- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (157 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (97 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (169 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (84 opinie)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (68 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (445 opinii)
Za krótkie zatoczki przy Jaśkowej Dolinie
Czytelniczka zwróciła uwagę, że autobusy miejskie nie mieszczą się w dwóch zatokach autobusowych przy ul. Jaśkowa Dolina we Wrzeszczu. Urzędnicy przyznają, że problem jest im znany, ale nie planują zlecić natychmiastowego wydłużenia zatok. Jedna z nich zostanie nawet zlikwidowana. Dlaczego?
Tłumacząc to w bardziej obrazowy sposób, autobus musi w całości zmieścić się na poszerzeniu jezdni. Jeśli tył pojazdu wystaje na jezdnię, zatoka po prostu przestaje pełnić swoją funkcję. I taki właśnie problem można zaobserwować przy ul. Jaśkowa Dolina we Wrzeszczu.
Zagrożenie dla pieszych
Dotyczy on dwóch przystanków: "Sobótki" w kierunku al. Grunwaldzkiej oraz "Falista" w kierunku ul. Wileńskiej. Zdaniem czytelniczki, która zgłosiła nam ten problem, zbyt krótkie zatoki autobusowe mogą stanowić również zagrożenie dla pieszych. W jaki sposób?
- To jedna z przyczyn korków na ul. Jaśkowa Dolina, a zarazem niebezpieczeństwo dla pieszych. Otóż autobus tyłem zasłania przechodzących przez pasy pieszych, a zdarzają się kierowcy, którzy jadąc pod prąd, omijają stojący autobus. Z moich obserwacji wynika, że wystarczyłoby usunąć i tak już połamane płytki chodnikowe, zastąpić je asfaltem i problem zniknie - relacjonuje pani Nadia, nasza czytelniczka.
Urzędnicy przedyskutowali tę kwestię
Przesłanie do drogowców naszych pytań dotyczących tego problemu akurat zbiegło się w czasie z posiedzeniem Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na spotkaniu - w którym wzięli udział przedstawiciele zespołu ds. zarządzania ruchem, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, policji, straży miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku oraz spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje - poruszono także kwestię zatok przy ul. Jaśkowa Dolina.
Likwidacja zatoki przy ul. Falistej...
Uczestnicy spotkania podjęli w tej sprawie konkretne decyzje. Ich treść z pewnością nie zadowoli kierowców. W przypadku zatoki przy przystanku "Falista" zostanie umożliwione kierowcom autobusów zatrzymywanie się bezpośrednio na jezdni. Ma to m.in. korzystnie wpłynąć na czas przejazdu autobusów.
- Planuje się likwidację zatoki, której parametry nie są przystosowane do obsługi pojazdów przegubowych. Przedmiotowy przystanek jest warunkowy, tj. pojazdy transportu zbiorowego obsługują podróżnych na żądanie, co nie powinno przyczynić się do pogorszenia warunków ruchu na ul. Jaśkowa Dolina. Jednocześnie wskazane rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo i komfort pieszych poprzez zwiększenie powierzchni chodnika, również w rejonie istniejącego przejścia dla pieszych, które znajduje się w obszarze skosu wyjazdowego z drogi - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
...i poszerzenie przy ul. Sobótki na święty nigdy
W przypadku przystanku "Sobótki" komisja orzekła, że sytuacje wystawania autobusu na jezdnię są incydentalne, co... ma mieć swoje zalety. Tym samym nie planuje się przebudowy zatoki w najbliższym czasie, choć może to nastąpić w bliżej nieokreślonej przyszłości.
- Ewentualne przypadki ograniczające możliwość swobodnego omijania autobusu wpływają na redukcję prędkości, a tym samym pozytywnie działają na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Jednocześnie uwzględniając duże natężenia ruchu w tym rejonie, wskazane sytuacje nie przyczyniają się znacząco do pogorszenia warunków ruchu na drodze głównej, szczególnie w czasie szczytów komunikacyjnych. Tym niemniej w przypadku wystąpienia zadań inwestycyjnych w tym obszarze należy uwzględnić możliwość skorygowania parametrów przedmiotowej zatoki i wymiany krawężników na peronowe - kwituje Kiljan.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-11-29 21:26
Jestem kierowca autobusu (11)
Jeżdżę po Gdańsku i Gdyni. Z czego po tej drugiej jeździ się zdecydowanie lepiej, tam wpadają na głupie pomysły ale nie aż tak. Teraz zdradzę Wam aktywiści i urzędnicy czemu pomysł likwidacji zatok jest popaprany - raz : wyrównanie czasu - często zdarza się jechać nie tyle o czasie, co na tzw. Przyspieszeniu czyli w dopuszczalnym limicie przed
Jeżdżę po Gdańsku i Gdyni. Z czego po tej drugiej jeździ się zdecydowanie lepiej, tam wpadają na głupie pomysły ale nie aż tak. Teraz zdradzę Wam aktywiści i urzędnicy czemu pomysł likwidacji zatok jest popaprany - raz : wyrównanie czasu - często zdarza się jechać nie tyle o czasie, co na tzw. Przyspieszeniu czyli w dopuszczalnym limicie przed czasem rozkładowym ( w Gdańsku jest to minuta, w Gdyni pół.) czasem ruch i światła się tak ułożą, że trzeba stanąć na najbliższym przystanku i poczekać minute , dwie żeby jechać zgodnie z rozkładem. Takie wyrównanie na przystanku bez zatoki jest niemożliwie, gdyż umyślnie tamuje się ruch. Druga kwestia - sprzedaż biletów - często ludzie kupują bilety bezpośrednio po wejściu do pojazdu. Czasem to nawet dwie lub trzy osoby. Obsługa każdej zajmuje co najmniej 30 sekund. Przez ten czas za nami tworzy się korek. W którym to notobane staną tez inne autobusy (sic!) Ostatnią kwestią jest to, że kultura kierowców mimo wszystko wzrasta i z zatoki przystankowej z reguły wyjezdza się szybko i bezproblemowo. To, że zatoki są problem wymyślili aktywiści, nie pasażerowie ani kierowcy.
- 80 16
-
2021-11-30 11:59
niestety tym lewicowym szaleńcom właśnie o to chodzi
obywatele mają być bydełkiem na łasce panów zarządzających komunikacją, a nie wolnymi jednostkami czy rodzinami, które jadą jak, gdzie i kiedy chcą. Pojazdy autonomiczne to też ich mokry sen, bo taki pojazd będzie jechał tak jak oni mu pozwolą swoimi przepisami, a ty nic nie będziesz mieć do gadania. Obudźcie się wreszcie ludzie, zanim zostaniecie
obywatele mają być bydełkiem na łasce panów zarządzających komunikacją, a nie wolnymi jednostkami czy rodzinami, które jadą jak, gdzie i kiedy chcą. Pojazdy autonomiczne to też ich mokry sen, bo taki pojazd będzie jechał tak jak oni mu pozwolą swoimi przepisami, a ty nic nie będziesz mieć do gadania. Obudźcie się wreszcie ludzie, zanim zostaniecie totalnymi niewolnikami w rękach tych chorych szaleńców. Dla nich samochód to nowy wróg klasowy i ostatni symbol ludzkiej niezależności. You will own nothing and you will be happy!
- 1 2
-
2021-11-30 07:16
Głupio wam oszołomy!! Słuchajcie fachowca!!
- 8 1
-
2021-11-29 21:46
Nie możesz jechać po prostu wolniej? (1)
Np. 30km/h zamiast 50km/h by wyrównać czas? A sprzedaży biletów w pojazdach już od dawna nie ma. Coś kręcisz.
- 7 13
-
2021-11-30 08:48
i jeszcze blokować ruch wszystkim samochodom po drodze? Dlaczego stu kierowców ma się wlec albo co gorsza ryzykować życiem wyprzedzając dlatego, że jeden kierowca autobusu jedzie przed czasem? Lepiej żeby autobus odczekał ten czas na zatoczce.
- 14 0
-
2021-11-29 21:28
(6)
Sprzedaż biletów w pojazdach to patologia, a pojęcie o komunikacji miejskiej masz żadne, bo w Gdańsku zakup biletów jest już praktycznie niemożliwy w pojeździe. Rozkłady jazdy w godzinach szczytu to fikcja i nie ma żadnych wyrównań, a poza szczytem wyrównania są na pętlach. Poza tym od tego są właśnie tablice SIP, by nie patrzeć w papierowe
Sprzedaż biletów w pojazdach to patologia, a pojęcie o komunikacji miejskiej masz żadne, bo w Gdańsku zakup biletów jest już praktycznie niemożliwy w pojeździe. Rozkłady jazdy w godzinach szczytu to fikcja i nie ma żadnych wyrównań, a poza szczytem wyrównania są na pętlach. Poza tym od tego są właśnie tablice SIP, by nie patrzeć w papierowe rozkłady. Zatem dziękujemy za głos eksperta z koziej... Kierowcy aut nie powinni mieć żadnego prawa głosu w tematach komunikacyjnych. Przez 70 lat zdemolowali wszystkie polskie miasta tak, że dzisiaj nawet nie można przejść po chodniku jeżeli nie ma słupków.
- 9 25
-
2021-11-30 08:53
"Kierowcy aut nie powinni mieć żadnego prawa głosu w tematach komunikacyjnych"!? Raczej aktywiści nie powinni mieć głosu, sami nie prowadzą samochodów a tylko utrudniają życie innym w myśl jakichś dziwnych ideologii, bo widzieli fotkę z Amsterdamu i myślą że wszystko wiedzą najlepiej.
- 8 0
-
2021-11-30 07:18
Odezwał się ekspert,pewnie od wszystkiego,mądrala z pisu!!!!
- 1 2
-
2021-11-29 21:32
Zdziwilbyś się (3)
Ale w Gdańsku można kupić bilety w autobusach co najmniej 15 różnych linii. Papierowe rozkłady już nie funkcjonują w praktyce. Zostały zastąpione m.in.systemami RG sprzężonymi z Gps. Odjazd z przystanku przed czasem kończy się karą dla kierowcy. A są trasy, gdzie czasy między przystankami są napięte jak plandeka na siku a są też takie, że co przystanek trzeba wyrównywać
- 17 1
-
2021-11-29 22:25
Ale zadna z tych linii nie obsluguje Jaśkowej Doliny
Nie każdy przystanek musi być z zatoką, na Jaśkowej Dolinie możliwość wyrównania czasu masz na innych przystankach.
- 6 5
-
2021-11-29 22:04
(1)
Doceniam Twój wkład, ale chcesz na patologicznej sytuacji, wprowadzać lub utwierdzać kolejne patologiczne rozwiązania. Jeśli są linie, gdzie trzeba często robić postoje wyrównujące, to zgłoś to swoim szefom, a nie pielęgnujesz patologie. Na nadmierną sprzedaż biletów też jest chyba jakiś regulamin, i szczerze wątpię, żeby jakieś tłumy stały w kolejce po bilet.
Także jak kolega wyżej napisał, kierowcom często "się wydaje", ale często im się "źle wydaje".- 4 18
-
2021-11-30 07:21
Ale tu znawców od siedmiu boleści!!! Co jeden to mądrzejszy!!!!?
- 1 1
-
2021-11-29 20:10
Autobus powinien zatrzymywać się na jezdni (9)
Łatwiej i szybciej się potem może włączyć do ruchu i nie trzeba zwężać chodnika.
Likwidacja zatoki to jak najbardziej słuszne posunięcie.- 60 113
-
2021-11-30 09:41
Nie
Nie, po prostu nie!
A może by po prostu dać priotytet autobusom jak np mają tramwaje - że one mają pierwszeństwo - może tak? Ja nigdy nie widziałem by autobusy miały problem by się włączyć do ruchu.- 1 0
-
2021-11-30 06:56
skad sie biorą takie tłuki
- 3 2
-
2021-11-29 20:21
(6)
i przez takie coś korek będzie zaczynał się przy dworcu pkp a tak zawsze zanim ludzzie wysiądą i wsiądą to może 15 samochodów przejechać przez ten czas
- 23 14
-
2021-11-30 07:53
Nie tylko samochodów ale i innych autobusów
Które bez zatok stoją w korkach.
- 6 1
-
2021-11-29 21:38
Przy dworcu jest buspas i oddzielne stanowiska. Właśnie z tego powodu. Czasami buduje się place manewrowe tak, by autobusy nie blokowały się wzajemnie - patrz Wrzeszcz PKP.
- 9 1
-
2021-11-29 21:18
(3)
Ale po co te 15 samochodów wiozące 15 osób ma potem spowalniać autobus wiozący 60?
- 13 23
-
2021-11-30 09:52
Bo to nie wina tych samochodów że autobus musiał zjechać i się zatrzymać. (1)
Dlaczego kierowcy samochodów i pasażerowie mają być karani za to że autobus chce się zatrzymać? Może odwróćmy sytuację - może kierowcy samochodów też maja sie zatrzymywać na środku jezdni jak chcą skoczyć po kawę albo przekąskę albo zabrać kogoś z pobocza?! Ponoć jesteśmy równi wobec Prawa, zatem jak Prawo może różnicować nas w tym względzie?
- 7 1
-
2021-11-30 12:51
Bo to jest miasto i transport zbiorowy powinien być priorytetem. Nie musisz zapierdzielać 60, byle by tylko przed autobusem. Zatrzymanie na 30 sekund jeszcze nikogo nie zabiło, autobusów jest mniej niż aut, nie za każdym razem trafisz na autobus przed sobą. Wyjedź 10 minut szybciej i nie frustruj się jak musisz chwilę poczekać za autobusem :).
- 2 0
-
2021-11-30 07:17
tylko że wśród tych 15 aut będą jeszcze 2 kolejne autobusy które beda stały w wiekszym korku zanim dojadą do tego przystanku...
- 15 3
-
2021-11-30 04:55
Mam lepszy pomysł (3)
Może tak zlikwidować autobusy? Nie będą miały kłopotów z zatoczkami i przestaną tworzyć korki i zabierać miejsce na buspasy. A janusze/karyny co to nie potrafią samochodu poprowadzić mogą być eko i latać z buta to nie będą mieli/miały dyskomfortu związanego z zatoczkami
- 53 27
-
2021-11-30 08:58
To jest bardzo dobry pomysł
- 1 0
-
2021-11-30 07:38
A może tą ulicę na ścieżkę rowerową przerobić!!
Brak korków, brak problemów z autobusami, brak problemu z samochodami.
Jak piesi będą podskakiwać to i zlikwidować chodniki.- 6 2
-
2021-11-30 06:38
W takim razie proponuję przenieść Polskę do Afryki
Tam nie ma w zwyczaju być regularnej komunikacji miejskiej w żadnym kraju, może z wyjątkiem RPA. Także polscy kierowcy czuliby się tam jak w raju. Wszędzie samochodem.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.