- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (57 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (519 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (88 opinii)
- 4 Był senator skazany na więzienie (320 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (241 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (143 opinie)
Z Redłowa na Witomino autobusem szybciej niż autem
Na ul. Małokackiej w Gdyni zakończyły się prace przedłużające o kolejne 500 m istniejący buspas do skrzyżowania przy Centrum Witawa. W listopadzie były tam jedynie znaki pionowe, co myliło kierowców. Teraz odpowiednio pomalowana została jezdnia, więc nie będzie już problemów z płynnym przejazdem autobusów.
Przypomnijmy:
- W 2017 r. wyznaczono częściowo buspas na ul. Małokackiej w Gdyni.
- Ma niecały kilometr i zaczyna się na wysokości schroniska dla zwierząt.
- Jego koniec wyznaczono przy zwężeniu jezdni przy stacji benzynowej "Pod Żaglami".
- Od razu pojawiły się oszczędności czasowe w przejeździe autobusów<.
Zakończenie buspasa przy stacji benzynowej powodowało jednak, że przed Witominem autobusy i tak utykały w korku. Przedstawiciele ZKM Gdynia mówili nieoficjalnie, że pas dla autobusów powinien kończyć się na górze - przy skrzyżowaniu z Rolniczą i Chwarznieńską.
Trzy lata zanim wydłużono buspas
Argumenty wydawały się tym bardziej zasadne, że miejsca, by go stworzyć, nie brakowało. Lewoskręt w stronę stacji benzynowej nie był mocno wykorzystywany, podobnie jak prawoskręt w kierunku Konwaliowej i Chwarznieńskiej w dalszej części drogi.
Rozkład jazdy linii 192
Potrzeba było trzech lat, by władze miasta zdecydowały się na przedłużenie buspasa do ul. Chwarznieńskiej. Prace rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. Miały zakończyć się w grudniu, ale urzędnicy asekurowali się, że mogą je opóźnić niesprzyjające warunki atmosferyczne.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Witomino: mieszkania na sprzedaż i wynajem
Ostatecznie kierowcy czekali na zakończenie prawie pół roku. Drogowcy z firmy Eurovia na Małokacką wrócili w ostatnich dniach, wykonując poziome malowanie, bez którego wielu kierowców nie wiedziało, jak zachować się na ulicy, gdzie od jesieni stały już pionowe znaki informujące o buspasie.
Co wykonano w ramach przedłużenia buspasa?
- zlikwidowano lewoskręt do stacji paliw na ul. Małokackiej,
- przesunięto przejście z azylem,
- wykonano oznakowanie w postaci linii ciągłej na całym odcinku buspasa,
- zamontowano znaki pionowe informujące o funkcjonowaniu buspasa na całej długości ulicy.
- To bardzo pozytywne informacje dla pasażerów, którzy na co dzień poruszają się na tej trasie. Te dodatkowe pół kilometra buspasa poprawi płynność i czas dojazdu do domu, szkoły czy miejsca pracy - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Zakończenie prac na Małokackiej oraz istniejący od kilku lat buspas na Kieleckiej powodują, że na Witomino obecnie najszybciej dotrzemy autobusem. Co ważne, nowe odcinki dla pojazdów ZKM nie zakłóciły przejazdu kierowcom.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno-Wiczlino: mieszkania na sprzedaż
Cel: dojazd buspasami do Chwarzna
Władze miasta nie ukrywają, że celem jest płynny przejazd autobusami z centrum dalej - do Chwarzna i Wiczlina. Niewykluczone, że buspas pojawi się na obwodnicy Witomina. W planach jest stworzenie kolejnych odcinków buspasa na Chwarznie.
Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy będzie kosztować prawie 1 mln zł.
- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas na ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - tłumaczy Wołek.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2021-04-15 07:08
Komunikacja nie jest konkurencją dla aut ale sprzymierzeńcem (27)
Paradoks Downsa-Thomsona.
Dowiedziono, że im szybszy przejazd autobusu tym szybszy przejazd autem. Kierowcy, którzy chcą dojechać szybciej przesiadają się do autobusów i w ten sposób zwalniają miejsce na drodze pozostałym kierowcom.- 137 19
-
2021-04-15 17:29
Chyba raczej "im szybszy przejazd pociągiem"
bo autobusy są wolniejsze niż auta, chyba że władze na siłę spowalniają auta, jak na trasie w artykule.
- 7 1
-
2021-04-15 12:39
to nie tak
po prostu jak autobus jedzie szybciej, albo osobnym pasem, to nie blokuje osobówek.
- 0 6
-
2021-04-15 10:24
Działa też argument w drugą stronę: (6)
"Wyobraź sobie, że tego paskudnego 18-to metrowego autobusu na miejscu którego zmieściłyby się 3 samochody nie ma. Fajnie?
No to teraz wyobraź sobie że 60 (mało jak na autobus) osób ze środka wsiada do swoich samochodów, niech będzie nawet i po dwóch (bez szans - średnia to jakieś 1,3).
Ile metrów do tyłu byłbyś teraz, gdyby wszystkie te samochody stały przed tobą?- 20 4
-
2021-04-15 12:43
błąd (3)
autobus jedzie dużo wolniej, więc blokuje ruch, a jednocześnie musi ich być na drogach więcej, co dodatkowo potęguje korki.
- 9 14
-
2021-04-15 18:56
Nie jesteś zbyt inteligentny, prawda?
- 4 1
-
2021-04-15 13:15
jak dużo wolniej? (1)
to ile ty zapierniczasz przez miasto? 80 km/h?
- 10 5
-
2021-04-15 17:26
Samochód nie zatrzymuje się na każdym przystanku i ma mniejszą bezwładność
więc nawet jadąc przepisowo jedzie dużo szybciej niż autobus.
- 6 4
-
2021-04-15 11:53
(1)
Te 60 osób to organoleptycznie policzyłeś?
Zapomniałeś dodać, że to w godzinach szczytu chyba jest.
Przykład z Gdyni: linia 194 w kierunku Pogórza w sobotę godzina 8-12 - może z 10 osób tą linią podróżuje (a raczej podróżowało, bo przytaczam przykład sprzed pandemii).
Nie mówiąc wcześniej już o tym, jakie inne problemyTe 60 osób to organoleptycznie policzyłeś?
Zapomniałeś dodać, że to w godzinach szczytu chyba jest.
Przykład z Gdyni: linia 194 w kierunku Pogórza w sobotę godzina 8-12 - może z 10 osób tą linią podróżuje (a raczej podróżowało, bo przytaczam przykład sprzed pandemii).
Nie mówiąc wcześniej już o tym, jakie inne problemy powoduje autobus:
- jest o wiele cięższy niż zwykłe samochody (widać to było świetnie na przystanku Obłuże Centrum w stronę centrum Gdyni lub ul. Dąbka, gdzie autobusy zostawiły po sobie niebezepieczne aż koleiny),
- większe generowanie spalin (obecnie samochody mają spełniać bardzo wysokie normy emisji spalin, dlatego silniki w nich są coraz mniejsze i coraz bardziej efektywne, w autobusach tego nie widać i nie czuć - szczególnie jak się jedzie samochodem z otwartymi oknami, nie raz można ręką sadzę łapać z rury wydechowej autobusu),
- brak kultury współpasażerów - np. niektóre linie są zawsze upakowane ponad normę (linia S), nie ma jak zachować dystansu,
- brak higieny - nie dość, że autobusy i tak nie są dezynfekowane po każdym kursie (czasem czuć jak się ręka aż przylepia do brudnych poręczy), to nie raz zdażyło się, że ktoś jedzie autobusem, a autobus jedzie tą osobą.- 11 8
-
2021-04-15 18:56
60 osób w przegubie to "pszczoły luzem". Wchodzi 2x tyle w szczycie i tak, liczyłem na studiach "zawodowo".
Co do reszty to nie rozumiesz: nikt cię nie zmusza jeździć autobusem i nie musisz sobie racjonalizować decyzji. Po prostu polepszając warunki dla autobusu zmniejszasz swój korek- 5 3
-
2021-04-15 09:41
Ty sie chyba z choinki urwałes.W tórjmiescie mamy jak wieksze skupisko bezrozumnych dzbanów.
A ty im takie trudne dla nich do zrozumienia przykłady dajesz :)
- 3 2
-
2021-04-15 08:45
tak, pod warunkiem, że buspas buduje się obok starej drogi, a nie zamiast istniejącego pasa ruchu. (2)
- 18 24
-
2021-04-15 10:22
no i tak właśnie jest na Małokackiej i Kieleckiej
więc w czym problem?
- 11 1
-
2021-04-15 09:14
I niespodzianka - nie ma miejsca.
Przez lata każdy skrawek przestrzeni poszedł na drogi i zwyczajnie nikomu innemu terenu nie da się zabrać.
