• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zapraszamy ogólnopolskie media, by promowały Trójmiasto

Patryk Szczerba
2 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Dla stacji telewizyjnych wyjazdowe programy to szansa na przyciągnięcie przed ekrany nowych widzów. Nz. studio telewizyjnego programu "Kawa czy herbata", realizowanego na plaży w Gdyni. Dla stacji telewizyjnych wyjazdowe programy to szansa na przyciągnięcie przed ekrany nowych widzów. Nz. studio telewizyjnego programu "Kawa czy herbata", realizowanego na plaży w Gdyni.

Spoty telewizyjne nudzą, billboardy giną w chaosie reklamowym naszych miast, w internecie jest ogromna konkurencja. Jak więc skutecznie wypromować miasto? Choćby współpracując z ogólnopolskimi mediami, które zwłaszcza w okresie letnim chętnie przenoszą swoje audycje w plener, w tym do Trójmiasta.



Czy ogólnopolskie audycje nadawane z Trójmiasta przyciągają twoją uwagę?

Lista Przebojów Radiowej Trójki transmitowana z gdyńskiego Infoboxu, program "Kawa czy herbata" nadawany na żywo z gdyńskiej plaży, czy wakacyjne wydania porannego programu stacji TVN 24 z sopockiego molo to przykłady z ostatnich dni i tygodni. Korzystają wszyscy. Miasta mogą promować swoje atrakcje turystyczne tuż przed sezonem. Stacje radiowe i telewizyjne tymczasem zyskują możliwość odejścia od rutyny i małej powierzchni studiów emisyjnych.

Telewizje wychodzą ze studia

- Media są coraz bardziej mobilne. Dyrektorzy w stacjach radiowych czy telewizyjnych wiedzą, że wyjście ze studia gwarantuje wyższą oglądalność lub słuchalność - opowiada Ewa Kosakowska, zastępca naczelnika Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości w Urzędzie Miasta w Gdyni.

Kto zwykle wychodzi z propozycją zorganizowania takiej akcji? - Nie ma reguły, co do inicjatora współpracy. Na listę przebojów Trójki, to my zaprosiliśmy radiowców. Poranny program telewizyjnej Jedynki z kolei był pomysłem pracowników TVP - wyjaśnia Kosakowska.

Przy okazji radiowej audycji została odsłonięta grająca ławeczka Trójki. Wymiar promocyjny, jak przekonują urzędnicy, jest dla miasta bezcenny, a samo przedsięwzięcie niedrogie, bo zamykające się w kwocie kilku tysięcy złotych. Składają się na to opłaty za patronat oraz pokrycie kosztów przejazdu i pobytu ekipy w Gdyni. Droższa okazała się ławka, której dostarczenie i montaż kosztował miasto ponad 16 tys. zł.

Więcej trzeba wyłożyć na obecność dziennikarzy i realizatorów przygotowujących wyjazdowe wydanie programu "Kawa czy herbata". Przy jednej z poprzednich wizyt ekipy telewizyjnej trzeba było zapłacić 40 tys. zł.

- Kampanie reklamowe w mediach planujemy z wyprzedzeniem i na pewno nie ma przypadku w doborze tego, gdzie Gdynia jest obecna. W radiu słychać o nas od kilku lat. Dwa lata temu lista była prowadzona z Daru Pomorza przy okazji Zlotu Żaglowców. Co roku pomaga nam festiwal Open'er i audycje na żywo w ramach patronatu nadawane nie tylko z Babich Dołów, ale tak jak w tym roku z Infoboxu - zaznacza Ewa Kosakowska.

Niewykluczone, że radiowcy z Programu Trzeciego Polskiego Radia przyjadą także do Gdańska.

- Uważam, że to ciekawa forma promocji miasta. Audycja ma oddanych słuchaczy, koszt organizacji przedsięwzięcia nie jest duży, dlatego warto byłoby spróbować - wyjaśnia Wojciech Błaszkowski, radny Platformy Obywatelskiej, autor interpelacji, która trafiła na biurka urzędników. Na razie czeka na rozpatrzenie.

Kolędy na dłużej w Gdańsku

W mieście liczą jednak na medialną promocję nie tylko w wakacje, ale także zimą. Koncert kolęd transmitowany przez telewizyjną Jedynkę przed zeszłorocznymi Świętami Bożego Narodzenia okazał się frekwencyjnym sukcesem. Przy okazji zaprezentował miasto na ogólnopolskiej antenie.

- Sami nie bylibyśmy w stanie sfinansować takiego wydarzenia. Mamy coraz mniej do wydania. W tym roku budżet jest okrojony o 50 proc. Z propozycją zorganizowania koncertu zwróciła się do nas telewizja. Zaakceptowaliśmy ją, zwłaszcza że otrzymaliśmy od niej wsparcie finansowe - wyjaśnia Grażyna Adamska z gdańskiego Biura Prezydenta ds. Promocji.

Razem na organizację zostało przeznaczonych 250 tys. zł netto. Już wiadomo, że w tym roku artyści polskiej estrady ponownie zawitają do Gdańska, by na scenie na Długim Targu śpiewać kolędy. Transmisja telewizyjna na żywo jest zaplanowana na 21 grudnia.

- Zwykle to telewizje zwracają się w takich wypadkach z propozycjami. Śledzimy, co robią inne miasta, w jaki sposób wykorzystują media. Oczywiście, ciekawie byłoby chociażby zorganizować koncert sylwestrowy transmitowany na całą Polskę, ale na to nas po prostu nie stać - dodaje Adamska.

Sopot atrakcyjny dla komercyjnych

Z podobnego założenia wychodzą w Sopocie. Na powtórkę "Sylwestra na lodowisku", który był transmitowany na ogólnopolskiej antenie kilka lat temu, nie ma co liczyć. Tak, jak w przypadku Open'era w Gdyni, swoją rolę w promocji odgrywają też umowy patronackie. Z Sopotu audycje kulturalne radiowej Trójki będą transmitowane chociażby przy okazji Festiwalu Literackiego.

Uroki kurortu doceniają jednak przede wszystkim komercyjne stacje telewizyjne, przenosząc nad morze swoje wakacyjne programy.

- Bywa różnie, ale zwykle nie musimy nic płacić. To telewizje decydują o lokalizacji, która musi być po prostu atrakcyjna. Wydania programów stacji TVN, która często u nas gości, są w całości pokrywane przez telewizję. My ze swojej strony zapewniamy wsparcie logistyczne, pomoc w zaproszeniu gości, czy noclegi dla niektórych dziennikarzy - wyjaśnia Magdalena Jachim, rzecznik prasowy sopockiego magistratu.

Miejsca

Opinie (83) 5 zablokowanych

  • Trójmiasto to może promować jedynie chaos,bajzel i syf l (16)

    Zero atrakcji,zero rozrywki...nudy,nudy,nudy

    • 32 84

    • no i jeszcze drogie "restauracje" z jedzeniem jak z budy (2)

      • 8 6

      • no i jeszcze pogoda nie taka (1)

        • 1 7

        • i piasek nie taki jak na zachodzie

          woda też jak by za słona.
          zieleń jakby mniej zielona...

          • 4 0

    • dobra już tak nie dramatyzuj, szału nie ma, ale nie jest znowu tak najgorzej.

      • 6 4

    • książkę poczytaj, jak ci nudno

      to taki tablet z kartkami

      • 16 3

    • (3)

      to dlaczego mieszkasz w Trójmieście ?

      • 5 4

      • Mieszka pewnie w Wejherowie (2)

        • 8 2

        • tak się sklada,że mieszkam na starówce i guano tu nocuje (1)

          • 2 7

          • chyba gdyńskiej starówce

            bo w Gdańsku nie ma starówki

            • 1 0

    • (4)

      w takim razie prowadzisz nudne zycie ;)

      • 4 0

      • a czy tam jest napisane,że moje życie jest nudne??? Nie (2)

        Nudne jest Trójmiasto,zresztą jak cały kraj w którym przyszło mi żyć. Nie,nie zamierzam się wyprowadzać

        • 4 8

        • wypłyń na głębię (1)

          • 0 0

          • Zrobie to bez Twojej pomocy.

            • 0 0

      • Do marudy

        pomyśl o eutananzji

        • 3 0

    • nudy? inteligentny człowiek nigdy się nie nudzi! (1)

      • 5 0

      • Widać że nie wiesz ja kto jest się nudzić

        • 0 0

  • Gdynia na PR i infoboxy wydaje krocie (4)

    na potrzeby mieszkańców, jak choćby drugi żłobek miejski, nie ma. Dzieli i rządzi na król Wojciech.

    • 37 11

    • (1)

      Przecież powstały juz nowe żłobki. Widać jak cie interesuje sprawa... Byłe ponarzekać.

      • 6 6

      • on to czarnopiarowiec z Gdańska

        interesuje go jedno DOWALIĆ!!!

        • 3 10

    • autobusy miejskie do wymiany, ale infobox i tvp musi być!

      a co tam, władzy nie obchodzą mieszkańcy, liczy się reklama... przecież wybory się zbliżają

      • 6 3

    • niech bezstronny napisze ile kosztuje podatników w Gdyni utrzymanie internetowych PR w UM?

      Wszak żadną tajemnicą jest ze niektóre osoby mają za zadanie robienie PR na takich forach, wliczjąc w to czarny PR sąsiadom (Gdańsk i Sopot), wszak sukcesów coraz mniej wiec trzeba skupić sie na oczernianiu sukcesów innych.

      • 4 0

  • Najlepszym sposobem na promocję miasta...

    ... jest jego posprzątanie. Tudzież wykoszenie chaszczy i patologii ze Śródmieścia. Pozdrawiam myślących.

    • 37 3

  • Wielka mi atrakcja - TVP i TVN (14)

    Pierwszy nadawca to wrzód na d... Polaków, bo wyciągają abonament a emitują największe komercyjne g... na kanałach ogólnodostępnych (TVP1 i TVP2), pomimo że mają TVP Seriale i TVP Rozrywka na takie rzeczy.

    TVN z kolei służy po to aby ogłupiać ludzi programami typu Kupa Wojewódzki czy Mam Talent oraz serialami w stylu W11. TVN 24 poda z kolei zawsze "obiektywne" informacje z pierwszej ręki ;)

    • 45 11

    • Zenonie nie pozostaje nic tylko zaprosić Telewizje Trwam;)) (11)

      i już będziesz ukontentowany;))

      • 10 9

      • Telewizja TRWAM to prawie to samo co TVN24 (10)

        Tyle, że działa na zasadzie odwróconej piramidy. Tam głos mają zwolennicy opozycji, czyli PIS-u, ale też innych ugrupowań o zbliżonych poglądach, czyli np. Korwina Mikkego. Nie ma żadnej różnicy formuły pomiędzy programem publicystycznym "Rozmowy Niedokończone" a "Szkłem Kontaktowym". I tu i tu dzwonią radykalni zwolennicy poszczególnych ugrupowań politycznych.

        Przewagą Telewizji TRWAM jedynie może być fakt, że spełnia przynajmniej misję ewangelizacyjną, czyli transmituje ważne wydarzenia z Watykanu, Msze Święte i modlitwy, pozwalając w nich uczestniczyć wielu osobom, które nie mogą.

        TVN służy tylko i wyłącznie do ogłupiania. Ale i tak najgorszy gnój to Publiczna, wyciągająca pieniądze od obywateli, a serwująca szajs pod postacią seriali i programów rozrywkowych. Zamiast pokazać naszych sportowców, którzy odnoszą sukcesy w innych dyscyplinach niż piłka nożna. Nie, ich trzeba szukać w Eurosporcie albo w telewizjach zagranicznych albo kodowanych.

        • 11 5

        • Głupszy jesteś od TV każdego rodzaju (2)

          • 2 8

          • Zjeżdżaj kretynie ! (1)

            • 5 1

            • Głupszy jesteś od TV każdego rodzaju i od samego siebie

              • 0 4

        • a o SUPERSTACJI pomyslałeś????? (3)

          tam też masz rozmowy telefoniczne a i zaawansowane technologie w przekazie?

          • 0 1

          • Owszem, jest taka telewizyjna tuba Ruchu Palikota i SLD (2)

            Ale oni mają oglądalność na poziomie kanału Mango 24.

            • 4 1

            • Twój rozum jest na poziomie pustego mango lub orzecha laskowego (1)

              • 0 3

              • Tobie chyba mózgu brak.

                Odwal się ! Idź pobiegać po kałużach.

                • 0 0

        • "spełnia przynajmniej misję ewangelizacyjną," (1)

          i to uważasz za samo dobro???? Jesteś anty prawdziwym polakiem (w rozumieniu przedwojennym)a watykanistą i na dodatek sprzedawczykiem.

          całe szczęście, że papież Franciszek robi z tym skorumpowane wyznaniowym a zwłaszcza finansowo państwem porządek. Na początek wyrzucił dwóch prezesów bankuvatykano, z którym sobie o dziwo nie poradził JPII znamy największą aferę Banku Ambrozjano, aż strach się bać. O ojcu dyrektorze nie wspomnę. I to uważasz za misje?????

          Wstydź się Zenonie przecież Twoje imię wywodzi się od daru najważniejszego z bogów Zeusa!!!

          • 1 8

          • Bezstronny

            Nie daj się nabrać temu fałszywemu Zenonowi.
            On taki "ewangelizacyjny" jak ten Judasz z Kariothu.

            • 0 2

        • Ważniejsze z tych wydażeń są też w publicznej.

          A jak komuś na telewizji religijnej naprawdę zależy to polecam Religia TV, tam się przynajmniej zajmują tylko religią, a nie jak trwam w 80% polityką.

          Z tym, że nie jest to stacja wyłącznie katolicka, swoje programy mają też prawosławni, żydzi, protestanci. Co zresztą dla mnie jest zaletą, mają dzięki temu naprawdę świetne ekumeniczne programy biblijne. No i wiele fajnych dokumentów można tam obejrzeć.

          • 0 0

    • Jakby ludzie nie oglądali takich g...wien to by ich nie emitowali. Możemy winic tylko i wyłącznie telewidzów ze nabijaja oglądalność.

      • 1 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Tylko kto oglada telewizje sniadaniową ???? Emeryci i zony marynarzy ...

    • 37 3

  • (1)

    Mysle, ze Gdynia dzieki infokontenerom moze zaistniec nawet na ekranie kin w kolejnej edycji filmu Mis.

    • 23 4

    • Miś był Polski

      z polskich produktów.Infobox pewnie był sprowadzony z chin w częsciach.

      • 2 1

  • wszędzie promocja i promocja badziewia, (2)

    a tymczasem jakość broni się sama

    • 13 0

    • w sumie to (1)

      jakie ma znaczenie skąd transmitowany jest program? Dla mnie większe znaczenie ma jego zawartość a nie krajobraz w tle.

      • 2 0

      • Masz racje ale z punktu widzenia promocyjnego to lepiej słucha sie rozmowy o połowie ryb, które transmitowane są z nad morze niż np z gór. ( przykład) ;)

        • 0 0

  • (7)

    Bardzo ciekawy artykuł! Szkoda tylko, że zabrakło choć zdania o tym, że do ostatniego programu TVN24 (Wstajesz i Wiesz - 4 godziny na żywo z Gdyni) miasto nie musiało dokładać złotówki.

    A dziś zapraszamy na godz. 19.00 do gdyńskiego InfoBoxu, skąd ponownie nadaje radiowa Trójka. I też bez finansowego udziału miasta.

    • 10 22

    • wstajesz i łżesz

      • 10 2

    • TVN24 (Wstajesz i Wiesz - trochę nudnawe za mało dynamicznej Gdyni

      sceny się przeciągały, widać brak było jakiegoś pazura i Jarek był widać nie w formie do tego to na koniec przemówienie Kaczyńskiego:)

      Podczas takiej audycji nie można dać się zdominować musi widać dynamikę marki miasta i jej główne przesłanie i opowieść, która nigdy się nie powinna kończyć a wciągać widza w tworzenie dalszej części. Jarek z TVN24 mówił ciągle o Sopocie i moim zdaniem miasto powinno wymóc na TVN, aby program poprowadził nie Kuźniar(on niech prowadzi a Sopotu to mu wychodzi) a bardziej lubiany ogólnie Jacoń lub inny gdyński TVN-owiec. To już mim zdaniem dużo lepiej wypadł TVP robili to z pasją bez żadnych niedomówień i ogólnie b.fajnie i dynamicznie.
      Czasami taki darmowy program telewizji komercyjnej przynosi dużo złego lub jest zwyczajnie nijaki. Trzeba nam, aby zespół prasowo-promocyjny UM Gdyni miał większy wpływ na realizacje całości tak aby nie zatracać narracji a snuć ją na tyle umiejętnie, aby zachwyciła i pociągnęła za sobą tysiące ludzi w całej Polsce i za granicą. Bo to przecież najważniejsze zadanie jakie stoi przed promocją miasta a i całego naszego regionu, aby taką audycje uczynić bardziej niezwykłą, inspirującą, przekonującą a przede szystkim skuteczną.

      Infobox to najlepsze miejsce na spotkania i dyskusje z przedstawicielami kultury, architektury, muzy,.. ich przemyślenia i sugestie, jak miało to miejsce np. WSPiB im.Kwiatkowskiego a także promujących setki projektów designerskich i wiele innych.

      Osobiście bardzo wierze w świadome kreowanie marki naszego miasta i tu wielkie gratulacje dla Ziółkowskiego należałoby jego proponowany z Babich Dołów przy okazji artystyczny występujący w-t przenieść także do Infoboxu na dłużej - pokazy i dyskusje.
      Wprowadzić tam kontrolowany zamęt a nawet niepohamowanie! Włączyć w to właścicieli restauracji, barmanów - jakieś zawody, konkursy dla -taksówkarzy, a nawet pracowników urzędu czy hoteli.
      Bo tak naprawdę liczą się ciekawe i nowatorskie rozwiązania komunikacji marketingowej a jeśli takowe będą to i TV chętnie w niej będzie uczestniczyć, a i prywatnie ludzie puszczą w internet - jak choćby ostatnie co prawda śmieszne i "średniowieczne" wejherowskie pokłony. Gdynia powinna stawiać i wierzyć w pozytywne inspiracje. Stawianie na nowe porządkowanie chaosu i odkrywanie poprzez modernizm naszego wspaniałego miasta na nowo.

      A wtedy perspektywa inspiracji i przeglądu nowych kierunków rozwoju miasta zaprocentuje na dobre w umysłach ludzi. Choć wiadomo, że nie wyczerpiemy wszystkich ważnych dla nas tematów i nie pokażemy i opiszemy wszystkich pojawiających się, chociażby za sprawą ciągłego rozwoju nowych tendencji i technologii, mediów, technik komunikacji marketingowej.
      Ważne, aby szło to w pożądanym kierunku i przynosiło wymierne także społecznie zyski.

      • 1 12

    • zespół prasowy UM Gdyni i Bezstronny (4)

      co za zbieżność bełkotu

      • 11 2

      • Ty za to masz w swoim Sopocie (2)

        najbardziej super uczciwego i prawdomównego prezydenta.

        No cóż, twój umysł taki już jest, jaki jest nie jest refleksyjny ani medytacyjny. Zanim i czy to się zmieni, choć u takich ludzi umysł powinien a nawet musi się zmienić w całej swej istocie. Tylko do tego trzeba byc świadomym... niektórzy nigdy nie dorastają i trudno z takimi polemizować?

        • 0 6

        • (1)

          bezstronny napisz ile kosztuje podatników w Gdyni utrzymanie internetowych PR w UM?

          Wszak żadną tajemnicą jest ze niektóre osoby mają za zadanie robienie PR na takich forach, wliczjąc w to czarny PR sąsiadom (Gdańsk i Sopot), wszak sukcesów coraz mniej wiec trzeba skupić sie na oczernianiu sukcesów innych.

          • 4 0

          • nic nie napisze, teraz zajęci są strategia oczerniania Komisji Europejskiej, bo przyczepiła sie do Lotniska w Kosakowie

            w koncu to miałbyc największy (i najbardziej kosztowny) pomnik megalomanii Szczurka, a tu Unia zadaje trudne pytania.....

            • 4 1

      • przecież to to samo

        głupszej nachalnej propagandy w dodatku z kompleksem Gdańska w tle nie widziałem.

        Potem nie ma co dziwic sie mieszkańcóm Gdyni ze pletą bzdury, skoro UM im te bajki wciska

        • 6 0

  • zaproscie telewizje z TORUNIA

    to będziecie mieć najazd turystów w peselami zaczynającymi się od cyfry 30

    • 15 4

  • A kto ogląda telewizję? zwłaszcza śniadaniową

    chyba tylko "panie krysie" i "panowie heńkowie", którym wizyta w sopocie bez schodzenia z kanapy zupełnie wystarcza. ludzie na poziomie, którzy potencjalnie mogliby trójmiasto odwiedzić nie tracą czasu na taki syf jak tv, śniadaniowa zwłaszcza

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane