• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wycofano bilety kwartalne z SKM-ek. Protest kolejarzy w tle

Maciej Naskręt
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Z biletów kwartalnych korzystali pasażerowie, którzy w pewnym sensie zapewniali, że będą stale podróżować SKM-ką. Z biletów kwartalnych korzystali pasażerowie, którzy w pewnym sensie zapewniali, że będą stale podróżować SKM-ką.

W ostatnim czasie nie tylko zmienił się rozkład jazdy pociągów , ale też oferta na SKM. Zniknęły bilety kwartalne, które kupowali stali podróżni. Sprawdzamy powody tej decyzji u przewoźnika i władz województwa. Na trasę wyjechały pociągi SKM oflagowane przez związkowców.



Czy korzystałe(a)ś z biletów kwartalnych?

Ci pasażerowie, którzy postanowili w ostatnich dniach kupić bilety kwartalne na SKM-kę odeszli od kas z kwitkiem.

- Usłyszałem, że od niedzieli SKM już nie oferuje takich biletów. Podobno informacja na ten temat "była" i choć jeżdżę kilka razy dziennie, to się z nią nie spotkałem. Jeździłem z takimi biletami SKM-ką od dobrych 15 lat - mówi Rafał Poniedziałkowski, czytelnik Trojmiasto.pl.
Pan Rafał nie jest jedynym czytelnikiem, który w poniedziałek napisał do nas w tej sprawie. Identycznych zgłoszeń było kilka.

Decyzja o likwidacji najdłuższych biletów okresowych w SKM może dziwić, tym bardziej, że organizatorzy transportu zwykle mocno zachęcają do kupna takich biletów. Powód? Taki bilet zapewnia szybki przychód, bo pasażer niejako kredytuje przewoźnika, płacąc za usługę z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Dodatkowo z takich biletów korzystają stali, a więc - wydawałoby się - najważniejsi klienci, o których przywiązanie warto walczyć.

Teraz ci klienci mają wrażenie, że ktoś zrobił skok na ich kasę. W przypadku pana Rafała, zamiast kwartalnego biletu za ok. 423 zł (do 30 km), będzie musiał kupić trzy bilety miesięczne. Zapłaci za nie 480 zł, czyli o 57 zł więcej.

O sprawę zapytaliśmy na wstępie władze SKM.

- Ceny biletów, a także terminy ich obowiązywania ustala Urząd Marszałkowski. Bilety wycofaliśmy na żądanie urzędników - wyjaśnia krótko Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM-ki.

Samorząd: sprzedaż kwartalnych biletów wynosiła 0,06 proc.



Z tym samym pytaniem zatem zwróciliśmy się więc do władz województwa pomorskiego.

Przypomnijmy jednak wcześniej, że 9 grudnia samorząd województwa, który jest organizatorem przewozów kolejowych, wprowadził nowy system taryfowo-biletowy na Pomorzu. Polega on m.in. na wzajemnym honorowaniu biletów przez:
  • Przewozy Regionalne sp. z o.o.
  • PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.


W związku z tym:

- Nastąpiła konieczność ujednolicenia i uproszczenia rozwiązań taryfowych. Ponieważ w ofercie "Bilet dobrych relacji" u przewoźnika Przewozy Regionalne nie występuje bilet kwartalny a procentowy udział biletów kwartalnych - w sztukach - w stosunku do całkowitego wolumenu sprzedaży wynosił u przewoźnika PKP SKM w Trójmieście jedynie 0,06 proc., zdecydowano o wycofaniu biletu kwartalnego z oferty PKP SKM. Ponadto zmiana ta pozwoli na obniżenie kosztów handlowych związanych z systemem sprzedaży biletów - wyjaśnia Emilia Stawikowska z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Oflagowane pociągi SKM



Niewielkie flagi były dziś widoczne na szybach kabiny maszynisty w pociągach SKM. Niewielkie flagi były dziś widoczne na szybach kabiny maszynisty w pociągach SKM.
W poniedziałek rano na trasę wyjechały pociągi oflagowane przez związkowców SKM, którzy sprzeciwiają się polityce transportowej władz województwa pomorskiego. Załoga SKM jest przeciwna odbieraniu połączeń trójmiejskiemu przewoźnikowi. Ich odebranie wiąże się ze zwolnieniami wśród załogi.

W tej sprawie władze SKM przesłały oświadczenie do mediów.

"To inicjatywa Związku Zawodowego Maszynistów PKP SKM, o której zarząd spółki nie został poinformowany. Z oświadczenia wydanego przez maszynistów wynika, że to protest przeciwko polityce transportowej władz Samorządu Województwa Pomorskiego.

Związkowcy szczególnie są zaniepokojeni brakiem umowy przewozowej pomiędzy przewoźnikiem i samorządem, która powinna być podpisana przed 9 grudnia br., czyli przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.

Brak takiej umowy w dłuższym okresie może zagrozić płynności finansowej naszej Spółki.
Zarząd PKP SKM, po długotrwałych negocjacjach, uzgodnił warunki umowy przewozowej z przedstawicielami władz samorządu województwa. Mamy nadzieję i oczekujemy, że zostanie ona podpisana jeszcze w tym miesiącu.

Związkowcy protestują też m.in. przeciwko zapowiedzianej przez Marszałka Województwa możliwości powołania nowej samorządowej spółki kolejowej.

Tych planów zarząd PKP SKM nie zamierza komentować. Związki zawodowe mają prawo do wyrażania swoich obaw i niepokojów, ale powinny to robić zgodnie z prawem. W naszej ocenie nie ma zagrożenia dla realizacji rozkładu jazdy."

Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM w Trójmieście

Opinie (310) 3 zablokowane

  • Zima wasza ale wiosna nasza (29)

    tak podziękuje społeczeństwo pisowi za wszystkie podwyżki.
    Coraz gorzej się żyje w tym grajdole. Jak bym nie kombinował to było by licho

    • 134 114

    • (2)

      uwolnić Lecha!
      zamknąć Wojciecha!

