• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Witomino: przesuną przystanki, by seniorzy mieli łatwiej

Patryk Szczerba
7 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ulica Chwarznieńska po przebudowie ma być przyjaźniejsza dla pieszych. Ulica Chwarznieńska po przebudowie ma być przyjaźniejsza dla pieszych.

Zmiana lokalizacji przystanków to odpowiedź na postulaty pieszych z Witomina mających kłopoty z przejściem przez ul. Chwarznieńską. Przystanek w kierunku centrum zostanie przeniesiony za skrzyżowanie z ulicą SosnowąMapka, a przystanek w kierunku Chwarzna pojawi się na wysokości Domu za FalochronemMapka. Stanie się to po planowanej przebudowie ulicy.



Czy przechodzisz przez jezdnię, gdy nie ma przejścia?

Przejścia na wysokości Domu za Falochronem na Witominie nie ma od kilku lat. W zastępstwie zbudowano nad ulicą kładkę, z której mieszkańcy korzystają niechętnie, bo konieczne jest wejście po schodach, a winda - według relacji witominian - notorycznie się psuje.

W efekcie przechodzą często w miejscu dawnego przejścia, powodując zagrożenie na drodze.

Protesty po likwidacji przejścia



W 2015 roku doszło do protestów, podczas których głownie mieszkańcy Domu za Falochronem przechodzili przez przejście przy ul. Sosnowej, blokując je dla kierowców. Ich postulatem było przywrócenie przejścia na wysokości budynku. Protesty ucichły, ale skargi na brak pasów trafiały do władz miasta.

Protest na Chwarznieńskiej. Film z 2015 roku.

Zmiany nastąpią, ale dopiero po zakończeniu przebudowy Chwarznieńskiej. Na początku 2021 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku. Gdynia za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski nad inwestycją zapłaci 1,2 mln zł.

  • Kładka nad ulicą Chwarznieńską
  • Przystanek Witomino Sosnowa
  • Przejście dla pieszych przy ulicy Sosnowej
Po zakończeniu budowy postulaty mieszkańców zostaną spełnione, ale w inny niż oczekiwali sposób.

Przystanek autobusowy w kierunku centrum zostanie przeniesiony za skrzyżowanie z ulicą Sosnową, natomiast przystanek autobusowy w kierunku Chwarzna zostanie przeniesiony na wysokość budynku Domu za Falochronem.

Władze Gdyni: piesi będą bezpieczni



- Nowa lokalizacja przystanku autobusowego w stronę centrum powoduje, że główne ciążenie (kierunek) ruchu pieszego przesuwa się w stronę skrzyżowania z ul. Sosnową, gdzie w projektowanym układzie drogowym zaprojektowano przejście dla pieszych z azylem, zapewniającym wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu dla niechronionych uczestników ruchu, jakimi są piesi - tłumaczy Marek Łucyk w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych.

Opinie (102) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    I dobrze,więcej przejść kładek i tuneli.Ale póki co inwestycje w Gdyni od lat w maraźmie.

    • 71 16

    • i po cholere kładki i tunele.... co?

      jak zaraz przyjdą bombelkoterroryści i będą żądać przejścia po pasach, bo im wózek po schodkach podskakuje!

      • 13 11

    • Nie lepiej zrobić tunele dla kierowców?

      • 19 5

  • Przesuną czy przemalują?

    • 95 12

  • Dopiero? Po tylu latach? (2)

    Dlaczego w Gdyni po licznych protestach, apelach mieszkańców władze miasta nic nie zrobiły w tej kwestii, dopiero teraz po kilku latach?

    • 82 10

    • (1)

      Otóż odpowiedź jest prosta. Władze Gdyni mają głęboko w poważaniu mieszkańców.
      Nie znam nikogo (poza garstką jakichś aktywistów), kto chciałby np zmian na Świętojańskiej w obecnej formie. Nie znam nikogo, komu podoba się ciągłe zmniejszanie ilości miejsc parkingowych przy jednoczesnych podwyżkach opłat. Nie znam nikogo, komu podobałoby się, że pół miasta jest sparaliżowane podczas maratonów, triathlonów i innych "atrakcji".
      A mimo tego władze Gdyni dalej brną w swoje i wciskają nam, że mieszkańcy tego chcą. Bzdura.

      • 18 0

      • A ja znam wiele osób, które chcą zmiany na Świętojańskiej i popierają inne działania propiesze

        Dowody anegdotyczne w pełni.

        • 10 0

  • Brną dalej jak świnia w szkodę (2)

    Wystarczyło zostawić to przejście. Likwidacja przejścia nic nie zmieniła. Rano korek siega obwodnicy. Więc co za różnica? Piesi tam przechodzą i tak pomiędzy "zaparkowanymi" na jezdni autami.

    • 96 16

    • Jak to? (1)

      Przecież miałobyć tak super. Jest kontrbus pas za 3mln. Szok. Czyżby kucyk się mylił?

      • 12 6

      • Każdy kto na co dzień jeździ komunikacją miejską wie, że dzięki buspasom jest o niebo lepiej. jeden odcinek nie do zrobienia jest zblokowany, nic nowego.

        • 8 7

  • kiedy priorytet dla komunikacji publicznej i likwidacja zatok autobusowych? (16)

    chyba juz czas najwyzszy. dlaczego to kierowcy (którzy mają wszystko za darmo) muszą miec zawsze najwygodniej? a nie pasażerowie którzy płacą miastu za przejazd autobusem?

    • 33 90

    • Co za szkodnik...

      Widać, kolejny nawiedzony społecznik miejski...

      • 27 10

    • To właśnie kierowcy płacą za wszysko (11)

      A ty janusz masz to wszystko za symboliczną opłatę...

      • 24 12

      • Kierowcy w swoich podatkach za paliwo płacą dokładnie 0 zł (1)

        Na transport w mieście.

        • 10 19

        • Tia

          A podatki płacą krasnoludki

          • 21 10

      • Ta za wszystko... (5)

        Same wypadki które powodujecie kosztują nas 56mld rocznie. Dodaj sobie do tego skutki zanieczyszczen powietrza (40tys osób rocznie umiera), hałasu, paraliżu miasta, służb czy opoźnienia komunikacji publicznej.. to okaże się że te podatki w paliwie nawet na waciki nie starczają, a gdzie to jeszcze coś budować czy utrzymuwać co już jest....

        • 19 11

        • Wróćmy do chodzenia na piechotę (1)

          I konnych bryczek. Aj nie, konie wytwarzają CO2 i odchody.

          • 19 8

          • Po prostu płaćmy za to, co szkodzimy innym ludziom.

            • 9 8

        • Zdelegalizujmy samochody i będzie raj! (2)

          • 6 1

          • Poza tymi potrzebnymi, typu służby, transport i dostawy - czemu nie? (1)

            Niech sobie jeżdżą poza miastami.

            • 0 10

            • poszedłbym dalej

              Biedronkę i Lidla też poza miasto.

              • 11 0

      • Opłatę paliwową płacą wszyscy, bo każdy korzysta z dóbr transportowanych autami

        Guzik płacą kierowcy z miast, jakieś promile. Łatwo można w internecie sprawdzić. Podatek paliwowy nie pokrywa nawet procenta kosztu budowy i utrzymania infrastruktury, nie mówiąc o stracie 80 mln PLN tygodniowo na koszty społeczne wypadków (proszę sobie sprawdzić na policja gov pl).

        • 10 3

      • Kierowcy płacą za wszystko? (1)

        Może ci co sobie kupują auta na firmę, zeby wykazywać wieczną stratę i nie płacić ani złotówki PITu i VATu ? :D (no i paliwko na fakturę na nie swoje blachy, nie zapominajmy o wrzucaniu w koszty i pomniejszaniu podatku również w ten sposób :D )

        • 1 12

        • Współczuję Twoim rodzicom

          • 4 2

    • buspasy buspasy buspasy buspasy buspasy buspasy buspasy buspasy buspasy

      Mam zielone tablice, więc skorzytam.

      • 7 4

    • Jadą autobusem, to płacą za usługę!

      • 8 1

    • Lecz się.

      Kiedy priorytet komunikacji publicznej? Oby nigdy.
      Likwidacja zatok autobusowych? Oszalałeś?
      Widziałeś kiedyś jak wygląda ruchliwa ulica, na której nie ma zatok? Podpowiem tylko, że cierpią na tym nie tylko ci źli, wstrętni kierowcy, ale także inne autobusy stojące w pięciokilometrowym korku.
      No chyba, że.... uwaga, teraz żyłki w mózgach osób z samochodofobią mogą pęknąć...
      No chyba, że zlikwidować zatoki także w miejscach, gdzie są buspasy. Bo dlaczego nie? A niech 100 autobusów stoi sobie w korku autobusowym na buspasie, mnie to dynda, pośmieję się.

      • 3 7

  • Bez sensu zmiana (2)

    Zbiorkom jest nie tylko dla seniorów, którzy są w mniejszości ale również dla innych. Uparci starzy ludzie.

    • 51 40

    • Też będziesz stary.

      • 14 9

    • Seniorzy nie są w miejszości, już nie.

      • 11 4

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Gdyby ktos od razu pomyslal i polaczyl kladke bezposrednio z budynkiem tak by osoby starsze, schorowane mogly na nia wchodzic bez dodatkowych schodow - problem by nie istnial.

    • 88 16

    • Nie da się, z powodu że się nie da.

      • 12 2

    • (1)

      najlepiej stworzyć problem, który się potem bohatersko rozwiąże, brawo planiści ;)

      • 13 3

      • Edzzio i ty nawet tutaj... Brutusie

        • 4 1

    • Gdynia- tu się nie myśli

      • 5 0

  • pamietajcie mieszkancy Wiczlina, wygoda tych ludzi jest ważniejszą niz wasz dojazd do pracy (2)

    bo oni byli tu pierwsi. A zawsze jest tak, ze ci mieszkajacy dalej, musza sie dostosowac do tych, co juz mieszkaja. Przykro mi, ze mieszkacie daleko i stoicie w korku, ale nie moga przez to cierpiec mieszkancy Witomina. To musi byc tylko wasz problem.
    Zeby nie bylo, nie mieszkam ani tu, ani tu

    • 74 26

    • Dobrze powiedziane (1)

      sens słowa "zrównoważona" rozbudowa dzielnic kryje się właśnie w tym. Rozwój miasta nie powinien odbywać się kosztem czegoś co wcześniej również było "rozwojem" miasta. Inaczej jest to regres a nie rozwój.

      • 8 0

      • platformiane myslenie pokutuje, wczesniej wszyscy musieli dostosowywac sie do metroPOlii

        • 0 6

  • Panie Łucyk (6)

    to po co wydano 8 milionów na kładkę 6 lat temu nie licząc się z opinią mieszkańców jak zwykle zresztą? Jest to jawne marnotrawstwo publicznych pieniędzy. Może tak Pan Stępa zapłaci za to prywatnych pieniędzy.

    • 121 4

    • spytam go ale nie licze na wiele (1)

      podobno ma problemy finansowe z powodu uzaleznienia od hazardu

      • 22 0

      • Ja też proponuję zburzyć tą kładkę no i udostępnić ponownie wjazd na Slonecznej

        • 8 0

    • Kładka (1)

      Proponowałbym zburzyć tą kładkę i udostępnić ponownie wjazd na Słoneczną.

      • 18 0

      • Przecież jest wjazd. Dla rowerów. Korzystaj.

        • 8 4

    • (1)

      Mieszkańcy żyją w przeświadczeniu, że UM wydaje swoje pieniążki. Być może myślą, że urzędnicy jeżdżą w czasie urlopu do Holandii zbierać paprykę lub truskawki i zarobione pieniądze inwestują w Gdynię. Gdyby rozumieli, że te pieniądze są ich własnymi zaczęli by lepiej rozliczać oderwanych od rzeczywistości urzędników w chwili wyborów. Idąc dalej, skoro nie rozumieją podstawy funkcjonowania finansów miasta, a jak mniemam państwa, nie każdy powinien mieć prawo do głosowania. A teraz możecie mnie krytykować, porządna krytyka zachęca mnie do dalszej wzmożonej i intensywnej pracy....

      • 24 1

      • 'pieniądz' to kategoria ekonomiczna mądralo!

        Jak mawiała moja profesor od ekonomii: "pieniążki - to tylko u cioci na imieninkach"

        • 8 1

  • Niesamowite jak bardzo trójmiejscy urzędnicy są odporni na wiedzę

    Czy tak trudno poczytać kilka artykułów naukowych na temat organizowania transportu zbiorowego. Polecam zacząć od dr Beima z Poznania.
    Zmiana kolejności przystanków - bo w przyszłości będzie pdp - dobre żarty.

    • 60 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane