- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (82 opinie)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (92 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (227 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (41 opinii)
- 5 Kandydaci z KO do Europarlamentu (273 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (67 opinii)
Zaparkowane "na dziko" auta blokują autobusy
Zaparkowane "na dziko" samochody blokują drogę na Westerplatte, utrudniając, a czasem uniemożliwiając płynny ruch komunikacji miejskiej. Problem miały rozwiązać zamontowane przez gdańskich urzędników słupki - nieodpowiedzialni kierowcy auta zostawiają jednak teraz na poboczu, blokując autobusy. Urzędnicy przyznają, że problem jest - ale sezonowy.
- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni na Westerplatte zamontował pięć słupków, które kierowcy omijają z drugiej strony - wyjeżdżając do parku po trawniku. Na Westerplatte przyjechałem autobusem, który utknął na pętli - ludzie czekali na odjazd autobusu do centrum, a pojazd został zablokowany przez kierowców, którzy parkują na dziko - denerwuje się pan Krzysztof.
Z jego relacji wynika także, że na patrol policji pasażerowie autobusu czekali ponad godzinę - choć nie potwierdzają tego sami mundurowi, których poprosiliśmy w tej sprawie o komentarz.
Gdańscy funkcjonariusze przyznają natomiast, że problem z parkującymi niewłaściwie kierowcami w tej okolicy jest im znany.
Były mandaty i pouczenia
- W minioną sobotę przed południem policjanci odebrali zgłoszenie o zaparkowanych samochodach, które utrudniały przejazd autobusowi. Podczas interwencji funkcjonariusze ukarali dwóch kierowców mandatami karnymi, wobec czterech policjanci zastosowali pouczenie - mówi asp. szt. Mariusz Chrzanowski.
Parkingi w Trójmieście
Dodaje, że tego samego dnia tuż po godz. 14 policjanci odebrali podobne zgłoszenie. W tym przypadku kierowcy otrzymali wezwania na komisariat.
- Funkcjonariusze przeprowadzą czynności wyjaśniające w sprawie o wykroczenie - podsumowuje gdański policjant.
Z kolei Marta Drzewiecka z gdańskiej Straży Miejskiej wylicza, że od początku roku 2020 na numer 986 wpłynęło dziewięć zgłoszeń z ul. Sucharskiego, z czego trzy dotyczyły braku możliwości przejazdu dla autobusów przez nieprawidłowo zaparkowane pojazdy.
- Na każde takie zgłoszenie reagujemy. Problem z niewłaściwym parkowaniem w okolicach pasa nadmorskiego nasila się w okresie wakacyjnym. Strażników nie ma aż tylu, by mogli być wszędzie. Dodatkowo nie pomaga bezmyślność i brak odpowiedzialności niektórych kierowców - mówi strażniczka miejska.
Potrzebne interwencje policji i straży miejskiej
Miejscy urzędnicy tymczasem podkreślają, że problemy z przejezdnością i parkowaniem w tej okolicy są sezonowe.
- GZDiZ pochyli się wnikliwie nad wskazanymi sytuacjami. Jeśli będzie to zasadne, wprowadzone zostaną dodatkowe elementy z zakresu organizacji ruchu drogowego. Należy jednak podkreślić, że niezależnie od tego, jak bogata infrastruktura nie zostałaby zastosowana, to w przypadku nieprzestrzegania przez kierujących zarówno obowiązującej organizacji ruchu, jak i ogólnych przepisów, bez udziału/pomocy służb porządkowych, takich jak straż miejska czy policja, nie sposób jest wyeliminować wszystkie nieprawidłowe zachowania kierujących - podkreśla Magdalena Kiljan z GZDiZ.
Zaznacza, że niezależnie od skali zastosowanych rozwiązań konieczne są stałe i regularne kontrole służb - zwłaszcza że mówimy o obszarach wyraźnie obciążonych turystycznie w okresie letnim.
Kierowcy komunikacji miejskiej dzwonią na policję
- Kierowcy autobusów zgłaszają problem źle parkujących kierowców samochodów osobowych - Centrali Ruchu ZTM w Gdańsku - przyznaje Waldemar Tuskowski, zastępca kierownika Centrali. Problem jest zwłaszcza teraz, w sezonie wakacyjnym. To nie tylko utrudnienia w przejeździe, ale także czasami w ogóle brak możliwości przejazdu - dodaje.
Zaznacza, że kierowcy reagują na bieżąco, powiadamiane są odpowiednie służby - straż miejska i policja. Na miejsce wysyłany jest też patrol Centrali Ruchu.
- Jeśli jest to możliwe, kierujemy autobusy na alternatywne trasy objazdowe, albo - jak w przypadku autobusu linii 106 - skracamy trasę do przystani żeglugi, bo w tym miejscu jest możliwość zawrócenia - mówi zastępca kierownika Centrali Ruchu ZTM w Gdańsku.
Zawieszony przystanek przez źle zaparkowane auta
Przypomnijmy: to nie pierwszy raz, kiedy niewłaściwie parkujący kierowcy blokują ruch komunikacji miejskiej. W ubiegłym roku opisaliśmy podobny problem przy ul. Trubadurów. Wówczas ZTM zmuszony był do zawieszenia przystanku, ponieważ autobus nie był w stanie przecisnąć się przez wąską ulicę zastawioną samochodami.
Brak przejazdu przez pętlę Westerplatte (42 opinie)
Jak informuje ZTM, z powodu zablokowania wyjazdu z pętli Westerplatte, linie 106, 138 i 606 do odwołania kursują tylko do przystanku Przystań Żeglugi.
Jak informuje ZTM, z powodu zablokowania wyjazdu z pętli Westerplatte, linie 106, 138 i 606 do odwołania kursują tylko do przystanku Przystań Żeglugi.
Opinie (264) 9 zablokowanych
-
2020-08-19 08:15
Opinia wyróżniona
...a dlaczego ZTM w Gdańsku nie obciąża łamiacych przepisy za straty kursów lub zatrzymanie środka transportu???? (13)
Pasażer jak nie ma dokumentu i np. kontrolerzy czekają na przyjazd patrolu to może zostać objęty taka opłatą, a tutaj ewidentnie można kierować sprawy do sądu i to też może niektórym dałoby do myślenia. Ja jako pasażer wymagam zrealizowania usługi, a organizator może wnieść roszczenia wobec osób, które poprzez łamanie przepisów uniemożliwiają realizowanie tej usługi.
- 214 6
-
2020-08-19 12:03
Jakoś jak koledze zabrakło paliwa na Armii Krajowej w Sopocie (1)
I zablokował ulicę, to wg taryfikatora nabił 1200 złotych i chyba 15 punkciorów, m.in. za nieprawidłowe parkowanie, blokowanie pasa ruchu, zablokowanie przejazdu dla pojazdów komunikacji miejskiej itp. Na Westerplatte i wielu innych miejscach tak jest prawie codziennie. Czy trzeba być Sherlockiem żeby wydedukować gdzie pojechać żeby nawlepiać mandaty?
- 3 0
-
2020-08-19 12:14
Oni w odróżnieniu od kolegi wykoncypowali, że tankować trzeba
- 1 0
-
2020-08-19 09:23
bo komunikacja wie, że służby miejskie nie działają (5)
i na przyjazd strażaka wiejskiego albo milicjanta trzeba by było czekać do świtu
zawsze mają coś ważniejszego na głowie, a to śledzenie emeryta z białą różą, a to pałowanie małolata z tęczową flagą, a to eskortowanie knypka na kaczych łapkach, byle do emeryturki, byle się nie narobić...- 17 5
-
2020-08-19 11:52
Z dzisiaj: zgłoszenie zablokowania przejazdu na Rzeźnickiej dla 131 (2)
czas oczekiwania na połączenie z policją: kwadrans
- 6 1
-
2020-08-19 11:57
ehe kwadrans (1)
a moze cala dobe czekales? glupot dzieciaku nie opowiadaj
- 0 13
-
2020-08-19 12:56
zadzwoń sobie w dowolnej chwili na 997 z prośbą np. o interwencję
ws. zaparkowanego pojazdu. Good luck!
- 7 0
-
2020-08-19 09:41
Gdańska SM eskortuje knypka? (1)
Wszędzie go widzisz? Idź do psychiatry.
SM miała rozkaz pilnowania Jarmarku, za co pieniądze biorą MTG.- 6 4
-
2020-08-19 19:50
No to jak by podobnie - wszystko robią, tylko nie statutowe i ustawowe zajęcia...
- 0 0
-
2020-08-19 08:56
ZTM nie ma podstaw do samodzielnego wystawiania mandatów (4)
A ci, którzy je mają (czy SM, czy policja), mają na to wylane.
- 20 5
-
2020-08-19 20:22
Czytanie ze zrozumieniem się kłania
Czym innym jest mandat karny, a czym innym odszkodowanie, którego można dochodzi przed Sądem
- 2 0
-
2020-08-19 09:37
Nikt nie mówi o mandacie od ZTM tylko o (1)
wystąpieniu przez ZTM do sądu z wnioskiem o odszkodowanie z tytułu braku możliwości realizowania określonej usługi tzw. proces cywilny, który może być prowadzony na wniosek każdego po spełnieniu określonych warunków formalnych. Przygotować dokumentację przez Inspektora CR i potem do sądu, raz, drugi i by inaczej patrzyli.
- 25 1
-
2020-08-19 10:32
W dodatku to banal, bo kazdy pojazd ma OC, banka euraskow wystarczy w zupelnosci na jakies tam opoznienia..
- 4 3
-
2020-08-19 09:39
Obawiam się, że nie maja na to wylane, tylko mają zakaz karania turystów.
Bo turysta w Gdańsku, według władz miasta, to święta krowa.
- 12 1
-
2020-08-19 08:32
Opinia wyróżniona
Sezon na Westerplatte (11)
Na Westerplatte przystanek autobusowy jest na parkingu. Ewentualnie z elementu placu do zawracania autobusów zrobiono parking. Jest parking oznaczony słupkiem, ale kierowcy nie mają takiej wyobraźni, by sami mogli sobie określić, do jakiego miejsca jest ten parking, a gdzie zaczyna się przystanek. Wielu myśli ,,jeszcze moje auto się zmieści,
Na Westerplatte przystanek autobusowy jest na parkingu. Ewentualnie z elementu placu do zawracania autobusów zrobiono parking. Jest parking oznaczony słupkiem, ale kierowcy nie mają takiej wyobraźni, by sami mogli sobie określić, do jakiego miejsca jest ten parking, a gdzie zaczyna się przystanek. Wielu myśli ,,jeszcze moje auto się zmieści, przecież nikomu nie będzie przeszkadzać". Jeżdżący osobówkami nie zdają chyba sobie sprawy, że przegubowy autobus to nie Tico i miejsca potrzebuje więcej.
Wzywanie służb na miejsce to rozwiązanie doraźne. Poza niską efektywnością z uwagi na długi czas oczekiwania spowodowany przez braki kadrowe, funkcjonariusz co najwyżej kierowcę ukarze. Trwa to długo, bo ustalenie gdzie jest taki delikwent trwa. Odholowywanie aut z tego miejsca w sezonie to fikcja. Nie ma tylu mundurowych i holowników, by to ogarnąć. Do tego patrol wyłączony byłby na długo, a potrzebny jest w wielu innych miejscach.- 43 11
-
2020-08-19 19:39
Parking
A może zamiast wałkowania tematu w kółko i wypisywania mniej lub bardziej mądrych/głupich komentarzy, zrobić tam w końcu porządny parking dla samochodów ?
- 3 1
-
2020-08-19 19:14
Wystarczy namalować na jezdni znak wyłączający jej część z użytkowania
Postawić obok znak informujący o możliwości odholowania pojazdu. Nie, to już za trudne dla urzędasów w zdalnie rządzonym mieście.
- 2 0
-
2020-08-19 14:46
Przestańcie nadużywać cudzysłowie, to i auta kiedyś nie będą stać, gdzie popadnie.
- 1 0
-
2020-08-19 10:27
Najlepsze, ze patrol jest potrzebny w wielu innych miejscach. Ale pytanie do czego?
Zadnego problemu nie potrafia rozwiazac, a wszedzie sa potrzebni? A na chusteczke?
- 3 1
-
2020-08-19 09:48
Problemem są władze miasta. (1)
W takich miejscach patrol SM zarobiłby na swoją roczną pensję w jednym sezonie. A takich miejsc jest w Gdańsku mnóstwo. Mieszkam na Ogarnej, gdzie jest zakaz ruchu. Nikt się tym znakiem nie przejmuje, a SM ma chyba zakaz karania turystów. Żeby zrobić porządek to trzeba chcieć, a nie pozwalać turystom na wszystko. Spróbujcie zaparkować, np. na Krupówkach!
- 8 2
-
2020-08-19 10:04
Straz miejska jezdzi samochodem po śródmieściu
Ja na spacerze potrafię przejść centrum trzy razy a oni muszą smrodzic spalinami bo ciężko im sie ruszyć. W Gdańsku jest powołany specjalny urzędnik od zarządzania miastem, tzw menager. Widział ktoś tą panią na mieście jak chodzi i sprawdza porządek i na bieżąco rozwiązuje problemy?
Cały Gdańsk i jego władze to trzeci świat. Tutaj wszystkoJa na spacerze potrafię przejść centrum trzy razy a oni muszą smrodzic spalinami bo ciężko im sie ruszyć. W Gdańsku jest powołany specjalny urzędnik od zarządzania miastem, tzw menager. Widział ktoś tą panią na mieście jak chodzi i sprawdza porządek i na bieżąco rozwiązuje problemy?
Cały Gdańsk i jego władze to trzeci świat. Tutaj wszystko wszystkich zaskakuje i jest ogólna niemoc. Nie można naprawić torów, nie można ściąć trawy i zadbać o parki, nie można usunąć starych gratow z parkingu, nie można uporządkować miejsc parkingowych w centrum, nie można uregulować osób sprzedających i śpiewających w centrum, nie można egzekwować odpowiedzialności za przepełnione śmietniki i śmieci rozrzucone na ulicy. Itp, itd- 8 4
-
2020-08-19 09:07
Wystarczy namalowac linie (4)
Każdy kto jest za karany mandatem. Proste?
- 12 3
-
2020-08-19 19:52
a może przed linią :P
- 0 0
-
2020-08-19 10:57
To takie Gdyńskie rozwiązanie, po Gdańsku to poczekać dekadę i zrobić fosę z estakadą (2)
- 7 3
-
2020-08-19 11:15
To takie typowo polskie, żeby nie znać zasad pisowni języka polskiego. (1)
- 4 5
-
2020-08-19 12:15
Ortokommando się odezwało
co nigdy nic merytorycznego do wniesienia nie miało.
- 5 3
Wszystkie opinie
-
2020-08-19 07:03
Problem jest "tylko" sezonowy (12)
Ale jak w każdym innym temacie miasto i urzędnicy sypią wymówkami jak z rękawa, i w sumie to oni są najbardziej poszkodowani, biedni, bo mieszkańcy im płacą i wymagają działań...
- 176 11
-
2020-08-19 07:21
(6)
Niech zatrudnią wolnych strzelców.
Zrobią dokumentację fotograficzną do wystawienia mandatów a 50% z mandatu trafi do nich.
Milionowe zyski będą.- 24 1
-
2020-08-19 07:23
Też się zastanawiam (3)
Czy prawo zabrania wynajęcia prywatnej firmy do robienia zdjęć i zgłaszania kierowców do SM albo Policji. Pewnie jakby się postarać toby się udało, ale czy ich wybiorą na drugą kadencję? :)
- 14 2
-
2020-08-19 07:29
(2)
Z wynajęciem firmy może być problem na takich zasadach (choć w zasadzie nie ma nic przeciwko, tylko od tego jest SM), natomiast mandaty ze zdjęć można wystawiać od każdego. Nawet ja czy Ty możemy wykonać zdjęcia pojazdu (z jednoznacznym dowodem, że źle zaparkował) i właściciel powinien dostać mandat.
