- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (379 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (224 opinie)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (81 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (294 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (163 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (56 opinii)
Zapraszamy ogólnopolskie media, by promowały Trójmiasto
Spoty telewizyjne nudzą, billboardy giną w chaosie reklamowym naszych miast, w internecie jest ogromna konkurencja. Jak więc skutecznie wypromować miasto? Choćby współpracując z ogólnopolskimi mediami, które zwłaszcza w okresie letnim chętnie przenoszą swoje audycje w plener, w tym do Trójmiasta.
Telewizje wychodzą ze studia
- Media są coraz bardziej mobilne. Dyrektorzy w stacjach radiowych czy telewizyjnych wiedzą, że wyjście ze studia gwarantuje wyższą oglądalność lub słuchalność - opowiada Ewa Kosakowska, zastępca naczelnika Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości w Urzędzie Miasta w Gdyni.
Kto zwykle wychodzi z propozycją zorganizowania takiej akcji? - Nie ma reguły, co do inicjatora współpracy. Na listę przebojów Trójki, to my zaprosiliśmy radiowców. Poranny program telewizyjnej Jedynki z kolei był pomysłem pracowników TVP - wyjaśnia Kosakowska.
Przy okazji radiowej audycji została odsłonięta grająca ławeczka Trójki. Wymiar promocyjny, jak przekonują urzędnicy, jest dla miasta bezcenny, a samo przedsięwzięcie niedrogie, bo zamykające się w kwocie kilku tysięcy złotych. Składają się na to opłaty za patronat oraz pokrycie kosztów przejazdu i pobytu ekipy w Gdyni. Droższa okazała się ławka, której dostarczenie i montaż kosztował miasto ponad 16 tys. zł.
Więcej trzeba wyłożyć na obecność dziennikarzy i realizatorów przygotowujących wyjazdowe wydanie programu "Kawa czy herbata". Przy jednej z poprzednich wizyt ekipy telewizyjnej trzeba było zapłacić 40 tys. zł.
- Kampanie reklamowe w mediach planujemy z wyprzedzeniem i na pewno nie ma przypadku w doborze tego, gdzie Gdynia jest obecna. W radiu słychać o nas od kilku lat. Dwa lata temu lista była prowadzona z Daru Pomorza przy okazji Zlotu Żaglowców. Co roku pomaga nam festiwal Open'er i audycje na żywo w ramach patronatu nadawane nie tylko z Babich Dołów, ale tak jak w tym roku z Infoboxu - zaznacza Ewa Kosakowska.
Niewykluczone, że radiowcy z Programu Trzeciego Polskiego Radia przyjadą także do Gdańska.
- Uważam, że to ciekawa forma promocji miasta. Audycja ma oddanych słuchaczy, koszt organizacji przedsięwzięcia nie jest duży, dlatego warto byłoby spróbować - wyjaśnia Wojciech Błaszkowski, radny Platformy Obywatelskiej, autor interpelacji, która trafiła na biurka urzędników. Na razie czeka na rozpatrzenie.
Kolędy na dłużej w Gdańsku
W mieście liczą jednak na medialną promocję nie tylko w wakacje, ale także zimą. Koncert kolęd transmitowany przez telewizyjną Jedynkę przed zeszłorocznymi Świętami Bożego Narodzenia okazał się frekwencyjnym sukcesem. Przy okazji zaprezentował miasto na ogólnopolskiej antenie.
- Sami nie bylibyśmy w stanie sfinansować takiego wydarzenia. Mamy coraz mniej do wydania. W tym roku budżet jest okrojony o 50 proc. Z propozycją zorganizowania koncertu zwróciła się do nas telewizja. Zaakceptowaliśmy ją, zwłaszcza że otrzymaliśmy od niej wsparcie finansowe - wyjaśnia Grażyna Adamska z gdańskiego Biura Prezydenta ds. Promocji.
Razem na organizację zostało przeznaczonych 250 tys. zł netto. Już wiadomo, że w tym roku artyści polskiej estrady ponownie zawitają do Gdańska, by na scenie na Długim Targu śpiewać kolędy. Transmisja telewizyjna na żywo jest zaplanowana na 21 grudnia.
- Zwykle to telewizje zwracają się w takich wypadkach z propozycjami. Śledzimy, co robią inne miasta, w jaki sposób wykorzystują media. Oczywiście, ciekawie byłoby chociażby zorganizować koncert sylwestrowy transmitowany na całą Polskę, ale na to nas po prostu nie stać - dodaje Adamska.