      • 10 6

      • (1)

        Wojciech nie żyje

        • 6 4

        • Czy na pewno???

          Kaczor orła nie pokona!!!

          • 2 4

    • Twierdzą po (4)

      Czyje jest województwo, przecież wygrało tu po,Struk to też po. Przestań trollować bo kiepsko ci idzie. Byłem wyborcą po ale stego się wyrasta

      • 46 11

      • "stego"? WTF? To już wiemy dlaczego jesteś wyborcą PIS ;). (1)

        • 15 13

        • Tylko wyborcy jednej partii żyją w bulu więc nie wciskaj ciemnoty.

          • 7 2

      • OTUA na Prezydenta !

        • 5 3

      • StegoZaur polityki

        chyba, że głosujesz na kogokolwiek innego niż pis, to rozumiem.

        • 2 0

    • Co ma PiS do SKM? (2)

      Konstruktywne proszę.
      Więksi złodzieje(pkm) zarządzają trasa17km a rozbudowane struktury jak PKP.

      • 37 3

      • Co ma?

        Dużą część akcji ma SKM

        • 6 8

      • PKP panie dzieju! PiS ma PKP, a PKP ma SKM

        A SKM ma raka związkowego!

        • 10 13

    • (4)

      W SKM rządzi PO jakbyś nie wiedział!

      • 23 8

      • Raczej PiSowcy się panoszą, jakbyś nie wiedział

        PiSowski beton z SKM wszystko blokuje

        • 10 14

      • Chyba żartujesz. Sprawdź, czyj jest wojewoda i marszałek

        • 8 5

      • W SKM większośc udziałów ma państwowe PKP (1)

        Samorządy mają jedynie ok. 30%, także to PKP ma głos. A PKP = PiS

        • 6 9

        • Ale prezes SKM jest za PO

          • 9 0

    • Myslisz pojęcia (1)

      Co ma Pis do Marszałka Województwa Pomorskiego. Tam rządzi od lat PO więc tam kieruj swoje jęki. Wygrali wybory to teraz maja ludzi w d*pi........

      • 37 6

      • Dlaczego kłamiesz

        • 2 20

    • le ty S(C)ven jestes bezmózgowwiec

      a może...taki prowokatorek ?

      • 8 3

    • Czyli zimno to strajk w zamknietych pomieszczeniach

      Na wiosnę jak zwykle pielegniarki ?
      Poproscie , żeby wsparł was OTUA !

      • 6 2

    • sven (1)

      naczelny troll PO w trójmiasto.pl, zawsze na posterunku.
      Prostackie pozbaeione sensu komentarze .
      Ile bierzesz trolu za swe głupawe wpisy, zawsze koło tematu.
      zabierz się do roboty, akcja zima blisko.

      • 13 4

      • Lecz się

        • 4 9

    • W pomorskim wygrało PO (1)

      ...

      • 15 4

      • Większość udziałów w SKM ma PKP

        • 5 8

    • Lato Muminków

      • 4 0

    • Ale jak podziękuje? Wybierając tych popaprańców z totalnej?

      Tylko na złość komu, PiSowi czy zwykłym Polakom, chcącym w końcu żyć w zdrowym państwie?

      • 9 0

    • W tym przypadku to dziękuj PO bo UM, Rada Miasta, i Urząd Marszałkowski Jest pod zarządem PO a Nie PIS

      W tym przypadku to dziękuj PO bo UM, Rada Miasta, i Urząd Marszałkowski Jest pod zarządem PO a Nie PIS

      • 3 0

    • to nie pis podwyższa, to w gestii samorządu a w woj. pomorskim to oznacza PO/PSL i tak mieszkańcy wybrali w 2018

      • 0 0

    • PiS czy PO - chyba nie ma znaczenia

      Za komuny drenowali nas Sowieci i klasa partyjnych żydo-komunistów, czy zwykłych oportunistów partyjnych, którzy tłamsili inicjatywę prywatną, ale przynajmniej nas nie rozprzedali i mieliśmy przemysł, własną fabrykę półprzewodników - jedynie Gierek nas zadłużył.
      Teraz na zmianę Niemcy, albo Amerykanie nas zadłużają kosztownymi inwestycjami, zakupami, d**ilnymi regulacjami, czy działaniami wojennymi. Kombinatorzy pseudo-żydowscy nas wyprzedają, albo zgarniają haracz, a nasza agentura grabi kasę z budżetu różnymi innymi sposobami, doprowadzając do licznych paraliżów gospodarkę, która mogłaby się prężnie rozwijać.

      • 0 0

  • A władze stowarzyszenia metropolii z prezesem Budyniem na czele twierdza, że mamy wzorcowo zintegrowany transport publiczny (8)

    • 148 30

    • (3)

      Ile razy trzeba tłumaczyć, że SKM to spółka PKP - a miasto Gdańsk ma w niej tylko niewielki udział?
      Więc z pretensjami dotyczącymi SKM trzeba się skierować do PKP i po części do Urzędu Marszałkowskiego.

      • 19 16

      • Ile razy trzeba tłumaczyć, że to, kto jest właścicielem, jest sprawą drugorzędną w organizacji transportu zbiorowego.

        • 18 13

      • Ile razy trzeba tłumaczyć, że kłamstwo to kłamstwo

        Więc jeśli komunikacja nie jest zintegrowana wzorcowo to przyzwoitemu człowiekowi nie przystoi opowiadać kłamstw publicznie. Ma czy nie ma na to wpływu to inna sprawa, po prostu po co tak kłamać?

        • 24 1

      • wyuczona bezradność...

        Bardzo wygodne narzędzie manipulacji...

        • 5 0

    • (3)

      Kłamiesz. Adamowicz powiedział, że wzorowe zintegrowanie transportu publicznego to cel na najbliższe lata.

      • 3 7

      • ...i "integruje" te usługi przez "wspólną portmonetkę" za 100mln pln

        a nie przez wspólna taryfę i zasady funkcjonowania przewoźników na terenie miasta.

        Efekty łatwe do przewidzenia, "wir w kieszeni".

        • 9 1

      • jakie lata? za 30 lat? (1)

        • 5 0

        • Tego nie powiedział, ale nie powiedział też, że transport jest wzorowo zintegrowany.

          • 2 1

  • (1)

    Debolooowo w pełni

    • 26 6

    • Mam teraz co miesiąc lecieć do kasy po bilet? Co za bałwany.

      • 0 0

  • (26)

    Zaorać to całe SKM

    • 128 30

    • Wygląda na to że coś się szykuje. (13)

      Obecny zarząd SKM wywodzący się jeszcze z PO chce celowo zatopić spółkę, żeby później dokonać korzystnych dla kolesi przekształceń własnościowych. Władze województwa czyli PO, chcą wydrzeć SKM od PKP, którym teraz zarządza PIS z warszawskiej centrali. To taka metoda, coś rozwalić a później przejąć za bezcen. Dzikiej prywatyzacji ciąg dalszy.

      • 20 12

      • (11)

        Brednie.
        Po pierwsze - nie prywatyzacja, bo zadanie ma przejąć spółka samorządowa.
        Po drugie - SKM traktuje pasażerów jak bydło, więc na nic lepszego nie zasługuje.
        Po trzecie - PiS nienawidzi Trójmiasta, więc im mniej go w tych sprawach, tym lepiej dla mieszkańców.

        • 9 13

        • (10)

          Prawda, ale jest też druga strona medalu. Zarząd województwa jest nieudolny i nie radzi sobie z transportem kolejowym. Wystarczy spojrzeć na nowe pociągi w innych województwach i porównać z naszym skansenem kolejowym.

          • 10 3

          • (9)

            Gdzie indziej kolej należy do samorządu - u nas samorząd ma mniejszościowy udział. Więcej do powiedzenia ma tu PKP - i widać jak to działa. I dlatego należy powołać samorządową spółkę bez PKP.

            • 2 6

            • (5)

              To nie do końca prawda. Zachodniopomorskie nie ma własnej spółki przewozowej a ma wyłącznie nowy tabor. Nawet biedne Podkarpacie ma więcej nowych EZT od nas.

              • 8 1

              • (4)

                Tylko co z tego? SKM należy w 68% do PKP - i wyraźnie się nie sprawdza. Jeżeli jakiś element nie działa, to się go usuwa. Mam przypomnieć co się działo jak SKM zaczęło jeździć w okolice Iławy? Jak szybko to uwalono bo wierchuszce z centralnego PKP się nie podobała konkurencja? Centralne PKP specjalnie dusi SKM żeby nie mieć konkurencji - a z drugiej strony usiłuje wyciągać kasę z województwa. Ten układ po prostu nie działa, nie ma co go utrzymywać na siłę.

                • 1 7

              • (3)

                A to z tego, że województwo nie ma czym jeździć. To są skutki błędnej polityki władz województwa, czyli ładowaniu kasy w linie kolejowe kosztem zakupu taboru.
                Przewoźnika trzeba było powołać 5 lat temu. Teraz jest już za późno.

                • 4 1

              • (2)

                Ale jakie za późno? Nie wiedziałem że istnieje jakiś kalendarz kiedy można powoływać przewoźników a kiedy nie?.
                Województwo nie ma czym jeździć bo nie ma obecnie własnego przewoźnika - trudno kupować tabor dla nikogo, tylko po to by na bocznicach niszczał. Natomiast jak własnego przewoźnika powoła, to wtedy się go wyposaży w tabor.

                • 1 5

              • Dotacje unijne zostały wydane, w następnej perspektywie będą znacznie mniejsze, ceny taboru kolejowego bardzo mocno wzrosły, obecny rząd będzie blokował powstanie przewoźnika samorządowego. To najgorszym okres na tworzenie własnej spółki kolejowej.

                • 3 3

              • Dyrektorze Manikowski. Jesteście autorem tego bałaganu to się już chociaż tu nie kompromitujcie. Urząd kupił nowe pociągi,ale wszystkie pożyczy pr-om. SKM nic. Przypadek?

                • 1 1

            • jak działa samorząd, widać po GAiT (2)

              Gdańsk zrezygnował z kolei, na początku 21w postanowił zamknąć wszystko co się da. Kolej to nie tylko tory ale całe zaplecze.
              Co z tego że zostanie powołana spółka przewozowa, gdzie się ulokuje i jakie będzie miałka możliwości zapewnienia eksploatacji? Chociażby umyś wozy? Znam odpowiedź liberałów i mozna się tego bać...
              Poza tym, jest PKM...
              I co? I nic...

              • 8 1

              • (1)

                1) GAiT nie należy do marszałka
                2) Niby w jaki sposób Gdańsk zrezygnował z kolei? Jakoś nigdy nie słyszałem żeby miasto miało swoje własne koleje, więc niby jak z nich mogło zrezygnować.

                A lokum się wynajmie, albo wręcz odkupi - jak SKM wypadnie z interesu, pewnie urządzi wyprzedaż.

                • 3 7

              • Bardzo się staracie dyrektorze Manikowski by SKM wypadła z interesu...

                • 2 0

      • Metoda faktycznie znana i powszechna.

        Ostatnio PiS chciał zgodnie z nia ukraść bank Czarneckiemu. O przepraszam, chciał kupic za zlotowke.

        • 1 5

    • (11)

      A jak już zaoracie SKM , to kto i czym będzie jeździć? Marszałek podstawi furmanki? A może Koleje Pomorskie kupią pociągi na raty w Providencie?

      • 9 4

      • (10)

        W innych województwach sobie poradzono, to i u nas damy sobie radę .

        • 2 5

        • (9)

          W innych województwach sobie poradzono z zakupem taboru a u nas nie. Co się niby ma zmienić po zaoraniu SKM. Tym bardziej, że po likwidacji SKM przewozy trzeba będzie przejąć natychmiast i potrzebny jest do tego około 50 pociągów i zaplecze techniczne. Łącznie około 1 mld. Marszałek ma takie pieniądze?