Ale znowu - powinien, bo SM rzadko rozpatruje zgłoszenia, bo im się nie chce i mają to gdzieś.
Powiem więcej - warto wysyłać im ile wlezie zgłoszeń, popsujemy im statystyki interwencji, to może ktoś to zauważy w magistracie. Choć już dawno Rada Miasta powinna zareagować na żenującą pracę SM. Ale tu już jest kwestia interesów.- 11 0
-
2020-08-19 08:29
Zgłaszałem kilka razy, nie oczekiwałem, że dostaną mandat. Skończyło się na pouczeniach, więc ja byłem zadowolony.
Może następnym razem pomyśli taki kierowca.- 1 0
-
2020-08-19 16:38
efekty są
Co jakiś czas wysyłam do SM zdjęcia jakichś ekstrmalnych naruszeń i efekty są. Z tego co pamiętam do tej pory 2 manadaty, 1 pouczenie i 1 wniosek do sądu.
- 0 0
-
2020-08-19 09:49
Nie, beda tylko miliony zdjec zle zaparkowanych pojazdow.
Przeciez policja czy tym bardziej straz miejska nie kiwnie palcem, zeby jakis ponadplanowy wniosek sporzadzic.
- 2 1
-
2020-08-19 10:02
Problem jest taki, że to władze miasta zakazują karania turystów.
- 3 0
-
2020-08-19 08:47
Po co miasto ma sie z tym pałować? Wydawać pieniądze na słupki, donice czy cokolwiek. innego mającego zapobiec i**otycznemu parkowaniu aut? Powinny zmienić się przepisy dotyczące odholowywania takich kretynów i byłoby po problemie.
- 13 0
-
2020-08-19 12:16
Skoro sezonowy to co za problem wynająć
od siebie tereny, które dzierżawią różne firmy na terenie Westerplatte. Terenu jest tam dużo i to pustego. Łatwiej walić słupki i mandaty. Nie każdy ma rower albo chce jechać autobusem.
- 1 0
-
2020-08-19 12:49
Pretensje do pisiorów (1)
Sejm przyjął specustawę dotyczącą Westerplatte (262 posłów za, 164 przeciw, jeden się wstrzymał). Formalnie to ustawa o inwestycjach w zakresie budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Ale jej główną intencją jest odebranie miastu Gdańsk gruntów na półwyspie wsławionym bohaterską obroną we wrześniu 1939 r.
- 0 3
-
2020-08-19 20:27
A to miasto Gdańsk tam się broniło?
Dobrze, że zabrali, bo jeszcze trochę, a tęczówki ubrały by pomnik.
Pomijam chęć Dulcynei do wspomożenia deweloperów fajnym kawałkiem pod hotel lub apartamentowiec blisko plaży z widokiem na...- 0 1
-
2020-08-19 15:04
Czy ktoś mógłby wyjaśnić czy UM rzeczywiście pozwala na samowolę parkingową turystów?
W komentarzach poniżej padło nazwisko Borawskiego z UM jako osoby narzucającej strażnikom miejskim nieformalny zakaz wystawiania mandatów pod groźbą utraty premii. Rzetelny dziennikarz, być może nawet śledczy, potrzebny od zaraz.
- 0 0
-
2020-08-19 07:04
Lawety (17)
Lawety i jeszcze raz lawety. Dodatkowo dotkliwa kara finansowa za takie wybryki.
Inaczej Janusz się nie nauczy, jedynie kij.- 307 13
-
2020-08-19 07:17
Zgadzam się w całej rozciągłości, moi kochani. I jeszcze strefy czystego transportu, gdzie wjazd tylko z zielonymi tablicami.
- 17 8
-
2020-08-19 07:32
Rozwiązałeś problem za urzędnika.. Może dalej pić kawkę
- 7 2
-
2020-08-19 07:33
Naklejki karne naklejać. (4)
Lub O2 upuszczać z koła.
- 6 1
-
2020-08-19 08:25
"O2 upuszczać z koła"... (1)
- 3 0
-
2020-08-19 14:41
młody i wykształcony
?
- 0 0
-
2020-08-19 10:29
Raczej N2 z domieskzami :) (1)
- 3 0
-
2020-08-19 20:53
no i po co to zrobiles? On cale zycie cieszyl sie ze ma O2 w samochodzie a tu taki zimny prysznic. :D
- 0 0
-
2020-08-19 07:49
(1)
Za kilka dni artykul ze sm raz ruszylo na zgloszenie.......
Zlikwidowac sm a pieniadze dac na policje i parkingi- 11 3
-
2020-08-19 09:50
Wystarczy SM pozwolić karać turtystów i dać im procent z mandatów.
- 7 0
-
2020-08-19 07:56
(1)
Ale NBA odholowujemy do Bartoszyc itp
- 4 1
-
2020-08-19 11:52
Proponuję NBA zatargać do Szczecina
Będzie miał burak dalej po swój rydwan.
- 4 0
-
2020-08-19 08:19
No co ty, kierowca by się obraził (2)
Przecież on tylko musiał zaparkować, a bliżej nie było żadnego bezpłatnego parkingu. To wina miasta, że nie przewidziało jego potrzeb.a i pamiętaj, mandaty są niesprawiedliwe i są po to by wyciągać tylko kasę od biednych kierowców
- 24 2
-
2020-08-19 09:56
To nieprawda. (1)
W sezonie SM jest pobłażliwa dla turystów. Mieszkańców ścigają z całą surowością. Przykładem jest zakaz ruchu przy Pałacu Młodzieży. Stoją tam w godzinach zajęć i wlepiają mandaty. Jak myślisz, kto im karze traktować turystów jak święte krowy?
- 10 0
-
2020-08-19 12:52
Nie jeździj gdzie obowiązuje zakaz ruchu, nie dostaniesz mandatu
- 2 1
-
2020-08-19 09:34
(1)
Pieniądze leżą na ulicy ale miasta nie potrafią zarabiać na frajerach.
- 10 0
-
2020-08-19 10:04
Władze miasta boja się, że turysci się obrażą i zakazały ich karania.
- 2 1
-
2020-08-19 13:46
Zgoda, ale wczesniej zrobic parkingi o sensowej pojemnosci i zapewnic komunikacje zbiorowa z parkingu do celu jesli taki parking mialby sie znajdowac w duzej odleglosci.
- 0 4
-
2020-08-19 07:05
Cały czas w kółko to samo i dalej to samo się dzieje więc po co o tym pisać (4)
- 51 12
-
2020-08-19 07:11
Eee (1)
Żeby w końcu miasto coś z tym zrobiło?
- 12 0
-
2020-08-19 10:05
Nic nie zrobią, bo to oni zakazują karać turystów.
- 4 0
-
2020-08-19 07:12
(1)
Zacznij od siebie, przestań pisać
- 1 11
-
2020-08-19 07:17
Prawda boli? ;)
- 7 1
-
2020-08-19 07:05
Tylko wysokie kary nauczą prawidłowego parkowania (7)
Gdyby dostał np. 39 000 zł kary za złe parkowanie następnym razem taki kierowca 18 razy upewniłby się czy dobrze zaparkował i nie blokuje przejazdu innym lub nie utrudnia pieszym bezpiecznego przejścia po chodniku.
- 117 17
-
2020-08-19 08:54
Czemu 39 akurat? (1)
- 7 1
-
2020-08-19 09:24
bo 44 pamiętamy
- 14 0
-
2020-08-19 09:46
Tak tez juz nie mozna, nie po dekadach pozwalania na wszystko. Trzeba zaczac od obecnych wysokosci kar, ale je stosowac.
A nie ze 4 upomnienia i 2 mandaty. Przeciez to smiech.
- 6 3
-
2020-08-19 10:41
(3)
40 tysięcy kary za złe parkowanie? Puknij się w główkę.
- 3 14
-
2020-08-19 10:53
(1)
Za brak maseczki dają 30000. Więc dlaczego nie?
- 8 1
-
2020-08-19 12:57
Tylko, że karanie za brak maseczki nie ma podstawy prawnej
A za niewłaściwe parkowanie jest podstawa prawna
- 1 4
-
2020-08-19 11:12
Właśnie taką metodą szybko się egzekwuje przestrzeganie przepisów
- 4 1
-
2020-08-19 07:05
(4)
Tam auta stoja wszedzie. Na zakazach chodnikach trawnikach w lesie na przystanku itp
- 102 1
-
2020-08-19 07:07
Bo prędzej UFO wyląduje ci na masce (1)
Niż dostaniesz mandat od Straży Miejskiej. Więc mają w ...nosie
- 22 1
-
2020-08-19 09:58
Ale tylko w sezonie.
Mieszkańców będą karać z całą surowością. Taki mają przykaz od władz miasta.
- 6 0
-
2020-08-19 07:45
To samo nad morzem (1)
A straż maseczkowa przyjeżdża raz dziennie sprawdzić, czy w knajpach mają kagańce i domestos po czym jadą w inne miejsce - oczywiście jak pojadą to maseczki do kieszeni a domestos do schowka, żeby nie ukradli xD
Kiedyś po pół godzinie parkowania na trawniku już miałem mandat a raz wyszedłem coś załatwić na polibudzie to mi nawet odholowali, eh to były czasy.- 7 2
-
2020-08-19 10:07
Gdybyś był turystą to nic by Tobie nie zrobili.
Turysta w Gdańsku to święta krowa. A jest nieoficjalny zakaz karania świętych krów.
- 4 2
-
2020-08-19 07:07
Ale dziwnie w tym naszym mieście. (12)
Trzeba wprowadzić na całym Westerplatte strefę płatnego parkowania od maja do września i problem powinien zniknąć.
Nigdy na PiS nie głosowałem, ale to że to miejsce jest zaniedbane i miasto o to nie dba jest prawdą. Lata mijają a na Westerplatte miejsc do parkowania jest cały czas tyle samo. Trzy parkingi od 30 lat i tyle.- 98 23
-
2020-08-19 07:12
To prawda
I te metrowe chaszcze.... To nie powinno tak wyglądać.
- 12 1
-
2020-08-19 07:21
SPP dotyczy tylko legalnie zaparkowanych pojazdów (7)
Dzikie parkowanie nie zniknie. Jedynie determinacja, albo w ogóle jakąkolwiek inicjatywa Straży Miejskiej może zmienić sytuację.
Gdańsk taki "innowacyjny", może i straż miejską kopnie ten zaszczyt.- 8 1
-
2020-08-19 07:24
Straż miejska zajmuję się tylko covidem i tęczowymi flagami (1)
Już cudem jest dodzwonienie się do nich.
- 9 2
-
2020-08-19 10:09
Oni maja zakaz karania turystów.
- 2 1
-
2020-08-19 07:49
Nic nie stoi na przeszkodzie (4)
Aby SPP dotyczyło całej strefy, bez wyjątku, na całym terenie Westerplatte. Tylko to trzeba chcieć.
- 1 2
-
2020-08-19 07:51
Stoją na przeszkodzie wyroki niezależnych sądów (2)
- 3 0
-
2020-08-19 08:02
Rozumiem. (1)
Tylko jak ja ostatnio zaparkowałem w oliwie w strefie, nielegalnie, to nie było kłopotu żeby wystawić opłatę dodatkową. Parkowałem na zakazie i kontroler wystawił mandat.
- 2 0
-
2020-08-19 10:08
Bo jestes Gdańszczaninem.
Gdybyś był turystą to nic by Tobie nie zrobili. Taki mają przykaz od władz miasta.
- 2 1
-
2020-08-19 07:56
Zgodnie z przepisami
Strefa płatnego parkowania dotyczy tylko wyznaczonych miejsc. Jak w SPP zaparkujesz poza wyznaczonym miejscem to kontroler nic Ci nie zrobi (nie zapłacisz żadnej opłaty dodatkowej za brak biletu). Jedynie straż miejska (i policja) może przyjechać i wystawić mandat za parkowanie nielegalne.
Mamy taką patologię, że w śspp taniej jest zaparkować nielegalnie i dostać 50 zł mandatu niż zaparkować na miejscu parkingowym i opłacić parkowanie.- 5 0
-
2020-08-19 08:32
Fakt, wyłożyć kostką bauma całe Westerplatte aż do pomnika
i wtedy wreszcie COŚ się zmieni w temacie miejsc parkingowych. Ja wybieram miejsce przy wyrazie NIGDY.
- 3 0
-
2020-08-19 09:09
(1)
a czego ci tam brakuje kościoła?
- 1 1
-
2020-08-19 09:28
Może plebanii bardziej.
- 1 0
-
2020-08-19 07:11
(1)
Problem może się rozwiązać tylko w jeden sposób:, mandaty, mandaty i jeszcze raz mandaty!!! Do tego laweta, odholowanie dowalić opłatę, to się Janusz z Grażyną nauczy nie podjeżdżać pod same "wejście"
- 84 8
-
2020-08-20 08:20
Typowy dzielnicowy
No, odezwał się Carington co to lata nad miastem tylko smiglowcem
- 0 1
-
2020-08-19 07:12
Mandat (4)
Karać jeszcze raz karać!!!!
- 44 7
-
2020-08-19 07:18
(2)
W Berlinie - laweta po kilkunastu minutach. Ale to hitlerowskie metody, nie do zaakceptowania przez januszy wyklętych.
- 8 2
-
2020-08-19 07:42
Dokładnie,zabiera sie im wolność,róbta co chceta.
- 1 3
-
2020-08-19 10:10
W Gdańsku też mogłoby tak być, gdyby władze nie zakazywały karania turystów.
- 1 0
-
2020-08-19 12:07
problem w tym, że włodarze zapraszają turystów, bo ich haj$ dobrze smakuje, ale już nikt nie pomyśli że przyjadą samochodem i żeby umożliwić parkowanie - no wiadomo, że odpłatnie i cena w czołówce europy
- 1 0
-
2020-08-19 07:13
Straż miejska i policja bezradna (7)
Jak ostatnio wezwałem policję do samochodu blokującego drogę na zakazie to po godzinie przyjechał patrol i od pana milicjanta który nawet nie raczył ruszyć tyłka z radiowozu usłyszalem:
"Ale ja mam wywalane na podejmowanie interwencji i chodzenie po sądach z kierowcą."- 70 1
-
2020-08-19 07:23
Niestety taki jest prawdziwy obraz służb porządkowych wobec parkowania (4)
Bez zmiany mentalnej w straży miejskiej i policji nic się nie zmieni.
- 23 1
-
2020-08-19 07:48
Pracuję w Straż Miejskiej w Gdańsku (3)
Prawda jest taka, że jak nawet chcemy wystawiać mandaty to mamy odgórny zakaz od wiceprezydenta Borawskiego. Oczywiście zakaz nieoficjalny, ale jak wystawiasz mandaty to nie dostajesz premii.
- 20 1
-
2020-08-19 08:00
To co mówisz to tajemnica poliszynela (1)
Jak ktoś zna trochę problem to wie, że taki stan rzeczy nie jest winą zwykłych strażników miejskich, ale ma źródła "u góry".
- 21 0
-
2020-08-19 09:18
Borawski musi odejść
- 12 1
-
2020-08-19 09:45
To wołaj lawetę.
- 3 1
-
2020-08-19 07:26
(1)
Zaparkuj przed ziemianką kulawego na żoliborzu, to od razu będą próbowali odstrzelić.
- 7 6
-
2020-08-19 10:11
Gdzie w Gdańsku jest żoliborz?
- 8 1
-
2020-08-19 07:16
- GZDiZ pochyli się wnikliwie nad wskazanymi sytuacjami podkreśla Magdalena K. z GZDiZ. (2)
Już to widzę. Tut. Zarząd
- 43 1
-
2020-08-19 07:22
Magdalena K.
Ta pani kłamie przy każdej wypowiedzi.
- 13 0
-
2020-08-19 10:43
Parking
Ja wiem zazle zaparkowanie na parkingu najechanie kołami na linie od ochrony sklepu 100 funtów i ładna fotkę otrzymalem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.