- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (424 opinie)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (104 opinie)
- 3 Mała uliczka, duży problem (109 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (252 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (100 opinii)
Wysypisko nie w Szadółkach? Radni dzielnicy chcą zmiany lokalizacji
Do tezy, że działalność Zakładu Utylizacyjnego Szadółki jest uciążliwa dla mieszkańców południowych dzielnic Gdańska, nie trzeba nikogo przekonywać. Do prezydent Gdańska trafiło pismo, by miasto wyznaczyło nową lokalizację na wysypisko śmieci i jak najszybciej rozpoczęło wygaszanie obecnego.
Działania, jakie prowadzi miasto i ZU, by problem zlikwidować, nie przynoszą oczekiwanych efektów, a mieszkańcy tracą cierpliwość. I chwytają się różnych sposobów, żeby problem nagłośnić.
Do prezydent Aleksandry Dulkiewicz trafiło ostatnio pismo z Rady Dzielnicy Jasień. Dotyczy ono prowadzonych obecnie prac związanych z aktualizacją wieloletniej Strategii Rozwoju Zakładu, czyli jego planów do 2030 r.
Rada dzielnicy Jasień złożyła swoje postulaty.
- Powinno się je zawrzeć w strategii, jako wyraz odpowiedzialności za działalność Zakładu i społeczny wpływ na poprawę dobrostanu miasta i mieszkańców - podkreślili podpisani pod dokumentem Tomasz Torcz, przewodniczący Rady Dzielnicy Jasień, oraz Tomasz Komorowski, radny dzielnicy i członek Rady Interesariuszy ZU.
Radni wnioskują o uwzględnienie planu przeprowadzki wysypiska z Szadółek
W piśmie radni wnioskują m.in. o to, by urzędnicy zawarli w strategii deklarację działań zmierzających do "wyznaczenia bezpiecznego i spełniającego najwyższe standardy składowiska odpadów komunalnych w nowej lokalizacji".
- A następnie jak najszybsze rozpoczęcie procesu wygaszania i rekultywacji obecnego składowiska odpadów w Szadółkach - podkreślają.
Wśród innych postulatów radnych znalazło się też m.in. zobowiązanie urzędników do budowy nowych instalacji przetwarzania odpadów, a w szczególności instalacji beztlenowej fermentacji w innej lokalizacji niż Szadółki, maksymalnie oddalonej od dużych skupisk ludzkich.
Postulaty rady dzielnicy Jasień poparło Stowarzyszenie Sąsiadów ZU Gdańsk Szadółki.
Rozmowy nad strategią trwają, ale plan przeprowadzki mało realny
Miejscy urzędnicy potwierdzają, że pismo do nich wpłynęło i doczeka się odpowiedzi, która jest w trakcie przygotowywania.
Już teraz wiadomo jednak, że miasto nie ma w planach przeprowadzki wysypiska - operacja ta byłaby zbyt kosztowna, czasochłonna i ciężko byłoby znaleźć inną lokalizację pod taką działalność. Poza tym tuż obok powstaje właśnie spalarnia śmieci.
Wszystko o budowie spalarni śmieci w Gdańsku
Pomysł wyprowadzki wysypiska z Szadółek pojawiał się już zresztą w poprzednich latach i nie został zrealizowany.
Prace nad strategią zakładu trwają, a postulaty dzielnicowych radnych też będą przedmiotem rozmów. Na razie urzędnicy się do nich konkretnie nie odnoszą.
- "Strategia biznesowa Zakładu Utylizacyjnego do roku 2030" jest wewnętrznym dokumentem definiującym wizję, misję, który wyznacza drogę rozwoju przedsiębiorstwa na najbliższe lata. Wymaga też, jak każdy dokument tworzony w perspektywie długoterminowej, aktualizacji, do czego zaprosiliśmy stronę społeczną, z którą - warto wspomnieć - współpracujemy od 2014 r. - mówi Iwona Bolt, rzeczniczka ZU. - Obecnie trwają prace nad aktualizacją strategii, miało miejsce kilka spotkań w tym temacie, a ostatnie spotkanie Rady Interesariuszy odbyło się 27 października.
Film archiwalny z 2017 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-11-08 18:36
Smród z wysypiska (33)
Na Jasieniu mieszkam od 11 lat i wprowadzając się tutaj nie czułam takiego fetoru jak teraz. Smród jest odczuwalny na całym południu Gdańska i nie tylko. Nieporozumieniem jest tak bliskie sąsiedztwo ZU, wiadomo, że Gdańsk się rozbudowuje a tego rodzaju działalności powinny być w odległych lokalizacjach.
- 172 124
-
2021-11-09 22:01
wysypisko było szybciej niż nowe bloki ;)
- 3 0
-
2021-11-09 10:50
A obok bedzie wloska mafijna spalarnia ktora bedzie spalac smieci z calej europy i troc mieszkancow
A wiadomo wlosi maja ekologie w du..., i filtrow kture sa drogie nie beda wymieniac, jak zawsze zagraniczne szmaty beda syf u nas robic
- 2 0
-
2021-11-09 10:37
Tak było
Kiedyś tak było, wysypisko było w odległej lokalizacji do puki deweloperzy nie zaczęli budować tam bloków. Najpierw było wysypisko później zaproszono tam ludzi..więc kto popełnił błąd? Chyba osoby ,które się tam przeniosły i uwierzyły ,że w końcu smrodu nie będzie. A to jak wierzyć w cuda.
- 8 0
-
2021-11-09 09:56
Wyprowadz się
- 2 0
-
2021-11-09 09:45
W "odległej lokalizacji" też mieszkają ludzie, cwana kukułko
- 7 0
-
2021-11-09 08:36
smród szadółek odczuwałem czasami na Niedźwiedniku, odwiedzając kumpla, już chyba z 15 lat temu
Zależy jak zawiało. Zawsze obiecywano, że jak coś tam wybudują za grube miliony to smrodu nie będzie. Niestety jest, jak jest. I będzie gorzej, bo wielu, tak jak Ty, się sprowadziło do Gdańska. Wtedy nawet nie słyszałem jeszcze o planach budowy Twojego osiedla. Powiem tylko tyle. Widziały gały co brały...
- 20 4
-
2021-11-09 08:32
ZU
Zakład istnieje trochę dłużej, nie wiedziała pani gdzie kupuje mieszkanie? Pani nie produkuje śmieci,
- 19 10
-
2021-11-09 06:24
Gdańsk to jedyne miasto w Europie (6)
Z otwartym wysypiskiem śmieci obudowanym osiedlami mieszkaniowymi. To skutek 35 lat rządów liberałów spod znaku PO.
- 30 27
-
2021-11-09 11:25
To prawda, jakby rządził PiS śmieci płonęłyby jeszcze na ulicach
Nowoczesne państwo trzyma śmieci w chmurze.
- 4 3
-
2021-11-09 07:05
Jak ci się nie podobają rządy PO to wracaj do swoich Dziśnitów czy innych Giedajtów. (4)
- 19 16
-
2021-11-09 13:54
Geograf
Z ciekawości sprawdziłem - nie ma takich miejscowości w Polsce jak Dziśnitowo czy Giedajtowo, za to są Dziśnity i Giedajty. Wtedy poprawna odmiana to "wracaj do Dziśnit/Giedajt. Niby nic, ale nie będzie się kolega kompromitował następnym razem :)
- 6 0
-
2021-11-09 07:07
(2)
Jaki Ty jesteś nietolerancyjny gdańszczaninie - pewnie wolisz od niego imigrantów z Afryki?
- 11 15
-
2021-11-09 11:26
od wyborcy PiS?
No, to całkiem kusząca propozycja. Jak mogę wybrać to poproszę Etiopczyka czy Kameruńczyka.
- 2 3
-
2021-11-09 08:39
tak, wyobraź sobie, że wolę emigranta z Afryki
kiedyś z takimi pracowałem. Nie macie pojęcia co i o kim wy mówicie...
- 8 14
-
2021-11-09 02:57
deweloper dorobił się na osiedlach (nieporównywalnie mniejszym kosztem niż budowa infrastruktury), a teraz gmina ma zrobić wszys (2)
Tak wygląda planowanie przestrzenne w tym kraju. Brakuje mieszkań dla młodych (albo jest spekulacja), rząd wspiera developerkę pato-regulacjami, gmina musi z tym żyć - zablokowanie to koszty, presja mieszkańców na nową infrastrukturę lub zmianę starej rośnie.
- 21 4
-
2021-11-09 08:46
Poprawka (1)
Nie w tym kraju tylko w Gdańsku. Bród smród korki i ubóstwo.
- 4 1
-
2021-11-09 10:54
pojedz do warszawy to dopiero jest Bród smród korki i ubóstwo
- 2 2
-
2021-11-08 22:29
Nie odległość jest problemem (2)
Problem to fakt że inwestycje które mają zmniejszyć smród z czasem go likwidować są realizowane beznadziejnie. Wszystko jest wyliczone "na styk" bez zapasu. Przypuszczam że realizowane przez firmy które się na tym nie znają a wygrały przetarg bo mają zapas kapitału. Dodatkowo w UM nie ma nikogo kto miałby pojęcie o tej technologii. Pewnie są też
Problem to fakt że inwestycje które mają zmniejszyć smród z czasem go likwidować są realizowane beznadziejnie. Wszystko jest wyliczone "na styk" bez zapasu. Przypuszczam że realizowane przez firmy które się na tym nie znają a wygrały przetarg bo mają zapas kapitału. Dodatkowo w UM nie ma nikogo kto miałby pojęcie o tej technologii. Pewnie są też spore układy i powiązania ludzi z UM z biznesem. Efekt jest jak w Gdyni. Wszystko robione po łebkach i na szybko za grube pieniądze. A przed kamerami małpy z UM udają wazniakow.
- 42 1
-
2021-11-09 09:11
stolica Austrii - Środek Miasta ... a spalarnia nie smierdzi (1)
czyli TAM można ... a TU nie można
- 16 0
-
2021-11-09 13:19
Problem jest w tym, że tu na szadolkach śmieci leżą na otwartym terenie stąd smród. Spalarnia nic nie zmieni bo tych smrodów BIO palić nie będą
- 2 0
-
2021-11-08 21:04
Kto powinien się wyprowadzić? (4)
Kupiłeś mieszkanie że świadomością sąsiedztwa składowiska, a teraz masz pretensje do ZU. Brawo. Może trzeba było o tym myśleć 11 lat temu? A może wtedy nie przeszkadzał Ci fetor bo cena mieszkania była odpowiednio niższa i atrakcyjna.
- 77 25
-
2021-11-09 10:52
dlaczego miasto pozwala budowac na tym terenie
- 6 0
-
2021-11-08 21:30
(2)
W zeszłym tygodniu, w środę odór było czuć na Morenie, przy XX LO.
A jak są "sprzyjajace" warunki, to czasem też czuć i na VII Dworze (przypomnę, że to dzielnica, w której większość tkanki mieszkaniowej powstała w latach 60- tych XX w)- 32 5
-
2021-11-09 10:55
Odór aż na Morenie
Dokładnie. W zeszłym tygodniu był niesamowity smród aż na Morenie
- 6 0
-
2021-11-09 08:38
Tkanki mieszkaniowej xD
- 9 13
-
2021-11-08 20:37
Od kiedy Jasień to południe Gdańska? (7)
Poprzedni tydzień waliło non stop na matarni! To też południe?
- 15 4
-
2021-11-09 13:13
Zdziwiony ?
Od zawsze Jasień jest na południu Gdańska a gdzie ma być na północy ? Mieszkam całe życie w Gdańsku i przy obwodnicy zawsze śmierdziało ale teraz smród dociera do połowy gdańskich osiedli więc nie sap :*
- 5 1
-
2021-11-09 06:02
Tak
- 0 0
-
2021-11-08 20:45
Wysypisko jest od 40 lat a ty słojaro od 11 wiec w tobie jest problem a nie w wysypisku.i radze ci sie z tym pogodzic i smrodem (4)
- 59 52
-
2021-11-09 21:09
Słojaro? Rozumiem, że "jedyny prawdziwy gdańszczanin??"
Jako urodzony gdańszczanin wstydzę się za Ciebie...a gramatyka.
- 3 1
-
2021-11-09 13:16
Serio uważasz, se wysypisko jest w dobrej odległości chociażby od głównego miasta ? Czyli ok 10km ? Według Ciebie taka odległość jest w porządku ?
- 5 4
-
2021-11-09 08:38
Wiedziałem że wystarczy jeden komentarz i już z nory wylezą ujad..e i życiowi nieuda...y
- 12 3
-
2021-11-08 21:51
albo przestan śmiecić
to nie bedzie potrzeby wysypisska
- 23 9
-
2021-11-08 12:13
i tak i nie (40)
I tak i nie..z jednej strony macie racje ze "mnostwo nowych osiedli wokol wysypiska" ale z drugiej strony smrod siega dzielnic Ujescisko,Chelm,Orunia Gorna,Dolna..wiec jest cos na rzeczy..kiedys tego tak czuc nie bylo
- 407 25
-
2021-11-09 10:30
Dokładnie "coś jest nie tak"
Bardzo często we Wrzeszczu pod lasem (ul. Batorego) i na Zaspie czuć fetor.
Od kilku lat jest coraz gorzej. Jeśli tu tak śmierdzi to współczuję tamtejszym mieszkańcom.- 5 0
-
2021-11-09 08:32
1
Sam fakt betonowania, wycinania drzew itp pod budowę osiedli już może być odpowiedzią. Drzewa też redukują przykre zapachy... a jak się zieleń zastępuje betonem z widokiem na śmietnik, to nie ma co się dziwić
- 4 1
-
2021-11-08 20:14
Wysypisko było pierwsze!!! Przecierz wszyscy wiedzieli jakiego będą mieć sąsiada,w postaci góry śmieci!!! Do kogo teraz pretensje???
- 11 9
-
2021-11-08 19:08
Zbudowali kompostownie, ktora okazala sie za mala. Gnojowica lezy wiec na placu.
O jakims skladowisku rzekomo nie mieli pojecia, wiec rozgrzebuja to i przekladaja obok, bo na smieciach nie odwaza sie postawic spalarni, to akurat na szczescie. A oprocz tych wspomnianych wyzej przykladow fantastycznego zarzadzania skladowiskiem, mamy tez standardowy powod smrodu, czyli skladowisko :) To wkrotce ogarnie juz caly Gdansk i coraz czesciej bedzie odczuwalne tez w Sopocie.
- 18 0
-
2021-11-08 15:52
smród
Morena też śmierdzi .
- 15 1
-
2021-11-08 15:26
Chełm (1)
Mieszkałem tam ponad 20 lat i nigdy nie było czuć smrodu z Szadółek.
- 13 7
-
2021-11-08 23:06
ja tam bylem kilka raz w zyciu i jakos czułem
moze nie rozrozniasz albo ci pasuje taki zapach?
- 6 5
-
2021-11-08 14:08
Kiedys??
Mieszkałem na Oruni Górnej od 2014, potem do 2020 na Ujeścisku i już wtedy było czuć przy wilgotnych dniach i odpowiednim wietrze
- 8 3
-
2021-11-08 13:12
a co za D-E-B-I-L postawił wysypisko po zachodniej stronie miasta? (14)
gdy wiadomo że u nas wieje głównie z zachodu? wysypisko powinno być po wschodniej stronie, najlepiej w Wiślince, przy oczyszczalni ścieków, bo tam i tak już śmierdzi.
- 57 17
-
2021-11-08 20:51
Ta moze jeszcze na wyspie?
Co za d**ilny pomysł, zawsze gdzieś nie bedzie pasowało. Ludzie kupili mieszkania po niskiej cenie i teraz zdziwieni ze obok wysypisko. Rozumiem lament, gdyby im teraz tam chcieli wybudować to mozna podnosić larum. Widziały gały co brały.
- 15 2
-
2021-11-08 15:13
głównie to jednak z południa wieje
ale pewnie wiesz lepiej ;)
- 4 9
-
2021-11-08 14:16
no tak, znacznie lepiej robić wysypisko na wschodzie, na terenach zalewowych 1mpnm.
to by się człowiek mógł wykąpać.- 12 5
-
2021-11-08 13:19
wiatry są zmienne nie ma czegoś takiego jak "głównie" wieją stąd czy stamtąd (10)
już samo to że jesteśmy nad morzem wymusza wiatry rano i wieczorem spowodowane przyjmowaniem i oddawaniem ciepła od morza, co do wiatrów innych to są zmienne jak pogoda
- 13 40
-
2021-11-08 20:02
Wieje z zachodu (1)
I północnego zachodu większą część roku. Uczą tego w podstawówce. Oczywiście miasto powinno już dawno zlikwidować to wysypisko. I przenieść z drugiej strony. Zdala możliwie jak najdalej od zabudowań. To, że ten zakład jest gdzie jest to czyjś błąd, przez lata tolerowany przez kolejne władze miasta. Nie sądzę, aby żaden z rządzących nie miał wiedzy
I północnego zachodu większą część roku. Uczą tego w podstawówce. Oczywiście miasto powinno już dawno zlikwidować to wysypisko. I przenieść z drugiej strony. Zdala możliwie jak najdalej od zabudowań. To, że ten zakład jest gdzie jest to czyjś błąd, przez lata tolerowany przez kolejne władze miasta. Nie sądzę, aby żaden z rządzących nie miał wiedzy przyswajanej przez dzieci w szkole. Po prostu głupa palą bo szkoda im kasy. Teraz jeszcze spalarnia. A syf że spalonych śmieci i tak poleci na miasto.. Zamiast robić spalarnie trzeba zrobić nowoczesny zakład od podstaw na wschodzie. I zakaz tam zabudowy jakiejkolwiek wokol
- 11 3
-
2021-11-08 23:05
dziwne. bo z raportow glownie wynika ze jednak z polodnia wieje ;)
lub poludniowego zachodu takze po co wprowadzasz ludzi w blad
- 5 3
-
2021-11-08 19:51
Są zmienne. I zgodnie z pomiarami (1)
Wieją głównie z zachodu i północnego zachodu. Lokalizacja tego zakładu w tym miejscu to ewidentnie czyjś błąd. I tak zostało. Miasto zamiast rozwijać obecny zakład powinno wybudować drugi. Zupełnie z innej strony i dostatecznie daleko od zabudowań mieszkalnych
- 11 5
-
2021-11-08 20:18
Gdzie?????????
- 8 0
-
2021-11-08 13:53
Efekt Coriolisa (5)
poczytaj sobie - nie bez przyczyny 80% czasu wiatr w trójmieście wieje z zachodu - w głębi lądu jest większa zmienność ale nad morzem jednak rządzą globalne efekty
- 27 7
-
2021-11-08 22:49
Z północnego zachodu, a to jest różnica.
- 1 0
-
2021-11-08 21:19
skąd ty masz te dane o 80%? z sufitu czy z teletygodnia? (1)
zachodnie wiatry to 20- 40% w zależności od konkretnej lokalizacji jeżeli chodzi o 3miasto. źródło armaag
- 2 7
-
2021-11-09 03:01
na lotnisku mierzą wiatr od kilkudziesięciu lat, dane są dostępne online
- 7 1
-
2021-11-08 15:38
No ja nie wiem jak to jest z tym wiatrem, (1)
gdy idę do pracy to wiatr w oczy, gdy wracam - tak samo, chodzę na różne godziny:)
- 18 1
-
2021-11-08 18:51
jeśli zawęzisz "nad morzem" do absolutnego minimum
to tak woda ochładza się wolniej a ląd rozgrzewa szybciej - ale tej efekt występuje praktycznie tylko latem... przez resztę roku jest za mało energii słonecznej żeby sprowokować bryzę...
szadółki to jednak spora wysokość (100 metrów) i odległość od morza - tam raczej ten efekt nie występuje- 9 1
-
2021-11-08 12:43
duńczyk (2)
smród w rzeczywistości sięga czasami Przymorza i Jelitkowa i pełna zgoda, że kiedyś tak nie śmierdziało
- 70 4
-
2021-11-09 00:50
No dokładnie do Wrzeszcza też czasem doleci to charakterystyczne cuchnące powietrze (1)
- fetor jest nie do pomylenia z czymś innym. To muszą być Szadółki. I tak od kilku lat. Kiedyś tego nie było.
- 20 0
-
2021-11-09 08:41
było, zależy jak zawiało...
- 2 5
-
2021-11-08 12:32
Więcej osiedli, więcej ludzi, więcej śmieci, większy smród. (13)
To śmierdzą śmieci które sami produkujemy w setkach ton dziennie, więc pretensje możemy mieć tylko do siebie.
- 60 30
-
2021-11-09 08:40
a na co władze wydały nasze miliony? na kompostownie? i co dała? duże gów...o a oni dalej na stołkach marnotrawią nasze pieniądze.
- 8 0
-
2021-11-08 19:48
Gdzie???
Cwaniaczki sie promują a ci, którzy nie znają tematu przyklaskują... Proponuję aby cwaniaczki sami wskazali gdzie to przenieść... Pewnie do innych dzielnic zdala od siebie niech innym śmierdzi... Kupiliście mieszkanie gdzie śmierdzi to tam siedźcie a nie wpychajcie komuś innemu pod nos
- 26 4
-
2021-11-08 12:52
Do siebie możemy mieć pretensje, że wybieramy (10)
takie a nie inne osoby do samorządu.
- 49 36
-
2021-11-08 14:11
(4)
A jak mieszkańcy Szadulek kupowali tam mieszkania to wysypiska tam nie było? Ono jest tam zlokalizowane od 60 lat Oo
- 55 9
-
2021-11-09 08:42
Obudź się i zacznij myśleć, coraz częściej śmierdzi w całym Gdańsku i co? władze mają to w du..e
- 6 1
-
2021-11-08 18:04
(1)
Zanim coś napiszesz to kup sobie słownik ortograficzny
- 4 2
-
2021-11-08 22:45
Ty też.
- 2 3
-
2021-11-08 17:44
Kurcze, niby zgoda, ale mieszkam w Śródmieściu i śmierdzi.
- 39 1
-
2021-11-08 13:49
Masz rację, gdyby samorządził PiS to smród by zniknął w magiczny sposób. (4)
Na razie testują znikanie na budżetowej kasie i wychodzi im wyśmienicie.
- 76 19
-
2021-11-09 08:41
Za to PO robiło z ludzi i**ot...w tak jak Adamowicz fotografując się na wysypisku i twierdząc że nic nie śmierdzi!
- 8 2
-
2021-11-08 16:47
Nie wiesz tego. Wiesz za to, że PO napwno nic nie zrobi. (2)
- 17 21
-
2021-11-09 09:16
jakimś cudem w miastach, których rządzi PiS co chwila jakaś afera
i dochodzenia prokuratorskie piętrzą się tam jak króliki ...
- 6 5
-
2021-11-08 18:56
kurde, chciałbym, żeby wszyscy politycy tyle robili - przynajmniej nic złego z tego nie wyjdzie
- 14 7
-
2021-11-08 11:24
Kto byl pierwszy? (125)
Trzeba zadac pytanie kto byl pierwszy wysypisko czy nowe osiedla? Jesli ktos stawia blok 100m od wysypiska to chyba normalne ze bedzie smierdziec. Gdyby ludzie nie kupowali tam mieszkan to nikt by nie stawial kolejnych;) proste.
- 1257 181
-
2021-11-09 12:39
Kto ja
Zanim coś napiszesz to pomyśl, a co my mamy powiedzieć mieszkańcy Otomina ? Śmierdzi to jeszcze chalasują nocami Zut Nie Pana spać.
- 1 0
-
2021-11-09 12:05
Uciązliwość jest ujęta w normach
Nie ma tak, że zakłąd podobny do tego może śmierdzieć na kilkanaście kilometrów. Nie ma norm, określających poziom smrodu, a więc władze czują się bezpieczne, bo smród jest pojęciem raczej subiektywnym (aż do pewnego stopnia).
Włądze Gdańska są nieuczciwe, bo co raz ogłaszają jakieś nowe inwestycje mające zmniejszyć poziom smrodu. Ja mieszkamNie ma tak, że zakłąd podobny do tego może śmierdzieć na kilkanaście kilometrów. Nie ma norm, określających poziom smrodu, a więc władze czują się bezpieczne, bo smród jest pojęciem raczej subiektywnym (aż do pewnego stopnia).
Włądze Gdańska są nieuczciwe, bo co raz ogłaszają jakieś nowe inwestycje mające zmniejszyć poziom smrodu. Ja mieszkam na północ od Szadółek, już ponad 20 lat i naprawdę smród staje się większy. Dzisiaj rano też śmierdziało, a mieszkam kilka kilometrów na północ od Szadółek. Wiatry są w przeważającej liczbie z zachodu.- 0 0
-
2021-11-09 10:15
k.
Gdyby ludzi było stać na inne lokalizacje zapewne by tak uczynili a że nie stać to kupują w takiej lokalizacji żeby miec jakiekolwiek mieszkanie. mieszkam przy liceum nr 8 na Kartukiej pracuje w okolicach Matarni i w obu lokalizacjach co kilka dni smród jest nieznośny... i co w takiej sytuacji mam wynieść się do Gdyni może jeszcze.
- 1 1
-
2021-11-09 10:06
1230
W 100 % się zgadzam
- 1 0
-
2021-11-09 09:57
Pomysl
Gdyby miasto nie udzieliło pozwoleń to nikt by ich tam nie stawiał
- 2 0
-
2021-11-09 09:34
T
Trzeba zadać pytanie kto wziął pieniądze i wydawał zgodę na zabudowę mieszkaniową w tym miejscu. Z drugiej strony co winni mieszkańcy starych dzielnic do których sięga teraz smród.
- 1 0
-
2021-11-09 08:31
?
a w jakim kierunku miałoby się rozbudowywać miasto? na morzu? nie da się wszystkiego upchać w centrum, na Przymorzu, na Zaspie. Po prostu się nie da. uszy bolą od czytania, że mogli się nie pchać na południe, to jest kompletnie bez sensu gadka.
- 1 1
-
2021-11-09 08:19
Nie Racjonalizator tylko Id...ota.
Miasto się rozbudowuje. Na północ masz Sopot, na wschód mierzeję, na południe zaraz Pruszcz. Miasto się rozbudowuje zatem na zachód. Jak możesz rozbudowywać miasto i nie "trafić" na wysypisko? Trzeba je przenieść i koniec! Co to za bzdury!!!! A już największym świadectwem braku zdolności używania mózgu jest to plusowanie takich głupot!
- 0 0
-
2021-11-09 07:35
Człowieku nie każdy w tym kraju zdążył nakraść ylepieniędzy aby kupić sobie mieszkanie w Sopoc
Człowieku nie każdy w tym kraju zdażył nakraść tyle pieniędzy aby kupić sobie mieszkanie np. w Sopocie. Część ludzi pracuje uczciwie w budżetówce ucząc twoje dzieci za marne pieniądze. Ci co rozkradają nasz kraj kupują sobie apartament np. w Brzeźnie lub sopocie. Tak zrobił np. prezydent Adamowicz. Ja szukałem mieszkania jak najtańszego aby móc mieszkać. Jednak mam prwo do czystego powietrza jak wszyscy.
- 3 4
-
2021-11-09 07:10
Tak jest
Połaszczyli się na tańsze mieszkania, ale ważne że "nowoczesne" bo to dla słoika bardzo istotna kwestią, a teraz wszyscy podatnicy mają za to zapłacić.
- 4 1
-
2021-11-08 23:36
a na domiar tego buduja tam spalarnie smieci czyli smrod rozkladanych sie smieci bedzie przebijal
smrod spalonego plastiku
- 0 2
-
2021-11-08 22:31
Nie znam osiedla 100 m od wysypiska (2)
Podawaj dokładne cyfry bo dla mnie to ważne.
- 2 1
-
2021-11-09 08:16
Mylisz cyfry z liczbami.
- 0 0
-
2021-11-08 23:14
otomin?
- 1 0
-
2021-11-08 21:51
a ty z gd czy ci słoma wystaje z butów? bur...
a ty z gd czy ci słoma wystaje z butów? bur... z gdańska z pokoleń nie pochodzisz tylko z wsiii.. patol.... z przyjezdnych co pługiem latali
- 2 2
-
2021-11-08 21:44
No tak a miasto by rozwijało się w stronę morza bo tam nie śmierdzi.
- 1 0
-
2021-11-08 21:24
Gdy jadę obwodnicą jak poczuje smród wem, ze to już Gdańsk (1)
Przynajmniej jest łatwo, zawsze gdy jade sam, czy ze znajomymi na wakacje, gdy poczuje ten smród wiem, że to już Gdańsk ! najlepsza wizytówka, szukajmy plusów, wszyscy tacy niezadowoleni.
Droga smrodu do Gdańska Cie zaprowadzi... ulalala :)- 3 0
-
2021-11-09 11:27
Dokładnie! Tak samo mówię.
Jak czuć smród to znaczy że Kowale i zaraz granica z Gdańskiem ahaha
- 2 0
-
2021-11-08 21:27
Jakie 100m??
Śmierdzi na Chełmie, Oruni górnej! Kilka lat temu tylko nas kowalach.
- 2 1
-
2021-11-08 21:19
Barki na morzu
Gdańsk się rozwija? Dlaczego w strone lądu, śmietniska, powinien zacząć budować barki. Proste :)
- 1 2
-
2021-11-08 19:45
(1)
Brawo, plan Gdańska nie jest jak innych miast, które roszerzają się na boki, patrz choćby Waszawa aby było latwiej :)
Teren jest bardzo specyficzny - z jednej strony Pruszcz Gdański, morze, Sopot i śmietnisko :)
Chyba, że tendencja stawiania bloków okno w okno jest dla Was komfortowa :)- 4 1
-
2021-11-08 23:46
Trudno! Trzeba emigrowac do Warszawy! ;)
- 3 0
-
2021-11-08 18:23
Smierdzi na starowce suchaninie oruni a te dzielnice byly wczesniej
- 9 2
-
2021-11-08 16:25
To nie tak (1)
Wysypisko miało byc wygaszane ale niestety ok. roku 2010 decyzję zmieniono...! Inna sprawa to to w jakim innym kierunku może miasto się rozrastać? Wielu opcji raczej nie ma...
- 8 2
-
2021-11-08 17:54
Poco ma się rozrastać,dla Gdańszczan wystarczy miejsca,a fundusze niech kupują poza miastem.
- 6 3
-
2021-11-08 15:06
Tam nie ma osiedli 100m od wysypiska Einsteinie!
- 2 0
-
2021-11-08 14:45
Wysypisko było pierwsze.
- 7 4
-
2021-11-08 13:27
Ludzie (5)
Ten Zakład można odwiedzić.
Każdy mieszkaniec może zawieźć tam odpady wielkogabarytowe.
Ostatnio wywoziłem tam gruz po remoncie
i mogłem obejrzeć cały zakład - wygląda
nowocześnie i na ile to możliwe czysty.
Polecam wszystkim taką wycieczkę.
I skończcie marudzić.- 11 7
-
2021-11-08 21:26
hahahahaaaa (4)
Czysty, hahahahaaaaaa. Nie widziałeś nigdy dużej grupy ludzi w kamizelkach biegających po okolicznych polach i zbierających śmieci wywiewane z zakładu w towarzystwie inspektora WIOŚ? Masz odpowiedź jaki czysty jest zakład. Wpadnij kiedyś jak jest południowy wiatr, nie musi być mocny. Na bramie wjazdowej przywita cię taniec woreczków, które później uciekną w okolice salonów samochodowych :)
- 6 4
-
2021-11-09 04:40
I co woreczków się tak boisz? (3)
- 1 1
-
2021-11-09 07:02
boję się osobników piszących takie dyrdymały (2)
- 1 2
-
2021-11-09 08:21
Piszę (1)
żebyś pojechał tam i sam zobaczył, jak to wyglada.
- 1 0
-
2021-11-09 09:32
Ale jak kupowałeś/aś mieszkanie to co nie było smrodu
Trzeba było pojechać samemu przed zakupem.
- 1 0
-
2021-11-08 13:24
dinozaury
- 2 1
-
2021-11-08 13:16
Tylko w którą alternatywną stronę ma się miasto rozwijać ? (2)
Podbijamy Sopot, stawiamy barki na Bałtyku, czy likwidujemy Lotos?
Ewentualnie może zaorać Lasy wokół miasta?
Inne propozycje?- 18 1
-
2021-11-08 21:03
aby miasto się rozwijało nie musi się rozrastać, część tych osiedli to nie Gdańsk
- 0 3
-
2021-11-08 17:29
Jeszcze mozna sie rozwijac w gore i w dol :)
- 5 0
-
2021-11-08 13:11
Miasto sie rozwija (1)
Miasto sie rozwija i obszary zmieniają swoja funkcje. Dawne wysypiska śmieci są teraz zamieszkane.
- 8 1
-
2021-11-08 17:52
W Nowej Letnicy bedzie głośno,kiedy zaczną jeździć pociągi towarowe do portu.
- 1 0
-
2021-11-08 12:35
A kto dał zgodę na taki plan zagospodarowania działek????
Po co dawać możliwość kupowania mieszkań tak blisko?
- 12 5
-
2021-11-08 12:27
(2)
Też uważam że Gdańsk nie powinien się rozwijać. Żadnych nowych osiedli. Wysypisko ma być coraz większe i coraz bardziej śmierdzące. A P. Prezydent powinna zajmować się tęczową waginą i walką z demokratycznie wybranym rządem.
- 15 17
-
2021-11-08 14:19
Co to za rozwój, bez ładu i składu? Samochód z coraz lepszym silnikiem i coraz gorszymi hamulcami- taki to "rozwój".
- 2 1
-
2021-11-08 12:57
Demokratycznie wybrany autorytarny rząd
Jako wyborca mam nadzieję, że w przyszłych wyborach obecna opcja przegra. Natomiast co do Pani Prezydent to zgoda - ona jakoś nie może zatrybić, że jest urzędnikiem samorządowym, a nie politykiem.
- 9 6
-
2021-11-08 12:21
pieniądz
Pierwszy był pieniądz. Nikt się ludźmi nie przejmuje. Mamy niekontrolowany rozrost miast. Bez planowania.
- 13 1
-
2021-11-08 11:56
Nie wiesz jak to działa?
1) Kup mieszkanie w cenie nieco niższej (a raczej mniej zawyżonej niż gdzie indziej) z racji na bliskość wysypiska
2) Zażądaj aby wysypisko się przeniosło, bo ci śmierdzi:)
A jakby 2) się udało to pora na 3) Zażądaj przeniesienia centrum miasta w miejsce zamkniętego wysypiska, bo obecnie do Wrzeszcza i Gdańska jest za daleko xd- 41 15
-
2021-11-08 11:54
Naprawdę? (10)
A kto wydał pozwolenia na budowę mieszkań w takiej lokalizacji? Człowiek kupując mieszkanie ma prawo oczekiwać, że będzie miał znośne warunki do życia, no ale to możliwe w państwie, które się troszczy o swoich obywateli, a nie w państwie z kartonu, jakim jest Polska.
- 25 37
-
2021-11-09 08:28
A to faktycznie, tak - no, KTO pozwalał na rozbudowywanie osiedli w tamtym kierunku
zanim zaczęto jakiekolwiek rozmowy o przenosinach zakładu? Tak! Bo o to chodzi - trzeba było równolegle zacząć rozmowy o przenosinach zakładu. Tak, wtedy by było +1500 na metrze, ale cóż... byłoby fair dla wszystkich, a nie teraz takie bezmózgie kanalie piszą "nie trzeba było tam kupować, pierwsze było wysypisko".
- 1 1
-
2021-11-08 12:37
A co ma do tego pozwolenie na budowę? (8)
Jest popyt jest podaż, proste. Gdybyście tych mieszkań na wysypisku nie kupowali, to nikt by tam mieszkań nie budował. Pretensje możecie mieć tylko do siebie, że wam cena m2 nos zatkała przy wyborze lokalizacji.
- 29 13
-
2021-11-08 14:27
A w którym kierunku (1)
Gdańsk ma się rozwijać? Pomyślałeś trochę?
- 9 1
-
2021-11-08 17:28
Na polnoc! W Sopocie sa ladne tereny ;)
- 5 0
-
2021-11-08 13:10
I ma i nie ma (5)
Oczywiście nikt nikogo nie zmuszał do kupowania mieszkań przy wysypisku, ale fakt, że pobliskie tereny zostały przeznaczone pod wielorodzinne budownictwo mieszkaniowe zakrawa na jakiś absurd.
- 26 6
-
2021-11-08 17:29
Dlaczego żart i kpina ?
Bardzo dobrze że są tam tańsze mieszkania niż reszcie Gdańska , niektórym to być może nie przeszkadza lub mają wieczny katar , a tak odebrało by się im możliwość zakupu własnego mieszkania
- 3 0
-
2021-11-08 15:00
Absurd? (1)
Te wyziewy są nieszkodliwe dla zdrowia, są tylko uciążliwe i nie widzę przeciwwskazań żeby ktoś sobie tam działkę kupił i budował. Gorzej jest przy lotnisku, bo tam są przekroczone normy hałasu i to już może zaszkodzić zdrowiu. A że ktoś kupuje mieszkania w takich miejscach, to już masz wyżej wyjaśnione czyja wina.
- 4 5
-
2021-11-08 17:53
Tak, wina cen na chorym gdańskim rynku nieruchomości.
Już nawet wiceprezydent miasta to przyznał.
- 3 0
-
2021-11-08 14:18
(1)
Trochę zmuszała tych ludzi ekonomia. Nie dano im kredytu na żadne inne mieszkanie (kwestia ceny). Poza tym mało kto.pamięta ale Budyń mówił że zlikwiduje szadółki i zrobi tam park. Niektórzy dali się nabrać...
- 8 7
-
2021-11-08 14:55
Zawsze można kupić mniejsze. W wielu przypadkach sytuacja jest analogiczna do kredytu we frankach - można bylo za niego miec wieksze mieszkanie.
- 7 3
-
2021-11-08 11:44
(4)
Ludzie kupowali (i nadal kupują) mieszkania przy wysypisku śmieci. Czy oni nie wiedzieli, że będzie śmierdzieć i nie ma dojazdu do centrum? Oczywiście, że wiedzieli ale niska cena metra kwadratowego okazała się w
ważniejsza. Teraz pretensje mają do wszystkich tylko nie do siebie.- 63 24
-
2021-11-08 15:11
(1)
Akurat do centrum ul. AK jedzie się 10 minut :) Więc teraz odpowiedz sobie na pytanie, kto mieszka w d*pie ?! :D
- 5 9
-
2021-11-08 17:25
W godzinach szczytu ?
- 8 0
-
2021-11-08 13:06
Pies trącał tych, którzy kupili mieszkania przy wysypisku (1)
Oni dobrze wiedzieli jakie aromaty będą stamtąd dochodzić, ale ten fetor nie dotyczy tylko bliskiego sąsiedztwa ZUT, tylko rozlewa się na inne dzielnice.
- 28 6
-
2021-11-08 19:17
Czasem dociera do morza.
- 2 2
-
2021-11-08 11:40
Znowu to samo (3)
Śmierdzi nie 100 metrów od wysypiska, tylko w całym Gdańsku - a zapewniam, że Główne Miasto istniało, zanim powstało wysypisko.
- 57 25
-
2021-11-09 12:00
Nie kłam, w całym Gdańsku nie śmierdzi.
- 1 0
-
2021-11-08 15:44
Jakoś nie odczuwam uciążliwości wynikających z obecnego położenia ZU będąc mieszkańcem Głównego miasta.
- 7 7
-
2021-11-08 13:36
W 1945 rozwiazano ten problem
Ale nie, trzeba bylo odbudować... . To teraz macie.
- 9 6
-
2021-11-08 11:39
(4)
20 lat temu waliło tylko jak mijało się wysypisko podczas jazdy obwodnicą, teraz wali wszędzie.
- 53 15
-
2021-11-08 12:51
(3)
"Walą" odpady organiczne, czyli odpady kuchenne i niewykorzystana żywność, a tej marnujemy coraz więcej. 20-30 lat temu nie było jeszcze tak rozpasanej konsumpcji, jak jest teraz. Stąd większy smród, który jest naszą zasługą. Więcej śmieci = większy smród. W sklepach ludzie wyjeżdżają wózkami wyładowanymi z czubkiem, jakby miał być koniec świata. Zawsze się zastanawiam, ile z tego wyląduje po weekendzie w śmietniku...
- 34 11
-
2021-11-08 17:51
I dziwnym trafem tylko w Gdańsku stało się to problemem,
a ludzie z innych wielkich miast w Polsce się z nas nabijają.
- 8 0
-
2021-11-08 17:47
(1)
Bo żywność teraz szybko się psuje,za dużo chemii.
- 1 9
-
2021-11-08 19:37
Akurat jest dokladnie odwrotnie, zywnosc ma coraz dluzszy termin przydatnosci. Ale coraz wiecej jej wywalamy bez sensu i to nie tylko klienci. Po pierwsze prawo powinno zakazueac utylizacji sklepom. Tak jest we Francji i dziala to super. Markety musza towary na wylocie sprzedawac za bezcen albo oddawac na cele charytatywne.
- 13 1
-
2021-11-08 11:31
Kiedys śmierdziało tylko przy wysypisku (17)
Co było pierwsze Morena, Chełm, Wrzeszcz czy może wysypisko. Kiedyś tam nie śmierdziało a dziś smród dochodzi regularnie.
- 80 18
-
2021-11-09 11:56
Spółdzielnia Morena i "nowy" Chełm
powstały kilka lat po wysypisku w Szadółkach
- 0 0
-
2021-11-08 11:42
(15)
Dobrze. Ale jaka jest realna propozycja? Taka neutralna?
Prawda jest taka, że smrud pod Waszymi oknami chcecie przenieść pod inne okna... bo ludzie mieszkają wszędzie.- 39 16
-
2021-11-08 12:50
Smrud (1)
A do szkoły to Ty jakiejś uczęszczał?
- 9 2
-
2021-11-08 14:14
Rzeczywiście. Błąd niewybaczalny ale niestety nie mogę edytować aby poprawić.
Dzięki za czujność. Pozdrawiam- 5 3
-
2021-11-08 12:05
No właśnie nie. (12)
W Rudnikach mieszka 1200 osób. Miasto mogłoby nawet im zafundować mieszkania na Południu, a i tak byłyby to grosze przy kosztach budowy wysypiska...
- 12 26
-
2021-11-09 14:12
Z Rudników do Śródmieścia jest w linii prostej 5,5 km, z wysypiska na Szadolkach 9km. Bardziej absurdalnego pomysłu nie widziałam. Inny geniusz pisał o Wiślince która jest raptem 10 km od Śródmieścia w linii prostej-co miałoby to zmienić dla mieszkańców Gdańska (nie wysypiska) poza ogromnymi kosztami?
- 0 0
-
2021-11-08 21:11
Sam sobie zostań na poludniu.
A innych mieszkańców nie zmuszaj do stania w korkach i mieszkania w klitkach.
Pomijając że chyba nie masz świadomości odległości od Rudnik do starówki. Postaw wysypisko 4km od starówki. Geniuszu Ty mój ;)))))- 7 0
-
2021-11-08 14:11
(3)
Czyli dokładnie to co napisałem - smród chcesz przenieść pod inne okna...
Na szczęście - tak jak piszą zresztą w artykule - nie ma praktycznie na to żadnych szans.- 20 6
-
2021-11-08 14:18
Tak. Pod okna pod którymi i tak śmierdzi z rafinerii. (2)
- 8 12
-
2021-11-08 15:10
(1)
Otóż to ! Też uważam, że tam jest idealna lokalizacja!
- 8 6
-
2021-11-09 08:11
Wracaj do Bartoszyc.
- 4 2
-
2021-11-08 12:40
Właśnie tak (5)
Jeśli z bieżącej lokalizacji czuć na odległość, to i z nowej będzie, a będą dwa obszary realnego punktowego skażenia. Przenoszenie wysypiska jest bzdurą, bo nie da się go po prostu zabrać i zostawic czytego, nieskażonego niczym gruntu i nie da się znaleźć lokalizacji, którą niekomu nie bedzie dokuczać, a koszty takiego przedsięwzięcia są horendalne.
- 25 10
-
2021-11-09 08:27
Gdzie niby ma...le proponujesz
za 20 lat, gdy Szadółki będą dookoła zabudowane, co powiesz ludziom: nie trzeba było kupować tu mieszkań? Tylko GDZIE mieli kupować, w Pruszczu? W Wejherowie??? Bo jest wysypisko to teraz 50 lat nic nie wolno budować dalej niż Świętokrzyska?
- 4 5
-
2021-11-08 13:45
A teraz sprawdź gdzie wysypisko było przed 1971 :) (3)
- 9 6
-
2021-11-08 17:46
Było do 1973 na Siankach dokładniej Kaczeńce a precyzyjnie na Czworakach
- 3 0
-
2021-11-08 16:13
(1)
To byl teren tymczasowy tylko miasto olało sprawę i nie przeniosło wysypiska.
- 5 3
-
2021-11-08 17:45
Było mniejsze
- 0 0
-
2021-11-08 11:26
Przecież śmierdzi niemal w całym Gdańsku! (36)
- 136 77
-
2021-11-09 08:32
Prawda jest taka, że smród w dużej części Gdańska, w szczególności w rejonach bardziej oddalonych od Szadółek, nie pochodzi z wysypiska. W Gdańsku smrodzi jeszcze rafineria, fosfory, pewnie też port.
- 3 5
-
2021-11-08 12:34
Kłamstwo które powielają mieszkańcy okolic Szadółek. (6)
Przecież po numerach IP widać, że większość postów z "całego" Gdańska pisze nieliczna grupka osób z okolic Szadółek. Myślicie że kłamstwem uda się wam coś ugrać? Ktoś was siłą zmuszał do zakupu mieszkania na wysypisku?
- 55 42
-
2021-11-09 08:23
Raczej to wasza grupka opłaconych trolli nie ma za krzty wyobraźni
i wiedzy z zakresu planowania przestrzennego. Tłumaczę jak małpie, że jedyny kierunek rozwoju miasta to na zachód - dlatego m.in. ma sens ta nowa obwodnica. To ja słyszę bzdury, że "co było pierwsze"... pierwsze były zwięrzeta na tym terenie, to co, mamy się zwinąć i pozwolić dzikom mieszkać na osiedlach? Boszzz jakie bzdury! Bzdury! Totalne jakieś nielogiczne głupoty wypisujecie!
- 4 2
-
2021-11-08 12:47
(2)
a ja co wlacze lte to mam inne ip, w dodatku oszukuja i pokazuja mi ze jestem w Warszawie, pomóż! Chcę jedyne właściwe gdańskie ip!
- 17 3
-
2021-11-09 08:08
Nie każdy korzysta z internetu w telefoniku.
Wyobraź sobie, że niektórzy używają go przede wszystkim do prowadzenia rozmów.
- 0 0
-
2021-11-08 14:17
I to z Szadółek koniecznie!
- 17 1
-
2021-11-08 12:37
Haker normalnie (1)
Już masz wykaz tych ip?