          • 9 2

          • (8)

            To co piszesz jest nielogiczne. Z jednej strony marszałek ma wam dać kasę na nowy tabor, z drugiej twierdzicie że marszałek sam go nie kupi bo nie ma na to forsy. Na coś się zdecydujcie - albo tę forsę ma, albo nie. Jeżeli ma, to nie wiadomo dlaczego ma kupić tabor dla spółki gdzie ma raptem niecałe 11% udziałów. Może równie dobrze założyć własną, i do niej kupić tabor. U was PKP ma 68% udziałów i co robi w temacie zakupu taboru? Nic. I do czegoś takiego marszałek ma dokładać nasze pieniądze, gdzie jeszcze gardzicie pasażerami, a samorząd z którego dotacji żyjecie podobno was "niszczy". Po co nam taka spółka jak SKM - w większości należąca do warszawki, o niskim poziomie usług, która od nas chce tylko forsy?

            • 3 2

            • (4)

              To jest logiczne. Marszałek ma kupować tabor, ale dla siebie, albo dla swojego przewoźnika. Tymczasem nie kupuje go wcale i chce tworzyć własną spółkę przewozową. Czym ta spółka będzie jeździć?

              • 5 3

              • (3)

                Nie, nie jest logiczne. Marszałek sam nie jest przewoźnikiem, więc dla siebie taboru nie kupuje - nie jest jego rolą jego eksploatacja. SKM też nie jest przewoźnikiem marszałka, tylko warszawki, więc nie ma "swojego przewoźnika".

                Swój przewoźnik dopiero ma powstać - a do tego trzeba właśnie powołać spółkę, i to ta spółka zostanie wyposażona w tabor.

                • 3 3

              • przecież powstało PKM - w statucie ma prowadzenie przewozów (1)

                Działania samorządu to chęć przejecia majątku SKM, czyli zastąpienie jednego monopolu, drugim.

                • 7 0

              • Ja tam nie widzę żeby samorząd przejmował jakikolwiek majątek SKM. Zabiera im ktoś te zabytkowe EZT?

                PKM akurat ma swój tabor - szynobusy nie należą przecież do SKM.

                W dalszym ciągu nie rozumiem, dlaczego marszałek z naszych pieniędzy ma kupować tabor dla jakiejś warszawskiej spółki. Nawet jeżeli przyjąć że będzie to jakiś rodzaj monopolu - to już chyba lepiej żeby był to monopol trójmiejski, a nie warszawski. Szczególnie że sejmik wojewódzki wybierają mieszkańcy - wyborów powszechnych do zarządu PKP to ja jeszcze nie widziałem.

                • 2 3

              • A ten ochłap w postaci 9 Impulsów to kto kupił? Przypadkiem nie marszałek? Urząd Marszałkowski może być właścicielem taboru i udostępnianiac go przewoźnikom. To jest jak najbardziej logiczne i powszechnie stosowane w innych województwach. Ponawiam pytanie - skąd pieniądze na zakup taboru dla własnej spółki przewozowej?

                • 3 0

            • a czego ma chcieć? (2)

              to podmiot gospodarczy, zyjący z przewozów. Na swojej linii, którą utrzymuje. Płacący trybuty właścicielowi.
              Czy sadzisz, że prywatny własciciel lub ktokolwiek inny będzie sie silił na nowe składy wyłącznie dla zaspokojenia ambicji zarządców terenu i pasażerów?!

              • 3 0

              • (1)

                Nie żyje z przewozów, a z dotacji. Pytanie - na co mi przewoźnik, jak mam mu jeszcze tabor kupować? To wolę swojego powołać - przynajmniej będę inwestował w swoje - i nie będę musiał płacić za trybuty do warszawki.

                • 0 2

              • Dyrektorze Manikowski. Macie zadbać o pasażerów. Nie musicie kupować przewoźnikom taboru. Możecie go wypożyczać, tak jak robi to wielu marszałków. 9 pociągów dla PR , ile dla SKM? Zero! Czyli dyrektor Maniek Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego, odpowiedzialny za kolej na Pomorzu właśnie pokazał w jakim poważaniu ma pasażerów z Trójmiasta. Dziękujemy Eu Geniuszu!

                • 2 0

  • I to jest właśnie zachęcanie do komunikacji miejskiej w stylu gdańskim (6)

    • 206 10

    • Dojeni ,zawsze dojeni

      "ujednolicenia i uproszczenia rozwiązań taryfowych" i " obniżenie kosztów handlowych związanych z systemem sprzedaży biletów" ......a na końcu obywatel i tak dostanie po kieszeni.Aby żyło się lepiej , tylko komu ?

      • 22 2

    • (3)

      Miasto jest zadluzone. Pierwszym krokiem powinno byc wyburzenie bezuzytecznego stadionu po Euro.

      • 13 7

      • Dług za stadion nie ma tu nic do rzeczy (2)

        Człowieku, ty skończyłeś chociaż podstawówkę?

        • 6 9

        • Januszu, przecież stadion na siebie nie zarabia (1)

          Ile milionów rocznie wynoszą straty (dopłaty)? chyba mniej niż do ECS ale i tak dużo.

          Czy dodawanie 2+2 i kojarzenie faktów ciebie przerasta?

          • 7 2

          • No ok ale co ma miasto i stadion

            Do kolei SKM której właścicielem de facto jest PKP?

            • 3 3

    • No wiadomo, komunikacja jest dla samej siebie, a pasażer to tylko przeszkadza i marudzi. A to że syf, spóźnienia, kursy widmo, znów kogoś pobili... Kogo to obchodzi? Przecież jak człowiek ma klasę, to samochodem pojedzie, a nie w gnoju ze swołoczą.

      • 5 2

  • Jak to liczą? (7)

    Procentowy udział w sztukach? To jak oni to liczą? Jeden jednorazowy i jeden kwartalny to po 50 %?

    • 214 3

    • Właśnie tak to jest liczone...

      • 52 1

    • Hahaha, powaga, ktoś tam matematyki nie ogarnął, jak tak wszyscy liczą to nic dziwnego, że zostają nam resztki.