- 22 6
-
2021-04-15 08:39
Wreszcie normalna opinia (8)
Zamiast ciągłej nawalanki kalesoniarze kontra kierowcy
- 26 5
-
2021-04-15 10:15
(4)
Ile procent rowerzystów jeździ w kalesonach?
A ile procent blachosmorodow jest spalinowych i smrodzi?
I co komu szkodzi kaleson jeśli nie powoduje zatrucia powietrza w centrum miasta truciznami spalinami?- 10 12
-
2021-04-15 10:30
Nie myl rowerzystów i kalesoniarzy. (3)
Rowerzyści to pełnoprawni, grzeczni, kulturalni, a przede wszystkim znający i stosujący przepisy ruchu drogowego jego uczestnicy.
Kalesoniarze to nadęte doopki, które mentalnie znajdują sie w wieku 4 latach. To największa zaraza polskich dróg, tępi, niereformowalni, chamscy i mściwi uczestnicy ruchu drogowego. Taka mentalna wieś z wsi.- 18 6
-
2021-04-15 13:21
tępy, niereformowalny, chamski, mściwy (1)
no wypisz wymaluj blachosmrodziarz!!! A ilu takich zostało gwiazdami youtube!
- 9 9
-
2021-04-16 00:07
Walczę z przemocą słowną arcykulturalny rowerzysto!
- 4 0
-
2021-04-15 13:12
to ja takich spotykam tylko w samochodach
- 8 8
-
2021-04-15 09:32
kalesoniarze xD
- 13 4
-
2021-04-15 09:10
A jest tu jakaś różnica?
Za każdym razem kiedy miasto chce usprawnić poruszanie się jakimkolwiek innym pojazdem niż samochód, słychać krzyki że dyskryminują kierowców.
A potem zdziwienie, że ludzie wybierają stanie w korku ( i powiększanie go ) zamiast walki z udogodnieniami dla kierowców, jak kładki, tunele, zatoki dla autobusów itp...- 18 8
-
2021-04-15 09:05
kalesoniarze kontra blachosmrodziarze
- 16 7
-
2021-04-15 08:36
gdyńska niepunktualna, brudna, droga, wadliwa komunikacja nie jest żadną konkurencją (4)
- 17 39
-
2021-04-15 13:09
totalna bzdura
jeżdżę codziennie na trasie karwiny - centrum i nie mam Gdyńskiej komunikacji nic do zarzucenia. Czasem się spóźnia - ale to przez samochodziarzy, którzy tworzą korki.
- 15 7
-
2021-04-15 10:42
Przejedź się kiedyś, a nie przywołuj wspomnień o Ikarusach z dzieciństwa
- 19 10
-
2021-04-15 10:14
(1)
Dla mentalnych blokad przyspawanych do foteli aut nic nie jest konkurencją
- 29 9
-
2021-04-15 23:58
Wolne Tomku w swoim domku! Czy ktoś mnie pyta,ctroszczy się, gdy jeden z drugim wjeżdża na przejściu dla pieszych w moje
- 0 5
-
2021-04-15 10:40
Nie będą szybciej (2)
Bo najpierw władze Gdyni nie ogarnęły by przystanek PKM był nad Stryjską, potem jak zbudowano go nad Olimpijską, to nie miały kasy na nowe połączenie autobusowe, więc puściły 192 na okrętkę, by tracił czas odzyskiwany na buspasie. A niedziele i tak trzeba przez Wzgórze jechać, bo 192 nie kursuje. Brawo!
- 67 3
-
2021-04-15 19:21
brawo mistrzu!!!
Trafiłeś w samo sedno. U nas w firmie pracują same tęgie głowy po szkole u profesora i nie wpadliśmy na to!
Świadczy to o tym że u nas w firmie same niedojdy pracują.
Naczelnik wydziału- 2 1
-
2021-04-15 12:07
kiedy zobaczymy gdyńskie władze w autobusie?
- 9 3
-
2021-04-15 08:47
Chwarznieńska - a co dalej? (2)
No, no! Jeszcze kawałeczek i sprawa będzie rozwiązana do końca; Hodowlana i Dom Seniora - czyli budynek "Za Falochronem" razem z jego klientami a może przez Witomino na Chwarzno, uda się przejechać w miarę płynnie. Nie zapominajmy że to nie tylko obwodowa ale i coraz większe osiedla, których tam powstaje dość dużo na dziś - a co będzie jutro?.
- 27 6
-
2021-04-15 09:58
nie ma pieniędzy. Zadłużenie Gdyni to ponad miliard złotych, budżet to ruina (1)
- 9 1
-
2021-04-15 23:59
A fe! Kto obraca pieniędzmi?!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.