- 38 8
-
2021-11-08 12:48
To pewnie operator Pegasusa z CBA :)
- 18 5
-
2021-11-08 11:50
(4)
Nie opowiadajcie bajek. Cebulaki kupiły tanie mieszkania przy wysypisku i wciskają kit, że problem dotyczy całego miasta.
- 98 47
-
2021-11-08 12:04
Jak we Wrzeszczu nawet jedzie, to jak może nie dotyczyć? (3)
Wolne od smrodu są tylko północne dzielnice, bo osłania je TPK.
- 37 26
-
2021-11-08 12:35
Mieszkam na Wrzeszczu i nie śmierdzi. Dlaczego kłamiesz? (2)
- 28 33
-
2021-11-08 12:43
bo on mieszka WE Wrzeszczu, ty NA Wrzeszczu (1)
widocznie to dwie różne lokalizacje
- 54 7
-
2021-11-08 12:49
Przynajmniej mentalnie :)
- 12 3
-
2021-11-08 11:49
(1)
U mnie nie śmierdzi.
- 24 9
-
2021-11-08 20:57
Sobieszewo
Też nie czuć smrodka...
- 5 0
-
2021-11-08 11:46
Wy macie paranoje czy jak? (10)
Jak puścisz bąka to śmierdzi. od 40 lat mieszkam w Gdańsku, najpierw na Zaspie teraz na Przymorzu. Przez całe te lata nic nie czułem. Dopiero jak zacząłem czytać te chore artykuły jak ten i jeszcze gorsze komentarze wiecznie niezadowolonych to może w ciągu ostatnich 5 lat dwa razy ledwo co poczułem cokolwiek.
Dla was nawet jak tam wszystkoJak puścisz bąka to śmierdzi. od 40 lat mieszkam w Gdańsku, najpierw na Zaspie teraz na Przymorzu. Przez całe te lata nic nie czułem. Dopiero jak zacząłem czytać te chore artykuły jak ten i jeszcze gorsze komentarze wiecznie niezadowolonych to może w ciągu ostatnich 5 lat dwa razy ledwo co poczułem cokolwiek.
Dla was nawet jak tam wszystko zburzą to i tak znajdziecie powód aby być niezadowolonym bo jesteście roszczeniowi. Myślicie że jak kupiliście po taniości mieszkanie bo lokalizacja do d..y to będziecie zmieniać cały świat bo jesteście wy? Śmieszne.
Jakby mi taki wybudował obok dom i płakał że mu przeszkadzam to by zaraz zmieniał miejsce.
Nowobogackie książęta, co gwoździa wbić nie potrafią a się sadzą jak pomidor na farmie.- 123 70
-
2021-11-08 15:07
Dziś to twoja lokalizacja jest do d*py! :D:D:D:D
- 6 3
-
2021-11-08 15:00
(5)
Dopóki nie napisałeś zdania zawierającego "kupiliście po taniości mieszkania" to wydawałeś się jeszcze inteligentnym człowiekiem.
Od tego zdania było już wiadomo, że inteligencje to widziałeś może kiedyś za oknem.
Widać, że nie masz zielonego pojęcia o tym po ile były i po ile są mieszkania na południu Gdańska.
Popatrz sobie na ceny mieszkań na Ujeściosko-Łostowice, Jasień, Morena - tam śmierdzi... nie tylko 300m od wysypiska.- 24 23
-
2021-11-09 09:33
Bzdury piszesz (1)
Ja doskonale pamiętam ceny z 2015 roku gdzie metr na przymorzu w 4 oceanach kosztował 6700zl A na szadolkach
3000. Chcieliście wydymać Freda a Fred wydymał was.- 8 2
-
2021-11-09 12:36
D
Bzdura, w 2015 roku mieszkanie na Jasieniu kosztowało 4600 pln/m2, owszem taniej niż na Zaspie czy Przymorzu, ale nie za pół darmo!!!
- 3 5
-
2021-11-09 08:21
Bo Racjonalizator ma pewnie 3 apartamenty na Przymorzu
i ze dwa na Śródmieściu i poleca wszystkim taki wybór.
- 3 1
-
2021-11-08 17:20
Tak mieszkania są tam zdecydowanie tańsze (1)
Niż powiedzmy w okolicach parku Reagana z tym chyba nie dyskutujemy
- 32 3
-
2021-11-08 17:48
Ale podyskutujmy, jak wygląda rynek nieruchomości w Gdańsku i kto kupuje mieszkania obok parku Reagana.
Bo mieszkańcy w coraz mniejszym stopniu.
- 26 9
-
2021-11-08 12:17
a wychodzisz z domu? otwierasz okna? (2)
- 40 34
-
2021-11-08 12:45
(1)
On pewnie mieszka na Żabiance albo w Jelitkowie, więc nie czuje. Ale duża część miasta już tak. Ci, którzy kupili mieszkania przy wysypisku to sorry ale nie powinni się burzyć - dobrze wiedzieli jakie będą mieć sąsiedztwo, ale jeśli smród rozciąga się na wiele dzielnic, to to już normalne nie jest.
- 64 11
-
2021-11-08 12:55
są dni że czuć.
- 13 3
-
2021-11-08 11:45
(1)
A to ciekawe, bo ja nie czuję.
- 29 30
-
2021-11-08 11:48
To może być covid.
- 44 12
-
2021-11-08 11:36
(7)
Moze trzeba zadac pytanie, czy w Gdansku uzywa sie na wysypisku nowoczesnych metod walki ze smrodem.
- 73 5
-
2021-11-08 16:49
Nie wiem czy nowoczesnych, ale napewno najdroższych
- 7 1
-
2021-11-08 13:28
(3)
Nie, bo mieszkańcy protestują (patrz spalarnia)
- 6 3
-
2021-11-08 14:52
W ogóle nie chodzi o spalarnię. Są metody wyłapywania cząstek lotnych powodujących smród.
- 8 2
-
2021-11-08 13:54
co ma spalarnia do smrodu? (1)
spalany będzie plastik a nie bio które śmierdzi
- 16 5
-
2021-11-08 19:11
Ano to, ze na terenie przeznaczonym pod spalarnie odkryto rzekomo niezinwentaryzowane zloza smieci :)
- 11 1
-
2021-11-08 12:56
Nie
I najgorsze, że oni mają problem gdzieś. Reagują tylko na działania służb znajdujących nieprawidłowości. Np. reklamówki latają po całym zakładzie i nikt dosłownie tam ich nie zbiera. Nie jest trudno dojść do wniosku, że skoro znikają i pojawiają się nowe tzn, że poleciały w świat.
Odpowiadając na zarzut Racjonalizatora, co było pierwsze.... Sprawdź np kiedy powstał Otomin a drugi raz nie postawisz tezy :) No chyba, że jesteś z firmy PR-owej, która wygrała przetarg dla ZUT ;)- 26 15
-
2021-11-08 12:55
pewnie nie
- 25 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.