      • 54 0

    • To aż smutne że ktoś tak to przedstawia. Jak by to policzyli w dochodzie to też będzie nie miarodajne bo kwartalne opłacały się bardziej. No ale prosta matematyka. Statystyczny pasażer jedzie do pracy/szkoły dwa razy dziennie (tam i z powrotem). Weźmy pod lupę 3 pasażerów. Jeden kupuje jednorazówki, drugi miesięczne, trzeci kwartalne. Załóżmy też że 3 miesiące to 90 dni. Czyli łącznie kupią 184 bilety w ciągu tych 3 miesięcy. Czyli jeden bilet odpowiada 0.005% sprzedanych biletów.... Oczywiście to jest tylko gdy liczymy sprzedaż jako jednostkę.

      • 46 0

    • (2)

      Pani Emilio Stawikowska, mam pytanie: a jaki procent wartościowo stanowiła sprzedaż biletów kwartalnych?

      • 31 0

      • Jak ona też liczy te opóźnienia, to ich dane są g*wno warte

        • 21 1

      • Pani Emilia to wybitna humanistka i PR-owiec, w liceum na matematykę nie uczęszczała.

        • 3 0

    • Przecież

      za takie liczenie to do podstawówki powinni marszałka odesłać i nie pozwolić mu podejmować jakichkolwiek decyzji. Na taczce powinno się go wywieźć. Toż to kpina z logiki i jawne pokazanie społeczeństwu "pier..cie się"

      • 21 0

  • Drodzy Maszyniści SKM! (38)

    Zamiast tracić czas na pierdoły w stylu oznaczeń pociągów, weźcie się za coś przynosząceo efekty. Na przykład za odświeżenie swoich CV i wysyłanie ich do Samorządu. To przyniesie Wam o wiele więcej korzyści niż ta akcja, która powoduje tylko uśmiech klientów. Nawet jak zaczniecie strajkować i nie jeździć, to i tak każdy z pasażerów pomyśli, że dzień jak co dzień i pewnie coś znowu się zepsuło. No i nie liczcie na naszą solidarność, bo my właśnie oczekujemy tego, że będziemy mieć na Pomorzu spółkę, która będzie zapewniała nam jakość. Czyli nie tę, w której obecnie pracujecie.

    • 201 23

    • oooooo (28)

      oooooooj. Zajechało ostro Urzędasku

      • 10 27

      • O, panie Kierowniku Pociągu (1)

        Może czasem też warto pojechać ostro z menelami i miłośnikami Specjala i fajeczki w kanarówie?

        • 15 2

        • No niestety nie to stanowisko i nie ta profesja. Ale widzę że odzew szybki więc podróżny bądź pracownik dobrze znający realia. Pozdrawiam

          • 6 7

      • (25)

        Nie jestem urzędasem, tylko pasażerem który płaci za bilety - i też jestem za utworzeniem samorządowej spółki w miejsce Syfu, Kiły i Mogiły. Niestety - SKM jeździ jak chce, a pasażerów traktuje jako zbędny dodatek do swojej działalności. W zadkach tam się poprzewracało, więc im szybciej się z tym badziewiem skończy - tym lepiej.

        • 22 5

        • (23)

          Samorządowa spółka to chwytliwe hasło, ale żeby powstała trzeba mieć tabor do obsługi połączeń. Gdyby zarząd województwa latami nie bimbał sobie na zakupy taboru to nie byłoby problemu. Niestety pociągów brak podobnie jak pieniędzy na jego zakup.

          • 4 5

          • I dlatego tacy mocni w pysku jesteście? (7)

            Bo doskonale wiecie,że w razie czego weźmiecie pasażerów jako zakładników waszej walki z marszałkiem i miastami? Zwiącholi to tylko na drzewa i...

            • 6 5

            • (6)

              Skąd pomysł, że jestem kolejarzem? Po prostu uważam, że zarząd województwa jest nieudolny.
              Wracając do sedna sprawy, czym marszałek będzie woził pasażerów?

              • 8 4

              • (5)

                Jesteś kolejarzem, bo winy PKP zwalasz na województwo. Udział PKP - 67,9%. Udział województwa - 10,4%. Wniosek - winne...województwo. No sorki, ale to tylko kolejarz może tu taką spychologię odwalać.

                • 6 8

              • (3)

                Skoro wiesz lepiej co robię zawodowo, to nie będę się kłócił :-)
                Po pierwsze to władze województwa stwierdziły, że chcą mieć własną spółkę przewozową. Ja się tylko grzecznie pytam, czym będą jeździć.
                Po drugie to województwo jest organizatorem przewozów i odpowiada przed wyborcami za ich jakość. Mogą zlecać przewozy komu chcą, ale kolej musi to działać sprawnie.

                • 7 3

              • (1)

                Po pierwsze - bardzo dobrze że władze stwierdziły że chcą mieć własną spółkę, nikt temu nie zaprzecza, więc jaka tu rewelacja?
                Po drugie - też się zgadzam. Województwo odpowiada za jakość. A SKM jej nie zapewnia - więc powinna zostać wykopana z interesu.

                Czym będą jeździć? Skoro po torach, to pewnie pociągami. Skoro SKM potrzebuje pieniędzy marszałka na zakup taboru, to logiczny stąd wniosek że marszałek te pieniądze ma. A skoro je ma, to zamiast je wydać na SKM może otworzyć własną spółkę, i do niej kupić tabor - zamiast robić prezenty spółce cudzej.

                • 3 6

              • To, że SKM chce pieniądze na wkład własny wcale nie oznacza, że samorząd je ma. Poza tym to SKM dostała dotacje unijną na zakup taboru (trzeba było samemu startować w konkursie jak inne województwa) i ma pozostałe 30 pociągów niezbędnych do obsługi SKM. Województwo nie ma nic.

                • 2 2

              • Zaraz, zaraz

                czy to nie Ty pierwszy uznałeś, że wiesz lepiej czym ja się zajmuję, nazywając mnie "Urzędaskiem"? Więc dlaczego oburzasz się, gdy ktoś imputuje Tobie pracę dla PKP?

