- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (309 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (256 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (87 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (254 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
Zajmą się kierowcami, którzy wymuszali pierwszeństwo na rowerzystach
Rowerzyści narzekają na niebezpieczny przejazd w okolicy skrzyżowania Reymonta ze Słowackiego oraz na kierowców, którzy jeżdżą tam pod prąd. Zainteresowaliśmy tematem policję, która obiecuje wysłanie patroli i zgłoszenie tematu na komisji ds. bezpieczeństwa i ruchu drogowego.
Podkreśla, że w ostatnim czasie w okolicy doszło już co najmniej do trzech potrąceń rowerzystów - i to na drodze rowerowej, biegnącej wzdłuż al. Żołnierzy Wyklętych.
- Czy musi dojść do tragedii, aby ktoś coś z tym zrobił? - pyta nasz czytelnik.
Zainteresowaliśmy sprawą policjantów. Potwierdzają oni, że faktycznie w okolicy doszło do dwóch kolizji i trzech wypadków, w których ucierpiały trzy osoby.
- Najczęstszą przyczyną tych zdarzeń było nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu przez kierujących pojazdami względem rowerzystów - mówi mł. asp. Monika Falkowska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Będzie nadzór policji i sprawa na komisji ds. bezpieczeństwa
Policjantka deklaruje, że wskazane przez naszego czytelnika miejsce zostanie objęte nadzorem przez funkcjonariuszy Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku, którzy będą dyscyplinować kierujących niestosujących się do przepisów ruchu drogowego.
- Temat dotyczący skrzyżowania ulic Reymonta i Słowackiego zostanie również zgłoszony przez policjantów Komisji do spraw bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego, działającej przy Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku - podsumowuje gdańska policjantka.
Opinie wybrane
-
2021-06-01 13:42
(49)
Pamiętajcie rowerzyści. Od dzisiaj należy ustąpić pierwszeństwa pieszemu który się zbliża do przejścia dla pieszych. Dotyczy to również przejść dla pieszych przez ścieżki rowerowe. W razie potrzeby należy się zatrzymać i przepuścić pieszego.
- 467 35
-
2021-06-01 17:45
ja chodzę z laseczką, mocną
nie zatrzyma się, to w szprychy, najfajniej w przednie koło
- 8 6
-
2021-06-01 16:39
Jadem rowerem i jestem panisko!
Żadnych pieszych nie bendem nigdzie przepuszczać!
- 6 4
-
2021-06-01 14:57
(1)
Akurat przejście dla pieszych powinno być oznakowane za pomocą oznakowania poziomego i pionowego. Namalowane "trzy kreski" na drodze dla rowerów nie oznaczają w myśl prawa przejścia dla pieszych.
- 7 15
-
2021-06-01 16:36
Namalowanie linii ciągłych na ulicy też nic nie znaczy? Są znaki poziome i pionowe
- 6 6
-
2021-06-01 14:10
Lepiej pilnuj własnego zachowania na drodze.
- 3 10
-
2021-06-01 13:54
Piesi (7)
Od dłuższego czasu przepuszczam pieszych na przejściach jadąc rowerem i piesi patrzą się na mnie jak na i**otę, zabawne to jest
- 30 5
-
2021-06-01 14:31
Też przepuszczam pieszych, patrzą różnie (1)
Jedni się dziwią, inni się uśmiechają i dziękują.
- 7 0
-
2021-06-01 14:42
a kierowcy wookoło pukają się w czoło i trąbią ...
jeśli nie wyzywają ciebie słowami czerpanymi wprost z łaciny podwórkowej
- 4 8
-
2021-06-01 14:21
kultura drogowa procentuje
sam zwalniam przez PdP i z reguły jestem puszczany bez zatrzymywania. A jeżeli nie - to i tak nie jechałem szybko, więc nic nie tracę.
- 10 0
-
2021-06-01 14:11
Dokładnie (3)
Też tak robię, dziwią się i machają ręką , że mam jechać.
- 21 6
-
2021-06-01 14:20
(1)
Ale dobrze, chociaż jest miły akcent każdego dnia. Pozytywna reakcja wpływa dobrze na nasze społeczeństwo.
- 24 0
-
2021-06-01 18:53
I wielu tak robi
Ale wystarczy bardzo niewielu, którzy mają to w d...e, żeby baty spadały na wszystkich. Bo Polska to taki dziwny kraj. Homofobia i nienawiść do drugiego człowieka wyssane z mlekiem matki.
- 3 2
-
2021-06-01 14:18
Ja tak robie i mi dziekuja
- 17 1
-
2021-06-01 13:45
(35)
ok
Kierowcom też przypomnij, a sobie przypomnij ile np. w roku 2020 zabili ludzi na przejściach.- 50 111
-
2021-06-01 18:46
....pamiętaj....
...że możesz być następny ;)
- 0 0
-
2021-06-01 13:52
nie dotyczy (33)
chyba że przy ścieżkach rowerowych są wyznaczone pasy poziome i koniecznie musi byc znak przejscie dla pieszych- widziałem takie coś raz w życiu, a postałe to taki paździeż z dykty
- 29 59
-
2021-06-01 16:51
Młody jesteś
Mało w życiu widziałeś
- 0 0
-
2021-06-01 14:29
Masz rację. Tam, gdzie jest znak P-10, tam jest przejście dla pieszych. (1)
- 4 3
-
2021-06-01 16:48
Znak p-10 jest oznakowaniem uzupełniającym
Zgadnij co uzupełnia. Podpowiem ze zaczyna się na D i kończy na 6
- 4 0
-
2021-06-01 14:05
no to zaczną być stawiane. Pasy bywają
- 1 0
-
2021-06-01 14:03
A skąd taki pomysł? Znak poziomy to znak jak każdy inny. (28)
- 53 11
-
2021-06-01 17:47
A znak pochylony ?
Bo jakiś troglodyta go przegiął
- 1 0
-
2021-06-01 16:47
Kojarzysz coś takiego jak znak uzupełniajacy?
Doczytaj ustawę, zimą np. znaków poziomych prawie w ogóle nie widać :)
- 1 0
-
2021-06-01 16:33
Jestem ciekaw czy prawnicy podzielą twoje zdanie. Wątpię. (2)
- 1 3
-
2021-06-01 18:59
....Tak... (1)
...sobie myślę że prawnicy jak to prawnicy różnie będą interpretować w końcu z tego żyją :) natomiast grabarz raczej spór rozstrzygnie definitywnie , bezspornie i tak na Amen, że tak powiem xd
- 5 2
-
2021-06-01 23:44
Prawdę powiedział
Papugi żyją z "interpretacji" prawa. Grabarz rozstrzygnie bezspornie; )
- 2 2
-
2021-06-01 14:25
Z przepisów. (5)
5.2.6.3. zasady stosowania znaku d-6
Znak D-6 należy stosować przy wszystkich przejściach dla pieszych.
Jeżeli przejście zostało wyznaczone na drodze, na której dopuszczalna prędkość pojazdów jest większa od 60 km/h, lub na odcinku międzywęzłowym, to należy dodatkowo stosować znaki A-16 według zasad podanych w punkcie 2.2.18. Jeżeli5.2.6.3. zasady stosowania znaku d-6
Znak D-6 należy stosować przy wszystkich przejściach dla pieszych.
Jeżeli przejście zostało wyznaczone na drodze, na której dopuszczalna prędkość pojazdów jest większa od 60 km/h, lub na odcinku międzywęzłowym, to należy dodatkowo stosować znaki A-16 według zasad podanych w punkcie 2.2.18. Jeżeli nawierzchnia jezdni nie nadaje się do umieszczenia znaku poziomego oznaczającego przejście dla pieszych, a istnieje potrzeba ustalenia przejścia, przejście to można wyznaczyć
tylko znakami D-6, umieszczając je po obu stronach drogi. Zaleca się, aby były to znaki dwustronne.- 14 5
-
2021-06-01 14:38
A przeczytaj teraz nagłówek tego, co cytujesz :) (4)
Przecież to rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dróg, a nie ruchu pojazdów.
Idąc tą logiką, jak DDR nie ma wymaganych 1.5m, rowerzyści powinni jeździć ulicą...- 12 9
-
2021-06-02 12:00
powinni mieć prawo jechać jezdnią i czuć się tam bezpiecznie
Budowa ciągu pieszo-rowerowego nie powinna być pretekstem do likwidacji prawa do poruszania się rowerzystów (zwłaszcza kolarzy) po jezdni.
- 0 0
-
2021-06-01 18:38
to wtedy nie jest to żadne ddr. tak samo chodnik też musi mieć przynajmniej 1.5m. jak nie ma to "droga techniczna"
poza tym warto mieć na usadzę że dopuszczalne są różne "odstępstwa"
- 2 0
-
2021-06-01 16:48
Powinni
- 2 1
-
2021-06-01 14:43
No a teraz się zastanów, po co są te warunki techniczne.
Czyżby po to, żeby sprecyzować co ustawodawca miał na myśli? Cóż, może tak być.
- 9 4
-
2021-06-01 14:20
nie. to tylko jakieś paski bez znaku pionowego (16)
nic nie znaczą
- 22 57
-
2021-06-02 08:58
znaki dzielimy na pionowe i poziome. (2)
kolejność jest prosta. Najpierw sygnalizacja, następnie znaki pionowe a na końcu poziome. gdy nie ma znaków pionowych znaki poziome obowiązują. Gdy jest rozbieżność miedzy znakiem pionowym a poziomym, wówczas pionowy jest nadrzędny. wiec nie gadaj głupot.
- 2 0
-
2021-06-02 11:37
(1)
bez znaków pionowych żadna droga dla rowerów nie istnieje
- 1 0
-
2021-06-02 11:58
co nie oznacza, że rowerzyści nie mają prawa poruszać się tamtędy
Mają prawo czuć się tam bezpiecznie - nawet gdy nie ma znaku "droga dla rowerów". Cykliści poruszają się nie tylko po drogach dla rowerów, tak jak i kierowcy nie poruszają się wyłącznie po autostradach i drogach szybkiego ruchu zmotoryzowanych.
- 0 0
-
2021-06-01 16:34
(12)
Linia ciągła na jezdni też nic nie znaczy?
- 34 4
-
2021-06-02 07:02
Nie masz prawa jazdy? Prawda?
Jest znaczna różnica pomiędzy przejściem dla pieszych a linią ciągłą.
- 1 0
-
2021-06-01 18:31
bez znaku pionowego to tylko sugestia, linia pomocnicza a nie formalnie znak
- 8 6
-
2021-06-01 17:30
(9)
przejście dla pieszych stanowi znak pionowy i poziomy razem tylko i jedynie istnieją miejsca gdzie kiedyś był przejścia a po nich została zebra na asfalcie bez innego oznakowania
- 16 9
-
2021-06-01 18:11
(5)
brak znaku pionowego, to brak przejścia
- 13 9
-
2021-06-01 18:24
(4)
Brak znaku pionowego to brak ścieżki rowerowej?
- 21 3
-
2021-06-02 07:03
tak
- 0 0
-
2021-06-01 18:33
tak. to wtedy jest chodnik (2)
- 9 0
-
2021-06-02 09:01
nie. najpier rowerzysta jest zobowiązany poruszać się ulicą, chyba, że prędkość dopuszczalna jest powyżej 50kmh lub zakaz, (1)
nauczcie się przepisów najpierw
- 3 2
-
2021-06-02 11:56
oducz się lekceważenia limitów prędkości, wtedy porozmawiamy
w Strefie Tempo 30 nie ma potrzeby wyznaczania lub malowania przejść dla pieszych - oni mogą przekraczać jezdnię w dowolnym miejscu i mają prawo czuć się tam bezpiecznie
- 3 0
-
2021-06-01 18:22
(2)
Tyle tylko że ścieżka rowerowa to nie ulica. Może chciałbyś jeszcze sygnalizacje świetlną?
- 2 13
-
2021-06-01 18:31
nic bardziej mylnego... droga dla rowerów to pełnoprawny pas ruchu
- 9 2
-
2021-06-01 18:35
warto się docuczyć
nie ma czegoś takiego jak "ulica","ścieżka" w odniesieniu do ruchu drogowego.... jest jezdnia, chodnik, pobocze, droga rowerowa, droga pieszo-rowerowa.....
- 11 0
-
2021-06-02 08:07
(2)
A mnie w tym tygodniu przynajmniej 5 razy rowerzysta wydzwonkował na wąskim chodniku, ścieżka rowerowa po drugiej stronie ulicy bądź przy równoległej. Tak więc nie będę was bronić święte krowy.
- 55 12
-
2021-06-02 10:53
(1)
polecam przejechac sie sciezka rowerowa w oplakanym stanie to poczujesz wstrzas mozgu i zrozumiesz :)
- 2 8
-
2021-06-03 08:35
to idź na autobus
- 1 0
-
2021-06-01 17:37
Rowerzyści - święte krowy. (20)
Rowerzyści też mają wiele na sumieniu. Na skrzyżowaniach nie patrzą nigdzie tylko pędzą przed siebie jeżdżą jak chcą nawet jeśli jest ścieżka rowerowa to wystarczy że jest po drugiej stronie ulicy to już ciężko tam podejść czy podjechać. Wielu rowerzystów na drogach zachowują się jak święte krowy.
- 249 131
-
2021-06-04 08:49
masakra z rowerzystami, ale tymi tzw wyczynowymi
jest pełno takich co po parku regana alejkami jadą na maksa, nie bacza na przejazd przez drogi dla pieszych , prędkośc około 30 , a powinno byc max 10km/g w strefie placów zabaw, przejśc pieszych i przecięć z ciągami pieszych
- 0 0
-
2021-06-02 15:09
To nie z rowerzystami jest problem tylko z całym społeczeństwem
Jak ktoś po prostu jest egoistą to będzie taką "świętą krową" (albo będzie innych uważał za święte krowy) jako kierowca, rowerzysta i pieszy.
- 5 0
-
2021-06-01 22:29
Polecam dokonać teleportacji własnego samochodu (11)
Oczekujesz że rower pojedzie drogą rowerową po lewej stronie a jak ma się tam dostać? Helikopter go przeniesie? A nawet jak już się tam dostanie to jak wróci na jezdnię gdy będzie chciał skręcić w prawo? Pamiętaj że jazda po chodniku czy przejściu jest niedozwolona więc nie zamierzam na rowerze łamać przepisów żeby tobie było na jezdni wygodnie.
- 14 6
-
2021-06-02 08:16
Szacunek
Serce rośnie :) Jest jeden rowerzysta, który zna przepisy i wie, że jazda po chodniku i po przejściach dla pieszych jest niedozwolona. Szacunek.
- 3 4
-
2021-06-02 00:30
(9)
Jadąc jezdnią gdy obok jest DDR właśnie łamiesz przepisy. A skoro piesi mogą przejść na drugą stronę ulicy, to i rowerzysta może się tam dostać - szczególnie że ma obowiązek korzystać z DDR która się tam znajduje. Wystarczy że przeprowadzi rower przez przejście dla pieszych - tak jak nakazują przepisy.
- 10 7
-
2021-06-02 09:31
Nie wyszystko co wyglada jak droga (4)
rowerowa nią jest. Musi byc fizycznie odzielona od chodnika. Jeśli to linia na chodniku czy inny kolor kostki można olać i jeżdzić ulicą.
- 3 2
-
2021-06-02 12:06
ulica to cały korytarz od pierzei do pierzei: składa się z chodnika, jezdni oraz ewentualnie z ciągu pieszo-rowerowego, pasa
przypuszczalnie chodzi ci o możliwość jazdy po jezdni wtedy, gdy obok biegnie droga dla rowerów wygospodarowana z przestrzeni trawnika lub chodnika. Takie elementy infrastruktury nie powinny likwidować prawa cyklistów (zwłaszcza kolarzy) do jazdy po jezdni.
- 2 0
-
2021-06-02 09:37
(2)
Nie, nie można. Obowiązują cię znaki drogowe i masz obowiązek się do nich stosować.
- 2 3
-
2021-06-03 19:16
masz nakaz jazdy po DDR, nie CPR
- 0 0
-
2021-06-02 11:36
DDR deb..lu to znak C13 tylko i wyłącznie co to jest DDR jest w ustawie czegoś jeszcze nie rozumiesz?Narysować?
- 4 0
-
2021-06-02 08:57
No właśnie, DDR (3)
Sęk w tym, że w Trójmieście DDR zgodnych z przepisami jest jak na lekarstwo. A wymalowane pasy na drodze czy różowe chodniki to w świetle przepisów nie DDR i nie ma obowiązku po nich jeździć.
- 5 3
-
2021-06-02 10:45
(2)
Skoro pas dla rowerzystów to nie DDR, to mam prawo po nim jeździć samochodem? Spoko.
- 0 4
-
2021-06-03 19:16
nie , nie masz. To jest CPR kumasz?
Takie i**otyczne argumenty ze az boli glowa- 0 0
-
2021-06-02 11:35
oczywiście id..to pas rowerowy to pas rowerowy tylko wam samochodowe gn..je się wydaje że ten pas jest dwukierunkowy i rowerzysta powinien wg was jechać w pewnej sytuacji lewą stroną drogi
- 3 0
-
2021-06-01 21:09
Rowerzystę, jak każdego kierującego pojazdem
interesują znaki po prawej stronie i nad pasem ruchu, o ile specyfika danego znaku nie stanowi inaczej.
- 11 2
-
2021-06-01 18:12
(2)
zamiast pisać bzdury wsiądź na rower, pojeździj po mieście i zobaczysz jaki jest poziom znajomości przepisów u świętych krów w samochodach
- 38 17
-
2021-06-02 08:14
(1)
Zamiast pisać bzdury przejdź się po mieście chodnikiem i zobaczysz jaki jest poziom znajomości przepisów u świętych krów na dwóch kółkach. Tragedia!
- 10 9
-
2021-06-03 08:33
Czego tu oczekiwać skoro nie ogarniają prostego znaku
Jak to .... czytasz to choćbyś się ślinił jak ostatnio to ładnie będziesz przepraszać za pokazany palec. Dla wiadomości nieogarniętych pseudo kolarzy, to że na chodniku jest namalowana linia, która kiedyś wyznaczała pas dla rowerów i sobie każdy tym pasem jeździ z czystego przyzwyczajenia bo ma w d..ie znaki to nie znaczy, że cokolwiek możecie tam
Jak to .... czytasz to choćbyś się ślinił jak ostatnio to ładnie będziesz przepraszać za pokazany palec. Dla wiadomości nieogarniętych pseudo kolarzy, to że na chodniku jest namalowana linia, która kiedyś wyznaczała pas dla rowerów i sobie każdy tym pasem jeździ z czystego przyzwyczajenia bo ma w d..ie znaki to nie znaczy, że cokolwiek możecie tam robić jeśli jest odpowiedni znak, który mówi że pieszy ma pierwszeństwo na całej szerokości.
Także do zobaczenia paralityku na dwóch kółkach na chodniku, tylko znowu nie spier...j jak tchórz.- 0 1
-
2021-06-01 17:54
Ciągle ten sam komentarz i niepotrzebne generalizowanie.
Tu mowa nie o świętych krowach tylko o kierowcach cwaniakach. Jeżdżę często i rowerem i samochodem po Trójmieście. Dziś jechałem rowerem z Matarni do Oliwy. Dwa razy kierowcy wymusili na mnie pierwszeństwo, a raz musiałem ustąpić świętemu kierowcy, który pomimo znaku zakazu i blokady przecisnął się i skrócił sobie drogę. Generalizujesz a tu mowa o konkretnych wykroczeniach w konkretnym miejscu. Dziecinne tłumaczenie - tak źle zrobiłem, ale oni bardziej, a poza tym rowerzyści się zaczęli.
- 47 13
-
2021-06-01 17:39
Większość z nich uważa, że jest nieśmiertelna.
:(
- 30 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.