Sopot atrakcyjny dla komercyjnych
Z podobnego założenia wychodzą w Sopocie. Na powtórkę "Sylwestra na lodowisku", który był transmitowany na ogólnopolskiej antenie kilka lat temu, nie ma co liczyć. Tak, jak w przypadku Open'era w Gdyni, swoją rolę w promocji odgrywają też umowy patronackie. Z Sopotu audycje kulturalne radiowej Trójki będą transmitowane chociażby przy okazji Festiwalu Literackiego.
Uroki kurortu doceniają jednak przede wszystkim komercyjne stacje telewizyjne, przenosząc nad morze swoje wakacyjne programy.
- Bywa różnie, ale zwykle nie musimy nic płacić. To telewizje decydują o lokalizacji, która musi być po prostu atrakcyjna. Wydania programów stacji TVN, która często u nas gości, są w całości pokrywane przez telewizję. My ze swojej strony zapewniamy wsparcie logistyczne, pomoc w zaproszeniu gości, czy noclegi dla niektórych dziennikarzy - wyjaśnia Magdalena Jachim, rzecznik prasowy sopockiego magistratu.
Miejsca
Opinie (83) 5 zablokowanych
-
2013-07-02 15:33
Trójmiasto to może promować jedynie chaos,bajzel i syf l (16)
Zero atrakcji,zero rozrywki...nudy,nudy,nudy
- 32 84
-
2013-07-02 15:44
no i jeszcze drogie "restauracje" z jedzeniem jak z budy (2)
- 8 6
-
2013-07-02 15:46
no i jeszcze pogoda nie taka (1)
- 1 7
-
2013-07-03 09:24
i piasek nie taki jak na zachodzie
woda też jak by za słona.
zieleń jakby mniej zielona...- 4 0
-
2013-07-02 15:49
dobra już tak nie dramatyzuj, szału nie ma, ale nie jest znowu tak najgorzej.
- 6 4
-
2013-07-02 15:50
książkę poczytaj, jak ci nudno
to taki tablet z kartkami
- 16 3
-
2013-07-02 15:52
(3)
to dlaczego mieszkasz w Trójmieście ?
- 5 4
-
2013-07-02 16:24
Mieszka pewnie w Wejherowie (2)
- 8 2
-
2013-07-02 16:42
tak się sklada,że mieszkam na starówce i guano tu nocuje (1)
- 2 7
-
2013-07-03 10:05
chyba gdyńskiej starówce
bo w Gdańsku nie ma starówki
- 1 0
-
2013-07-02 16:26
(4)
w takim razie prowadzisz nudne zycie ;)
- 4 0
-
2013-07-02 16:45
a czy tam jest napisane,że moje życie jest nudne??? Nie (2)
Nudne jest Trójmiasto,zresztą jak cały kraj w którym przyszło mi żyć. Nie,nie zamierzam się wyprowadzać
- 4 8
-
2013-07-02 18:19
wypłyń na głębię (1)
- 0 0
-
2013-07-03 10:53
Zrobie to bez Twojej pomocy.
- 0 0
-
2013-07-02 16:57
Do marudy
pomyśl o eutananzji
- 3 0
-
2013-07-02 21:49
nudy? inteligentny człowiek nigdy się nie nudzi! (1)
- 5 0
-
2013-07-03 08:40
Widać że nie wiesz ja kto jest się nudzić
- 0 0
-
2013-07-02 15:37
Gdynia na PR i infoboxy wydaje krocie (4)
na potrzeby mieszkańców, jak choćby drugi żłobek miejski, nie ma. Dzieli i rządzi na król Wojciech.
- 37 11
-
2013-07-02 16:08
(1)
Przecież powstały juz nowe żłobki. Widać jak cie interesuje sprawa... Byłe ponarzekać.
- 6 6
-
2013-07-02 16:49
on to czarnopiarowiec z Gdańska
interesuje go jedno DOWALIĆ!!!
- 3 10
-
2013-07-02 16:49
autobusy miejskie do wymiany, ale infobox i tvp musi być!
a co tam, władzy nie obchodzą mieszkańcy, liczy się reklama... przecież wybory się zbliżają
- 6 3
-
2013-07-03 07:50
niech bezstronny napisze ile kosztuje podatników w Gdyni utrzymanie internetowych PR w UM?
Wszak żadną tajemnicą jest ze niektóre osoby mają za zadanie robienie PR na takich forach, wliczjąc w to czarny PR sąsiadom (Gdańsk i Sopot), wszak sukcesów coraz mniej wiec trzeba skupić sie na oczernianiu sukcesów innych.
- 4 0
-
2013-07-02 15:37
Najlepszym sposobem na promocję miasta...
... jest jego posprzątanie. Tudzież wykoszenie chaszczy i patologii ze Śródmieścia. Pozdrawiam myślących.
- 37 3
-
2013-07-02 15:39
Wielka mi atrakcja - TVP i TVN (14)
Pierwszy nadawca to wrzód na d... Polaków, bo wyciągają abonament a emitują największe komercyjne g... na kanałach ogólnodostępnych (TVP1 i TVP2), pomimo że mają TVP Seriale i TVP Rozrywka na takie rzeczy.
TVN z kolei służy po to aby ogłupiać ludzi programami typu Kupa Wojewódzki czy Mam Talent oraz serialami w stylu W11. TVN 24 poda z kolei zawsze "obiektywne" informacje z pierwszej ręki ;)- 45 11
-
2013-07-02 15:58
Zenonie nie pozostaje nic tylko zaprosić Telewizje Trwam;)) (11)
i już będziesz ukontentowany;))
- 10 9
-
2013-07-02 16:09
Telewizja TRWAM to prawie to samo co TVN24 (10)
Tyle, że działa na zasadzie odwróconej piramidy. Tam głos mają zwolennicy opozycji, czyli PIS-u, ale też innych ugrupowań o zbliżonych poglądach, czyli np. Korwina Mikkego. Nie ma żadnej różnicy formuły pomiędzy programem publicystycznym "Rozmowy Niedokończone" a "Szkłem Kontaktowym". I tu i tu dzwonią radykalni zwolennicy poszczególnych ugrupowań politycznych.
Przewagą Telewizji TRWAM jedynie może być fakt, że spełnia przynajmniej misję ewangelizacyjną, czyli transmituje ważne wydarzenia z Watykanu, Msze Święte i modlitwy, pozwalając w nich uczestniczyć wielu osobom, które nie mogą.
TVN służy tylko i wyłącznie do ogłupiania. Ale i tak najgorszy gnój to Publiczna, wyciągająca pieniądze od obywateli, a serwująca szajs pod postacią seriali i programów rozrywkowych. Zamiast pokazać naszych sportowców, którzy odnoszą sukcesy w innych dyscyplinach niż piłka nożna. Nie, ich trzeba szukać w Eurosporcie albo w telewizjach zagranicznych albo kodowanych.- 11 5
-
2013-07-02 16:22
Głupszy jesteś od TV każdego rodzaju (2)
- 2 8
-
2013-07-02 16:25
Zjeżdżaj kretynie ! (1)
- 5 1
-
2013-07-02 16:49
Głupszy jesteś od TV każdego rodzaju i od samego siebie
- 0 4
-
2013-07-02 16:53
a o SUPERSTACJI pomyslałeś????? (3)
tam też masz rozmowy telefoniczne a i zaawansowane technologie w przekazie?
- 0 1
-
2013-07-02 18:46
Owszem, jest taka telewizyjna tuba Ruchu Palikota i SLD (2)
Ale oni mają oglądalność na poziomie kanału Mango 24.
- 4 1
-
2013-07-02 19:55
Twój rozum jest na poziomie pustego mango lub orzecha laskowego (1)
- 0 3
-
2013-07-02 20:15
Tobie chyba mózgu brak.
Odwal się ! Idź pobiegać po kałużach.
- 0 0
-
2013-07-02 17:07
"spełnia przynajmniej misję ewangelizacyjną," (1)
i to uważasz za samo dobro???? Jesteś anty prawdziwym polakiem (w rozumieniu przedwojennym)a watykanistą i na dodatek sprzedawczykiem.
całe szczęście, że papież Franciszek robi z tym skorumpowane wyznaniowym a zwłaszcza finansowo państwem porządek. Na początek wyrzucił dwóch prezesów bankuvatykano, z którym sobie o dziwo nie poradził JPII znamy największą aferę Banku Ambrozjano, aż strach się bać. O ojcu dyrektorze nie wspomnę. I to uważasz za misje?????
Wstydź się Zenonie przecież Twoje imię wywodzi się od daru najważniejszego z bogów Zeusa!!!- 1 8
-
2013-07-02 17:38
Bezstronny
Nie daj się nabrać temu fałszywemu Zenonowi.
On taki "ewangelizacyjny" jak ten Judasz z Kariothu.- 0 2
-
2013-07-03 10:41
Ważniejsze z tych wydażeń są też w publicznej.
A jak komuś na telewizji religijnej naprawdę zależy to polecam Religia TV, tam się przynajmniej zajmują tylko religią, a nie jak trwam w 80% polityką.
Z tym, że nie jest to stacja wyłącznie katolicka, swoje programy mają też prawosławni, żydzi, protestanci. Co zresztą dla mnie jest zaletą, mają dzięki temu naprawdę świetne ekumeniczne programy biblijne. No i wiele fajnych dokumentów można tam obejrzeć.- 0 0
-
2013-07-02 16:10
Jakby ludzie nie oglądali takich g...wien to by ich nie emitowali. Możemy winic tylko i wyłącznie telewidzów ze nabijaja oglądalność.
- 1 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-07-02 15:41
Tylko kto oglada telewizje sniadaniową ???? Emeryci i zony marynarzy ...
- 37 3
-
2013-07-02 15:42
(1)
Mysle, ze Gdynia dzieki infokontenerom moze zaistniec nawet na ekranie kin w kolejnej edycji filmu Mis.
- 23 4
-
2013-07-02 16:50
Miś był Polski
z polskich produktów.Infobox pewnie był sprowadzony z chin w częsciach.
- 2 1
-
2013-07-02 15:44
wszędzie promocja i promocja badziewia, (2)
a tymczasem jakość broni się sama
- 13 0
-
2013-07-03 09:10
w sumie to (1)
jakie ma znaczenie skąd transmitowany jest program? Dla mnie większe znaczenie ma jego zawartość a nie krajobraz w tle.
- 2 0
-
2013-07-03 09:37
Masz racje ale z punktu widzenia promocyjnego to lepiej słucha sie rozmowy o połowie ryb, które transmitowane są z nad morze niż np z gór. ( przykład) ;)
- 0 0
-
2013-07-02 15:51
(7)
Bardzo ciekawy artykuł! Szkoda tylko, że zabrakło choć zdania o tym, że do ostatniego programu TVN24 (Wstajesz i Wiesz - 4 godziny na żywo z Gdyni) miasto nie musiało dokładać złotówki.
A dziś zapraszamy na godz. 19.00 do gdyńskiego InfoBoxu, skąd ponownie nadaje radiowa Trójka. I też bez finansowego udziału miasta.- 10 22
-
2013-07-02 16:29
wstajesz i łżesz
- 10 2
-
2013-07-02 16:41
TVN24 (Wstajesz i Wiesz - trochę nudnawe za mało dynamicznej Gdyni
sceny się przeciągały, widać brak było jakiegoś pazura i Jarek był widać nie w formie do tego to na koniec przemówienie Kaczyńskiego:)
Podczas takiej audycji nie można dać się zdominować musi widać dynamikę marki miasta i jej główne przesłanie i opowieść, która nigdy się nie powinna kończyć a wciągać widza w tworzenie dalszej części. Jarek z TVN24 mówił ciągle o Sopocie i moim zdaniem miasto powinno wymóc na TVN, aby program poprowadził nie Kuźniar(on niech prowadzi a Sopotu to mu wychodzi) a bardziej lubiany ogólnie Jacoń lub inny gdyński TVN-owiec. To już mim zdaniem dużo lepiej wypadł TVP robili to z pasją bez żadnych niedomówień i ogólnie b.fajnie i dynamicznie.
Czasami taki darmowy program telewizji komercyjnej przynosi dużo złego lub jest zwyczajnie nijaki. Trzeba nam, aby zespół prasowo-promocyjny UM Gdyni miał większy wpływ na realizacje całości tak aby nie zatracać narracji a snuć ją na tyle umiejętnie, aby zachwyciła i pociągnęła za sobą tysiące ludzi w całej Polsce i za granicą. Bo to przecież najważniejsze zadanie jakie stoi przed promocją miasta a i całego naszego regionu, aby taką audycje uczynić bardziej niezwykłą, inspirującą, przekonującą a przede szystkim skuteczną.
Infobox to najlepsze miejsce na spotkania i dyskusje z przedstawicielami kultury, architektury, muzy,.. ich przemyślenia i sugestie, jak miało to miejsce np. WSPiB im.Kwiatkowskiego a także promujących setki projektów designerskich i wiele innych.
Osobiście bardzo wierze w świadome kreowanie marki naszego miasta i tu wielkie gratulacje dla Ziółkowskiego należałoby jego proponowany z Babich Dołów przy okazji artystyczny występujący w-t przenieść także do Infoboxu na dłużej - pokazy i dyskusje.
Wprowadzić tam kontrolowany zamęt a nawet niepohamowanie! Włączyć w to właścicieli restauracji, barmanów - jakieś zawody, konkursy dla -taksówkarzy, a nawet pracowników urzędu czy hoteli.
Bo tak naprawdę liczą się ciekawe i nowatorskie rozwiązania komunikacji marketingowej a jeśli takowe będą to i TV chętnie w niej będzie uczestniczyć, a i prywatnie ludzie puszczą w internet - jak choćby ostatnie co prawda śmieszne i "średniowieczne" wejherowskie pokłony. Gdynia powinna stawiać i wierzyć w pozytywne inspiracje. Stawianie na nowe porządkowanie chaosu i odkrywanie poprzez modernizm naszego wspaniałego miasta na nowo.
A wtedy perspektywa inspiracji i przeglądu nowych kierunków rozwoju miasta zaprocentuje na dobre w umysłach ludzi. Choć wiadomo, że nie wyczerpiemy wszystkich ważnych dla nas tematów i nie pokażemy i opiszemy wszystkich pojawiających się, chociażby za sprawą ciągłego rozwoju nowych tendencji i technologii, mediów, technik komunikacji marketingowej.
Ważne, aby szło to w pożądanym kierunku i przynosiło wymierne także społecznie zyski.- 1 12
-
2013-07-02 18:43
zespół prasowy UM Gdyni i Bezstronny (4)
co za zbieżność bełkotu
- 11 2
-
2013-07-02 19:07
Ty za to masz w swoim Sopocie (2)
najbardziej super uczciwego i prawdomównego prezydenta.
No cóż, twój umysł taki już jest, jaki jest nie jest refleksyjny ani medytacyjny. Zanim i czy to się zmieni, choć u takich ludzi umysł powinien a nawet musi się zmienić w całej swej istocie. Tylko do tego trzeba byc świadomym... niektórzy nigdy nie dorastają i trudno z takimi polemizować?- 0 6
-
2013-07-03 07:51
(1)
bezstronny napisz ile kosztuje podatników w Gdyni utrzymanie internetowych PR w UM?
Wszak żadną tajemnicą jest ze niektóre osoby mają za zadanie robienie PR na takich forach, wliczjąc w to czarny PR sąsiadom (Gdańsk i Sopot), wszak sukcesów coraz mniej wiec trzeba skupić sie na oczernianiu sukcesów innych.- 4 0
-
2013-07-03 08:00
nic nie napisze, teraz zajęci są strategia oczerniania Komisji Europejskiej, bo przyczepiła sie do Lotniska w Kosakowie
w koncu to miałbyc największy (i najbardziej kosztowny) pomnik megalomanii Szczurka, a tu Unia zadaje trudne pytania.....
- 4 1
-
2013-07-03 07:38
przecież to to samo
głupszej nachalnej propagandy w dodatku z kompleksem Gdańska w tle nie widziałem.
Potem nie ma co dziwic sie mieszkańcóm Gdyni ze pletą bzdury, skoro UM im te bajki wciska- 6 0
-
2013-07-02 15:58
zaproscie telewizje z TORUNIA
to będziecie mieć najazd turystów w peselami zaczynającymi się od cyfry 30
- 15 4
-
2013-07-02 16:03
A kto ogląda telewizję? zwłaszcza śniadaniową
chyba tylko "panie krysie" i "panowie heńkowie", którym wizyta w sopocie bez schodzenia z kanapy zupełnie wystarcza. ludzie na poziomie, którzy potencjalnie mogliby trójmiasto odwiedzić nie tracą czasu na taki syf jak tv, śniadaniowa zwłaszcza
- 15 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.