                • 1 3

              • I tutaj w sedno trafiłeś. SKM narzekają na Samorząd, a przecież to

                PKP za sznurki pociąga. Czas już na coś się zdecydować. Czym dłużej to trwa, tym gorzej jest dla nas - Pasażerów.

                • 7 0

          • Możesz mi wytłumaczyć (9)

            dlaczego to Urząd Marszałkowski ma kupować tabor zewnętrznym firmom? Czy ZTM Gdańsk kupuje autobusy GAiTowi, Warbusowi, PKSowi, BP Tourowi czy kto tam jeszcze jeździł/jeździ/będzie jeździć? To chore myślenie kolejarzy, że skoro Samorząd płaci im za wykonywanie przewozów, to jeszcze ma dostarczyć tabor.

            No i nie zapominajmy, że bardzo powoli, ale jednak Marszałek kupuje pociągi. Zarówno do obsługi PKMki, jak i kilku tras Przewozów Regionalnych. A także kupił nowe Impulsy, które sukcesywnie będą nam dostarczane. Więc jakiś zalążek do powołania własnej spółki jest.

            • 7 4

            • (6)

              Jeżeli chce się mieć nowe pociągi to trzeba je sobie kupić. Tak to działa w innych województwach i jak sam przyznajesz u nas też zaczyna tak działać. Do przejęcia połączeń potrzebny jest komplet taboru a nie zalążek.

              • 2 4

              • (3)

                No właśnie - jak MY chcemy MIEĆ nowe pociągi, to SKM nam niepotrzebna. Po co nam SKM skoro mamy mieć własne pociągi za własne pieniądze? Dlaczego województwo ma kupować tabor dla spółki, która w blisko 68% należy do centralnego PKP? Ja wiem że zbliżają się święta, ale nie po to płacimy podatki by warszawce prezenty pod choinkę robić.

                • 6 4

              • (1)

                Jeżeli województwo ma własny tabor to SKM jest niepotrzebna. Tyle, że województwo nie ma taboru.

                • 2 2

              • znajdż inną firmę

                która ten tabor poprowadzi i zserwisuje...
                Oraz przenocuje, umyje i posprząta...
                Wy ze szwagrem....?
                Znamy, znamy...

                • 1 2

              • dlatego że nie wiemy co z nim zrobić

                jako miejskiej spółce.
                Samorząd może kupić PKM'owi i wynająć SKM do obsługi.
                Na jedno wyjdzie... Bo SKM zawistuje utrzymanie torów...
                Jak nie podskoczysz, d... z tyłu i zawsze zapłaci klient...
                A robienie wszystko samemu nazywa sie autarkią. Gomółka sie kłania.

                • 1 1

              • Słowo - klucz (1)

                to "sobie kupić". Sobie. Nie przewoźnikowi, który należy do PKP. I jak pewnie doskonale wiesz, wiele Samorządów poszło po rozum do głowy i powołało własnych przewoźników. Jeżeli chce się mieć realny wpływ na realizację przewozów, to nie ma innej drogi.

                • 6 2

              • sobie czyli komu?

                Nikt nie oczekuje, że samorząd "podaruje" cokolwiek.
                Niech sobie ma, jak chce. Zachowując prawo decydowania, gdzie jest eksploatowany. Przewoźnik daje ludzi, zaplecze i "know how"...
                I masz "swój" sprzęt dla siebie...

                • 0 1

            • tak, miasto kupuje sprzęt GAiT'owi

              jako miejskiej spółce.
              Samorząd może kupić PKM'owi i wynająć SKM do obsługi.
              Na jedno wyjdzie... Bo SKM zawistuje utrzymanie torów...
              Jak nie podskoczysz, d... z tyłu i zawsze zapłaci klient...

              • 2 1

            • I tak dyrektor Maniek Manikowski zamienił Nick na pb... Eu Geniuszu! Pasażerowie dziękują za to, że pokazałeś gdzie masz pasażerów. Twoja wojenka z SKM nie służy pasażerom i nikogo nie przekonasz, że robisz to dla ich dobra.

              • 1 2

          • (4)

            A dlaczego zarząd województwa miał kupować tabor, skoro jest mniejszościowym udziałowcem? To chyba większościowy udziałowiec - czyli PKP - powinien tu najbardziej działać. Zarząd województwa ma niecałe 11% udziałów - PKP ma prawie 68%. Kto tu zawalił sprawę to widać.

            • 5 4

            • (3)

              Oczywiście, że województwo powinno kupować tabor sobie a nie PKP. Szkoda, że ta refleksja przyszła dopiero teraz. Jeszcze nie tak dawno temu województwo chciało żeby to SKM startowało w konkursie na dofinansowanie unijne. A teraz są wielkie pretensje, że właścicielem pociągów będzie PKP.

              • 4 0

              • Brak słów (2)

                Wasz brak inteligencji jest straszny.

                SKM nie chce, żeby ktoś kupował im pociągi tylko dluższą umowe na przewóz aby można było wziąć kredyt na nowe składy.

                Idż do bank weż kredyt hipoteczny z umową o prace na rok czasu.

                Druga sprawa za nim zaczniesz zwalać wine na opóznienia sprawdż z czego wynikaja

                Zerwanie trakcji ( w więkoszści odpowiada za to PLK nie SKM)
                Interwencja slużb medycznych
                Przepuszczanie pociągów pospiesznych itp
                Lub usterki pociągu które de facto wynikają z winy SKM bo mają stare jednostki ale to własnie je chcą wymienic.

                • 6 3

              • Twoja konfabulacja jest jeszcze gorsza (1)

                SKM ma swojego właściciela, który bez najmniejszego problemu może być dla niej gwarantem. Nie chce tego robić, bo nie chce inwestować w tę spólkę uważając, że to zadanie Samorządu.

                Samorząd słusznie nie chce podpisywać długoterminowych umów, by nie stać się zakładnikiem SKM. Ile to razy było, że SKM zapowiadała strajk, bo coś się zmieniało? Marszałek chce częstsze kursy - w SKM grożą strajkiem. Marszałek chce, by więcej kursów dojeżdżało do Wejherowa - w SKM grożą strajkiem. Marszałek chce integracji taryfowej - w SKM mówią "nie". No ileż można być zakładnikiem przewośnika?

                Zerwania sieci, za które odpowiada PLK, to tylko odcinek poza linią 250, a tych wcale nie ma ich aż tak dużo. Największy udział mają awarie, które są spowodowane brakiem inwestycji ze strony PKP, a nie intencjami Marszałka.

                Czy nie wydaje się Tobie dziwne, że rozwiązaniem spółki na jej problemy na linii PKM jest ograniczenie kursów? Dziwnym trafem, gdy część połączeń przejęło PR, to nie trzeba wprowadzać cięć.

                Naprawdę nie ma powodu, by stawać się zakładnikiem firmy na wiele, wiele lat. Wcześniej były umowy wieloletnie i czy PKP coś z tym zrobiło? Masz więc swoją odpowiedź, dlaczego wiele ludzi woli powołania nowej spółki, niż wiązanie się z SKM na jej warunkach.

                • 3 3

              • "Marszałek chce częstsze kursy"

                "Marszałek chce..."

                Ale marszałek nie chce ponieść tego kosztów a próbuje wymusić większe zaangażowanie przewoźnika. Dziwne, że się broni?
                Obie strony mają "za uszami" i nie grają fair.
                Jak to w monopolach...

                • 1 3

        • Maniek- nie jesteś urzędasem???Kilka postów powyżej oburzałeś sie,że masz tym chciwym przewoźnikom tabor kupować... Macie poczucie humoru dyrektorze Manikowski!

          • 0 2

    • sam pisałeś (2)

      czy świlski ci dyktował.
      tym razem w 100 % rozpierducha jest po stronie POwskiego urzędu imć struka.
      Lubią takie bagienko, i jeszcze bezszczelnie zwalają winę na innych

      • 15 12

      • (1)

        No tak - jak mając niecałe 11% udziałów mogą "zwalać winę" na kogoś kto ma 68%?

        • 3 5

        • a co to ma do rzeczy?

          Ale za to maja 100% wpływu na budżet SKM, bo tylko samorząd kupi od SKM ich usługi. Samodzielnie nie są tego w stanie zrobić...

          • 3 3

    • Skm stabilnie

      Codziennie opóźnione składy, defekty, odwołane kursy... Notoryczny brak informacji dla pasażerów.. Niesprawny tabor..... Itd
      A tym pajacom protesty w głowie!
      Skm do likwidacji!!!

      • 15 9

    • Maszynistom jest wszystko jedno, bo pracę sobie znajdą. Co innego związkowcy.

      • 8 0

    • z posiadania przewoźnika nic nie wynika (2)

      Poza możliwościami osadzenia kolejnych "wybrańców-pomazańców".
      Jak to działa, widzimy po GAiT.

      • 2 3

      • (1)

        Widzieliśmy jak "nic nie wynika" jak SKM próbowało pod Iławę jeździć - co wtedy zrobił właściciel SKM, czyli centralne PKP.

        • 5 4

        • Nie jest rolą i zadaniem SKM jeżdżenie "pod Iławę"

          To jest zadanie Regio. Jak Regio nie daje rady, niech wynajmie nadwyżki z SKM...

          • 1 1

    • i skończycie jak kierowcy w GAiT

      z deszczu pod rynne...

      • 1 0

  • (6)

    urząd marszałkowski? - czyli jak dobrze rozumiem to pan Struk i jego ekipa odpowiadają za to że tak naprawdę będziemy płacić więcej i częściej się meldować w okienku?

    • 121 14

    • I za wyższe koszty SKM, bo będą dłuższe kolejki, czyli potrzeba więcej kas i więcej drukować.

      Ale my jesteśmy dla Urzędnika tylko problemem. Urzędnik nie ogarnął to... trudno, to klient a nie urzędnik będzie miał teraz trudniej. Taki to Łaskawy Pan.

      • 13 2

    • Nie. (1)

      To wina PiS, ogromnie wzrastają ceny prądu

      • 6 13

      • nieprawda...

        To jeszcze przed nami...

        • 3 3

    • nieustająco tak (2)

      Marszałek odpowiada za organizację transportu zbiorowego w pomorskiem. Stąd zamieszanie z Regio i SKM, bo obie firmy jeżdżą na sprzęcie marszałka ale ten nie potrafi uzgodnić wspólnych zasad i jednej taryfy (biletu) dla przewoźników realizujących usługi dla samorządu.

      Podwyżki zwiazane za zmianą cen energii elektrycznej dopiero przed nami.

      • 14 3

      • SKM jeździ na sprzęcie marszałka tylko na linii PKM (1)

        EN 57 które zaraz będą obchodzić złote gody, należą do skm pkp

        • 9 1

        • I właśnie z powodów problemów utrzymania tej linii (PKM)

          Mamy kolejne szambo związane z kombinowaniem sprzętu dla zapewnienia utrzymaniowego minimum - minimorum.

          Lata zaniedbań i brak jakiegokolwiek działania związanego z przewidywaniem natężenia strumienia pasażerów generowanych przez Koscierzynę i Kartuzy. Podobna sytuacja jest na linii Tczew - Szczecinek. Trzeba być na tczewskim peronie w niedzielne popołudnie jak wjeżdża Regio do Gdańska aby to zrozumieć.

          Samorząd szuka "chłopca do bicia" aby społecznie sprzedać własne błędy. Nikt inny tak ochocio nie likwidował połaczeń kolejowych i ich zaplecza technicznego jak Pomorze.

          EN57 znacznie lepiej nadają się do przewozów aglomeracyjnych niz jakikolwiek inny sprzęt z późniejszych czasów.

          Metro z NT też nie jest ładne...

          • 5 3

  • PKP to stan umysłu (10)

    Szkoda niektórych kolejarzy, ale duża cześć to roszczeniowe nieroby z komunistyczną mentalnością i ciągłym wystawianiem łapy po nasze pieniądze, dlatego życzę z całego serca, by ten beton padł. Chyba już dawno SKM przekroczyło granicę bezczelności (np winni nagminnych opóźnień są według nich podróżni), wiek taboru sięgający prawie pół wieku czy horrendalne ceny biletów.

    • 131 15

    • (6)

      dodatek za wyngieł jest jeszcze ?

      • 17 5

      • Jest, stanowi część naszego wynagrodzenia. (5)

        Dodajmy, że wynagrodzenie to szału nie robi. Bez dodatków to już byłby całkowity dramat a praca jest naprawdę odpowiedzialna. Dla mnie może to się nazywać nawet deputat babci Frani, byle kasa się na koncie zgadzała. Pozdrawiam!

        • 7 8

        • (1)

          I to jest właśnie przykład tej roszczeniowej komunistycznej mentalności, o której kolega wspominał.

          • 7 6

          • Ale co tu jest roszczeniowego?

            To jest cześć naszego wynagrodzenia. Dla mnie mogą zlikwidować ten deputat, ale w zamian niech podniosą proporcjonalnie pensję. Jakby Ci obniżyli raptem wynagrodzenie, to ciekawe jakbyś śpiewał?

            • 6 0

        • Jak masz słabą pracę to ją sam zmień (2)

          Jak nie masz odpowiednich kwalifikacji - to również Twój problem, przekwalifikuj się. Znam ludzi, którzy do 30-tki się przekwalifikowali, bo po wcześniejszej szkole za mało zarabiali. Albo umiesz sobie poradzić albo będziesz dalej roszczeniowcem.

          • 0 9

          • Ciesz się, że jest jeszcze komu jeździć. (1)

            Wiesz czemu jest problem z dokładaniem nowych połączeń na polskiej kolei? Jedną z przyczyn jest brak maszynistów. Starzy odchodzą, a młodzi się nie garną za takie pieniądze. Większość ludzi w tym fachu to po części pasjonaci, którzy pracę tę wykonują z zamiłowania. Bez tych ludzi już dawno by wszystko stało. Jeśli nie zaczną podnosić zarobków, to może się to skończyć paraliżem kolei na przestrzeni najbliższych lat.

            • 5 0

            • Ludzie takie problemy mają o te deputaty, ale nie patrzą na to, że bez nich zwykła pensja bez dodatków byłaby mniejszą lub na równi z panią na kasie. A mamy zaraz 2019 rok. Zarządy wszystkich spółek nie oszczędzają tylko na pasażerach, ale właśnie na pracownikach.

              • 3 0

    • Czytasz ze zrozumieniem?

      Przecież wytłumaczyli ci wyżej kto ustala ceny biletów.... Inteligent z wubrzeża:)

      • 9 4

    • Tak głosujecie w Trójmieście,

      • 7 1

    • Prośba do Trójmiasto.pl

      Podpytajcie w pkp plk, jak im idzie uruchamianie wyświetlaczy we Wrzeszczu i Oliwie. Ostatnio obiecało w mediach, że odpalą je w grudniu. Tymczasem wszedł już nowy rozkład, a tasiemki bez zmian.

      • 15 0

  • szczur i adamowicz kiedy wspólny bilet? (7)

    • 62 11

    • Nigdy?

      Nigdy.

      • 13 0

    • Niedasie

      Niedasie

      • 19 1

    • Zeskanuj kod qr i dowiedz się więcej

      • 6 0

    • Wtedy, gdy PiS przestanie blokować ustawę metropolitalną.

      • 0 11

    • wspólny bilet to jednolita taryfa i zasady funkcjonowania przewoźników (2)

      a nie "wspólna portmonetka".
      Władze samorządowe działają w interesie przewoźników a nie mieszkańców.
      Ale budżet mają w 50% z PIT!

      • 5 1

      • Wielokrotnie już tu wyjaśniałem czemu będzie elektroniczna portmonetka,a nie prawdziwy wspólny bilet. (1)

        I widzę,że wielu ciągle nie rozumie/nie chce zrozumieć. Więc wyjaśnię jeszcze raz:
        - przygotowywana właśnie elektroniczna portmonetka wymaga jednorazowej inwestycji w system,w dodatku do tej inwestycji będzie spore unijne dofinansowanie (jak to ma często miejsce w przypadku nowych inwestycji komunikacyjnych;
        - prawdziwy wspólny bilet wymagałby corocznego wydania kilkudziesięciu baniek na bieżącą eksploatację; czyli nie dość że koszt coroczny większy niż to co zostanie jednorazowo włożone w elektroniczną portmonetkę,to jeszcze Unia do tego NIC nie dopłaci (bo do bieżącej eksploatacji ue nie dopłaca!). Do corocznego wykładania tych kilkudziesięciu baniek chętnych brak! Rachunek jest prosty jak drut,więc naprawdę nie rozumiem czego niektórzy w tym nie mogą zrozumieć.

        • 0 3

        • wielokrotnie powtarzasz, dlaczego tobie się to opłaca i dziwisz się, że nie jesteś "rozumiany"?

          "do tej inwestycji będzie spore unijne dofinansowanie"
          Jeśli to jest motywacja, to chroń nas Opatrzności. To nie jest "jednorazowa inwestycja" a studnia bez dna, tak jak stadiony i eceesy czy inne parki naukawotechniczne...

          "prawdziwy wspólny bilet wymagałby corocznego wydania"
          Prawdziwy wspólny bilet wymaga porozumienia administracji oraz jej redukcji. Rachunek jest prosty jak drut, więc zupełnie rozumiem, że administracja nie podetnie gałezi na której siedzi. Jak równiez rozumiem, że nie podejmie trudu aby reprezentować interesy mieszkańców, bo wygodniej jest siedzieć w kieszeni u przewoźników. bo mniej "awanturujący" są...

          "wymaga jednorazowej inwestycji w system"
          Który będzie się później kręcił bezobsługowo i bezkosztowo? Nawet jeśli jego koszty będą pokrywane przez przewoźników, to gdzie oni te koszty sprzedadzą?

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane