• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wolniej i bezpieczniej na Starym Mieście

Arnold Szymczewski
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione. Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione.

Wyniesienie przejścia dla pieszych na ul. StolarskiejMapka oraz zmiany na uliczkach wokół Podwala StaromiejskiegoMapka mają doprowadzić do uspokojenia ruchu na Starym Mieście, o co prosili mieszkańcy dzielnicy.



Czy kierowcy często przekraczają dozwoloną prędkość w Śródmieściu?

O uspokojenie ruchu m.in. na ul. Stolarskiej wnioskowali do GZDiZ mieszkańcy, którzy sygnalizowali częste przypadki przekraczania prędkości na tych ulicach.

- Badania ruchu to potwierdziły. Kierowcy, jadąc ul. Stolarską, nie przestrzegają dopuszczalnego dla tego obszaru ograniczenia 30 km/h, a znacznie je przekraczają - tłumaczy Magdalena KiljanGdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nieco ponad miesiąc prac na Stolarskiej



Istniejące przejście dla pieszych na ul. Stolarskiej znajduje się między budynkami 4 i 6. Zostanie ono wyniesione za pomocą szybkiego w montażu progu płytowego. Taki zabieg spowoduje, że kierowcy będą musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych.

- Prace rozpoczęły się w poniedziałek, 25 kwietnia, i potrwają do końca maja. Podczas robót ruch samochodowy będzie utrzymany z lokalnym przewężeniem na odcinku ok. 15 metrów - dodaje Magdalena Kiljan.
Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość.

Uspokojenie ruchu także w innych częściach Starego Miasta



Poza Stolarską ruch ma zostać uspokojony także na uliczkach wokół Podwala Staromiejskiego: na ul. Igielnickiej, przy Hali Targowej i na ul. Lawendowej. Termin realizacji uzależniony jest od zakończenia przebudowy ul. Pańskiej, a także sezonu turystycznego.

- Dobór metod uspokajania ruchu drogowego wynikający z kontroli GZDiZ albo zgłoszeń mieszkańców i rad dzielnic za każdym razem poprzedzamy analizami ruchu. Pod uwagę bierzemy prędkość pojazdów, parametry ulicy, charakter zdarzeń drogowych oraz zarejestrowanych wykroczeń. Wykorzystane urządzenia uspokajające muszą odpowiadać potrzebom pieszych, warunkom terenowym, a także eliminować zagrożenia na drogach - kończy Magdalena Kiljan.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (110)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane