• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę dzień otwarty BCT

Patryk Szczerba
18 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dzień otwarty Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT Gdynia to okazja, by przyjrzeć się pracy przedsiębiorstwa. Dzień otwarty Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT Gdynia to okazja, by przyjrzeć się pracy przedsiębiorstwa.

W sobotę po raz siódmy odbędzie się dzień otwarty Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. W programie m.in. rejsy po gdyńskim porcie, zwiedzanie terminalu oraz możliwość wejścia na holowniki.



Aktualizacja godz. 14.30 Bilety na rejs statkiem nie są już dostępne.



Na dzień otwarty BCT najlepiej przyjechać komunikacją miejską. Na miejsce pasażerów dowiozą bezpłatnie autobusy linii F. Kursy odbywać się będą z przystanków w centrum Gdyni: park Rady Europy na skwerze Kościuszki oraz Gdynia Dworzec Główny - hala niedaleko gdyńskiego dworca.

Dzień otwarty w BCT Gdynia rozpocznie się o godz. 9.

Dzień otwarty BCT Gdynia - atrakcje:



Imprezy w weekend w Trójmieście



Dzień otwarty BCT Gdynia: cztery rejsy



Największą atrakcją będą darmowe rejsy statkiem wycieczkowym po gdyńskim porcie razem z przewodnikiem.

- Zaplanowaliśmy cztery godzinne rejsy, które rozpoczynają się przy kei BCT o następujących godzinach: 9:15; 10:30; 11:45; 13:00. Keja znajduje się przy charakterystycznym budynku portowym za rampą ro-ro - informują organizatorzy.


Zapisy elektroniczne na rejsy wycieczkowe statkiem Ocean rozpoczną się w czwartek o godz. 12 pod tym adresem.

Ze względu na wielkość statku liczba miejsc na każdy rejs jest ograniczona, a jedno zamówienie może maksymalnie zawierać cztery wejściówki. Dzieci do 2 lat nie muszą posiadać wejściówek.

Dzień otwarty terminalu BCT Gdynia. Film z 2017 roku

Wydarzenia

Dzień Otwarty BCT 2019 - Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni (24 opinie)

(24 opinie)
dni otwarte

Miejsca

Zobacz także

Opinie (219) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Co tu oglądać? (22)

    Kiedyś okno na świat, dzisiaj marginalny port.

    • 43 53

    • Tacy malkontenci jak, ty okno zamknęli (1)

      • 8 11

      • fakt; na dniach przejeli dmuchane krokodyle i kontener fajek

        więc mają czym w btc ... witać gości....
        vel... jest po co iść... jest co ,,zwiedzać''

        • 1 0

    • szczur rządzi:)

      • 7 7

    • Po czym wnioskujesz, że marginalny? (18)

      Skoro co roku notuje rekordy przeładunków?

      • 6 9

      • rekordy w stosunku do kogo? (12)

        • 10 5

        • (11)

          Przeładunki są obecnie 3 razy większe niż w latach 90-tych i 2 razy większe niż jeszcze dekadę temu. Sprawdź sobie chociażby na Wikipedii. To źle, jak na port który z natury ma ograniczone możliwości rozwoju i ma pod bokiem potężnego, lepiej ulokowanego konkurenta?

          • 4 7

          • Jeśli wiedzę czerpiesz z Wikipedii a port od wewnątrz widziałeś jedynie na Dniach (10)

            Otwartych, to gratuluję świadomości oraz odważnych wypowiedzi.
            A co do statystyk, to nawet mnie nie rozśmieszaj. Nie wiesz jeszcze, że statystyki w większości zniekształcają (celowo, pod daną potrzebę) rzeczywistość?
            W gdyńskim porcie a zwłaszcza w BCT przespano wiele szans na rozwój i teraz jest już ketchup po frytkach.

            • 7 4

            • Liczby nie kłamią i pochodzą z oficjalnych statystyk gus-u, ale dla internetowych trolli to i tak za mało. (9)

              A jak wg ciebie BCT miało konkurować z DCT? DCT ma znacznie większe możliwości rozwoju, bo jest portem zewnętrznym. Nie ma ograniczeń nawigacyjnych, może przyjmować największe oceaniki, do tego ma olbrzymie zaplecze lądowe oraz wydajny dojazd drogowy i kolejowy, pomijający tereny zurbanizowane. BCT nigdy tego nie przeskoczy. Portowi gdynskiemu można jedynie zarzucić zbyt późne zabranie się za pogłębianie i budowę obrotnicy, co do tego zgoda. Jestem jednak przekonany, że taki Maersk i tak z czasem dałby nogę z Gdyni do DCT, bo port w Gdyni nie jest w stanie fizycznie przyjąć kontenerowców +18k TEU nawet po budowie nowej obrotnicy.

              • 5 4

              • Ty mnie tu nie wyzywaj od trolli mądralo. (8)

                Co do statystyk - podtrzymuję co napisałem. Najprostszy przykład - średnia pensja - niemal europejska ale na średnią składają się w większości ci biedacy z minimalną i niewielki procent tych, co naprawdę koszą dobra kasę (ten przykład jest najprostszy, więc mam nadzieję że zrozumiesz o co kaman).
                A co do BCT, no cóż, gdyby były prezes traktował różnych małych kontrahentów jak należy (i nie mówię tu jedynie o przeładunku kontenerów), to aktualnie filipiński właściciel BCT być może nie zastanawiałby się, czy jest jeszcze sens starać się o kolejną koncesję portową, czy pozbyć się gdyńskiego terminala.

                • 3 5

              • Starasz się zgrywać mądrego, ale niezbyt ci wychodzi. (7)

                Wyjeżdżasz mi tu z przykładem średniej pensji, co nijak ma się do statystyk przeładunkowych. Przeładunki w porcie to suma, podkreślam suma, mas wszystkich ładunków przeładowanych w porcie w danym roku. Co tu można zafałszować? Podać wyimaginowany tonaż towarów? Tylko co powiedzą na to instytucje skarbowe? To może port w Rotterdamie nie jest wcale największy, bo też fałszuje statystyki? Powtarzam raz jeszcze, liczby nie kłamią, ale widać idziesz tokiem rozumowania naszych polityków, którzy twierdzą że białe niekoniecznie jest białe.

                • 4 3

              • Posłuchaj ludziku (i nie utożsamiaj mnie z politykami, zwłaszcza z "naszymi", czyli jak rozmumiem twoimi) (6)

                Statystyka to statystyka - działa na tej samej zasadzie w każdej sferze. Poza tym nie chodzi o to, że statystyki to fałszerstwo a o to, że można za ich pomocą pięknie manipulować danymi i retuszować rzeczywistość.
                A w instytucjach skarbowych, hmm. no cóż - tam własnie najważniejsze są statystyki.
                Myślę jednak, że ty i tak pozostaniesz przy swoim zdaniu (jak polityk, do którego poza statystykami nic nie dociera), więc żyj swoim życiem.

                • 2 5

              • Ale o co Ci chodzi? (5)

                Przeładunki rosną? Rosną! Nabrzeża są modernizowane? Są! To wszystko widać gołym okiem. Nie wiem, w jaki sposób miałby się rozwijać port, żeby Ciebie zadowolić.

                • 3 3

              • Widzę, że generalnie mało wiesz, więc szkoda literek na dyskusje z tobą. (4)

                • 2 5

              • Zabrakło argumentów? (2)

                • 2 2

              • Szkoda mi na ciebie literek dzieciaku. (1)

                • 2 2

              • Czyli zabrakło argumentów.

                • 1 2

              • Ty za to dużo wiesz, to ze masz jakies omamy psychiczne nie znaczy, że wiesz wszystko.

                • 1 2

      • Taaa, no pewnie że notuje rekordy. (4)

        Jak za byłego prezesa bct spadł na dno i prezes musiał walczyć o przeżycie terminala, to w kolejnych latach każdy kontener więcej to był już rekord.
        Tak, tak, bycie prezesem nie polega tylko na organizowaniu maratonów pływackich i dni otwartych i uśmiechaniu się do fotek.

        • 5 3

        • Tu nie mowa o BCT tylko o całym porcie. (3)

          A to spora różnica. BCT jest operatorem tylko na jednym nabrzeżu.

          • 1 3

          • A na te ogóle przeładunki w porcie bct nie jest liczony? (2)

            I nie słyszałeś, ze bct też notuje "rekordy" (statystyczne, bo statystyczne ale "rekordy")?
            A obiło ci się o uszy, że kiedyś to na dobrą sprawę BCT"utrzymywało" cały port? Tak było, dopóki ktoś mądry postanowił sprzedać kurę znosząca złote jajka a później już poleciało (słabe zarządzanie, ponoć kłótnie z ZMPG a na 100% buta, arogancja, itp.)
            Ehhh, aż szkoda tej firmy. I trzymajmy się sedna sprawy - artykuł jest o Dniu Otwartym w BCT a nie w całym Porcie Gdynia stąd tez wywiązała się dyskusja o BCT

            • 5 1

            • Pewnie że BCT jest liczony, tylko jest jednym z kilkunastu terminali. (1)

              To, że jeden terminal ma problemy, nie oznacza że port ogółem ma się źle. A większość terminali/operatorów ma się całkiem dobrze i zeszły rok był rekordowy pod względem przeładunków w całej historii portu. Nie wiem, jak jaśniej mam to wytłumaczyć?

              • 0 2

              • Nic mi nie musisz tłumaczyć.

                Wróć do artykułu, przejrzyj komentarze i zastanów się, w którym miejscu się pogubiłeś/aś.

                • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Tylko gdyby ktoś potrafił opowiedzieć zwiedzającym jak wielką innowacją w latach dwudziestych xx w była budowa nabrzezy i falochronow z prefabrykowanych skrzyń to było by przednio. Nawet na Gdańskiej polibudzie mało kto o tym pamięta....

    • 36 5

    • wiesz, ja myślę że większość zwiedzających wolałaby się dowiedzieć (3)

      jakim cudem kilka sekund po rozpoczęciu rezerwacji nie udało im się zarezerwować ani jednego biletu, bo czytałem komentarze i raczej to jest topic który dzisiaj rozpala nasze umysły, a nie jakieś prefabrykowane skrzynie, z całym szacunkiem dla prefabrykatów.

      • 14 5

      • Nie ma co płakać-BCT jak co roku zakpiło z potencjalnych gości, znowu robiąc szum. Główna atrakcja - (2)

        rejs po porcie jest najwidoczniej przewidziana tylko dla znajomych królika.
        Reakcja na takie traktowanie powinna być jedna - trzeba zwyczajnie zbojkotować ten ich Dzień Otwarty i tyle. Jestem prawie pewny, że po takim bojkocie, w przyszłym roku nie byłoby takich kwasów.

        • 7 3

        • Ale żenadę becet odstawił.

          • 6 3

        • Straszne

          Darmowych rejsow nie dalo sie wylapac.
          Zaplaccie i poplyncie.

          • 1 0

    • a Twierdzę Wisłoujście to niby na czym postawiono? wielka mi innowacja

      • 0 0

  • (10)

    Gdyński port przy gdańskim to zaścianek

    • 31 51

    • Twoja głupota jest bezkonkurencyjna (1)

      • 11 7

      • ja bym powiedział... bezkompromisowa

        pozdrawiam ;)

        • 1 1

    • (1)

      To chyba raczej oczywiste. Port w Gdańsku zawsze miał lepsze warunki naturalne dla rozwoju. Port w Gdyni powstał z przymusu, takie były realia geopolityczne dwudziestolecia międzywojennego.

      • 9 2

      • generalnie całe obuże miało być wyspą

        a port gdyński na 3/4 okręgiem... po IIWŚ takie rozpasanie stało się zbędne... gdy dostaliśmy Gdańsk i Szczecin... a teraz wiadukt kwiatkowskiego blokuje dalszy rozwój portu..

        • 1 1

    • (2)

      haha ale się uśmiałem. jeśli mówisz o nowych prywatnych terminalach typu dct to może tak. ale infastruktura w części zarzadzanej przez pge to lata 80-te. przejedź się na basen górniczy czy okolice nab wiślanego to zobaczysz skansen m.in sznurki udające szlabany i dziury w jezdniach wielkości kraterów.

      • 9 0

      • co prawda to prawda :), ba przez większość czasu można było na legalu wejść w każdą dziurę w Porcie, bez żadnej przepustki

        • 3 0

      • to fakt. że nie wspomnę o terenie gdańskiej fabryki nawozów fosforowych i ich nabrzeżu chemików które po każdej ulewie zamienia się w grzęzawisko szarej mazi po kostki. Albo drogi objazdowe przez fabrykę, bo od prawie 10 lat nikt nie naprawił drewnianego mostku przy nabrzeżu. kto był ten wie. Pod względem infrastruktury, dróg czy nowych nabrzeży port gdyński to high-life przy gdańskim skansenie.

        • 3 1

    • Gdańsk zawsze miał wszystkiego wiecej (2)

      Port, lotnisko, śmietnik i głupków internetowych tez.

      • 8 1

      • (1)

        To to co ma bolek, przerost EGO.

        • 2 1

        • Ergoarene tez

          • 0 0

  • teraz praktycznie w port wchodzi deweloperka, władze miasta niszczą potęgę Gdyni. (12)

    • 61 17

    • o jejku jejku (11)

      to się nazywa rozwój. W planach port zewnętrzny więc nabrzeża będzie można wykorzystać do czegoś innego. Patrz do przodu nie żyj sentymentami.

      • 4 13

      • to niech najpierw powstanie ten port zewnętrzny (8)

        • 9 2

        • Deweloperska wchodzi na nabrzeża, które od wielu lat nie były już wykorzystywane do przeładunków. (7)

          • 3 5

          • nie kłam! (6)

            • 4 2

            • To powiedz mi proszę, co przeładowywano w ostatnich latach na nabrzeżach przejętych przez deweloperów? (5)

              • 1 3

              • Prośba do minusujących o podanie grup towarowych przeładowywanych w ostatnich dwudziestu latach na terenach przekazanych (3)

                deweloperom. Czekam niecierpliwie.

                • 0 1

              • (2)

                Ciekawe jak chcesz rozładować port zewnętrzny? Jedną nitką kolejową? Dwoma?

                • 3 1

              • Pewnie że dwoma. (1)

                Dokładnie tak samo, jak będzie wkrótce obsługiwany DCT. Obecnie DCT ma tylko jeden tor komunikacyjny, ale stwierdzili, że do obsługi ponad 2 mln TEU potrzeba dojazdu dwutorowego. Nie wiem czemu Gdynia miałaby potrzebować więcej torów dojazdowych do terminala?

                • 0 0

              • a dodatkowy tor do wożenia nieoPiSanie kwiczącej trzody chlewnej

                • 1 1

              • Kartabamble byly. Jeszcze niedawno.

                • 0 0

      • Tak tak, oczywiście że będzie port zewnętrzny.

        Będzie też niespotykany na skalę światową renesans BCT, który stanie się niekwestionowanym liderem w przeładunku kontenerów na półkuli północnej! Stanie się to, jak tylko ICTSI załatwi kolejną dzierżawę terenu i w dodatku przejmie GCT.

        • 7 0

      • Powiedz mądralo kto będzie opłacał konserwacje nabrzeża mieszkancy w ramach funduszu remontowego ??

        • 2 0

  • Ktos byl? Warto z dzieciaczkiem? (5)

    • 21 7

    • Warto się wygrać. Dla dzieci jest sporo atrakcji.

      • 7 3

    • byliśmy rok temu, fajnie zorganizowane

      choć swoje trzeba odczekać do atrakcji, a dzieci cierpliwe nie są ;)
      warto!

      • 8 0

    • tak ale w miarę wcześnie

      • 4 0

    • oczywiście

      Byłam z dwójka dzieci dwukrotnie i pójdę jeszcze raz. Polecam, ponieważ większość atrakcji przygotowana jest z myślą o dzieciach.

      • 3 2

    • Nie bylem 2 lata temu nic ciekawego pare stateczkow do obejrzenia puste kontenery i 3 dmuchane zamki dla dzieciakow nic poza

      • 0 1

  • nie ma biletów pod tym adresem... (3)

    • 21 4

    • czytamy ze zrozumieniem (2)

      • 11 2

      • Czytajcie, powodzenia.

        • 3 1

      • A nie wygladacie na takich...

        • 0 0

  • bilety (18)

    czy z zakupem biletów będzie jak rok temu ? (strona się zablokowała a bilety zniknęły w minutę)

    • 42 1

    • no tak będzie

      • 9 0

    • One nie zniknęły przypadkiem. Przecież kierownictwo bct też ma rodziny i znajomych. (1)

      • 13 3

      • Aaaa rozumiem. Kierownictwo bct nie ma rodzin i znajomych.

        • 2 0

    • (3)

      12:02 już nic nie było :O

      • 5 0

      • (1)

        o 12.00 już nie było

        • 1 0

        • o 12:00 jeszcze nie były dostępne :]

          • 6 0

      • Wstyd

        • 3 2

    • bilety

      już się skończyły zanim się zaczęła sprzedaż

      • 19 0

    • Właśnie tak się stało ponownie

      • 8 0

    • bilet

      aj, rzeczywiście, a nie wierzyłem, czyli trochę takie kółeczko wzajemnej adoracji..
      niech zrobią sobie dzień dla rodzin, a nie nazywają tego dniem otwartym.
      Słabe to...

      • 11 1

    • d*pa

      12:02 i nie ma biletow. przekręt !

      • 10 1

    • Dokładnie tak było

      • 5 0

    • czyli powtórka z ubiegłego roku...

      • 4 0

    • Dokladnie tak

      • 4 0

    • i tak było ;)

      • 1 0

    • o 12:00 już nie było

      dno

      • 3 0

    • Dla wszystkich zainteresowanych rejsem (1)

      Taj się składa, ze te bilety od BCT przez kilka godzin korzystania z Dnia Otwartego są za darmo...wiec niebywałe dużo chętnych . Zaledwie za 35 pln można skorzystać z takiego rejsu przez całe wakacje,ale... trzeba zapłacić . Taka oto historia.

      • 1 0

      • Zaplacic??? Ale jak, czym??? No niebywale, pierwsze slysze...

        • 0 1

  • stawiam że do 12:05 będzie po wejściówkach :) (8)

    • 36 0

    • Granda!

      Dokladnie tak sie stalo. Od 12:00 nie dzialala, 12:05 - po zawodach...

      • 14 0

    • po wejściówkach było już kilka sekund po odblokowaniu możliwości rezerwacji (4)

      a ta nastąpiła ok.12.02-12.03 (nie wiem dokładnie, nie obserwowałem zegarka tylko w pośpiechu klikałem próbując zarezerwować) i nie że się obudziłem po przysłowiowych ptakach, bo jeszcze przed godz. 12 zacząłem regularne odświeżanie strony co kilka sekund, żeby wyłapać moment startu rezerwacji. Moment wyłapałem, biletów nie było już gdy kliknąłem 5-8 sekund później w przycisk rezerwuj.

      • 13 0

      • To samo (3)

        U mnie dokładnie to samo. Odświeżałem bez przerwy od 11:59 do 12:03. W momencie otwarcia rezerwacji od razu klik na kup bilet, rezerwuj i pozamiatane - bieltów brak.

        • 8 0

        • Nieprawda - udało mi się zarezerwować 3 bilety bez problemu :-) (2)

          nie było problemów z zalogowaniem.

          • 0 11

          • widzisz, już widac że bzdury piszesz (1)

            tam żadnego logowania nie było

            • 1 0

            • he he he - widać żebzdury piszesz :-)

              Oczywiście, że trzeba się zalogować, żeby pobrać ebilet. Widać, że bzdury piszesz :-)

              • 0 2

    • O 12:00 były nieakwtywne w momencie aktywacji o 12:02 nie było już blietów.

      • 7 0

    • Bilety

      W tym roku lepszy czas bo po 2 minutach już było pozamiatane tuż po blokadzie rzecz jasna. Po co robiona jest otoczka o możliwości darmowej wejściówki skoro już wiadomo że nie można ich zdobyć???? żałosne to i tyle!!!!

      • 3 0

  • Oni was robią tak od lat .Niewolnicy jak dzicy, a biletów brak.

    z dzieckiem nie radzę . Rozczarujesz dzieciaka....

    • 19 6

  • ciekawa impreza ...

    tylko warto przyjść w miarę wcześnie

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane