
przeczytaliśmy twoje wypociny na temat spiskowej teorii dziejów (4)
a teraz przedstaw jakieś dowody np. dokumenty, lub opracowania ludzi mądrzejszych od ciebie a nie tylko sny i bajania (np. pod tytułem - wszyscy wiedzą kto kradnie) -to tylko plotki i przypuszczenia -ja proszę o twarde i niepodważalne dowody
- 14 4
-
2021-04-27 19:46
czyli kto? (3)
"JA proszę o twarde i niepodważalne dowody" - kim jest JA aby prosić o dowody? Jeśli ruszasz w polemikę, to rusz tyłek i znajdź dowody aby obalić tezę osoby z którą dyskutujesz w sieci. Podważasz zdanie - udowodnij. Masz inne zdanie - podaj argumenty. Jeżeli podważasz tezą, TWOIM panie JA obowiązkiem jest podawać dowody, a nie zmuszać broniącego tezy, bo księciu "JA" tak chce.
- 6 14
-
2021-04-28 07:50
a gdzie jest napisane co jest obowiązkiem? Nowa lewica nowa błyskawica, lempart zdradziła.
- 0 0
-
2021-04-28 07:20
jaką polemikę? przedstawiłeś jakiekolwiek dowody albo chociaż argumentację? jesteś klasycznym przykładem dowartościowujących się nizin intelektualnych. to ty twierdzisz że szczepionki są "doświadczalnym preparatem inżynierii genetycznej" i "powodują zejście w ciągu roku" więc udowodnij to twierdzenie, przedstaw badania i argumentację. twoje
jaką polemikę? przedstawiłeś jakiekolwiek dowody albo chociaż argumentację? jesteś klasycznym przykładem dowartościowujących się nizin intelektualnych. to ty twierdzisz że szczepionki są "doświadczalnym preparatem inżynierii genetycznej" i "powodują zejście w ciągu roku" więc udowodnij to twierdzenie, przedstaw badania i argumentację. twoje wypociny to jest klasyczne "udowodnij, że nie jesteś wielbłądem", ty coś twierdzisz więc twoim obowiązkiem jest to udowodnić. ale tobie i innym foliarzom przegrzeją się styki za rok jak się okaże, że szczepionki skończyły pandemię a miliardy zaszczepionych ludzi jakoś nie zeszło. a nie czekaj, to musielibyście mieć jeszcze jakieś styki a u was tylko hula wiatr między uszami.
- 10 1
-
2021-04-27 21:46
to chore
- 5 0
-
2021-04-27 15:30
Te psy ,,z łańcucha" same cierpią i dlatego stają się pół dzikie przez obrzydliwego człowieka
- 23 9
-
2021-04-27 14:54
odwal się od PSLu
- 17 11
-
2021-04-27 11:07
Super, natura górą (49)
Mam nadzieję, że to wystarczające ostrzeżenie dla ludzi puszczających psy luzem. Sarny, jelenie i dziki uciekną przed pieseczkami, spotkanie z wilkoemvmoże się skończyć. Mam dosyć ujadających, agresywnych psów puszczanych luzem w lesie, zagrożenie zarówno dla ludzi jak i dla dzikiej zwierzyny. O tragedię nietrudno, ale oczywiście wszyscy właściciele mój taki nie jest. Kiedy właściciele psów się nauczą, że pies M-U-S-I być na smyczy?
- 333 87
-
2021-05-04 19:06
Ania
Sam sobie bądź na smyczy ostrzeżenie
Odrazu powiedz że ich nie lubisz a nie farmazony piszesz że masz dość ujadania pies jest po to żeby szczekać , tak samo jak ty żeby mówić chodź tu bym Przemyśla- 1 0
-
2021-04-28 07:32
Ehh
MUSI być na smyczy.... załamuje rece czytając takie bzdury...Jednak to tylko utwierdza mnie w przekonaniu, ze człowiek to największe zagrożenie na tym świecie :)
- 1 1
-
2021-04-27 23:35
Sam załóż sobie smycz
- 1 1
-
2021-04-27 22:06
Mam dosyć
ludzi, którzy w lesie szczają i drą mordy. Są zagrożeniem dla flory i fauny. Ale oczywiście - to nie ja, to pomówienia ! A syf dziki roznoszą !
- 2 1
-
2021-04-27 21:46
dziki to teraz same biegaja za psami - one je zwyczajnie atakuja !
- 1 1
-
2021-04-27 21:38
otóż, nie!
sarny, jelonki, dziki nie koniecznie uciekną, a tym bardziej młode.
Pod żadnym pretekstem nie można spuszczać psa ze smyczy w lesie i na łąkach. Nigdy!
Nauczył mnie tego mój własny pies a właściwie suka. Bardzo posłuszna i trzymająca się nogi. Do czasu. Jak prawie wlazła na grupę saren, które w ostatniej chwili czmychnęły z zarośli to nagle stała się głucha i ... tyle ją widziałam. niestety nie wróciła na miejsce, gdzie mnie zostawiła.- 6 0
-
2021-04-27 18:22
Na osiedlach nie powinno się mieć (3)
możliwości posiadania psa ze względu na szczekanie. Ludzie chcą mieć psa to wlasny dom.
- 5 6
-
2021-05-07 01:19
Na osiedlach nie powinno się mieć
to chyba dzieci też nie, jak są małe ryczą i wrzeszczą, podrosną siedzą na ławeczkach i głośno przeklinają. Samochody chyba też odpadają, hałasują i zanieczyszczają powietrzę, Emeryci tak samo, hałasują laską idąc po schodach. Może jednak lepiej pozbyć się ciebie i wszyscy będą mieli święty spokój.
- 0 0
-
2021-04-27 22:01
Bachorów
też nie można mieć, bo na osiedlu drą mordy.
- 3 0
-
2021-04-27 19:47
Ale mieszkam tu i mam własny dom : )
A ty się ściskaj w mieszkanku na kreskę
- 1 3
-
2021-04-27 18:07
sam sobie zaprzeczasz. Wpierw jandolisz, że sarny uciekną przed pieskami ale przed wilkiem już niekoniecznie. To może lepsze dla zwierzyny leśnej będzie trzymanie wilków na smyczy a psów puszczanie luzem?
- 4 3
-
2021-04-27 11:41
U Nas tak dobrze, że nawet Wilki z Niemiec do nas przychodzą
i nam zazdroszczą
- 17 1
-
2021-04-27 11:40
(10)
Przeszkadza ci pies sasiada ale dziki wilk w miescie jest zupelnie do zaakceptowania? Siermiezna to logika musze przyznac.
- 8 21
-
2021-04-27 14:22
Człowieku uczony w piśmie (4)
Przeczytaj jeszcze raz. Pies sam w sobie mi nie przeszkadza, o ile jest na smyczy, ma kaganiec i nie jest agresywny. Wilk w mieście owszem, może być zagrożeniem, ale zauważ, że Chwarzno-Wiczlino to zawsze były będą ludzkie osady w lesie. Jeżeli jeszcze muszę coś wyjaśnić - służę pomocą
- 9 4
-
2021-05-07 01:13
ma kaganiec i nie jest agresywny
ile ty masz lat?
siedzę w samochodzie we własnym garażu ale dla bezpieczeństwa zapnę pasy?
uprzedzając odpowiedź że każdemu nie agresywnemu psu może odbić to równie dobrze każdy człowiek może być potencjalnym seryjnym mordercą więc dlaczego nie chodzi w kajdankach? porównaj statystyki z czyjej przyczyny ginie więcej ludzi czy psa/wilka czy drugiego człowieka. Dlatego proszę naturę zostawić w spokoju i zająć się własnym życiem i problemami..- 0 0
-
2021-04-27 19:02
(2)
No i jeszcze najlepiej, żeby na spacery wychodził wyłącznie w klatce na kółkach, panie Führer.
- 4 5
-
2021-04-28 00:42
Taki jak Ty to na pewno (1)
Chłopie złoty zejdź na ziemię. Masz Ty pojęcie o innych zasadach niż te, które sam przestrzegasz? Tak, pies na smyczy i w kagańcu. Masz z tym problem? Może Tobie potrzebny kaganiec i odebranie praw wyborczych za te brednie i odwołania do nazizstów?
- 3 1
-
2021-05-07 01:14
Tak, pies na smyczy i w kagańcu
a może jakaś podstawa prawne do tych bredni?
- 0 0
-
2021-04-27 12:52
(4)
Pies to straszliwe zagrożenie a wilk tylko w bajkach jest zły - logika ekozje.ów
- 11 5
-
2021-04-27 13:43
(3)
Póki co, wilki w Polsce nie zagryzły nikogo od wielu, wielu lat. Za to psy mają na koncie pewnie dziesiątki, jeśli nie setki ofiar. Tak, wiem, inna skala, inna liczebność. Ale takie są fakty.
- 16 5
-
2021-04-27 17:52
(1)
Ostatnie opisane zdarzenie jest z marca.
- 2 1
-
2021-04-27 21:52
no, jakie te wilki złe
odstrzelić, co?
- 0 0
-
2021-04-27 17:50
Ale bzdury gadasz! Dopiero co wymordowaly u nas w pomorskim stado 20 danieli. W Bieszczadach zagryzają regularnie psy, koty, zwierzęta gospodarskie. Zdaję się, ze w tym roku byly 2 ataki na ludzi. Także ty bzdury gadasz.
- 3 10
-
2021-04-27 11:21
(7)
Człowieku o czym ty piszesz. To się nazywa obsesja.
- 7 18
-
2021-04-27 11:44
Obsesja? (6)
Rzucił się na Ciebie kiedyś obcy pies? A może masz dzieci i/lub rodziców, którzy nie poradziliby sobie z atakiem psa? A może kiedykolwiek słyszałeś o nieszczęśliwym wypadku? Bajeczki o przywoływalności psów możecie sobie wsadzić między Andersena i braci Grimm. Ile jest faktycznie przywoływalnych psów? Takich naprawdę przeszkolonych, pracujących?
Rzucił się na Ciebie kiedyś obcy pies? A może masz dzieci i/lub rodziców, którzy nie poradziliby sobie z atakiem psa? A może kiedykolwiek słyszałeś o nieszczęśliwym wypadku? Bajeczki o przywoływalności psów możecie sobie wsadzić między Andersena i braci Grimm. Ile jest faktycznie przywoływalnych psów? Takich naprawdę przeszkolonych, pracujących? Może procent, może promil, za to mnóstwo już widziałem takich no mój by tak nie zrobił, zostaw, zostaw, pieseczku P.S. Lubię psy, lubię dzieci, grupki młodzieży, ale najbardziej lubię spokój, ład i porządek
- 31 11
-
2021-05-07 00:57
człowieku co ty wypisujesz?
jak ktoś piszę lubię wszystkich to oczywiste jest że wszyscy mu przeszkadzają, Przestań się bać wszystkiego, idź np. na spacer może do lasu a nie wylewasz swoje żale w Internecie..
- 0 0
-
2021-04-27 21:50
Tak, wielokrotnie (1)
jakieś kilkakanaście razy zostałam pogryziona lżej i jako dziecko - bardzo ciężko przez różne psy. Dodam, że to ciężkie pogryzienie to był atak owczarka niemieckiego trzymanego na smyczy przez równolatkę (no, miałyśmy jakieś 11cie, 12cie lat). I tak kocham psy i tak je mam ale musiałam się dużo nauczyć. Ja sobie poradzę z atakiem (mnie to raczej
jakieś kilkakanaście razy zostałam pogryziona lżej i jako dziecko - bardzo ciężko przez różne psy. Dodam, że to ciężkie pogryzienie to był atak owczarka niemieckiego trzymanego na smyczy przez równolatkę (no, miałyśmy jakieś 11cie, 12cie lat). I tak kocham psy i tak je mam ale musiałam się dużo nauczyć. Ja sobie poradzę z atakiem (mnie to raczej już nie zaatakuje, bo umiem nie prowokować) na mojego czy cudzego psa ale rozwala mnie głupota ludzi, którzy nie dostrzegają w psie żywego, inteligentnego stworzenia, który ma swoje granice poczucia bezpieczeństwa, którego pańcie i pańciowie psują i traktują jak swoistą zabawkę. Tylko zwierząt żal.
- 5 0
-
2021-04-27 23:44
Jasne
Zwierząt żal, ludzi tym bardziej. Super że masz takie doświadczenia. Dziecko może nieświadomie sprowokować, zupełnie jak jeden człowiek drugiego tęczowymi czy żółto nirbirskimi barwami. Bądźmy ludźmi i myślmy, to ma przyszłość
- 4 2
-
2021-04-27 11:47
(2)
Adolf też właśnie taki był.
- 11 18
-
2021-04-27 14:18
Mocne słowa jak na dziewięciolatkę (1)
Jak przeczytasz ze zrozumieniem to zapraszam do dalszej dyskusji
- 7 8
-
2021-04-27 19:00
W sensie, że oprócz nienawiści do ludzi i zwierząt niepodwładnych tobie,
lubisz też dziewięciolatki? Nie pogrążaj się już bardziej proszę.
- 4 7
-
2021-04-27 11:20
Super (6)
Matko kochana, znowu malkontenci. Pies przeszkadza, małe dziecko sąsiada przeszkadza, młodzież spędzająca w grupkach czas na świeżym powietrzu przeszkadza... Żyjemy w społeczeństwie, szanujmy się wzajemnie i wystarczy.
PS Pies wcale nie musi być na smyczy, opiekun ma nad nim panować i tyle.- 25 34
-
2021-04-27 21:47
Popieram w 100%
Masz 100% racji
- 0 0
-
2021-04-27 21:41
w lesie nie ma takiej możliwości (2)
las to nie miejsce dla psów ganiających luzem!!
- 9 1
-
2021-04-27 22:12
Za to (1)
można tam szczać do woli.
- 1 0
-
2021-04-27 23:59
Tak
Kupkę też można tylko trzeba zakopać ładnie. Po piesku sprzątasz?
- 3 1
-
2021-04-27 13:42
Ale prawda jest taka, że większość ludzi puszczających psy luzem nie ma nad nimi żadnej kontroli. Wilk może być pewnym straszakiem, jak zagryzie komuś biegającego luzem pupila, to reszta może otrzeźwieje.
- 21 1
-
2021-04-27 11:34
Trzymanie psa przy sobie
i niepozwalanie mu na "on tylko chce się pobawić" wobec przypadkowych ludzi, to też forma wzajemnego szacunku.
- 43 1
-
2021-04-27 11:19
Jak sie okazjue (3)
Pies w cale nie musi być na smyczy. Jeżeli reaguje na przywołanie może chodzić luzem.
- 21 37
-
2021-04-27 15:27
Pies w lesie tylko na smyczy (2)
Jako osoba posiadająca psa uważam ze nawet kiedy Twój pies wraca na zawołanie to nie masz 100% pewności ze podczas spaceru w lesie (bez smyczy) kiedy wybiegnie jakieś dzikie zwierzę Twój pies wróci od razu jak go zawołasz. Psy są ciekawe maja instynkty z którymi mimo szkoleń nie zawsze wygrasz. A dzik z młodymi nie będzie czekał aż pies się
Jako osoba posiadająca psa uważam ze nawet kiedy Twój pies wraca na zawołanie to nie masz 100% pewności ze podczas spaceru w lesie (bez smyczy) kiedy wybiegnie jakieś dzikie zwierzę Twój pies wróci od razu jak go zawołasz. Psy są ciekawe maja instynkty z którymi mimo szkoleń nie zawsze wygrasz. A dzik z młodymi nie będzie czekał aż pies się zastanowi czy warto wracać do swojego właściciela czy może poniuchać to dziwne zwierzę. Dziki z młodymi są bardzo niebezpieczne i w kilka sekund potrafią zaatakować co dopiero taki wilk Dlatego choćbym miał psa przeszkolonego na chodzący ideał. Nigdy nie spuszczam psa w lesie i uważam ze żaden właściciel psa nie powinien tego robić. Jeżeli chcesz żeby piesek miał więcej luzu na takim spacerze zainwestuj w linkę 10-15 m pies zadowolony a w razie potrzeby zawsze można go ściągnąć bliżej siebie.
- 25 3
-
2021-04-27 16:03
(1)
Dlatego że tak myślisz to chodzisz od roku w kagańcu bo PiSi pan ci kazał
- 4 21
-
2021-04-27 17:35
Typowy motłoch
Brak samodzienego myślenia, zrozumienia i jeszcze mieszanie do wszystkiego polityki. Naprawdę uważasz, że osoba o pseudonimie PP, która potrafi tak rezolutnie myśleć i wyciągać wnioski mogłaby głosować na pis? Prędzej Ciebie bym podejrzewał...
- 16 1
-
2021-04-27 11:16
I dodatkowo podatek w wysokości 1000 złotych miesięcznie za każdego pchlarza! (6)
- 26 33
-
2021-04-27 19:44
I za bachora 2000 (1)
- 3 8
-
2021-04-28 00:04
I od poglądów lewackich 5000
- 7 1
-
2021-04-27 18:09
to aż tyle mamy płacić za ciebie?
- 0 3
-
2021-04-27 11:47
1000 miesięcznie to przesada (2)
500 rocznie plus obowiązek chipowania i egzekwowanie trzymania na smyczy, chyba że masz swoją posesję to wolna wola.
- 22 12
-
2021-04-27 13:41
(1)
Psa trzymam na smyczy. Zachipowany. Sam po nim sprzątam, sam go leczę, sam go żywię. Za co mam płacić ten podatek? za to, że oddycha?
Chyba, że podatek ma iść na wybiegi dla psów w mieście. Wtedy chętnie zapłacę i tysiąc rocznie.- 28 5
-
2021-04-27 14:17
Bardzo dobrze
Takich obywateli nam potrzeba. A cel na podatek jak widzisz, sam znalazłeś bardzo dobry pomysł. To niestety marzenia w naszym kraju, tak jak to, że wszyscy sprzątają po swoich pupilach
- 16 4
-
2021-04-27 13:30
Duże brawa dla autorów (19)
Duże brawa dla autorów za rzetelne uwagi o wilkach. Bardzo przyjemnie się czyta taki tekst w dobie zalewu propagandy mającej zastraszyć i zmiękczyć ludzi ułatwiając przeforsowanie zgody na strzelanie do tych zwierząt przez wzajemnej adoracji klikę dewiantów. Największym zagrożeniem dla nas i największymi szkodnikami w lasach są myśliwi.
- 377 60
-
2021-04-29 10:26
Nie wiem czy takie rzetelne
Wilk, który wychodzi z lasu i podchodzi do ludzi, jest albo chory, albo skrzyżowany z psami domowymi. W jednym i drugim przypadku może stanowić zagrożenie dla ludzi i należy rozważyć jego odłowienie.
- 0 0
-
2021-04-28 09:22
Kaszub
Jeszcze nic się nie stało. Ale jak twoje dziecko zostanie zaatakowane przez wilka na spacerze z dzieciakami i nie daj Boże stracisz to dziecko to inaczej będziesz mówić o wilkach i myśliwych. Nie jestem myśliwym ale wystarczyło przeczytać parę książek żeby uświadomić sobie co to w ogóle jest łowiectwo. Każdemu z nas przydałaby się taka świadomość.
Jeszcze nic się nie stało. Ale jak twoje dziecko zostanie zaatakowane przez wilka na spacerze z dzieciakami i nie daj Boże stracisz to dziecko to inaczej będziesz mówić o wilkach i myśliwych. Nie jestem myśliwym ale wystarczyło przeczytać parę książek żeby uświadomić sobie co to w ogóle jest łowiectwo. Każdemu z nas przydałaby się taka świadomość. Jesz szynkę? To sprawdź sobie jak powstają kiełbasy w masarni, to się zdziwisz. To na drzewach nie rośnie. Spróbuj się doedukowac a potem opluwaj i oczerniaj.
- 5 2
-
2021-04-28 08:01
Bajka o złych myśliwych
Miło się czyta, ale z faktami na bakier.
- 1 1
-
2021-04-28 07:52
czy klaskałeś przed komputerem? mam nadzieję że uszami oraz stopami jednocześnie też.
Nowa błyskawicai nowa lewica, lempart zdradziła.- 1 1
-
2021-04-27 18:47
Brawa za artykuł, ale czy to na pewno wilk? Wpiszcie sobie w google "wilczak czechosłowacki". Dla mnie jest to pies, a nie wilk, który tak długo na chodniku by nie zabawił, w dodatku patrząc się w obiektyw.
- 6 5
-
2021-04-27 18:40
Jedni straszą wilkami, drudzy myśliwymi.
- 11 0
-
2021-04-27 17:28
Pawle z lasa (3)
Biegiem marsz do biblioteki poczytać czym jest myślistwo. Największym zagrożeniem dla nas jest brak edukacji, bo kiedy zaczynają się wypowiadać ludzie, którym brak podstaw w danej dziedzinie to zaczynają forsować swoją prawdę. Odnoszę wrażenie, że to z Ciebie niezły dewiant, zamknięty we własnej, ograniczającej banieczce i gotujący się we własnym sosiku...
- 16 13
-
2021-04-27 18:48
(2)
A ja odnoszę wrażenie, że jesteś jednym z tych panów z krótką flintą, którzy muszą sobie postrzelać, żeby coś sobie udowodnić.
- 9 11
-
2021-04-27 19:11
(1)
A ja odnoszę wrażenie, że nie dość, że bronisz tego, co pojęcia nie ma, to masz takie skojarzenia, że i Freud na ciebie by miał teorię. Przy pisuarze też pewnie z nadzieją zerkasz obok ale mniejszego od swojego jeszcze nie wypatrzyłeś.
- 8 4
-
2021-04-27 19:16
Uderz w stół... :-D
- 3 5
-
2021-04-27 15:52
(7)
Ciekawe kto by pilnował lasów przed kłusownikami gdyby nie było myśliwych. Wiesz co pływa w wodach, które są rezerwatami i jest tam zakaz łowienia? NIC, bo wędkarze nie pilnują tych wód i panuje tam plaga kłusownictwa. Brutalny świat polskiej patologicznej wsi to nie kolorowe obrazki z Animal Planet. To wnyki, pętle, agregaty prądotwórcze, sznury węgorzowe i wiele innych. Miastowe nie wiedzą...
- 22 10
-
2021-04-27 20:52
Myśliwy to kłusownik na legalu (2)
- 10 11
-
2021-04-28 07:22
(1)
Co Ty człowieku wiesz o łowiectwie i gospodarce leśnej. Dlaczego wierzysz we wszystkie głupoty, które przeczytasz w internecie, a następnie je powielasz jak owieczka.
- 6 1
-
2021-04-28 07:54
nie wymagaj od czerwonego błazna rozumu, niestety:(
- 2 1
-
2021-04-27 18:42
(3)
Od pilnowania lasów są leśniczy lub gajowy. A mysliwi to tzw. entuzjaści zabijania zwierząt dla sportu
- 7 13
-
2021-04-27 18:55
(2)
Gajowy - taki zawód już od dawna nie istnieje. Na jedno leśnictwo przypada bardzo duży obszar. Leśniczy pracuje w dzień i głównie skupia się na gospodarce leśnej. Myśliwi siedzą w ambonach po nocach właśnie wtedy kiedy kłusownicy maja swoją porę.
- 6 1
-
2021-04-28 02:33
Tak zastanawia sie jaki wyciac las by sprzedac drewno (1)
- 3 5
-
2021-04-28 07:54
następny co umie w myślach czytać. poszedł won trollu pełowski.
- 3 1
-
2021-04-27 15:38
Takie to czasy
Że rzetelne artykuły trzeba wychwalać w komentarzach.
- 21 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.