• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakorkowane Trójmiasto

(sr)
11 lipca 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Wystarczy kolizja drogowa na jednej z uczęszczanych trójmiejskich arterii, by doszło do sparaliżowania ruchu ulicznego w znacznej części miasta. Przekonali się o tym kierowcy, którzy wczoraj około godziny ósmej podróżowali ulicą Spacerową w Gdańsku. W górnej części trasy uderzył w drzewo samochód osobowy. Wstrzymano więc ruch na tym fragmencie drogi. Na kilkadziesiąt minut w kilometrowym korku ugrzęzły dziesiątki samochodów, między innymi ciężarowych. Sznurek wozów ciągnął się od Osowej do centrum Oliwy. O zawróceniu nie było mowy...

- Latem znacznie gorzej i trudniej jeździ się w Trójmieście niż w Warszawie - denerwował się kierowca ze stolicy, który utknął w korku na ulicy Spacerowej. - To jakiś obłęd!

Zatłoczona droga obwodowa i odchodzące od niej do centrum miast arterie to już codzienność. W sytuacjach ekstremalnych nawet policja i służby ratownicze mają kłopot, by dotrzeć na miejsce wypadku.

- Jeśli w najbliższych latach nie powstaną nowe trasy, które przejmą część ruchu z funkcjonujących, Trójmiasto może zostać całkowicie sparaliżowane - powiedział nadkomisarz Janusz Staniszewski z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku. - Już teraz, gdy przyjmujemy zgłoszenia o kolizji lub wypadku samochodowym zastanawiamy się, czy uda nam się błyskawicznie dotrzeć na miejsce. Jest to coraz trudniejsze. Drogi są wąskie, zatłoczone. Ulica Spacerowa, jedna z najbardziej niebezpiecznych w Gdańsku, ma przecież tylko po jednym pasie ruchu dla obu kierunków jazdy.

Na korki na trójmiejskich drogach narzekają też pracownicy stacji pogotowia ratunkowego.

- Mamy ogromne kłopoty z przejazdem - stwierdziła Dorota Dygaszewicz, dyrektor Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Gdańsku. - Co z tego, że kierowcy na widok karetki próbują zjechać jej z drogi, jeśli nie mają gdzie się wycofać. Wykorzystujemy więc motocykl ratunkowy, który przedziera się nawet przez bardzo zatłoczone ulice. Będzie jeździł do końca września. Władze miasta nie zaakceptowały pomysłu stworzenia pasa ratunkowego dla Gdańska. Mógłby on przebiegać na linii pasa tramwajowego i służyć pojazdom uprzywilejowanym.

Antoni Szczyt, dyrektor Wydziału Infrastruktury Miejskiej Urzędu Miejskiego w Gdańsku twierdzi, że być może zmodernizowanie ulic Słowackiego i Spacerowej polepszy sytuację na drogach.

- Jeszcze w tym roku chcemy rozpocząć prace na tej drugiej arterii - powiedział Antoni Szczyt. - Trzeba tam wyciąć około 150 drzew. Wszyscy odczuwamy tłok na drogach. Gdyby więcej osób przesiadło się na rower, sytuacja z pewnością by się polepszyła.

Władze Sopotu przymierzają się do inwestycji drogowej, na odcinku od ulicy Czyżewskiego do górnego fragmentu Spacerowej, która zostałaby poszerzona.
- Razem z władzami Gdańska zaczęliśmy prace nad koncepcją budowy tak zwanej drogi zielonej - poinformował Jacek Karnowski, prezydent kurortu. - Miałaby ona ułatwić dojazd z centrum Trójmiasta do obwodnicy. Niedawno oddaliśmy do użytku tunel dla pieszych na wysokości ulicy Marynarzy w Sopocie. Dzięki temu można tam było zlikwidować sygnalizację świetlną i udrożnić ruch uliczny.
Głos Wybrzeża(sr)

Opinie (91)

  • Co za marudzenie!

    Gdy hipermarkety chcą budować w miastach (np. Real na Przymorzu) to ludzie krytykują i mówią,żeby budować na obrzeżach.Gdy budują na obrzeżach miast (Geant) to znowu jest krytyka (Mysia).
    Zastanówcie się wreszcie czego chcecie, przestańcie wciąż narzekać i zaproponujcie co trzeba zrobić,żeby było lepiej.Samą krytyką świata się nie ulepszy.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Kwadratura koła

    Prawda jest taka, ze Trójamiasto jeszcze kupe czasu bedzie zakorkowane. To ine jest normalne, ze taka aglomeracja ma w sumie 2 drogi - Grunwaldzką i Obowdnice. A między nimi jakies takie wąziutkie drózki - Spcerowa, czy SLowackiego..
    To wynik takiej, a nie innej polityki władz miasta - na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. A jak juz są nowe, szerokie drogi, to jakies bezmyślne światła i skrzyżowania na nich są. Coż... szkoda po prostu... ALe jak ktoś powiedział - skoro nawet biletów wspólnych nie można ustalić, to co dopiero ze wspólną, przemyślaną polityką inwestycji drogowych....

    • 0 0

  • cd.

    centra handlowe- oczywiście na obrzeżach,ale trzeba zapewnić dojazd!

    • 0 0

  • Przyjechał burak

    z Warszawy, zobaczył parę aut i się zdenerwował... ;-)

    • 0 0

  • Do Mwilczewski

    Jak się coś gdzieś chce budować, to się przeprowadza symulacje np. ruchu drogowego. W przypadku Geant-a Gdańskiego tegoż nie uczyniono, ale nie tylko w tym przypadku. Rozjaśniło się w małej główce już ?

    • 0 0

  • do Mwilczewski

    no jasne budować aby ludzie mieli co robić w niedzielne popludnie , ale nie o to chodzi ktos już tu ladnie napisał że trzeba najpierw zrobić badania czy taka droga jak Spacerowa wytrzyma takie natężenie ruchu i oczywiście wziąźć pod uwagę mieszkańców okolicznych osiedli dot.Osowej i Chwaszczyna czy ktoś kiedykolwiek teraz robił badania przed budowaniem Castoramy nie bo to są dodatkowe pieniądze , a przecież lepiej wybudować i zrobić dodatkowe problemy w ruchu niż najpierw zrobić badania i pomyśleć głową a nie czymś innym, co się bardziej opłaca.

    • 0 0

  • tak zle i tak zle

    co tu duzo pisac, i tak zawsze bedziecie niezadowoleni. hipermarkety sa winne wszystkiemu to nie chodzcie do nich tylko kupujcie na bazarach w warunkach przypominajacych XIX wiek na madagaskarze. pojedzcie do lodzi gdzie nie ma obwodnicy i wszystkie supermarkety sa w centrum.
    kazdy temat konczy sie na supermarketach. ciekawe tylko gdzie polscy producenci sprzedawaliby swoj chlam. i pewnie mebli z ikei tez nikt z tych wielkich wrogow w domu nie ma.
    ciekawe tylko gdzie robicie zakupy jezeli caly dzien tracicie na stanie w korkach? i skad te tlumy na parkingach przed supermarketami nawet w niedziele wieczorem?

    • 0 0

  • haslo metro!

    Podobno jest cos co sie nazywa metro, ale w naszym wykonaniu nawet tym na scenie nie wychodzi nam najlepiej. Rower fajna sprawa pomijajac fakt ze malo z nas pracuje w poblizu alejek nadmorskich i moze miec lekki problem z dojazdem do pracy, probowalam stosowac sie do tego nakazu ale niestety z braku miejsca do pozostawienia roweru! jest to niemozliwe.

    • 0 0

  • Zawsze zle...

    Coz prawda jest taka ze polacy umieja tylko i wylacznie krytykowac i narzekac na wszystko !!!
    Nie potrafi aniczego sensownego zrobic tylko narzekac.
    Koszmar !!

    • 0 0

  • haslo skm + pytanie do Galluxa

    i jeszcze z zycia uzytkownika szybkiej kolei miejskiej. Przedwczoraj pierwszy raz od 2 lat jechalam skm czy mi sie zdaje czy jezdza wolniej, pomijam fakt ze moja garsonka wyladowala od razu w pralni chemicznej ( w efekcie niechcacego otarcia sie o sciane)

    I jeszcze jedno pytanie chyba do Galluxa, on bedzie wiedzial, dawno temu slyszalam o pomysle budowy kolejki linowej, podobnej do tej na Kasprowy, w celu ulatwienia przemieszcznia sie z mola na Lysa, czy to prawdfa, jesli tak dlaczegoJacek milczy na temat tego fantastycznego pomyslu? przeciez to rozladowalo by korki, potem i Spacerowa moglaby sobie zafundowac taki bajer?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane